Druk de pagina | Sluit venster

Islaam Quiz!

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Islaam Algemeen
Forum beschrijving: Algemene zaken over de Islaam
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=4950
Gedrukt op: 29 april 2024 om 07:00


Onderwerp: Islaam Quiz!
Geplaatst door: TaQwA
Onderwerp: Islaam Quiz!
Geplaatst op: 03 september 2005 om 12:00

salaam alaikoem warahmtul allahi wabarktu

beste mensen

U bent hier beland bij het Quizgedeelte. Hier kunt u vrijblijvend meedoen met het spel

                         REGEL

Wie als eerst een goed antwoord verschaft op de laatstgenoemde vraag wint de ronde en mag de volgende quiz-vraag verzinnen, etc. etc. etc.

 nou dan stel ik  wel de eerste vraag:

hier een makkie vraag insha'allah

noem 8 namen van het paradijs

veel suc6

alaikum salaam warahmtul allahi wabarktu

 

 


 



-------------
�En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel. En voorwaar, het Huis van het Hiernamaals is zeker het echte leven, als zij het wisten!�( Soerah 29, aayah 64)



Antwoorden:
Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 03 september 2005 om 12:02
Ah ,weer quizen! Leuk!!!

-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: TaQwA
Geplaatst op: 03 september 2005 om 12:03

salaam alaikoem warahmtul allahi wabarktu

hartstikke fijn dat je het leuk vind agwat

alaikum salaam warahmtul allahi wabarktu



-------------
�En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel. En voorwaar, het Huis van het Hiernamaals is zeker het echte leven, als zij het wisten!�( Soerah 29, aayah 64)


Geplaatst door: moslima123
Geplaatst op: 03 september 2005 om 12:47

salaam

jah idd leuk!

als ik het goed heb is het antwoord:

Aldjannah / Alhusna / Alghorfa / Alfirdaous / Djannaton-na'iem / Djannaton-'adn / Djannato-lgold / Djannaton aliya / Darolaagirah / Darossalaam / Darolqaraar / Darolmuttaqien /Darolmuqamah.

stel een ander keer wel een vraag moet nu snel snel weg

salaam (vrede)



-------------
�In de herinnering van Allah vinden de harten rust�

(Ramadan Mubarak!)

*Ramadan Mubarak!*


Geplaatst door: Salafi_Manhadj
Geplaatst op: 03 september 2005 om 12:52

masha allah quiz

heb ik gemist zeg

 

8 namen van de poorten van het paradijs

 

-firdaws, - adn, -ma'wa, - na3iem, -hoeld, - karaar, - daru salam, - daru moekama

 

Mocht het antw juist zijn dan is dit het volgende vraag zo niet verbeter mij insha allah

 

Vraag:

Wie zijn de oel el3azm en hoeveel zijn het er? 

 



Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 03 september 2005 om 14:26

Essalaamo Alaikom Warahmatoe Allah,

Nou, Ik heb het even opgezocht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerder nog nooit hiervan had gehoord. Maar zo zie je maar weer, Je kan nog een hoop bijleren. Goed, Ik ben dus tot de volgende antwoorden gekomen:

Oel El Azm (Bezitters van stanvastigheid) zijn boodschappers, Het zijn er 5, en hun namen zijn:

(1) Mohammed (2) Noeh (3) Ibrahiem (4) Moesa, en  (5) Iesa, Alaihiem Essalaam

Wassalaamo Alaikom



-------------


Geplaatst door: moslima123
Geplaatst op: 04 september 2005 om 11:53

salaam

oegti Ni3met
het is jou beurt

mensen het lijkt  wel alsof jullie het niet leuk vinden

kom op allemaal doe eens actief mee!!!!! oegti TaQwA heeft wel ff de moeite genomen om het te organisreren

w.salaam

 


 



-------------
�In de herinnering van Allah vinden de harten rust�

(Ramadan Mubarak!)

*Ramadan Mubarak!*


Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 04 september 2005 om 12:08

Wa3alaikom Essalaam,

Oow, Ja, Ik weet niet wat precies de bedoeling is. Wie beoordeelt of het antwoord ook daadwerkelijk goed is. De Vraagsteller neem ik aan toch? Of moet ik gewoon een vraag stellen. Oke, Dan stel ik hem alvast : ). 

Noem de 4 mensen die zich als eerste bekeerd hebben en vertel in het kort wat dat voor mensen waren.

Wassalaamo Alaikom



-------------


Geplaatst door: souad&
Geplaatst op: 04 september 2005 om 16:38

salaam alaikom,

Khadija= zij was de vrouw van de profeet (sws), en de eerste vrouw die de islam heeft geaccepteertd.

Ali ibn Abu Talib  was het neefje van de profeet (sws), en hij was de eerste jongen die de islam heeft geaccepteerd.

Abu Bakr Assidiq= was een metgezel van de profeet (sws) en was de eerste man na de profeet (natuurlijk) die de islam heeft geaccepteerd.

Laatse die ik benoem gok ik op Zaid= en hij was de pleegzoon van de profeet (sws).

Als ik het fout heb dat moet je me maar corrigeren.

Volgende vraag is:

Waar heeft de shoerah (bijeenkomst) plaatsgevonden voor het kiezen/bespreken van de eerste khalief?

Assalaam alaikom.

Souad



-------------
Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 04 september 2005 om 16:52

asalaamo3alaikom  fi madina  denk ik .

 



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 05 september 2005 om 04:38
okey ik wist de antwoorden niet, mag ik wel een vraag stellen?

-------------


Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 05 september 2005 om 04:40

mijn vraag;

hoe corriseerde de profeet saws. de mensen op hun fouten in de salaat?

wa aleykoem salem.



-------------


Geplaatst door: souad&
Geplaatst op: 05 september 2005 om 13:36
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

asalaamo3alaikom  fi madina  denk ik .

 

Nee het was niet medina, Het was Bani Saa idah

Masalama

Souad 



-------------
Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd


Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 05 september 2005 om 14:19

Wa3alaikom Essalaam Souad,

Je had mn vraag goed beantwoord : )

Wassalaamo Alaikom



-------------


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 05 september 2005 om 14:37
jammer  hhhhhhhhh maar  goed heb wat geleerd  maschalaah.

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: dienares
Geplaatst op: 06 september 2005 om 10:51
In eerste instantie geplaatst door malikah

mijn vraag;

hoe corriseerde de profeet saws. de mensen op hun fouten in de salaat?

wa aleykoem salem.

Ik heb bijna overal gezocht, maar ik kan nergens het antwoord vinden

Dus vertel mij het antwoord maar (want ben heel nieuwsgierig hih), tenzij er iemand anders is, die het antwoord weet.......Gair inshAllah.....



-------------
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....


Geplaatst door: Islam01
Geplaatst op: 09 september 2005 om 06:15

weet het antwoord jammer genoeg ook niet

maar khair insha'allah

en oegti ga je nog vertellen wat het antwoord er van is ?

salam



Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 09 september 2005 om 08:32

Bewuste toevoegingen aan het gebed en bewuste weglatingen annuleren het gebed - als ze niet tijdig gecorrigeerd worden.

Volgens een webpagina die ik vond zou via Muslim en Bukh�ri zijn overgedragen dat de profeet zei tegen iemand die zijn gebed niet goed had verricht: "ga terug en bid, want je hebt niet gebeden"

                                                                        



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 09 september 2005 om 13:41
ja dat klopt de profeet v.m.h zei dat drie keer tegen die persoon

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Django
Geplaatst op: 09 september 2005 om 14:00

Selam Alleykum,

De Sajdah voor vergeetachtigheid; als je een fout in je gebed maakt wat hoort je dan te te doen?

De sajdah sawhi is toegestaan wanneer je in het gebed de concentratie verliest of je vergeet hoeveel raka'aat je al hebt gebeden.Het kan ook gebeuren dat je na de 2de rak'ah vergeet om te zitten en direct opstaat.In be�de gevallen hoor je het gebed te corrigeren,op basis van wat je zeker weet.Bovendien doe je aan het eind van het gebed,voor het selaam zeggen, 2 sajah's sahwi.De sajdah's sawi zijn een compensatie voor de fouten in het gebed.

Vervolg komt eraan............................

 

 



-------------
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....


Geplaatst door: Django
Geplaatst op: 09 september 2005 om 14:08

vervolg........

'Abdullah bin Bujaynah vertelde dat de Boodschapper van Allah (vzmh) het Durr gebed voor hen leidde.Hij stond op na de 1ste raka'aat en ging niet zitten voor de tasjahhud; en de mensen gingen dus ook opstaan.Toen hij klaar was met het gebed en de mensen erop wachhten dat hij 'salaam' zou zeggen,zij 'Allah Akbar',terwijl hij zat en deed 2 sajsah's voorafgaand aan de tasliem, toen zijn h�j de selaam rechts en links (Boehcharien Muslim)

Wanneer?

1.Als iemand twijfelt over het aantal rak'aat dat hij heeft gebeden

2.Als �emand vergeet te zitten bij de eerste tasjahud en meteen doorgaat met de 3de rak'aat.

3. Als h�j zijn gebed in vergeetacht�ghe�d eindigt,zonder het aantal raka'aat,dat h�j van plan was te bidden, gebeden te hebben.

Wa'Selam.

 



-------------
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....


Geplaatst door: Django
Geplaatst op: 09 september 2005 om 14:12
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Bewuste toevoegingen aan het gebed en bewuste weglatingen annuleren het gebed - als ze niet tijdig gecorrigeerd worden.

Volgens een webpagina die ik vond zou via Muslim en Bukh�ri zijn overgedragen dat de profeet zei tegen iemand die zijn gebed niet goed had verricht: "ga terug en bid, want je hebt niet gebeden"

                                                                        

Selam alleykum

Is d�t n�et van toepass�ng op een andere fout?

Is dit niet met iemand die zijn woedoe/abdest niet goed had verricht, en zo is is zijn gebed niet geldig, moest h�j n�et terug, zijn woedoe/abdest opnieuw verrichten en zo zijn gebed opnieuw bidden?

Astaghfirurllah, als ik het fout heb, ga even verder zoeken.

Wa'Selam

 



-------------
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....


Geplaatst door: Django
Geplaatst op: 09 september 2005 om 14:46

Gevonden, ...(Heb een heel handig boek, dat heet;Hoe corrigeerde de Profeet fouten van mensen?)

Abu Hoerayrah (vzmh) overleverde dat een man de moskee binnen kwam,terwijl de Boodschapper van Allah(vzmh) achter in een hoek zat.Hij deed zijn gebed,toen kwam en groette met selam. De Boodschapper van Allah(vzmh) zei: 'wa 'alaskas-salam,ga terug en bid,want je hebt niet gebeden'.Dus ging hij terug en bad.Toen kwam hij terug en groette de Profeet (vzmh),die zei:'Wa alayka al-al-saam,ga terug en bid,want je hebt niet gebeden.' (op de juiste wijze) Bij de tweede keer, of later,zei de man:Onderwijs me, O Boodschapper van Allah (vzmh).' Hij zei: 'Wanneer je opstaat om te bidden,maak woedhoe op de ju�ste wijze, kijk dan in de richting van de Qiblah en zeg Takbir ('Allah Akbar).Reciteer dan uit de Kor'aan wat het gemakkelijkste is voor jou en maak een complete buiging tot je op je gemak bent in de roekoe'. Ga dan weer staan tot, je rug helemaal recht is.Buig dan naar de grond,tot je op je gemak bent in soejoed,ga dan z�tten,tot je op je gemak bent in soejoed.Ga dan weer zitten,tot je op je gemak zit.Doe dit bij al je gebeden. (door allen overgeleverd;deze versie door Boekhari,Fath,6251)

o.k....oeps.... zat fout,Astaghfirurllah,klopt dus;dit �s echt als je, van aanvang tot einde van je gebed deze niet goed u�tvoerd; je begint fout, je bewegingen zijn half etc. 

Wa'Selam



-------------
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 09 september 2005 om 15:59

Bedankt voor de toevoeging! :)

Nu mag ik zeker een nieuwe vraag stellen, he?

Mhhm, ik zal het niet te moeilijk maken - ik ben bang anders fouten te maken in mijn reactie op het antwoord. ;)

Welk evenement markeert het begin van de jaartelling volgens de Hegirische kalender? (waar die kalender ook zijn naam aan dankt)

 



Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 10 september 2005 om 03:27

Essalaamo Alaikom,

Ik had nog nooit van een Hegirische kalender gehoord, Maar ik vermoed dus dat daarmee de Islamitische kalender/ Hiejrie Kalender wordt bedoeld. In dat geval heb ik het volgende gevonden:

De Islamitische kalender

Ten opzichte van de zonnekalender verschuiven de data van de Hijra kalender elk jaar elf dagen. De belangrijkste feesten van de Islam worden door de een miljard moslims overal ter wereld gevierd. De maand begint bij de nieuwe maan. Het moslimjaar telt 12 maanmaanden van afwisselend 29 en 30 dagen, in totaal 354 dagen
Kalief Umar Abd al-Khattab voerde deze kalender in omstreeks het christelijke jaar 640. De moslim jaartelling begint met het vertrek van de profeet Mohammed salla Allahoe 3alaihie wasallam uit de stad Mekka naar Medina in het jaar 622. Volgens de (Gregoriaanse) jaartelling was 1-1-1 op 16-7-622.
De Hijrah-kalender is tegenwoordig een strikt religieuze kalender. De westerse (Gregoriaanse) kalender wordt nu in alle landen gebruikt.
De Hijrah-kalender is een maankalender: de tijd wordt berekend volgens de standen van de maan: nieuwe maan, eerste kwartier, volle maan en laatste kwartier. Het begin van een nieuwe maand komt overeen met het zichtbaar worden van de nieuwe maan. Een maanjaar was ongeveer elf dagen korter dan een zonnejaar en daarom lasten ook de Arabieren, voor de tijd van de gezant Mohammed salla Allahoe 3alaihie wasallam, regelmatig een dertiende maand in. De Islam verbood echter het gebruik van de dertiende maand. Als gevolg daarvan vielen de seizoenen, berekend volgens de zonnejaartelling, niet meer samen met de Hijrah-kalender. Fenomenen als winterfeesten (zoals bijv. Kerstfeest) en zomerfeesten zal je dus niet vinden op de Hijrah-kalender. Het grote offerfeest valt na verloop van seizoenen steeds in een ander jaargetijde. Ook de Ramadan schuift elk jaar ongeveer elf dagen op.

Ik hoor het wel als je vraag niet voldoende beantwoord is,

Wassalaamo Alaikom



-------------


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 10 september 2005 om 09:32
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Essalaamo Alaikom,

Ik had nog nooit van een Hegirische kalender gehoord, Maar ik vermoed dus dat daarmee de Islamitische kalender/ Hiejrie Kalender wordt bedoeld. In dat geval heb ik het volgende gevonden:

De Islamitische kalender

Ten opzichte van de zonnekalender verschuiven de data van de Hijra kalender elk jaar elf dagen. De belangrijkste feesten van de Islam worden door de een miljard moslims overal ter wereld gevierd. De maand begint bij de nieuwe maan. Het moslimjaar telt 12 maanmaanden van afwisselend 29 en 30 dagen, in totaal 354 dagen
Kalief Umar Abd al-Khattab voerde deze kalender in omstreeks het christelijke jaar 640. De moslim jaartelling begint met het vertrek van de profeet Mohammed salla Allahoe 3alaihie wasallam uit de stad Mekka naar Medina in het jaar 622. Volgens de (Gregoriaanse) jaartelling was 1-1-1 op 16-7-622.
De Hijrah-kalender is tegenwoordig een strikt religieuze kalender. De westerse (Gregoriaanse) kalender wordt nu in alle landen gebruikt.
De Hijrah-kalender is een maankalender: de tijd wordt berekend volgens de standen van de maan: nieuwe maan, eerste kwartier, volle maan en laatste kwartier. Het begin van een nieuwe maand komt overeen met het zichtbaar worden van de nieuwe maan. Een maanjaar was ongeveer elf dagen korter dan een zonnejaar en daarom lasten ook de Arabieren, voor de tijd van de gezant Mohammed salla Allahoe 3alaihie wasallam, regelmatig een dertiende maand in. De Islam verbood echter het gebruik van de dertiende maand. Als gevolg daarvan vielen de seizoenen, berekend volgens de zonnejaartelling, niet meer samen met de Hijrah-kalender. Fenomenen als winterfeesten (zoals bijv. Kerstfeest) en zomerfeesten zal je dus niet vinden op de Hijrah-kalender. Het grote offerfeest valt na verloop van seizoenen steeds in een ander jaargetijde. Ook de Ramadan schuift elk jaar ongeveer elf dagen op.

Ik hoor het wel als je vraag niet voldoende beantwoord is,

Wassalaamo Alaikom

beantwoord! Jij mag een vraag stellen! :)



Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 10 september 2005 om 11:36

Oke, Komt ie (Sluit een beetje aan op de vraag van Martinuzz):

Noem de 12 Islamitische maanden.



-------------


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 10 september 2005 om 13:42


1   Muharram 
2   Safar 
3   Rabi�  1
4   Rabi�  2
5   Jumada  1
6   Jumada  2
7   Rajab  
8   Sha�ban   
9   Ramadan  
10   Shawwal   
11   Dhu �l-Qa�da   
12   Dhu �l-Hi ja
 



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 10 september 2005 om 14:39
Goed geantwoord taqwaa : ), Aan jou de eer de volgende vraag te stellen : )

-------------


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 10 september 2005 om 15:48

asalaamo3alaikomwar7matolaahwabarakatoho.

 

hier een vraag graag met bewijs beantwoorden hadiet ...

 

De profeet mohamed vzmh heeft gezegd: de moslim heeft zes rechten op een andere moslim. welke zijn deze?



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Amin
Geplaatst op: 10 september 2005 om 17:15

wa alaikom asalaam warahmatou Allah wabarakatouh

van Abu Hurairah (radiyallaahu'anhu) die zei dat de Boodschapper van Allah (sallallaahu'alaihi wasallam) zei: �De "rechten van een Moslim op een andere Moslim zijn zes" Zij vroegen, "wat zijn deze O Boodschapper van Allah ?
"Hij zei: "Wanneer hij hem ontmoet begroet hij hem met salaam, wanneer hij hem uitnodigt,antwoordt hij, wanneer hij om zijn oprechte raad vraagt hij hem oprecht adviseert, wanneer hij niest en Allah prijst , hij om de genade van Allah voor hem heeft gevraagd, wanneer hij ziek is bezoekt hij hem, en wanneer hij sterft begeleidt hij hem (d.w.z. zijn begrafenis).

ik zelf heb geen vraag. Taqwaa mag de volgende vraag stellen



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 10 september 2005 om 17:32

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho

maschalaah broeder amin  jazakalaahogyeer .

is goed ik zal nog een vraag stellen.

de profeet v.z.m.h zei tegen een vrouw u bent mijn moeder na mijn echte moeder

wat is de naam van deze vrouw???



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 10 september 2005 om 18:08
Ehh, ik heb even tevergeefs gezocht. Ik gok het maar op Halima.


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 11 september 2005 om 03:07
nee klopt niet  Halima as-Sa'diya,  dat is de pleeg moeder  van de profeet v.z.m.h

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 11 september 2005 om 03:41
Ja, vandaar dat ik het daarop gokte.


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 11 september 2005 om 03:46
ik geef vanavond antwoord als niemand het weet inschalaah

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 11 september 2005 om 03:54

Ik denk Umm Ayman (radiallaho ta�ala anha). Deze zwarte ex-slavin van de vader van onze Profeet (s), werd bevrijd door Muhammad (saw), en ze werd later de vrouw van een groot generaal, Zaid bin Haritha (ra) en ze was ook de moeder van Osama (radiallaho anho), een andere grote Generaal in de Islam.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 11 september 2005 om 04:02

maschalaah  heel goed broeder  .

nu jij .



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 11 september 2005 om 04:04
ik?

-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 11 september 2005 om 04:10

Okay� Wat is groter dan dit alles bij elkaar opgeteld: de aarde, de maan, de zon, planeten, sterren, het hele universum en alle andere hemelen?



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 11 september 2005 om 04:26
Allah.


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 11 september 2005 om 04:41

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

ik?
  ja   ik bedoelde jou je antwoord was goed.

dus bismilaah



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 11 september 2005 om 04:41
  allah

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 11 september 2005 om 04:57

Sorry, de vraag moet zijn: Wat is een grotere creatie van Allah dan dit alles wat ik eerder opnoemde? Allah (swt) dus zelf niet meegerekend.

(Allah heeft dit (zon, maan, planeten etc) alles gemaakt, dus moet Hij swt wel groter zijn dan alles dat Hij heeft gecre�erd. En zit Hij niet opgesloten in zijn eigen creatie. Allah geeft beschrijvingen van Zichzelf en gebruikt eigenschappen die de mensen ook hebben: handen, gezicht, ogen, vingers, een been en voet enz. Maar we mogen niet concluderen dat Allah een lichaam heeft. Want Allah zegt dat niet over zichzelf.)




-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 11 september 2005 om 05:00
l3ars

-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 11 september 2005 om 05:01
Oh, sorry...
Ik denk, ik probeer ook eens antwoord te geven. Nouja, ik zal me er niet meer tegen aan bemoeien.


Geplaatst door: Django
Geplaatst op: 11 september 2005 om 05:05

eehhh....de mensen, engelen en djins? ik weet het niet hoor.

Wat is l3ars?



-------------
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....


Geplaatst door: Django
Geplaatst op: 11 september 2005 om 05:07

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Oh, sorry...
Ik denk, ik probeer ook eens antwoord te geven. Nouja, ik zal me er niet meer tegen aan bemoeien.

Nou,nou....vooral wel doen, je weet maar nooit...



-------------
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 11 september 2005 om 05:08

MashaAllah! Al-Kursee is groter dan alle planeten, sterren en alle hemelen bij elkaar opgeteld. Maar al-Kursee is toch de een na grootste creatie, want er is een ding nog groter: Zijn Troon (al-Arsh).

Nu ben jij weer aan de beurt.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Django
Geplaatst op: 11 september 2005 om 05:18
Ahh,euro-otje valt....

-------------
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 11 september 2005 om 05:18
... wat is Al-Kursee?


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 11 september 2005 om 05:25

hoe heet de eerste mujahida  (ze is niet in de oorlog gedood )

maar zij werd door ogelovigen gedood  in de tij van de profeet

wat is haar naam??



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 11 september 2005 om 05:31
... wat is Al-Kursee? (Engeltje)

Sommige geleerden zeggen dat al-Kursee (Stoel) het voetenbankje is van Allah. Maar dat zou op een zwakke hadith zijn gebaseerd. (al-Albaani)

Al Kursee wordt door onze Profeet slechts in 1 authentieke hadith vermeld. Abu Tharr al Ghaffaaree (ra) vertelde dat hij een keer de moskee binnenliep en zag dat de Profeet (saw) daar alleen zat. Hij vroeg aan de profeet: �O Allah�s Boodschapper, wat is de beste ayat (vers) dat is geopenbaard?� De Profeet(saw) antwoordde: �Ayat-ul-Kursee�. De Profeet zei toen: �Alle zeven hemelen zijn zo klein dat ze in de Kursee passen. Net als een ring dat in de woestijn wordt gegooid. En de Troon (Arsh) is zo veel groter dan de Kursee. Zoals de verhouding van de woestijn tot de ring.�




-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 11 september 2005 om 05:35
In eerste instantie geplaatst door Django

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Oh, sorry...
Ik denk, ik probeer ook eens antwoord te geven. Nouja, ik zal me er niet meer tegen aan bemoeien.

Nou,nou....vooral wel doen, je weet maar nooit...

En bovendien: hoe meer mensen, hoe leuker, vind ik! :) Maakt de vragen ook diverser. :)

Trouwens, Jiyuu, wat is het onderscheid in je stukje tussen 'al-kursiyy' en 'al-3arsh'?

 



Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 11 september 2005 om 05:35
Dank je :)

Kleine disclaimer...
Ik heb eh, zero, zilch, nul koraankennis...
(nouja, vooruit... ik heb laatst soera Al-Fatiha gelezen... )


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 11 september 2005 om 05:37
Ah, ik zie dat de vraag al min of meer beantwoord is. sorry.


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 11 september 2005 om 05:41

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Dank je :)

Kleine disclaimer...
Ik heb eh, zero, zilch, nul koraankennis...
(nouja, vooruit... ik heb laatst soera Al-Fatiha gelezen... )

Dan heb je meer zoekplezier!



Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 11 september 2005 om 12:30
Hmm taqwaa, Moeilijke vraag.

-------------


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 11 september 2005 om 13:12

Ik kan het antwoord ook niet vinden.



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 11 september 2005 om 13:41

 hoe heet de eerste mujahida  (ze is niet in de oorlog gedood )

maar zij werd door ogelovigen gedood  in de tijd van de profeet

wat is haar naam??

  een hind  ze hebben haar  vreselijk mischandeld

zodat ze ongelovig word  toch zei ze telkens  lailaahilalaah mohamed rasoelolaah

ook haar man werd daarna gedood . haar naam begint met s



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Amin
Geplaatst op: 11 september 2005 om 14:32

salaam aleikom warahmatou Allah barakatouh,

de eerste vrouwelijke shahida (martelaar) is Soemaia. Zij en haar man Yasir werden doodgemarteld.

 



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 11 september 2005 om 14:39

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho maschlaah  heel goed  .

nou jij broeder  tafadal



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Amin
Geplaatst op: 13 september 2005 om 15:16

Salaam aleikom warahmatou Allah wabarakatouh,

 

Ik moest nog een vraag stellen.

 

Tijdens welke gebeurtenis werd het gebed (salaat) verplicht gesteld?   



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 13 september 2005 om 15:44

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho

 

al_isra wa lmieraj



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 13 september 2005 om 15:57
De informatie die ik heb gevonden zegt dat Mohammed al vroeg aan zelfs zijn eerste volgelingen de Salaat verplicht stelde.

(Ik ben niet bijzonder goed ingelezen, vergeef het mij als ik fouten maak, maar ik doe een poging).

Toen Mohammed op de berg Hira zijn eerste openbaring van de engel Djibriel kreeg (610 na Christus), werd hem daar in ook al verteld hoe hij zich moest wassen en hoe te bidden. Toen ter tijd was het nog niet verplicht 5x per dag te bidden, maar slechts 2x; bij zonsopgang en zonsondergang.

(kleine poging tot van mij...)

Dat zou betekenen dat Mohammed zelfs aan zijn eerste handje vol volgelingen het gebed verplicht stelde... De gebeurtenis zou dan de eerste openbaring van Djibriel in Hira zijn geweest...

(dit is nog niet half makkelijk voor iemand die niet weet hoe en waar ze moet zoeken... maar ze probeert dapper en leert al doende meer dan ze had verwacht te leren)


-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 14 september 2005 om 03:39

Engeltje  

 

spanent

 

 

 

 

 



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Pfarrer
Geplaatst op: 14 september 2005 om 05:12
Volgens de islamitische traditie heeft Allah de salaat verplicht gesteld in de nacht van de Miradjz (de hemelreis van de Profeet .

In de hadith overgeleverd door Abu Dhar zei de Profeet :


"Vervolgens beval Allah vijftig gebeden aan mijn volgelingen. Toen ik terugkeerde met dit bevel passeerde ik Mousa, die mij vroeg, "Wat beval Allah aan jouw volgelingen?"

Ik antwoordde, "Hij beval vijftig gebeden aan hen". Mousa zei, "Ga terug naar je Rabb (en smeek voor vermindering) want jouw volgelingen kunnen dit niet dragen". (Dus ging ik terug naar Allah en smeekte om vermindering) en Hij verminderde het met de helft. Toen ik Mousa weer passeerde en hem hiervan op de hoogte stelde zei hij, " Ga terug naar je Rabb, aangezien jouw volgelingen niet in staat zijn dit te dragen". Dus keerde ik terug naar Allah en smeekte voor verdere vermindering en de helft werd verminderd. Opnieuw passeerde ik Mousa en hij zei, " Keer terug naar je Rabb, want jouw volgelingen zijn niet in staat dit te dragen". Dus keerde ik terug naar Allah en Hij zei, " Dit zijn vijf gebeden en zij zijn (gelijk aan) vijftig in beloning en Mijn Woord zal niet veranderen".

Ik keerde terug naar Mousa en hij zei me nog een keer terug te gaan. Ik antwoordde, "Nu voel ik mij verlegen om mijn Rabb opnieuw te vragen".

(gedeelte van de hadith Sahih Muslim en al-Bukhari)

Klopt het?


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 14 september 2005 om 08:24
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

Engeltje  

 

spanent

 

 

 

 

 



... huh?


-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 14 september 2005 om 15:34
Wie stelt de Volgende vraag?

-------------


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 14 september 2005 om 16:54

maakt niet uit

 



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 14 september 2005 om 16:56
Wat was nou eigenlijk het goede antwoord?

-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 15 september 2005 om 02:36

Zuster taqwaa had het goed en Forumlid Pfarrer heeft het nog eens nader toegelicht.

Volgende vraag luidt als volgt:

Noem de 4 Heilige Boeken.



-------------


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 15 september 2005 om 02:44
Koran, Bijbel, Torah, Zaboer...

geloof ik.


-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 15 september 2005 om 03:59

Salaam,

dat klopt; Zaboer zijn de psalmen van Dawud alaihi salaam; koning David.

 



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 15 september 2005 om 04:06
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Koran, Bijbel, Torah, Zaboer...

geloof ik.


De bijbel is in de Islam geen heilig boek hoor.


-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 15 september 2005 om 04:54
De bijbel in zn originele versie heet in de Islaam Al-Injeel.

-------------


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 15 september 2005 om 05:02

Er zijn meerdere openbaringen geweest naar eerdere profeten, maar vroeger hadden ze niet altijd  pennen en blaadjes ter beschikking.

 

Zegt: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham, Isma�l, Izak, Jacob en de stammen werd nedergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer. Wij maken geen onderscheid tussen hen en aan Hem onderwerpen wij ons. 2:136

 

Soms waren de openbaringen van Allah aan zijn Profeten in de vorm van velletjes en soms boeken. In het volgende vers staat dat profeet David (Dawood as) de Zaboor geopenbaard kreeg.

 

Waarlijk, Wij hebben u de openbaring gezonden, zoals Wij Noach en de profeten na hem openbaring zonden en Wij gaven een openbaring aan Abraham en Isma�l en Izak en Jacob en de stammen; en aan Jezus, Job, Jonas, Aron en Salomo en Wij gaven David de Zaboor (Psalmen). 4:163

 

Aan de profeet Muhammad (saw) zegt Allah:

 

Hij heeft u het Boek met de waarheid nedergezonden, vervullende, hetgeen er aan voorafgaat en Hij zond voordien de Taurat en de Indjeel als leiding voor het volk en Hij heeft de Foerqaan geopenbaard. Voorzeker, zij, die de tekenen van Allah verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; Allah is machtig, de Heer der Vergelding. 3:3-4

 

Allah gaf ons nooit de namen van alle boeken, we kennen er maar een paar:

 

(1) De Geschriften van Ibraheem (as) werden geschreven op losse vellen. In die tijd schreef men nog niet op papier maar op stukjes leer, hout en andere dingen.

 

Voorzeker, dit is in vroegere geschriften vermeld, de geschriften van Abraham en Mozes. 87:18-19

 

Is hem niet verteld over hetgeen in de geschriften van Mozes staat, en van Abraham, die de geboden hield? 53:36-37

 

In bovenstaande vers vertelt Allah ons dat Ibraheem (as) zijn mensen de complete leer en advies gaf dat hij van Allah geopenbaard kreeg.

 

(2) De Taurat is het boek dat Allah aan profeet Musa (Mozes as) openbaarde. Soms noemt Allah het Taurat en soms gewoon �boek� of �vellen�.

 

Wij gaven Mozes het Boek en maakten het tot een richtsnoer voor de kinderen van Isra�l, zeggende: "Neemt niemand buiten Mij als Voogd." 17:2

 

Waarlijk, Wij zonden de Taurat neder, waarin leiding en licht was 5:44

 

(3) Dawood (David as) was ook van de Kinderen van Israel. Aan hem zond Allah de Zaboor (Psalmen). Zabara heeft in het arabisch dezelfde betekenis als kataba. Zaboor heeft dus eigenlijk dezelfde betekenis als kitaab. Wanneer zaboor in de Quran voorkomt betekent het boek of geschrift, maar meestal betekent het het boek van Dawood.

 

En Wij hebben sommige profeten boven de anderen doen uitmunten en aan David hebben Wij Zaboor (de Psalmen) geschonken. 17:55

 

En voorzeker, Wij hebben in de Zaboor geschreven, na de vermelding (in de Lauhoelmahfoezh), dat de aarde geerfd zal worden door Mijn rechtschapen dienaren. 21:105

 

(4) Isa (Jezus as) is de laatste profeet die Allah naar de Kinderen van Isra�l stuurde. Allah gaf hem het boek de Indjeel. De Indjeel mag niet worden verward met de bijbel, die pas tientallen tot honderden jaren na de dood van Isa (as) is samengesteld door verhalenschrijvers en romantici. De bijbel bevat nog wel restjes van de originele Indjeel van Isa (as).

 

En Wij deden Jezus, zoon van Maria in hun voetsporen treden, vervullende, hetgeen voor hem in de Taurat was (geopenbaard), en Wij gaven hem de Indjeel, dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarvoor in de Taurat was en een leiding en een vermaning voor de godvrezenden. 5:46

 

En Wij zonden Noach en Abraham, en Wij plaatsten in hun nageslacht het profetenambt en het Boek. En enigen van hen waren op het rechte pad, maar de meesten hunner waren overtreders. Dan deden Wij Onze boodschappers in hun voetsporen treden en Wij deden Jezus, de zoon van Maria, opvolgen en Wij gaven hem de Indjeel. 57:26-27

 

Wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, gedenk Mijn gunst aan u en uw moeder, toen Ik u met de geest van heiligheid versterkte, dat gij als kind en op middelbare leeftijd tot het volk spraakt en toen Ik u het Boek en de wijsheid en de Taurat en de Indjeel onderwees 5:110

 

En Hij onderwijst hem de Schrift, en de Wijsheid en de Taurat en de Indjeel. 3:48

 

(5) De Koran die aan profeet muhammad  (saw) is geopenbaard.



-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 15 september 2005 om 05:07

Het goede antwoord is dus:

Thawraat(Thora), Zaboer(Psalmen), Indjiel(Bijbelse Evangelie) en als laatste werd de Koran, Ook wel Al-Foerqaan genoemd geopenbaard aan Mohammed Salla Allahoe Alaihie Wasallam.

Engeltje mag de volgende vraag stellen.



-------------


Geplaatst door: jiyuu
Geplaatst op: 15 september 2005 om 05:11
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

De bijbel in zn originele versie heet in de Islaam Al-Injeel.


De bijbel komt grotendeels van schrijvers als Paulus en anderen die Isa (as) nooit eerder hebben ontmoet en niet van Isa (as). We begrijpen elkaar.

Ik wil geen allesweter zijn, maar dit verschil moeten we goed in ons achterhoofd houden. Er zijn ontelbare versies van de bijbel en ze spreken elkaar enorm tegen. Erger nog, de bijbel in Afrikaanse landen bevatten complete hoofdstukken die niet in Europese bijbels staan. De Dode Zeerollen bevatten ook essentiele informatie, maar mag na 50 jaar nog steeds niet vertaald worden van het Vaticaan en de joden.

Engeltje is aan de beurt.


-------------
www.hhugs.org.uk/


Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 15 september 2005 om 07:57
Oke, Jazaaka Allahoe Gairan voor de extra info.

-------------


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 15 september 2005 om 08:51
ik had 't goed? 

wauw... geef me een momentje...


-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 15 september 2005 om 08:56
Na de dood van de Profeet Mohammed (vzmh) stonden er een aantal valse profeten op. Zij claimden ook het woord van God te hebben gehoord en probeerden met hun valse woorden de mensen uit de Islam te lokken. In het noorden van Arabie stond een valse profetesse op. Wat was haar naam?

(Is vast niet zo'n moeilijke vraag... maar ik doe een poging... )


-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 15 september 2005 om 09:05
  1. De derde groep waren de valse profeten en profetesses. In de Najd, in de regio van van Jamaama, verklaarde een arabier van de stam Haniefa zich zelf tot profeet. In het zuidelijk deel van Arabi� deed een andere arabier van de stam van 'Ans, genaamd Aswad, een aanspraak op het profeetschap en en nam Najraan over. Ten noorden van Arabi� verklaarde een vrouw die Sadjaah genaamd was zichzelf ook tot profetesse en kwam in het geweer tegen de moslimstaat. Deze valse profeten nodigden de mensen uit om de islam te verlaten, door te beweren dat Allah nieuwe wetten aan hen had geopenbaard, die de meeste dingen die door de Profeet Mohammed Sallalahu 'alaihi wasalam waren verboden weer toegestaan maken.

 



-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 15 september 2005 om 09:05
Ah... zo letterlijk te vinden he? :)

Nouja, da's wel het antwoord wat ik zocht :)


-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 15 september 2005 om 09:10

Hihi een beetje wel ja.. nu ben ik aan de beurt.

De vraag luidt als volgt:

Hoe oud is de profeet Mohamed ( Allah's Vrede en Genade zij met hem) geworden?

Dit is een makkelijke vraag...



-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 15 september 2005 om 09:22
62 jaar oud, geloof ik... 

-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 15 september 2005 om 09:34

Essalaamo Alaikom,

Het overlijden van de Profeet (v.z.m.h.)

Toen de tekenen van het overlijden zich aan begonnen te dienen, drukte A�sha radia Allahoe 3anhaa(De vrouw van Mohamed Salla Allahoe alaihie wasallam) de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, tegen haar borst aan. De broer van A�sha Abdurrahman had een "siwak" bij zich. De profeet, Salla Allahoe alaihie wasallam, keek ernaar waarbij A�sha radia Allahoe anha begreep dat hij het wilde gebruiken. Ze vroeg hem dit en hij knikte bevestigend. A�sha radia Allahoe anha nam de "siwak" in haar mond, maakte het zacht en gaf het aan de profeet, salla Allahoe alaihie wasallam. Hij had een kommetje water en maakte steeds met een klein beetje water zijn gezicht nat en zei: ,, Laa Ielaaha Iella Allah (Er is geen andere god behalve Allah), de dood heeft indicaties." Toen hief hij zijn hand op, keek tegelijkertijd naar boven en bewoog zijn lippen.

A�sha radia Allahoe anha probeerde goed te luisteren en hoorde hem zeggen: ,,Ik hoop dat ik bij de mensen zal zijn, die Allah Zijn Gunsten heeft geschonken, de profeten, de getrouwe gelovigen en de martelaars. Allah, vergeef mij en wees Barmhartig ." Hij herhaalde dit drie maal. Hierna verliet zijn ziel zijn lichaam en viel zijn hand slap naast zijn lichaam. Dit gebeurde op maandag, de twaalfde dag van de maand Rabi'e I van in het jaar 11 hijri toen de zon haar hoogste punt bereikte. De profeet, salla Allahoe alaihie wasallam, werd drie�nzestig jaar. Ienna Lillahie Wa Ienna Ielayhie Raaji3oon (Allah heeft ons het leven geschonken en wij zullen tot hem terugkeren).

Wassalaamo Alaikom



-------------


Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 15 september 2005 om 09:34

Bijna goed je zit heel erg dichtbij..

Wil je nog een poging wagen?



-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 15 september 2005 om 09:35

Ik zie dat Ni3met je is voorgeweest, het juiste antwoord is idd 63 jaar oud.

Oegtie ni3met aan jouw de eer om de volgende vraag te stellen... Yallah Bismillah...



-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 15 september 2005 om 09:37
Oy... ja ik wist van 570 tot 632... maar ja, dan kan het idd ook nog een jaartje verschillen... Nouja, die fout maken we nooit meer :-)

-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 15 september 2005 om 09:38
Ha ha weer wat bijgeleerd toch?

-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 15 september 2005 om 09:41

haha Engeltje, Jouw antwoord beschouw ik ook goed hoor : ), Je zat er niet ver naast. Oke op naar de volgende vraag, Komt ie:

Noem de namen van de kinderen van Mohammed Salla Allahoe Alaihie Wasallam.



-------------


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 15 september 2005 om 10:00
bn Ishaq records that Khadijah bore Muhammad five children, one son and four daughters. All of Khadija's children were born before Muhammad started preaching about Islam. His son Qasim died at the age of two. The four daughters are said to be Zainab, Rugayyah, Umm Kulthum, and Fatimah.

Kon niet meer vinden dan dit :(


http://en.wikipedia.org/wiki/Zainab_bint_Muhammad" title="Zainab bint Muhammad -

-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 15 september 2005 om 10:45

Je antwoord is gedeeltelijk goed, Er ontbreken er nog 2.



-------------


Geplaatst door: Martinuzz
Geplaatst op: 15 september 2005 om 10:50

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

[(...) Er zijn ontelbare versies van de bijbel en ze spreken elkaar enorm tegen. Erger nog, de bijbel in Afrikaanse landen bevatten complete hoofdstukken die niet in Europese bijbels staan.

Wat mogelijk bestaande obscure afrikaanse bijbels weet ik het niet, maar los daarvan is het onzin wat je hier zegt. Hebben we het al vaker over gehad overigen.

Er zijn verschillen in woordkeuze gemaakt bij vertaling, maar dat is onoverkomelijk en dat heb je bij de Qur'�n ook.

Verder zijn er natuurlijk canonieke verschillen.

Dit is echter geen draad om daarover te discussi�ren. Wie hier toch nog wat over wil zeggen, die verzoek ik dat te doen op de draad achter de volgende link:

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=2301&KW=bijbelvertaling+verschillen - http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=2301&am p;am p;KW=bijbelvertaling+verschillen

(speciaal voor jullie opgezocht!)



Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 15 september 2005 om 12:40

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho

 

1 qasim

2 ibrahim

3 habdoelaah

dochters

1 zainab

2 roekaya

3 fatima

4 omoekoltoem



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 15 september 2005 om 15:19

Ma3andie Mansallek a Taqwaa, Moejtahieda M3a Rasek : D

Jij mag de volgende vraag stellen : D



-------------


Geplaatst door: taqwaa
Geplaatst op: 15 september 2005 om 15:52

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho  hhhhhhhhhh jazakilaahogayraan

ogti  maschalaah .

 

nou hier  komt de volgende vraag.

 

 hoe heet de eerste vrouw en de laatste  vrouw van de profeet (salalaah3alayihiwasalim)



-------------
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 15 september 2005 om 16:04
Zijn eerste vrouw was Khadija,

Zijn laatste vrouw... hmmm...
verschillende bronnen zeggen verschillende dingen.
Mijn gok staat op Asma bint al-nu'man


-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: Ni3met
Geplaatst op: 16 september 2005 om 00:51

Maymoena Alhilaaliya Radia Allahoe 3anha.

(Als die goed is, Mag best iemand anders in mijn plaats een vraag stellen)



-------------



Druk de pagina | Sluit venster