Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Luisteren !

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Luisteren !
    Geplaatst op: 02 mei 2012 om 06:43

Saoedische man verbreekt huwelijk live op de radio

Door: Redactie − 01/05/12, 19:00
© ANP. Saoedische vrouwen wachten buiten een winkelcentrum op hun chauffeur

Een Saoedische man is onlangs live op de radio van zijn echtgenote gescheiden omdat zij hem ongehoorzaam was geweest, en op zakenreis was gegaan zonder zijn toestemming.

De man, die anoniem is gebleven, belde naar een radioprogramma waar huwelijksproblemen worden besproken en legde de kwestie voor aan de presentator, de prominente geestelijke Sjeik Ghazi al-Sahmmari. Hij klaagde dat zijn vrouw hem 'in zijn mannelijkheid aantastte' door zonder begeleiding en zonder zijn toestemming van de havenstad Jedda naar de hoofdstad Riyaad te reizen om een conferentie bij te kunnen wonen. 

De man voegde er aan toe dat hij voordat ze trouwden al had geaccepteerd dat de vrouw zou blijven werken. De enige voorwaarde was dat haar baan niet ten koste zou gaan van hun huwelijk. Ze waren nu tien jaar getrouwd, en de man gaf toe het er al die tijd moeilijk mee te hebben dat ze bleef werken. 

Al-Shammari concludeerde dat de man van zijn echtgenote moest scheiden. 'Een dergelijke  vrouw is verdacht omdat ze er op stond alleen naar Riyaad te gaan, zonder goede reden', citeert de krant Al-Arabiya de geestelijke. 

De man volgde het advies van de geestelijke direct op en scheidde direct, live op de radio, van zijn vrouw. In Saoedi-Arabië is een scheiding rechtsgeldig als een man drie keer zegt dat hij zijn vrouw verstoot ("talaq, talaq, talaq"). Een vrouw die een echtscheiding wil aanvragen, moet hiervoor naar de rechter en is meestal maanden in een moeizame proces verwikkeld.

Terug naar boven
Haniefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2012
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Haniefa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 15:04
Al-Shammari concludeerde dat de man van zijn echtgenote moest scheiden. 'Een dergelijke vrouw is verdacht omdat ze er op stond alleen naar Riyaad te gaan, zonder goede reden', citeert de krant Al-Arabiya de geestelijke.

Een scheig zou beter moeten weten!

49:12. O, u die gelooft! Vermijdt in het algemeen verdenking want achterdocht is een zonde. En spionneert niet, noch belastert elkander.

Die echtgenoot was niet man genoeg om zelf op te lossen zijn probleem ? liever via radio zijn echtgenote belasteren? Zielig ventje!

.


2:62 Voorzeker de gelovigen de Joden de Christenen en de Sabianen wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen..
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2012 om 16:49
Vage reden om te gaan scheiden...

Aangepast door Marocaantje - 13 juni 2012 om 16:50
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2012 om 21:04
Probleem is niet haar zwakke man, maar de zieke geestelijke. Hij vertegenwoordigt de islam en geeft de man advies.

Dat is de kern van deze ziekte.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2012 om 21:28
Als jij een geloof die meer dan een miljard aanhangers heeft een "ziekte" durft te noemen dan vraag ik mij af wie hier werkelijk de zieke is.
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2012 om 22:22
Beste marocaantje,

Zoals gewoonlijk reageer je uitermate selectief, slechts wanneer je het uitkomt. Dat zwakke recht heb je.

Lees mijn reactie nogmaals, denk even na, en reageer.

Sterkte.

Terug naar boven
Elle_<3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 september 2012
Locatie: Oost-Vlaanderen
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Elle_<3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2012 om 18:55
Laat ik dan reageren; zover ik begrijp ben jij geen moslim, of wil je dat ook niet zijn. Dan vraag ik me in de eerste plaats al af wat je op een Islam-forum komt doen?
Daarnaast vind ik ook dat je best wel wat respect mag tonen voor andermans geloof. Je kan zoveel discusiëren en doen als je wilt, maar vergeet niet dat aan de andere kant ook mensen zitten, die misschien niet hetzelfde geloven als jij, maar wel net dezelfde gevoelens e.d. kunnen hebben.
Maar goed, voort op je reactie: 'de geestelijke zieke' die advies geeft is inderdaad erg streng. Ik zou voor deze reden nooit scheiden, moslim of niet. Ik heb zelf ook mijn standpunten en weet dat er onbegrijpelijke en seksistische uitspraken over de islam zijn. Maar je moet weten dat er een verschil is tussen traditie, mening en geloof. Bovenstaande gebeurtenis heeft het grootste deel te maken met traditie en mening. Dus denk zelf eerst nog eens na, probeer te begrijpen dat sommige dingen niet gewoon om het geloof draaien en, als je nog vragen hebt over de Islam, stel ze dan. Het is echt niet verkeerd om eerst informatie te vragen, want je weet duidelijk nog niet alles, en daarna pas te oordelen.
Het spijt mij als het hard aan kwam, maar je moet het leven nu eenmaal met een korreltje zout leren nemen.

Gr. Elle
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2012 om 19:24
In eerste instantie geplaatst door Elle_<3

Laat ik dan reageren; zover ik begrijp ben jij geen moslim, of wil je dat ook niet zijn. Dan vraag ik me in de eerste plaats al af wat je op een Islam-forum komt doen? Je hebt gelijk dat ik nooit moslim zal of wil worden. Zoals je weet is dit een forum, althans dat is de intentie. 
Daarnaast vind ik ook dat je best wel wat respect mag tonen voor andermans geloof. Ik heb respect voor andersdenkenden, waaronder moslims.  Wel verschil ik van opvatting. En daar zijn fora's normaliter voor gemaakt. Je kan zoveel discusiëren en doen als je wilt, maar vergeet niet dat aan de andere kant ook mensen zitten, die misschien niet hetzelfde geloven als jij, maar wel net dezelfde gevoelens e.d. kunnen hebben. Ja, en vice versa.
Maar goed, voort op je reactie: 'de geestelijke zieke' die advies geeft is inderdaad erg streng. Ik noem hem een geestelijk zieke, gespeend van elk gevoel voor respect. Ik zou voor deze reden nooit scheiden, moslim of niet. Ik scheld niet. Ik noem hem geestelijk ziek. Ik heb zelf ook mijn standpunten en weet dat er onbegrijpelijke en seksistische uitspraken over de islam zijn. Maar je moet weten dat er een verschil is tussen traditie, mening en geloof. Ook jij tracht, zoals de standaardreflex is, onderscheid te maken tussen traditie, mening en geloof. Meestal wordt cultuur daar aan toegevoegd. Het is echter onmogelijk traditie, cultuur en geloof van elkaar te scheiden. Tradities en cultuur vloeien deels voort uit geloof. De westerse cultuur en tradities komen o.a. Voort uit het christendom. Daar komt dat ik je tal van voorbeelden kan geven van islamitische geestelijken die zeer verontrustend zijn. Ik neem aan dat een geestelijke zich niet baseert op tradities, is het wel? Bovenstaande gebeurtenis heeft het grootste deel te maken met traditie en mening. Dus denk zelf eerst nog eens na, probeer te begrijpen dat sommige dingen niet gewoon om het geloof draaien en, als je nog vragen hebt over de Islam, stel ze dan. Het is echt niet verkeerd om eerst informatie te vragen, want je weet duidelijk nog niet alles, en daarna pas te oordelen. Ik zal nooit alles weten. Gelukkig niet. Ik wil je er even op wijzen dat homo's, andersdenkenden, andersgelovigen, etc. een hard gelag moeten betalen in islamitische landen. En ik neem de geestelijkheid van die landen uiterst kwalijk. Zij zijn het die jij aan moet klagen! Ik ben slechts de boodschapper. En zoals je misschien weet: " don't shoot the messenger".
Het spijt mij als het hard aan kwam, maar je moet het leven nu eenmaal met een korreltje zout leren nemen. 
Je kwetst me werkelijk niet. Hard was je ook niet. Wel verschillen we van mening. So? Dat is het kenmerk van een geciviliseerde samenleving, waarin meningen kunnen, mogen en moeten botsen. 

Gr. Elle
Terug naar boven
Elle_<3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 september 2012
Locatie: Oost-Vlaanderen
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Elle_<3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 september 2012 om 17:17
Laat ik dan reageren; zover ik begrijp ben jij geen moslim, of wil je dat ook niet zijn. Dan vraag ik me in de eerste plaats al af wat je op een Islam-forum komt doen? Je hebt gelijk dat ik nooit moslim zal of wil worden. Zoals je weet is dit een forum, althans dat is de intentie.
Wat kom je dan in godsnaam op dit ISLAMFORUM doen? Ja het is openbaar, maar wel bedoelt voor moslims die met vragen zitten of willen discusiëren.

Daarnaast vind ik ook dat je best wel wat respect mag tonen voor andermans geloof. Ik heb respect voor andersdenkenden, waaronder moslims. Wel verschil ik van opvatting. En daar zijn fora's normaliter voor gemaakt.
Inderdaad. Ze zijn gemaakt om te discusiëren over een onderwerp waar je veel vanaf weet of waar je interesse in hebt. Je lijkt de neiging te hebben alles wat jou over de Islam niet aanstaat te bespreken. Je zou je er beter bij leren neerleggen. Niet alle mensen denken hetzelfde als jij en ja, er zullen, ondanks jou pogingen, nog heel je leven moslims bestaan. Wekelijks bekeren er trouwens overal ter wereld mensen tot de Islam. Om maar te zeggen dat ze dat 100% vrijwillig hebben gekozen. Ga je echt zeggen dat een religie dat bijna 2OOO jaar bestaat helemaal verzonnen is?

Je kan zoveel discusiëren en doen als je wilt, maar vergeet niet dat aan de andere kant ook mensen zitten, die misschien niet hetzelfde geloven als jij, maar wel net dezelfde gevoelens e.d. kunnen hebben. Ja, en vice versa.
''Je kwetst me werkelijk niet. Hard was je ook niet. Wel verschillen we van mening. So? Dat is het kenmerk van een geciviliseerde samenleving, waarin meningen kunnen, mogen en moeten botsen.'' Je zegt zelf dat het totaal niet hart aankomt en dat van mening verschillen normaal is. Dus verdraag dit kritiek dan ook.

Maar goed, voort op je reactie: 'de geestelijke zieke' die advies geeft is inderdaad erg streng. Ik noem hem een geestelijk zieke, gespeend van elk gevoel voor respect. Ik zou voor deze reden nooit scheiden, moslim of niet. Ik scheld niet. Ik noem hem geestelijk ziek. Ik heb zelf ook mijn standpunten en weet dat er onbegrijpelijke en seksistische uitspraken over de islam zijn. Maar je moet weten dat er een verschil is tussen traditie, mening en geloof. Ook jij tracht, zoals de standaardreflex is, onderscheid te maken tussen traditie, mening en geloof. Meestal wordt cultuur daar aan toegevoegd. Het is echter onmogelijk traditie, cultuur en geloof van elkaar te scheiden. Tradities en cultuur vloeien deels voort uit geloof. De westerse cultuur en tradities komen o.a. Voort uit het christendom. Daar komt dat ik je tal van voorbeelden kan geven van islamitische geestelijken die zeer verontrustend zijn. Ik neem aan dat een geestelijke zich niet baseert op tradities, is het wel?
Daar zou je nog van opkijken... Meer en meer imams verdraaien hoe het is of voegen hun eigen mening erbij. Er worden bijvoorbeeld vaak straffen toegepast die niét in de Koraan staan, maar die men gewoon zijn geworden of waarvan word gezegd dat ze juist zijn (bv. steniging!).

Bovenstaande gebeurtenis heeft het grootste deel te maken met traditie en mening. Dus denk zelf eerst nog eens na, probeer te begrijpen dat sommige dingen niet gewoon om het geloof draaien en, als je nog vragen hebt over de Islam, stel ze dan. Het is echt niet verkeerd om eerst informatie te vragen, want je weet duidelijk nog niet alles, en daarna pas te oordelen. Ik zal nooit alles weten. Gelukkig niet. Ik wil je er even op wijzen dat homo's, andersdenkenden, andersgelovigen, etc. een hard gelag moeten betalen in islamitische landen. En ik neem de geestelijkheid van die landen uiterst kwalijk. Zij zijn het die jij aan moet klagen! Ik ben slechts de boodschapper. En zoals je misschien weet: " don't shoot the messenger".
Nog zoiets; waar staat in de Koraan dat homo's en lesbo's verboden zijn? Er is geen echte uitspraak over, maar in die CULTUUR worden ze inderdaad afgewezen. Maar kijk naar Muhsin Hendricks (43), een homoseksuele imam. 'De Koran erkent homoseksualiteit, vooral jonge moslimhomo’s wil de Zuid-Afrikaan een hart onder de riem steken. "Je hebt niet zelf voor je gevoelens gekozen, je bent zo geboren, dus Allah heeft je zo bedoeld. Wees daarom eerlijk naar jezelf, en accepteer hoe je bent," zegt hij. "Jihad betekent strijd. Voor vrijwel alle islamitische homo’s is het een enorme innerlijke strijd om eerlijk te zijn naar jezelf, jezelf te accepteren omdat familie en sociale omgeving in de regel je geaardheid niet automatisch accepteert. Dat is dus een constante strijd voor eigenliefde.”
Hendricks wijst op het koranvers, soera 24:31. ,,Daar wordt gesproken over een categorie mannen waarbij vrouwen geen hoofddoek hoeven te dragen omdat ze geen bedreiging voor vrouwen vormen. In soera 17:84 wordt bovendien gesteld dat ieder mens zijn eigen aard heeft, en dat alleen God over mensen mag oordelen.”
En andersdenkende of andersgelovigen zullen nooit gestraft worden omdat ze bv. een Islamitisch land bezoeken. En ze zullen er zeker niet worden voor vermoord e.d. Moest je toch iemand tegenkomen die je iets te verwijten zijn (wat dan waarschijnlijk wederzijds is, weer dan maar zeker dat hij op dat moment zelf een zonde begaat in zijn geloof, want zijn boek zegt dat je respect moet tonen voor andere religies.

Het spijt mij als het hard aan kwam, maar je moet het leven nu eenmaal met een korreltje zout leren nemen.
Je kwetst me werkelijk niet. Hard was je ook niet. Wel verschillen we van mening. So? Dat is het kenmerk van een geciviliseerde samenleving, waarin meningen kunnen, mogen en moeten botsen.
Goed dat je dat begrijpt.
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2012 om 06:37
In eerste instantie geplaatst door Elle_<3

Laat ik dan reageren; zover ik begrijp ben jij geen moslim, of wil je dat ook niet zijn. Dan vraag ik me in de eerste plaats al af wat je op een Islam-forum komt doen? Je hebt gelijk dat ik nooit moslim zal of wil worden. Zoals je weet is dit een forum, althans dat is de intentie.
Wat kom je dan in godsnaam op dit ISLAMFORUM doen? Ja het is openbaar, maar wel bedoelt voor moslims die met vragen zitten of willen discusiëren. Beste Elle, is Islaam.nl dus niet openbaar?

Daarnaast vind ik ook dat je best wel wat respect mag tonen voor andermans geloof. Ik heb respect voor andersdenkenden, waaronder moslims. Wel verschil ik van opvatting. En daar zijn fora's normaliter voor gemaakt.
Inderdaad. Ze zijn gemaakt om te discusiëren over een onderwerp waar je veel vanaf weet of waar je interesse in hebt. Ik heb interesse in de islam. Je lijkt de neiging te hebben alles wat jou over de Islam niet aanstaat te bespreken. Je zou je er beter bij leren neerleggen. Waarom moet ik me neerleggen bij intolerantie en geweld? Niet alle mensen denken hetzelfde als jij en ja, er zullen, ondanks jou pogingen, nog heel je leven moslims bestaan. Ik heb geen enkel probleem met moslims. Binnen mijn kennissen c.q vriendenkring bevinden zich moslims. Wekelijks bekeren er trouwens overal ter wereld mensen tot de Islam. Om maar te zeggen dat ze dat 100% vrijwillig hebben gekozen. Hoeveel mensen mogen en kunnen openlijk stellen dat ze afvallig zijn? Hoeveel moslima's mogen een relatie aangaan met niet-moslims? Zo je wilt en de redactie dat toestaat kan ik hier een topic over openen. Vrijheid en islam hebben op z'n minst gezegd een gespannen verhouding. Ga je echt zeggen dat een religie dat bijna 2OOO jaar bestaat helemaal verzonnen is? Waarom zou ik dat zeggen?

Je kan zoveel discusiëren en doen als je wilt, maar vergeet niet dat aan de andere kant ook mensen zitten, die misschien niet hetzelfde geloven als jij, maar wel net dezelfde gevoelens e.d. kunnen hebben. Ja, en vice versa.
''Je kwetst me werkelijk niet. Hard was je ook niet. Wel verschillen we van mening. So? Dat is het kenmerk van een geciviliseerde samenleving, waarin meningen kunnen, mogen en moeten botsen.'' Je zegt zelf dat het totaal niet hart aankomt en dat van mening verschillen normaal is. Dus verdraag dit kritiek dan ook. Zonder een enkel probleem.

Maar goed, voort op je reactie: 'de geestelijke zieke' die advies geeft is inderdaad erg streng. Ik noem hem een geestelijk zieke, gespeend van elk gevoel voor respect. Ik zou voor deze reden nooit scheiden, moslim of niet. Ik scheld niet. Ik noem hem geestelijk ziek. Ik heb zelf ook mijn standpunten en weet dat er onbegrijpelijke en seksistische uitspraken over de islam zijn. Maar je moet weten dat er een verschil is tussen traditie, mening en geloof. Ook jij tracht, zoals de standaardreflex is, onderscheid te maken tussen traditie, mening en geloof. Meestal wordt cultuur daar aan toegevoegd. Het is echter onmogelijk traditie, cultuur en geloof van elkaar te scheiden. Tradities en cultuur vloeien deels voort uit geloof. De westerse cultuur en tradities komen o.a. Voort uit het christendom. Daar komt dat ik je tal van voorbeelden kan geven van islamitische geestelijken die zeer verontrustend zijn. Ik neem aan dat een geestelijke zich niet baseert op tradities, is het wel?
Daar zou je nog van opkijken... Meer en meer imams verdraaien hoe het is of voegen hun eigen mening erbij. Er worden bijvoorbeeld vaak straffen toegepast die niét in de Koraan staan, maar die men gewoon zijn geworden of waarvan word gezegd dat ze juist zijn (bv. steniging!). Hier geef je precies aan waarom het niet deugt. Jij gaat uit van een theoretisch sprookjesachtig verhaal. Ik kijk naar de praktijk van alledag. Dan zul je toch met me eens zijn dat het intriest is hoe de islam vorm krijgt?  

Bovenstaande gebeurtenis heeft het grootste deel te maken met traditie en mening. Dus denk zelf eerst nog eens na, probeer te begrijpen dat sommige dingen niet gewoon om het geloof draaien en, als je nog vragen hebt over de Islam, stel ze dan. Het is echt niet verkeerd om eerst informatie te vragen, want je weet duidelijk nog niet alles, en daarna pas te oordelen. Ik zal nooit alles weten. Gelukkig niet. Ik wil je er even op wijzen dat homo's, andersdenkenden, andersgelovigen, etc. een hard gelag moeten betalen in islamitische landen. En ik neem de geestelijkheid van die landen uiterst kwalijk. Zij zijn het die jij aan moet klagen! Ik ben slechts de boodschapper. En zoals je misschien weet: " don't shoot the messenger".
Nog zoiets; waar staat in de Koraan dat homo's en lesbo's verboden zijn? Er is geen echte uitspraak over, maar in die CULTUUR worden ze inderdaad afgewezen.Als de islamitische geestelijkheid al geen onderscheid weet te maken tussen cultuur en islam, wat verwacht jij dan van de analfabete moslim? En dat zijn er nogal wat. Je verwacht van mij respect. Nogmaals, ik breng slechts het nieuws. Je dient de islamitische geestelijkheid aan te klagen. Zij maken de islam tot wat ze is, niet ik. Maar kijk naar Muhsin Hendricks (43), een homoseksuele imam. 'De Koran erkent homoseksualiteit, vooral jonge moslimhomo’s wil de Zuid-Afrikaan een hart onder de riem steken. "Je hebt niet zelf voor je gevoelens gekozen, je bent zo geboren, dus Allah heeft je zo bedoeld. Wees daarom eerlijk naar jezelf, en accepteer hoe je bent," zegt hij. "Jihad betekent strijd. Voor vrijwel alle islamitische homo’s is het een enorme innerlijke strijd om eerlijk te zijn naar jezelf, jezelf te accepteren omdat familie en sociale omgeving in de regel je geaardheid niet automatisch accepteert. Dat is dus een constante strijd voor eigenliefde.”
Hendricks wijst op het koranvers, soera 24:31. ,,Daar wordt gesproken over een categorie mannen waarbij vrouwen geen hoofddoek hoeven te dragen omdat ze geen bedreiging voor vrouwen vormen. In soera 17:84 wordt bovendien gesteld dat ieder mens zijn eigen aard heeft, en dat alleen God over mensen mag oordelen.” Je weet zeer goed dat Hendricks een grote uitzondering is. Geef me eens identieke voorbeelden uit het land van mohammed. Geef me gelijke voorbeelden van geestelijken uit Iran, Irak, Afghanistan, Pakistan, etc. Je lijstje zal zeer kort zijn. Als waardering voor je inzet zal ik tegenover elk voorbeeld als Hendriks je 10 voorbeelden geven waaruit het tegenovergestelde blijkt. 
En andersdenkende of andersgelovigen zullen nooit gestraft worden omdat ze bv. een Islamitisch land bezoeken. En ze zullen er zeker niet worden voor vermoord e.d. Hebben deze andersgelovigen ook het recht hun mening te verkondigen? Weet jij hoe het gesteld is met christenen in de islamitische wereld? Moest je toch iemand tegenkomen die je iets te verwijten zijn (wat dan waarschijnlijk wederzijds is, weer dan maar zeker dat hij op dat moment zelf een zonde begaat in zijn geloof, want zijn boek zegt dat je respect moet tonen voor andere religies. Hetgeen niet de praktijk is. 

Het spijt mij als het hard aan kwam, maar je moet het leven nu eenmaal met een korreltje zout leren nemen.
Je kwetst me werkelijk niet. Hard was je ook niet. Wel verschillen we van mening. So? Dat is het kenmerk van een geciviliseerde samenleving, waarin meningen kunnen, mogen en moeten botsen.
Goed dat je dat begrijpt.

Groet,
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2012 om 06:43

Beste Elle, hieronder vast een voorbeeld.



Christen Egypte krijgt 6 jaar cel voor beledigen islam

18-09-2012 17:16
Christen Egypte krijgt 6 jaar cel voor beledigen islam -  Foto EPA

Foto EPA

SOHAG (ANP/DPA) – Een rechtbank in de Egyptische stad Sohag heeft dinsdag een christen tot 6 jaar cel veroordeeld voor het beledigen van de islam en van president Mohammed Mursi. De 42-jarige leraar Bishoy Kamil Kamel had opmerkingen op Facebook geplaatst die een islamitische ingenieur in het verkeerde keelgat waren geschoten.

De verdachte wil in hoger beroep gaan. De christen werd tijdens de uitspraak door 300 militairen beschermd. Voor het gerechtsgebouw waren 2000 radicale moslims samengestroomd die de executie van de christen eisten.

Terug naar boven
Elle_<3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 september 2012
Locatie: Oost-Vlaanderen
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Elle_<3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2012 om 23:27
'Whatalies'; sorry dat ik zo laat antwoord. Ik ga het even weer wat korter maken (kwestie van uit deze langdradige warboel te raken).

Beste Elle, is Islaam.nl dus niet openbaar? Jawel, natuurlijk. Maar je geeft een indruk van 'ik kom hier even de sfeer een beetje verpesten en probeer zoveel mogelijk te discusiëren om de Islam tegen te gaan.'

Ik heb interesse in de islam. Dat is een goed punt. ;) maar je vindt er wel van alles slecht aan?

Waarom moet ik me neerleggen bij intolerantie en geweld?
Islam is geen geweld. Integendeel. Marokkanen e.d. (met alle respect) maken er geweld van. En dat ligt meestal aan de opvoeding, omgang, onacceptatie in de gemeenschap, anderstalligheid en talloze andere redenen. Maar goed, daar ging het niet over.

Hoeveel mensen mogen en kunnen openlijk stellen dat ze afvallig zijn? Hoeveel moslima's mogen een relatie aangaan met niet-moslims? Zo je wilt en de redactie dat toestaat kan ik hier een topic over openen. Vrijheid en islam hebben op z'n minst gezegd een gespannen verhouding. Ik zou graag willen verdergaan over het punt van moslima's in relatie met niet-moslims, maar dat doen we dan maar een andere keer. De islam is streng, maar je maar je maakt wel zelf uit of je moslim bent of niet. Dus als je jezelf zo noemt moet je die ook volgen. Anders ben je maar katholiek of ongelovig, geen enkel probleem mee.

Hier geef je precies aan waarom het niet deugt. Jij gaat uit van een theoretisch sprookjesachtig verhaal. Ik kijk naar de praktijk van alledag. Dan zul je toch met me eens zijn dat het intriest is hoe de islam vorm krijgt? Sprookjesachtig? Neem een Qoraan, lees en probeer het te begrijpen. Toon mij dan waar staat dat je iemand mag steningen? En het is ook niet dat ze dat 'zomaar' doen, je moet eerst iets fout doen voor je gestraft kan worden. Even kort; bij overspel bij een getrouwd of ongetrouwdbkoppel worden 100 zweepslagen toegepast. Dit mag alleen als er genoeg getuigen of betrouwbare bewijzen zijn dat het ook echt is gebeurd (ik geloof dat het de getuigenis vereist van vier getuigen die als welgemanierd en met een goed gedrag bekend staan, en dus in de praktijk bijna onmogelijk kan gebeuren, behalve als het overspel in een openbare of publieke aangelegenheid zou plaatsvinden).
Het zou leuk zijn dat je antwoorden geeft die echt kloppen (i.v.m. de Koraan) want een gelovige gelooft in het geloof, wat zwart op wit staat en niet in wat de mensen zeggen.


Als de islamitische geestelijkheid al geen onderscheid weet te maken tussen cultuur en islam, wat verwacht jij dan van de analfabete moslim?   Analfabeet, in hun taal of in de onze? En dat zijn er nogal wat.Wat je respect noemt, dit is zacht gezegt grof. Je verwacht van mij respect. Nogmaals, ik breng slechts het nieuws. Je dient de islamitische geestelijkheid aan te klagen. Zij maken de islam tot wat ze is, niet ik. Ik wil de geestelijkheid aan klagen, maar ik denk niet dat het veel zal opleveren. En waarom moet al jouw nieuws steeds negatief zijn?

Je weet zeer goed dat Hendricks een grote uitzondering is. Geef me eens identieke voorbeelden uit het land van mohammed. Geef me gelijke voorbeelden van geestelijken uit Iran, Irak, Afghanistan, Pakistan, etc. Je lijstje zal zeer kort zijn. Als waardering voor je inzet zal ik tegenover elk voorbeeld als Hendriks je 10 voorbeelden geven waaruit het tegenovergestelde blijkt. Uitzondering of niet, ik wil alleen aantonen dat het wel degelijk bestaat. Ken je het verhaal van profeet Loet/Lut?

Hebben deze andersgelovigen ook het recht hun mening te verkondigen? Weet jij hoe het gesteld is met christenen in de islamitische wereld? Waar heb je het over? Ik ken niet veel christenen die in Saudi-Arabië wonen. Er gaan wel toeristen e. d. op reis (ik ken genoeg vrienden die er zijn geweest en er was geen enkel probleem. Het heeft hen juist een stuk wijzer gemaakt). En trouwens welke Christen gaat dan ook in een Islamitisch land wonen? Lijkt me onlogisch.

Hetgeen niet de praktijk is. Kan zijn, op sommige plaatsen zeker. Maar dat is FOUT. Zij doen een zonde, tegen de islam in. Maar wees gerust, er wordt langzamerhand aan gewerkt.
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 september 2012 om 21:46
In eerste instantie geplaatst door Elle_<3

'Whatalies'; sorry dat ik zo laat antwoord. Ik ga het even weer wat korter maken (kwestie van uit deze langdradige warboel te raken).

Beste Elle, is Islaam.nl dus niet openbaar? Jawel, natuurlijk. Maar je geeft een indruk van 'ik kom hier even de sfeer een beetje verpesten en probeer zoveel mogelijk te discusiëren om de Islam tegen te gaan.' Beste Elle, ik heb geen enkele behoefte een sfeer te verpesten. Je geeft zelf aan dat islamtische geestelijkheid regelmatig de mist in gaat. Je lijkt het mij kwalijk te nemen dat deze islamtische geestelijken de foute keuzes maken. Zij kiezen voor intolerantie. Zonder hun meedogenloosheid zou ik geen enkel argument hebben mijn kritiek op de islam vorm te geven.
Je lijkt het mij kwalijk te nemen. Vreemd, en nogmaals, klaag de geestelijkheid aan.

Ik heb interesse in de islam. Dat is een goed punt. ;) maar je vindt er wel van alles slecht aan? Ten principale denk ik dat de islam niet werkt. Ik wens ieder individu zijn/haar recht zich te ontplooien op elk gebied, zowel politiek, maatschappelijk, sexueel als persoonlijk. De islam staat dit in de weg. Welke rechten heeft de homoseksueel in jouw godsdienst? Welk recht heeft een afvallige om afscheid te nemen van jouw religie? Welk recht heeft de criticaster de door moslims gekroonde god Mohammed te kritiseren? Hij was toch mens? Neen, Mohammed is tot de onaantastbare gekroond. 

Waarom moet ik me neerleggen bij intolerantie en geweld?
Islam is geen geweld. Integendeel. Marokkanen e.d. (met alle respect) maken er geweld van. En dat ligt meestal aan de opvoeding, omgang, onacceptatie in de gemeenschap, anderstalligheid en talloze andere redenen. Maar goed, daar ging het niet over. Religie speelt een uitermate belangrijke rol binnen de islamitische cultuur. Nogmaals, jij tracht, volstrekt onterecht, een onderscheid te maken tussen cultuur en religie. Deze entiteiten zijn niet los te koppelen. De islam in indonesië kent een andere traditie dan de islam in bijv. Iran. Zo kan ik tal van voorbeelden geven. 

Hoeveel mensen mogen en kunnen openlijk stellen dat ze afvallig zijn? Hoeveel moslima's mogen een relatie aangaan met niet-moslims? Zo je wilt en de redactie dat toestaat kan ik hier een topic over openen. Vrijheid en islam hebben op z'n minst gezegd een gespannen verhouding. Ik zou graag willen verdergaan over het punt van moslima's in relatie met niet-moslims, maar dat doen we dan maar een andere keer. De islam is streng, maar je maar je maakt wel zelf uit of je moslim bent of niet. Dus als je jezelf zo noemt moet je die ook volgen. Anders ben je maar katholiek of ongelovig, geen enkel probleem mee. Helaasmaakt de moslim niet zelf uit of hij moslim is. Bij geboorte is dit geloof als verplicht anker vastgelegd in de ziel en lichaam. Hoeveel afvalligen ken jij? Ik heb er een leren kennen. Uit pure angst durft hij dit niet openbaar te maken.

Hier geef je precies aan waarom het niet deugt. Jij gaat uit van een theoretisch sprookjesachtig verhaal. Ik kijk naar de praktijk van alledag. Dan zul je toch met me eens zijn dat het intriest is hoe de islam vorm krijgt? Sprookjesachtig? Neem een Qoraan, lees en probeer het te begrijpen. Toon mij dan waar staat dat je iemand mag steningen? En het is ook niet dat ze dat 'zomaar' doen, je moet eerst iets fout doen voor je gestraft kan worden. Even kort; bij overspel bij een getrouwd of ongetrouwdbkoppel worden 100 zweepslagen toegepast. Dit mag alleen als er genoeg getuigen of betrouwbare bewijzen zijn dat het ook echt is gebeurd (ik geloof dat het de getuigenis vereist van vier getuigen die als welgemanierd en met een goed gedrag bekend staan, en dus in de praktijk bijna onmogelijk kan gebeuren, behalve als het overspel in een openbare of publieke aangelegenheid zou plaatsvinden).
Het zou leuk zijn dat je antwoorden geeft die echt kloppen (i.v.m. de Koraan) want een gelovige gelooft in het geloof, wat zwart op wit staat en niet in wat de mensen zeggen. er wordt nogal wat afgeranseld. Beste Elle, het gaat om wereldse macht, niet om god. De hadith is belangrijker geworden dan de gedateerde Koran. De geestelijkheid is machtiger dan het volgzame volk.


Als de islamitische geestelijkheid al geen onderscheid weet te maken tussen cultuur en islam, wat verwacht jij dan van de analfabete moslim?   Analfabeet, in hun taal of in de onze? En dat zijn er nogal wat.Wat je respect noemt, dit is zacht gezegt grof. Grof? Hoeveel moslims in afghanistan, pakistan zijn analfabeet? Ik heb de koran gelezen. Ik heb islamitische vrienden. Je verwacht van mij respect. Nogmaals, ik breng slechts het nieuws. Je dient de islamitische geestelijkheid aan te klagen. Zij maken de islam tot wat ze is, niet ik. Ik wil de geestelijkheid aan klagen, maar ik denk niet dat het veel zal opleveren. En waarom moet al jouw nieuws steeds negatief zijn?

Je weet zeer goed dat Hendricks een grote uitzondering is. Geef me eens identieke voorbeelden uit het land van mohammed. Geef me gelijke voorbeelden van geestelijken uit Iran, Irak, Afghanistan, Pakistan, etc. Je lijstje zal zeer kort zijn. Als waardering voor je inzet zal ik tegenover elk voorbeeld als Hendriks je 10 voorbeelden geven waaruit het tegenovergestelde blijkt. Uitzondering of niet, ik wil alleen aantonen dat het wel degelijk bestaat. Ken je het verhaal van profeet Loet/Lut?

Hebben deze andersgelovigen ook het recht hun mening te verkondigen? Weet jij hoe het gesteld is met christenen in de islamitische wereld? Waar heb je het over? Ik ken niet veel christenen die in Saudi-Arabië wonen. Er gaan wel toeristen e. d. op reis (ik ken genoeg vrienden die er zijn geweest en er was geen enkel probleem. Het heeft hen juist een stuk wijzer gemaakt). En trouwens welke Christen gaat dan ook in een Islamitisch land wonen? Lijkt me onlogisch.

Hetgeen niet de praktijk is. Kan zijn, op sommige plaatsen zeker. Maar dat is FOUT. Zij doen een zonde, tegen de islam in. Maar wees gerust, er wordt langzamerhand aan gewerkt.
Terug naar boven
Elle_<3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 september 2012
Locatie: Oost-Vlaanderen
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Elle_<3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2012 om 11:38
Whatalies, waarom antwoord je maar op de helft van mijn antwoorden?

Beste Elle, is Islaam.nl dus niet openbaar? Jawel, natuurlijk. Maar je geeft een indruk van 'ik kom hier even de sfeer een beetje verpesten en probeer zoveel mogelijk te discusiëren om de Islam tegen te gaan.' Beste Elle, ik heb geen enkele behoefte een sfeer te verpesten. Je geeft zelf aan dat islamtische geestelijkheid regelmatig de mist in gaat. Je lijkt het mij kwalijk te nemen dat deze islamtische geestelijken de foute keuzes maken. Zij kiezen voor intolerantie. Zonder hun meedogenloosheid zou ik geen enkel argument hebben mijn kritiek op de islam vorm te geven.
Je lijkt het mij kwalijk te nemen. Vreemd, en nogmaals, klaag de geestelijkheid aan.
Ik neem u niets kwalijk, daar kan je zeker van zijn. Maar je geeft steeds argumenten i.v.m. wat deze geestelijken doen, terwijl je zelf vind dat het fout is. De doorsnee moslim kan hier niets aan veranderen. Maar geef dan a.u.b. ook argumenten die uit de Koran komen of die tenminste niet ingaan op hoe sommigen het vandaag de dag opnemen, want daar hebben zij niets mee te maken, dat zijn zij.

Ik heb interesse in de islam. Dat is een goed punt. ;) maar je vindt er wel van alles slecht aan? Ten principale denk ik dat de islam niet werkt. Ik wens ieder individu zijn/haar recht zich te ontplooien op elk gebied, zowel politiek, maatschappelijk, sexueel als persoonlijk. De islam staat dit in de weg. Welke rechten heeft de homoseksueel in jouw godsdienst? Welk recht heeft een afvallige om afscheid te nemen van jouw religie? Welk recht heeft de criticaster de door moslims gekroonde god Mohammed te kritiseren? Hij was toch mens? Neen, Mohammed is tot de onaantastbare gekroond.
Het is zacht gezegd verboden om een mens tot 'God' te kronen. Het is niet omdat de Katholieke gemeenschap Jezus als een halfgod aanzien dat wij dat ook doen. Vooral omdat er nog zo 'n 25 000 andere profeten zijn die, wel niet als laatste, maar toch evenveel taken hebben verricht.

Waarom moet ik me neerleggen bij intolerantie en geweld?
Islam is geen geweld. Integendeel. Marokkanen e.d. (met alle respect) maken er geweld van. En dat ligt meestal aan de opvoeding, omgang, onacceptatie in de gemeenschap, anderstalligheid en talloze andere redenen. Maar goed, daar ging het niet over. Religie speelt een uitermate belangrijke rol binnen de islamitische cultuur. Nogmaals, jij tracht, volstrekt onterecht, een onderscheid te maken tussen cultuur en religie. Deze entiteiten zijn niet los te koppelen. De islam in indonesië kent een andere traditie dan de islam in bijv. Iran. Zo kan ik tal van voorbeelden geven.
Toch zal ik het verschil blijven maken tussen cultuur en geloof. Ik ben zelf moslim (zal je wel al door hebben), maar ik zal nooit raar opkijken tegen homo's/lesbo's en ik zal waarschijnlijk ook nooit een hoofddoek dragen zolang alle mannen dat ook niet gaan doen. Ik de Koran staat trouwens alleen 'Sla een doek om uw boezem' en ik zal ook niet met een naakt bovenlijf rondlopen, uit zelfrespect. Je kan misschien zeggen dat ik de Islam leef op mijn eigen manier, maar volg een belangrijk punt; ik geloof echt in God.

Hoeveel mensen mogen en kunnen openlijk stellen dat ze afvallig zijn? Hoeveel moslima's mogen een relatie aangaan met niet-moslims? Zo je wilt en de redactie dat toestaat kan ik hier een topic over openen. Vrijheid en islam hebben op z'n minst gezegd een gespannen verhouding. Ik zou graag willen verdergaan over het punt van moslima's in relatie met niet-moslims, maar dat doen we dan maar een andere keer. De islam is streng, maar je maar je maakt wel zelf uit of je moslim bent of niet. Dus als je jezelf zo noemt moet je die ook volgen. Anders ben je maar katholiek of ongelovig, geen enkel probleem mee. Helaasmaakt de moslim niet zelf uit of hij moslim is. Bij geboorte is dit geloof als verplicht anker vastgelegd in de ziel en lichaam. Hoeveel afvalligen ken jij? Ik heb er een leren kennen. Uit pure angst durft hij dit niet openbaar te maken. Daar zou inderdaad iets aan gedaan moeten worden. Een moslim die zo opgroeit van de geboorte al durft meestal niets anders te doen. Langs de andere kant merk je wel of ze echt geen geode moslim zijn (en dus even goed kunnen afvallen) of zee echt achter hun geloof staan.

Hier geef je precies aan waarom het niet deugt. Jij gaat uit van een theoretisch sprookjesachtig verhaal. Ik kijk naar de praktijk van alledag. Dan zul je toch met me eens zijn dat het intriest is hoe de islam vorm krijgt? Sprookjesachtig? Neem een Qoraan, lees en probeer het te begrijpen. Toon mij dan waar staat dat je iemand mag steningen? En het is ook niet dat ze dat 'zomaar' doen, je moet eerst iets fout doen voor je gestraft kan worden. Even kort; bij overspel bij een getrouwd of ongetrouwdbkoppel worden 100 zweepslagen toegepast. Dit mag alleen als er genoeg getuigen of betrouwbare bewijzen zijn dat het ook echt is gebeurd (ik geloof dat het de getuigenis vereist van vier getuigen die als welgemanierd en met een goed gedrag bekend staan, en dus in de praktijk bijna onmogelijk kan gebeuren, behalve als het overspel in een openbare of publieke aangelegenheid zou plaatsvinden).
Het zou leuk zijn dat je antwoorden geeft die echt kloppen (i.v.m. de Koraan) want een gelovige gelooft in het geloof, wat zwart op wit staat en niet in wat de mensen zeggen. er wordt nogal wat afgeranseld. Beste Elle, het gaat om wereldse macht, niet om god. De hadith is belangrijker geworden dan de gedateerde Koran. De geestelijkheid is machtiger dan het volgzame volk.
Het kan dan wel waar zijn wat je zegt, ik volg die wereldse macht niet, ik volg de Koraan. En dat zouden meer moslims moeten doen!

Als de islamitische geestelijkheid al geen onderscheid weet te maken tussen cultuur en islam, wat verwacht jij dan van de analfabete moslim?   Analfabeet, in hun taal of in de onze? En dat zijn er nogal wat.Wat je respect noemt, dit is zacht gezegt grof. Grof? Hoeveel moslims in afghanistan, pakistan zijn analfabeet? Ik heb de koran gelezen. Ik heb islamitische vrienden.
Ik ben in die landen geweest. Engels of Nederlands spreken ze niet. Hun eigen taal wel en sommigen kunnen het met moeite schrijven. Maar wie heeft het in een land als dat ook nodig. Ze leven er van de oogst, het vee e. d. En dat is natuurlijk niet overal zo. Sommige landen zijn er veel beter aan toe en gaan mee met de evolutie. De oorlogsgebieden, zij hebben het slecht.
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2012 om 21:56
Beste Elle,

Allereerst mijn excuses. Ik heb inderdaad slechts op een deel van je antwoorden gereageerd. De laatste tijd ben ik zeer druk.

Nu terug naar de inhoud. Je stelt dat ik mij moet richten op de Koran. Waarom moet ik me richten op de Koran? De Koran is voor mij, excusez le mot, niet meer dan een boek. Ondanks dat ik de Koran heb gelezen voel ik geen enkele binding met de islam. Dit is echter niet relevant. Moslims dienen de Koran als leidraad te nemen en niet ik. Je kritiek is derhalve gericht op de islamitische gemeenschap. Ik voel me niet aangesproken. Niet ik geef de islam vorm, maar moslims. 

Je noemt de islam streng. Hoe kan de islam streng voor mij zijn terwijl de islam geen waarde voor me heeft? Waar halen moslims het koranische recht vandaan mijn leven te bepalen? Ik vul mijn leven in volgens mijn geweten en kennis en hoef geen enkele verantwoording af te leggen aan welk geloof dan ook. 

Beste Elle, ik ben ervan overtuigd dat jij met jouw opvattingen, in menig islamitisch land, zwaar in de problemen zult komen. Dat weet jij ook. Jouw geloof is gekaapt door relifascisten.

Rest me te stellen dat ik waardering heb voor jouw wijze van geloof: tolerant en menslievend.

Groet,

Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2012 om 20:40

De situatie voor Somalische christenen wordt steeds angstiger. De extremistische terreurbeweging Al-Shabaab (letterlijk: ‘de Jeugd’) maakt letterlijk jacht op de kleine groep christenen, allen ‘afvalligen van de islam’ in de ogen van de terroristen. Gezien de anarchie die heerst in het land sinds 1991 hoeven de christenen niet op bescherming van de overheid te rekenen. De ‘overgangsregering’ die het land leidt, staat bovendien zelf evenmin christelijke activiteiten toe. Een Somaliër hoort moslim te zijn.

Sociale controle
Door de grote sociale controle is het voor christenen bijna ondoenlijk om samen te komen. Als dat al gebeurt, is dat in zeer kleine groepen en buiten het zicht van de eigen familie. Het is een grote schande voor de familie en de stam als één van de leden christen wordt. Dus ook de omgeving kan een christen mishandelen, opsluiten of zelfs doden.

Gezworen
De christenen zijn Al-Shabaab een doorn in het oog. De beweging heeft zelfs gezworen om het christendom in Somalië uit te roeien. Via doelgerichte terreuracties jagen ze de kleine christelijke gemeenschap angst aan.


Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2012 om 22:11

Zo'n tweehonderd vrouwen hebben zaterdag in de Malinese stad Timboektoe gedemonstreerd tegen de islamitische wetgeving, de sharia, die daar van kracht is. Islamisten namen eerder dit jaar grote delen van het noorden van Mali over.

Het protest was gericht tegen de man die erop moet toezien dat vrouwen sluiers dragen. Islamisten schoten met geweren in de lucht om de vrouwen te verdrijven.

Vrouwen in het noorden van Mali dienen zich aan een avondklok te houden en sommigen zijn publiekelijk gegeseld omdat ze geen sluier droegen. Het is vrouwen tevens niet toegestaan over straat te gaan met een man die niet hun echtgenoot is.



Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2012 om 06:47

Seksueel geweld tegen vrouwen Egypte 'epidemie'

Screenshot van #tahrirwomanSCREENSHOT VAN #TAHRIRWOMANYOUTUBE

Het seksuele geweld tegen vrouwen in Egypte neemt "epidemische vormen" aan, zeggen activisten in het land. Het probleem speelt eigenlijk altijd al, maar vooral de afgelopen drie maanden is het erger geworden.

Een vrouw die anoniem wil blijven, vertelde de BBC dat ze altijd bang is om betast of uitgescholden te worden als ze naar het centrum gaat. "Ik ben er altijd bang voor. Daarom ga ik weinig naar buiten en áls ik ga zorg ik dat ik onopvallend gekleed ben." Maar ook dat biedt geen bescherming meer, zegt Dina Farid van de stichting Egypt's Girls are a Red Line. Volgens haar worden ook vrouwen die een compleet bedekkende niqaab dragen, aangevallen. Uit een onderzoek van The Egyptian Center for Women's Rights uit 2008 zou blijken dat meer dan 80 procent van de Egyptische vrouwen wel eens seksueel lastiggevallen is.

Een socioloog van de Amerikaanse universiteit in Caïro zegt dat het probleem diep in de Egyptische cultuur geworteld zit: een mix van toenemende islamitische conservatisme en oude gewoontes. Sinds de opstand in het land anderhalf jaar geleden begon, is het probleem wel zichtbaarder geworden, omdat ook het leger zich schuldig maakte aan aanrandingen.

Million Women March

Eind vorig jaar liepen duizenden vrouwen in Caïro een mars om te protesteren tegen het geweldadige optreden tegen vrouwen door het leger. De directe aanleiding van de Million Women March was de mishandeling van een vrouw die al snel haar eigen hashtag had op Twitter, #tahrirwoman. Ze werd door militairen over de grond gesleept, waardoor haar bovenlijf ontbloot werd, een ultieme vernedering in het land.

Ook in juni werd op het Tahrirplein geprotesteerd tegen het seksuele geweld. Uitgerekend toen werden de vrouwen lastiggevallen door hitsige mannen. Een groep van zo'n 100 mannen viel de 50 protesterende vrouwen aan. Meerdere vrouwen werden betast en geslagen.


Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2012 om 23:22
Waarom reageert de islamitische geestelijkheid niet?  Ik permitteer een antwoord te geven: ze zijn deel van het probleem.

Je kunt nog zoveel antwoorden trachten te vinden in de theoretische islam, de praktijk geeft wereldwijd het tegendeel.

Ik ben blij dat er moslims zijn als Mohammad48 en Elle. Zij durven de praktische islam aan te klagen. 

En juist zij zullen de eerste slachtoffers zijn van hun geloofsgenoten. 

Uiteindelijk zullen vele moslims moeten zeggen:" Ich hab's nicht gewusst".

De geschiedenis herhaalt zich.


Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2012 om 16:31

Israël respecteert mensenrechten niet

LONDEN - 

De huidige Israëlische regering heeft geen respect voor mensenrechten en internationaal recht. Dit stelde mensenrechtenorganisatie Amnesty International maandagavond in een reactie op het besluit de illegale Joodse nederzettingen in bezet Palestijns gebied uit te breiden.

De afgelopen dagen is er volgens Amnesty sprake van toegenomen geweld en intimidatie van de kant van illegale Joodse kolonisten. Slachtoffers zijn vooral Jahalin-bedoeïenen die nu nog wonen op gebied dat Israël claimt voor de uitbreiding van de nederzettingen. Kinderen en schapenherders zijn aangevallen. Bedoeïenendorpen worden lastiggevallen met harde muziek en schijnwerpers.

Volgens Amnesty heeft het Israëlische leger al plannen gemaakt om 20 Palestijnse gemeenschappen van huis en haard te verdrijven. Het gaat daarbij om 2300 mensen, voornamelijk Jahalin-bedoeïenen. Die moesten al herhaaldelijk verhuizen door de Israëlische expansiedrift. Zij woonden oorspronkelijk in het gebied dat sinds 1948 de staat Israël is.

Israël maakt zich volgens Amnesty schuldig aan discriminatie op basis van nationaliteit, etniciteit en godsdienst. In de nederzettingen worden namelijk alleen Joden toegelaten. Die maken gebruik van land en natuurlijke hulpbronnen die toebehoren aan de Palestijnen. Die worden beperkt in hun bewegingsvrijheid omdat zij de Joodse nederzettingen niet mogen betreden en er ook niet in de buurt mogen komen. Ook mogen de Palestijnen bepaalde wegen niet gebruiken die zijn voorbehouden aan Joden.

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2012 om 16:33

Ambassadeurs Israël op matje geroepen

LONDEN/PARIJS - 

Groot-Brittannië, Frankrijk en Zweden hebben maandag de Israëlische ambassadeurs op het matje groepen om te klagen over de laatste bouwplannen op bezet Palestijns gebied. Eind afgelopen week doken plannen op dat Israël nog eens 3000 woningen voor Joodse kolonisten wil bouwen in het sinds 1967 bezette Arabische deel van Jeruzalem, Oost-Jeruzalem dat de Palestijnen als hun toekomstige hoofdstad zien.

De Israëlische autoriteiten hebben aangegeven dat de bouwplannen moeten worden opgevat als een boze reactie op de erkenning van Palestina bij de VN als staat en waarnemer.

In Londen moest ambassadeur Daniel Taub en in Parijs Yossi Gal naar het ministerie van Buitenlandse Zaken. Londen en Parijs overwegen hun ambassadeurs uit Tel Aviv terug te halen.

Ook Duitsland drong er maandag op aan de nederzettingen niet uit te breiden. Het land liet weten „diep bezorgd” te zijn over de bouwplannen. Duitsland is een belangrijke bondgenoot van Israël in Europa. Een bezoek dat de Israëlische premier Benjamin Netanyahu deze week brengt aan Berlijn komt overigens niet in gevaar. Netanyahu en bondskanselier Angela Merkel ontmoeten elkaar woensdag.

De uitbreiding van de Joodse nederzettingen is het grootste obstakel voor de hervatting van de vredesbesprekingen, die inmiddels jaren stilliggen.

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2012 om 16:34

VN: Israël moet Non-proliferatieverdrag ondertekenen

bron: AP

De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties heeft maandag met overweldigende meerderheid ingestemd met een resolutie waarin Israël wordt opgeroepen snel openheid van zaken te geven over zijn atoomprogramma en inspecteurs toe te laten. Ook wordt er bij Jeruzalem op aangedrongen om een topconferentie over het uitbannen van kernwapens in het Midden-Oosten te steunen.

De resolutie werd met 174 stemmen voor, zes stemmen tegen en zes onthoudingen aangenomen. In de resolutie staat dat Israël 'zonder verdere vertraging' het Non-proliferatieverdrag (NPT) moet ondertekenen en zijn nucleaire faciliteiten open moet stellen voor inspecteurs van het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA). De Verenigde Staten, Canada, Israël, de Marshall-eilanden, Micronesië en Palau stemden tegen de resolutie.

Resoluties die worden aangenomen door de Algemene Vergadering zijn niet bindend, maar vormen wel een afspiegeling van de heersende opinie. Dergelijke resoluties hebben dan ook vooral een morele en politieke waarde.

Arsenaal
Israël weigert te bevestigen of te ontkennen dat het in het bezit is van kernwapens. Algemeen wordt evenwel aangenomen dat het land over een kernwapenarsenaal beschikt. Jeruzalem weigert het NPT te ondertekenen, net als India, Pakistan en Noord-Korea, landen die allemaal een eigen atoomprogramma hebben.

In 1995 werd een voorstel omarmd om het Midden-Oosten vrij te maken van massavernietigingswapens en Israël onder druk te zetten om zijn nooit bevestigde kernwapenarsenaal van ongeveer tachtig kernkoppen op te geven. Aan dat voorstel is echter nooit een vervolg gegeven. In 2010 besloten de 189 landen die het NPT hebben ondertekend, om in 2012 een conferentie te beleggen over massavernietigingswapens in het Midden-Oosten.

Helsinki
De conferentie zou medio december in het Finse Helsinki worden gehouden. De Verenigde Staten kondigden op 23 november echter aan dat de conferentie niet doorgaat. Als redenen werden de politieke onrust in het Midden-Oosten en de afwijzende houding van Iran ten aanzien van non-proliferatie aangevoerd. Iran en een aantal andere Arabische landen menen echter dat de echte reden is dat Israël weigert aanwezig te zijn. Israël wil pas meewerken aan een conferentie als er een vredesovereenkomst voor het Midden-Oosten is gesloten.

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.