Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wet tegen verheerlijken terreur

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Peter Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wet tegen verheerlijken terreur
    Geplaatst op: 28 juli 2005 om 02:57

Wet tegen verheerlijken terreur

Uitgegeven: 28 juli 2005 08:01
Laatst gewijzigd: 28 juli 2005 09:37

DEN HAAG - Op het verheerlijken van terreur komt voortaan een celstraf van maximaal een jaar. Dat staat in een ontwerpwetsvoorstel van minister Donner (Justitie). Eerder dit jaar kondigde het kabinet aan met maatregelen te komen om imams aan te pakken die haat zaaien.

In het wetsvoorstel staat als bijkomende straf, dat mensen uit hun ambt kunnen worden gezet, als zij daarvan misbruik maken door op te ruien of haat te zaaien. Dit kan van toepassing zijn bij het rekruteren voor de jihad (heilige oorlog) en bij het verheerlijken, vergoelijken, bagatelliseren of ontkennen van zeer ernstige misdrijven.

Radicalisering

Minister Donner schrijft in een toelichting op het wetsvoorstel, dat voor advies naar verschillende instanties is gestuurd, dat grievende uitlatingen de verhoudingen tussen bevolkingsgroepen op scherp kunnen zetten en de radicalisering bevorderen. Ze zijn strafwaardig als ze de openbare orde ernstig verstoren of kunnen verstoren.

De CDA-bewindsman vindt het van groot belang dat iedereen op waardige wijze deelneemt aan het maatschappelijke debat. "Daarbij staat de vrijheid van meningsuiting en van godsdienst voorop," aldus Donner. Hij voegt eraan toe: "Strafwetgeving is nodig als laatste schakel in de aanpak van mensen die misbruik maken van hun grondwettelijke vrijheden ten koste van anderen grondwettelijke vrijheden ten koste van anderen."

Aanvulling

Donner ziet de voorgestelde maatregel als een "aanvulling op misdrijven als opruiing, discriminatie en het aanzetten tot haat of geweld".

bron: nu.nl 

Terug naar boven
al-turki Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-turki Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 03:41

Valt het verheerlijken en het steunen van staatsterreur ook hieronder?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 03:57
In eerste instantie geplaatst door al-turki

Valt het verheerlijken en het steunen van staatsterreur ook hieronder?

Zoals je in Irak had bedoel je?
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 04:20

Nou dit vind ik nergens over gaan hoor. Dit was toch een land met vrijheid van meningsuiting. Kijk, ik begrijp wel wat ze bedoelen, en ik vind het van een kan ook wel goed, en ik ben het er ook zeker niet mee eens met de mensen die terreur verheerlijken. Maar het is onrechtvaardig van hen om tegen deze mensen te zeggen "dat mag niet" terwijl Theo alles kon zeggen en doen wat hij wilde. Ik vind dit een beetje krom eigenlijk.. Jullie niet??

Ma'salama

Terug naar boven
al-turki Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-turki Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 04:38
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door al-turki

Valt het verheerlijken en het steunen van staatsterreur ook hieronder?

Zoals je in Irak had bedoel je?

Onder andere, maar ook zoals de VS die pleegt en Israël.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 04:50
In eerste instantie geplaatst door al-turki

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door al-turki

Valt het verheerlijken en het steunen van staatsterreur ook hieronder?

Zoals je in Irak had bedoel je?

Onder andere, maar ook zoals de VS die pleegt en Israël.

Dit geldt alleen voor Nederland.Een verstandige keuze van de overheid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 04:52
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

Nou dit vind ik nergens over gaan hoor. Dit was toch een land met vrijheid van meningsuiting. Kijk, ik begrijp wel wat ze bedoelen, en ik vind het van een kan ook wel goed, en ik ben het er ook zeker niet mee eens met de mensen die terreur verheerlijken. Maar het is onrechtvaardig van hen om tegen deze mensen te zeggen "dat mag niet" terwijl Theo alles kon zeggen en doen wat hij wilde. Ik vind dit een beetje krom eigenlijk.. Jullie niet??

Ma'salama

Wat mocht Theo zeggen? Theo is niet meer en mocht blijkbaar niets zeggen....En deze regels die we nu hebben.....Hebben we te danken aan wie ook alweer?De vrijheid van meningsuiting wordt ons nu allemaal steeds verder ontnomen.Denk daar maar eens over na.

Zelfs zijn zoon wordt het leven zuur gemaakt...

Hoe was dat ook alweer volgens de Koran?

Als je vermoord,verdreven en vervolgt wordt....Dan had je recht op wat voor een oorlog?

Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 06:07

salam,

is dit een nieuwe vorm van democratie? Of zijn dit de plannen van de duivels..

tegen minister donner zeg ik: Moge allah swt de mujahideen steunen. Inschallah zullen de martelaren overwinnen in tsjetjsenie,irak,palestina en overal op de wereld. Allah akbar. Inschallah zal allahh swt de ongelovigen een nederlaag geven...De koran komt op de eerste plek bij de moslims...Wij volgen de koran en niet de ongelovige wetten die door de mens zijn gemaakt..

Minister donner moet eens goed gaan nadenken wie de terroristen zijn: Hij zal zichzelf dan en de alle minister moeten straffen..

salam

Terug naar boven
al-turki Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-turki Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 07:06

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Dit geldt alleen voor Nederland.Een verstandige keuze van de overheid.

De Nederlandse overheid steunt het geweld van de Amerikanen in Irak ook. Een jaar gevangenisstraf voor de Nederlandse overheid vind ik wel gepast

Terug naar boven
salafus-salahin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salafus-salahin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 07:09

*Wegens de angst voor opsluiting met terugwerkende kracht, is dit bericht verwijderd.

Met de nieuwe aankomende wet van minister Donner: �De-wet-niemand-is-terrorist-behalve-als-wij-dat-vinden�, kan je een jaar opsluiting krijgen met als bijkomende straf ontslag.

 

 

Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 07:21

assalaam aleikom beste zusters en broeders.

Ze mogen dan wel snel meer gevangenissen bij gaan bouwen ,want er zullen elke dag een tig aantal  moslims opgepakt worden .

insha allah blijven de ware moslims zich vasthouden aan de koran en het woord van ALLAH SWT verspreiden en leven volgens de soennah van onze geliefde profeet, vrede zij met hem.

Niemand heeft het recht om iemand anders zijn gedachten of mening te veroordelen en gevangenisstraf opleggen alleen over een bepaald idee,belachelijk gewoon!!!!

Maar nederland is toch een voorstander van vrijheid van meningsuiting of niet ???   Oooooh nee dat geldt niet voor moslims maar wel voor de rest.

Moge ALLAH SWT onze oemmah versterken ,amien ,amien ya rabbie.

Wasalaam oem moussa.

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 09:08
In eerste instantie geplaatst door broeder01

De koran komt op de eerste plek bij de moslims...Wij volgen de koran en niet de ongelovige wetten die door de mens zijn gemaakt..

..aha..broedernul��n.... En ga je binnenkort ook de consequenties van deze filosofie tot uitvoering brengen: een enkele reis Saudi-Arabi�? Of blijf je voorlopig toch nog maar genieten van de luxe en welvaart in Nederland? Blaffende honden bijten niet. Of meer in het algemeen: alle mensen hier die hun minachting voor de Nederlandse maatschappij niet onder stoelen of banken steken, maar er niettemin voor kiezen om hier te blijven zijn grote nepperds.

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 11:05

Er worden een aantal zaken door elkaar gehaald. Voor ik hier op in ga verbaasd het me dat de hier aanwezige moslims het woord vrijheid van meningsuiting in de mond nemen terwijl ze de dood van de grootsste strijder hiervan, Theo van Gogh, door een islamiet (met de nadruk op de laatste lettergreep) redelijk enthousiast hebben gevierd.

Een 2e punt waar ik een opmerking over wil maken is dat de hier aanwezige islamitische auteurs bij voorbaat al in de slachtofferrol duiken. Een 2e natuur van de moslim.

Een derde punt waar gemakshalve aan voorbij wordt gegaan is dat vrijheid slechts mogelijk is indien de daarbij horende verantwoordelijkheden ook worden gedragen. Een aantal moslims kunnen niet met deze vrijheid om gaan. Ze misbruiken hun recht op vrije meningsuiting door haat rond te bazuinen.

Als laatste punt wil ik aansnijden dat de moslim die de islamitische wet boven de nederlandse wet stelt niet thuis hoort in Belgie en Nederland. Hier wonen is conformeren aan de wetgeving. Mocht ik in een islamitisch land wonen waar de sharia ingevoerd is, de moslims ook niet akkoord zullen gaan dat ik als christen daar geen boodschap aan heb. Daar zal ik er ook opgewezen worden dat de sharia wetgeving boven mijn persoonlijke ideen gaan. Dus het beste is dan gewoon om te vertrekken naar een land dat je als islamitisch paradijs ervaart. 

Het wordt belachelijk gevonden dat de vrijheid van meningfsuiting wordt beknot. Weet wel beste moslims en moslima's dat jullie daar direkt zelf voor verantwoordelijk zijn.

Ik vind het prima dat haatimams de cel in draaien en uit hun ambt kan worden gezet. Geen rechtgeaarde democraat zit te wachten op brallende demagogen.

Het wordt tijd dat de democratie haar tanden eens laat zien. Aan de moslims de keuze hoever de democratische grondrechten verder beknot worden. Maar zeur niet als je geen afstand neemt van middeleeuws gedachtengoed.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 12:31
Salaam

Remco, bijna goed. Moslims mogen wel verzetstrijders steunen. Toch zie je hier geen moslims die zelfmoordaanslagen zien als verzet of goedkeuren.
Neen, vincent, saudi-arabie is alles behalve een islamietische land te noemen (voorzover de leiders). Hier ga je te vlug van uit.
Het is moeilijk om een slachtofferrol te kunnen beoordelen als je het niet direct ondervind, geloof mij maar. Wat je ook niet zo snel begrijpt is dat 'haatzaaien' en dergelijke ook komt van niet-moslims. Hoe kan een overheid gaan zitten oordelen over imams, als er op internet zelfs in nederlandse taal de overduidelijke islamintolerante gedrag van sommige nederlanders erg ver gaat!? Die wet moet wederzijds gelden, voor moslims en niet moslims. Er is geen islamietische paradijs hier op aarde (voorzover). Neen, geen enkel moslim is verantwoordelijk voor de daad van een ander moslim, punt. Eenieder is verantwoordelijk voor dienszelf. Nou, de gevangenissen mogen voor mij part ook worden ingevuld door sommige anti-islamitisch haatpredikers.
Nu maar relativeren van jullie zijde.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 12:55

De wet die Donner voorstelt geldt voor iedere ingezetene van Nederland. De taal die sommige imams, die op grond van hun functie een extra zware verantwoordelijkheid dragen (om de liefde te prediken en niet de haat), bezigen, zul je in christelijke kerken niet tegenkomen.

Heel simpel, afvoeren die hap.

[Hoe kan een overheid gaan zitten oordelen over imams, als er op internet zelfs in nederlandse taal de overduidelijke islamintolerante gedrag van sommige nederlanders erg ver gaat!? Die wet moet wederzijds gelden, voor moslims en niet moslims. [/QUOTE]

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 13:00
Salaam

nup, ik ben te sceptisch/open: er zullen vast christen predikers zijn die islam vergelijken met satans geloof (genoeg die dat deden en waarschijnlijk zullen blijven doen). Relativeren, verder, hoort de verantwoordelijkheid voor iedereen even hoog te zijn.
Afvoeren is niet gelijk aan oplossen, jammer genoeg. (Misschien zelfs verergerend)

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 13:18

Noem me 1 christelijke geestelijke die  medemensen zo verdoemen als sommige imams. Hou je bij feiten, zou je sieren.

Waarom ik kies voor afvoeren is eenvoudig: met extremisten valt geen gesprek te voeren. Moeten we dus ook niet doen. Blijft over : afvoeren.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 13:27

Salaam aleikoum broeder, zusters

Isra�lische jongeren uit Nederland zitten dagelijks op de grensposten mijn vader, moeder, broer en zus met een precisie geweer, gemaakt in NL ook nog, onder schot te houden.

Niemand die ze stopt volgens een wetsartikel.


Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 16:59
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan



<p class="Msonormal" style=""><span style="font-size: 7.5pt; font-
family: Verdana; color: black;">Salaam aleikoum broeder, zusters
</span>


<p class="Msonormal" style=""><span style="font-size: 7.5pt; font-
family: Verdana; color: black;">Isra�lische jongeren
uit Nederland zitten dagelijks op de grensposten mijn vader, moeder,
broer en zus met een
precisie geweer, gemaakt in NL ook nog, onder schot te houden.
</span>


<p class="Msonormal" style=""><span style="font-size: 7.5pt; font-
family: Verdana; color: black;">Niemand die ze stopt volgens een
wetsartikel. </span>


<p class="Msonormal" style=""><span style="font-size: 7.5pt; font-
family: Verdana; color: black;">
</span><span style="font-size: 7.5pt; font-family: Verdana; color:
black;"><o:p></o:p></span>







Beste 3abd, heel triest dat je familie bij wijze van spreken onder schot
gehouden wordt met wapens die wellicht hier gemaakt zijn. Maar iedere
situatie heeft twee kanten. De andere kant is dat als de Israelies die
wapens zouden omsmelten tot harken en emmers, dan zouden ze
onverbiddelijk de zee in verdreven worden. Dat is steeds weer door
diverse arabische leiders verkondigd en daarover hebben ze geen enkele
illusie. Ik denk ineens aan die 2 verdwaalde soldaten die van verlof terug
kwamen; hoe ze op een beestachtige wijze door de meute afgemaakt
werden... ze hadden even niet hun in nederland gemaakte geweer bij
zich. Israel kan zich geen ontwapening veroorloven en jij weet donders
goed waarom niet.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 17:32
ook Hitler had zijn wapens hard nodig, maar dat maakte zijn oorlog niet minder onrechtvaardig. Er is maar 1 kant, die van mensenlijkheid en rechtvaardigheid.    
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 19:02
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum broeder, zusters

Isra�lische jongeren uit Nederland zitten dagelijks op de grensposten mijn vader, moeder, broer en zus met een precisie geweer, gemaakt in NL ook nog, onder schot te houden.

Niemand die ze stopt volgens een wetsartikel.


Als je bedoeld dat wij als Nederlanders geen wapens moeten verkopen,dan ben ik het volkomen met je eens! Het wordt ook eens tijd dat we daar als geheele wereldbevolking naar gaan kijken...Het brengt niets als extra ellende in de geheele wereld.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 19:16
In eerste instantie geplaatst door al-turki

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Dit geldt alleen voor Nederland.Een verstandige keuze van de overheid.

De Nederlandse overheid steunt het geweld van de Amerikanen in Irak ook. Een jaar gevangenisstraf voor de Nederlandse overheid vind ik wel gepast

Ja ik begrijp het......Je wil graag Nederland in een zwart daglicht zetten,terwijl Nederland nu juist veel probeerd te doen aan vrede.....Als jij het allemaal zo goed weet aan te pakken in de wereld,waarom heb je het dan toegestaan dat Sadam daar 20 jaar ongestraft zijn gang mocht gaan? Had jij hem nog eens 20 jaar terreur erbij gegeven die hij hanteerde of ben je daar niet van op de hoogte geweest.Was het niet verstandiger geweest als de wereld tijdens de 1ste golf oorlog er gelijk een einde aan had gemaakt.Toen stond iedereen er bijna gezamelijk achter......  

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 19:22
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

ook Hitler had zijn wapens hard nodig, maar dat maakte zijn oorlog niet minder onrechtvaardig. Er is maar 1 kant, die van mensenlijkheid en rechtvaardigheid.    
Ik kan je hier even niet volgen....
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 22:17

 

Waar blijft je antwoord?

Noem me 1 christelijke geestelijke die  medemensen zo verdoemen als sommige imams. Hou je bij feiten, zou je sieren.

Waarom ik kies voor afvoeren is eenvoudig: met extremisten valt geen gesprek te voeren. Moeten we dus ook niet doen. Blijft over : afvoeren.

[/QUOTE]
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 22:17

Er worden een aantal zaken door elkaar gehaald. Voor ik hier op in ga verbaasd het me dat de hier aanwezige moslims het woord vrijheid van meningsuiting in de mond nemen terwijl ze de dood van de grootsste strijder hiervan, Theo van Gogh, door een islamiet (met de nadruk op de laatste lettergreep) redelijk enthousiast hebben gevierd.

Een 2e punt waar ik een opmerking over wil maken is dat de hier aanwezige islamitische auteurs bij voorbaat al in de slachtofferrol duiken. Een 2e natuur van de moslim.

Een derde punt waar gemakshalve aan voorbij wordt gegaan is dat vrijheid slechts mogelijk is indien de daarbij horende verantwoordelijkheden ook worden gedragen. Een aantal moslims kunnen niet met deze vrijheid om gaan. Ze misbruiken hun recht op vrije meningsuiting door haat rond te bazuinen.

Als laatste punt wil ik aansnijden dat de moslim die de islamitische wet boven de nederlandse wet stelt niet thuis hoort in Belgie en Nederland. Hier wonen is conformeren aan de wetgeving. Mocht ik in een islamitisch land wonen waar de sharia ingevoerd is, de moslims ook niet akkoord zullen gaan dat ik als christen daar geen boodschap aan heb. Daar zal ik er ook opgewezen worden dat de sharia wetgeving boven mijn persoonlijke ideen gaan. Dus het beste is dan gewoon om te vertrekken naar een land dat je als islamitisch paradijs ervaart. 

Het wordt belachelijk gevonden dat de vrijheid van meningfsuiting wordt beknot. Weet wel beste moslims en moslima's dat jullie daar direkt zelf voor verantwoordelijk zijn.

Ik vind het prima dat haatimams de cel in draaien en uit hun ambt kan worden gezet. Geen rechtgeaarde democraat zit te wachten op brallende demagogen.

Het wordt tijd dat de democratie haar tanden eens laat zien. Aan de moslims de keuze hoever de democratische grondrechten verder beknot worden. Maar zeur niet als je geen afstand neemt van middeleeuws gedachtengoed.

[/QUOTE]
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 03:32
Salaam

"Islam is Satan's most powerful and successful plan to destroy true faith in the God of the Bible."
http://www.contenderministries.org/islam/trueislam.php

"
D��rom is de islamitische godsdienst een valse en heidense, ja, satanische, godsdienst, want die haat en die moordzucht kunnen slechts van de duivel, van Satan, voortkomen."
http://www.contenderministries.org/islam/trueislam.php

Ik bluft niet, ik heb nu even geen zin om nog meer bronnen te gaan zoeken. Maar wees eens niet meer zo naief over jouw mede christenen. Ik ga ervan uit als ik al een paar het gevonden met google,  er nog honderden resten.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 03:40

Ik kan me niet voorstellen dat in Nederland danwel Belgie deze stroming enige aanhang kent. Toch bied ik hierbij mijn excuses aan.

Het zijn misselijkmakende teksten, doordrongen van goedkoop propaganda en haat. IK NEEM STERK AFSTAND VAN DEZE VORM VAN GELOOF.

 

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

"Islam is Satan's most powerful and successful plan to destroy true faith in the God of the Bible."
http://www.contenderministries.org/islam/trueislam.php

"
D��rom is de islamitische godsdienst een valse en heidense, ja, satanische, godsdienst, want die haat en die moordzucht kunnen slechts van de duivel, van Satan, voortkomen."
http://www.contenderministries.org/islam/trueislam.php

Ik bluft niet, ik heb nu even geen zin om nog meer bronnen te gaan zoeken. Maar wees eens niet meer zo naief over jouw mede christenen. Ik ga ervan uit als ik al een paar het gevonden met google,  er nog honderden resten.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Terug naar boven
salafus-salahin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salafus-salahin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 04:07

***Wegens de angst voor opsluiting met terugwerkende kracht, is dit bericht verwijderd.***

Met de nieuwe aankomende wet van minister Donner: �De-wet-niemand-is-terrorist-behalve-als-wij-dat-vinden�, kan je een jaar opsluiting krijgen met als bijkomende straf ontslag.

 

 

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 04:08
In eerste instantie geplaatst door salafus-salahin

 

 

???????????

***Wegens de angst voor opsluiting met terugwerkende kracht, is dit bericht verwijderd.***

Met de nieuwe aankomende wet van minister Donner: �De-wet-niemand-is-terrorist-behalve-als-wij-dat-vinden�, kan je een jaar opsluiting krijgen met als bijkomende straf ontslag.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.