Druk de pagina | Sluit venster

voor de moslims: POLYGAMIE: Drop je visie

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Islaam Algemeen
Forum beschrijving: Algemene zaken over de Islaam
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=6207
Gedrukt op: 28 maart 2024 om 17:57


Onderwerp: voor de moslims: POLYGAMIE: Drop je visie
Geplaatst door: Prayer
Onderwerp: voor de moslims: POLYGAMIE: Drop je visie
Geplaatst op: 20 januari 2006 om 17:16

even voor de duidelijkheid.. ik ben ALLEEN geinteresseerd in de visie van de moslim broeder en zusters...

Wat de staat aan een huwelijk toevoegt behalve fiscale discriminatie van (niet)gehuwden (varierend per land) is mij een raadsel. Het is dan ook niet meer dan logisch dat wij moslims meestal slechts een islamitisch huwelijk sluiten. Het is namelijk sowiesow merkwaardig dat de staat zich met het huwelijk bemoeit. Zo er zelfs dat dat er in dit land een achteruitgang is bewerkstelligd die ons weer regelrecht terug voerd naar de tijd van de profeet Lot vzmh.
Voor homo's is het in ons land toegestaan een huwelijk aan te gaan. Hiermee vertrapt de meerderheid van onze bevolking mijns inziens de wetten van Allah maar goed, dat is een ander verhaal. Wat mij echter dwars zit is het volgende. Het is ons moslims bij wet verboden een polygaam huwelijk, dwz. een huwelijk met meerdere vrouwen aan te gaan. Ik merk dat vele broeders en zusters deze toegestane huwelijksvorm het liefst negeren en doen alsof het niet bestaat. Wanneer een ongelovige begint over polygame huwelijken binnen de islamitische gemeenschap dan hoor ik vaak: "Het is een achterhaalde ouderwedse gewoonte die in principe haram is tenzij je een vrouw met problemen daarmee kunt helpen." Niets is echter minder waar. Polygamie is in de islam aan bepaalde regels gebonden en zolang iemand aan die voorwaarden voldoet, past het ons naar mijn mening niet deze huwelijksvorm af te keuren. Bovendien kan polygamie wellicht schandalige praktijken als seks buiten het huwelijk voorkomen. Ik vraag mij af hoe jullie over dit onderwerp denken en dan ben ik ook voornamelijk benieuwd naar de mening van onze zusters want ook zei schijnen zich de westerse maatstaf te hebben aangemeten en verafschuwen polygamie en zouden het nooit van hun man accepteren.
Ik ben benieuwd
Wasalaam,




Antwoorden:
Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 21 januari 2006 om 08:17

Salaam aleikoum,

Ik denk ook dat een polygaam huwelijk zoals is beschreven in de Koran oplossingen kan bieden voor deze samenleving en het is zeker geen ouderwets idee. De Koran is erg modern en een leidraad voor de gelovigen en het enige wat wij moeten doen is deze opvolgen in de huidige tijd waarin wij leven.

Ik had een lezing gezien van sheich Zakir Naik, waarin hij stelt dat de populatie in bepaalde landen meer uit vrouwen dan mannen bestaat en dit dus zou kunnen betekenen dat er vrouwen zijn die buiten het huwelijksbootje vallen. Als je er tenminste vanuit kunt gaan dat iedereen opzoek is naar een vaste relatie en trouwt. De vrouwen die buiten de boot vallen hebben geen optie om te trouwen zonder een wet die polygamie toestaat en kunnen dus een verboden weg inslaan die tegen de wet van Allah ingaat. (en nadert niet ontucht, want het is een verwerpelijk pas)

We zien dat er vreemd wordt opgekeken van polygamie, maar het is voor eenieder hier toegestaan om een vriendin te nemen en prostitutie en misbruik zijn zelfs bij wet toegestaan. In de Islam wordt de vrouw beschermd tegen een oneervolle behandeling zonder huwelijk. De man wordt opgedragen om verantwoordelijkheid te dragen en de rechten van de vrouw te dragen.

Ik zie ook in de Arabische media vele vrouwen echt fel discussi�ren over de Islam. Ik denk dat zij blindelings het westers feminisme volgen. Feministische ideologie�n leren ons dat het onacceptabel is voor de man om verantwoordelijkheid te dragen en geen beschermer en ondersteuner van de vrouw moet zijn. Een vrouw moet onafhankelijk zijn en het liefst boven de man staan. Ik had een Nederlandse reportage gezien waarin een niet werkende Nederlandse vrouw die haar kinderen thuis opvoedt als minderwaardig en dom werd gezien door andere vrouwen die wel werken. Afhankelijkheid en steun van je man wordt als een grote zonde ervaren en dit is denk ik de voornaamste reden waarom er in de Islamitische wereld door feministen hard wordt opgetreden tegen alle Islamitische regels m.b.t. de vrouw, polygamie is daar ��n van denk ik. We zien vele zaken, hoofddoek is onacceptabel want de man dit, polygamie is een schande want de man dat, erfrecht is onrechtvaardig want de man zus, een scheidingsmuur in de moskee is onrespectvol want de man zo, de vrouw is geen imam, is discriminatie etc��

Kent iemand een website met lezingen van Zakir Naik? Hij kan goed spreken, masha Allah, opmerkelijk hoe hij al die versnummers uit zijn hoofd opnoemt met Indisch accent. Graag posten alstublieft, Jazaak Allah.

Salaam aleikoum,



Geplaatst door: islam
Geplaatst op: 21 januari 2006 om 12:05

Als iemand daar gelukkig mee is, is het toch prima?  Ik bedoel, of je nu met 2 vrouwen en 1 man, of 2 mannen en 1 vrouw of voor mijn part 5 van elk gaan samenwonen... maakt me niets uit.

Iedereen heeft het recht gelukkig te zijn op zijn/haar manier.



-------------
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.


Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 21 januari 2006 om 12:45
mashallah abd arrahmaan. helemaal mee eens.


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 21 januari 2006 om 13:44
Een nog niet-genoemde nuance: w�t als materie�le overwegingen een rol spelen? Heet polygamie dan prostitutie? En waar moeten die mannen/vrouwen dan heen die g��n vrouw/man kunnen "betalen"?



Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 21 januari 2006 om 13:46
alzukar
 open je eigen topic maar. heb duidelijk VOOR DE MOSLIMS erbij gezet. jouw (kafir)mening boeit mij niet...


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 21 januari 2006 om 14:01
In eerste instantie geplaatst door Prayer

<SPAN class=bold>alzukar</SPAN>�open je eigen topic maar. heb duidelijk VOOR DE MOSLIMS erbij gezet. jouw (kafir)mening boeit mij niet...


Er zijn ook christenen die mijn vraag als vervelend zouden ervaren. Dus: �ven nadenken voor je met schelden begint. Noem mij geen kafir, daarmee doe je mij maar ook jezelf tekort. We kunnen ook gewoon op een vriendelijke manier met elkaar omgaan.



Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 21 januari 2006 om 14:05

ik sta niet te wachten op sarcastische opmerkingen van een ongelovige.. want uit jouw reactiehistory blijkt dat je geen moslim bent...    in iedergeval sorry dat ik je kafir noemde.



Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 21 januari 2006 om 14:14
In eerste instantie geplaatst door Prayer

ik sta niet te wachten op sarcastische opmerkingen van een ongelovige.. want uit jouw reactiehistory blijkt dat je geen moslim bent...    in iedergeval sorry dat ik je kafir noemde.


Trek "ongelovige" ook maar in en maak er (bijvoorbeeld) van: verdiept-gelovige of bewust-gelovige. Dat "sarcastisch" klopt wel een beetje. Ik heb een aardige neus voor huichelarij en afdekpraktijken onder het mom van "geloof".


Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 21 januari 2006 om 14:47

Ik heb een aardige neus voor huichelarij en afdekpraktijken onder het mom van "geloof".  ??? 

nogmaals open zelf maar een topic, want voor mij blijf je een schijnheilige kafir die verschillende maatstaven gebruikt om over moslims te oordelen.. so get a life zure pruim dat je bent...



Geplaatst door: nak4life
Geplaatst op: 22 januari 2006 om 02:59
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Prayer

ik sta niet te wachten op sarcastische opmerkingen van een ongelovige.. want uit jouw reactiehistory blijkt dat je geen moslim bent...    in iedergeval sorry dat ik je kafir noemde.


Trek "ongelovige" ook maar in en maak er (bijvoorbeeld) van: verdiept-gelovige of bewust-gelovige. Dat "sarcastisch" klopt wel een beetje. Ik heb een aardige neus voor huichelarij en afdekpraktijken onder het mom van "geloof".


kafir dus...


Geplaatst door: annoer
Geplaatst op: 22 januari 2006 om 08:59

salam aleykoum heb je dit stukje gekopieerd en vergeten je naam bij te zetten?

prayer?

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=393 - http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=393

daar staan toch genoeg reakties denk ik en ik zie dat je ook lid bent van die groep

 



Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 22 januari 2006 om 09:57
In eerste instantie geplaatst door annoer

salam aleykoum heb je dit stukje gekopieerd en vergeten je naam bij te zetten?

prayer?

http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=393 - http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=393

daar staan toch genoeg reakties denk ik en ik zie dat je ook lid bent van die groep

 

dus wat wil je nu daarmee zeggen..

volgens mij komt niet iedereen op deze site ook daaro.

 



Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 22 januari 2006 om 16:29
In eerste instantie geplaatst door Prayer

Ik heb een aardige neus voor huichelarij en afdekpraktijken onder het mom van "geloof".� ???�


nogmaals open zelf maar een topic, want voor mij blijf je een schijnheilige kafir die verschillende maatstaven gebruikt om over moslims te oordelen.. so get a life zure pruim dat je bent...<!-- Message ''"" -->



PUNT!


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 22 januari 2006 om 16:54
Nou, nou, als ik er even niet bij ben is het gelijk weer ruzie

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 22 januari 2006 om 17:10
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Nou, nou, als ik er even niet bij ben is het gelijk weer ruzie


Beetje sacraal geweld, komt bij de beste religies voor. Wie weet worden ze nog mijn beste vrienden, heeft misschien tijd nodig. Ben z�lf ook niet de gemakkelijkste.
                                    ALZUKAR



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 23 januari 2006 om 11:26
Mooi zo! Wrijvingswarmte is ook warmte

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 23 januari 2006 om 11:42

Beste Alzukar,

Ik vond je opmerking over polygamie en prostitutie wel zinvol. Veelwijverij, (excusez le mot) kwam en komt vooral voor bij kapitaalkrachtigen.

Mooi statussymbool. De een spaart auto's, de ander vrouwen.

Wel grappig te zien in welke bochten er gewrongen wordt om polygamie te rechtvaardigen. Niemand heeft toch nog toe gesteld dat het wel opwindend is. 

Beetje flauw dus.



Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 24 januari 2006 om 05:11
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Beste Alzukar,


Ik vond je opmerking over polygamie en prostitutie wel zinvol. Veelwijverij, (excusez le mot) kwam en komt vooral voor bij kapitaalkrachtigen.


Mooi statussymbool. De een spaart auto's, de ander vrouwen.


Wel grappig te zien in welke bochten er gewrongen wordt om polygamie te rechtvaardigen. Niemand heeft toch nog toe gesteld dat het wel opwindend is.�


Beetje flauw dus.



De kenmerken die de religies gemeen hebben kun je in een paar regels opschrijven. Eigenlijk is het erg simpel wat er, na een uitvoerig schiftingsproces, aan harde gegevens overblijft. L'histoire se repete. Ik heb geen moeite met mensen die zeggen dat ze de neiging tot polygamie als oerverlangen in zich voelen, en daarvoor durven uitkomen,de reacties die dat oproept trotserend. "Uit de kast komen" heet dat. Op seksueel gebied zijn de mensen zo verschillend als de bloemen des velds, en het zal ons wel zo met een reden door de Schepper gegeven zijn. Neem waar, leer jezelf kennen en leer zo aanvaarden die de ander is en moet zijn. De klemtonen in de ziel zijn per individu verschillend.
Er is, voor het eerst, op dit forum tegen mij gescholden. Dat heeft mij erg veel pijn gedaan. Het is niet de eerste keer dat me dat overkomt. Ik ben hier niet gekomen om w�lk geloof dan ook aan te vallen. Ik wil niet de vooroordelen waarmee anderen mij proberen te beladen, laat mezelf voor geen enkel karretje spannen. Van het geloof waarmee ik ben opgegroeid heb ik een aantal goede dingen meegekregen. Ik zie ze terug wanneer ik moslims op dit forum vanuit hun hart hoor spreken, en denk dan: "zie je w�l, gewoon goede mensen, dat d�cht ik al". Ik b�n geen kafir. Ik ben ook niet ongelovig. Wat ik probeer is o.a. verbindende conlusies te trekken uit wat de religies s�men zeggen, meenemend datgene wat de wetenschappen en mijn eigen levenservaring mij aan "Nieuwe Openbaringen" doen toekomen. Exegese dus, en daarop mag men mij best aanvallen om samen van te leren en samen verder te komen. Maar graag g��n gezochte exegese om een of ander priv�-verlangen op bijvoorbeeld seksueel-, materieel- of machtsterrein (via de zegen van de clerus) te verhullen. Openheid dus, die wat mij betreft tot het alleruiterste mag gaan.
Mensen die een topic beginnen moeten proberen om te gaan met wat anderen ervan vinden. Als ze dat niet willen of kunnen dan past het niet om te schelden.


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 24 januari 2006 om 16:59
Alzukar,
iedere religie heeft nu eenmaal heilige huisjes en zelfs als je een beetje
aan de deur morrelt wordt dat al gauw ervaren als een slooppoging. Voor
Christenen zijn hun heilige huisjes nog slechts een dorpje; voor de islam
nog een metropool. Maar samenleving vraagt nu eenmaal tolerantie
ingeval heilige huisjes op hun stevigheid beproefd worden.
Ik herken je pijn mbt sommige reacties. Ik heb ook nooit eerder zulke
reacties gehad, tot zelfs uitgemaakt worden voor saytan en
doodsbedreigingen, maar kennelijk is dat de prijs als je ter discussie stelt
wat niet ter discussie mag staan en dat is heel veel...

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:02

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Alzukar,
iedere religie heeft nu eenmaal heilige huisjes en zelfs als je een beetje
aan de deur morrelt wordt dat al gauw ervaren als een slooppoging. Voor
Christenen zijn hun heilige huisjes nog slechts een dorpje; voor de islam
nog een metropool. Maar samenleving vraagt nu eenmaal tolerantie
ingeval heilige huisjes op hun stevigheid beproefd worden.
Ik herken je pijn mbt sommige reacties. Ik heb ook nooit eerder zulke
reacties gehad, tot zelfs uitgemaakt worden voor saytan en
doodsbedreigingen, maar kennelijk is dat de prijs als je ter discussie stelt
wat niet ter discussie mag staan en dat is heel veel...

 

hou de eer dan aan je zelf en move out... trouwens jullie kafirs hebben blijkbaar moeite met lezen.. er stond toch DUIDELIJK ALLEEN VOOR MOSLIMS!!!!

heb dan een beetje respect... ach dat is niet verenigbaar met de meeste kafirs



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:09
Maar daarom niet getreurd; we gaan vrolijk verder

Bij deze wil ik stellen dat de eenzijdige polygamie die de Islam goedkeurt
het bewijs is dat vrouwen gelegitimeerd door de Islam achtergesteld
worden.
Wat bvb als een vrouw een stuk of vier mannen neemt? Hoe wordt ze dan
gezien en wat gebeurt er met haar?
Voor mannen is het legitiem dat ze zich wegens hun overvloedige sexuele
behoefte meerdere vrouwen "aanschaffen". en wat als die vier vrouwen die
ene man moeten delen en op het gebied van aandacht en seksuele
bevrediging tekort komen? Is dat wellicht de reden dat vrouwen in een
polygame samenleving onder een doek moeten lopen zodat ze niet naar
andere mannen kunnen lonken en in veel landen nagenoeg van hun
uitwendige geslachtsdelen ontdaan worden?

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:15
In eerste instantie geplaatst door Prayer

[QUOTE=postpentacost]Alzukar, iedere religie heeft
nu eenmaal heilige huisjes en zelfs als je een beetje aan de deur morrelt
wordt dat al gauw ervaren als een slooppoging. Voor Christenen zijn hun
heilige huisjes nog slechts een dorpje; voor de islam nog een metropool.
Maar samenleving vraagt nu eenmaal tolerantie ingeval heilige huisjes op
hun stevigheid beproefd worden. Ik herken je pijn mbt sommige reacties.
Ik heb ook nooit eerder zulke reacties gehad, tot zelfs uitgemaakt worden
voor saytan en doodsbedreigingen, maar kennelijk is dat de prijs als je ter
discussie stelt wat niet ter discussie mag staan en dat is heel veel... [/
QUOTE]



hou de eer dan aan je zelf en move out... trouwens jullie kafirs hebben
blijkbaar moeite met lezen.. er stond toch DUIDELIJK ALLEEN VOOR
MOSLIMS!!!!


heb dan een beetje respect... ach dat is niet verenigbaar met de meeste
kafirs




Prayer, je past discriminatie toe en hebt het over respect, maar je
woorden tonen aan dat je niet eens weet wat dat woord betekent. Ik
reageer wanneer ik wil en op wie ik wil en ik laat me niet door jouw
bordje "ALLEEN VOOR MOSLIMS" weerhouden.

Als je echt iets zou willen leren, dan zou je wel degelijk ge�nteresseeerd
zijn in de mening van kafirs. Je leeft ws temidden van een meerderheid
van niet moslims en het lijkt me toch leerzaam voor je om enigszins te
weten hoe zij tegen zaken, die voor jou vanzelfsprekend zijn, aankijken.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:21

[[/QUOTE]


Prayer, je past discriminatie toe en hebt het over respect, maar je
woorden tonen aan dat je niet eens weet wat dat woord betekent. Ik
reageer wanneer ik wil en op wie ik wil en ik laat me niet door jouw
bordje "ALLEEN VOOR MOSLIMS" weerhouden.

Als je echt iets zou willen leren, dan zou je wel degelijk ge�nteresseeerd
zijn in de mening van kafirs. Je leeft ws temidden van een meerderheid
van niet moslims en het lijkt me toch leerzaam voor je om enigszins te
weten hoe zij tegen zaken, die voor jou vanzelfsprekend zijn, aankijken.[/QUOTE]

pas ik discriminatie toe? waarom dan wel, het is ook nooit goed. ik wil je alleen de moeite besparen want jij bedorven mening boeit mij niet en tevens snap ik eigenlijk niet wat jullie hier op de site komen doen? want het is niet uit interesse of uit respect, ga toch tvkijken...

nr 2 iets leren van de kafirs???? hahahahaha grappenmaker.. wij moslims hoeven mbt het geloof niets te leren van de verdwaalde.  en dat de meerderheid niet moslim is boeit mij niet, betekend ook niet dat ik mij aan hun moet aanpassen, athans ik hanteer wel de zelfde schijnheilge norm als hun, met 2 maten meten. dat doe ik dus ook dus JOUW MENING BOEIT MIJ NIET.

bythe way ik ben van nederlandse afkomst voor dat je hier gaat mieren...... om het feit dat jij denkt dat ik een allochtoon..  



Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:33
Beste Prayer,
Geef mij nou eens gewoon een goede omschrijving van wat het woord "kafir" betekent. Ik wil ook wel een eigen topic openen onder de titel "Schelden op het forum" of iets dergelijks, waarbij ik verwijs naar jouw reactie op wat ik schreef. Je schopt mensen respectloos zonder nadenken weg. Dat is jammer. missschien ben je verbitterd door eerdere ervaringen. Je hoeft het �cht niet eens te zijn met wat anderen zeggen, maar ga er tenminste op in, zeg w��r je het precies niet mee eens bent, en waar�m.
Groeten,
                                     ALZUKAR


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:45

Asalaam Aleikum,

Ik heb persoonlijk geen enkele moeite met Alzukar omdat ik vind dat hij in tegenstelling tot enkele andere niet-Moslims hier op het forum wel degelijk respect heeft. Beste broeder prayer...ik denk dat Alzukar het helemaal niet slecht bedoelde.

Salaam.



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:46

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Prayer,
Geef mij nou eens gewoon een goede omschrijving van wat het woord "kafir" betekent. Ik wil ook wel een eigen topic openen onder de titel "Schelden op het forum" of iets dergelijks, waarbij ik verwijs naar jouw reactie op wat ik schreef. Je schopt mensen respectloos zonder nadenken weg. Dat is jammer. missschien ben je verbitterd door eerdere ervaringen. Je hoeft het �cht niet eens te zijn met wat anderen zeggen, maar ga er tenminste op in, zeg w��r je het precies niet mee eens bent, en waar�m.
Groeten,
                                     ALZUKAR

voor een omschrijving van kafir, moet je even de eerdere posts lezen. nr 2 ik beledig niemand, maar er zijn blijkbaar gasten die het niet begrijpen. ik wil weten wat de visie is van moslims. heb dan het respect en blijf uit mn onderwerp. als je het zo interessant vind maak er dan zelf 1.. maar nee i.p.v dat te doen komen er allerlei gezeik... en daar sta ik niet op te wachten. en over ervaring? nee dat klopt niet. heb genoeg vrienden die niet moslim zijn. maar volgens mij weet je toch echt wel wat ik bedoel,  jij en de rest van die ***** komen hier niet om eerlijk en met respect te discussieren. het is het ene verwijt na de andere... ik ga toch ook niet bij een rechtse site aandacht lopen zoeken....

 



Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:48
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

Ik heb persoonlijk geen enkele moeite met Alzukar omdat ik vind dat hij in tegenstelling tot enkele andere niet-Moslims hier op het forum wel degelijk respect heeft. Beste broeder prayer...ik denk dat Alzukar het helemaal niet slecht bedoelde.

Salaam.

alzukar zegt soms dingen die ik kan snappen en soms weer dingen die naar mij mening nergens op slaan.. maar ok dat is zijn mening, nu is mijn mening dat ik alleen geinteresseerd ben mbt deze onderwerp naar de moslims visie.. en kijk wat voor gezeik er allemaal uitkomt..  van dat je niet geinteresseerd bent in nederlanders etvc... het zelfde liedje



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 24 januari 2006 om 17:58
In eerste instantie geplaatst door prayer


bythe way ik�ben van nederlandse afkomst voor dat je hier gaat
mieren...... om het feit dat jij denkt dat ik een allochtoon.. �

ik dacht al, zo arrogant kan alleen een nederlander reageren

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 24 januari 2006 om 18:00

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door prayer


bythe way ik ben van nederlandse afkomst voor dat je hier gaat
mieren...... om het feit dat jij denkt dat ik een allochtoon..  

ik dacht al, zo arrogant kan alleen een nederlander reageren

soort kent soort



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 24 januari 2006 om 18:09
Zo is dat; het is niet verkeerd de zwakheden van je eigen soort in te zien
en te erkennen

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 24 januari 2006 om 18:11

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Zo is dat; het is niet verkeerd de zwakheden van je eigen soort in te zien
en te erkennen

idd vandaar dus ALLEEN VOOR MOSLIMS snap je het nou.. het is niet zo erg.. voel je vooral niet buitengesloten



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 24 januari 2006 om 18:16
ja nou snap ik waarom dat bordje bij mij zo arrogant overkwam... voel me
verder niet buitengesloten; dat kan alleen de forumbaas.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 25 januari 2006 om 04:15
In eerste instantie geplaatst door Prayer

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin


Asalaam Aleikum,


Ik heb persoonlijk geen enkele moeite met Alzukar omdat ik vind dat hij in tegenstelling tot enkele andere niet-Moslims hier op het forum wel degelijk respect heeft. Beste broeder prayer...ik denk dat Alzukar het helemaal niet slecht bedoelde.


Salaam.



alzukar zegt soms dingen die ik kan snappen en soms weer dingen die naar mij mening nergens op slaan.. maar ok dat is zijn mening, nu is mijn mening dat ik alleen geinteresseerd ben mbt deze onderwerp naar de moslims visie.. en kijk wat voor gezeik er allemaal uitkomt..� van dat je niet geinteresseerd bent in nederlanders etvc... het zelfde liedje



Beste Prayer,
Alle dingen die we inbrengen staan tegen een achtergrond die we soms niet helemaal kunnen overzien. Daarom is het niet onverstandig om, bij de discussie over een onderwerp, zoveel als mogelijk te berde te brengen. Goed, jij zegt dat je de visie van Moslims all��n wilt horen. Misschien is dat eigenlijk ook best wel interessant. Ik wil je daarom voorstellen om verder te
gaan met je vraagstelling, en de reacties die je krijgt samenvattend/concluderend te verwoorden. Ik beloof je dat ik niet zal inbreken, me zal onthouden van elk commentaar, totdat jij zegt dat je zover bent.
Groeten,
                                     ALZUKAR









Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 25 januari 2006 om 04:18
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Prayer

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin


Asalaam Aleikum,


Ik heb persoonlijk geen enkele moeite met Alzukar omdat ik vind dat hij in tegenstelling tot enkele andere niet-Moslims hier op het forum wel degelijk respect heeft. Beste broeder prayer...ik denk dat Alzukar het helemaal niet slecht bedoelde.


Salaam.



alzukar zegt soms dingen die ik kan snappen en soms weer dingen die naar mij mening nergens op slaan.. maar ok dat is zijn mening, nu is mijn mening dat ik alleen geinteresseerd ben mbt deze onderwerp naar de moslims visie.. en kijk wat voor gezeik er allemaal uitkomt..  van dat je niet geinteresseerd bent in nederlanders etvc... het zelfde liedje



Beste Prayer,
Alle dingen die we inbrengen staan tegen een achtergrond die we soms niet helemaal kunnen overzien. Daarom is het niet onverstandig om, bij de discussie over een onderwerp, zoveel als mogelijk te berde te brengen. Goed, jij zegt dat je de visie van Moslims all��n wilt horen. Misschien is dat eigenlijk ook best wel interessant. Ik wil je daarom voorstellen om verder te
gaan met je vraagstelling, en de reacties die je krijgt samenvattend/concluderend te verwoorden. Ik beloof je dat ik niet zal inbreken, me zal onthouden van elk commentaar, totdat jij zegt dat je zover bent.
Groeten,
                                     ALZUKAR



das aardig van je.... nu nog wachten op de reacties van de broeders en zusters...




Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 25 januari 2006 om 05:22
In eerste instantie geplaatst door Prayer

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Prayer

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin


Asalaam Aleikum,


Ik heb persoonlijk geen enkele moeite met Alzukar omdat ik vind dat hij in tegenstelling tot enkele andere niet-Moslims hier op het forum wel degelijk respect heeft. Beste broeder prayer...ik denk dat Alzukar het helemaal niet slecht bedoelde.


Salaam.



alzukar zegt soms dingen die ik kan snappen en soms weer dingen die naar mij mening nergens op slaan.. maar ok dat is zijn mening, nu is mijn mening dat ik alleen geinteresseerd ben mbt deze onderwerp naar de moslims visie.. en kijk wat voor gezeik er allemaal uitkomt..� van dat je niet geinteresseerd bent in nederlanders etvc... het zelfde liedje

Beste Prayer, Alle dingen die we inbrengen staan tegen een achtergrond die we soms niet helemaal kunnen overzien. Daarom is het niet onverstandig om, bij de discussie over een onderwerp, zoveel als mogelijk te berde te brengen. Goed, jij zegt dat je de visie van Moslims all��n wilt horen. Misschien is dat eigenlijk ook best wel interessant. Ik wil je daarom voorstellen om verder te gaan met je vraagstelling, en de reacties die je krijgt samenvattend/concluderend te verwoorden. Ik beloof je dat ik niet zal inbreken, me zal onthouden van elk commentaar, totdat jij zegt dat je zover bent. Groeten,        &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;         ALZU KAR das aardig van je.... nu nog wachten op de reacties van de broeders en zusters...


Goed.


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 25 januari 2006 om 13:33


-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: naika
Geplaatst op: 26 januari 2006 om 03:44

Assalaamoe3aaaalaikoem wa rahmatoellah wa barakatoeh

m.b.t het onderwerp polygamie

Iedereen heeft het recht om een polygaam huwelijk aan te gaan, dat recht is aan ons gegeven door de Almachtige,de Alwijze. Het is zeker geen ouderwets fenomeen, in feite,merk ik de laatste tijd dat er meer en meer meer mensen zijn die daarvoor kiezen,dat is hun goed recht.In mijn omgeving zie ik verschillende voorbeelden,zowel geslaagde als minder geslaagde,Ik vind persoonlijk dat je het voor je zelf moet uitmaken of je zo'n huwelijk ziet zitten of niet,ik persoonlijk denk niet dat ik in zo'n huwelijk zou kunnen functioneren,het is geen kwestie van ertegen zijn ,nee, meer een kwestie van zelfkennis.Voordat jullie beginnen te denken dat ik mijn man tekort doe, mijn man wist waaraan hij begon, ben bij zijn aanzoek daar heel duidelijk over geweest,en hij dacht er hetzelfde over. Ben ik te verwestert, of feministisch?? Ik denk het niet,ik geloof 100 procent in mijn hijaab,en ik vind een scheidingsmuur in een moskee  prima,(voel me eerlijk gezegt zo veel meer op mijn gemak), en ik geloof niet in vrouwelijke imams en ect...  Dus mijn mening is dat als je het aankan en jullie zien het zitten waarom niet?

 assalaamoe3alaikoeem



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 26 januari 2006 om 10:06
Toch een beetje vreemd, je bent voor polygamie, maar niet voor jou...

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: naika
Geplaatst op: 26 januari 2006 om 11:43
wat is daar zo vreemd aan?


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 26 januari 2006 om 13:56
Omdat je er alleen theoretisch voor bent, maar niet praktisch vwb jezelf
en ik denk dat de overgrote meerderheid van de moslima's er niet aan
moet denken hun man met 1, 2 fo 3 vrouwen te moeten delen.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: naika
Geplaatst op: 26 januari 2006 om 17:33

Je kan voor veel dingen theoretisch zijn,zonder het te praktiseren,vb genoeg; -hoeveel mensen zijn niet voor abortus;dat betekent niet automatisch dat ze zich laten aborteren,-hoeveel mensen zijn niet pro homohuwelijken;dat betekent niet automatisch dat ze homo's zijn.enz...enz...

weet je, het is zoals mijn relatie met tonijn,ik lust graag tonijn,maar het is niet goed voor me,betekent dat,dat tonijn niet meer mag worden verkocht?natuurlijk niet!er zijn andere mensen die dat wel eten en voor wie het wel goed is!, zo is het ook met polygamie,er zijn mensen die dat wel zien zitten en voor wie het wel goed is,en als ze daar gelukkig mee zijn. dan is dat hun goed recht en ben ik blij voor ze. 



Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 26 januari 2006 om 18:07

Ik heb de indruk dat niet-Moslims denken dat het hebben van meerdere vrouwen in de Islam alleen maar om seks draait.



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 26 januari 2006 om 19:34
In eerste instantie geplaatst door naika

Je kan voor veel dingen theoretisch zijn,zonder het te
praktiseren,vb genoeg; -hoeveel mensen zijn niet voor abortus;dat
betekent niet automatisch dat ze zich laten aborteren,-hoeveel mensen
zijn niet pro homohuwelijken;dat betekent niet automatisch dat ze
homo's zijn.enz...enz...


weet je, het is zoals mijn relatie met tonijn,ik lust graag tonijn,maar het
is niet goed voor me,betekent dat,dat tonijn niet meer�mag
worden�verkocht?natuurlijk niet!er zijn andere mensen die dat wel eten en
voor wie het wel goed is!,�zo is het ook met polygamie,er zijn mensen die
dat wel zien zitten en voor wie het wel goed is,en als ze daar gelukkig
mee zijn. dan is dat hun goed recht en�ben ik blij voor ze.�



Zo zou een vrouw dus ook meerdere mannen mogen hebben als ze dat
ziet zitten. (en die mannen ook natuurlijk...)

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 26 januari 2006 om 19:41
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Ik heb de indruk dat niet-Moslims denken
dat het hebben van meerdere vrouwen in de Islam alleen maar om seks
draait.



Voor een belangrijk deel wel, denk ik. Maar God heeft Adam toch ook niet
4 vrouwen gegeven? Eva was voldoende. Ik kan me wel voorstellen dat als
er door oorlog of zo veel vrouwenoverschot is en veel weduwen, dat er
dan veel voor te zeggen is.

Maar Jezus zegt over deze dingen; dat iedereen die een andere vrouw met
begeerte aanziet, al overspel met haar pleegt.

En man en vrouw zullen tot 1 vlees zijn; niet de man en zijn vrouwen...

Net zoals in de bijbel staan er naar mijn mening veel dingen in de koran
die niet voor alle tijden bedoeld zijn maar voor die specifieke tijd en
situatie. Zo kan ik me ook voorstellen dat mannen en vrouwen in die tijd
kleding dienden te dragen die hen goed bedekt voor het geval ze bvb hun
behoefte moeten doen in de woestijn, waar geen gelegenheid is je af te
zonderen.
maar dat is een ander onderwerp.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 27 januari 2006 om 03:51

Postpentacapost,

Probeer je eens te verdiepen in de regels die eraan verbonden zijn om in de Islam meerdere vrouwen te hebben en dan zal je zien dat het niet gemakkelijk is om aan al die voorwaarden te kunnen voldoen en dat het eigenlijk helemaal niet om seks draait. En als je als Moslim niet aan die voorwaarden kunt voldoen dan is het simpelweg gewoon verboden om meerdere vrouwen te hebben. By the way...de Koran is voor alle tijden geldig..(ik ben nog niks tegengekomen wat in deze tijd niet toepasbaar zou kunnen zijn)



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 27 januari 2006 om 03:56
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Ik heb de indruk dat niet-Moslims denken
dat het hebben van meerdere vrouwen in de Islam alleen maar om seks
draait.



Voor een belangrijk deel wel, denk ik. Maar God heeft Adam toch ook niet
4 vrouwen gegeven? Eva was voldoende. Ik kan me wel voorstellen dat als
er door oorlog of zo veel vrouwenoverschot is en veel weduwen, dat er
dan veel voor te zeggen is.

Maar Jezus zegt over deze dingen; dat iedereen die een andere vrouw met
begeerte aanziet, al overspel met haar pleegt.

En man en vrouw zullen tot 1 vlees zijn; niet de man en zijn vrouwen...

Net zoals in de bijbel staan er naar mijn mening veel dingen in de koran
die niet voor alle tijden bedoeld zijn maar voor die specifieke tijd en
situatie. Zo kan ik me ook voorstellen dat mannen en vrouwen in die tijd
kleding dienden te dragen die hen goed bedekt voor het geval ze bvb hun
behoefte moeten doen in de woestijn, waar geen gelegenheid is je af te
zonderen.
maar dat is een ander onderwerp.

 

bij dit soort zieke kafirs, voel ik een enorm gevoel van jaloezie??? want zij leven in een bedorve samenleving waarbijze dus stiekem naar de prostitutie moeten gaan of stiekem een verhouding hebben. wat tenslotte altijd stuk loopt.. en dan komen ze ons vertellen dat ze het zo te doen hebben met de moslim vrouwen.. ik zou zeggen ga je aandacht maar besteden aan de gedwonge vrouwen die als handel worden gebruikt overal in nederland om de lusten van de mannen te dienen.. maar daar hoor ik je  niets over zeggen.. tuurlijk dan raak ik een gevoelige snaar van jouw zieke en schijnheilige samenleving



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 27 januari 2006 om 03:58

Ik heb er het een en ander over gelezen en kon tot geen andere conclusie komen dat het een statussymbool is.

Toch is het mooi dat moslims op dit gebied vrijdenker zijn. Nu nog homofilie geaccepteerd.



Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 27 januari 2006 om 04:02
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik heb er het een en ander over gelezen en kon tot geen andere conclusie komen dat het een statussymbool is.

Toch is het mooi dat moslims op dit gebied vrijdenker zijn. Nu nog homofilie geaccepteerd.

statussymbool of niet dat kun je nooit weten.  want uiteindelijk kun je niet weten wat er in zon huwelijk speelt.

en over homofilie typisch weer zulke kreten, straks is het jodenhaat dan is het hoofdoek, dan weer integratie telkens is het weer wat bij de ongelovige.. voor de duidelijkheid het zal mij een zorg zijn of iemand een homo is of niet. gaat mij niets aan wat iemand in zn bed doet... en zo denken wel 99.9 procent van de moslims.. dus ik zou dan zeggen hou op met het plaatsen van inrelevante onzin waarbij de grootste groep zich weer moet verdedigen t.o.v een paar anders denkende



Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 27 januari 2006 om 04:19
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik heb er het een en ander over gelezen en kon tot geen andere conclusie komen dat het een statussymbool is.

Toch is het mooi dat moslims op dit gebied vrijdenker zijn. Nu nog homofilie geaccepteerd.

Statussymbool? Er zijn inderdaad Moslims die misschien met meerdere vrouwen trouwen om de verkeerde redenen. Maar wees nou eens eerlijk...hoeveel Moslims ken jij die met meerdere vrouwen getrouwd zijn? Het zullen er vast minder zijn dan Moslims die maar met ��n vrouw getrouwd zijn.........Een goede oprechte Moslim heeft geen meerdere vrouwen nodig als statussymbool omdat hij niet de tevredenheid zoekt van de mensen maar slechts de tevredenheid van ALLAH SWT.

-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 27 januari 2006 om 04:41
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik heb er het een en ander over gelezen en kon tot geen andere conclusie komen dat het een statussymbool is.

Toch is het mooi dat moslims op dit gebied vrijdenker zijn. Nu nog homofilie geaccepteerd.

Statussymbool? Er zijn inderdaad Moslims die misschien met meerdere vrouwen trouwen om de verkeerde redenen. Maar wees nou eens eerlijk...hoeveel Moslims ken jij die met meerdere vrouwen getrouwd zijn? Het zullen er vast minder zijn dan Moslims die maar met ��n vrouw getrouwd zijn.........Een goede oprechte Moslim heeft geen meerdere vrouwen nodig als statussymbool omdat hij niet de tevredenheid zoekt van de mensen maar slechts de tevredenheid van ALLAH SWT.

 



Geplaatst door: naika
Geplaatst op: 27 januari 2006 om 05:15
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door naika

Je kan voor veel dingen theoretisch zijn,zonder het te
praktiseren,vb genoeg; -hoeveel mensen zijn niet voor abortus;dat
betekent niet automatisch dat ze zich laten aborteren,-hoeveel mensen
zijn niet pro homohuwelijken;dat betekent niet automatisch dat ze
homo's zijn.enz...enz...


weet je, het is zoals mijn relatie met tonijn,ik lust graag tonijn,maar het
is niet goed voor me,betekent dat,dat tonijn niet meer mag
worden verkocht?natuurlijk niet!er zijn andere mensen die dat wel eten en
voor wie het wel goed is!, zo is het ook met polygamie,er zijn mensen die
dat wel zien zitten en voor wie het wel goed is,en als ze daar gelukkig
mee zijn. dan is dat hun goed recht en ben ik blij voor ze. 



Zo zou een vrouw dus ook meerdere mannen mogen hebben als ze dat
ziet zitten. (en die mannen ook natuurlijk...)
 

je weet best wat ik bedoel,ik denk dat ik mijn punt heel duidelijk heb gemaakt,als je het nu nog niet door hebt........................enfin,heb noch de zin noch de tijd om verder te gaan met deze onzin. bekijk het maar! 



Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 27 januari 2006 om 05:39
In eerste instantie geplaatst door naika

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door naika

Je kan voor veel dingen theoretisch zijn,zonder het te
praktiseren,vb genoeg; -hoeveel mensen zijn niet voor abortus;dat
betekent niet automatisch dat ze zich laten aborteren,-hoeveel mensen
zijn niet pro homohuwelijken;dat betekent niet automatisch dat ze
homo's zijn.enz...enz...


weet je, het is zoals mijn relatie met tonijn,ik lust graag tonijn,maar het
is niet goed voor me,betekent dat,dat tonijn niet meer mag
worden verkocht?natuurlijk niet!er zijn andere mensen die dat wel eten en
voor wie het wel goed is!, zo is het ook met polygamie,er zijn mensen die
dat wel zien zitten en voor wie het wel goed is,en als ze daar gelukkig
mee zijn. dan is dat hun goed recht en ben ik blij voor ze. 



Zo zou een vrouw dus ook meerdere mannen mogen hebben als ze dat
ziet zitten. (en die mannen ook natuurlijk...)
 

je weet best wat ik bedoel,ik denk dat ik mijn punt heel duidelijk heb gemaakt,als je het nu nog niet door hebt........................enfin,heb noch de zin noch de tijd om verder te gaan met deze onzin. bekijk het maar! 



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 27 januari 2006 om 06:10
In eerste instantie geplaatst door Prayer

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin


Ik heb de indruk dat niet-Moslims denken dat het hebben van
meerdere vrouwen in de Islam alleen maar om seks draait.


Voor een belangrijk deel wel, denk ik. Maar God heeft Adam
toch ook niet 4 vrouwen gegeven? Eva was voldoende. Ik kan me wel
voorstellen dat als er door oorlog of zo veel vrouwenoverschot is en veel
weduwen, dat er dan veel voor te zeggen is. Maar Jezus zegt over deze
dingen; dat iedereen die een andere vrouw met begeerte aanziet, al
overspel met haar pleegt. En man en vrouw zullen tot 1 vlees zijn; niet de
man en zijn vrouwen... Net zoals in de bijbel staan er naar mijn mening
veel dingen in de koran die niet voor alle tijden bedoeld zijn maar voor
die specifieke tijd en situatie. Zo kan ik me ook voorstellen dat mannen
en vrouwen in die tijd kleding dienden te dragen die hen goed bedekt
voor het geval ze bvb hun behoefte moeten doen in de woestijn, waar
geen gelegenheid is je af te zonderen. maar dat is een ander
onderwerp.



bij dit soort zieke kafirs, voel ik een enorm gevoel van jaloezie??? want
zij leven in een bedorve samenleving waarbijze dus stiekem naar de
prostitutie moeten gaan of stiekem een verhouding hebben. wat tenslotte
altijd stuk loopt.. en dan komen ze ons vertellen dat ze het zo te doen
hebben met de moslim vrouwen.. ik zou zeggen ga je aandacht maar
besteden aan de gedwonge vrouwen die als handel worden gebruikt
overal in nederland om de lusten van de mannen te dienen.. maar daar
hoor ik je� niets over zeggen.. tuurlijk dan raak ik een gevoelige snaar van
jouw zieke en schijnheilige samenleving



Je wordt weer eens grof, prayer, maar je zult wel niet anders kunnen.
Is dit niet jouw samenleving, dan? Wat doe je hier dan nog? Je zult het in
afghanistan vast veel leuker vinden.
Enne nog wat; dacht je dat er in islamitische samenlevingen geen
prostitutie is? en dacht je dat er op de wallen of tippelzones zich geen
islamitische mannen ophielden? Geloof je echt nog in sprookjes?

En jaloers? ik moet er niet aan denken.....veel te veel problemen.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 27 januari 2006 om 06:43

Waarom worden Moslims toch zo afgerekend als het gaat om het hebben van meerdere vrouwen...In veel westerse en westers geori�nteerde samenlevingen is het tegenwoordig normaal dat mannen zowel vrouwen stiekem er een buitenechtelijke relatie op nahouden en wordt prostitutie gedoogd wat weer tot gevolg heeft dat vrouwenhandel in stand wordt gehouden en dat de normen en waarden steeds meer vervagen. Geen haan die ernaar kraait totdat de partner erachter komt en het dus zeer waarschijnlijk zal uitlopen op een echtscheiding. Parenclubs en bordelen bezoeken is iets wat redelijk normaal wordt gevonden. Ken genoeg mensen die hun relatie spannend willen maken en er nog een sekspartner bijhalen...(lijkt mij dus waarschijnlijker dat het bij de niet-Moslims meer om seks draait dan bij de Moslims). Zoals ik al vaker heb vermeld ben ik van Surinaamse origine en in Suriname is het heel normaal dat een man een "buitenvrouw" heeft. Gevolg is dat de man overal kinderen maakt waar hij niet of nauwelijks voor zorgt en dat er zo dus een heleboel ��noudergezinnen ontstaan. Datzelfde gedrag zie ik hier in Nederland bij Surinamers. De Islam biedt tegen al deze excessen bescherming door meerdere vrouwen toe te staan mits je in staat bent om deze regels strikt na te volgen, maar nogmaals, het draait bij het hebben van meerdere vrouwen niet om seks. Dit zal denk ik niet de eerste intentie zijn waarom een oprechte Moslim met meerdere vrouwen zou willen trouwen. Ben je daar niet toe in staat of heb je de verkeerde intentie dan is het verboden om meerdere vrouwen te hebben. Kijk hoe gemakkelijk ALLAH SWT het ons maakt.



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 27 januari 2006 om 11:58

 

[/QUOTE]

Je wordt weer eens grof, prayer, maar je zult wel niet anders kunnen.
Is dit niet jouw samenleving, dan? Wat doe je hier dan nog? Je zult het in
afghanistan vast veel leuker vinden.
Enne nog wat; dacht je dat er in islamitische samenlevingen geen
prostitutie is? en dacht je dat er op de wallen of tippelzones zich geen
islamitische mannen ophielden? Geloof je echt nog in sprookjes?

En jaloers? ik moet er niet aan denken.....veel te veel problemen.[/QUOTE]

wie is er hier grof? jij hebt blijkbaar moeite om met je tengels van dit topic af te blijven. ik heb je meerdere keren aangegeven dat jouw mening mij niet interesseert en dat je dan maar een eigen topic moet openen.. maar blijkbaar kun je geen respect opbrengen voor andersmans mening. zie ALzukur zijn houding waardeer ik, ook al ben ik het dan niet inhoudelijk met hem eens. maar respecteer hem zeker. dat is bij jouw wel anders idd

nr2 wat afganistan? ben hier geboren en zal hie blijven al is het maar om zulke gasten als jouw te irriteren. zie het maar als een nieuwe soort bezetting. alleen komen wij niet met wapens etc. wij houden het vreedzaam. gewoon met de waarheid. 

nr 3 idd tippelzone en walle komen in deze bedrorve samenleving voor. nederland is niet voor niets prostitutie en drugs land ( zie al die toeristen, en tja als er moslims tussen zitten, niet iedere arabier is een praktiserende moslim)

nee ik geloof niet in sprookjes, maar wat ik wel merk is dat je enorm geinterseerd bent in dit onderwerp??? wat wil je nou weten? zeg het maar..

 



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 27 januari 2006 om 16:52
In eerste instantie geplaatst door Rahil

Waarom worden Moslims toch zo afgerekend als het gaat
om het hebben van meerdere vrouwen...In veel westerse en westers
geori�nteerde�samenlevingen is het tegenwoordig normaal dat mannen
zowel vrouwen stiekem�er een buitenechtelijke relatie op nahouden en
wordt prostitutie gedoogd wat weer tot gevolg heeft dat vrouwenhandel
in stand wordt gehouden en dat de normen en waarden steeds meer
vervagen.�Geen haan die ernaar kraait totdat de partner erachter komt en
het dus zeer waarschijnlijk zal uitlopen op een echtscheiding.�Parenclubs
en bordelen bezoeken is iets wat redelijk normaal wordt gevonden. Ken
genoeg�mensen die hun relatie spannend willen maken en er nog een
sekspartner bijhalen...(lijkt mij dus waarschijnlijker dat het bij de niet-
Moslims meer om seks draait dan bij de Moslims). Zoals ik al vaker heb
vermeld ben ik van Surinaamse origine en in Suriname is het heel normaal
dat een man een "buitenvrouw" heeft. Gevolg is dat de man overal
kinderen maakt waar hij niet of nauwelijks voor zorgt en dat er zo dus
een heleboel ��noudergezinnen ontstaan. Datzelfde gedrag zie ik hier in
Nederland bij Surinamers.�De Islam biedt tegen al deze excessen
bescherming door meerdere vrouwen toe te staan mits je in staat bent
om deze regels strikt�na te volgen, maar nogmaals, het draait bij het
hebben van meerdere vrouwen niet om seks. Dit zal�denk ik niet de eerste
intentie zijn waarom een oprechte Moslim met meerdere vrouwen zou
willen trouwen.�Ben je daar niet toe in staat of heb je de verkeerde
intentie�dan is het verboden om meerdere vrouwen te hebben. Kijk hoe
gemakkelijk ALLAH SWT het ons maakt.


Rahil,
ik denk dat de ongelovigen in de samenleving het helemaal geen punt
vinden. En je haalt ook voorbeelden aan van mensen die God noch gebod
respecteren. Daarmee vergeleken is de Islam oplossing natuurlijk prima.
Maar vergis je niet; er zijn heus ook moslims die wel vier vrouwen hebben
en toch naar de hoeren gaan... Komt nog bij dat in die ongelovige wereld
mannen en vrouwen vaak de vrijheid nemen om te doen wat ze willen.
Vrouwen hebben in een islamitisch polygaam huwelijk geen vrijheid, maar
moeten zich maar in de situatie schikken.

Voor Christenen is het gedrag van godloze mensen meestal geen
voorbeeld. Jezus zegt heel duidelijke dingen over echtbreuk. Hij zegt bvb
dat volgens de wet van Mozes iemand zijn vrouw mag wegzenden, met
het oog op de hardheid van hart. Maar hij stelt dat een ieder die zijn
vrouw wegzendt echtbreuk pleegt. Zo ook het met begeerte kijken naar
een andere vrouw. Hij is heel duidelijk over de 1 op 1 relatie in een
huwelijk. Man en vrouw (en niet vrouwen) zullen 1 vlees zijn.

Maar nu eens even een voorbeeld dat aantoont dat polygamie in normale
omstandigheden maatschappij ontwrichtend is.
Stel je een dorp voor met 800 inwoners. Er worden gemideeld even veel
vrouwen als mannen geboren, dus in dat dorp wonen 400 mannen en 400
vrouwen van alle leeftijden. De huwelijksmarkt voor vrouwen ligt in
Islamlanden tussen de 15 en 30 jaar het gunstigs. 30 is al redelijk oud...
Dat betekent dat ongeveer een achtste (d.i. 50) van die vrouwen geschikt
kandidaat is voor een huwelijk. Er ook normaal gesproken dan ook ca 50
mannen die huwelijkskandidaat zijn.
Nu is 20% van die mannen zo vermogend dat ze zich meerdere vrouwen
kunnen aanschaffen. Dat zijn vijf mannen, die gemiddeld 3 vrouwen
aanschaffen. Dat betekent dat die 10 mannen 30 vrouwen hebben. voor
die overige 40 mannen zijn er dan 20 vrouwen over, hetgeen betekent dat
20 mannen het wel kunnen vergeten ooit aan de vrouw te kunnen
komen....
Dat zijn dus zeer zeker potentiele klanten voor de prostitutie of
gelegenheids homofielen... of vooral geschikt voor jhad.

Dit is even een heel kleinschalig model. Ga nou eens uit van een land met
16 miljoen inwoners (nederland) dat is dus 20.000 keer zoveel als in dat
dorpje. Dan heb je dus in een vergelijkbare situatie 400.000 mannen voor
wie geen vrouw op de huwelijksmarkt beschikbaar is. Stel je eens even
voor wat een asociale en maatschappij ontwrichtende toestand dat zou
zijn.

Welstand is, voor zover ik begrijp, de maatstaf voor polygamie. Het is al
heel oneerlijk dat een rijke meer rechten op een of meer vrouwen. Maar
het effect is ook nog eens dat de prijs voor een bruid opgedreven wordt.
Zo sprak ik lang geleden met verscheidene jonge mannen in Afghanistan,
die niet rijk waren.
Doordat de rijken veel betaalden voor een bruid, vielen zij buiten de boot.
Een bruid kostte toen ca $10.000. Inmiddels zal dat al het dubbele zijn.
Hun grootste wens was een vrouw te kunnen trouwen, maar de kans dat
ze ooit zoveel kapitaal konden vergaren was minder dan nihil.

Jullie profeet heeft de polygamie ingesteld omdat het een heidens
cultureel gebruik was en omdat er wegens de vele oorlogen een ernstig
vrouwenoverschot bestond. Uit bovenstaande argumentatie moge blijken
dat die instelling vooral met die tijd en die situatie te maken had. Of
geloven jullie echt dat alles wat in de koran staat en door Mohammed
gezegd is voor alle tijden is?





-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Orakel
Geplaatst op: 30 januari 2006 om 19:00

Wat is dit nou? Alleen voor moslims?

Beste Prayer, ik ben ook niet zo fan van bordjes als "Alleen voor moslims" "Joden niet gewenscht" "geen zwarten" "allen christenen" enz het is inderdaad discriminatie. Totaal onnodig dus daar wij in dit forum met respect elkaar kunnen bejegenen en kritisch mogen zijn. Daarnaast zijn we niet ongelovig: Soera 2 vers  

62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

Dan over Polygamie:

Vroeger was het inderdaad heel normaal, dit heeft ook zeker zijn historische redenen:

Het algemene principe is: wanneer de sabab (oorzaak) verandert, verandert ook de regel. De maqsad (doel) geeft de richting aan waarin men moet gaan. Volgens deze methodiek staan letter en doelen onveranderlijk, maar zijn regel en oorzaak wel veranderlijk.
Een concreet voorbeeld is het volgende: in de tijd van de Profeet was polygamie een alledaags verschijnsel. De islam heeft hierin twee belangrijke veranderingen aangebracht. De eerste verandering was kwantitatief van aard: de onbeperkte polygamie werd beperkt tot een maximum van vier vrouwen. De tweede verandering was kwalitatief van aard: men diende vrouwen rechtvaardig/gelijk te behandelen.

Kunnen wij nu iets doen aan polygamie, die door de islam in een bepaalde context toegestaan werd? Dat is een moderne vraag, waar we met gebruikmaking van de klassieke methodologie antwoord op kunnen geven. Twee vragen moeten hiertoe beantwoord worden: wat is de oorzaak van polygamie en wat is het ideale doel van de islam voor wat betreft het huwelijk? De eerste vraag kan beantwoord worden door middel van historisch en sociologisch onderzoek, de tweede vraag door middel van tekstanalyse.

Volgens historische en sociologische gegevens staat vast dat polygamie veroorzaakt werd door oorlogen tussen Arabische stammen en slavernij. Door oorlog en slavernij was er een vrouwenoverschot ontstaan. In een dergelijke situatie was polygamie de beste methode om vrouwen te beschermen, om te voorkomen dat zij hun heil moesten zoeken in de prostitutie of slavernij.

Uit een simpele tekstanalyse komen wij tot de conclusie dat de islam een monogaam huwelijk als ideaal ziet. Dat is op te maken uit de volgende Koranische tekst: �En indien jullie vrezen de (vrouwelijke) wezen niet rechtvaardig (in hun recht op een bruidschat) te behandelen, trouwt dan met de vrouwen (niet de vrouwelijke wezen) die jullie aanstaan, twee, drie of vier. En als jullie vrezen hen niet rechtvaardig (te kunnen) verzorgen, dan ��n, of wat jullie aan slavinnen bezitten. Dat is de beste wijze om niet onrechtvaardig te zijn' (An Nisa, 3).
In dit vers lezen wij niet alleen het advies van de Goddelijke Wil (de eerste zin die beperkte polygamie toestaat), maar ook Zijn ideale advies: trouw met ��n vrouw om rechtvaardig te kunnen zijn. Het is interessant dat monogamie hier gekoppeld wordt aan het begrip rechtvaardigheid.

De volgende vraag is: in wat voor soort samenleving leven wij nu? In de huidige samenleving is sprake van een relatief evenwicht tussen het mannelijke en vrouwelijke deel van de bevolking. De oorzaken van een onevenwichtige samenstelling van de bevolking (slavernij en stammenoorlog) komen niet meer voor. Bovendien kunnen vrouwen heden ten dage een redelijk bestaan opbouwen zonder hun toevlucht te hoeven nemen tot de prostitutie. Het staat vrouwen vrij een betaalde baan aan te nemen, en in geval van werkloosheid kunnen zij een beroep doen op een uitkering.
Nu de situatie (context) zodanig veranderd is, is er geen beletsel om over te gaan tot de afschaffing van polygamie. Met andere woorden: de tijd is rijp om het ideale programma van de islam toe te passen. Als dat zo is, welke imam of moslim kan ons dan met welk recht afraden om dat te doen, en ons laten handelen alsof wij in een tijd leven waar slavernij en stammenoorlogen heersen? Niemand!

De onmacht van de hedendaagse moslims komt niet door de islam, maar door het gebrek aan fundamentele kennis van de islam!
 

 

 



Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 01:08

Beste Orakel,

Met "alleen voor Moslims" werd er waarschijnlijk bedoeld dat de topicstarter betreffende dit onderwerp alleen ge�nteresseerd was in de mening van Moslims. Is toch niet teveel gevraagd?



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 02:26
In eerste instantie geplaatst door Orakel

Wat is dit nou? Alleen voor moslims?

Beste Prayer, ik ben ook niet zo fan van bordjes als "Alleen voor moslims" "Joden niet gewenscht" "geen zwarten" "allen christenen" enz het is inderdaad discriminatie. Totaal onnodig dus daar wij in dit forum met respect elkaar kunnen bejegenen en kritisch mogen zijn. Daarnaast zijn we niet ongelovig: Soera 2 vers  

62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

Dan over Polygamie:

Vroeger was het inderdaad heel normaal, dit heeft ook zeker zijn historische redenen:

Het algemene principe is: wanneer de sabab (oorzaak) verandert, verandert ook de regel. De maqsad (doel) geeft de richting aan waarin men moet gaan. Volgens deze methodiek staan letter en doelen onveranderlijk, maar zijn regel en oorzaak wel veranderlijk.
Een concreet voorbeeld is het volgende: in de tijd van de Profeet was polygamie een alledaags verschijnsel. De islam heeft hierin twee belangrijke veranderingen aangebracht. De eerste verandering was kwantitatief van aard: de onbeperkte polygamie werd beperkt tot een maximum van vier vrouwen. De tweede verandering was kwalitatief van aard: men diende vrouwen rechtvaardig/gelijk te behandelen.

Kunnen wij nu iets doen aan polygamie, die door de islam in een bepaalde context toegestaan werd? Dat is een moderne vraag, waar we met gebruikmaking van de klassieke methodologie antwoord op kunnen geven. Twee vragen moeten hiertoe beantwoord worden: wat is de oorzaak van polygamie en wat is het ideale doel van de islam voor wat betreft het huwelijk? De eerste vraag kan beantwoord worden door middel van historisch en sociologisch onderzoek, de tweede vraag door middel van tekstanalyse.

Volgens historische en sociologische gegevens staat vast dat polygamie veroorzaakt werd door oorlogen tussen Arabische stammen en slavernij. Door oorlog en slavernij was er een vrouwenoverschot ontstaan. In een dergelijke situatie was polygamie de beste methode om vrouwen te beschermen, om te voorkomen dat zij hun heil moesten zoeken in de prostitutie of slavernij.

Uit een simpele tekstanalyse komen wij tot de conclusie dat de islam een monogaam huwelijk als ideaal ziet. Dat is op te maken uit de volgende Koranische tekst: �En indien jullie vrezen de (vrouwelijke) wezen niet rechtvaardig (in hun recht op een bruidschat) te behandelen, trouwt dan met de vrouwen (niet de vrouwelijke wezen) die jullie aanstaan, twee, drie of vier. En als jullie vrezen hen niet rechtvaardig (te kunnen) verzorgen, dan ��n, of wat jullie aan slavinnen bezitten. Dat is de beste wijze om niet onrechtvaardig te zijn' (An Nisa, 3).
In dit vers lezen wij niet alleen het advies van de Goddelijke Wil (de eerste zin die beperkte polygamie toestaat), maar ook Zijn ideale advies: trouw met ��n vrouw om rechtvaardig te kunnen zijn. Het is interessant dat monogamie hier gekoppeld wordt aan het begrip rechtvaardigheid.

De volgende vraag is: in wat voor soort samenleving leven wij nu? In de huidige samenleving is sprake van een relatief evenwicht tussen het mannelijke en vrouwelijke deel van de bevolking. De oorzaken van een onevenwichtige samenstelling van de bevolking (slavernij en stammenoorlog) komen niet meer voor. Bovendien kunnen vrouwen heden ten dage een redelijk bestaan opbouwen zonder hun toevlucht te hoeven nemen tot de prostitutie. Het staat vrouwen vrij een betaalde baan aan te nemen, en in geval van werkloosheid kunnen zij een beroep doen op een uitkering.
Nu de situatie (context) zodanig veranderd is, is er geen beletsel om over te gaan tot de afschaffing van polygamie. Met andere woorden: de tijd is rijp om het ideale programma van de islam toe te passen. Als dat zo is, welke imam of moslim kan ons dan met welk recht afraden om dat te doen, en ons laten handelen alsof wij in een tijd leven waar slavernij en stammenoorlogen heersen? Niemand!

De onmacht van de hedendaagse moslims komt niet door de islam, maar door het gebrek aan fundamentele kennis van de islam!
 

 

als je al mijn post hebt gelezen zul je merken, dat ik alleen geinteresseerd ben in de mening van de moslim broeders en zusters. en erbij zei dat de rest mij niet boeit dus m.a.w. doe niet al te veel moeite. maar jij leest duidelijk alleen het gene wat jij wilt lezen en interpetteer het ook op de manier dat jij het wilt.

mbt je hele verhaaltje waar ik de directe link niet zie mbt het onderwerp.. bespaar me je onzin ok..

wasalaam alaikom



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 03:24

Prayer, je bent alleen geinterresseerd in meningen van je moslimsbroeders en zusters. Bekrompenheid kan je inderdaad niet ontzegt worden. Je blik is zo nauw als het oog van een naald. Zal wel door Allah aan je toegefluisterd zijn.

Je verwijt echter Orakel dat hij alleen leest wat hij lezen wil en interpreteert zoals hij dat wil.

Wat is het verschil met jou dan?

Mocht je reageren, ik neem je wel serieus en zal het wel lezen.

 



Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 04:58
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Prayer, je bent alleen geinterresseerd in meningen van je moslimsbroeders en zusters. Bekrompenheid kan je inderdaad niet ontzegt worden. Je blik is zo nauw als het oog van een naald. Zal wel door Allah aan je toegefluisterd zijn.

Je verwijt echter Orakel dat hij alleen leest wat hij lezen wil en interpreteert zoals hij dat wil.

Wat is het verschil met jou dan?

Mocht je reageren, ik neem je wel serieus en zal het wel lezen.

beste belg, er is geen verschil, behalve dan dat ik hem niet lastig kom vallen. hij is diegene die mij verwijten komt maken en dan het zelfde doet.

en bekrompenheid over het geloof?  wat heeft geloof ermee temaken,  dat jij een randdebiel bent, geeft mij niet het recht om zo over belgen te praten.

svp zulke bijdehande opmerkingen niet op het net te doen maar in het openbaar.

voor de rest is jouw ook niets gevraagd . dus behave ur self



Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 05:51

speciaal voor pp

http://www.filelodge.com/files/hdd4/82743/presentator.wmv - http://www.filelodge.com/files/hdd4/82743/presentator.wmv

wat hebben die belgen toch een humor



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 06:10
Prayer,
je opent een topic en kennelijk is het niet in je op gekomen dat er ook
andere moslims kunnen zijn die wel eens willen weten hoe niet-moslims
daar tegen aan kijken. Mat jouw discriminatie van "ongelovigen" ontneem
je dus anderen het recht om kennins te nemen van een breed scala aan
meningen. Je wilt gewoon cencureren. Of denk je dat iedereen net als jij
alleen maar in zijn of haar gelijk bevestigd wil worden.
Ik denk dat de inhoudelijk goed onderbouwde reactie van Orakel en van
mij een heel zinvolle bijdrage leveren aan de discussie. De onbeschofte
reacties van jou zijn alleen maar een bevestiging dat je willens en wetens
oog- en oorkleppen op hebt. Gelukkig geldt dat niet voor iedereen op dit
forum.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 06:13

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Prayer,
je opent een topic en kennelijk is het niet in je op gekomen dat er ook
andere moslims kunnen zijn die wel eens willen weten hoe niet-moslims
daar tegen aan kijken. Mat jouw discriminatie van "ongelovigen" ontneem
je dus anderen het recht om kennins te nemen van een breed scala aan
meningen. Je wilt gewoon cencureren. Of denk je dat iedereen net als jij
alleen maar in zijn of haar gelijk bevestigd wil worden.
Ik denk dat de inhoudelijk goed onderbouwde reactie van Orakel en van
mij een heel zinvolle bijdrage leveren aan de discussie. De onbeschofte
reacties van jou zijn alleen maar een bevestiging dat je willens en wetens
oog- en oorkleppen op hebt. Gelukkig geldt dat niet voor iedereen op dit
forum.

maar dan open je toch een eigen topic, of is dat zo moeilijk dan.

en ik heb je meerdere keren uitgelegd dat ik heen respect heb voor tuig als jouw, die ook geen respect hebben voor mijn topic, waar duidelijk staat alleen voor moslims. ik zouz eggen in plaats van de lopen mieren.... open een eigen topic en hou eens op met dat zielige gedoe, enorme aansteller dat je bent



Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 07:10
Prayer, man! Wie doet hier nou zielig? "MIJN TOPIC"! Zodra je
het opent is het publiek domein en worden reacties alleen geweerd door
de forumbeheerders. En trouwens, zouden alleen moslims reageren, dan
zou het een erg saai topic worden. Ga meer eens de reacties na.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 07:25
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Prayer,
je opent een topic en kennelijk is het niet in je op gekomen dat er ook
andere moslims kunnen zijn die wel eens willen weten hoe niet-moslims
daar tegen aan kijken. Mat jouw discriminatie van "ongelovigen" ontneem
je dus anderen het recht om kennins te nemen van een breed scala aan
meningen. Je wilt gewoon cencureren. Of denk je dat iedereen net als jij
alleen maar in zijn of haar gelijk bevestigd wil worden.
Ik denk dat de inhoudelijk goed onderbouwde reactie van Orakel en van
mij een heel zinvolle bijdrage leveren aan de discussie. De onbeschofte
reacties van jou zijn alleen maar een bevestiging dat je willens en wetens
oog- en oorkleppen op hebt. Gelukkig geldt dat niet voor iedereen op dit
forum.
Postpentacapost, wat begrijp je er nou niet aan? Als mijn broeder betreffende dit onderwerp niet ge�nteresseerd is in de mening van niet-Moslims dan vind ik dat je dat ook moet respecteren. Ik vind dat jij de laatste tijd aan elke topic die gestart wordt een hele negatieve draai geeft waardoor er steeds van het onderwerp wordt afgeweken. Laat de Moslims kennis zoeken bij elkaar en van elkaar leren zonder dat jij er steeds mee komt bemoeien en we uiteindelijk niks leren.

-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 07:30
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Prayer, man! Wie doet hier nou zielig? "MIJN TOPIC"! Zodra je
het opent is het publiek domein en worden reacties alleen geweerd door
de forumbeheerders. En trouwens, zouden alleen moslims reageren, dan
zou het een erg saai topic worden. Ga meer eens de reacties na.
De meeste Moslims komen nog altijd op deze site om van elkaar te leren. Wat voor jouw saai is kan voor ons erg leerzaam zijn.

-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 08:31

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Prayer, man! Wie doet hier nou zielig? "MIJN TOPIC"! Zodra je
het opent is het publiek domein en worden reacties alleen geweerd door
de forumbeheerders. En trouwens, zouden alleen moslims reageren, dan
zou het een erg saai topic worden. Ga meer eens de reacties na.
De meeste Moslims komen nog altijd op deze site om van elkaar te leren. Wat voor jouw saai is kan voor ons erg leerzaam zijn.

 

jazakalahu gheiran broeder,

ik zal de forumbeheerders vragen om dit onderwerp te sluiten. mijn bedoeling was om samen met mn moslimsbroeders en zusters hier over te discussieren. en dan zou meer dingen toelichten.maar ok.  gheer inshallah overal waar de kafirs zitten, moeten ze altijd alles verzieken..  wasalaam alaikom



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 11:00

Beste Prayer,

In je dom- en lompheid zet je continu je paradijs op het spel.

 



Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 11:04
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Beste Prayer,

In je dom- en lompheid zet je continu je paradijs op het spel.

 

daar kan jij helemaal niet over praten

ten tweede ik zal me niet laten provoceren tot uitspraken door een belg, trouwens vond je het wat dat filmpje?? zo gevoelloos zijn belgen dus



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 12:38

Ik heb het filmpie niet gezien, wens het niet te zien.

Ik heb niet de intentie je te provoceren. Maak me, gezien je woedeuitbarstingen zorgen over je toekomst na de dood.

Zie het als vriendendienst.

 



Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 13:14
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik heb het filmpie niet gezien, wens het niet te zien.

Ik heb niet de intentie je te provoceren. Maak me, gezien je woedeuitbarstingen zorgen over je toekomst na de dood.

Zie het als vriendendienst.

 

ach hou je maar bezig met jezelf. mischien heb je er nog wat aan.    



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 13:23
Goedzo, je wordt al rustiger.


Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 13:57

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Goedzo, je wordt al rustiger.

haha  ik zou zeggen als je een keertje in amsterdam bent, laat me het dan weten, kan ik je op een gastvrije manier behandelen  en niet te vergeten mn broeders uit amsterdam west



Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 17:00
Ach ja, theoretisch gezien zou je best een forum ontmoet dag kunnen organiseren. ;)

Maar ik zal me als niet moslima verder uit deze thread houden.


-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 17:06
Heel verstandig Engeltje. Overigens een herwelkom op de site waar
interculturele ontmoeting hoog in het vaandel staat

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Engeltje
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 17:17
muchos gracias, postpentacost.
Ik heb jullie allemaal gemist...

Ookal kan ik veel van jullie allemaal bij tijd en wijle voor een stel starre, stugge klepzeikerds met een stok in plaats van ruggegraat verslijten... Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers zeggen ze wel eens.

Hoe zou dat eigenlijk gaan zo'n meeting? Zouden we daar metaaldetectorpoortjes bij nodig hebben?




-------------
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi


Geplaatst door: Orakel
Geplaatst op: 31 januari 2006 om 17:25

Beste "Prayer"

Wie ben jij om te oordelen of ik wel of geen moslim ben? wat weet je van me? Ik heb een inhoudelijke socialogische reactie gegeven op het onderwerp polygamie. Deze reactie is vanuit Islamitisch oogpunt gekomen en ik denk dat het een heel redelijk standpunt is waarin vele theologen en imams zich in zouden kunnen vinden. Ik vind dat je nogal robuust en minderwaardig over je medemens spreekt.

Vergeet niet dat elk mens je broeder en zuster is daar zij allen van dezelfde Schepper komen. De Vader houdt van al zijn kinderen moslim of niet. Denk dus niet dat je meer waard bent dan een ander.

Voor enige wijsheid zul je meer moeten bidden "prayer" je praat waarschijnlijk veel tegen God/Allah maar hoor  jij God/Allah wel? 

 



Geplaatst door: Islam01
Geplaatst op: 01 februari 2006 om 08:53
In eerste instantie geplaatst door Orakel

Beste "Prayer"

Wie ben jij om te oordelen of ik wel of geen moslim ben? wat weet je van me? Ik heb een inhoudelijke socialogische reactie gegeven op het onderwerp polygamie. Deze reactie is vanuit Islamitisch oogpunt gekomen en ik denk dat het een heel redelijk standpunt is waarin vele theologen en imams zich in zouden kunnen vinden. Ik vind dat je nogal robuust en minderwaardig over je medemens spreekt.

Vergeet niet dat elk mens je broeder en zuster is daar zij allen van dezelfde Schepper komen. De Vader houdt van al zijn kinderen moslim of niet. Denk dus niet dat je meer waard bent dan een ander.

Voor enige wijsheid zul je meer moeten bidden "prayer" je praat waarschijnlijk veel tegen God/Allah maar hoor  jij God/Allah wel? 

 

 

 

Wij zijn geen kinderen van God.

Alleen in de christelijke geloof is er sprake van woorden als  Vader,zoon van God en kinderen van de Vader.

Kon ik maar de gezichtsuitdrukking van de christenen zien wanneer Jezus(hun zogenaamde zoon van God)terugkomt en dan de mensen uitnodigt tot de islam.

Dit gaat zeker gebeuren.

Daaraan is geen twijfel mogelijk.

Ik respecteer je geloof maar ik zeg u dat deze niet de waarheid is.

Islam is de weg naar God.

 

 

 

 



Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 01 februari 2006 om 10:27
In eerste instantie geplaatst door Orakel

Beste "Prayer"

Wie ben jij om te oordelen of ik wel of geen moslim ben? wat weet je van me? Ik heb een inhoudelijke socialogische reactie gegeven op het onderwerp polygamie. Deze reactie is vanuit Islamitisch oogpunt gekomen en ik denk dat het een heel redelijk standpunt is waarin vele theologen en imams zich in zouden kunnen vinden. Ik vind dat je nogal robuust en minderwaardig over je medemens spreekt.

Vergeet niet dat elk mens je broeder en zuster is daar zij allen van dezelfde Schepper komen. De Vader houdt van al zijn kinderen moslim of niet. Denk dus niet dat je meer waard bent dan een ander.

idd ik weet niets van je en wil ook niets van je weten, gelovig of niet dat interesseert me niet. heb in mn familie alle anders gelovigen, dus mocht ik interesse hebben mbt een andere visie dan kan ik bij hun terecht.

nr 2 ik zeg toch duidelijk dat ik graag het een en ander met mn moslim broeders en zusters wil bespreken.

dat kan ik simpel weg niet met een of ander dwaas die geloof en vader en profeet etc.. door elkaar haalt. verzint etc..

 ja dwaas dat ben je. ik heb je vorige keer netjes antwoord gegeven, maar blijkbaar ben jij zon dwaas dat je mijn reacties tegen over de andere niet moslims als een aanval op jouw ziet. kun je er niet tegen dat ik me niet om jouw mening bekommer. get a life zure pruim.  ik zei toch ik wil jullie de moeite besparen met jullie antwoorden. maar nee alleenmaar alles negatief opvatten. en niet respecteren wat een persoon vraagt

 

[/QUOTE]

[/QUOTE]

 



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 01 februari 2006 om 10:49

Gelukkig ben jij heel positief, open en warm naar ieder levend wezen.

 



Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 01 februari 2006 om 11:05
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Gelukkig ben jij heel positief, open en warm naar ieder levend wezen.

 

dank je wel pptje.    ik probeer gewoon beetje mn best te doen met de wezens die hier zelf ook heel positief, warm, oprecht en eerlijk op het forum komen.

 



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 01 februari 2006 om 11:19
Samen komen we er wel uit.


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 01 februari 2006 om 14:50
In eerste instantie geplaatst door islam01


Wij zijn geen kinderen van God.
Alleen in de christelijke geloof is er sprake van woorden als �Vader,zoon
van God�en kinderen van de Vader.

Kon ik maar de�gezichtsuitdrukking van de christenen zien wanneer
Jezus(hun zogenaamde zoon van God)terugkomt en dan de mensen
uitnodigt tot de islam.

Heel jammer dat jullie geen kinderen van God zijn. Dan mis je heel wat...
Overigens heeft Jezus allang uitgenodigd tot islam (overgave) en hebben
ontelbaar veel gelovigen daar gehoor aan gegeven; van harte.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: postpentacost
Geplaatst op: 01 februari 2006 om 14:56
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

muchos gracias, postpentacost.
Ik heb jullie allemaal gemist...

Ookal kan ik veel van jullie allemaal bij tijd en wijle voor een stel
starre, stugge klepzeikerds met een stok in plaats van ruggegraat
verslijten... Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers zeggen ze wel
eens.

Hoe zou dat eigenlijk gaan zo'n meeting? Zouden we daar
metaaldetectorpoortjes bij nodig hebben?


Zonder Engeltje wordt het natuurlijk ook een starre kouwe boel. Hoog tijd
dat je je weer meldde

Zo'n meeting lijkt mij ook wat. Maar misschien in de hamam of het
zwembad; dan heb je ook geen poortjes nodig en zijn er gelijk al een
heleboel "culturele" verschillen weggevallen
Maar ik vrees dat de voorkeur uitgaat naar een bal mask�.

-------------
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)


Geplaatst door: Orakel
Geplaatst op: 02 februari 2006 om 16:37
In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Orakel

Beste "Prayer"

Wie ben jij om te oordelen of ik wel of geen moslim ben? wat weet je van me? Ik heb een inhoudelijke socialogische reactie gegeven op het onderwerp polygamie. Deze reactie is vanuit Islamitisch oogpunt gekomen en ik denk dat het een heel redelijk standpunt is waarin vele theologen en imams zich in zouden kunnen vinden. Ik vind dat je nogal robuust en minderwaardig over je medemens spreekt.

Vergeet niet dat elk mens je broeder en zuster is daar zij allen van dezelfde Schepper komen. De Vader houdt van al zijn kinderen moslim of niet. Denk dus niet dat je meer waard bent dan een ander.

Voor enige wijsheid zul je meer moeten bidden "prayer" je praat waarschijnlijk veel tegen God/Allah maar hoor  jij God/Allah wel? 

 

 

 

Wij zijn geen kinderen van God.

Alleen in de christelijke geloof is er sprake van woorden als  Vader,zoon van God en kinderen van de Vader.

Kon ik maar de gezichtsuitdrukking van de christenen zien wanneer Jezus(hun zogenaamde zoon van God)terugkomt en dan de mensen uitnodigt tot de islam.

Dit gaat zeker gebeuren.

Daaraan is geen twijfel mogelijk.

Ik respecteer je geloof maar ik zeg u dat deze niet de waarheid is.

Islam is de weg naar God.

Ach, als ik de Schepper Vader noem komt dat op het zelfde neer. Kinderen van God zijn we omdat God ons geschapen heeft. Je erkent dat Hij je heeft geschapen, meer is het niet hoor. Dus in die zin zijn we wel zijn kinderen.

 

Soera 2

62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

De gezichtsuitdrukking zal blijkbaar blij zijn (Je arrogantie misstaat je Islam01)

En beste Prayer je bent echt onverbeterlijk, ik zal me niet verlagen tot je niveau. Maar een inhoudelijke discussie is voor jou te hoog gegrepen. Je bent iemand die de Profeet nog dwaas zou noemen uit ontwetendheid.



Geplaatst door: amal_masr
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 14:46
In eerste instantie geplaatst door Prayer

even voor de duidelijkheid.. ik ben ALLEEN geinteresseerd in de visie van de moslim broeder en zusters...

Wat de staat aan een huwelijk toevoegt behalve fiscale discriminatie van (niet)gehuwden (varierend per land) is mij een raadsel. Het is dan ook niet meer dan logisch dat wij moslims meestal slechts een islamitisch huwelijk sluiten. Het is namelijk sowiesow merkwaardig dat de staat zich met het huwelijk bemoeit. Zo er zelfs dat dat er in dit land een achteruitgang is bewerkstelligd die ons weer regelrecht terug voerd naar de tijd van de profeet Lot vzmh.
Voor homo's is het in ons land toegestaan een huwelijk aan te gaan. Hiermee vertrapt de meerderheid van onze bevolking mijns inziens de wetten van Allah maar goed, dat is een ander verhaal. Wat mij echter dwars zit is het volgende. Het is ons moslims bij wet verboden een polygaam huwelijk, dwz. een huwelijk met meerdere vrouwen aan te gaan. Ik merk dat vele broeders en zusters deze toegestane huwelijksvorm het liefst negeren en doen alsof het niet bestaat. Wanneer een ongelovige begint over polygame huwelijken binnen de islamitische gemeenschap dan hoor ik vaak: "Het is een achterhaalde ouderwedse gewoonte die in principe haram is tenzij je een vrouw met problemen daarmee kunt helpen." Niets is echter minder waar. Polygamie is in de islam aan bepaalde regels gebonden en zolang iemand aan die voorwaarden voldoet, past het ons naar mijn mening niet deze huwelijksvorm af te keuren. Bovendien kan polygamie wellicht schandalige praktijken als seks buiten het huwelijk voorkomen. Ik vraag mij af hoe jullie over dit onderwerp denken en dan ben ik ook voornamelijk benieuwd naar de mening van onze zusters want ook zei schijnen zich de westerse maatstaf te hebben aangemeten en verafschuwen polygamie en zouden het nooit van hun man accepteren.
Ik ben benieuwd
Wasalaam,

nou prayer, tegenwoordig denken de meeste mannen te weten wat een huwelijk is,, een huwelijk is iets bijna heiligs dat men moet repecteren, tegenwoordig denken de meeste mannen erover alsof het een spelletje is, vrouwen hebben niet meer de waarde die ze daadwerkelijk verdienen

polygamie  is volgens jou een recht die jullie mannen hebben, maar er zitten zoveel regels aan,, zelfs het 1 keer meer kijken naar de ene dan na de andere is al een fout die een man begaat als hij meerdere vrouwen heeft. en trust me, elke man zal een favoriet hebben, dus in andere woorden polygamie is bijna onmogelijk.

over de staat, ik persoonlijk vind dat de staat er goed aan doet polygamie te verbieden.niet uit geloofsovertuiging, maar uit het feit dat mannen anders van de ene na de andere vrouw gaan, omdat mannen hun vrouwen kunnen bang maken met woorden zoals "als je niet doet wat ik zeg ga ik nog eens trouwen", ik vind het goed dat het verboden is omdat een man dan een hele leger heeft aan kinderen bij tig vrouwen, kom op zeg,, zorg voor 1 vrouw en jou kinderen met haar,, ik snap niet dat mannen zonodig 2 of meer vrouwen willen, wat is het nut ervan, voelen ze zich dan meer mannelijk?? of sterk?? of voelen zich zo klein, ik elk betekenis van het woord, dat ze meerdere vrouwen nodig hebben om dat gebrej te compenseren??

please explain it to me



Geplaatst door: Ayoub
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 15:18

beste prayer

mag ik je wat vragen...?
heb je toevallig zussen,dochters...hoe zou jij het dan vinden

een man mag NIET trouwen als het draait om lust,allah s.w.t heeft redenen gegeven.zoals ik al zei in je vorige topic jij kent het woordje houden van niet blijkbaar.

allah yehdeek

vrouwen zijn net een diamant ga dan ook zo met ze om.wat zou het een vrouw doen om opeens met een 2e aan te komen.jij denkt alleen aan jezelf je houd teveel van jezelf

wasalaam alaikoum



Geplaatst door: amal_masr
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 15:21

idd,, ya ayoub,, ik ben het helemaal met je eens

een vrouw is gemaakt van een gebogen rib, als je em recht wilt maken dan breekt ie, dus behandel een vrouw met liefde en een extra vrouw erbij is je eerste vrouw breken, zeker in onze tijd



Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 15:23

het is maar dat ik geen tijd heb, anders had ik jullie beiden uitgebreid antwoord gegeven. die krijgen jullie morgen van me. ik moet namelijk zo weg.

oja ayoob kom hier niet oordelen over een persoon die je niet kent. ok...  



Geplaatst door: Ayoub
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 15:24
Aboe ****airah verhaalt dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Behandel vrouwen vriendelijk, want vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert haar recht te maken breek je het en als je het zo laat blijft die gebogen. Behandel vrouwen dus vriendelijk" (Moesliem en Boekharie)

��.En behandelt hen (vrouwen) volgens de voorschriften. En wanneer jullie
een afkeer van hen hebben, dan kan het zijn dat jullie een afkeer hebben van iets, terwijl Allah daarin veel goeds gelegd heeft.� (4:19)

Haafidh Ibn Kethier heeft gezegd: ��door vriendelijke woorden tegen hen te spreken, hen vriendelijk te behandelen en je verschijning aantrekkelijk voor hen te maken, net zoals je ervan houdt dat zij dat voor jullie doen��� (Tafsieroel Qor�aan al-�Adhiem)

Er is overgeleverd dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: �Een gelovige man moet geen afkeer hebben van zijn gelovige vrouw. Als hij van sommige zaken die zij doet niet houdt, zal hij zeker van andere zaken wel houden.� (Moeslim)

��.En voor de vrouwen zijn er rechten overeenkomstig hun plichten,
volgens wat redelijk is�..� (2:228)

Aboe ****airah (radiAllahoe �anhoe) heeft verteld dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: �Waarlijk, de doenja (het wereldse leven) is slechts een genieting en er is geen betere genieting in de doenja dan een vrome vrouw.� (Moeslim nr.3465 en Ibn Maadjah)

Aboe ****airah (radiAllahoe �anhoe) overleverde van de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem): �Hij die gelooft in Allah en de Laatste Dag moet zijn buurman niet tot last zijn en neem mijn advies aan wat betreft de goede behandeling van vrouwen. Want ze zijn geschapen uit een rib en het meest gebogen deel van de rib is het bovenste gedeelte. Als je probeert om het recht te krijgen, zul je het breken. En als je het met rust laat, zal het gebogen blijven. Neem dus mijn advies aan wat betreft de goede behandeling van vrouwen.� (Boechari)

En in de versie van Moeslim: ��.Als je van haar geniet dan zal dat zijn wanneer er iets gebogens in haar blijft, maar als je probeert haar recht te buigen dan breek je haar. En haar breken is haar scheiden.�

Djabir (radiAllahoe �anhoe) vertelde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem)
tijdens de Afscheidsbedevaart zei: �Wees vriendelijk voor de vrouwen, want je hebt hen genomen door het verbond met Allah en hebt het recht op seksuele omgang met hen gekregen door het Woord van Allah.� (Moeslim)

�Aisjah (radiAllahoe �anha) vertelde: �De Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) sloeg nooit zijn vrouwen of zijn slaven. In feite hief hij nooit zijn hand naar iemand op, behalve voor de Zaak van Allah of wanneer de verboden van Allah werden overtreden en hij wraak nam namens Allah.� (An-Nasaa�i)

Aboe Sa�ied al-Khoedri (radiAllahoe �anhoe) overleverde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: �De slechtste positie van de mensen voor Allah op de Dag der Opstanding is de man die gemeenschap heeft met zijn vrouw en zij met hem en daarna verspreidt hij haar geheimen.� (Moeslim)

Haakim ibn Moeawiyah vertelde dat zijn vader vroeg: �O, Boodschapper van Allah, wat zijn de rechten van de vrouw van ��n van ons op haar echtgenoot?� Hij antwoordde: �Je moet haar te eten geven wanneer je zelf eet, haar kleden wanneer je jezelf kleedt, haar niet in haar gezicht slaan en haar niet uitschelden of alleen laten behalve in het huis.� (Ahmed, Aboe Dawoed, an-Nasaa�i, Ibn Maadjah. Sahieh volgens Ibn Hibbaan en al-Haakim)

Hoeveel mannen zijn er die een afkeer hebben van hun vrouw en haar wegsturen naar een vergelegen plaats en zich niet druk maken om haar welzijn noch om haar Dien? In plaats van haar vrij te laten zodat ze een beter leven kan hebben, willen ze van haar genieten zonder haar op haar beurt haar rechten te geven. Het Islamitische sociale systeem staat boven deze onderdrukking en zulke mannen zullen ter verantwoording worden geroepen omdat ze tegen de voorschriften van de Qor�aan en Soennah handelen. Allah (soebhanahoe wa ta�ala) zegt:

�En jullie zullen nooit in staat zijn rechtvaardig te zijn voor de vrouwen, hoezeer jullie ook willen. Geeft echter niet geheel toe aan jullie neiging�.� (4:129)

�Niemand van jullie mag zijn vrouw slaan zoals een slaaf wordt geslagen, en dan aan het eind van de dag gemeenschap met haar hebben.� (Ahmed en een soortgelijke hadieth van Boechari)

Ibn �Omar (radiAllahoe �anhoe) overleverde van de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem):
�Van de zaken die toegestaan (halaal) zijn, is de echtscheiding het meest gehaat door Allah.� (Aboe Dawoed, Ibn Maadjah, sahieh volgens al-Haakim, moersal volgens Aboe Haatim)

�Het verspillen van het levensonderhoud van degenen die van hem afhankelijk zijn, is genoeg zonde voor een man.� (Aboe Dawoed, an-Nasaa�i, al-Haakim)

Ibn �Abbaas (radiAllahoe �anhoe) overleverde van de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem): �Wanneer een man wiens dien jou tevreden stelt naar je toe komt en je vraagt om je dochter te mogen trouwen, laat haar dan met hem trouwen, anders zal corruptie zich over de aarde verspreiden.� (Tirmidhi)

�En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid�.� 30:21)

�O, jullie die geloven! Behoedt julliezelf en jullie gezinsleden voor de Hel, die als brandstof mensen en stenen heeft, waarover strenge en hard optredende Engelen zijn aangesteld, die Allah niet ongehoorzaam zijn in wat Hij hen beveelt, en die uitvoeren wat hen is bevolen.� (66:6)

�Aisjah (radiAllahoe �anha) overleverde: �RasoelAllah (sallallahoe �aleihi wa sallem) verdeelde zijn bezoeken aan zijn vrouwen op rechtvaardige wijze en zei: �O Allah, dit is de verdeling van wat ik bezit, hou me niet verantwoordelijk voor hetgeen onder Uw controle is en niet onder de mijne. (Aboe Dawoed, Tirmidhi, Ibn Maadjah, an-Nasaa�i, sahieh volgens al-Haakim en Ibn Hibbaan en moersal volgens Tirmidhi)

Oerwah overleverde dat �Aisjah (radiAllahoe �anha) zei: �O, mijn neef. RasoelAllah (sallallahoe �aleihi wa sallem) gaf niet aan ��n van ons de voorkeur boven de anderen wat betreft de tijd die hij met ons doorbracht. Het kwam zelden voor dat hij ons niet allemaal bezocht en zijn vrouwen benaderde zonder gemeenschap met ze te hebben, totdat hij tenslotte de vrouw bezocht wiens dag het was en de nacht met haar doorbracht.� (Ahmed, Aboe Dawoed, sahieh volgens al-Haakim)
 
Aboe ****airah (radiAllahoe �anhoe) overleverde van de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem): �Eenieder die twee vrouwen heeft en ze niet rechtvaardig behandelt, zal op de Dag der Opstanding verschijnen terwijl hij een deel van zijn lichaam dat naar beneden hangt, met zich mee sleept.� (Ahmed, Aboe Dawoed, Tirmidhi, an-Nasaa�i, Ibn Maadjah, Ibn Hibbaan, al-Haakim, sahieh volgens Ibn Hajar al-Asqalani)



Het kan zijn dat een man zijn ene vrouw behandelt als een moeder en de andere als een geliefde. Of hij geeft veel van zijn aandacht aan de ��n, terwijl hij de andere alleen maar het huishouden laat doen. In de Islaam hebben alle echtgenotes vaste Shari�ah-rechten. De Shari�ah staat niet toe dat ��n vrouw continue een hogere positie heeft en dat persoonlijke voorkeur duidelijk blijkt in de behandeling. Eerdere of latere echtgenotes hebben geen privileges. Iedere echtgenote heeft juist haar status in de Shari�ah waar rechten aan verbonden zijn. Als er sprake is van meerdere vrouwen, mag het niet zo zijn dat ��n van hen wordt beschouwd als een slavin of bediende.



Ibn �Omar (radiAllahoe �anhoe) overleverde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: ��.. een man is raa�in (leider, verantwoordelijke) over zijn familie en is verantwoordelijk voor zijn leiderschap.� (Boechari en Moeslim)



Aboe ****airah (radiAllahoe �anhoe) vertelde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: �De besten onder jullie zijn degenen die het beste voor hun vrouwen zijn.� (Soeyoeti in �Djaami�oes- Saghier� en Tirmidhi)



Anas (radiAllahoe �anhoe) overleverde van de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem): �Zal ik jullie vertellen wie de besten onder jullie zijn? De vriendelijke man en degene met een goed karakter die zijn vrouw eervol behandelt wanneer hij ertoe in staat is.� (Daylami)



Djabir (radiAllahoe �anhoe) overleverde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: �De meest geliefde aanbiddende dienaar is voor Allah degene die het beste is voor zijn familie.� (�Abdoellah ibn Ahmed in �Zawaaid-oez-Zoehd� en Tabarani in �Rawdah an-Nadier�)



Aboe Sa�ied (radiAllahoe �anhoe) overleverde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: �Er is niemand van jullie die drie dochters of zusters heeft en goed voor hen is, zonder dat hij het Paradijs binnengaat.� (Aboe Dawoed, Tirmidhi en Boechari in �Adaboel Moefrad no. 79)



Aboe Oemaamah (radiAllahoe �anhoe) overleverde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: �De slechtste man is degene die zijn familie depressief maakt.� Ze vroegen: �O, RasoelAllah! Hoe maakt een man zijn familie depressief?� Hij antwoordde: �Wanneer de man zijn huis binnengaat, wordt zijn vrouw nederig, rent zijn kind weg en verstopt zijn bediende zich.

Maar wanneer hij zijn huis verlaat, lacht zijn vrouw en zijn familie wordt vrolijk en komt tezamen.� (At-Tabarani in �Moedjam al-Awsaat�)



Oem Koelthoem bint �Oeqbah (radiAllahoe �anha) overleverde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: �Waarlijk, ik haat de man die kwaad is en die over zijn vrouw neergebogen staat met zijn slagaderen opgezwollen, terwijl hij haar slaat.� (Daylami)



Iyaas ibn �Abdoellah (radiAllahoe �anhoe) vertelde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei over degenen die hun vrouwen slaan: �Zij zijn zeker niet de besten van jullie.� (Ahmed, Aboe Dawoed, an-Nasaa�i, sahieh verklaard door al-Haakim en Ibn Hibbaan


Geplaatst door: Ayoub
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 15:25

beste broeder

ik hoef je daarvoor niet te kennen,het is wat ik concludeer uit jou posts.

ik hou van je omwille van allah s.w.t

wasalaam



Geplaatst door: amal_masr
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 15:26
In eerste instantie geplaatst door Prayer

het is maar dat ik geen tijd heb, anders had ik jullie beiden uitgebreid antwoord gegeven. die krijgen jullie morgen van me. ik moet namelijk zo weg.

oja ayoob kom hier niet oordelen over een persoon die je niet kent. ok...  

 

mestanien kalamek ya 3am



Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 15:29

wil je graag bij de topic blijven, wat heeft het behandelen van vrouwen met het onderwerp polegamie temaken. dit zijn twee gescheide dingen. het ene gaat over de natuurlijke behandeling van een vrouw. het andere is een aspect dat in ons geloof is toegestaan, maar nogmaals ik kom er morgen op terug, want de tijd begint te dringen voor me...

 



Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 15:32
In eerste instantie geplaatst door Ayoub

beste broeder

ik hoef je daarvoor niet te kennen,het is wat ik concludeer uit jou posts.

ik hou van je omwille van allah s.w.t

wasalaam

 

wij houden allemaal van allah s.w.t

dus je leest mijn post en gaat er al direct vanuit dat ik alleen aan me zelf denk. please get a life zure pruim dat je bent. wat is dat een bekrompen denkwijze... had wel wat weter van je verwacht, na dat knip en plak werk van je.

ik hou het voor nu voorgezien, ajoeb broeder maak je niet boos, morgen krijg je een hele uitleg. 



Geplaatst door: Ayoub
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 15:33

beste broeder

ik wil daaruit concluderen dat je een vrouwen hart niet mag breken en dat 1 druppel verdriet van haar al heel erg is en dat jij daarvoor opdraait bij allah s.w.t

dat allemaal draait hierom want tenslotte gaat een 2e huwelijk om een hart breken.ik hoop dat je me begrijpt beste broeder.

en ik wacht graag op je reactie morgen insha allah gheer

fe aman illah

wasalam alaikoum wa rahmat allah wa barakto



Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 18:18
In eerste instantie geplaatst door Ayoub

beste broeder

ik wil daaruit concluderen dat je een vrouwen hart niet mag breken en dat 1 druppel verdriet van haar al heel erg is en dat jij daarvoor opdraait bij allah s.w.t

dat allemaal draait hierom want tenslotte gaat een 2e huwelijk om een hart breken.ik hoop dat je me begrijpt beste broeder.

en ik wacht graag op je reactie morgen insha allah gheer

fe aman illah

wasalam alaikoum wa rahmat allah wa barakto

Asalaam Aleikum broeder,

Waarom zou een 2e huwelijk een hart breken? Het is toch iets wat ALLAH SWT heeft toegestaan? Als het iets slechts zou zijn dan zou het toch verboden zijn? Ik denk dat het voor iedere vrouw verschillend is. Er zijn zusters die het niet erg vinden dat hun man met een andere zuster trouwt die verder misschien geen man kan vinden om voor haar te zorgen of iets dergelijks. Maar aan de andere kant kan ik het me ook heel erg goed voorstellen dat een vrouwenhart gebroken zal worden als haar man ook nog met een andere vrouw zou willen trouwen. Ik persoonlijk zou het niet kunnen en niet durven omdat ik bang zou zijn dat ik mijn vrouw ermee zou kunnen kwetsen (en daar komt dan dat rib-verhaal bij kijken) De Islam stelt er gewoon hele duidelijke eisen aan, en laten we alsjeblieft niet doen alsof het iets van vroegere tijden zou zijn want zoals we weten heeft ALLAH de Islam perfect gemaakt en iets wat perfect is geldt voor alle tijden.

Salaam.



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Nourdin
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 19:11
In eerste instantie geplaatst door Ayoub

Aboe ****airah verhaalt dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Behandel vrouwen vriendelijk, want vrouwen zijn uit een rib geschapen en het meest gebogen gedeelte is het bovenstuk. Als je probeert haar recht te maken breek je het en als je het zo laat blijft die gebogen. Behandel vrouwen dus vriendelijk" (Moesliem en Boekharie)

��.En behandelt hen (vrouwen) volgens de voorschriften. En wanneer jullie
een afkeer van hen hebben, dan kan het zijn dat jullie een afkeer hebben van iets, terwijl Allah daarin veel goeds gelegd heeft.� (4:19)

Haafidh Ibn Kethier heeft gezegd: ��door vriendelijke woorden tegen hen te spreken, hen vriendelijk te behandelen en je verschijning aantrekkelijk voor hen te maken, net zoals je ervan houdt dat zij dat voor jullie doen��� (Tafsieroel Qor�aan al-�Adhiem)

Er is overgeleverd dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: �Een gelovige man moet geen afkeer hebben van zijn gelovige vrouw. Als hij van sommige zaken die zij doet niet houdt, zal hij zeker van andere zaken wel houden.� (Moeslim)

��.En voor de vrouwen zijn er rechten overeenkomstig hun plichten,
volgens wat redelijk is�..� (2:228)

Aboe ****airah (radiAllahoe �anhoe) heeft verteld dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: �Waarlijk, de doenja (het wereldse leven) is slechts een genieting en er is geen betere genieting in de doenja dan een vrome vrouw.� (Moeslim nr.3465 en Ibn Maadjah)

Aboe ****airah (radiAllahoe �anhoe) overleverde van de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem): �Hij die gelooft in Allah en de Laatste Dag moet zijn buurman niet tot last zijn en neem mijn advies aan wat betreft de goede behandeling van vrouwen. Want ze zijn geschapen uit een rib en het meest gebogen deel van de rib is het bovenste gedeelte. Als je probeert om het recht te krijgen, zul je het breken. En als je het met rust laat, zal het gebogen blijven. Neem dus mijn advies aan wat betreft de goede behandeling van vrouwen.� (Boechari)

En in de versie van Moeslim: ��.Als je van haar geniet dan zal dat zijn wanneer er iets gebogens in haar blijft, maar als je probeert haar recht te buigen dan breek je haar. En haar breken is haar scheiden.�

Djabir (radiAllahoe �anhoe) vertelde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem)
tijdens de Afscheidsbedevaart zei: �Wees vriendelijk voor de vrouwen, want je hebt hen genomen door het verbond met Allah en hebt het recht op seksuele omgang met hen gekregen door het Woord van Allah.� (Moeslim)

�Aisjah (radiAllahoe �anha) vertelde: �De Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) sloeg nooit zijn vrouwen of zijn slaven. In feite hief hij nooit zijn hand naar iemand op, behalve voor de Zaak van Allah of wanneer de verboden van Allah werden overtreden en hij wraak nam namens Allah.� (An-Nasaa�i)

Aboe Sa�ied al-Khoedri (radiAllahoe �anhoe) overleverde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: �De slechtste positie van de mensen voor Allah op de Dag der Opstanding is de man die gemeenschap heeft met zijn vrouw en zij met hem en daarna verspreidt hij haar geheimen.� (Moeslim)

Haakim ibn Moeawiyah vertelde dat zijn vader vroeg: �O, Boodschapper van Allah, wat zijn de rechten van de vrouw van ��n van ons op haar echtgenoot?� Hij antwoordde: �Je moet haar te eten geven wanneer je zelf eet, haar kleden wanneer je jezelf kleedt, haar niet in haar gezicht slaan en haar niet uitschelden of alleen laten behalve in het huis.� (Ahmed, Aboe Dawoed, an-Nasaa�i, Ibn Maadjah. Sahieh volgens Ibn Hibbaan en al-Haakim)

Hoeveel mannen zijn er die een afkeer hebben van hun vrouw en haar wegsturen naar een vergelegen plaats en zich niet druk maken om haar welzijn noch om haar Dien? In plaats van haar vrij te laten zodat ze een beter leven kan hebben, willen ze van haar genieten zonder haar op haar beurt haar rechten te geven. Het Islamitische sociale systeem staat boven deze onderdrukking en zulke mannen zullen ter verantwoording worden geroepen omdat ze tegen de voorschriften van de Qor�aan en Soennah handelen. Allah (soebhanahoe wa ta�ala) zegt:

�En jullie zullen nooit in staat zijn rechtvaardig te zijn voor de vrouwen, hoezeer jullie ook willen. Geeft echter niet geheel toe aan jullie neiging�.� (4:129)

�Niemand van jullie mag zijn vrouw slaan zoals een slaaf wordt geslagen, en dan aan het eind van de dag gemeenschap met haar hebben.� (Ahmed en een soortgelijke hadieth van Boechari)

Ibn �Omar (radiAllahoe �anhoe) overleverde van de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem):
�Van de zaken die toegestaan (halaal) zijn, is de echtscheiding het meest gehaat door Allah.� (Aboe Dawoed, Ibn Maadjah, sahieh volgens al-Haakim, moersal volgens Aboe Haatim)

�Het verspillen van het levensonderhoud van degenen die van hem afhankelijk zijn, is genoeg zonde voor een man.� (Aboe Dawoed, an-Nasaa�i, al-Haakim)

Ibn �Abbaas (radiAllahoe �anhoe) overleverde van de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem): �Wanneer een man wiens dien jou tevreden stelt naar je toe komt en je vraagt om je dochter te mogen trouwen, laat haar dan met hem trouwen, anders zal corruptie zich over de aarde verspreiden.� (Tirmidhi)

�En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid�.� 30:21)

�O, jullie die geloven! Behoedt julliezelf en jullie gezinsleden voor de Hel, die als brandstof mensen en stenen heeft, waarover strenge en hard optredende Engelen zijn aangesteld, die Allah niet ongehoorzaam zijn in wat Hij hen beveelt, en die uitvoeren wat hen is bevolen.� (66:6)

�Aisjah (radiAllahoe �anha) overleverde: �RasoelAllah (sallallahoe �aleihi wa sallem) verdeelde zijn bezoeken aan zijn vrouwen op rechtvaardige wijze en zei: �O Allah, dit is de verdeling van wat ik bezit, hou me niet verantwoordelijk voor hetgeen onder Uw controle is en niet onder de mijne. (Aboe Dawoed, Tirmidhi, Ibn Maadjah, an-Nasaa�i, sahieh volgens al-Haakim en Ibn Hibbaan en moersal volgens Tirmidhi)

Oerwah overleverde dat �Aisjah (radiAllahoe �anha) zei: �O, mijn neef. RasoelAllah (sallallahoe �aleihi wa sallem) gaf niet aan ��n van ons de voorkeur boven de anderen wat betreft de tijd die hij met ons doorbracht. Het kwam zelden voor dat hij ons niet allemaal bezocht en zijn vrouwen benaderde zonder gemeenschap met ze te hebben, totdat hij tenslotte de vrouw bezocht wiens dag het was en de nacht met haar doorbracht.� (Ahmed, Aboe Dawoed, sahieh volgens al-Haakim)
 
Aboe ****airah (radiAllahoe �anhoe) overleverde van de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem): �Eenieder die twee vrouwen heeft en ze niet rechtvaardig behandelt, zal op de Dag der Opstanding verschijnen terwijl hij een deel van zijn lichaam dat naar beneden hangt, met zich mee sleept.� (Ahmed, Aboe Dawoed, Tirmidhi, an-Nasaa�i, Ibn Maadjah, Ibn Hibbaan, al-Haakim, sahieh volgens Ibn Hajar al-Asqalani)



Het kan zijn dat een man zijn ene vrouw behandelt als een moeder en de andere als een geliefde. Of hij geeft veel van zijn aandacht aan de ��n, terwijl hij de andere alleen maar het huishouden laat doen. In de Islaam hebben alle echtgenotes vaste Shari�ah-rechten. De Shari�ah staat niet toe dat ��n vrouw continue een hogere positie heeft en dat persoonlijke voorkeur duidelijk blijkt in de behandeling. Eerdere of latere echtgenotes hebben geen privileges. Iedere echtgenote heeft juist haar status in de Shari�ah waar rechten aan verbonden zijn. Als er sprake is van meerdere vrouwen, mag het niet zo zijn dat ��n van hen wordt beschouwd als een slavin of bediende.



Ibn �Omar (radiAllahoe �anhoe) overleverde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: ��.. een man is raa�in (leider, verantwoordelijke) over zijn familie en is verantwoordelijk voor zijn leiderschap.� (Boechari en Moeslim)



Aboe ****airah (radiAllahoe �anhoe) vertelde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: �De besten onder jullie zijn degenen die het beste voor hun vrouwen zijn.� (Soeyoeti in �Djaami�oes- Saghier� en Tirmidhi)



Anas (radiAllahoe �anhoe) overleverde van de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem): �Zal ik jullie vertellen wie de besten onder jullie zijn? De vriendelijke man en degene met een goed karakter die zijn vrouw eervol behandelt wanneer hij ertoe in staat is.� (Daylami)



Djabir (radiAllahoe �anhoe) overleverde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: �De meest geliefde aanbiddende dienaar is voor Allah degene die het beste is voor zijn familie.� (�Abdoellah ibn Ahmed in �Zawaaid-oez-Zoehd� en Tabarani in �Rawdah an-Nadier�)



Aboe Sa�ied (radiAllahoe �anhoe) overleverde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: �Er is niemand van jullie die drie dochters of zusters heeft en goed voor hen is, zonder dat hij het Paradijs binnengaat.� (Aboe Dawoed, Tirmidhi en Boechari in �Adaboel Moefrad no. 79)



Aboe Oemaamah (radiAllahoe �anhoe) overleverde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: �De slechtste man is degene die zijn familie depressief maakt.� Ze vroegen: �O, RasoelAllah! Hoe maakt een man zijn familie depressief?� Hij antwoordde: �Wanneer de man zijn huis binnengaat, wordt zijn vrouw nederig, rent zijn kind weg en verstopt zijn bediende zich.

Maar wanneer hij zijn huis verlaat, lacht zijn vrouw en zijn familie wordt vrolijk en komt tezamen.� (At-Tabarani in �Moedjam al-Awsaat�)



Oem Koelthoem bint �Oeqbah (radiAllahoe �anha) overleverde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei: �Waarlijk, ik haat de man die kwaad is en die over zijn vrouw neergebogen staat met zijn slagaderen opgezwollen, terwijl hij haar slaat.� (Daylami)



Iyaas ibn �Abdoellah (radiAllahoe �anhoe) vertelde dat de Profeet (sallallahoe �aleihi wa sallem) zei over degenen die hun vrouwen slaan: �Zij zijn zeker niet de besten van jullie.� (Ahmed, Aboe Dawoed, an-Nasaa�i, sahieh verklaard door al-Haakim en Ibn Hibbaan


Assalaam u3lakom broeder Ayoub,

Wat je heir boven vermeld klopt helemaal dat je de vrouw goed moet handelen etc
maar broeder Prayer heeft niet gezegt dat je haar slecht moet behandelen.
Het gaat puur om de vraag van broeder prayer"hoe we daar tegen aan kjiken?!"

Dus je wilt eigenlijk zeggen dat Allah swt het recht heeft gegeven aan de man om de vrouw minder te doen???? Je weet toch niet de wijsheid die erachter is van allah swt (lees bijvoorbeeld surat anisa)Weet mijn broeder iets onkennen van de Quraan is Koefr dus denk eerst goed na, mijn broeder voor dat je fitnah hier veroorzaakt. Want je begon broeder prayer eigenlijk aan te vallen !!! Net als of hij De mannnen het recht heeft gegeven. En broeder inderdaad er zijn heel veel regels die ik niet zou kunnen(in deze tijd)dus dat hou het op voor mij athans. Maar voor iemand die het wel aan kan en de vrouw heeft er vrede mee waarom niet? is toch beter dan overspel en ziektes mee naar huis mee nemen!!! Er zijn duizende dingen op te noemen plus nog de wijsheid van Allah swt wat we misschien niet weten.


Geplaatst door: Prayer
Geplaatst op: 24 februari 2006 om 00:45
In eerste instantie geplaatst door Nourdin

In eerste instantie geplaatst door Ayoub



Assalaam u3lakom broeder Ayoub,

Wat je heir boven vermeld klopt helemaal dat je de vrouw goed moet handelen etc
maar broeder Prayer heeft niet gezegt dat je haar slecht moet behandelen.
Het gaat puur om de vraag van broeder prayer"hoe we daar tegen aan kjiken?!"

Dus je wilt eigenlijk zeggen dat Allah swt het recht heeft gegeven aan de man om de vrouw minder te doen???? Je weet toch niet de wijsheid die erachter is van allah swt (lees bijvoorbeeld surat anisa)Weet mijn broeder iets onkennen van de Quraan is Koefr dus denk eerst goed na, mijn broeder voor dat je fitnah hier veroorzaakt. Want je begon broeder prayer eigenlijk aan te vallen !!! Net als of hij De mannnen het recht heeft gegeven. En broeder inderdaad er zijn heel veel regels die ik niet zou kunnen(in deze tijd)dus dat hou het op voor mij athans. Maar voor iemand die het wel aan kan en de vrouw heeft er vrede mee waarom niet? is toch beter dan overspel en ziektes mee naar huis mee nemen!!! Er zijn duizende dingen op te noemen plus nog de wijsheid van Allah swt wat we misschien niet weten.
barakkalhu fiek broeder voor de uitleg,
deze ayoeb of het nu een broeder is of een zuster( want heb stiekem het vermoeden dat ik al weet wie dit is)  weet zich geen islamitische houding te nemen, komt hier met allerlei dingen aan wat ik dus niet heb gezegd, en het gekke is dat hij of zij mij op 2 topics loopt e beoordelen. dus
kortom voor jouw Ayoub, mocht je nog uitleg van me willen dan eis ik je excusses.
ik dacht namelijk dat je van je vorige fout mbt mij beoordelen dat je daar van hebt geleerd. maar blijkbaar heb je een koppige instelling, en denk jij dat je weet hoe ik ben terwijl je mij niet eens kent.
voor de rest hou het vriendelijk , wil je. het is al mooi zo dat je hier amper een dag bent en allerlei foute oordelen over mensen loopt te doen. als jij je geloof kent, weet je dat alleen allah over de mens mag oordelen.
 
salaam aan broeders nourdin en rahil amin.  



Druk de pagina | Sluit venster