Druk de pagina | Sluit venster

Discriminatie in Nederland?

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Islaam Algemeen
Forum beschrijving: Algemene zaken over de Islaam
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=1439
Gedrukt op: 05 mei 2024 om 21:11


Onderwerp: Discriminatie in Nederland?
Geplaatst door: Abdul El Malik
Onderwerp: Discriminatie in Nederland?
Geplaatst op: 16 maart 2004 om 01:56

Wa salam alaikum broeders en zusters

 

Een vraagje voor een ieder.

Wie van jullie word ter niet moe van, continu je geloof te verdedigen.

Altijd maar weer als een �niet-Islamiet� je vraagt; �Waarom draag je een hoofddoek?�, of  �wat vind jij van die aansl*gen� enz enz. Altijd maar weer diezelfde vragen. De debatten op TV idem dito, Altijd maar weer hetzelfde. Het gaat altijd om dezelfde zaken: De radicale moslims (op de miljoenen islamieten, hoeveel zullen er zijn?), het hoofddoekje, de rechten van de vrouw (terwijl de islam de enige godsdienst is die letterlijk in de Heilige Koran vermeldt dat man en vrouw gelijk zijn), de radicale imams (zelden komt er en �liberale�, in mijn ogen een normale, Iman aan het word), de te grote moskee�n, islamieten integreren niet (terwijl de Heilige Koran stellig meldt houd je aan de wetten van het land, maar vergeet daarbij je geloof en de daarbijbehorende regels niet), vrouwen met een hoofddoekje geen Nederlands kunnen enz. enz.

 

Altijd maar weer hetzelfde, ik heb dit weekend 4 debatprogramma�s gezien die allen hetzelfde vermelden en niet ��n keer werd de schoonheid en de goede dingen van de Islam behandeld. Waarom niet? Dat verkoopt niet, ze kunnen een programma van de NMO niet om 20:30 uitzenden. Dat trekt geen kijkers, want dan krijgen de mensen niet te horen wat ze willen horen en dat is dat de Islam slecht is. Mensen in het Westen zijn bang voor de Islam. Het is de snelst groeiende godsdienst. Ze bang dat Turkije toetreedt tot de EU, want dan krijg je er 70 miljoen moslims bij! Gezien de bevolkingsgroei van Turkije betekent dat dus ��n ding. Ze worden machtiger dat Duitsland, het nummer 1 land in Europa. Kan je het voorstellen een islamitisch land die op 1 staat in Europa in �Het Westen�?

 

Het probleem is dat de mensen verblind zijn door onwetendheid, haat, angst enz.

Op een andere site kom ik stukken tegen van mensen die oproepen tot de Jihad. Ik wist niet wat het inhield en toen ben ik gaan lezen. Wat er met de Jihad bedoeld wordt in de eerste plaats, zo heb ik uit een aantal onderzoeken begrepen, is in de eerste plaats je innerlijke strijd tussen goed en kwaad en in de allerlaatste plaats pas fysiek geweld. Dit fysiek geweld is alleen toegestaan om je mensen of je Godsdienst te beschermen. In Spanje zullen e rook wel Moslim broeders of zusters gedood zijn, net als in Turkije, VS, Irak enz. Kinderen en vrouwen worden gedood, Allah (swt) heeft ons via Mohammed (vrede zij met hem) oorlogsregels gegeven. Geen vrouwen, kinderen of bejaarden mochten gedood worden. Deze onwetende mensen denken daar niet eens aan.

 

Verder als men kijkt naar Nederland. Een paar voorbeeld van interne problemen waar men het nooit over heeft. Toe Juliana koningin was, was Bernhard �prins�. Toen Beatrix koningin was, was Claus �prins�. Nu Willem-Alexander koning wordt, wordt Maxima koningin. Waarom wordt maxima koningin en worden Bernhard en Claus geen koning?

Omdat de koning boven de koningin staat! Over gelijke rechten gesproken. Neerlands politiek heeft het over het feit dat er meer leidinggevenden moeten komen. Zelfs bij het hoogste van het hoogste is er discriminatie tussen man en vrouw. Als men kijkt naar een ander voorbeeld. Er is een politieke partij met 1 of 2 zetels, dat betekent 8% van de stemmen! Deze partij vindt dat vrouwen altijd een rok moeten dragen (over de dwang van een hoofddoekje gesproken), maagdelijkheid staat ook op 1, geen voorbehoedsmiddelen, de vrouw moet thuis zijn en de man moet werken, vrouwen mogen niet in de partij (de politieke partij) toetreden. Dit betreft een deel van de Nederlandse bevolking welke zelfs in de Eerste en Tweede kamer zitten, laat staan in heel wat gemeenteraden. Waarom horen wij hier tijdens de publieke debatten nooit wat over? De gereformeerden zijn ook zwaar gelovig, maar daar heeft men geen angst voor.

 

Een ander voorbeeld, de discussie over hoofddoekjes  (afschuwelijk woord trouwens, denigrerend eigenlijk) op scholen, publieke ruimtes enz. Als ik me niet vergis heb ik de heer Job Cohen en ik geloof Opstelten (ik kan het mis hebben, dan is het een andere burgermeester geweest)  in hun functie als publiek figuur vaak genoeg met hun keppeltje gezien. Waarom wordt daar nooit over gesproken. Als de publieke sector niets van religie mag uitstralen, waarom staat er op de munten �God zij met ons�. Deze zaken zijn dubbel.

Religie is iets voor de mens. Iets wat in ons zit. Als een rechter een Jood, Islamiet, Christen, Hindoestaan of wat voor geloofbelijder dan ook is, hij moet zijn geloof loslaten als hij een oordeel velt. Dat zit tussen de oren niet op je hoofd, om je nek enz.

 

Waarom maakt men het zo moeilijk en accepteren wij elkaar niet gewoon zoals wij zijn.

Allah (swt) heeft ons alles gegeven wat we hebben en het is mooi, wanneer beseft men dat eens. De �normale� Islamiet predikt geen geweld, die heeft geen bommen in zijn tas, die slaat zijn vrouw niet (in de geval van mannen), zijn niet onderdrukt (in geval van vrouwen), luistert niet naar een radicale Imam. Veel vooroordelen zijn gestaafd op cultuur verschijnselen, zoals het besnijden van vrouwen� Men scheert alle islamieten over ��n kam, met ��n heel groot voorbeeld Mevr. Hirsi Ayan Ali. Soms heeft ze goede punten, maar juist zij als ex-moslima moet weten wat er in de Heilige Koran staat, maar zij zit zo vol haat jegens de Islam, of zou zij vol haat moeten zitten jegens haar cultuur? Daar stoelt het probleem, Westerlingen zien geen cultuur, zij gooien alles op de Islam.

 

Na het horen van al die debatten most ik dit gewoon kwijt.

 

Wa Selama broeder en zusters.




Antwoorden:
Geplaatst door: AbuHenk
Geplaatst op: 16 maart 2004 om 06:52

Salaam 'alaikoem,

Ten eerste: het is niet dat ik je frustratie niet begrijp en deel, but let it not cloud your judgment.

In eerste instantie geplaatst door Abdul El Malik

Altijd maar weer hetzelfde, ik heb dit weekend 4 debatprogramma�s gezien die allen hetzelfde vermelden en niet ��n keer werd de schoonheid en de goede dingen van de Islam behandeld.

Dat komt omdat het niet gaat om de Islam, het gaat om moslims. Want, in tegenstelling tot "de Islam", zijn het moslims (i.e. de mensen) die doen, laten, zeggen en denken. Wat echter voor zoveel verwarring zorgt is het begrip "islam" en "islamitisch" als afgeleide: als een moslim iets doet (laten we zeggen: zijn vrouw in elkaar timmeren) en hij beroept zich op islam,  kun je het de niet-moslim dan kwalijk nemen dat hij dat gedrag - in navolging van de moslim zelf - als "islamitisch" bestempelt? Denk het niet, en dat is de crux van de hele huidige islam-heisa in (o.m.) Nederland. Want voor een geschoolde moslim staat "Islam" totaal los van wat moslims doen. In die zin dat zelfs als alle moslims terroristen zouden zijn, jij en ik simpelweg zouden betogen dat alle moslims in strijd handelen met de Islam. Met andere woorden, die scherpe scheiding die wij trekken tussen "Islam" en "Moslims" gaat voorbij aan veel niet-moslims. De niet-moslim ziet een hoop moslims die fouten dingen doen en zich beroepen op islam. Of dat dan in onze ogen een corrupte, gemanipuleerde, radicale of weet-ik-veel islam is, doet er niet toe. Het gaat immers om moslims, om "islam" in de werkelijkheid; niet om de Islam als ideaal, idee (hoewel, toegegeven, ook "Islam als ideaal" kritiek te verduren krijgt, maar die zou gemakkelijk te pareren zijn als moslims zelf niet de nodige munitie zouden leveren aan de critici).

In eerste instantie geplaatst door Abdul El Malik

Wat er met de Jihad bedoeld wordt in de eerste plaats, zo heb ik uit een aantal onderzoeken begrepen, is in de eerste plaats je innerlijke strijd tussen goed en kwaad en in de allerlaatste plaats pas fysiek geweld. Dit fysiek geweld is alleen toegestaan om je mensen of je Godsdienst te beschermen.

Elders op het forum wordt "Jihad" al bediscussieerd, maar in de soennitische fiqh is jihad zeker niet in de laatste plaats 'oorlog' (eerder in de eerste). En ook is er weldegelijk zoiets als "offensieve jihad" om "dar-al-harb" te reduceren tot het minimum (hoewel deze traditionele denkkaders de nodige kritiek te verduren hebben). Laat het echter wel duidelijk zijn dat de willekeur van het hedendaagse terrorisme en het doelbewust vermoorden van zoveel mogelijk niet-strijders, moeilijk te rijmen valt met welke vorm van jihad dan ook.

Wat betreft man-vrouw-gelijkheid, SGP, de hoofddoek e.d. Veel van de huidige islam-discussie is een taalspel (een spel, ja). Het probleem is echter dat wanneer het om islam gaat ��n partij (in brede zin) vrij spel heeft, omdat moslims (letterlijk) geen partij kunnen bieden. De SGP beheerst de regels van het (taal)spel wel, moslims (nog) niet. Daarom kan het zich min of meer handhaven zonder dat haar legitimiteit al te zeer wordt ondermijnd door andere groepen.
Met taalspel bedoel ik dus dat het in grote mate gaat om de wijze waarop we zaken defini�ren, welke aspecten we benadrukken en welke niet; hoe en met welke woorden we zaken kenschetsen; hoe we zaken analyseren e.d. Cruciaal hierin is natuurlijk het kunnen 'spelen' met taal (en dat niet in speelse zin). Nu pas komt er een generatie Nederlandse moslims op die de capaciteiten heeft om dit aan te voelen, en om zich in dit spel staande te houden. Het kan echter evengoed misgaan, als we blijven steken in dooddoeners als "de media zijn tegen ons", "de overheid is tegen ons", "iedereen is tegen ons". De media is vrij in Nederland en de politiek is geen verboden terrein voor moslims.

Nooit gedacht dat ik dit nog zou zeggen, maar iemand die dit taalspel grotendeels beheerste (of beheerst) is de infamous Abou Jahjah (ware het niet voor de fatale obsessies van de AEL met de "zionistische entiteit" en de "Arabische identiteit"). Hij kon in realtime (i.e. tijdens een gesprek) opgelegde, negatieve, bevooroordeelde en als zijnde vanzelfsprekend gepresenteerde "uitspraken" herkennen en vervolgens 'deconstrueren', ontmantelen, manipuleren en met vernietigend succes terugsturen naar de interviewer. Veel moslims daarentegen, herkennen dergelijke zaken niet en gaan op basis daarvan de discussie aan met alle vervelende gevolgen van dien.

Wa 'alaikoem salaam



-------------
"If you wish to know the mistakes of your teacher, then sit with other than him." (As-Sakhtiyani)


Geplaatst door: liber
Geplaatst op: 16 maart 2004 om 11:59
Denk je nu echt dat je de enige bent die zich moet verdedigen in Nederland? Ik ben christen en moet dat ook. Zodra je ergens voor staat in dit land moet je je verantwoorden tegenover de maatschappij, iets wat ook ik dagelijks merk.


Geplaatst door: nak4life
Geplaatst op: 26 maart 2004 om 09:24
Assalamoe ALaikoem

Zooo weet je wat pas vies was.

Vorige week hield iemand voor mij de deur open zodat ik nog kon instappen in de tram... ze hadden trouwens plotseling wel erg veel haast om te vertrekken..Maar ik stapte in en ging zitten.

De bestuurdster zei nog iets door de mic, dat het gevaarlijk was ofzo. Toen zag ik zo'n bewaker in de tram naar voren lopen, en toen kwamen opeens twee bewakers op me af en die zeiden dat ik uit de tram moest. Ja hoor, ik had niets gedaan en heb een O.V.

Eentje deed van die leren handschoenen aan, en de andere gaf steeds kleine duwtjes om mij eruit te werken.
Ja, dat was echt vies. Die HTM kerels zijn grote racisten!!!!! Dit is de 2e keer dat de HTM zoiets doet bij mij. Geen grapjes meer!!!!

Zeker omdat ik de Islamitische kleding draag...en een baardje heb. Het was echt een smerige streek die ik effe met jullie wou delen.

******
Ook leuk om te weten denk ik :-) hahahahha maar niet heus

Enkele Kafirs proberen mijn website(staat nog niet eens online)..te hacken. Omdat ik zo'n flash had geplaatst over de moord op Sjeikh Yassin. En de link staat op de Ael-Belgie site..dus wisten ze me wel te vinden.
Ze zijn op zoek naar de eigenaar.....it's me...nak4lifie

wassalaam

-------------


Geplaatst door: mouni
Geplaatst op: 26 maart 2004 om 13:02

Salaam aleikom abdu Malik, je hebt gelijk. er zijn veel dingen veranderd hier in nederland sinds 11 september na die aansl*gen. Ik heb ook een keer meegemaakt: dat ik in een winkel stond gewoon netjes in de rei zonder voor te dringen kwam zo'n nl-er gewoon tussendoor en zij hoeveel kosten deze? ik zei tegen die vrouw ik was eerst hoor? zij zei: niks en het personeel zei ook niks? soubhanaallah kijk is dat sommige geen geduld hebben. je bent niet de enige abdu Malik, i

k woon zelf in een dorp in de buurt van Ede. als je in een winkel in stapt kijken ze ook je vies aan? ook als je bij winkels gaat soliciteren? was ook bij mij eerst: ging ik bij een winkel soliciteren bij de Blokker vroeg die baas aan mij waarom draag je de hoofddoek? doe je het voor de mode?? die vragen slaan nergens op? ze kijken je aan als een soort bedreiging naar je toe, als je gewoon loopt met een hoofddoek? sommige zeggen dat ik lelijk ben met hoofddoek, maar ik doe dit voor Allah swt en niet voor die mensen? Daarom heb ik ook een gedicht geschreven daarover een klein beetje, omdat ik mijn gevoel beschrijf:

 

O'broeders/zusters er worden vragen aan jullie gesteld door de ongelovingen.

terwijl ze verkeerd denken of je proberen niet te geloven.

Ze proberen een kloof tussen jou en Allah swt te veroorloven. Diep in onze harten weten we dat Allah swt ons zal beoordelen

ZE ZULLEN ONS NOOIT BEGRIJPEN??????(behalve de mensen die interesse in de Islam hebben en bekeerd zullen worden, en die goed werk doen in de naam van Allah swt) De kafirs zullen Op De Dag Des Oordeels veel spijt en vergevenis vragen

Maar het is te laat, wat jullie zijn al door Allah swt gevraagd. Jullie hebben de Laatste Dag uitgedaagd

Zij zullen niet in de Jennah verblijven. maar zij zullen in de hel met pijn voor eeuwigheid bezeren. Alleen broeders/zusters die goed werk hebben gedaan voor Allah swt hebben gestreven

Salaam aleikom mouni. ik hoop dat jullie mijn gedicht begrijpen. zo uit ik mijn gevoelens. en elke iets wat door mijn hoofd gaat wordt een gedicht

ins-allah



Geplaatst door: souad&
Geplaatst op: 26 maart 2004 om 14:14

Salaam alaikom,

Soebhanallah, ik had het vandaag, ik stond namelijk bij de bushalte op de bus te wachten in Utrecht. Op een gegeven moment rijdt er een Nederlandse man op een fiets voorbij en roept keihard TALIBAN!!!!

Ik draag namelijk van die lange/grote hijabs en islamitische kleding.

Dus Nak4life, ik weet precies wat je bedoelt.

Ik heb met moeite mezelf ingehouden.

Maar dit is voor mij niet de eerste keer, ik heb ook vaak als ik de supermarkt in loop, dan kijken veel mensen mij met schele ogen. Of dan zie ik vaak mensen onderling over mij praten en wijzen als ik er langs loop.

Ik vind het ontzettend erg, ik voel me hier echt niet meer thuis, en dit speelt vooral na 11 september.

Op mijn werk draag ook islamitsche kleding/hijab. Ik werk bij de Gemeente (Sociale Zaken). Als ik soms mijn cli�nten ophaal uit de wachtruimte, denken veel mensen als eerst dat ik ook een cli�nt ben met een uitkering of iets dergelijks. En als ze me Nederlands horen praten staan ze helemaal versteld, maar goed.

Alhamdoelilah, ik laat het over me heen gaan

Mijn advies is om vooral niet op dit soort opmerkingen te reageren, want dan juist winnen deze mensen. Heb sabr en laat he tover je heen gaan. Het zijn toch vreemden die je waarschijnlijk ook nooit meer zal zien.

Masalama



-------------
Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd


Geplaatst door: nak4life
Geplaatst op: 26 maart 2004 om 14:55
Assalaamoe Alaikoem,

Ja, het is best hard soms. Maar Gair Inshallah..samen zijn we sterk.

Het gebeurd zo vaak tegenwoordig dat ze opmerkingen maken enz.

Maar Inshallah zullen wij het laatst lachen broeders en zusters. De beproeving is nu groot, proviteer ervan. En let op!!! Pas je niet aan, aan de Kafirs.

En nee ik voel me hier ook niet meer thuis. Veel mensen beweren dat hier alles getollereerd wordt, maar daar merk ik weinig van. Inshallah zal ik hier ook niet blijven....


Wassalaam

-------------


Geplaatst door: Marocaantje
Geplaatst op: 17 november 2004 om 02:49

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi Wabarakatoehoe Broeders & Zusters Fi Dien,

(Hallo, voor de overige)

Omdat er al meerdere topics zijn geopend m.b.t discriminatie, is het niet nodig om er nog 1 te openen..en vandaar dat ik "mijn" artikel bij deze topic neerzet : )

Jullie Zuster Fi Dien!!


Klachten over sms-terreur bij antidiscrimatiebureaus

Uitgegeven: 12 november 2004 12:11

AMSTERDAM - De antidiscriminatiebureaus in Nederland hebben de afgelopen dagen vooral klachten gekregen over sms-terreur. In het bijzonder allochtonen krijgen via hun mobiele telefoon berichtjes met bijvoorbeeld de boodschap: Als je dit bericht leest, is er weer een moslim dood en ik zie aan je glimlach dat je hiervan geniet. Dat zei een woordvoerster van de javascript OpenWin'http://65.54.186.250/cgi-bin/linkrd?_lang=NL&lah=4a6b56a4dbff9989a885b072b18db4a8&lat=1100681058&hm___action=http%253a%252f%252fwww%252elvadb%252enl%252f'; - Landelijke Vereniging van Anti Discriminatie Bureaus en Meldpunten vrijdag.

De koepelorganisatie heeft haar bureaus na de moord op Theo van Gogh gevraagd alle klachten centraal te melden. De 35 tot veertig discriminatiemeldingen die tot nu toe zijn binnengekomen, zijn afkomstig uit Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Den Bosch en Breda, aldus de woordvoerster.

Behalve de meldingen over discriminerende sms'jes zijn er ook twee klachten over gebeurtenissen op de werkvloer gemeld. Islamitische medewerkers werden min of meer verantwoordelijk gehouden voor en aangesproken op de gewelddadige incidenten. De rest van de klachten ging over scheldpartijen op straat.

"Maar je merkt dat de bellers, allochtonen en autochtonen, toch vooral in de war zijn. Ze vragen zich af waar dit allemaal heengaat, wat hun te wachten staat", aldus de zegsvrouwe. Het landelijke bureau is eigenlijk wel een beetje blij met het toch wel geringe aantal klachten. Jaarlijks krijgen de bureaus ongeveer 3600 meldingen binnen. "Maar je ziet ook vaak dat dit soort reacties later komt en een deel legt ook zijn klacht neer bij de politie en niet bij ons."



-------------
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin


Geplaatst door: marleen
Geplaatst op: 17 november 2004 om 02:58

Salaam,

Wat verschrikkelijk om te horen dat er zo gediscrimineerd wordt hier in Nederland. Om eerlijk te zijn wist ik wel dat dit gebeurd, maar zo erg. Dat je gewoon een tram wordt uitgezet? Ik kan me dat echt niet voorstellen en ik schaam me bijna dat ik in dit land woon. Ik heb zelf veel vriendinnen die moslima zijn en ben opgevoed met dat je iedereen in hun waarde moet laten. Iemands binnenkant kun je niet aan de buitenkant zien. Ik ben zelf heel erg bezig met de islam, maar laat me er zeker niet door weerhouden door al die opschuddingen op dit moment.

Wassalaam,

Marleen



Geplaatst door: miss layla
Geplaatst op: 26 maart 2005 om 08:09

Assalaam Aleikoem en hallo,

Ik vind het ook erg jammer dat er altijd negatief kritiek geuit wordt op ons geloof, nooit hoor je (bv via de media) iets positiefs.

Niet-molsims onder ons, wat vinden jullie positief aan ons geloof? Want ook jullie uiten vaak alleen maar negatieviteit, niet iedreeen maar de meeste wel (..zucht..) Kunnen jullie iets specifieks noemen id Islam wat positief is? Ben benieuwd..

Wa Aleikoem Salaam en doei

 



-------------


Geplaatst door: aboe bakr
Geplaatst op: 26 maart 2005 om 08:35
bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, BIJ MIJ GEBEURT HET OOK RASCISTISHE BLIKKEN ZE KIJKEN JE AAN ALSOF JE EEN KAKKERLAK BENT DIE VERTRAPT MOET WORDEN, VROEGER HAD IK ER GEEN LAST VAN, WANT TOEN DROEG IK GEEN ISLAMITISCHE KLEDING, IK DROEG KLASSIEKE KLEDING, MAAR NU, LAAT IK HET MAAR ZO ZEGGEN INSHALLAH GA IK EMIGREREN NAAR ENGELAND WAAR JE RUSTIG DE SOENNA KAN PRAKTISEREN [voornamelijk in birmingham] OF INHALLAH MIJ GROTE WENS NAAR MEDINA EL MENEWWERA, MEDINA DE LICHETE STAD, DE STAD VAN DE PROFEET


Geplaatst door: miss layla
Geplaatst op: 26 maart 2005 om 11:32

In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, BIJ MIJ GEBEURT HET OOK RASCISTISHE BLIKKEN ZE KIJKEN JE AAN ALSOF JE EEN KAKKERLAK BENT DIE VERTRAPT MOET WORDEN, VROEGER HAD IK ER GEEN LAST VAN, WANT TOEN DROEG IK GEEN ISLAMITISCHE KLEDING, IK DROEG KLASSIEKE KLEDING, MAAR NU, LAAT IK HET MAAR ZO ZEGGEN INSHALLAH GA IK EMIGREREN NAAR ENGELAND WAAR JE RUSTIG DE SOENNA KAN PRAKTISEREN [voornamelijk in birmingham] OF INHALLAH MIJ GROTE WENS NAAR MEDINA EL MENEWWERA, MEDINA DE LICHETE STAD, DE STAD VAN DE PROFEET

Assalaam Aleikoem,

Insha'Allah broeder.

Moge Allah (subhana wa ta'ala) het voor je mogelijk maken.

Wa Aleikoem Salaam



-------------


Geplaatst door: Muslim lover
Geplaatst op: 26 maart 2005 om 12:08
Salaam,

Erg triest te horen dat een aantal kortzichtige mensen zich z� discriminerend gedraagt! Ik schaam mij voor de mede-autochtonen die zich op deze minachtende wijze gedragen! Maar petje af voor degenen onder jullie die dit moet meemaken, dat jullie dit lijdzaam ondergaan, zonder iets terug te doen! Daarmee laat je zien dat je zelf n��t zo bent, en geen kwaad met kwaad vergeldt: daar heb ik veel respect voor!

Ik voel de behoefte om - weliswaar plaatsvervangend, maar t�ch! - mijn excuses aan al degenen die zoiets hebben meegemaakt, aan te bieden. Dit is heel erg, en je wordt als mens in je diepste wezen aangetast als je zo zonder respect benaderd wordt.

Ik hoop dat jullie ervan overtuigd zijn dat er t�ch nog wel mensen zijn (zoals ikzelf) die gewoon nuchter blijven nadenken, en niet met anderen meedoen in het kwade. Dit zijn uitingen die niets, maar dan ook absoluut NIETS met het christelijk geloof van doen hebben! Mensen die zich z� gedragen hebben NIETS begrepen van wie God is!

Zeker heb ik positieve zaken te melden over de islam, zoals te lezen is op http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=3742&am p;PN=1
Nieuwe vertaling Heilige Koran. Ik hoop dat ik z� iets kan bijdragen om het aangedane onrecht te helpen verlichten, ook al ben ik mij bewust dat mijn reactie wellicht een druppel op een gloeiende plaat is. Desondanks wil ik graag mijn positieve geluid laten horen!


Ieder wens ik de SALAAM van onze God toe, die zonder aanzien des persoons van iedereen houdt, puur omdat Hij LIEFDE is.


Paul


-------------
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?


Geplaatst door: het licht
Geplaatst op: 26 maart 2005 om 13:22
Salaam Aleikum wat erg zeg die rasitische verhalen mag Allah ons beschermen tegen het ongelovige volk amin

-------------
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!


Geplaatst door: willem
Geplaatst op: 26 maart 2005 om 14:02
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem en hallo,

Ik vind het ook erg jammer dat er altijd negatief kritiek geuit wordt op ons geloof, nooit hoor je (bv via de media) iets positiefs.

Niet-molsims onder ons, wat vinden jullie positief aan ons geloof? Want ook jullie uiten vaak alleen maar negatieviteit, niet iedreeen maar de meeste wel (..zucht..) Kunnen jullie iets specifieks noemen id Islam wat positief is? Ben benieuwd..

Wa Aleikoem Salaam en doei

 

 

Tot mijn beste vrienden behoren moslim"s en reken maar dat ik heel wat geredetwist heb, waarbij wij elkaar alles kunnen zeggen. Je vraagt naar iets positiefs, nu dat is vriendschap en trouw die zuiver is als sneeuw. 

Bijzonder zijn de familie banden die in positieve zin zorg en verantwoording voor elkaar tot in de dood.Moslim's zullen altijd voor hun ouders zorgen en nooit naar een verpleeghuis brengen. Het gemeenschappelijke zal altijd voorgaan op het individue. M.a.w men heeft zorg voor elkaar, daar waar de mensen vaak klagen dat de wereld verkilt en geen omzien naar elkaar heeft, is niet van toepassing op de moslim gemeenschap.Anderzijds moet ik stellen dat je er als buitenstaander bijna niet in kan doordringen, men schermt zich af van de (boze) wereld die als negatief en bedreigend wordt ervaren. De sociale controle hoe goed ook bedoeld voorkomt enerzijds "misstappen" maar anderzijds is het vaak een molensteen om de nek van het individue.(vaak meisjes).

Het religieuze gehalte van de moslim is hoog. Een oprechte moslim leeft met overgave en dat kan ik herkennen. Er is wel degelijk sprake van diep geloof, hoewel de onderwerping aan alle regeltjes in mijn optiek zijn doel voorbijschiet. Maar ik moet zeggen dat er wijze moslim"s rondlopen die alles de juiste waarden , op de juiste plaats in hun leven weten  te geven.  

 

 



Geplaatst door: Abdulkadir
Geplaatst op: 26 maart 2005 om 17:53
Salaam

Geloof me de 'molensteen' stel niks voor als je Islam begrijpt, als je verlicht bent, als je weet wat er tegenover staat. De sociale integriteit is meestal iemands laatste reddingsvest, dus zien moslims het ook als iets heel belangrijks.
Die verlichting komt ook door nauwgezette regels, immers als je die uitvoert krijgt men wijsheid en nog meer berouw (men wordt alerter). Omdat je makkelijk kunt afdwalen zien moslims deze regels ook als de hoogste goed gegeven door Allah. Het zou onmenselijk zijn een systeem die zorgt voor verlichting helemaal gaan zitten verzinnen. Allah heeft voor de oprechte gelovigen de ware pad uitgezet, die dien je dan ook nauwgezet te volgen. Als je er even niet uit kunt komen, dan vraag je het aan Allah. En hoe meer je de juiste pad volgt des te geloviger je wordt en des te wijzer worden je beslissingen. Vandaar dat die regels belangrijk zijn om op te volgen, ze vormen de juiste pad. Pas als je zeer veel wijsheid hebt vergaart, zul je misschien erachter komen waartoe sommige regels dienen. En alleen Allah kent de gehele wijsheid erachter.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)


Geplaatst door: miss layla
Geplaatst op: 26 maart 2005 om 18:59
In eerste instantie geplaatst door willem

Tot mijn beste vrienden behoren moslim"s en reken maar dat ik heel wat geredetwist heb, waarbij wij elkaar alles kunnen zeggen. Je vraagt naar iets positiefs, nu dat is vriendschap en trouw die zuiver is als sneeuw. 

Bijzonder zijn de familie banden die in positieve zin zorg en verantwoording voor elkaar tot in de dood.Moslim's zullen altijd voor hun ouders zorgen en nooit naar een verpleeghuis brengen. Het gemeenschappelijke zal altijd voorgaan op het individue. M.a.w men heeft zorg voor elkaar, daar waar de mensen vaak klagen dat de wereld verkilt en geen omzien naar elkaar heeft, is niet van toepassing op de moslim gemeenschap.Anderzijds moet ik stellen dat je er als buitenstaander bijna niet in kan doordringen, men schermt zich af van de (boze) wereld die als negatief en bedreigend wordt ervaren. De sociale controle hoe goed ook bedoeld voorkomt enerzijds "misstappen" maar anderzijds is het vaak een molensteen om de nek van het individue.(vaak meisjes).

Het religieuze gehalte van de moslim is hoog. Een oprechte moslim leeft met overgave en dat kan ik herkennen. Er is wel degelijk sprake van diep geloof, hoewel de onderwerping aan alle regeltjes in mijn optiek zijn doel voorbijschiet. Maar ik moet zeggen dat er wijze moslim"s rondlopen die alles de juiste waarden , op de juiste plaats in hun leven weten  te geven.  

Dag Willem,

Je begon zo mooi, maar kon het toch weer niet laten om iets negatiefs te zeggen (zucht). Kan je mij iets postiefs zeggen over de Islam, waar nix negatiefs (volgens jou) aan zit?

Gr, Layla



-------------


Geplaatst door: willem
Geplaatst op: 27 maart 2005 om 02:45
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door willem

Tot mijn beste vrienden behoren moslim"s en reken maar dat ik heel wat geredetwist heb, waarbij wij elkaar alles kunnen zeggen. Je vraagt naar iets positiefs, nu dat is vriendschap en trouw die zuiver is als sneeuw. 

Bijzonder zijn de familie banden die in positieve zin zorg en verantwoording voor elkaar tot in de dood.Moslim's zullen altijd voor hun ouders zorgen en nooit naar een verpleeghuis brengen. Het gemeenschappelijke zal altijd voorgaan op het individue. M.a.w men heeft zorg voor elkaar, daar waar de mensen vaak klagen dat de wereld verkilt en geen omzien naar elkaar heeft, is niet van toepassing op de moslim gemeenschap.Anderzijds moet ik stellen dat je er als buitenstaander bijna niet in kan doordringen, men schermt zich af van de (boze) wereld die als negatief en bedreigend wordt ervaren. De sociale controle hoe goed ook bedoeld voorkomt enerzijds "misstappen" maar anderzijds is het vaak een molensteen om de nek van het individue.(vaak meisjes).

Het religieuze gehalte van de moslim is hoog. Een oprechte moslim leeft met overgave en dat kan ik herkennen. Er is wel degelijk sprake van diep geloof, hoewel de onderwerping aan alle regeltjes in mijn optiek zijn doel voorbijschiet. Maar ik moet zeggen dat er wijze moslim"s rondlopen die alles de juiste waarden , op de juiste plaats in hun leven weten  te geven.  

Dag Willem,

Je begon zo mooi, maar kon het toch weer niet laten om iets negatiefs te zeggen (zucht). Kan je mij iets postiefs zeggen over de Islam, waar nix negatiefs (volgens jou) aan zit?

Gr, Layla

Indien ik kritiek geef dan mag jij dit niet gelijk als negatief bestempelen. Indien jij vraagt om positieve beelden van de Islam dan moet jij ook kritische noten willen en kunnen accepteren. 

Die "molensteen" drukt niet alleen op de vrouw, maar heeft als gevolg dat vele dingen stiekem gebeuren en een open dialoog met ouders en familie in de weg staat. Het zou veel beter wezen indien men elkaar gelijkwaardig zou benaderen en behandelen. Dat men zichzelf mag wezen en niet vermalen wordt onder het mom van cultuur en regeltjes.

Ik vind b.v dat huwelijken tussen volle neef en nicht voorkomen moeten worden en dat men zelf een eigen partner keuze mag maken.Dat men gerust ruime openlijke verkering mag hebben opdat men kan trouwen op grond van liefde dat uiteindelijk de enige juiste basis is op een gelukkig leven.



Geplaatst door: willem
Geplaatst op: 27 maart 2005 om 02:57

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Geloof me de 'molensteen' stel niks voor als je Islam begrijpt, als je verlicht bent, als je weet wat er tegenover staat. De sociale integriteit is meestal iemands laatste reddingsvest, dus zien moslims het ook als iets heel belangrijks.
Die verlichting komt ook door nauwgezette regels, immers als je die uitvoert krijgt men wijsheid en nog meer berouw (men wordt alerter). Omdat je makkelijk kunt afdwalen zien moslims deze regels ook als de hoogste goed gegeven door Allah. Het zou onmenselijk zijn een systeem die zorgt voor verlichting helemaal gaan zitten verzinnen. Allah heeft voor de oprechte gelovigen de ware pad uitgezet, die dien je dan ook nauwgezet te volgen. Als je er even niet uit kunt komen, dan vraag je het aan Allah. En hoe meer je de juiste pad volgt des te geloviger je wordt en des te wijzer worden je beslissingen. Vandaar dat die regels belangrijk zijn om op te volgen, ze vormen de juiste pad. Pas als je zeer veel wijsheid hebt vergaart, zul je misschien erachter komen waartoe sommige regels dienen. En alleen Allah kent de gehele wijsheid erachter.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Ik denk niet dat je door regeltjes tot verlichting kunt komen. Verlichting zou ik willen stellen als "besneden". maar dan geen uiterlijke besnijdenis maar een  besnijdenis van het hart. Je zou dit kunnen zien als "jihad" maar dan in de positieve betekenis d.w.z komen tot een persoonlijke overwinning op jezelf tot God/Allah.

Men leeft dan niet meer omwille van de regeltjes maar vanuit de regeltjes en wel met dien verschil dat het niet meer dwangmatig is/moet.



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 27 maart 2005 om 03:23

asalaamo3alaikom   wa ra7matolaah wa barakatohoe broeders en zusters en groet niet moslims.

bij mij is dat bijna daglijks ik word ik heb een fammilie lid die draagt niqab  ik draag lange gimaar  als wij samen naar buiten gaan dan horen we mensen fluisteren  of ze roepen van heel ver ga naar afganistan of iraq wat doen jullie hier of ze   wijzen naar mij en dan  gaan ze lachen als ze zien dat kijk maar aldeamze dingen van ver  ik ik zwaai dan naar ze of lach terug  als het vrouwen zijn .en die famllie lid wou met de bus met haar niqab ze stond te wachten hellemaal alleen de bus komt kijkt hij haar aan rijd hij veder en zelf ben een keer door een geslagen mogee allah hemvervloeken in.



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: aboe bakr
Geplaatst op: 27 maart 2005 om 08:07
bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen, LA ILAAHA ILAALAAH, MIJN BESTE ZUSTER TAQWAA ZEGT IS EEN KEER GESLAGEN TE ZIJN DOOR EEN KAFER, IK ZWEER HET OP ALLAH EN HEILLIGE PROFEET ALS IK ER BIJ WAS HAD IK IETS GEDAAN WAARVOOR IK EEN LANGE TIJD     ZAL ZIJN OPGESLOTEN, MOGE ALLAH JOUW INSHALLAH BESCHERMEN TEGEN DE KOEFARS


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 27 maart 2005 om 08:24
Salaam aleikum,

Dit soort verhalen hoor ik vaker, maar wat je dan van de niet moslims hoort is dat dit incidenten zijn.
Dat hoopt iedereen natuurlijk, maar dit zijn geen incidenten meer.
Zoals ik laatst op een belgische kanaal hoorde van een belgische niet moslim:
Mensen proberen het woord rascisme zo om te draaien dat ze het letterlijk gaan uitleggen wanneer ze hiervan beschuldigd worden. Ze zeggen kritiek (uiten beledigingen) te hebben tegen een geloof, een systeem. Maar in feite kan kritiek (beledigingen) op een geloof niet, zonder kritiek op de gelovigen. Mensen proberen zich zo vrij te pleiten van beschuldigingen.

Wanneer mensen op grote schaal niet worden aangenomen vanwege hun geloof hoe noem je dit dan? En dan maar wijzen naar het feit dat er zo�n grote werkloosheid is onder moslims, terwijl vaak hun CV�s niet een in behandeling wordt genomen. Degene die dit incidenteel noemen zijn zo kortzichtig of zo blank dat ze het woord discriminatie of rascisme niet begrijpen. Je moet het eens een keer meegemaakt hebben ipv alles zomaar af te wuiven zoals op dit forum meerdere malen is gebeurd door een aantal niet islamitische forumleden.
En wat Aboe bakr zei daar ben ik het mee eens. Als ik een moslima of moslim mishandeld of bedreigd word dan kan ik niet garanderen dat ik de dader niet het ziekenhuis insla. Alhoewel dit natuurlijk verkeerd is.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: ali el o
Geplaatst op: 27 maart 2005 om 08:27

salamoe alaikoem,

 

op werk komen de vragen altijd van mij kant...wat me opvalt de nederlanders geloven gewoon echt nergens in..de meeste geloven in de evolutietheorie..wat een onzin allemaal..maar zij weten het nu ook..ik heb gelukkig wel een nederlandse man met een christelijke geloof over te kunnen halen om naar de islam te komen. Nu de overige rest nog...

En aboe bakr als ik er ook bij was had ik die ongelovige rat ook total loss geslagen en dan mogen die nederlanders zeggen: geweld blabla..maar dat is gewoon verdediging van je geloof.

salamoe alaikoem



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 27 maart 2005 om 13:02

 asalaamo3alaikom wara7matoelaah wa barakatoeho

mijn beste broeder wallahie  ik ik wil huilen om wat je zegt  jazakalaah ogjeer mijn broeder  het is net of er bij was  moge allah jou belonnen  moge allah jou het goede schenken in de wereld en het  paradijs amin jarab .o wat is toch de islaam zo mooi  kijk toch hoe mijn broeder  voor meopkomt terwijl ik hem niet ken  en toch om mij geeft   sob7analaah alhamdoelilaah  allaho akbar    lailaah ilalaah. o7bokom fielaah



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: aboe bakr
Geplaatst op: 27 maart 2005 om 13:08
bismillah irahman irahiem, DJAZAK ALLAH GAIRAN ZUSTER TAQWAA, MOGE ALLAH JE ALTIJD HELPEN, JE BROEDER


Geplaatst door: ali el o
Geplaatst op: 27 maart 2005 om 13:49

salamoe alaikoem,

ik zeg eerlijk beste broeders..wij zijn de moslims..wij kennen de waarheid..wij kunnen de ongelovigen alleen al met het woord verslaan. Ik werk in de albert hein..en daar werken alleen maar nederlanders. Ik ben de enigste marokaan tussen allemaal nederlanders. De ene nederlander heeft een tatoeage de ander een piercing en de ander is homo of lesbi. In het begin willen ze je altijd testen. Zo kwam een nederlander naar mij toe. Hij zegt wat vind je van BUSH en Amerika? ik zeg als ik kon zou ik bush onthoofden en als het kon zou ik AMerika in brand steken..heel simpel..sindsdien...komen de vragen van mij? Ik vraag ze waar geloven jullie in? de meeste geloven in de evolutietheorie..soms betrek ik ook de klanten in een discussie..

Broeders verspreid de ISLAM overal!!!

salamoe alaikoem



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 27 maart 2005 om 14:03
asalaamo3alaikom  twarkalaah 3alik broeder ali el o

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: aboe bakr
Geplaatst op: 27 maart 2005 om 14:34
bismillah irahman irahiem, moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet mohammed en zijn metgezellen en de MOEJAHEDEEN, BESTE BROEDER ALI EL O HEB GEDULD EN ALLAH IS MET DE GEDULDIGEN, UITEINDELIJK ZULLEN DE MOSLIMS DE WERELD WEER VEROVEREN DUS HEB GEDULD, JE BROEDER


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 27 maart 2005 om 14:44
amin jarab

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: salahdin
Geplaatst op: 27 maart 2005 om 17:01

Salaamoe3alykom wara7mattoa Allah wabarakkatoehoe,

Erg dat het zo ver is gekomen met ons moslims hier. De haatdragende propaganda die de media loslaat op de menigtes wordt door sommigen onder hen vertaald in discriminerende praktijken. In geval van een  fysieke aanval zoals bij onze zuster Taqwaa moeten we ons verdedigen (Aboebakr, ik zou me ook niet kunnen inhouden), maar voor minder ernstige zaken zouden we geduld moeten hebben en onszelf niet nodeloos in problemen brengen.

Maar onthou dat deze beproevingen in het niets vervallen in vergelijking met wat onze geliefde profeet (vrede zij met hem) en zijn metgezellen hebben doorstaan in Mecca.

 



-------------
Alhamdoelil'Allah


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 28 maart 2005 om 03:09

asalaamo3alaikom wa ra7matolaaah wa barakatoeho  broeders en zusters.

salahdin jazakalaahogjeer broeder je hebt gelijk  bij uitschelden en zo moeten we beter geduld hebben moge allah ons die geven .



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 28 maart 2005 om 08:41
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem en hallo,

Ik vind het ook erg jammer dat er altijd negatief kritiek geuit wordt op ons geloof, nooit hoor je (bv via de media) iets positiefs.

Niet-molsims onder ons, wat vinden jullie positief aan ons geloof? Want ook jullie uiten vaak alleen maar negatieviteit, niet iedreeen maar de meeste wel (..zucht..) Kunnen jullie iets specifieks noemen id Islam wat positief is? Ben benieuwd..

Wa Aleikoem Salaam en doei

Positieve dingen, ik gooi waarcshijnlijk nu de godsdienst en de cultuur eromheen door mekaar, maar de sterkere familieband, voor mekaar klaarstaan (hoewel hier het erg negatieve punt dat sommige moslims vinden dat dit enkel voor moslims onderling geldt), ...
Ik kan het misschien nog beter zo uitdrukken: heel wat erg lieve mensen die ik hier ontmoet heb, zijn moslim en beteren hun leven en zichzelf vanuit dat standpunt.  Het is misschien niet mijn ding, maar kan vast erg positief werken.

En nu mijn vraag aan jou/jullie ;-)  Een tijdje geleden waren er 2 topics, eentje over dingen die je kon leren van moslims, eentje over dingen die je kon leren van niet-moslims.  Toen zag je de niet-moslims goeie dingen posten over moslims en omgekeerd was het om van te janken (niets van te leren; oorlog voeren; ...).

Doei x



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 29 maart 2005 om 05:26
Waarom wordt het nu ineens zo stil op deze topic?
Lastig puntje dat Kimmie inbrengt?

Layla, je wordt een beetje boos op Willem omdat hij toch weer een stukje
kritiek koppelt aan een compliment. Maar er is een principe dat we goed
in de gaten moeten houden. In vele gerechten hoort zout. Je kunt de
goede eigenschappen van zout naar hartelust benoemen, maar zout kan
ook een maaltijd bederven. Teveel zout maakt een maaltijd oneetbaar en
veroorzaakt alleen maar dorst en buikpijn.

Zo bestaat in sommige Moslimkringen een sterke onderlinge band en dat
vind ik een grote kwaliteit. Maar die kwaliteit kan zover doorschieten dat
het een valkuil wordt. Ieder die anders is, wordt dan gezien als een
dwalende, een afvallige of een kafir.
Helaas is het zo dat veel moslim(a)s die ik op dit forum tegenkom op die
manier doorschieten en daarmee een doorgeschoten beeld van hun
geloof geven en dat is slechte reclame.

Ook de reacties op deze topic bevestigen dat. Er wordt discriminaite
vastgesteld en het is afschuwelijk dat het voorkomt, maar de manier
waarop gereageerd wordt vind ik van hetzelfde gehalte; haat op haat. Ik
vraag me dan bijvoorbeeld af, hoe je als gelovige kunt reageren op een
klap die een of andere zot uitdeelt, met hem de ergste vervloeking toe te
wensen? Dat staat toch niet met elkaar in verhouding en geeft alleen maar
aan dat de mentaliteit die zo'n reactie oplevert hetzelfde is als van die
dader...
dus als je me me vraagt iets positiefs te melden over je geloof, dan staat
zoiets me al behoorlijk in de weg, of ik moet koesteren en oproepen van
wraakgevoel een goede eigenschap vinden...

Maar goed, lijkt me prima om die topic over "het van elkaar leren" weer
eens op te pakken.




-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 29 maart 2005 om 06:43
Salaam Aleikum,

Beste Postpetacost, het iemand vervloeken om wat ie gedaan heeft of iemand daadwerkelijk slaan kun je niet aan elkar gelijk stellen. Zou jij een moslim(a) helpen wanneer deze mishandeld word?
Ik vind het raar dat jij denkt dat er voor een geloof reclame moet worden gemaakt. Je hebt gelijk wanneer je zou stellen dat het gedrag van moslims als voorbeeld zou moeten gelden, maar defineer het niet als reclame. Want de islam is bv niet vergelijkbaar met het katholieke kerk, dat alles doet om de kerken te vullen.

Dat blijkbaar veel mensen niet veel goeds over niet moslims weten te melden komt denk ik door wat moslims tegenwoordig over zich heen krijgen. Dan is het begrijpelijk dat je niet 1,2,3 op iets komt om ze te complimenteren.

Ik vind bijvoorbeeld de handelsgeest van veel westerse niet moslims wel een mooi voorbeeld. De wijze waarop mensen hier overal fabrieken uit de grond stampt is misschien een mooi voorbeeld voor islamitische landen om wat meer aan de economie te denken. Hoe sterker de economie hoe meer je te zeggen hebt in de wereld.

Salaam ALeikum,

MAlcolm X


Geplaatst door: Abdulkadir
Geplaatst op: 29 maart 2005 om 07:12
Salaam

Nou, mag ik zeggen dat et tu (ook gij) postpentacost, door schiet in jouw religie (door deze forum, pardon, 'vol te stampen' met jouw ideeen)?
Niks haat op haat, een gezonde reactie. Hoewel een tikke aangeslagen, maar dat krijg je als je wordt gediscrimineert. Je moet toch ergens duidelijk zeggen hoe je werkelijk voelt?
Trouwens, ik heb vaak genoeg gezegd dat wetenschap/kennis vergaren in het westen best overgenomen mag worden door moslim(s)(landen). Is toch positief? Voor de rest kunt je het maar eens zijn dat in 'ontwikkelde' landen de geestelijke gezondheid rap achteruit is gegaan (en aan het gaan is). Rapport van WHO. Vandaar dat de meeste moslims op spiritueel gebied niks kunnen overnemen, immers geloof is zowat dood in westerse landen.
Ik vind het gevaarlijk dat jij, postpentacost, ons (moslims op deze forum) als een sekte ziet, terwijl jij heel goed weet dat wij (moslims) onderling van mening verschillen en elkaar niet/heel soms op aanvallen. Je kan de makkelijke manier proberen, ons (moslims) in een hokje te stoppen. Maar wederom, probeer niet voor rechter te spelen, immers Allah is de beste der rechters.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 29 maart 2005 om 07:49
Abdul, je zei er wel bij dat het kennis is die uiteindelijk uit de Islam is
voortgekomen.
Malcolm, dat van die fabrieken is juist zo'n voorbeeld waar je gemakkelijk
in kunt doorschieten, want al die producten en het daarbij opgeroepen
consumptiegedrag veroorzaken dat mensen afdwalen van hun geloof.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 30 maart 2005 om 11:04
Salaam Aleikum,

En dat doorschieten voorkomt de sharia, postpentacost.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: willem
Geplaatst op: 30 maart 2005 om 12:24

Vandaar dat de meeste moslims op spiritueel gebied niks kunnen overnemen, immers geloof is zowat dood in westerse landen.

Ik vind dat de islam op spiritueel gebied niets voorstelt!! Zelf denken, onderzoeken, interpreteren naar de huidige tijd, niets van dit alles kan ik herkennen binnen de Islam.Integendeel ik zie alleen maar "gehoorzamen", "blind volgen" en over verlichting wil een moslim niets weten. Lekker gemakkelijk want dan hoef je nooit na te denken. Het blijkt ook uit de "belijdenis" van de islam je hoeft alleen maar te zeggen dat Allah de enige echte is en je bent moslim, al je voorgaande misdaden zijn automatisch vergeven en je kunt je rekenen tot de "gelovigen". Een lagere en onozele drempel kan ik mij niet voorstellen.velen zijn  dan ook "moslim" en worden ook  gerekend tot de Islam, alhoewel zij geen enkele kennis bezitten over de islam, ik zou de vrouwen de kost moeten geven die geen gebedje kunnen opzeggen!!!!!!!  

 



Geplaatst door: miss layla
Geplaatst op: 30 maart 2005 om 12:25

Assalaam Aleikoem en hallo,

Punt is dat volgens mij geen 1 niet-moslim op dit forum iets over de islam kan zeggen wat goed/positief is, zonder ook maar iets negatiefs er aan toe te voegen.

Wa Aleikoem Salaam en doei

 

 



-------------


Geplaatst door: willem
Geplaatst op: 30 maart 2005 om 12:34
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem en hallo,

Punt is dat volgens mij geen 1 niet-moslim op dit forum iets over de islam kan zeggen wat goed/positief is, zonder ook maar iets negatiefs er aan toe te voegen.

Wa Aleikoem Salaam en doei

 

 

Nogmaals, kritiek is niet negatief maar positief!! Kritiek is niet om bang van te wezen, integendeel je kunt  je voordeel mee doen, want in de kritiek kun je de spiegel zien van je eigen product. 



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 30 maart 2005 om 13:23
Salaam Aleikum,

Willem als je de islam spiritueel niet vind voorstellen wat doe je dan in hemelsnaam op dit forum???????
Ik vind dit totaal geen kritiek, maar meer een reactie van iemand die nogmaals bewijst totaal geen kennis te hebben van de islam. Wat weet jij eigenlijk precies over de wijze waarop niet moslims, moslim kunnen worden??? Leg mij dat uit.
En wat weet jij over zonden die vergeven worden wanneer je moslim wordt? Leg mij ook eens uit hoe jij dat weet.

Degene die hier onozel is dat ben jij. Hele achterlijke opmerkingen die niks, maar dan ook niks, met kritiek te maken hebben. Waarom is dit achterlijk? Omdat je iets zegt over iets terwijl je er in feite geen kennis over hebt.
Kom jij toevallig uit Uden? Waar was jij in de nacht van zondag op maandag? Zulke uitspraken zijn van hetzelfde niveau als wat jij uitkraamt. Begrijp je het nu?

Salaam Aleikum,

MAlcolm X


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 30 maart 2005 om 13:26
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem en hallo,

Punt is dat volgens mij geen 1 niet-moslim op dit forum iets over de islam kan zeggen wat goed/positief is, zonder ook maar iets negatiefs er aan toe te voegen.

Wa Aleikoem Salaam en doei

 

 

Hmmmm.....Even denken.....Er zitten goede mensen tussen,met begrip voor anders denkenden.Ze mijden alcohol....Zijn gastvrij en beleefd als men hun huizen betreed.Wijzen je de weg en geven je raad als ze kunnen.Er is vast nog veel meer.....Ik heb het dan wel over waare moslims die Islamiet zijn.Dus niet over Jihad aanhangers.(Moslims die de Jihad als middenpunt zien van het Islamiet zijn)

 



Geplaatst door: Malcolm X
Geplaatst op: 30 maart 2005 om 13:30
Salaam Aleikum,

Was vergeten te zeggen dat Ruud de positievste (samen met het nieuwe forumlid 1a2b3c) niet moslim hier op het forum is.

Ruud:

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Geplaatst door: Ruud
Geplaatst op: 30 maart 2005 om 14:09

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Was vergeten te zeggen dat Ruud de positievste (samen met het nieuwe forumlid 1a2b3c) niet moslim hier op het forum is.

Ruud:

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Het vervelende is dat sommige de Koran gewoon gebruiken om geweld te willen rechtvaardigen en westerse mensen hebben er moeite mee dit kaft van het koren te kunnen scheiden.Hierdoor gaat men gemakkelijker veralgemenen en neemt radicalisatie toe.....Hierdoor wordt er weer extra kolen op het vuur gegooid enz.....Ergens is het begonnen en het doet er niet meer toe waar...Het waar door wie en waneer wordt toch vaak door bijde partijen ontkent.Daarbij is het ook een ondoenlijke zaak aangezien kwaad willende mensen binnen bijde groepen zitten en het vuur aan willen houden.

Moedeloos wordt ik er soms van...En het einde lijkt onoverkomelijk te zijn en destructief voor de geheele mensheid.

 



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 31 maart 2005 om 15:44

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir



Nou, mag ik zeggen dat et tu (ook gij) postpentacost, door schiet in jouw religie (door deze forum, pardon, 'vol te stampen' met jouw ideeen)?

Even een correctie, "et tu" betekent "en jij", ik denk dat je "toi aussi" zocht (is dus ook jij). Gr Kim



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 31 maart 2005 om 15:51
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleikoem en hallo,

Punt is dat volgens mij geen 1 niet-moslim op dit forum iets over de islam kan zeggen wat goed/positief is, zonder ook maar iets negatiefs er aan toe te voegen.

Wa Aleikoem Salaam en doei

Het spijt me dat je dit denkt, ik dacht dat ik best goede dingen had opgeschreven.  Misschien doel je op dat ik schreef "spijtig genoeg geldt dit bij sommige moslims enkel op moslims", hoewel ik dat enkel negatief bedoelde voor die sommige moslims en weet dat dit niet algemeen zo is.  Is dat niet wat Islam voorstelt?  (Het goede dus.)  En is een moslim niet iemand die daarnaar streeft, maar het vaak niet haalt?  Als dat de kern van je geloof is, snap ik niet wat er verkeerd staat hierboven. 
Vind je het zelf niet erg dat (voor mij) het sterkste punt van de islam (gemeenschapsgevoel) vaak het meeste onderuit wordt gehaald?  Groetjes Kim



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 31 maart 2005 om 15:55
In eerste instantie geplaatst door willem

Ik vind dat de islam op spiritueel gebied niets voorstelt!!

Misschien kan je een keer onderzoek verrichten naar het soeffisme?  Hoewel het maar een kleine stroming in de islam is, zou het erg spiritueel zijn.



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.



Druk de pagina | Sluit venster