Druk de pagina | Sluit venster

verliefd op een ongelovige

Gedrukt van: Islaam.nl Forum
Categorie: Islaam in Nederland
Forum naam: Vrouwen in Islaam
Forum beschrijving: Hoe worden vrouwen behandeld door Islaam en welke waarde en positie krijgt de vrouw in Islaam
URL: http://www.islaam.nl/forum/forum_posts.asp?TID=6341
Gedrukt op: 26 april 2024 om 17:12


Onderwerp: verliefd op een ongelovige
Geplaatst door: Peter Pan
Onderwerp: verliefd op een ongelovige
Geplaatst op: 20 februari 2006 om 05:40

Haram, haram. Wie heeft dat woord bedacht? Hoe is het mogelijk dat wat men beweert dat verboden is, toch zo vertrouwd en veilig kan voelen?

Met die woorden stapte N. het restaurant binnen waar ik al geruime tijd op haar zat te wachten.Ze wierp haar donkere haren naar achteren en liet zich op een stoel tegenover me zakken. Ik keek naar de kringen onder haar ogen en besloot geen vragen te stellen.

"Ik ben op de vlucht" fluisterde ze. "Mijn zwakke hart verlangt naar iets waarnaar ik niet geacht word te verlangen. Mijn verstand en hart staan pal tegenover elkaar en ik ben niet in staat ze te verenigen. Daarom heb ik besloten ver weg van huis te gaan en daar om hulp en inzicht te smeken opdat ik de verleiding het hoofd kan bieden. Ik zal naar Mekka gaan. Daar zal ik tot Hem bidden en Hem vragen om zich over mijn probleem te buigen. Ik zal zeggen: "O, Allah ik ben een moslimvrouw die verliefd is geworden op een ongelovige. Al een half jaar vecht ik tegen dat gevoel, maar het wordt alleen maar sterker.

�, mijn Allah, u gaf me ogen om te zien, een hart om te voelen, en te kunnen liefhebben. Heb ik dan iets misdaan als ik mijn lief heb gezien en hem in mijn hart heb gesloten?" Ik weet als moslimvrouw dondersgoed dat ik niet op een ongelovige mag vallen. Angst en onderdrukking strijden sindsdien om voorrang in mijn hoofd. Ik word achtervolgd door schuldgevoel, dat elke nacht wanneer ik in een diepe slaap glijd, mijn keel dichtknijpt zodat ik bijna stik. En dat terwijl ik altijd om moeilijkheden te voorkomen en geroddel over mijn gedrag te vermijden dat meisje wilde zijn dat mijn vader wilde dat ik was.

"Tegen angst voor intolerante ouders en discriminerende geloofsgenoten helpt geen enkel gebed", viel ik haar in de rede.

"Ik heb er hard aan gewerkt om aan die verwachtingen te voldoen die mijn geloofsgenootschap van mij hadden. En ik moet zeggen dat me dat aardig gelukt is. Ach ja, wat moest je ook anders in zo'n situatie moeten doen dan je eigen verlangens onderdrukken, ze negeren alsof ze er niet zijn, ze..... Dat was de reden dat ik met neergeslagen blik door het leven ging, juist om zulke verleidingen te voorkomen. Regelmatig spreek ik mijn hart streng toe en zeg ik: jouw liefde is alleen voor een moslimman bestemd".

Uit de Volkskrant van zaterdag 18 februari. Wordt vervolgd.




Antwoorden:
Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 22 februari 2006 om 16:20

Stilte, terwijl de storm nog komt.

 



Geplaatst door: Imaan
Geplaatst op: 22 februari 2006 om 16:36

"Ik heb er hard aan gewerkt om aan die verwachtingen te voldoen die mijn geloofsgenootschap van mij hadden.

Beste Peter Pan,

Deze citaat geeft aan waar de zwakte ligt. Immers je behoort niet te voldoen aan de verwachtingen van de mensheid, maar aan hetgeen wat De Schepper jou heeft opgedragen. Als ik dit verhaal op mezelf betrek, dan zeg ik het volgende:

Ik geef dolgraag gehoor aan de Woorden van de Schepper, niet zozeer uit angst, maar wel uit liefde.

 



-------------
Wees eerlijk en rechtvaardig!


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 22 februari 2006 om 16:53
Met een beetje fantasie en je hebt een prachtig Islamitisch tawba verhaal. Die reis naar Mekka hoeft ze denk ik niet te maken.




Geplaatst door: DruideHerne
Geplaatst op: 22 februari 2006 om 19:46
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Met een beetje fantasie en je hebt een prachtig Islamitisch tawba verhaal. Die reis naar Mekka hoeft ze denk ik niet te maken.



Kun je dit uitleggen?
Want ik vraag me af hoe je dit durft te zeggen.
Hoe kun jij als moslim zeggen dat een Moslima hoe ze ook trouwt geen reis naar Mekka hoeft te maken??
Waarschijnlijk weet jij het beter dan /Allah of zelfs Mohamed.



Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 02:45
In eerste instantie geplaatst door Imaan

"Ik heb er hard aan gewerkt om aan die verwachtingen te voldoen die mijn geloofsgenootschap van mij hadden.

Beste Peter Pan,

Deze citaat geeft aan waar de zwakte ligt. Immers je behoort niet te voldoen aan de verwachtingen van de mensheid, maar aan hetgeen wat De Schepper jou heeft opgedragen. Als ik dit verhaal op mezelf betrek, dan zeg ik het volgende:

Ik geef dolgraag gehoor aan de Woorden van de Schepper, niet zozeer uit angst, maar wel uit liefde.

 

Asalaam Aleikum zuster,

Je hebt helemaal gelijk...mensen vrezen eerder van wat de mensen van hun zullen denken dat dat ze de regels van ALLAH SWT opvolgen...

Salaam.



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: 3abd Arra7maan
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 04:50
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Met een beetje fantasie en je hebt een prachtig Islamitisch tawba verhaal. Die reis naar Mekka hoeft ze denk ik niet te maken.



Kun je dit uitleggen?
Want ik vraag me af hoe je dit durft te zeggen.
Hoe kun jij als moslim zeggen dat een Moslima hoe ze ook trouwt geen reis naar Mekka hoeft te maken??
Waarschijnlijk weet jij het beter dan /Allah of zelfs Mohamed.



Ik bedoelde eigenlijk dat ik het verhaal met een beetje fantasie kan aanvullen en dat zij daarin niet naar Mekka hoeft te gaan. Als ze wil kan ze naar Mekka gaan, maar niet in mijn verhaal en fantasie.

Het volgende staat er:

"�, mijn Allah, u gaf me ogen om te zien, een hart om te voelen, en te kunnen liefhebben. Heb ik dan iets misdaan als ik mijn lief heb gezien en hem in mijn hart heb gesloten?"

Deze vraag kan je direct benatwoorden, daar hoef je niet naar Mekka voor te gaan. Het is immers vastgesteld in de Koran: "En nadert geen ontucht, het is een verwerpelijkheid en slechte weg"

Verder lees ik:

Daarom heb ik besloten ver weg van huis te gaan en daar om hulp en inzicht te smeken opdat ik de verleiding het hoofd kan bieden.

Je hoeft ook niet naar mekka te gaan om te kunnen stoppen met zondigen. Als je wil stoppen met zondigen kun je Allah vragen om je te helpen en het gebed uit te voeren. Het is zo dat het dagelijks gebed de mens weerhoudt van verwerpelijkheden en ontucht.

Over het trouwen met een ongelovig  en de gevolgen daar van, ik heb daar geen kennis over.







Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 12:20

Assalamoe3leikoem en Hallo,

Wat verschikkelijk zeg dingen die haraam zijn, bijv wijn drinken,liegen,stelen,bedriegen,moorden enz wat verschikkelijk zeg dat dat haraam is.

Astagfirullah, dingen die haraam zijn zijn haraam verklaard omdat het niet goed voor je is..

Voor de geinteresseerden wat het trouwen met een niet-gelovige oftwel ongelovige hier een stuk van al-islaam.com

Moslim zuster die verliefd is op een Christen.

Vraag: Beste broeder, ik ben verliefd op een Christen en weet niet wat ik moet doen. Deze Christen is heel erg gelovig en gaat elke zondag naar de kerk om tot God te bidden en elke avond als ie wil gaan slapen knielt hij ook op z'n knie�n om tot God te bidden. Ik vond deze jongen alleen leuk, maar toen hij me op een dag naar huis bracht van m'n werk, kregen we samen een auto-ongeluk. Sinds die dag zegt hij tegen me dat ik tot God moet bidden dat ik nog in leven ben en hem dankbaar moet zijn. Dat ben ik ook, ik mankeer niks alhamdolilah. Maar ik ben nu tot m'n oren verliefd op deze man. De gevoelens zijn wederzijds en hij denkt dat het een hint van boven is omdat we nog in leven zijn. Kan dit? Kan God een hint geven? En hoe moet ik met deze gevoelens omgaan? Hoe kan ik hem iets over het Islam leren? Want hij is namelijk heel erg ge�nteresseerd in mijn religie. Alvast bedankt.

Antwoord: In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Beste zuster,

Een moslim dient zich te houden aan de regels die Allah en Zijn boodschapper opgesteld hebben in de Qor'aan en Soennah. Allah de Verhevene heeft ons in verschillende duidelijk gemaakt dat een persoon nooit vrede zal hebben met de begeerte en de satan die de begeerte wil opwekken.

Zo valt iedere persoon in een beproeving om zijn/haar geloof te toetsen, Allah heeft hierover gezegd: "Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden? En voorzeker, Wij hebben degenen voor hen op de proef gesteld. Allah kent zeker degenen die de oprecht spreken en Hij kent zeker de leugenaars". (Soerat Al 'ankaboet aya 2-3).

Het houden van iemand die niet in Allah gelooft, wordt niet geaccepteerd binnen de islam. Allah heeft de vrouw verboden gesteld om te trouwen met een niet-moslim. "En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders, totdat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie." (Soerat Al baqarah, aya 221).

Een moslim-vrouw die met een ongelovige trouwt behoort tot degenen die overspel plegen, omdat ze niet met een niet-moslimman mag trouwen. Beste zuster in de islam, men moet verder denken. Hoevelen zijn in dezelfde put gevallen, wanneer ze kinderen krijgen dan komen de problemen. De man wil de kinderen niet-islamitisch opvoeden en wil niks hebben van de islam en de vrouw wil dat haar kinderen als moslims worden opgevoed. Naast dit ook bestaan er ook vele verschillen tussen een moslim en een ongelovige.

Als desbetreffende persoon echt met u wil trouwen, nodig hem dan uit tot de islam en vraag Allah om hem te leiden naar het zuivere geloof. Bekeerd hij zich naar het geloof (dus niet slechts omwille van het huwelijk) dan heeft u twee vliegen in een klap, namelijk het huwelijk en tevens bent u het middel geweest waardoor iemand tot het rechte pad is gekomen. Hierover heeft de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd, in een hadith die overgeleverd is door Sahl ibn Sa'd: "Als je de oorzaak bent tot het leiden van een persoon (naar de Islam) dan is het beter dan het in bezit hebben van de hele wereld." (Boekharie 3425). En het tweede is het trouwen in vrede met desbetreffende persoon.

Weet beste zuster, dat Allah nooit Zijn dienaren in de steek laat, als desbetreffende persoon niet geschikt is dan zal Allah u een betere persoon schenken. Allah zegt in Soerat An-noer, aya: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat An-noer, aya 26).

En Allah weet het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com


-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 12:32

En maar pochen dat de islam de snelst groeiede godsdienst is.

Geen wonder: andersdenkenden dienen zich, willen ze zich binden aan een moslim, moslim worden. Anders hebben zowel de nietmoslim als de moslim een probleem. Ja, dan wordt er, voor de schone schijn en schijnheiligheid, gekozen om moslim te worden.

Ben je moslim en je ervaart bijv. het christendom als, voor jou, een betere godsdienst is, dan wordt de overstap door grote sociale druk (bedreigingen, etc.) tegengehouden.

Dit deel van de islam bevalt me totaal niet. Intolerantie ten top.

 



Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 12:35
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

En maar pochen dat de islam de snelst groeiede godsdienst is.

Geen wonder: andersdenkenden dienen zich, willen ze zich binden aan een moslim, moslim worden. Anders hebben zowel de nietmoslim als de moslim een probleem. Ja, dan wordt er, voor de schone schijn en schijnheiligheid, gekozen om moslim te worden.

Ben je moslim en je ervaart bijv. het christendom als, voor jou, een betere godsdienst is, dan wordt de overstap door grote sociale druk (bedreigingen, etc.) tegengehouden.

Om te beginnen heeft dat niks met de Islaam te maken. Maar om als moslim, christen worden, dan moet je wel erg dom zijn !

Dit deel van de islam bevalt me totaal niet. Intolerantie ten top.

 



Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 12:37

Jouw probleem, jij ziet de dingen zoals jij ze wil zien niet wat de werkelijkheid is..

Iedereen is vrij om te kiezen wat hij /zij wil want la ikraha fie dien voor jouw vertaald als: er is geen dwang in geloof.

Als iemand moslim of moslima wil worden dat doen zij dat omdat ze ervan overtuigd zijn dat Allah de Schepper van de hemelen en de aarde is en omdat ze overtuigd zijn van de Qoraan.

Pochen dat de islam de meest snelst-groeiende godsdienst is, is geen pochen dat is een feit!

Gr. AmatoelAziz



-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 12:39

Dit deel van de islam bevalt me totaal niet. Intolerantie ten top.

By the way welk deel van de islaam bevalt je wel? Geen enkele vrees ik, wel triest dat je hier elke dag ronddwarrelt met al je kritiek



-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 12:51

vervolg artikel volkskrant;

"Wees toch eerlijk naar jezelf". "Eerlijk"? Ach ja. je ziet mij nu zitten, op een dodelijke verliefd op een Hollandse ongelovige man. Dapper en onbevooroordeeld  heeft mijn eigenwijze hart zijn koers gevolgd. Dagdromend dwingt het mij hem te volgen. Dan kijk ik schuldbewust naar mijn ouders en de wakende ogen van mijn broers.(!!! let op de sociale druk) Verscheurd door verdriet  en verlangen naar een wereld die ik niet mag betreden (!!!!) sluit ik mezelf op in mijn kamer. Ik heb ervoor gevochten toestemming te krijgen om te leren, om te studeren, maar nu ben ik niet meer in staat om voor mijn geluk, voor mijn leven te vechten.( de vrouw, verkleint tot een non-individu) Ik ben het eenzame gevecht zat, en dat ook nog tegen de mensen waar ik het meest van houd.( dit noem ik onderdrukking van de vrouw) Wat is gelukkig zijn ten slotte? Ik ben blij en trots dat ik heb gestudeerd. Verder moet ik de rust in mijn hoofd hervinden. Daarom hoop ik dat ik over 3 weken, als ik uit Mekka terugkom, ik zo sterk in mijn schoenen sta dat ik mijn gevoelens kan beheersen zodat ik me onbezorgd en onbesproken bij mijn gemeenschap kan aansluiten. (het vrouwelijke geslacht wordt door mannen beheerd.)

"Ik ben onthutst. Die gemeenschap van jou heeft juist harde confrontatie nodig om hun onmenselijke mentaliteit bij te stellen. De moslimgemeenschap zal moeten inzien dat zij zich niet langer in de samenleving waarin zij leven afzijdig houden. Ik heb altijd de hoop gekoesterd dat vrouwen zoals jij, die hier geboren zijn, zouden eisen dat zij zelf hun partner kiezen. Veel moslimvrouwen willen het liefst in het geheim van 2 walletjes eten. Ze worden verliefd op een ongelovige man, en bedrijven zelfs de liefde met hem. Maar toch altijd weer dat verlangen om een goede dochter te zijn. Ik begrijp dat als geen ander. Zelf ben ik 16 jaar geleden op slag verliefd geworden op een ongelovige Hollandse man. Dat heeft mij een helse strijd  van 5 jaren opgeleverd.

"Om jou een schuldgevoel aan te praten zullen velen van hen tegen je preken. Je bent door vreemde, onreine handen aangeraakt en daarom loopt jouw familie nu krom van schaamte door het leven (het gaat niet om Allah, het gaat om eer- en schaamtegevoel) Je bent nu je glans kwijt. Je gezicht is mat en je ogen zijn vertroebeld. Roddelgrage vrouwen zullen dagelijks je moeder belagen en haar verwijten dat zij haar dochter niet in de hand heeft. (de tolerante islam???)

wordt vervolgd.

 



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 23 februari 2006 om 22:00
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Dit deel van de islam bevalt me totaal niet. Intolerantie ten top.

By the way welk deel van de islaam bevalt je wel? Geen enkele vrees ik, wel triest dat je hier elke dag ronddwarrelt met al je kritiek

Daar heb je gelijk in. Het was inderdaad beter als het niet nodig was. Het stuk dat ik citeer is trouwens een gesprek tussen 2 moslima's.



Geplaatst door: anissa
Geplaatst op: 24 februari 2006 om 05:20
salaam, broeders en zusters

ik heb ook mijn meining in vind het niet kunnen waarom??? het is gewoon haram tenzij hij moslim wordt


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 24 februari 2006 om 05:39

Vandaar dat ik het woord intolerantie gebruik. En vergeet niet: "in het geloof is geen dwang".

Menig moslim heeft dit al naar voren gebracht. Dan klopt er iets niet.

 



Geplaatst door: naika
Geplaatst op: 24 februari 2006 om 06:21
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Dit deel van de islam bevalt me totaal niet. Intolerantie ten top.

By the way welk deel van de islaam bevalt je wel? Geen enkele vrees ik, wel triest dat je hier elke dag ronddwarrelt met al je kritiek

Daar heb je gelijk in. Het was inderdaad beter als het niet nodig was.

wat een geluk dan,dat we jou nog hebben om ons van kritiek te voorzien!



-------------
Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.


Geplaatst door: naika
Geplaatst op: 24 februari 2006 om 06:41
in het geloof is er inderdaad geen dwang,een bekeering moet om de juiste redenen gebeuren,niet als middel om iets anders te bereiken,anders vrees ik dat je alleen jezelf voor de gek houdt,want ALLAH weet wat er zich in de harten van alle mensen afspeeld,niets is verborgen voor HEM.

-------------
Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 24 februari 2006 om 06:47

En als mensen jouw redenatie volgen, dan heb ik er geen enkel probleem mee als mensen ervoor kiezen moslim worden.

Sterker, ik hoop dat ze heel gelukkig worden.

Maar zoals mijn verhaal al aangeeft, is er weldegelijk dwang.



Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 24 februari 2006 om 07:14
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

En als mensen jouw redenatie volgen, dan heb ik er geen enkel probleem mee als mensen ervoor kiezen moslim worden.

Sterker, ik hoop dat ze heel gelukkig worden.

Maar zoals mijn verhaal al aangeeft, is er weldegelijk dwang.

Er is geen dwang in het geloof. Wil je niets met het geloof te maken hebben blijf er dan ver weg van. Wanneer jij te maken hebt met een moslima dan heb je automatisch te maken met het geloof, dus blijf ver weg van het geloof en de gelovigen. Zo makkelijk is het!!!



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 24 februari 2006 om 07:36
Dus intolerantie en dwang. Duidelijk.


Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 24 februari 2006 om 07:40

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Dus intolerantie en dwang. Duidelijk.

Nee niks intolerantie en dwang. Als een ongelovige niks te maken wilt hebben met de islam of welk geloof dan ook, blijf er dan verre weg van dan hoef je er ook niks mee te maken hebben. Zo simpel en makkelijk is het, maak het niet moeilijker dan het is.



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: dawood102
Geplaatst op: 24 februari 2006 om 07:58

En maar pochen dat de islam de snelst groeiede godsdienst is.

Geen wonder: andersdenkenden dienen zich, willen ze zich binden aan een moslim, moslim worden. Anders hebben zowel de nietmoslim als de moslim een probleem. Ja, dan wordt er, voor de schone schijn en schijnheiligheid, gekozen om moslim te worden.

Ben je moslim en je ervaart bijv. het christendom als, voor jou, een betere godsdienst is, dan wordt de overstap door grote sociale druk (bedreigingen, etc.) tegengehouden.

Dit deel van de islam bevalt me totaal niet. Intolerantie ten top

 

ik wordt niet goed van jou kafir,.. met je onzin



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 24 februari 2006 om 10:21

Ik kan me voorstellen dat de door mij genoemde schone schijn en schijnheiligheid je niet bevalt.

Maar leg me eens uit waarom je mijn uitspraken onzin noemt.

Groet, PP



Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 24 februari 2006 om 11:44

Trouwens vroeger mochten protestanten bijv niet met katholieken trouwen en andersom.

Hoe zit het dan met een nederlandse die niet met een marokkaan mag trouwen?

Heeft dat ook te maken met intolerantie en dwang? Nee,

Voorschriften zijn duidelijk dit is vanuit een religieus oogpunt.

Take it or leave it...

En ik begrijp best dat het moeilijk kan zijn voor mensen die in zo'n situatie zitten maar ja wie ben ik om daarover te oordelen..

gayr inscha Allah..



-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 24 februari 2006 om 13:06

Mijn dochter is thuis gekomen met jongens van verschillende pluimage. Ook een moslim. Had en heb ik geen enkele probleem mee.

Het begon pas een probleem te worden toen hij steeds subtieler de islamitische vrouwenwetjes op mijn dochter losliet. Toen heb ik mijn dochter duidelijk gemaakt dat hij niet gek is op haar. Gelukkig heeft ze op tijd ingezien dat hij geen goede partij was.

Momenteel woont ze al jaren samen met een Antilliaan. Ik ben er trots op dat hij mijn schoonzoon is. Hij laat mijn dochter zichzelf zijn.

Dat je stelt dat een nederlandse niet met een Marokaan mag trouwen heeft vooral al reden dat allochtonen niet willen dat hun dochter, onder subtiele dwang, moslim wordt. Heeft o.a. te maken met de slechte naam van de islam.

Als de islam stelt dat er in het geloof geen dwang is, handel daar als moslim dan naar.

groet

PP



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 24 februari 2006 om 14:25

Haraam blijft Haraam, maar god is de vergeefbare.



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 25 februari 2006 om 03:40
Maar speel niet zelf voor God.

-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 25 februari 2006 om 03:54

vervolg Volkskrant artikel .

"Stoot haar af, sluit je deuren voor haar asl ze niet naar je wil luisteren. (geen dwang?) In de ogen van deze mensen ben je een losbandige vrouw die op een ongelovige blanke man viel.. Tegelijkertijd zul je op ongegeneerde wijze door mannelijke landgenoten benaderd worden voor seks. Want als een vrouw geen respect voor zichzelf heeft hebben weij ook geen respect voor haar. Natuurlijk is het pijnlijk als je moeder je verdrietig en je niet-begrijpend aankijkt en zegt: "Kind, je kiest tussen fout en goed, je kiest tussen geloven en niet-geloven, je kiest tussen je eigen waarden en normen en ietswat nooit van jou kan zijn, je kiest tussen loyaliteit aan je gemeenschap en je eigen eenzame en tenslotte eenzame weg, je kiest tussen hart en verstand."

"Hoe vreemd is het dat een moslimman WEL verliefd kan en mag worden en zelfs mag trouwen met een ongelovige vrouw terwijl dat voor een moslimvrouw verboden is? Dat heeft te maken met het feit, beweerd men, dat een moslimman de leider van het gezin is en sterk genoeg is om uiteindelijk zijn vrouw te bekeren. Voor hem is het toegestaan om te genieten, geleiefd te worden en als hij daar genoeg van heeft dat van zich af te stoten. Maar de moslimvrouw is en blijft een vrouw. Zij is niet bij  machte haar man tot een keuze te dwingen. (let op de woordkeuze van de schrijfster: dwingen!) Voor haar geldt dat romantiek en geloof absoluut niet samen kunnen gaan.

"Trouwens, wat denk jij in Mekka te kunnen vinden wat je nu al niet weet?"vroeg ik aan N. "Ik zoek genezing".

"Genezing? Maar je bent niet ziek. Je bent alleen verliefd en dat is niet haram. Dat is juist een teken dat je leeft. Wie kan liefhebben, leeft".

"Waarom bezorgt me dat dan zoveel pijn? Waarom ben ik dan zo bang dat ik nauwelijks kan ademen?"

"Omdat jij de confrontatie met je ouders, met je broers en met je gemeenschap uit de weg gaat."

wordt vervolgd.

 

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: vradig
Geplaatst op: 25 februari 2006 om 04:04
Peter Pan, wat is je motivatie om dit artikel te laten zien?


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 25 februari 2006 om 04:34

Mijn motivatie is om mensen een andere waarheid aan te bieden dan hun eigen beperkte waarheid.

Wees gerust, deze houding neem ik aan bij Groen Links, binnen de katholieke kerk en binnen verschillende actiegroepen en niet specifiek op deze site.

Zoals ik al vanaf het begin van mijn carriere op deze site aangeef, is de mens niet bij machte DE waarheid te bevatten. Elk mens heeft zijn eigen zeer beperkte waarheid, waarin hij/zij gevangen zit.

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 25 februari 2006 om 04:50

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Maar speel niet zelf voor God.

Wie speelt er hier voor God jij maakt je eigen regeltjes, niet ik. En dan mag je wel verder praten over je onzin maar dat boeit mij niet



Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 25 februari 2006 om 04:52
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

vervolg Volkskrant artikel .

"Stoot haar af, sluit je deuren voor haar asl ze niet naar je wil luisteren. (geen dwang?) In de ogen van deze mensen ben je een losbandige vrouw die op een ongelovige blanke man viel.. Tegelijkertijd zul je op ongegeneerde wijze door mannelijke landgenoten benaderd worden voor seks. Want als een vrouw geen respect voor zichzelf heeft hebben weij ook geen respect voor haar. Natuurlijk is het pijnlijk als je moeder je verdrietig en je niet-begrijpend aankijkt en zegt: "Kind, je kiest tussen fout en goed, je kiest tussen geloven en niet-geloven, je kiest tussen je eigen waarden en normen en ietswat nooit van jou kan zijn, je kiest tussen loyaliteit aan je gemeenschap en je eigen eenzame en tenslotte eenzame weg, je kiest tussen hart en verstand."

"Hoe vreemd is het dat een moslimman WEL verliefd kan en mag worden en zelfs mag trouwen met een ongelovige vrouw terwijl dat voor een moslimvrouw verboden is? Dat heeft te maken met het feit, beweerd men, dat een moslimman de leider van het gezin is en sterk genoeg is om uiteindelijk zijn vrouw te bekeren. Voor hem is het toegestaan om te genieten, geleiefd te worden en als hij daar genoeg van heeft dat van zich af te stoten. Maar de moslimvrouw is en blijft een vrouw. Zij is niet bij  machte haar man tot een keuze te dwingen. (let op de woordkeuze van de schrijfster: dwingen!) Voor haar geldt dat romantiek en geloof absoluut niet samen kunnen gaan.

"Trouwens, wat denk jij in Mekka te kunnen vinden wat je nu al niet weet?"vroeg ik aan N. "Ik zoek genezing".

"Genezing? Maar je bent niet ziek. Je bent alleen verliefd en dat is niet haram. Dat is juist een teken dat je leeft. Wie kan liefhebben, leeft".

"Waarom bezorgt me dat dan zoveel pijn? Waarom ben ik dan zo bang dat ik nauwelijks kan ademen?"

"Omdat jij de confrontatie met je ouders, met je broers en met je gemeenschap uit de weg gaat."

wordt vervolgd.

 

 

Wie heeft deze Roman geschreven ?



Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 25 februari 2006 om 04:58

In eerste instantie geplaatst door vradig

Peter Pan, wat is je motivatie om dit artikel te laten zien?

Hij heeft geen motivatie, hij leest gewoon te veel boeken(en vooral Romans)



Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 25 februari 2006 om 08:07
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Mijn dochter is thuis gekomen met jongens van verschillende pluimage. Ook een moslim. Had en heb ik geen enkele probleem mee.

Het begon pas een probleem te worden toen hij steeds subtieler de islamitische vrouwenwetjes op mijn dochter losliet. Toen heb ik mijn dochter duidelijk gemaakt dat hij niet gek is op haar. Gelukkig heeft ze op tijd ingezien dat hij geen goede partij was.

Momenteel woont ze al jaren samen met een Antilliaan. Ik ben er trots op dat hij mijn schoonzoon is. Hij laat mijn dochter zichzelf zijn.

Dat je stelt dat een nederlandse niet met een Marokaan mag trouwen heeft vooral al reden dat allochtonen niet willen dat hun dochter, onder subtiele dwang, moslim wordt. Heeft o.a. te maken met de slechte naam van de islam.

Als de islam stelt dat er in het geloof geen dwang is, handel daar als moslim dan naar.

groet

PP

Er zijn zat Nederlandse vrouwen die geen moslim worden na gehuwd te zijn met een marokkaan. Soms als ze alsnog besluiten om zich te bekeren dan doen ze dat uit vrije wil, dus wat je zegt klopt niet altijd. Tenminste in de meeste gevallen niet.

Niemand dwingt een ander iets te doen wat hij zij niet wil, dat bepaalde moslims zich anders gedragen heeft daarentegen niets maar dan ook niets met de islaam te maken.

Maar goed jij hebt je oordeel al duidelijk klaar ook al hebben bepaalde mensen herhaadelijk geprobeerd om uit te leggen hoe het daadwerkelijk zit.

Gr. AmatoelAziz



-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 25 februari 2006 om 15:53
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door vradig

Peter Pan, wat is je motivatie om dit artikel te laten zien?

Hij heeft geen motivatie, hij leest gewoon te veel boeken(en vooral Romans)

Beste Murat, ik heb duidelijk mijn motivatie gegeven.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 25 februari 2006 om 15:55
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Mijn dochter is thuis gekomen met jongens van verschillende pluimage. Ook een moslim. Had en heb ik geen enkele probleem mee.

Het begon pas een probleem te worden toen hij steeds subtieler de islamitische vrouwenwetjes op mijn dochter losliet. Toen heb ik mijn dochter duidelijk gemaakt dat hij niet gek is op haar. Gelukkig heeft ze op tijd ingezien dat hij geen goede partij was.

Momenteel woont ze al jaren samen met een Antilliaan. Ik ben er trots op dat hij mijn schoonzoon is. Hij laat mijn dochter zichzelf zijn.

Dat je stelt dat een nederlandse niet met een Marokaan mag trouwen heeft vooral al reden dat allochtonen niet willen dat hun dochter, onder subtiele dwang, moslim wordt. Heeft o.a. te maken met de slechte naam van de islam.

Als de islam stelt dat er in het geloof geen dwang is, handel daar als moslim dan naar.

groet

PP

Er zijn zat Nederlandse vrouwen die geen moslim worden na gehuwd te zijn met een marokkaan. Soms als ze alsnog besluiten om zich te bekeren dan doen ze dat uit vrije wil, dus wat je zegt klopt niet altijd. Tenminste in de meeste gevallen niet.

Onderbouw je stelling met cijfers.

Niemand dwingt een ander iets te doen wat hij zij niet wil, dat bepaalde moslims zich anders gedragen heeft daarentegen niets maar dan ook niets met de islaam te maken.

Lees het verhaal van deze moslima nog eens. En je zult zien dat er sprake is van dwang.

Maar goed jij hebt je oordeel al duidelijk klaar ook al hebben bepaalde mensen herhaadelijk geprobeerd om uit te leggen hoe het daadwerkelijk zit.

Zoals ik al aangaf, het is een verhaal van een moslima. Niet van mij.

Gr. AmatoelAziz



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 26 februari 2006 om 10:21

Onderbouw je stelling met cijfers.

Waar zijn jouw cijfers dan? Ik spreek uit ervaringen die andere mensen met mij hebben gedeeld.

Lees het verhaal van deze moslima nog eens. En je zult zien dat er sprake is van dwang.

Moeilijk he begrijpend lezen? Er is geen dwang in de godsdienst, als andere mensen er wel dwang van maken dat ligt dat aan hun niet aan de Islaam.Lees de Qoraan en je zult zien dat er in staat dat er geen dwang is in het geloof.

Zoals ik al aangaf, het is een verhaal van een moslima. Niet van mij.

Precies zoals je zelf al zegt is het een verhaal van een moslima gebasseerd op haar eigen ervaring,wat buiten de islaam om staat!

 

 

 



-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 27 februari 2006 om 08:00

Vanuit mijn religieus relativisme heb ik grote moeite met de houding die ik bij veel moslims bespeur, ook bij sommige van degenen die ik als vrienden beschouw. Dat is de houding dat op de keper beschouwd hun geloof het enige ware is. Een houding die helaas ook de katholieke kerk eeuwenlang heeft gekenmerkt. In hun hart kijken veel moslims neer op anders- en niet-gelovigen. Alsof dat tweederangs schepselen zijn. Natuurlijk wordt dat meestal niet uitgesproken, want dat vindt men te link. Maar in allerlei kleinere �zaken� sijpelt het toch door.

Een simpel voorbeeld. Ik heb nog nooit, werkelijk nog nooit, meegemaakt dat een moslim mij naar de kenmerken of achtergronden van mijn geloof vroeg. Terwijl het omgekeerde vaak is voorgekomen. Het lijkt erop dat nogal wat moslims zich ten opzichte van hun christelijke en niet-gelovige mede-landers voor wat betreft geloof in een soort van �splendid isolation� terugtrekken. Alsof ze niet �besmet� willen worden door anders- en niet-gelovigen.

Dat kan uitmonden in religieuze intolerantie. Je eigen godsdienst belangrijker achten dan wat verder dan ook in de wereld. Een ernstig en gevaarlijk verschijnsel. Ernstig omdat het zich niet verdraagt met de grondrechten van onze samenleving. Wie religieus intolerant is, kan voor de vrijheid van godsdienst, ��n van die grondrechten, geen respect opbrengen.

Religieus-intolerante moslim-ouders zullen geen enkel respect opbrengen voor hun zoon of dochter als die met een niet-moslim partner wil trouwen. Zij zien niet in dat het recht waar ze zelf gebruik van maken, namelijk in vrijheid hun godsdienst beoefenen, ook een plicht inhoudt. De plicht om anderen, ook anderen van eigen vlees en bloed, diezelfde vrijheid te geven en pal voor die vrijheid te staan.

Religieuze intolerantie is ook gevaarlijk. Ze vormt een broeinest voor gewelddadigheid. Als ik iemand veracht omdat hij mijn geloof afwijst, dan maak ik �m tot vijand. Vijanden moeten bestreden worden. De reden waarom gewelddadig extremisme in onze tijd vooral gebeurt in de naam van de islam, is hierin te vinden. Voor de meeste moslim-extremisten geldt: je bent moslim of je bent niks.

Dat �niks� verwijst niet alleen naar niet het ware geloof hebben maar ook naar je waarde als schepsel. Daarmee is de brug naar geweld, ook geweld tegen onschuldige burgers, geslagen. Die brug moet worden afgebroken en de moslims van vandaag hebben daarin zelf de sleutelrol. Ze zullen het moeten doen door in eigen kring de houding uit te dragen dat men niet het enige ware geloof bezit. Dat God vele namen heeft en dat Allah daar ��n van is, maar niet de enig ware. Zolang de rest van Nederland dat niet uit de mond van de moslim-gemeenschap hoort, zal er achterdocht zijn.

R. Diekstra



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 27 februari 2006 om 08:38
Een prinses uit Qatar wordt al drie jaar lang door haar aartsconservatieve ouders vastgehouden. In 2002 waagde ze het om zonder toestemming van haar vader te trouwen met een gescheiden Egyptenaar. Hamda Fahd Jasem Ali Abd Allah al-Thani (26) betaalt een dure prijs voor haar liefde.

De stem op de gesmokkelde tape is rustig, maar wanhopig: ,,Ik vraag alle barmhartige mensen om mij te helpen. Ik smeek u in de naam van God om me te helpen, om me niet in de steek te laten.'' Dit is het laatste wat van prinses Hamda werd vernomen, sinds ze drie jaar geleden op klaarlichte dag werd ontvoerd in de Egyptische hoofdstad Cairo.

Prinses Hamda (nu 2Cool is lid van de al-Thani familie die al meer dan 150 jaar de dienst uitmaakt in Qatar. Ze behoort tot een zijtak van de regerende familie, maar mag zich nog altijd sheikha of prinses noemen. Haar noodlot wil dat haar ouders aartsconservatief zijn in een conservatieve samenleving. Haar broers kregen alle vrijheid, terwijl zij en haar zussen nauwelijks het huis uit mochten.

Geen huwbare dochters

In 2001 ontmoette Hamda Sayed Saley, een 42-jarige gescheiden Egyptenaar, in een hotel in Jeddah waar ze op vakantie was met haar moeder. Zoals zovele verliefde mensen hielden ze contact met elkaar via telefoon of email. Toen ze besloten te trouwen, wist Hamda hoe haar vader zou reageren, maar Sayed wou toch om haar hand vragen bij haar vader. Hij kreeg daartoe nooit de gelegenheid. Hij ontving simpel het bericht dat de familie geen huwbare dochters had. ,,Hamda begreep toen dat haar leven een trage dood kon worden,'' zegt Sayed, ,,Ze besloot zelf om haar land te verlaten. Ze is een zeer moedige meid.''

Vrouwen onder de 30 kunnen Qatar niet verlaten tenzij met de toestemming van hun vader of echtgenoot. Hamda leende daarom het paspoort van een Saoedische vriendin op wie ze in hoofddoek sterk geleek en vertrok in het geheim naar Cairo. Ze liet wel een brief achter waarin ze haar ouders vertelde wat ze had gedaan.

Hamda en Sayed trouwden op 5 november 2002. Niemand van haar familie was aanwezig, maar Hamda was dolgelukkig. Toen kreeg Hamda van een van haar zusters het bericht dat haar moeder ernstig ziek was. Hamda belde naar huis en deze daad van ouderliefde heeft haar wellicht de vrijheid gekost.

Ge�soleerde kamer

Omdat de ouders van Hamda aan de autoriteiten van Qatar had gezegd dat hun dochter was ontvoerd, moest de prinses haar situatie in Egypte in orde brengen. Bovendien moest ze ook naar de ambassade van Qatar voor een nieuw paspoort. Bij het buitenkomen van de ambassade sloeg het noodlot toe: Hamda werd gillend in een wagen gesleurd en verdween.

Wanhopig belde Sayed later op de dag naar de zussen van Hamda en kreeg te horen dat ze terug thuis was. Ze was ontvoerd door leden van de staatsveiligheid van Qatar. Thuis had ze de keuze gekregen tussen de gevangenis of huisarrest. Hamda koos voor de cel. Na twaalf maanden werd Hamda overgebracht naar een ge�soleerde kamer in het paleis van haar vader.

Prinses Hamda leeft nu al twee jaar in haar afgesloten kamer. De Arabische media hebben enige tijd aandacht besteed aan haar ontvoering, maar hebben nu geen belangstelling meer voor de zaak. Amnesty International voert campagne voor haar vrijlating, maar verder is de wereld Hamda vergeten.
_________________
Extremisme is het product van geestelijke onzekerheid. Het is het product van een lichamelijk besef van minderwaardigheid. Het is de uitdrukking van eigen onvermogen om binnen de bestaande maatschappij jezelf te handhaven. http://www.vrijdenker.be/ - http://www.vrijdenker.be/


-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 27 februari 2006 om 08:39
GAZA-STAD The Independent Donald Macintyre
PALESTIJNSE EXTREMISTEN PREDIKEN NIEUW RELIGIEUS REGIME

Naila Ayesh is een vrijzinnige gehuwde vrouw die geregeld in westerse kledij door Gaza loopt. Sinds de verkiezingsoverwinning van Hamas vorige woensdag heeft ze een aantal subtiele veranderingen opgemerkt.

Naila Ayesh vertelt hoe een vriendin aan een buurvrouw vertelde dat haar dochter op de Amerikaanse school in Gaza-stad zit. �Waarom stuur je haar naar de kruisvaardersschool?�, antwoordde de geschokte buurvrouw. �Waarom stuur je haar niet naar de Sjeik Ahmed Yassinschool (genoemd naar de overleden oprichter van Hamas) waar ze verschillende talen en de Koran kan leren?� Ayesh voegt eraan toe: �Dat gebeurde vroeger ook al, maar sinds de verkiezingen gebeurt het vaker.�

Ayesh is een overtuigd Palestijns nationalist. Zij en haar echtgenoot hebben vanwege hun overtuiging lange gevangenisstraffen uitgezeten in Isra�lische gevangenissen.

Ze vreest dat de gevolgen van de Hamaszege veel verder zullen gaan dan deze vrij banale voorbodes.

Ayesh staat aan het hoofd van het Women�s Affairs Centre, een gedurfde oase van progressief feminisme in een streng conservatief Gaza. De islamitische partijen en hun aanhangers in de moskee�n lopen niet warm voor de doelstellingen van de organisatie.

Het centrum ijverde voor een opvangcentrum voor geslagen vrouwen.

Tevergeefs, want er werd gevreesd dat zo�n opvangtehuis vrouwen zou aanmoedigen hun mannen te verlaten.

Het centrum heeft onder meer een experimenteel programma lopen waarin studentes van de islamitische universiteit kunnen kennismaken met wetgeving, mensenrechten en jobmogelijkheden.

Ze ijveren voor een familierecht dat vrouwen beschermt tegen mishandeling en hun voogdijschap waarborgt na een scheiding.

Het centrum vreest dat dit geen prioriteit zal zijn voor Hamas. �Ik maak me geen zorgen over de wetten die al gestemd zijn, omdat daarvoor een tweederde meerderheid vereist is, maar ik maak me zorgen over de wetgeving die er nog niet is�, zegt Ayesh.

Hamas is niet te vergelijken met de Taliban. De organisatie is voorstander van onderwijs voor vrouwen en zet zich af tegen eremoorden.

Sommige kandidaten ondersteunen de opvangtehuizen voor vrouwen. Hamaswoordvoerders benadrukken ten stelligste dat het niet de bedoeling is om de religieuze ideologie, waaronder een verplichting tot de sharia (de islamitische wetgeving), in de nabije toekomst af te dwingen in het parlement. Waarom niet??

Maar Ayesh vreest dat de publieke boodschap die wordt gegeven soms in tegenspraak is met de diepe overtuigingen van de nieuwe leden van de Palestijnse Wetgevende Raad (PLC). Als voorbeeld haalt ze Mariam Farhat aan, de �Moeder van de Martelaren�. In haar verkiezingsvideo helpt ze haar 17-jarige zoon met zijn explosieven die hem en vijf Isra�li�s doodden. In een interview zegt ze dat ze als parlementari�r allereerst zal ijveren voor de verplichte hoofddoek. Haar latere ontkenning daarvan maakte weinig indruk op Ayesh. Hoe dan ook verwacht ze niet direct een verandering op het vlak van wetgeving, maar eerder een culturele en stapsgewijze verandering. �Hamas zal het niet rechtstreeks aanpakken, maar via gerespecteerde figuren, in de moskee�n bijvoorbeeld.�

Ayesh is de eerste om te erkennen dat de massale stem voor Hamas op de diepe wens wijst om Fatah te �straffen� voor het mislukte beleid van de voorbije tien jaar. Ze hoorde dat Hamas 200 sjekel (35 euro) betaalde aan slecht ge�nformeerde kiezers om voor zijn kandidaten te stemmen, maar ze voegt er ook aan toe dat er minstens evenveel berichten circuleren dat Fatah hetzelfde deed. Maar ze zegt ook dat de vrouwen die ze ontmoet via haar werk vertellen over een andere effectieve boodschap van Hamasmilitanten, dikwijls zelf vrouwen. �De vrouwen zeggen dat hen werd verteld: �Als je niet voor Hamas stemt, zal God je straffen.��
_________________


-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 27 februari 2006 om 11:32

Hoezo, geen dwang?



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 28 februari 2006 om 11:45
De Franse Samira Bellil, geboren in Algiers, groeide op in een probleemgezin waar haar brute vader de scepter zwaaide. Ze leefde grotendeels op straat en werd als puber verschillende keren het slachtoffer van groepsverkrachtingen. Vijftien jaar later, met een jarenlange therapie achter de rug, vond ze de moed om haar verhaal te vertellen.


Niemand heeft een vinger uitgestoken toen een veertienjarig meisje in een trein, tussen Parijs en Sarcelles, in elkaar werd getimmerd. Toen ze bij haar haren op straat werd voortgesleept. Toen ze in een stinkende kelder werd gegooid en een hele nacht verkracht en gemarteld werd door een bende jongens van haar eigen wijk, van haar eigen ,,cultuur''. Niet ��n keer, maar drie keer is Samira Bellil door een meute mishandeld en verkracht. Tweemaal toen ze veertien was, in de Parijse voorstad waar ze woonde, een keer toen ze zeventien was, op vakantie in Algerije, het geboorteland van haar ouders. En telkens waren niet de schoften die haar misbruikten schuldig, maar zij. Want een meisje wie zoiets overkomt, die zoekt het toch zelf, nietwaar?

Na vijftien pijnlijke jaren van ontreddering en schuldgevoel, van ontsporing in drugs en drank en hopeloze relaties, van hardnekkige verdringing en onaangepaste opvang, en van eindelijk een weldoende therapie van drie jaar, heeft Samira het trauma van zich afgeschreven. Ontsnapt uit de hel is de vertaling van Dans l'enfer des tournantes -- de tournantes zijn de groepsverkrachtingen waarmee meisjes in de cit�s geterroriseerd worden.

De ca�d die haar en vele andere meisjes verkrachtte ,,kreeg acht jaar. Ik kreeg er vijftien. De meeste verkrachte meisjes en vrouwen hebben levenslang,'' zegt Samira Bellil.

Ze is pittig en lacht gemakkelijk en komt zelfverzekerd over, want ze heeft beslist dat ze nog een leven voor zich heeft en dat ze geen slachtoffer meer is. Maar ze draagt levenslang diepe littekens in haar geest en haar ziel.

Haar boek sloeg in als een bom in Frankrijk, waar seksueel geweld in de immigrantengetto's een taboe was en nog steeds in grote mate is. De meeste meisjes die verkracht worden, durven niets te zeggen, want ze dreigen thuis uitgestoten te worden en in de rest van de cit� bekend te staan als een ,,keldermeisje'', een slet die je naar believen mag stompen en slaan, die, zoals in haar boek staat, ,,uitgeleend wordt als een cd of een trui, die doorgegeven wordt als een joint''.

Wie, zoals Samira Bellil, de stilte durft te verbreken, wordt overladen met verwijten. ,,De mannen van de banlieue zeggen dat ik mijn gemeenschap verraad. Progressieven vragen me of ik geen koren op de molen van het [uiterst-rechtse] Front National gooi. Maar wat hebben de jaren van stilzwijgen over de hel van de meisjes in de cit�s, om zogezegd geen racistische indruk te maken, opgeleverd? Dat Jean-Marie Le Pen vorig jaar tweede werd in de presidentsverkiezingen.''

Samira Bellils boek betekende een duw in de rug van het collectief Ni putes ni soumises waarvan ze deel uitmaakt (,,noch hoeren noch sloren''). Het boek is in de eerste plaats bedoeld voor de vele duizenden vrouwen die hetzelfde lot hebben ondergaan. ,,Wat ik die vrouwen wil zeggen is: ja, je hebt iets verschrikkelijks beleefd. Maar besef dat je toch nog een leven kunt hebben. Het is mogelijk om opnieuw te glimlachen, het is mogelijk jezelf weer op te bouwen, het is mogelijk.''

Het erge is, vindt ze, dat de daders meestal vrij rondlopen en de slachtoffers met de vinger worden gewezen. ,,Nog erger, de meisjes hebben zich laten wijsmaken dat ze zelf schuldig zijn, ze verliezen elk zelfrespect, ze denken dat wat hen is overkomen hun verdiende loon is, ze raken helemaal aan lager wal.'' Verkrachting is een misdaad waarbij het slachtoffer levenslang krijgt maar voor de daders worden altijd weer excuses ingeroepen, zegt ze.

Samira, de kleine beurette (meisje van Noord-Afrikaanse afkomst), was geen gemakkelijk meisje. Begrijpelijk. Ze was een begaafd, nieuwsgierig kind, ze wilde zich kunnen uitleven. Maar dat mag een meisje niet in haar milieu. Ze mocht alleen gehoorzamen, geen vragen stellen, want het antwoord bestond uit ,,klappen, geschreeuw en gespuug''. Haar vader was gewelddadig. Haar moeder beschermde haar niet, want ze was zelf het product van ,,een cultuur die vrouwen als honden behandelt''.


-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 28 februari 2006 om 11:47

Beste moslima's, behalve het vervloeken van Amerikanen en Joden, is er ook binnen jullie eigen wereld nog veel te doen.

Ik zal jullie steunen.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 28 februari 2006 om 12:03
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Beste moslima's, behalve het vervloeken van Amerikanen en Joden, is er ook binnen jullie eigen wereld nog veel te doen.

Ik zal jullie steunen.

Je hebt alleen maar een grote mond...want als mijn zusters in Irak door ameriKKKaanse militairen worden verkracht wordt het door figuren als jou afgedaan als fictie. Je hebt hierboven een belofte gedaan dus pak je koffers en ga naar Irak en maak je belofte maar waar.

-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 28 februari 2006 om 12:15

Toon mij aan waar ik verkrachtingen door amerikaanse soldaten als fictie heb afgedaan.

Ik denk eerder dat jij nu een typische 'mannelijke' houding aannneemt. Je vindt het bedreigend dat ik bovenstaande teksten plaats.

Maar, zoals al gesteld, toon mij aan waar ik verkrachtingen als fictie afdoe.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 28 februari 2006 om 13:12
Zoals ik al zei...alleen maar een grote mond, dacht dat je je koffers al had gepakt en in het vliegtuig richting Irak zat om mijn zusters daar te gaan bevrijden.

-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Umm Umarah
Geplaatst op: 28 februari 2006 om 13:18
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Beste moslima's, behalve het vervloeken van Amerikanen en Joden, is er ook binnen jullie eigen wereld nog veel te doen.

Ik zal jullie steunen.

Dat er in onze eigen wereld nog veel te doen valt, dat heeft niemand ontkend. Ja, er moet zeker nog veel gedaan worden, dat heeft echter niets met het geloof te maken. Het geloof moet beter overgedragen en uitgelegd worden aan de mensen, zodat zij deze op de juiste wijze kunnen uitvoeren.

Ook jouw wereld is niet een voorbeeld wereld en daar valt ook nog heel veel aan te doen. Het is niet goed om alleen de vinger naar anderen te wijzen, maar ook naar jezelf. Je vergeet jullie eigen fouten en bent alleen bezig met fouten van de moslims.

P.s. ik denk dat geen enkele moslima wacht op jou steun, zij hebben alleen de steun van Allah nodig want alleen Hij kan wat voor hen betekenen. Er is geen dwang in het geloof, dat is meerdere keren uitgelegd maar jij bent blijkbaar doof en blind en wilt alleen horen wat jij wilt horen.

Gegroet.



-------------
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 28 februari 2006 om 13:31

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Zoals ik al zei...alleen maar een grote mond, dacht dat je je koffers al had gepakt en in het vliegtuig richting Irak zat om mijn zusters daar te gaan bevrijden.

Ik had je moediger ingeschat. Kom met voorbeelden waar ik amerikaanse verkrachtingen afdoe als fictie. Je zult er GEEN vinden.

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 28 februari 2006 om 13:37
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Beste moslima's, behalve het vervloeken van Amerikanen en Joden, is er ook binnen jullie eigen wereld nog veel te doen.

Ik zal jullie steunen.

Dat er in onze eigen wereld nog veel te doen valt, dat heeft niemand ontkend. Ja, er moet zeker nog veel gedaan worden, dat heeft echter niets met het geloof te maken. Het geloof moet beter overgedragen en uitgelegd worden aan de mensen, zodat zij deze op de juiste wijze kunnen uitvoeren. Maar helaas is er nog geen land waar moslims de meerderheid vormen en een rechtvaardige samenleving, voor zowel man als vrouw, vorm heeft kunnen krijgen.

Ook jouw wereld is niet een voorbeeld wereld en daar valt ook nog heel veel aan te doen. Het is niet goed om alleen de vinger naar anderen te wijzen, maar ook naar jezelf. Je vergeet jullie eigen fouten en bent alleen bezig met fouten van de moslims. Ik ontken nergens dat ook in democratische landen nog het een en ander te doen is. Maar bij vergelijk van landen waar moslims de meerderheid vormen en de democratische landen komt het Westen er, wat vrouwenrechten betreft veel beter vanaf.

P.s. ik denk dat geen enkele moslima wacht op jou steun, zij hebben alleen de steun van Allah nodig want alleen Hij kan wat voor hen betekenen. Er is geen dwang in het geloof, dat is meerdere keren uitgelegd maar jij bent blijkbaar doof en blind en wilt alleen horen wat jij wilt horen.

Ik heb een aantal keren voorbeelden gegeven waarbij weldegelijk dwang wordt gebruikt. Jij ontkent dit door te stellen dat het niet des islams is. Dat noem ik struisvogelen, en ik vraag me af wie er doof en blind is.

Voor de duidelijkheid volgen nog een aantal voorbeelden.

Groet, PP

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 28 februari 2006 om 13:39
Vrouwen in de islam, deel 2/7

http://www.faithfreedom.org/Articles/
abulkazem/Women_in_Islam.htm


Door Abul Kasem.

Proloog: na de islamitische revolutie in Iran gingen veel mensen zich voor de islam interesseren. Tot nu toe was de islam slechts een obscure religie, die werd geassocieerd met de Arabieren, de armen en de zwarten. Hoewel ik was geboren als moslim en in mijn jeugd op een zeer rigide manier in het geloof was ge�ndoctrineerd, wist ik maar weinig van de 'echte islam'. Net zoals de meesten in Bangladesh dacht ik dat de islam vreedzaam, tolerant en positief tegenover vrouwen was. Na de Iraanse revolutie begon ik veel over de islam te lezen. De komst van het internet bood de beste mogelijkheid om in korte tijd iets over de islam te leren. Ik las ontelbare essays op diverse islamitische websites, geschreven door islamitische wetenschappers die voornamelijk in westerse landen woonden. Hun essays over vrouwen wekten de indruk dat de islam hun veel goeds beloofde. Als een gewone goedgelovige moslim geloofde ik wat ik maar las. Maar ik ontdekte een discrepantie in wat deze islamitische wetenschappers schreven en de onzegbare barbarij en schrijnende oneerlijkheid die vrouwen in islamitische paradijsen ten deel viel, zoals in Iran, Afghanistan, Pakistan en delen van Nigeria en Malaysia. Als de huidige trend in Bangladesh zich voortzet, zal dit land zich binnenkort ook scharen onder de islamitische paradijzen.
Ik dacht aan mijn ouder worden moeder. Ik dacht aan mijn werkende zusters. Ik dacht aan mijn liefhebbende vrouw. Ik maakte me ernstige zorgen als ik dacht aan wat mijn dierbaarste bekenden kon gebeuren als Bangladesh islamitisch zou worden en de wetten van Allah (lees Sharia) in Bangladesh zouden worden opgelegd. Deze gedachte zette me eraan dieper en dieper in de islam te graven, en voornamelijk in wat de sharia voor vrouwen in petto had. Ik ontleedde de islam microscopisch vanaf de wortel. Wat ik vond was werkelijk schokkend en verontrustend. Soms kon ik gewoon niet geloven wat ik las.
Dus ik zette deze uitleggingen, apologie�n en tafsir van de erudiete islamitische wetenschappers volledig aan de kant, en begon mijn eigen hersens, gezond verstand en oordelend vermogen te gebruiken.

Nadat ik de 'echte islam' had gevonden kon ik niet meer recht in de ogen van mijn moeder kijken. Ik kon niet langer met een gerust gemoed bij mij zusters zitten. Ik voelde me bij mijn vrouw niet op mijn gemak. Ik was gedwongen de pen op te nemen (lees toetsenbord) om alle islamitische moeders, zusters en vrouwen te vertellen wat sharia/islam voor hen betekent. We moeten onze vrouwen de waarheid laten weten over de behandeling van islamitische vrouwen voor de vele zogenaamde 'gematigde' moslimlanden dit Trojaanse (lees islamitische sharia) paard in hun leven brengt en dit een ander Afghanistan of Iran, of Noord-Nigeria of Maleisi� wordt.
Tijdens het schrijven hoorde ik het nieuws dat een Nigeriaanse vrouw zou worden gestenigd nadat haar zogenaamd onwettige dochter zou zijn gespeend, waarschijnlijk na een periode van twee jaar. Denk aan deze barbarij. Denk aan je moeder, je zuster, je liefhebbende vrouw en odchters als je dit artikel leest.

Het artikel is nogal lang. Ik vraag excuus voor het schrijven van zo'n uitvoerig artikel, maar ik kon het niet helpen. Hoe ik ook probeerde, ik kon het niet korter maken. Het moest lang worden, want er is zoveel te zeggen. Voor het gemak heb ik het essay in zeven delen gebroken.

Vrouwen zijn zondermeer inferieur!

Islamisten schrijven vaak uitvoerige essays om de genadige en glorieuze behandeling van vrouwen onder de islam aan te tonen. Als je ��n keer deze uitvoerige retoriek met die verwarrende logica hebt gelezen, heb je ze allemaal gelezen. Ze zijn allemaal volgens hetzelfde format opgezet, zelfs zo erg dat je je soms afvraagt of al die essays zijn geschreven door dezelfde schrijver of niet. Hun pennen zijn zondermeer vloeiend in het schrijven van de halfware en verdraaide, kronkelende logica. Niettemin, ze zullen nooit iets meedelen over de werkelijke status van vrouwen onder de 'ware islam'. Hier citeer ik een paar voorbeelden uit de wortel van de islam, d.w.z. de koran en hadith.

Het getuigenis van vrouwen telt half van dat van mannen...2:282

Dit is een algemeen bekend feit in de islam. Zelfs als een vrouw de Eerste Minister van een islamitisch paradijs is, dan is ze nog altijd inferieur aan de stomste man als het op wettelijke zaken aankomt. Haar bewijs op zichzelf kan voor een islamitisch hof nooit worden geaccepteerd. Dit is vanwege haar gebrekkige intelligentie en haar slechte geheugen. Wat een schande tegenover vrouwen en hun oordelingsvermogen! Wat gebeurt er als een vrouw rechter wordt? Ik weet werkelijk het antwoord niet. Niet alleen dat het getuigenis van een enkele vrouw voor een islamitisch hof niet wordt geaccepteerd, maar ook worden vrouwelijke getuigen voor de sharia in het geheel niet geaccepteerd als het volgens de hudud (strafrecht) gaat om zaken als overspel, afvalligheid, diefstal etc. Dit wil zeggen dat als een vrouw is verkracht haar getuigenis of het getuigenis van een andere vrouw niet wordt geaccpeteerd (zelfs niet als de gebeurtenis door duizenden vrouwen zou zijn gezien), tenzij vier volwaasen moslim mannen getuigen dat dat zij de het plegen van de seksuele daad met hun eigen ogen hadden gezien. Wat een recht! Ik denk dat zelfs een kangoeroehof beter is dan dit soort islamitisch recht.
Laten we nu eens kijken wat de koran hierover zegt. Dit vers is tamelijk lang, het is in feite zelfs het langste vers in de koran. Daarom citeer ik alleen het relevante gedeelte.


-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 28 februari 2006 om 14:42
IK had een half uurtje gewerkt aan een goede antwoord maar door een foutje is alles weggegaan ik zal het een ander keertje beantwoorden


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 28 februari 2006 om 15:21
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Zoals ik al zei...alleen maar een grote mond, dacht dat je je koffers al had gepakt en in het vliegtuig richting Irak zat om mijn zusters daar te gaan bevrijden.

Ik had je moediger ingeschat. Kom met voorbeelden waar ik amerikaanse verkrachtingen afdoe als fictie. Je zult er GEEN vinden.

 

Als je goed hebt gelezen heb ik geschreven "figuren als jou" dus niet specifiek jij alleen maar mensen die soortgelijke (waan)idee�n als jou hebben. AmeriKKKaanse verkrachtingen noem ik slechts als ��n van de vele voorbeelden. Ik kan me de brief herinneren van een zuster die in de Iraakse gevangenis werd verkracht door die ameriKKKaanse honden en enkele ja daar komt ie weer "figuren als jij" geloven dat zo een brief maar een verzinsel is.

-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 28 februari 2006 om 15:26
Trouwens moet ik niet reageren op deze achterlijke topic waar je alleen maar aandacht mee wilt trekken. En dat niet eens voor de zusters waar je het zogenaamd voor wilt opnemen maar alleen maar voor jezelf.

-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: vradig
Geplaatst op: 28 februari 2006 om 16:12

De schrijver van dat essay heeft op zich wel een punt, als ze zegt dat de vrouw in de islam minderwaardig is. Maar gelukkig houden de meesten zich hier niet aan.

ik sta met verbazing dingen van Bukhari te lezen:
http://www.isna.net/library/hadith/bukhari/introduction.asp - http://www.isna.net/library/hadith/bukhari/introduction.asp

http://www.isna.net/library/hadith/bukhari/062_sbt.html - http://www.isna.net/library/hadith/bukhari/062_sbt.html
In boek 62 over het huwelijk:


Volume 7, Book 62, Number 27: Narrated Abu Huraira:
The Prophet said, "A woman is married for four things, i.e., her wealth, her family status, her beauty and her religion. So you should marry the religious woman (otherwise) you will be a losers.

Volume 7, Book 62, Number 6: Narrated Anas:
The Prophet I used to go round (have sexual relations with) all his wives in one night, and he had nine wives.

Volume 7, Book 62, Number 64: Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).


Volume 7, Book 62, Number 72:
Narrated Sahl:
A woman came to the Prophet,, and presented herself to him (for marriage). He said, "I am not in need of women these days." Then a man said, "O Allah's Apostle! Marry her to me." The Prophet asked him, "What have you got?" He said, "I have got nothing." The Prophet said, "Give her something, even an iron ring." He said, "I have got nothing." The Prophet asked (him), "How much of the Quran do you know (by heart)?" He said, "So much and so much." The Prophet said, "I have married her to you for what you know of the Quran."



Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 01 maart 2006 om 12:16

Hoezo minderwaardig? Man en vrouw zijn gelijk aan elkaar net als de tanden van een kam, de man is anders geschapen dan de vrouw, ze hebben andere rechten en plichten maar dat betekent niet dat de vrouw minder is,dus vanuit die ahadith concludeer je dat? In de tijd dat de porfeet Mohamed vrede zij met hem trouwde met Aischa ( Moge Allah welbehagen hebben met haar) was het heel normaal in die tijd dat de meisjes zo vroeg trouwden omdat ze heel vroeg rijp zijn.Is het erg de redenen waarom een vrouw wordt getrouwd of dat ze als bruidschat dat en dat ontvanget? Nee want de meest gezegende vrouw is de vrouw die trouwt voor de minste kosten AlhamduLilah.

Er zijn zaken die alleen vrouwen aangaan en waar mannen niet mee om kunnen gaan, er zijn zaken die alleen mannen aangaan en waar vrouwen niet mee om kunnen gaan. Er zijn zaken waarvoor vrouwen zijn geschapen en andere zaken waar mannen voor zijn geschapen en ieder persoon moet doen waarvoor hij/zij geschapen is zoals de profeet ( salla Allahoe 3lejhie wa Salaam) ons leerde.

De profeet ( salla Allahoe 3lejhie wa Salaam) verwees ook naar deze verantwoordelijkheid in zijn hadith.

Hadith: "Ieder van jullie is een leider en ieder is verantwoordelijk voor degenen die onder zijn zorg vallen. Een heerser is een herder: een man is en herder voor zijn gezin; een vrouw is een herderin voor het huis van haar man en haar kinderen. Ieder van jullie is een herder en ieder van jullie is verantwoordelijk voor degene waar hij de zorg voor heeft. Boecharie en Moslim.

We moeten allereerst erkennen dat mannen en vrouwen twee verschillende elkaar aanvullende sexes zijn. Het is een vaststaand feit dat mannen en vrouwen een andere biologische samenstelling en aard hebben. Allah schiep en is de Kenner van dit biologische verschil. Hij heeft aan mannen en vrouwen die rollen gegeven waarin zij uitblinken te wijten aan hun verschillen in aanleg en aard. in het dagelijkse leven zien we dat de gemeenschap uit verschillende soorten mensen bestaat die alleen hun speciale rol spelen om de gemeenschap intakt te houden.

De boer en de dokter leveren elk hun eigenbijdrage aan de gemeenschap maar ze zijn beiden belangrijk. Ieder blinkt uit op zijn eigen gebied en ieder voorziet de ander van dienst. Hetzelfde in het geval van mannen en vrouwen; ze zijn verschillend en spelen ieder een belangrijke rol op hun eigen gebied.

 



-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 01 maart 2006 om 13:01

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Trouwens moet ik niet reageren op deze achterlijke topic waar je alleen maar aandacht mee wilt trekken. En dat niet eens voor de zusters waar je het zogenaamd voor wilt opnemen maar alleen maar voor jezelf.

Waarom ben je toch zo boos?



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 01 maart 2006 om 14:35

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Vrouwen in de islam, deel 2/7

http://www.faithfreedom.org/Articles/
abulkazem/Women_in_Islam.htm


Door Abul Kasem.

Proloog: na de islamitische revolutie in Iran gingen veel mensen zich voor de islam interesseren. Tot nu toe was de islam slechts een obscure religie, die werd geassocieerd met de Arabieren, de armen en de zwarten. Hoewel ik was geboren als moslim en in mijn jeugd op een zeer rigide manier in het geloof was ge�ndoctrineerd, wist ik maar weinig van de 'echte islam'. Net zoals de meesten in Bangladesh dacht ik dat de islam vreedzaam, tolerant en positief tegenover vrouwen was. Na de Iraanse revolutie begon ik veel over de islam te lezen. De komst van het internet bood de beste mogelijkheid om in korte tijd iets over de islam te leren. Ik las ontelbare essays op diverse islamitische websites, geschreven door islamitische wetenschappers die voornamelijk in westerse landen woonden. Hun essays over vrouwen wekten de indruk dat de islam hun veel goeds beloofde. Als een gewone goedgelovige moslim geloofde ik wat ik maar las. Maar ik ontdekte een discrepantie in wat deze islamitische wetenschappers schreven en de onzegbare barbarij en schrijnende oneerlijkheid die vrouwen in islamitische paradijsen ten deel viel, zoals in Iran, Afghanistan, Pakistan en delen van Nigeria en Malaysia. Als de huidige trend in Bangladesh zich voortzet, zal dit land zich binnenkort ook scharen onder de islamitische paradijzen.
Ik dacht aan mijn ouder worden moeder. Ik dacht aan mijn werkende zusters. Ik dacht aan mijn liefhebbende vrouw. Ik maakte me ernstige zorgen als ik dacht aan wat mijn dierbaarste bekenden kon gebeuren als Bangladesh islamitisch zou worden en de wetten van Allah (lees Sharia) in Bangladesh zouden worden opgelegd. Deze gedachte zette me eraan dieper en dieper in de islam te graven, en voornamelijk in wat de sharia voor vrouwen in petto had. Ik ontleedde de islam microscopisch vanaf de wortel. Wat ik vond was werkelijk schokkend en verontrustend. Soms kon ik gewoon niet geloven wat ik las.
Dus ik zette deze uitleggingen, apologie�n en tafsir van de erudiete islamitische wetenschappers volledig aan de kant, en begon mijn eigen hersens, gezond verstand en oordelend vermogen te gebruiken.

Nadat ik de 'echte islam' had gevonden kon ik niet meer recht in de ogen van mijn moeder kijken. Ik kon niet langer met een gerust gemoed bij mij zusters zitten. Ik voelde me bij mijn vrouw niet op mijn gemak. Ik was gedwongen de pen op te nemen (lees toetsenbord) om alle islamitische moeders, zusters en vrouwen te vertellen wat sharia/islam voor hen betekent. We moeten onze vrouwen de waarheid laten weten over de behandeling van islamitische vrouwen voor de vele zogenaamde 'gematigde' moslimlanden dit Trojaanse (lees islamitische sharia) paard in hun leven brengt en dit een ander Afghanistan of Iran, of Noord-Nigeria of Maleisi� wordt.
Tijdens het schrijven hoorde ik het nieuws dat een Nigeriaanse vrouw zou worden gestenigd nadat haar zogenaamd onwettige dochter zou zijn gespeend, waarschijnlijk na een periode van twee jaar. Denk aan deze barbarij. Denk aan je moeder, je zuster, je liefhebbende vrouw en odchters als je dit artikel leest.

Het artikel is nogal lang. Ik vraag excuus voor het schrijven van zo'n uitvoerig artikel, maar ik kon het niet helpen. Hoe ik ook probeerde, ik kon het niet korter maken. Het moest lang worden, want er is zoveel te zeggen. Voor het gemak heb ik het essay in zeven delen gebroken.

Vrouwen zijn zondermeer inferieur!

Islamisten schrijven vaak uitvoerige essays om de genadige en glorieuze behandeling van vrouwen onder de islam aan te tonen. Als je ��n keer deze uitvoerige retoriek met die verwarrende logica hebt gelezen, heb je ze allemaal gelezen. Ze zijn allemaal volgens hetzelfde format opgezet, zelfs zo erg dat je je soms afvraagt of al die essays zijn geschreven door dezelfde schrijver of niet. Hun pennen zijn zondermeer vloeiend in het schrijven van de halfware en verdraaide, kronkelende logica. Niettemin, ze zullen nooit iets meedelen over de werkelijke status van vrouwen onder de 'ware islam'. Hier citeer ik een paar voorbeelden uit de wortel van de islam, d.w.z. de koran en hadith.

Het getuigenis van vrouwen telt half van dat van mannen...2:282

Dit is een algemeen bekend feit in de islam. Zelfs als een vrouw de Eerste Minister van een islamitisch paradijs is, dan is ze nog altijd inferieur aan de stomste man als het op wettelijke zaken aankomt. Haar bewijs op zichzelf kan voor een islamitisch hof nooit worden geaccepteerd. Dit is vanwege haar gebrekkige intelligentie en haar slechte geheugen. Wat een schande tegenover vrouwen en hun oordelingsvermogen! Wat gebeurt er als een vrouw rechter wordt? Ik weet werkelijk het antwoord niet. Niet alleen dat het getuigenis van een enkele vrouw voor een islamitisch hof niet wordt geaccepteerd, maar ook worden vrouwelijke getuigen voor de sharia in het geheel niet geaccepteerd als het volgens de hudud (strafrecht) gaat om zaken als overspel, afvalligheid, diefstal etc. Dit wil zeggen dat als een vrouw is verkracht haar getuigenis of het getuigenis van een andere vrouw niet wordt geaccpeteerd (zelfs niet als de gebeurtenis door duizenden vrouwen zou zijn gezien), tenzij vier volwaasen moslim mannen getuigen dat dat zij de het plegen van de seksuele daad met hun eigen ogen hadden gezien. Wat een recht! Ik denk dat zelfs een kangoeroehof beter is dan dit soort islamitisch recht.
Laten we nu eens kijken wat de koran hierover zegt. Dit vers is tamelijk lang, het is in feite zelfs het langste vers in de koran. Daarom citeer ik alleen het relevante gedeelte.

Deze man kent zijn eigen religie niet(of kende zijn eigen religie niet).

Vrouwen in de Islam:

Indien een man een aanklacht indient tegen zijn vrouw, of een vrouw tegen haar echtgenoot, verordent de Heilige Quran de volgende procedure:

"En betreffende degene die hun vrouwen beschuldigen en die buiten zich geen getuigen hebben - laat ieder hunner 4 maal in de naam van Allah zweren dat hij voorzeker de waarheid spreekt - en de 5e maal zal hij zeggen: dat Allah's vloek op hem ruste als hij tot de leugenaars behoort"

"Maar het zal de straf van haar af wenden indien zij 4 maal in de naam van Allah getuigt en zegt, dat hij tot de leugenaars behoort - en de 5e maal zal zij zeggen: dat de toorn van Allah over haar zij als hij (haar man) de waarheid spreekt"
Quran(24:7-10)

GEDRAG TEGENOVER DE VROUWEN:

Abu Hurayra verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: "De meest perfecte mensen van de gelovigen zijn degenen wiens gedrag het meest perfect is, en het meest perfect van hen zijn degenen die zich het beste tegenover hun vrouwen gedragen". (Overgeleverd door al-Tirmidhi).

VROUWENRECHT:

(Quran 24:24,25)
Zij die kuise, gelovige vrouwen die geen kwaad kennen, belasteren, zijn in deze wereld en het Hiernamaals vervloekt.
Voor hen is er een grote kastijding, op De Dag waarop hun tong, hun handen en voeten zullen getuigen over het geen ze hebben bedreven.

 

EEN VROUW TROUWEN OM HAAR GELOOF:

"Een vrouw wordt omwille van vier redenen getrouwd: vanwege haar eigendommen, haar familie, haar schoonheid en haar geloof. Zoek er een omwille van haar geloof, moge je handen met stof bedekt zijn." (Bukhari en Muslim)

EEN VROUW MAG STUDEREN:

De Profeet verklaarde het volgende:
"Het werven van kennis is voor de moslim verplicht, man of vrouw"

De vrouw is de bewaker van het gezin van haar echtgenoot en ze zal op de Dag des Oordeels gevraagd worden over degenen die onder haar zorg vielen." De kinderen dienen hun moeder te respecteren en goed te behandelen. Een man kwam bij Mohammed Sallalahu 'alaihi wasalam en zei:

O boodschapper van God! Wie heeft het meeste recht om door mij het beste behandeld te worden?" De profeet Sallalahu 'alaihi wasalam antwoordde hem: "Jouw moeder." De man zei: "Wie is de volgende?" Het antwoord van de profeet Sallalahu 'alaihi wasalam verbaasd de man. "Jouw moeder", zegt de profeet Sallalahu 'alaihi wasalam weer. "Wie is de volgende?", vraagt de man nogmaals. "Jouw moeder", zo gaf de profeet Sallalahu 'alaihi wasalam voor de derde maal ten antwoord. De man begrijpt hierdoor dat zijn moeder heel belangrijk is, daarom stelt hij zijn vraag nu anders: Als ik mijn plicht tegenover mijn moeder gedaan heb, wie komt er dan na haar?", informeert hij. Gods boodschapper Sallalahu 'alaihi wasalam zei: "Jouw vader." [Overgeleverd door Boekharie en Moeslim]

EEN VROUW MISHANDELEN IN DE ISLAAM ?:

Wat is mijn plicht tegenover mijn vrouw?� De profeet Sallalahu 'alaihi wasalam antwoorde: "Dat je haar te eten geeft, wanneer je zelf eet, en voorzie haar van kleren, wanneer je jezelf van kleren voorziet en sla haar niet in het gezicht, mishandel haar niet, en zonder je niet af in tijd van misnoegen.� [Overgeleverd door Aboe Da woed, At-Tirmidhi]

 

MAAKTE DE PROFEET VERSCHIL TUSSEN MAN EN VROUW ?:

"Ik laat het werk van iemand van jullie die (goed) doet niet verloren gaan, of het nu een man is of een vrouw; jullie horen bij elkaar" (Surah 3 :Ayah 195).

 MAG JE IN DE ISLAAM EEN VROUW ZONDER HAAR HET AAN HAAR TE VRAGEN TROUWEN:

"O, jullie die geloven, het is u niet toegestaan vrouwen tegen hun wil te erven." (Surah 4 :Ayah 19)

 

DE VROUWEN VAN DE PROFEET:

"De Profeet is de gelovigen meer nabij dan zij zichzelf. En zijn echtgenotes zijn hun moeders." Soerat Al-Ahzaab (33), aayah 6

Alle vrouwen die het leven van de profeet deelden, en dus ook deel uitmaakten van de levens en gewoonten van alle moslims, waren, ieder voor zich, op hun eigen manier bijzonder, ieder van hen had bepaalde eigenschappen of kenmerken die het voor moslims zinvol maken haar leven te bestuderen en na te volgen. De vrouwen in het leven van de profeet waren buitengewoon, evenals de mannen die hem steunden, maar die leken in vergelijking met de boodschapper niet anders dan de meeste mannen. Pas wanneer ieder van hen apart wordt bestudeerd, ontdekt men hoe geweldig die eerste moslims waren.

EER OF BLOEDWRAAK IN DE ISLAAM ?:

De profeet Moehammed vzmh heeft dit verboden. Zelfs als iemand zijn vrouw zou betrappen op overspel dan heeft de echtgenoot op geen enkele manier het recht of excuus om zijn vrouw te vermoorden maar wordt het huwelijk ontbonden. (Koran hoofdstuk 24 vers 4 tot 20)

 

Het recht op echtscheiding
Een vrouw kwam na de profeet vzmh en vertelde dat zij haar man verafschuwde en niet meer met hem wilde samenleven. De profeet ontbond het huwelijk.

Zoals ik al eerder heb laten blijken is de islaam voor vrouwenrechten, wie dat niet beweert moet doof en blind zijn



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 01 maart 2006 om 16:26

Beste Murat,

Jij maakt er een theorethische discussie van. Ik laat mensen uit de islamitische praktijk spreken.

De islam lijkt op een ideologie, en vanuit deze puur theoretische invalshoek, maak jij het tot utopie.

De islamitische utopie is verschillende malen in de praktijk gebracht. En wat blijkt, zoals elke ideologie, vreet de revolutie haar eigen kinderen op.

Kom met praktische uitvoeringen waarbij de islam laat blijken dat ze op grond van menselijkheid bestaansrecht heeft.

Succes.

PP



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: DruideHerne
Geplaatst op: 02 maart 2006 om 02:38
Het moet toch een iedere duidelijk zijn dat religieuze dogma's een grote invloed hebben op mensen die die dogma's aanhangen.
Zowel het Jodendom, Christendom en Islam zijn ontstaan in een patriachisch gevormde samenleving.
het is dus niet verwonderlijk dat de Goden die deze samenlevingen steun moesten geven allen dit rollen model voorschrijven.
Met echte spiritualiteit hebben deze zogenaamde openbaringen niks van doen.
Een ding hebben al deze geopenbaarde religies met elkaar gemeen.
Ze stoelen alle drie op een vals geschiedkundig wereldbeeld.
een klein voorbeeldje. De bijbel gaat er bv vanuit dt de vrouw na de man uit de man werd geschapen.
Een ieder weet tegenwoordig dat dit volstrekte onzin is.
Verder spreken al deze geschriften over de zogenaamde Adam.
Wel er zijn tegenwoordig meerdere mensensoorten gevonden die tesamen geleeft hebben maar genetisch te verschillend van elkaar waren.
Dit ondergraaft de stelling van een eerste adam.
De goden van Jodendom ,Christendom en Islam waren blijkbaar niet al te goed op de hoogte.
Maar stelliger zou men beweren kunnen dat de mensenculturen waarin deze Goden hun vormkregen niet zo goed op de oogte waren:-)




Geplaatst door: malikah
Geplaatst op: 02 maart 2006 om 02:56

een nederlandse meisje stapt de mac donalds in, ze draagd een dikke jas en een wijde broek terweil het midden in de zomer is, ze komt naar mijn tafel toe en gaat zitten,

gistere was het weer zover zucht ze, me vader kwam weer dronken thuis nadat hij in het cafe was geweest, me moeder natuurlijk kwaad hoewel ze net haar ��2e vriendje de deur uit had gestuurd, ja 2005 het hoort er allemaal bij alles moet maar kunnen..

en toen kwam me vader boven en wou ook nog bij mij in bed gaan liggen ook. de dronkaard. en zo zijn er nog zat problemen bij ons thuis waar ik helemaal nietgoed van word.

maar kan je dan niet weg gaan bij je ouders er zijn zat oplossingen  tegenwoordig je kan toch zo een kamer regelen?

ja dat heb ik al een keertje gedaan maar tegenwoordig roken alle jongeren en het enige wat ik daar deed was uitgaan, niet dat ik dat zelf nou zo leuk vond maar gewoon om er bij te horen, verder doen die jongeren van tegenwoordig niks anders meer dan praten over drugs en sex, meisjes moeten het liefts in een kort rokje lopen waar je de onderbroek onderuit kan zien komen, anders hoor je er niet bij. een keertje kwam erzo,n jongen naar mij toe in de disco en vroeg of ik een one night stand wou, echt dit is echt 2005.

nou gellukig mag ik van mij ouders niet naar de disco, ik WIL er geen eens heen, allemaal mensen die als zombies op muziek hausen, echt stupit gewoon, ze hebben gewoon geen leven.

ik bedoel je kan beter is goed over het leven gaan nadenken inplaats van dit amerikaanse schijn leven te leven terweil erachter dit scherm een heel ander Echt leven is.

geloof je in god?

ik geloof wel maar ik weet niet hoe ik het moet zien God, ik bedoelchristenen van tegenwoordig gedragen zich het zelfde als niet christenen, ik snap dus niet waar ik daar god moet zoeken, en ze hebben er volgends mij 3 of waren het er nou 4?

nou ik kan je verzekeren er is maar 1 god,en hij is de beste hij is de almachtigste de alwetende en dat kan er maar een zijn,  moge god mij vergeven voor mijn voorbeeld maar, stel nou dat er 3 goden waren dan zouden ze gaan strijden wie er het beste was van hun 3, wie de beste wezens maken de grootste wereld belachelijk gewoon, ze zien een engel als god terweil hij door god is gemaakt, ze zien een mens als god terweil hijd oor god gemaakt is.. nou rijkelijker fantasie bestaad niet.

maar de christenen van tegen woordig kunnen er ook niks aan doen, ze hebben geen eens een eerlijk boek, die hebben mensen in het verleden veranderd.ons boek daarin tegen is niet zo hij is on veranderd en kan ook nooitveradnerd worden.

als je wilt mag je wel een tijdje bij mij komen kunnen we samen wat normale dingen gaan doen, en kan je in een beschermde omgeving even tot rust komen,

vinden je ouders dat goed dan?

tuurlijk maar dan moet je wel een beetje degelijke kleren aan, wand bij ons is het de gewoonte dat je je auwrah bedekt,

hoezo is het dan?

dat is omdat je je zelf dient te beschermen, ik bedoel je bent toch te mooi om je zelf aan andere te laten zien, tegen woordig is dat helemaal verpest, daarom lopen al die meisjes in hun nakie ze heben geen eigenwaarde meer.

ja dat is een mooie bescherming als je dat meekrijgt van je ouders, vroeger, of eigelijk 10 jaar geleden was het nog heel anders, we liepen nog allemaal in dikke truien en blote armen was wel heel extreem dat deed je alleen in de zomer als het 40 graden was..

we hebben dat geleerd van de enige god, hij die geen deelgenoten heeft, en onze ouders die trouwe dienaren van Hem zijn leren het ons ook weer.

kijk islaam is iets moois, het sit niet vol teroristme en vrouwen onderdrukking, de zuivere islaam is schoon daarvan, mensen van tegen woordig hebben wat nodig waarover ze kunnen schrijven en zich mee kunnen bemoeien, eerst waren het de joden en nu zijn wij het.

kijk islaam is slim en schoon, wij bouwen geen corsecof clinieken om mensen die aan de drank zitten een beetje rustig te aten sterven,

we trekken het probleem bij de wortel uit de grond, voor ons is alcohol drinken niet toegestaan. wand het veroorzaakt meer problemen dan dat het nut geeft.

wat is God toch heerlijk, maar ja wat wil je hij die het beste voor zijn eigen schepping wilt, hij is de maker van ons dus weet hij ook wat goed voor ons is.. lochisch.

oo daarom mogen jullie ook niet blood kleden of sex voor het huwelijk en dat soort dingen,

presies het is alleen maar slecht voor je, ik bedoel tienerzwangerschap is met 40 % gestegen, en wat dacht je van aids, moslims hebben dat het minst, en om verkrachtingen te verkomen wat tegenwoorig ook normaal is, bedekken we ons o,a.

dus zo zit het in de islaam dat heb ik nooit geweten, ik dacht altijd dat ze het deden om mensen te onderdrukken.

hahaha wie is er nou onderdrukt, iemand die bewelmd is door de drank, of iemand die het verboden word om bedwelmd te worden,

iemand die verkracht woord omdat ze er zo en zo bij liep, of iemand die zich moet bedekken om o.a dit te verkomen,

iemand die aan roken verslaaft is en uiteindelijk aan lonkanker sterft, of iemand die daar nooit mee in aanraking mag komen.

iemand die door sex voor het huwelijk een geslachts ziekte of zwangerschap op loopt zodat er niemand meer met hem of haarwilt leven, of iemand die zichzelf bewaard tot het huwelijk en dan een gelukkig leven kan hebben=

zeg het maar, en het leuke is dat dit eigelijk ook allemaal in de bijbel staad, maar omdat mensen de bijbel hebben veranderd heeft god de schepper van de mensen het laadste boek, de koraan gezonden,

heerlijk is Allah onze god, de god van ibrahiem, isa mozes en alle profeten, en onze leider mohammed die  tot op de dag van vandaag leiding geeft aan wie het maar wilt.

zou hij ook aan mij leiding kunnen geven wand iok ben immers geen moslim.

tuurlijk wist je niet dat ieder wie god wilt leiden naar het rechte pad moslim kan worden=

nee..

kom maarmee naar huis, je hebt nog veel te leren over het echte leven..

bron- de waarheid.



-------------


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 02 maart 2006 om 03:57
Wat moet het leven in een islamitisch land toch fantastisch zijn.

-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 02 maart 2006 om 06:28
2:282. O, gij die gelooft, wanneer gij van elkander leent voor een vastgestelde periode, schrijft het dan op. Laat een schrijver het naar waarheid in uw bijzijn optekenen en geen schrijver moet weigeren, te schrijven, zoals Allah hem heeft onderwezen; laat hem daarom schrijven en laat de schuldenaar dicteren en hij moet Allah, zijn Heer vrezen en niets daaraan afdoen. Maar, indien de schuldenaar weinig verstand heeft, of zwak is, of zelf niet kan dicteren, laat dan zijn zaakwaarnemer eerlijk dicteren. En roept van onder uw mannen twee getuigen en als er geen twee mannen zijn, dan ��n man en twee vrouwen van degenen, die u als getuigen aanstaan, zodat, wanneer ��n der twee vrouwen zich zou vergissen, de ene de andere indachtig moge maken.

Dit vers is niets meer dan een klap in het gezicht van letterlijk elke vrouw in de wereld. In de wereld van vandaag komen vrouwen in ieder beroep voor, zelfs in rechten, medicijnen, techniek, opvoeding, professor, zelfs astronauten. Volgens de 'echte islam' zouden al deze professionele dames, die niet alleen hoog zijn gekwalificeerd, maar ook zeer goed in staat om de zaken van een bedrijf of zelfs een land te regelen, een gebrekkige intelligentie hebben. Het is geen wonder dat de meest ellendige vrouwen kunnen worden gevonden in islamitische paradijzen.

Is het mogelijk dat ik misschien een fout maak in mijn commentaar op dit vers 2:282? zou het kunnen dat er een goddelijke/geheime reden bestaat om dit vers neer te zenden, een reden die alleen god kent? Misschien was het niet echt gods bedoeling om vrouwen te beledigen. Misschien deugt onze interpretatie helemaal niet. Als je op deze manier denkt, maak daar dan maar een einde aan. Lees hoe Bukhari bevestigt dat het vrouwen aan intelligentie ontbreekt in de woorden van Mohammed.

De meerderheid van de helbewoners zijn vrouwen
Sahih Bukhari, volume 1, boek 6, nummer 301

Verteld door Abu Said Al-Khudri

Op een dag ging de apostel van Allah naar de Musalla (om te bidden) o 'Id-al-Adha of Al-Fitr. Hij passerde de vrouwen, en zei, 'O vrouwen! Geef aalmoezen, want ik zag dat de meerdheid van de bewoners van het Hellevuur jullie (vrouwen) waren.'
Ze vroegen: 'Waarom is dat zo, O Apostel van Allah?' Hij zei: 'Jullie vloeken voortdurend, en zijn jullie echtgenoten niet dankbaar. Ik heb niemand gezien die gebrekkiger is in intelligentie en godsdienst dan jullie. Een oplettende, gevoelige man zou door jullie aan het dwalen kunnen worden gebracht.' De vrouwen vroegen: 'O apostel van Allah! Wat is er gebrekkig aan onze intelligentie en religie?' Hij zei, 'Het getuigenis van twee vrouwen is toch evenveel waard als het getuigenis van ��n man?'
De vrouwen antwoordden bevestigend. Hij zei, 'Dat bewijst dat haar intelligentie gebrekkig is. Het is toch zo dat vrouwen niet kunnen bidden of vasten gedurende hun menstruatie?' De vrouwen antwoordden bevestigend. Hij zei: 'Dat bewijst dat ze in religieus opzicht gebrekkig zijn'.


De hadith bevestigt niet alleen wat ik hiervoor zei, maar het gaat ook een stap verder door te zeggen dat de hel de woonplaats is voor de meeste vrouwen in het hiernamaals. Waarom zou dat zo zijn? De reden wordt ook verklaard in deze hadith.

Denk je al, wat afschuwelijk? Nee, nog niet? Kijk dan naar deze hadith.

Vrouwen zijn gelijk aan dieren en slaven

Vrouwen, slaven en kamelen zijn hetzelfde; zoek uw toevlucht voor Allah voor hen... (Sunaan Abu Dawud 11.2155)

Boek 11, nummer 2155, Abu Dawud


-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 02 maart 2006 om 08:35

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Wat moet het leven in een islamitisch land toch fantastisch zijn.

Heerlijk



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 02 maart 2006 om 10:51
En jij woont.......?

-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 02 maart 2006 om 11:26
In Nederland, maar dat zegt niet, dat ik niet in een Islamitisch land zou willen wonen.


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 02 maart 2006 om 12:09
Book 11, Number 2155:

Narrated Abdullah ibn Amr ibn al-'As:

The Prophet (peace_be_upon_him) said: If one of you marries a woman or buys a slave, he should say: "O Allah, I ask Thee for the good in her, and in the disposition Thou hast given her; I take refuge in Thee from the evil in her, and in the disposition Thou hast given her." When he buys a camel, he should take hold of the top of its hump and say the same kind of thing.



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 02 maart 2006 om 12:13

In eerste instantie geplaatst door Murat

In Nederland, maar dat zegt niet, dat ik niet in een Islamitisch land zou willen wonen.

Heb jij zo weinig vertrouwen in Allah dat je niet de overstap naar een islamitisch land durft te zetten?

Waarom ben je dan eigenlijk in het verwerpelijk duivelse Nederland?

 

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 02 maart 2006 om 12:16

Er bestaat nog geen echte moslimstaat die zijn allemaal dankzij de Europeanen vernietigd



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 02 maart 2006 om 12:26
De vrouwen van de profeet - Nahed Selim

In de moslimwereld zijn vrouwen vaak de laatste schakel in een lange keten van onderdrukten. Daarbij wordt dikwijls de religie gebruikt om de vrouw af te schrikken en te intimideren. In De vrouwen van de profeet laat Nahed Selim zien dat het beroep dat door mannen op de koran gedaan wordt vaak misplaatst is. Daarvoor heeft de auteur de koran goed bestudeerd en probeert ze de vaak dichterlijke en cryptische omschrijvingen om te zetten in een hedendaags woordgebruik. Nahed Selim trekt traditionele interpretaties van de koran in twijfel en vraagt zich af wat de koran vrouwen in deze tijd te bieden heeft. Ze gaat terug naar de tijd van Mohammed om de betekenis van allerlei voorschriften te doorgronden.


Nahed Salim werd in 1953 geboren in Egypte en werkt momenteel als vertaler-tolk. Ze schrijft regelmatig columns voor NRC Handelsblad en Opzij. Eerder publiceerde ze de opvallende roman Brieven uit Egypte. Dit boek, De vrouwen van de profeet, vormt alvast een belangrijk onderdeel in de hedendaagse discussie over de positie van de vrouw in de islam. Zowel in Frankrijk, Nederland als in Belgi� wordt vandaag volop gediscussieerd over dit probleem en over de wenselijkheid om hoofddoeken te verbieden voor vertegenwoordigers van de overheid en voor leerlingen in openbare scholen. Daarbij gaat het niet zozeer over de hoofddoek op zich maar wel over de ondergeschiktheid van de vrouw tegenover de man in de moslimcultuur. Het boek van Nahed Salim toont aan dat hier wel degelijk een probleem bestaat en dat in de geopenbaarde teksten tal van verwijzingen staan die aantonen dat vrouwen en mannen in de islam niet op een gelijke manier beschouwd en behandeld worden.


Nahed Salim beschrijft hoe het leven in Egypte dertig jaar geleden was toen er een grote openheid bestond waarbij vrouwen vochten voor gelijke rechten en niemand een hoofddoek droeg. Intussen is de situatie volledig veranderd. Nasser verloor de oorlog tegen Isra�l. Het betekende een keerpunt in de hele Arabische wereld. Religieuze groepen kregen steeds meer aanhang en eisten een andere en meer rigide code. �Islam is the solution�, zo verscheen het op steeds meer muren in Egypte. Moslims werden verplicht om te leven volgens de bepalingen van teksten die veertien eeuwen geleden werden opgelegd. Sindsdien verschenen overal hoofddoeken.


De auteur is zelf gelovig maar staat kritisch tegenover een letterlijke interpretatie van de koran. Ze vindt het absurd �om het beschavingsproces op een bepaald punt in de tijd te bevriezen en te denken dat dit een eindstation is.� Hoe correct zijn de openbaringen van de profeet neergeschreven, zo vraagt Salim zich af, in de wetenschap dat deze teksten pas meer dan 130 jaar na zijn dood, of vier tot vijf generaties later, werden neergeschreven. Voor haar staat het vast dat de uitsluitend mannelijke geleerden de teksten zodanig hebben neergeschreven en ge�nterpreteerd dat ze voordelig uitkwamen voor de mannen. De oorspronkelijke boodschap van de koran, die ten opzichte van de pre-islamitische periode duidelijk een verbetering inhield voor het lot van alle mensen en vooral van vrouwen, werd op die manier een middel voor de mannen om hun initi�le machtspositie tegenover de vrouw te versterken en te bestendigen. Veel zogenaamde islamitische verplichtingen berusten volgens de auteur dan ook op bedrog, verdraaiing en misinterpretatie.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: DruideHerne
Geplaatst op: 02 maart 2006 om 13:23
Petr Pan een vraagje.
In welk opzicht denk jij dat de islam verschilt in de houding ten opzichte van vrouwen met bv het christendom?
Ik bedoel in theologisch opzicht.



Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 02 maart 2006 om 14:19

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De vrouwen van de profeet - Nahed Selim

In de moslimwereld zijn vrouwen vaak de laatste schakel in een lange keten van onderdrukten. Daarbij wordt dikwijls de religie gebruikt om de vrouw af te schrikken en te intimideren. In De vrouwen van de profeet laat Nahed Selim zien dat het beroep dat door mannen op de koran gedaan wordt vaak misplaatst is. Daarvoor heeft de auteur de koran goed bestudeerd en probeert ze de vaak dichterlijke en cryptische omschrijvingen om te zetten in een hedendaags woordgebruik. Nahed Selim trekt traditionele interpretaties van de koran in twijfel en vraagt zich af wat de koran vrouwen in deze tijd te bieden heeft. Ze gaat terug naar de tijd van Mohammed om de betekenis van allerlei voorschriften te doorgronden.


Nahed Salim werd in 1953 geboren in Egypte en werkt momenteel als vertaler-tolk. Ze schrijft regelmatig columns voor NRC Handelsblad en Opzij. Eerder publiceerde ze de opvallende roman Brieven uit Egypte. Dit boek, De vrouwen van de profeet, vormt alvast een belangrijk onderdeel in de hedendaagse discussie over de positie van de vrouw in de islam. Zowel in Frankrijk, Nederland als in Belgi� wordt vandaag volop gediscussieerd over dit probleem en over de wenselijkheid om hoofddoeken te verbieden voor vertegenwoordigers van de overheid en voor leerlingen in openbare scholen. Daarbij gaat het niet zozeer over de hoofddoek op zich maar wel over de ondergeschiktheid van de vrouw tegenover de man in de moslimcultuur. Het boek van Nahed Salim toont aan dat hier wel degelijk een probleem bestaat en dat in de geopenbaarde teksten tal van verwijzingen staan die aantonen dat vrouwen en mannen in de islam niet op een gelijke manier beschouwd en behandeld worden.


Nahed Salim beschrijft hoe het leven in Egypte dertig jaar geleden was toen er een grote openheid bestond waarbij vrouwen vochten voor gelijke rechten en niemand een hoofddoek droeg. Intussen is de situatie volledig veranderd. Nasser verloor de oorlog tegen Isra�l. Het betekende een keerpunt in de hele Arabische wereld. Religieuze groepen kregen steeds meer aanhang en eisten een andere en meer rigide code. �Islam is the solution�, zo verscheen het op steeds meer muren in Egypte. Moslims werden verplicht om te leven volgens de bepalingen van teksten die veertien eeuwen geleden werden opgelegd. Sindsdien verschenen overal hoofddoeken.


De auteur is zelf gelovig maar staat kritisch tegenover een letterlijke interpretatie van de koran. Ze vindt het absurd �om het beschavingsproces op een bepaald punt in de tijd te bevriezen en te denken dat dit een eindstation is.� Hoe correct zijn de openbaringen van de profeet neergeschreven, zo vraagt Salim zich af, in de wetenschap dat deze teksten pas meer dan 130 jaar na zijn dood, of vier tot vijf generaties later, werden neergeschreven. Voor haar staat het vast dat de uitsluitend mannelijke geleerden de teksten zodanig hebben neergeschreven en ge�nterpreteerd dat ze voordelig uitkwamen voor de mannen. De oorspronkelijke boodschap van de koran, die ten opzichte van de pre-islamitische periode duidelijk een verbetering inhield voor het lot van alle mensen en vooral van vrouwen, werd op die manier een middel voor de mannen om hun initi�le machtspositie tegenover de vrouw te versterken en te bestendigen. Veel zogenaamde islamitische verplichtingen berusten volgens de auteur dan ook op bedrog, verdraaiing en misinterpretatie.

Nahed Selim, volgens mij heeft zij haar huiswerk niet goed gedaan.De profeet leefde van 571 t/m632. Hz.Osman reageerde van  644 tot [656]].

HZ.OSMAN:

Oethman ibn Affan (Arabisch: ����� �� ����) (574656) was de derde kalief en wordt beschouwd als ��n van 'Vier Rechtschapen Kaliefen'. Na de dood van Omar ibn al-Khattab regeerde hij over het Arabische Rijk van 644 tot [656]].

Oethman werd geboren in de rijke clan van de Omajjaden van de Qoeraisj-stam in Mekka, een paar jaar na Mohammed. In tegenstelling tot het grootste deel van zijn bloedverwanten, bekeerde hij zich vroeg tot de islam, en was bekend door het gebruiken van zijn rijkdom voor liefdadigheid. Hij huwde twee dochters van Mohammed, die hem de bijnaam Dhoen Nurayn of 'Bezitter van Twee Lichten' hebben gegeven. Tijdens het leven van Mohammed maakte hij ook deel uit van de eerste moslimemigratie naar de stad Axum in Ethiopi� en de latere verhuizing van Mekka naar Medina.

Omstreeks 650 was er een document opgesteld dat als eerste offici�le koran geldt

Volgens de islamitische traditie was Oethman een van de tien mensen van wie werd getuigd dat zij voor het Paradijs bestemd waren.

Na zijn dood wordt Kalief Ali de vierde en laatste "rechtgeleide kalief"

Dit is 18 jaar later na de dood van de profeet ,wordt volgens Nederlandse bronnen de Koran geschreven en voltooid(dus niet 150 jaar later , en 4,5 generaties later). En Hz.Osman heeft zelf profeet mohammed gekent enz. Hierbij bevestig ik dat Nahed Selim haar Huiswerk niet heeft gemaakt, en beschouw haar als een amateur in het verspreiden van leugens over de Islaam



Geplaatst door: DruideHerne
Geplaatst op: 02 maart 2006 om 14:47
Twee vraagjes.
Waarom worden de de eerste vier Kaliefen rechtgeleide Kaliefen genoemt?
en de Tweede vraag waarom werden drie van die vier vermoord door Moslims?



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 02 maart 2006 om 16:29
In eerste instantie geplaatst door Murat

[QUOTE=Peter Pan]De vrouwen van de profeet - Nahed Selim

In de moslimwereld zijn vrouwen vaak de laatste schakel in een lange keten van onderdrukten. Daarbij wordt dikwijls de religie gebruikt om de vrouw af te schrikken en te intimideren. In De vrouwen van de profeet laat Nahed Selim zien dat het beroep dat door mannen op de koran gedaan wordt vaak misplaatst is. Daarvoor heeft de auteur de koran goed bestudeerd en probeert ze de vaak dichterlijke en cryptische omschrijvingen om te zetten in een hedendaags woordgebruik. Nahed Selim trekt traditionele interpretaties van de koran in twijfel en vraagt zich af wat de koran vrouwen in deze tijd te bieden heeft. Ze gaat terug naar de tijd van Mohammed om de betekenis van allerlei voorschriften te doorgronden.


Nahed Salim werd in 1953 geboren in Egypte en werkt momenteel als vertaler-tolk. Ze schrijft regelmatig columns voor NRC Handelsblad en Opzij. Eerder publiceerde ze de opvallende roman Brieven uit Egypte. Dit boek, De vrouwen van de profeet, vormt alvast een belangrijk onderdeel in de hedendaagse discussie over de positie van de vrouw in de islam. Zowel in Frankrijk, Nederland als in Belgi� wordt vandaag volop gediscussieerd over dit probleem en over de wenselijkheid om hoofddoeken te verbieden voor vertegenwoordigers van de overheid en voor leerlingen in openbare scholen. Daarbij gaat het niet zozeer over de hoofddoek op zich maar wel over de ondergeschiktheid van de vrouw tegenover de man in de moslimcultuur. Het boek van Nahed Salim toont aan dat hier wel degelijk een probleem bestaat en dat in de geopenbaarde teksten tal van verwijzingen staan die aantonen dat vrouwen en mannen in de islam niet op een gelijke manier beschouwd en behandeld worden.


Nahed Salim beschrijft hoe het leven in Egypte dertig jaar geleden was toen er een grote openheid bestond waarbij vrouwen vochten voor gelijke rechten en niemand een hoofddoek droeg. Intussen is de situatie volledig veranderd. Nasser verloor de oorlog tegen Isra�l. Het betekende een keerpunt in de hele Arabische wereld. Religieuze groepen kregen steeds meer aanhang en eisten een andere en meer rigide code. �Islam is the solution�, zo verscheen het op steeds meer muren in Egypte. Moslims werden verplicht om te leven volgens de bepalingen van teksten die veertien eeuwen geleden werden opgelegd. Sindsdien verschenen overal hoofddoeken.


De auteur is zelf gelovig maar staat kritisch tegenover een letterlijke interpretatie van de koran. Ze vindt het absurd �om het beschavingsproces op een bepaald punt in de tijd te bevriezen en te denken dat dit een eindstation is.� Hoe correct zijn de openbaringen van de profeet neergeschreven, zo vraagt Salim zich af, in de wetenschap dat deze teksten pas meer dan 130 jaar na zijn dood, of vier tot vijf generaties later, werden neergeschreven. Voor haar staat het vast dat de uitsluitend mannelijke geleerden de teksten zodanig hebben neergeschreven en ge�nterpreteerd dat ze voordelig uitkwamen voor de mannen. De oorspronkelijke boodschap van de koran, die ten opzichte van de pre-islamitische periode duidelijk een verbetering inhield voor het lot van alle mensen en vooral van vrouwen, werd op die manier een middel voor de mannen om hun initi�le machtspositie tegenover de vrouw te versterken en te bestendigen. Veel zogenaamde islamitische verplichtingen berusten volgens de auteur dan ook op bedrog, verdraaiing en misinterpretatie.

Nahed Selim, volgens mij heeft zij haar huiswerk niet goed gedaan.De profeet leefde van 571 t/m632. Hz.Osman reageerde van  644 tot [656]].

HZ.OSMAN:

Oethman ibn Affan (Arabisch: ����� �� ����) (574656) was de derde kalief en wordt beschouwd als ��n van 'Vier Rechtschapen Kaliefen'. Na de dood van Omar ibn al-Khattab regeerde hij over het Arabische Rijk van 644 tot [656]].

Oethman werd geboren in de rijke clan van de Omajjaden van de Qoeraisj-stam in Mekka, een paar jaar na Mohammed. In tegenstelling tot het grootste deel van zijn bloedverwanten, bekeerde hij zich vroeg tot de islam, en was bekend door het gebruiken van zijn rijkdom voor liefdadigheid. Hij huwde twee dochters van Mohammed, die hem de bijnaam Dhoen Nurayn of 'Bezitter van Twee Lichten' hebben gegeven. Tijdens het leven van Mohammed maakte hij ook deel uit van de eerste moslimemigratie naar de stad Axum in Ethiopi� en de latere verhuizing van Mekka naar Medina.

Omstreeks 650 was er een document opgesteld dat als eerste offici�le koran geldt

Volgens de islamitische traditie was Oethman een van de tien mensen van wie werd getuigd dat zij voor het Paradijs bestemd waren.

Na zijn dood wordt Kalief Ali de vierde en laatste "rechtgeleide kalief"

Dit is 18 jaar later na de dood van de profeet ,wordt volgens Nederlandse bronnen de Koran geschreven en voltooid(dus niet 150 jaar later , en 4,5 generaties later). En Hz.Osman heeft zelf profeet mohammed gekent enz. Hierbij bevestig ik dat Nahed Selim haar Huiswerk niet heeft gemaakt, en beschouw haar als een amateur in het verspreiden van leugens over de Islaam

Beste murat,

Je gaat voorbij aan de strekking van haar verhaal. Je probeert haar te weerleggen op grond van jaren en niet op inhoud. Dat is wat ik al vaker de zwakte van de 'overtuigde' moslim heb genoemd. Ga in op de inhoud van haar verhaal.

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 02 maart 2006 om 16:33

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Petr Pan een vraagje.
In welk opzicht denk jij dat de islam verschilt in de houding ten opzichte van vrouwen met bv het christendom?
Ik bedoel in theologisch opzicht.

Beste Druide, ik kan, als niet theoloog, jouw vraag niet beantwoorden. Wel kan ik stellen dat het christendom in (ieder geval) de laatste 40 jaar een enorme verandering heeft ondergaan. Dit stel ik als gelovige en ervaringsdeskundige. Ik kan deze verandering als enorm positief beoordelen. De geestelijkheid op de werkvloer weet tegenwoordig (mijn ervaring) heel goed om te gaan met de tijdsgeest.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 03 maart 2006 om 09:41
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Petr Pan een vraagje.
In welk opzicht denk jij dat de islam verschilt in de houding ten opzichte van vrouwen met bv het christendom?
Ik bedoel in theologisch opzicht.

Beste Druide, ik kan, als niet theoloog, jouw vraag niet beantwoorden. Wel kan ik stellen dat het christendom in (ieder geval) de laatste 40 jaar een enorme verandering heeft ondergaan. Dit stel ik als gelovige en ervaringsdeskundige. Ik kan deze verandering als enorm positief beoordelen. De geestelijkheid op de werkvloer weet tegenwoordig (mijn ervaring) heel goed om te gaan met de tijdsgeest.

Als jij dit een enorm positieve verandering noemt ten aanzien van de positie van vrouwen in het christendom dan blijf ik maar liever steken in wat genoemd wordt "de middeleeuwse Islam"...Islam heeft tenminste nog respect voor vrouwen. (bepaalde Moslims misschien niet maar bepaalde chistenen en andersgelovigen ook zeker niet)

http://www.ad.nl/fun/bizar/article78769.ece - http://www.ad.nl/fun/bizar/article78769.ece



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 03 maart 2006 om 10:03

Beste murat,

Je gaat voorbij aan de strekking van haar verhaal. Je probeert haar te weerleggen op grond van jaren en niet op inhoud. Dat is wat ik al vaker de zwakte van de 'overtuigde' moslim heb genoemd. Ga in op de inhoud van haar verhaal.

Het gaat om haar uitspraken die deels helemaal niet overeen komen met de werkelijkheid



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 03 maart 2006 om 10:31

Het is HAAR werkelijkheid en dus haar waarheid. Het is idd geen theoretische islam waarin alles perfect is.

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 03 maart 2006 om 10:33
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

[QUOTE=DruideHerne]Petr Pan een vraagje.
In welk opzicht denk jij dat de islam verschilt in de houding ten opzichte van vrouwen met bv het christendom?
Ik bedoel in theologisch opzicht.

Beste Druide, ik kan, als niet theoloog, jouw vraag niet beantwoorden. Wel kan ik stellen dat het christendom in (ieder geval) de laatste 40 jaar een enorme verandering heeft ondergaan. Dit stel ik als gelovige en ervaringsdeskundige. Ik kan deze verandering als enorm positief beoordelen. De geestelijkheid op de werkvloer weet tegenwoordig (mijn ervaring) heel goed om te gaan met de tijdsgeest.

Als jij dit een enorm positieve verandering noemt ten aanzien van de positie van vrouwen in het christendom dan blijf ik maar liever steken in wat genoemd wordt "de middeleeuwse Islam"...Islam heeft tenminste nog respect voor vrouwen. (bepaalde Moslims misschien niet maar bepaalde chistenen en andersgelovigen ook zeker niet)

Wat bedoel je met 'dit'?

Wat het respect voor de islam voor vrouwen betreft dan spreek jij alleen over de theoretische islam. De praktische invulling is een heel andere invulling.

Mijn geplaatste artikelen zijn alleemaal verhalen uit de praktijk waarbij de schrijfsters de praktische-islam aanklagen.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 03 maart 2006 om 11:44

De theoretische Islaam je zegt het zelf al, wat de praktische Islaam betreft dat is hoe men het in praktijk brengt en daar kun je de Islaam zelf niet de schuld van geven, iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden en moet daar zelf verantwoording over leggen.

Dus je hele topic slaat eigenlijk totaal nergens op het komt ook niet overeen met wat je hierboven schrijft over theoretische en praktische islaam.

 



-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 03 maart 2006 om 15:12
[QUOTE=AmmatoelAziz]

De theoretische Islaam je zegt het zelf al, wat de praktische Islaam betreft dat is hoe men het in praktijk brengt en daar kun je de Islaam zelf niet de schuld van geven, iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden en moet daar zelf verantwoording over leggen.

Dus je hele topic slaat eigenlijk totaal nergens op het komt ook niet overeen met wat je hierboven schrijft over theoretische en praktische islaam.

Juist wel!! De praktische islam (als land) is in de tegenwoordigheid een gedrocht. Haar verhaal haalt ze echter uit de theoretische islam.

Er is een grote discrepantie tussen theorie en praktijk.

Maar wees gerust, momenteel onderzoek ik allerlei theorieen in hoeverre de theoretische islam ook praktisch werkbaar is. En, er is hoop. Het schijnt mogelijk te zijn.

Kom ik nog op terug.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 03 maart 2006 om 15:30
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

[QUOTE=AmmatoelAziz]

De theoretische Islaam je zegt het zelf al, wat de praktische Islaam betreft dat is hoe men het in praktijk brengt en daar kun je de Islaam zelf niet de schuld van geven, iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden en moet daar zelf verantwoording over leggen.

Dus je hele topic slaat eigenlijk totaal nergens op het komt ook niet overeen met wat je hierboven schrijft over theoretische en praktische islaam.

Juist wel!! De praktische islam (als land) is in de tegenwoordigheid een gedrocht. Haar verhaal haalt ze echter uit de theoretische islam.

Er is een grote discrepantie tussen theorie en praktijk.

Maar wees gerust, momenteel onderzoek ik allerlei theorieen in hoeverre de theoretische islam ook praktisch werkbaar is. En, er is hoop. Het schijnt mogelijk te zijn.

Kom ik nog op terug.

Eerste voelde deze man zich profeet, en nu theoloog. Het moet niet gekker worden met jou



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 03 maart 2006 om 23:00

Ik ben geen theoloog. Denk slechts helder na.

Zou jou ook eens goed doen.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 04 maart 2006 om 04:07
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik ben geen theoloog. Denk slechts helder na.

Zou jou ook eens goed doen.

Ej vriend beweer jij dat jij een objective kijkwijze heb ? Dan leef jij in een illusie.



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 04 maart 2006 om 09:59
Waar beweer ik dat ik een objectieve kijk heb?

-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 04 maart 2006 om 10:04
Zo staat in de koran nergens de verplichting om een hoofddoek te dragen. In vers 24:31 staat dat vrouwen �hun sieraad (zinat) niet mogen tonen�. Volgens ��n interpretatie van de verteller Ibn Abbas betekent dit dat vrouwen bijgevolg hun hele lichaam moeten bedekken. Het belangrijke begrip zina(t) heeft evenwel niet met lichamelijke schoonheid te maken. Er bestaat aldus Salim geen aanleiding voor een verplichte chador, nikaab of zelfs maar een hoofddoek. Een even onrechtvaardige tekst vindt ze in vers 2:223 dat stelt �Uw vrouwen zijn een akker voor u, zo komt dan door uw akker zoals gij maar wilt�. Het geeft alle (seksuele) macht aan de man over de vrouw. En vrouwen moeten laten gedijen want vers 4:34 stelt dan weer �Maar zij van wie jullie opstandigheid vrezen, vermaant haar, laat haar alleen in bed en slaat haar�. Voor Salim moet elke vrouw die zichzelf en de koran serieus neemt, zich bij het lezen hiervan verraden voelen.


Ook op andere vlakken betoont de koran zich bijzonder vrouwonvriendelijk. Op het vlak van het erfrecht krijgt de man het dubbele van wat de vrouw krijgt. Volgens de auteur was dit niet de oorspronkelijke bedoeling. De koran had net als andere religies tot doel om de samenleving beter te organiseren door op te komen voor de zwakkeren en door misstanden op te heffen. Voor de islam zou de hele nalatenschap naar volwassen mannelijke erfgenamen gegaan zijn. Maar opnieuw hebben mannen snel ingezien hoezeer het hun positie aantaste en via bepalingen en interpretaties de situatie in hun voordeel gedraaid. Dat is ook het geval voor het verschil in waarde tussen de getuigenissen van mannen en vrouwen voor een rechtbank. Bij conflicten hebben vrouwen twee vrouwelijke getuigen nodig als de tegenpartij een man is, terwijl de man maar ��n mannelijk getuige nodig heeft.


De slechte positie van de vrouw in de islam ligt, aldus Salim, in het absolute monopolie van mannen op het gebied van de theologie. Wie kan de autenticiteit en letterlijkheid van de bepalingen in de koran garanderen? En ook bij de juistheid van de vaak denigrerende teksten over de vrouw in de soenna (of overleveringen van de Profeet) plaatst ze vraagtekens. Ook die werden misvormd en vervalst. Bijgevolg zijn ze niet onfeilbaar. Toch werden ze in een recent verleden gebruikt door ayatollah Khomeini die de vrouw degragdeerde tot minder dan een slaaf. Of door zijn opvolger Rafsanjani en de Majlis (een soort parlement in Iran) die stelden dat �vrouwen moeten accepteren dat ze gedomineerd worden door mannen en dat mannen superieur zijn.' �De essentie van de koran is goddelijk, van God afkomstig, maar de woorden zijn van de profeet Mohammed, in verschillende gradaties van vervoering en authenticiteit�, aldus Salim.


-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 04 maart 2006 om 10:04

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Waar beweer ik dat ik een objectieve kijk heb?

Dat heb je dus niet dat zou je ook niet kunnen zeggen, want dat heb je niet.



Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 04 maart 2006 om 10:08

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Zo staat in de koran nergens de verplichting om een hoofddoek te dragen. In vers 24:31 staat dat vrouwen �hun sieraad (zinat) niet mogen tonen�. Volgens ��n interpretatie van de verteller Ibn Abbas betekent dit dat vrouwen bijgevolg hun hele lichaam moeten bedekken. Het belangrijke begrip zina(t) heeft evenwel niet met lichamelijke schoonheid te maken. Er bestaat aldus Salim geen aanleiding voor een verplichte chador, nikaab of zelfs maar een hoofddoek. Een even onrechtvaardige tekst vindt ze in vers 2:223 dat stelt �Uw vrouwen zijn een akker voor u, zo komt dan door uw akker zoals gij maar wilt�. Het geeft alle (seksuele) macht aan de man over de vrouw. En vrouwen moeten laten gedijen want vers 4:34 stelt dan weer �Maar zij van wie jullie opstandigheid vrezen, vermaant haar, laat haar alleen in bed en slaat haar�. Voor Salim moet elke vrouw die zichzelf en de koran serieus neemt, zich bij het lezen hiervan verraden voelen.


Ook op andere vlakken betoont de koran zich bijzonder vrouwonvriendelijk. Op het vlak van het erfrecht krijgt de man het dubbele van wat de vrouw krijgt. Volgens de auteur was dit niet de oorspronkelijke bedoeling. De koran had net als andere religies tot doel om de samenleving beter te organiseren door op te komen voor de zwakkeren en door misstanden op te heffen. Voor de islam zou de hele nalatenschap naar volwassen mannelijke erfgenamen gegaan zijn. Maar opnieuw hebben mannen snel ingezien hoezeer het hun positie aantaste en via bepalingen en interpretaties de situatie in hun voordeel gedraaid. Dat is ook het geval voor het verschil in waarde tussen de getuigenissen van mannen en vrouwen voor een rechtbank. Bij conflicten hebben vrouwen twee vrouwelijke getuigen nodig als de tegenpartij een man is, terwijl de man maar ��n mannelijk getuige nodig heeft.


De slechte positie van de vrouw in de islam ligt, aldus Salim, in het absolute monopolie van mannen op het gebied van de theologie. Wie kan de autenticiteit en letterlijkheid van de bepalingen in de koran garanderen? En ook bij de juistheid van de vaak denigrerende teksten over de vrouw in de soenna (of overleveringen van de Profeet) plaatst ze vraagtekens. Ook die werden misvormd en vervalst. Bijgevolg zijn ze niet onfeilbaar. Toch werden ze in een recent verleden gebruikt door ayatollah Khomeini die de vrouw degragdeerde tot minder dan een slaaf. Of door zijn opvolger Rafsanjani en de Majlis (een soort parlement in Iran) die stelden dat �vrouwen moeten accepteren dat ze gedomineerd worden door mannen en dat mannen superieur zijn.' �De essentie van de koran is goddelijk, van God afkomstig, maar de woorden zijn van de profeet Mohammed, in verschillende gradaties van vervoering en authenticiteit�, aldus Salim.

Zoals ik eerder heb gezegd is zij een feminist, die niet veel af weet van de Islam.



Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 04 maart 2006 om 14:58

Standaard uitvlucht, laf en hypocriet.

 



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Rahil Amin
Geplaatst op: 04 maart 2006 om 15:13

Asalaam Aleikum broeder Murat,

Maak je niet druk want die kafier denkt dat hij ons de Heilige Koran kan uitleggen.



-------------
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 04 maart 2006 om 16:03
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Standaard uitvlucht, laf en hypocriet.

 

Wie ook kwaad doet, hij zal met het gelijke daarvan vergolden worden; en wie ook goed doet, hetzij een man of een vrouw, en hij is een gelovige, deze zullen de Tuinen ingaan, om daarin onderhoud zonder maat te ontvangen.� (40:40)

.. Voor mannen is het voordeel van wat ze verdienen. En voor vrouwen is het voordeel van was ze verdienen ...� (4:32)

�Voor mannen is een aandeel van wat de ouders en de naaste verwanten nalaten, en voor vrouwen is een aandeel van wat de ouders en de naaste verwanten nalaten.� (4:7)

�... En vrouwen hebben rechten, gelijk als die tegenover haar op een rechtvaardige wijze ...� (2:228)

�En van Zijn tekenen is, dat Hij partners voor jullie uit jullie zelf heeft geschapen, zodat jullie gemoedsrust bij hen kunnen vinden, en Hij heeft liefde en genegenheid tussen jullie geplaatst.� (30:21)

�... Houd hen in goedheid, of laat hen met goedheid gaan ...� (2:231)

Dit kunnen we in de hedendaagde Nederlandse samenleving niet vinden na een echtscheiding, en over respect over je echtgenoot gesproken, het is eerder een sexpartner en meer niet. Noem je zelf maar eerder laf jij bekijkt alles vanuit de standpunt van Hirsi ali enz. Die opmerking dat een man een Hoofdoek moet dragen klopt ook van geen kant. Een man is sterker dan een vrouw dus een man kan moeilijk verkracht of betast worden. In Europa is huiselijk geweld de belangrijkste oorzaak van sterfte en handicaps voor vrouwen tussen de 16 en 44 jaar Volgens Amnesty.nl En wat zijn de grootste godsdiensten in Europa materialisme en het christelijke geloof dus niet de moslims.

En je beweert ook dat het dragen van een hoofdoek een vorm van vrouwen onderdruking is, Het is eerder een beschermmidel voor de vrouw. En nu gaan we zien hoe de Europeanen erover denken

Een derde van de Britten vindt dat de schuld voor een verkrachting ligt bij de vrouw als ze aan het flirten is, uitdagende kleding draagt of dronken is, zo blijkt uit een Britse peiling. Verdedigers van gelijke rechten noemen de resultaten ,,schokkend".

De peiling bij meer dan 1.000 mannen en vrouwen suggereert dat de aanzienlijke vooruitgang qua gelijke rechten voor vrouwen op het vlak van arbeid en verloning niet noodzakelijk weerspiegeld wordt in het seksuele gedrag. Dat schrijft de krant Times.

De IMC-peiling werd uitgevoerd op vraag van Amnesty International en geeft een ontnuchterende kijk op de reden waarom het aantal veroordelingen in verkrachtingszaken -ondanks strengere wetten- daalt, zegt de mensenrechtenorganisatie. Hoewel in Groot-Brittanni� het aantal aangiftes van verkrachtingen de voorbije jaren is gestegen, is het aantal veroordeling constant gebleven. Iets meer dan vijf procent van de zaken leidt tot een veroordeling.

Op de vraag of een vrouw ,,gedeeltelijk" of ,,volledig" verantwoordelijk is voor een verkrachting als ze flirt, antwoordde 34 procent van de ondervraagden positief. Meer dan een kwart vond ook dat een een vrouw ,,minstens gedeeltelijk verantwoordelijk" is voor een verkrachting als ze sexy kleding draagt of als ze dronken is.

Een op vijf vindt dat een vrouw gedeeltelijk schuld draagt als bekend is dat ze verschillende seksuele partners heeft. Meer dan een derde denkt er ook zo over als de vrouw niet duidelijk nee heeft gezegd tegen de verkrachter. Een opsplitsing van de cijfers toont aan dat meer vrouwen (5 procent) dan mannen (3 procent) denken dat een verkrachte vrouw ,,volledig verantwoordelijk" is wanneer ze dronken was.

De directrice van de Britse afdeling van Amnesty International, Kate Allen, over de resultaten: ,,Het is schokkend dat zovelen de schuld voor een verkrachting bij de vrouw zelf leggen. Deze resultaten moeten de regering wakker schudden om dringend dit driedubbele probleem aan te pakken: een hoog verkrachtingscijfer, een laag percentage veroordelingen en een seksistische beschuldigingscultuur".


Bron: http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF21112005_043 - Het Volk

 

En nu over het gedrag na de scheiding ons boek zegt daarover: houd hun in goedheid of laat hun in goedheid gaan(Zie hierboven). En in Nederland blijkt dat het aantal echtparen die elkaar lastigvallen steeds toeneemt. Men spreekt over emancipering, maar men denkt daar niet bij dat een man niet goed op zijn kinderen kan passen, bijvoorbeeld kan een man een kind melk geven ? Nee, vandaar de plicht van de vrouw om goed op de kinderen te passen(dat is tegenwordig ook werken, huismanagement)en ze zo islamitisch mogelijk op te voeden. Jammer dat, dat niet gebeurt we zien overal marrokanen en turken criminale verdrag vertonen dit komt onder andere doordat ze geen goed islamitisch opvoeding krijgen.

 



Geplaatst door: naika
Geplaatst op: 05 maart 2006 om 01:56
peter pan, ga maar tegen iemand anders preken,aangezien de bijbel zelf een paar vrouwonvriendelijke teksten bevat heb jij weinig recht van spreken vind ik,dat maakt jouw kruistocht hier een beetje misplaatst,om niet te zeggen hypocriet.

-------------
Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 05 maart 2006 om 06:02

Dat er in de Bijbel een aantal teksten staan die vrouwonvriendelijk genoemd kunnen worden, beaam ik. ( Eenzelfde moed kunnen jullie wat betreft de koran niet opbrengen!)

Maar, christenen beleven hun godsdienst in privesfeer. We hebben een duidelijke scheiding tussen kerk en staat. De islam daarentegen wil het individu volledig 'in zijn macht hebben', waarbij veel moslims de koran letterlijk nemen.

Het christendom is door schade en schande wijzer geworden. Deze fase moet de islam nog doorheen.

Ik zie de islam, gezien als jongste godsdienstige tak, dan ook als een geloof die momenteel door de puberteit heen gaat. De keuze is aan  de moslim of ze daar goed door heen komt, danwel dat het 'fout' de volwassenheid binnen treed.

Om volwassen te worden, betekent het ook dat de moslim in de islamitische spiegel durft te kijken. En vooralsnog lijkt deze stap te groot.

De tijd zal het leren.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: Murat
Geplaatst op: 05 maart 2006 om 06:05
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Dat er in de Bijbel een aantal teksten staan die vrouwonvriendelijk genoemd kunnen worden, beaam ik. ( Eenzelfde moed kunnen jullie wat betreft de koran niet opbrengen!)

Maar, christenen beleven hun godsdienst in privesfeer. We hebben een duidelijke scheiding tussen kerk en staat. De islam daarentegen wil het individu volledig 'in zijn macht hebben', waarbij veel moslims de koran letterlijk nemen.

Het christendom is door schade en schande wijzer geworden. Deze fase moet de islam nog doorheen.

Ik zie de islam, gezien als jongste godsdienstige tak, dan ook als een geloof die momenteel door de puberteit heen gaat. De keuze is aan  de moslim of ze daar goed door heen komt, danwel dat het 'fout' de volwassenheid binnen treed.

Om volwassen te worden, betekent het ook dat de moslim in de islamitische spiegel durft te kijken. En vooralsnog lijkt deze stap te groot.

De tijd zal het leren.

De tijd zal het ook aan jouw leren dat je totaal fout zit. Profeet Mohammed is als een spiegel voor de gehele mensheid.



Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 05 maart 2006 om 06:19
Voor iedereen dezelfde spiegel, dat zou de zaak een stuk simpeler maken. Jammer genoeg wordt het spelletje niet zo gespeeld. God schept namelijk per individu en niet per groep.



Geplaatst door: Amier
Geplaatst op: 05 maart 2006 om 06:27
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Maar, christenen beleven hun godsdienst in privesfeer. We hebben een duidelijke scheiding tussen kerk en staat. De islam daarentegen wil het individu volledig 'in zijn macht hebben', waarbij veel moslims de koran letterlijk nemen.

Het christendom is door schade en schande wijzer geworden. Deze fase moet de islam nog doorheen.

Nu spreek je alleen voor een deel van het "verlichte" westen en niet voor de grote meerderheid der christenen in bijvoorbeeld Afrika, Zuid Amerika, Azi� maar ook in grote delen van Noord Amerika en Europa. Het christendom zelf is niet een geloof dat alleen in achterafkamertjes beleefd dient te worden; als je dat vindt dan heb je toch echt de boodschap van het nieuwe tstament niet goed begrepen.

Het christendom, net als de islam en het jodendom, legt veel nadruk op de sociale omgangsnormen, hoe je in de dagelijkse praktijk je als christen dient te gedragen, je vijanden lief te hebben, je andere wang toe te keren, de tien geboden in de praktijk te brengen etc. "Gij zult niet doden" betekend niet "Gij zult alleen in de privesfeer niet doden".

Ieder woord van Jezus (alaihi salaam) in de bijbel preekt voor overgave aan God, volledig en en plein public. Geen enkele dominee of priester zal zeggen dat je je christelijkheid in het openbaar dient te verbergen, en in de bijbel staat dat al helemaal niet.

De persoonlijke verantwoordelijkheid van de christen werkt door in zijn / haar dagelijkse werkzaamheden, en ook in de politiek. Daarom zijn de Nederlandse wetten en regels ge�nt op christelijke waarden en normen, zelfs al begint dat steeds meer af te kalven. Maar ons (nederlandse) idee van wat je wel en niet kunt maken tegenover je medemens komt voort uit de bijbel; zo vinden wij het offeren van een persoon om een ramp af te wenden op z'n minst barbaars, terwijl dat in voor-christelijk Nederland toch de normaalste zaak van de wereld was.

Ook de politiek is doordrenkt van chritelijke principes, en niet eens stiekem. CDA, CU, SGP en ga zo maar door maken er geen geheim van hun inspiratie uit de bijbel te halen. Kerk en staat zijn niet gescheiden in Nederland; de kerk (en ook moskee, synagoge enz.) mogen zich (officieel) niet bemoeien met staatszaken, maar de staat doet niet anders dan zich bemoeien met kerkzaken!

De islam wil een persoon niet volledig in zijn macht hebben, omdat de islam geen entiteit is. Islam is een fenomeen; het is overgave. En overgave gaat heel diep; bij de ene persoon dieper dan bij de ander, maar de overgave aan God dringt door tot in alle aspecten van je dagelijks leven, je levensbeschouwing, je sociale relaties, je waarden en normen en ga zo maar door. En al het goed is, d.w.z. als de moslim werkelijk zich overgeeft aan God en God alleen en niet een stel doorgedraaide mullah's, dan is die overgave een proces van binnen uit en niet iets wat van buitenaf opgelegd wordt: laa ikraa fie dien, er is geen dwang in de religie.

Groetjes,

Amier.



-------------
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)


Geplaatst door: AmmatoelAziz
Geplaatst op: 06 maart 2006 om 15:51

Juist wel!! De praktische islam (als land) is in de tegenwoordigheid een gedrocht. Haar verhaal haalt ze echter uit de theoretische islam.

Er is een grote discrepantie tussen theorie en praktijk.

Maar wees gerust, momenteel onderzoek ik allerlei theorieen in hoeverre de theoretische islam ook praktisch werkbaar is. En, er is hoop. Het schijnt mogelijk te zijn.

Kom ik nog op terug.


Zeker is er een verschil tussen de theorie en de praktijk, de praktijk is helder en duidelijk je neemt het aan of je verwerpt het of je kunt je er niet in vinden. Daarentegen is het een beetje zonde van je tijd om steeds maar met negatieve dingen rond te slingeren hier op het forum.

Wist je overigens dat voor de islaam de vrouw levend werd begraven althans de meisjes die werden geboren vanuit schaamte in de tijd van de onwetendheid? En dat de islaam dat toen heeft verboden? de vrouw had geen erfrecht en de Islaam heeft haar dat recht gegeven, dat de moeder 3 keer het recht heeft op haar kinderen en dan pas de vader, dat de meeste mensen die zich bekeren tot de Islaam vrouwen zijn en geen mannen( en nee Beste man dit is geen pochen maar de realiteit) Indien de islaam zo vrouwonvriendelijk was dat zou dit dus zeker geen gevolg hiervan zijn maar goed.

Leer een keer de echte zuivere Islaam kennen wellicht veranderd je kijk er dan op, echter ik vrees van niet. Ik zou zeggen veel succes met je onderzoek, Moge God je het juiste Pad laten bewandelen in dit leven Amien.

 



-------------
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.


Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 08 maart 2006 om 04:33

Ik twijfel er niet aan dat de zuivere islam in essentie goed is. Het is ook waar dat de islam primair de situatie van vrouwen verbeterde. Maar, het wordt ook tijd dat er verandering komt in de bedroevende situatie van vrouwen in Islamitische landen. Natuurlijk speelt de culturele achtergrond mee, hetgeen vaak als argument aangevoerd wordt. Maar, cultuur kun je nooit los zien van het geloof waarin men opgroeit, en andersom.

Als de zuivere islam (de theoretische dus) praktische vorm moet krijgen, dan is het juist aan de moslims en moslima's alhier de taak en plicht de door mij ingestuurde persoonlijke verhalen serieus te nemen. En dat gebeurt NIET. De moslims en moslima's zouden de vrouwenmishandelingen, etc. met kracht moeten bestrijden. En dat gebeurt NIET. Ze verwerpen slechts de schrijfsters en teksten worden afgedaan als onislamitisch. Daarmee wordt de vrouwenonderdruikking, die wel degelijk bestaat, in stand gehouden. Waar is dan jouw 'zuivere' islam?  

Hieronder een 'nieuw' vrouwenverhaal. Lees, huiver en let vooral op de positie en rechten van de vrouw.

Een eremoord overleef je doorgaans immers niet, laat staan dat je er een boek over schrijft en Europa afreist om te getuigen. Over een hondenleven, verbranding, 28 operaties, een nieuw bestaan in Europa, dood willen maar dochters hebben. Over 25 jaar na de feiten eindelijk spreken, en daardoor sterk worden. Trots op je littekens.

Het levensverhaal van de 46-jarige Palestijnse Souad is als een ware tranentrekker, m�t een happy end. Ze moet achttien zijn geweest toen het ondenkbare gebeurde in haar geboortedorp op de Westelijke Jordaanoever. Ze kon niet trouwen, ze was nog niet aan de beurt, eerst moest haar oudere zus het huis uit. Souad, die nooit naar school was gegaan, die nergens vanaf wist en alleen slaag, werken, eten en slapen kende, was bang. Ze vreesde dat de man die haar vader om haar hand had gevraagd een ander zou nemen als hij moest wachten en zij niet inschikkelijk was.

En aldus schreef ze haar eigen doodvonnis: Souad raakte zwanger van haar toekomstige. Ze werd een charmuta, een verwerpelijke hoer die de eer van haar familie heeft geschonden en die ze alleen met haar dood van de schande kan verlossen.

E�n man had haar en haar ongeboren kind kunnen redden, een moedige man.

Maar dat was haar toekomstige niet: hij verdween prompt met de noorderzon.

De familie ontdekte het toen ze een maand of vijf zwanger was. Er werd familieberaad gehouden en aangezien Souads enige en aanbeden broer er niet was, viel de verantwoordelijkheid op haar schoonbroer.

Zwanger in Bethlehem

Zo kwam het dat Hoessein op die dag dat vader en moeder naar de stad waren, zei dat hij Souad kwam helpen. Ze had in de tuin vuur gestookt en deed er de was. Het enige wat ze zich later nog zou herinneren van wat volgde, is de koele vloeistof die langs haar rug liep en haar haar dat meteen in brand vloog. Ze moet toen over het muurtje zijn gesprongen, Hoessein deed zijn werk niet goed en liet haar ontkomen.

Dorpelingen brachten Souad naar het ziekenhuis van Bethlehem, een plaats waar de eed van Hypocrates niet leek te gelden. De jonge vrouw wier kin aan haar borstbeen was gesmolten en die zware brandwonden had over haar hele bovenlichaam en armen kreeg wekenlang geen hulp. Geen ontsmettingsmiddel en geen verzorging. Daar zou vaders toestemming voor nodig zijn geweest.

Maar die gaf hij niet, en er werd vast ook niet om gevraagd. In Palestijnse ziekenhuizen laten ze charmuta�s creperen. Alleen sturen ze de moeders weg als die met een gifbeker komen om het werk af te maken en de mannen van de familie uit de problemen te houden.

Jacqueline, een Zwitserse die voor een hulporganisatie werkt in het Midden-Oosten, wordt via een Palestijnse vriendin op de hoogte gebracht van de tragedie.

Van een stervend, zwanger meisje in een kamer vol verrotting in Bethlehem. Een ijlend meisje ook, dat gaat gillen als een witte jas opduikt. Om een koude douche te geven of stukken textiel uit de wonde te trekken. Een witte jas zonder mededogen.

Het is in die kamer, in het voorportaal van de dood, dat Souad het leven schenkt aan een jongen. Half comateus, zij, twee maanden te vroeg geboren, hij. Ze geeft hem een duw. Het kind valt op de grond en wordt even later meegenomen door een dokter die nog vraagt hoe hij heet.

Marouan.

Jacqueline wil Souad graag helpen, haar naar een ander ziekenhuis brengen, en dan naar Europa. Om er verzorgd te worden, om geen charmuta meer te zijn.

Souads ouders moeten daar evenwel toestemming voor geven. Niet om te leven, nee, maar om haar elders te laten sterven dan in Bethlehem. Om haar op een andere plek te kunnen begraven dan onder de boom in de tuin in het dorp op de Westelijke Jordaanoever.

Jacqueline bezoekt de ouders verschillende keren met een Palestijnse dokter.

Ze zien er niet als moordenaars uit, vindt ze, noch als de hardvochtige onmensen die ze in de verhalen van Souad zullen worden.

Wat hebben ze ongeluk, gevieren zijn ze het erover eens. Zou het niet beter zijn, suggereren Jacqueline en de dokter, als Souad wat verder werd begraven, als die schande niet zo dagelijks zichtbaar hoefde te zijn? En aldus laat Souads vader haar gaan.

Jacqueline heeft met veel moeite ook Marouan opgespoord. Kinderen van charmuta�s hebben geen vooruitzichten. En zo komt het dat ze eind december 1977 in Lausanne aankomen. Met z�n drie�n.

Souad was niet doodgegaan, maar zou ze ooit nog echt leven? Alles moest opnieuw.

Haar gezicht, haar armen, haar buik, 28 operaties lang. De analfabete Palestijnse moest zichzelf heruitvinden, leren Frans spreken, leren leven, leren liefhebben.

En ze slaagt daarin. Of tenminste, zo lijkt het aanvankelijk.

Ze trouwt met Antonio, krijgt twee dochters en gaat uit werken. En toch: op een middag staat ze op het dak van het flatgebouw waar ze wonen. Na een hele doos pillen, en met het duidelijke plan om te springen. Maar dan ziet ze, aan de overkant, het dak van de school van haar meisjes. En dus strompelt ze de trap weer af en wordt ze wakker in het ziekenhuis.

Ze kon het toch niet, leven met de littekens.

Niet met die op haar lichaam, die het zwemmen en dragen van korte mouwen beletten, maar evenmin met die in haar hoofd. Schuldgevoelens, schaamte en Marouan. Niemand weet van hem, met Antonio heeft ze het er ��n keer over gehad, maar daarna nooit meer. Marouan werd geadopteerd door het gezin dat ook Souad in die eerste jaren heeft opgevangen.

Maar als zijn moeder sterft, zoekt hij contact met haar. Een grote, knappe twintiger is hij onderhand, een jongen die lijkt op zijn vader.

En ondertussen vraagt Jacqueline of ze niet wil getuigen, of ze met de hulp van Marie-Th�r�se Cuny een boek wil schrijven.

Over alles. Haar hondenleven, haar toekomstige, het vuur, het kind, het leven in Europa.

Dan ontmoet ik haar in Amsterdam.

Een mooie vrouw wier lippen, neus, ogen en voorhoofd niet door de vlammen werden beroerd. Souad praat alleen in het bijzijn van een Franse dame uit de uitgeverswereld en een bodyguard voor de deur. In een kamer zonder vensters, met boeken tegen de vier muren. Souad wil niet op de foto, interviewers worden aan identiteitscontrole onderworpen. Een kwarteeuw nadat ze brandend over de muur van haar huis sprong, vreest Souad nog altijd dat haar familie haar zal vermoorden. �De oorlog tussen Isra�li�s en Palestijnen�, zegt ze glimlachend, �de oorlog die dagelijks op de televisie is, die bestond in mijn leven op de Westelijke Jordaanoever niet. Er was de oorlog in mijn familie, die overstemde alles. Ik weet niet of jullie Europeanen het universum kunnen begrijpen waarin wij in het dorp leefden. Liefde, vriendschap, steun of solidariteit bestonden er niet. Er werden geen meningen gevraagd of gegeven, je had ze ook niet. We werkten als ezels en waren minder waard dan schapen. We voerden geen gesprekken, met onze zussen, noch met onze moeder. Al die dingen heb ik in Europa geleerd. �In ons dorp waren de dingen simpeler.

Als je een meisje baart, huil je en vloekt iedereen; baar je een jongen dan viert het hele dorp feest. Baar je vier meisjes, dan zegt je man dat het welletjes is geweest en dan doe je zoals mijn moeder: ze doodmaken bij de geboorte. �Ik was erbij, ik zag het. Zelfs dat werd niet uitgelegd, er werd helemaal niet over gesproken. Ik begreep het niet, ik was een kind, een kind dat vanaf dat moment met een onbestemde, niet aflatende angst door het leven ging. Ze kunnen je altijd doodmaken, wist ik toen, en niemand die daar wat van zal zeggen. Dus kijk je rond voor je water uit de put haalt, of je vader of moeder niet in de buurt is om je erin te duwen. �En tegelijk vergeet je. Of toch iets dat daarop lijkt. Ik had het met mijn zus, wier naam ik me niet meer herinner. Ik wist dat ze er niet meer was, maar hoe ze was verdwenen, kon ik me niet meer voor de geest halen. Tot ik een foto zag van een eremoord, een beeld van een meisje dat met een telefoonsnoer was gewurgd.

Door haar broer. Ik werd misselijk, letterlijk. Toen ik de volgende ochtend wakker werd, wist ik het weer: mijn zusje, ik was erbij toen onze broer haar met een snoer wurgde. Ik heb nooit geweten waarom; ik wist alleen dat ze een charmuta was geworden. �Waarom? Ach, we stelden geen vragen, we kenden onze plaats. Ik zie nog hoe we allemaal aan tafel zaten, en hoe mijn vader tegen mijn broer zei: kijk naar mijn geiten en schapen, ze geven wol, melk, lammeren en uiteindelijk vlees. Ze zijn meer waard dan dochters. �Ik heb mijn moeder erg lang gehaat.

Wegens de moorden, de gifbeker, het totale gebrek aan liefde. Ze heeft nooit iets vriendelijks tegen me gezegd. Ik haatte haar zozeer dat ik me een paar jaar geleden heb laten opereren, zodat ik niet meer zo hard op haar zou lijken. Zodat ik haar niet meer zou zien telkens als ik in de spiegel keek. �Meer dan twintig jaar heeft het geduurd, tot na de verschijning van mijn boek in het Frans, tot na de talloze ontmoetingen met ge�nteresseerde, lieven mensen. Meer dan twintig jaar voor ik begreep dat het niet haar schuld was; ze deed alleen maar wat van haar werd verwacht.

Mijn moeder gehoorzaamde mijn vader en beschermde mijn broer, ze zorgde voor de enigen die telden. Door hun voeten te wassen als ze thuiskwamen, door eten voor hen te bereiden en zelf met de meisjes achteraf de resten te eten, door de pasgeborenen te doden, door mij het gif aan te reiken.

Oude ik, nieuwe ik

�Mijn vader sloeg ons dagelijks en als ze probeerde hem te laten ophouden, sloeg hij ook haar. Of dan bond hij niet alleen mijn zusje en ik in de stal vast omdat we een schaap waren verloren, maar ook haar. �Ik was zoals mijn moeder. Het heeft jaren geduurd voor ik anders ging denken dan zij, en nog meer jaren voor ik de evolutie zelf inzag. Toen ik pas in Europa woonde, vond ik dat het fout was dat ik nog leefde. Ik schaamde me om mijn misdaad, en om mijn littekens die daar altijd weer aan herinnerden. Ik zou gevochten hebben met mensen die mijn ouders of mijn dorp bekritiseerden, mensen die zeiden dat eremoorden moorden waren.

Toen ik een man had, wilde ik zijn voeten wassen als hij thuiskwam en tijdens mijn zwangerschap hoopte ik vurig een jongen te baren. Ik hoorde over een eremoord en zei: dat is normaal, had ze maar niet moeten... �Mijn moeder kon het dus niet helpen.

Mijn vader wel, het was zijn soort die de wetten bepaalde, die het voor het zeggen had. Mijn vader, die kleine, gemene man met zijn rossige haar en blauwe ogen, zal ik haten tot de laatste dag van mijn leven.

Ik wilde dat hij zou lijden zoals ik heb gedaan, fysiek en psychisch. Zozeer dat sterven een troost is. �Mijn oude ik is in het dorp gestorven, mijn nieuwe heeft zich slechts heel langzaam ontwikkeld. Het was erg lang niet zeker dat die het zou halen. Ik wilde niet meer, ik kon niet meer vechten tegen de schuldgevoelens en de nachtmerries, tegen het feit dat ik niet naar het zwembad kon en dat ik mijn meisjes en mijn man daarvan aldus ook verstoken hield. �Toen heb ik Marie-Th�r�se leren kennen, die de pen is geweest voor mijn boek. Dat was de allerbeste therapie voor me, veel beter dan de psychiaters die haar voorafgingen. Aanvankelijk was ik vreselijk zenuwachtig. Ik herinnerde me ongeveer niets meer van mijn kindertijd.

Dat we altijd moesten werken, niet naar buiten mochten, nooit nieuwe kleren kregen, dat we geen schoenen hadden.

Marie-Th�r�se wilde alles weten, ook dingen die ik me niet wilde herinneren. Alles over Marouan bijvoorbeeld. Hoe ik hem vervloekend op mijn buik sloeg toen ik ontdekte dat ik zwanger was, opdat het bloed zou komen. Ik hoop dat hij me vergeeft als hij het boek leest. Hij zegt het ooit te willen doen, maar niet nu. �Desondanks zijn we erg blij dat we elkaar terug hebben gevonden. Ik dacht dat hij erg boos op me zou zijn omdat ik hem heb afgestaan, maar hij wist helemaal nergens van, en geloofde dat ik hem niet in mijn leven wou. �Toen hij hoorde dat ik in brand was gestoken omdat hij in mijn buik zat, vroeg hij of het zijn schuld was. Ik zei van wel.

Ik, de Souad uit het Palestijnse dorp, heb dat twintig jaar lang gevonden. Diezelfde nacht belde ik hem terug. Nee, mijn zoon, zei de nieuwe Souad die in Europa was geboren, het was jouw schuld n��t. �Ze botsen soms, de Palestijnse en de Europese Souad. Ik kan het niet helpen.

Het is ook om die reden dat ik tot dusver geen contact heb gezocht met andere vrouwen die met Jacquelines hulp hun land ontvluchtten uit vrees voor een eremoord.

Ze zouden denken zoals ik toen, en ik zou er slecht tegen zijn opgewassen, ik zou het niet kunnen uitleggen.

Laat de tijd eerst zijn werk doen, laat hen Europeanen worden.

�Elke keer weer vragen mensen me het: of het nu nog zou kunnen, of er nog charmuta�s zijn. Er zijn er zo�n 5.000 per jaar, zo blijkt uit onderzoek dat Jacqueline met haar organisatie Surgir deed. In India, Pakistan, Palestina, Irak, Iran. En hoe het moet ophouden?

De sleutel voor verandering ligt bij de mannen. Bij die laffe, wrede mannen die vrouwen knechten, gebruiken en mishandelen.

Hen veranderen zal ontzettend veel tijd kosten, dat maken we niet meer mee. �Dat maken zelfs mijn dochters niet mee, die lieve tieners die me nu in staat stellen zelf een adolescent te zijn. Ik ga met ze naar de feestjes die me onthouden werden, ik neem ze in vertrouwen, ik lach en dans en voel me vederlicht.

Sinds dit boek, ja, waarin alle schuld van het verleden is opgeborgen. �Toen Marie-Th�r�se met me werkte, had ik elke dag hoofdpijn. Ze zei dat het normaal was, en dat het wel minder werd.

Ze had gelijk. Sindsdien ben ik me almaar beter gaan voelen. Energieker, zelfbewuster, ronduit tevreden en trots op mezelf.

Dat ik het overleefd heb, dat ik het mentaal gehaald heb en dat ik heb durven te spreken. Kijk naar mijn armen, zie wat ze met me deden. En toch hebben ze me niet klein gekregen. Ik ben trots op mijn familie, op mijn leven, op mijn littekens.� Souad, Geschonden, Uitgeverij Arena, 18,50 euro.



-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)


Geplaatst door: alzukar
Geplaatst op: 08 maart 2006 om 07:13
Vraag is steeds: w�lke rechtvaardigingsgrond voeren de "eigenrechtertjes" zoals hierboven beschreven aan?
Naar ik uit reacties op dit forum begrijp is die grond niet aanwezig in het geloof. Maar worden de rechtertjes (en dat schijnen er, als ik de berichtgeving mag geloven, best wel veel te zijn) dan w�l meegerekend om te komen tot het aantal van 1,4 miljard moslims? Een pikante vraag die ik dan maar meteen ook stel wat betreft de christenen die ook aardig wat schuinsmarcheerders onder de gelederen tellen.
Nog even terzijde: zoals wellicht bekend bestond het verschijnsel eerwraak hier honderden jaren geleden ook. De pleger ervan kon soms aan het werelds gerecht ontsnappen door bijvoorbeeld in te treden in een klooster. Kent/kende de Islaam ook een dergelijke "oplossing"?




Geplaatst door: Peter Pan
Geplaatst op: 08 maart 2006 om 14:24
Zij riskeerde martelingen, gevangenschap en zelfs doodstraf omdat ze literatuur studeerde en gedichten schreef onder het Talibanregime. Vorige week werd Nadia Anjuman, terwijl zij het succes van haar eerste boek zou moeten vieren, doodgeslagen in Herat, vermoord door haar eigen echtgenoot.

De 25-jarige Afgaanse had veel lofuitingen geoogst in literaire middens voor haar boek "Gule Dudi - Donkere Bloem" en was bezig aan een tweede deel ervan.

Vrienden zeggen dat haar eigen familie razend kwaad was omdat ze geloofden dat het door een vrouw van hun familie publiceren van gedichten over liefde en schoonheid oneer over hen had gebracht.


"Zij was een groot dichteres en een intellectueel, maar zoals zovele Afgaanse vrouwen diende ze de bevelen van haar echtgenoot op te volgen" zegt Nahid Baqi, haar beste vriend aan de universiteit van Herat.

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2089-1869842,00.html - http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2089-1869842,00.html


-------------
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)



Druk de pagina | Sluit venster