Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotente erg in woorden te beschrijven

 Post Reply Post Reply
Schrijver
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Onderwerp: te erg in woorden te beschrijven
    Geplaatst op: 20 mei 2004 om 08:21

Salaam aleikom waraamthu Allah wa baraakthu broeders/zusters,

wat ik op het nieuws heb gezien is zooo erg? wat bij Palestina is gebeurd, de Joden schieten wanneer ze willen. omdat de Palestijnen demonstreren. het is niet in woorden te beschrijven. ik vind dat iedereen met elkaar met respect moet behandelen. de regering van israel en amerika, misbruiken de woorden respect, en vrede. VEEL BELOFTES MAAR HET WAARMAKEN, IS HEEL ERG MOEILIJK VOOR HEN.

Bush zegt dat hij de irakese bevolking zal bevrijden. nouu ik zeg dat hij alleen hen zien wil lijden.Bush doet niks ook al is hij tegen de problemen is Israel.

ik wil alleen zeggen dat dit een mening is, en geen beoordeling. ik laat dit over aan Allah swt, want hij straf of vergeef hen. ins-allah hoop ik dat broeders/zusters ins-allah als martelaren in Palestina Irak de hoogste plaats naar de Jennah gaan

Amien

ins-allah hoor ik jullie meningen wel.

Salaam aleikom: Mouni

Ja Rabie Lakal Hamdoe Kama Janbagie Lizalalie Wadzhika Walihadimie Sultanieka
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2004 om 09:02

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu mijn lieve Broeders en Zusters in de Islaam.

De lezer zij gegroet.

Ik zoek mijn toevlucht tot Allah tegen de vervloekte duivel, In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle.
Moge de vrede en zegeningen van Allah met hem de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salaam zijn.
Waarlijk alle lof komt Allah soub7ana wa Ta3alaa toe. Wij loven Hem en zoeken zijn steun.

Wij vragen om Zijn vergeving en zoeken toevlucht bij Hem tegen het kwade in onze eigen zielen en tegen de slechtheid van onze daden.

Iedereen die Hij leidt zal nooit dwalen en iedereen die Hij laat dwalen zal nooit leiding vinden.

Moge Allah soub7ana wa Ta3alaa ons allen leiden tot het Hiernamaals en onze zondes vergeven, en samenbrengen in het paradijs, Ameen ya Rabb el'alamien.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Lieve Broeder in de Islaam,

ik begrijp je boosheid, en die boosheid voelen we allemaal. Die hulpeloosheid voelen we allemaal. Wat kan ik voor mijn lieve Broeders en Zusters betekenen? De realiteit is HARD beste Broeder, we kunnen weinig voor onze Broeders en Zusters betekenen. We kunnen slechts doe3a voor hen doen, en hopen dat dit niet gebeurd omdat Allah swt ontevreden met ons is, want Allah swt zegt in de Quraan: en er treft jullie geen RAMP, of het is wat jullie met jullie EIGEN handen hebben aangericht, maar Hij vergeeft veel. Alhamdolilah wa Shoekroelillaah!! Allahoe Ghaffoer Allahoe Rahiem. We moeten hen niet vergeten tijdens onze Salaat, en tijdens het zeggen van doe3aa na de Salaat, inshaAllah bi hawlillaah.

Dus laten we onze handen bij elkaar brengen en een doe3a doen voor onze Broeders en Zusters in Palestina.


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Moge Allah swt de Djannah de eindbestemming maken voor ons, en alle Muslimien wal-Muslimaat wal-Muminien wal-Muminaat fie koelie makaan. Allahoemma aghfirlana wa aghfir al-Moeslimien wal-Moeslimaat wal-Moemienien wal-Moeminaat fie koelie makaan. Allahoemma war7amnaa war ar7am al-Moeslimien wal-Moeslimaat wal-Moeminien wal-Moeminaat inaka anta al-Ghafur ar-Ra7iem, wa Aoualien wa Agierin....
 
Ya Allah Ta3alaa, er is niets makkelijker dan hetgeen wat U vergemakkelijkt. Als het U behaagt, dan maakt U zelfs bezorgdheid makkelijk. Wij zijn van Allah en naar hem keren wij terug. Ya Allah Ta3alaa, beloon hen vanwege deze tragedie die hen is overkomen en breng hen naar iets beters
Ya Allah Ta3alaa, wij zijn Uw dienaren, de zonen en dochters van Uw dienaren, van Uw dienaressen. Ons lot is in Uw handen. Uw oordeel over ons is zeker. Gerechtigheid over ons berust op Uw bevel. Ik vraag U bij elke Naam die U voor Uw zelf hebt genomen, die in Uw Boek hebt geopenbaard of die U aan een ieder onderwezen hebt of datgene wat U in de kennis van het onwaarneembare hebt gezet om de Quraan de bron van onze harten en het licht van onze borsten, de verlosser van ons verdriet en de ontheffer van onze wanhoop
Ya Allah Ta3alaa, wij zoeken onze toevlucht bij U tegen bedroevigheid en bezorgdheid, tegen onvermogen en luiheid, tegen gierigheid en lafheid, tegen verzwakking door leningen en tegen dominantie van anderen
Ya Allah Ta3alaa, wij vragen U hen te vatten bij hun kraag en wij zoeken toevlucht bij U tegen hun kwaad. Ya Allah Ta3alaa, U bent onze toeverlaat en U bent Degene Die ons laat overwinnen. Omwille van U gaan we over tot de aanval, omwille van U slaan we toe. Met Uw hulp gaan we vechten. U bent voor ons voldoende en U bent de Perfecte Vertrouweling

Allah, Heer van de zeven hemelen. Heer van de omvangrijke Troon. Wees een steun voor hen tegen Bush en Sharon en hun helpers uit Uw schepsels. Laat geen van hen mijn Broeders en Zusters onderdrukken of onrecht tegen mijn geliefde Broeders en Zusters plegen. Machtig is Uw beschermheerschap en glorieus zijn Uw lofspraken en er is geen god naast U

Allah is de Grootste, Machtiger dan al Zijn schepsels. Machtiger dan waar we bang voor zijn en waakzaam voor zijn. Wij zoeken toevlucht bij Allah, Die geen god naast Zich heeft. Degene Die de zeven hemelen opheft zodat zij niet neervallen op de aarde, behalve met Zijn toestemming. Tegen het kwaad van Uw schepselen Bush, Sharon en hun helpers, hun volgelingen en hun helpers van de djinn's en de mensheid. Ya Allah Ta3alaa, wees een steun voor mij tegen hun kwaad, Glorieus zijn Uw lofspraken en machtig is Uw beschermheerschap. Gezegend is Uw naam. Er is geen god dan U!

Ya Allah Ta3alaa, Openbaarder van de Quraan, Degene Die snel in oordeel is. Laat deze troepen verliezen. Laat hen verliezen en laat hen beven! Ya Allah Ta3alaa, hou ze in toom zoals U wilt!

Moge Allah swt ons beschermen tegen het kwade van de duivel die er alles aan wil doen om ons mee te slepen naar zijn eindbestemming; de Hel, maar Alhamdolilah, Allah is Groot en zegt: ''Jij zult zeker geen macht hebben over Mijn dienaren, met uitzondering van de dwalenden die jou volgen''
Moge Allah swt ons verder leiden op het goede pad tot in het Paradijs waar de deuren wijd open worden gesl*gen en we omringd zullen worden door prachtige geuren en kleuren van het Paradijs, inshaAllah. Ya Allah Ta3alaa, laat ons behoren tot de Oprechten die voorbereid zijn op de Dood en wat erna komt. Ya Allah Ta3ala laat de dood als een zoetruikende boom voor ons zij. Ya Allah Ta3alaa houdt ons verre van het verdorvene, de verdorvenen. Ya Allah Ta3alaa bescherm ons tegen de Moenafieqoen!
Ya Allah Ta3alaa, hasboen Allah wa ni3mal wakiel!!


Ya Allah Ta3alaa!
Wij vragen Uw hulp en Uw vergiffenis! Wij vragen Uw leiding en geloven in U. Wij wenden ons tot U in berouw en vertrouwen volledig op U. En wij prijzen U op de beste manieren en wij danken U! Wij ontkennen Uw gunsten niet en wie verzaken en verwerpen hem die U niet gehoorzaamt.
Ya Allah Ta3alaa! Wij aanbidden U alleen en ons gebed is voor U. Wij werpen ons neer voor Uw Barmhartigheid en vrezen Uw straf. Uw straf zal zeker de ongelovigen treffen.
Ya Rabb, behoed ons voor het kwade en toon ons Uw Barmhartigheid, want dat is de grootste zegepraal! Ya Allah Ta3alaa, wij roepen alleen U aan, we zijn Oprecht in gehoorzaamheid tot U, hoewel de ongelovigen er tegen zijn.
Oh Eeuwige doe ons de Tuinen der Eeuwigheid ingaan die U belooft heeft aan de Oprechten, alsook de deugdzamen onder hun ouders, hun echtgenoten, hun kinderen. Zeker, U bent de Almachtige, de Alwijze!


Allahoemma Ameen
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

En Hij die in God en de Laatste Dag gelooft, behoort het goede te spreken of te zwijgen.

Moge Allah swt over jullie waken en jullie leiden, Allahoemma Ameen.


Fi Amanilahi,

Een Zuster in de Islaam die van jullie houdt omwille van Allah swt,
Umm `Aqeelah

 

 

Terug naar boven
anis Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 55
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2004 om 10:06

Salaam,

Helaas broeder wij moslims kunnen niks doen behalve in onze gebed aan de Palestijnen denken. Maar wat ik wel erg vind zijn de Arabische leiders die gewoon zitten toe te kijken en bang zijn om zich te moeien met wat er allemaal gebeurt. Maar ��n ding troost me en dat is dat in onze godsdienst en hiernamaals bestaat. Dat betekent wie ni zijn verantwoordelijkheid heeft genomen in deze wereld zal inschalah gestraft worden door Allah(swt). Angry

Amien

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2004 om 10:13

..en Allah swt is streng in Zijn bestraffing..

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2004 om 10:30

Salaam,

De zionisten doen door met het zaaien van dood en verderf. Lahawlawalaqoewata illabillah. En de moslims doen niks, de beelden zijn inderdaad te pijnlijk voor woorden. Maar wat erg is, is dat de arabische 'leiders' zo laf zijn dat ze hun mond niet eens open durven te doen. Zelfs de Europeanen hebben de massaslachting veroordeeld maar de Arabische leiders zitten als bange wezels in hun Paleizen te wachten op orders van Amerika. Een voorbeeld is de slaafse koning van Jordani� die  een paar dagen geleden Arafat heeft aangevallen en economische samenwerkingscontracten heeft getekend met de zionistische entiteit, terwijl de Palestijnen afgeslacht worden als vee.

Moge Allah (swt) ons leiders brengen die geen andere schepsels vrezen, maar die alleen Allah (swt) vrezen. Als we de Jihaad nu niet voeren wanneer dan wel?

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2004 om 10:48

De arabische leiders behoren zelf tot de zionisten, dus dat verbaasd me niet echt..

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2004 om 10:49
Allahoemma AMEEN YA RABB EL3ALAMEENNN
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 12:25
neej arabische leiders laten zien dat alles om geld en macht draait... iedereen denkt hier maar de perfecte idealist te zijn... het leven leert jullie wel andere dingen inzien denk ik zomaar...
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 13:15

In eerste instantie geplaatst door aadtos

neej arabische leiders laten zien dat alles om geld en macht draait... iedereen denkt hier maar de perfecte idealist te zijn... het leven leert jullie wel andere dingen inzien denk ik zomaar...

Welk geld en welke macht? De Almachtige is Allah (swt) en er zal een dag komen waarop deze leiders zich zullen moeten verantwoorden. Wat is het geld dat sommige arabische landen krijgen waard t.o.v. de afslachting van het Palestijnse volk? Aaan dat geld hangt bloed. Ik ben die tirannen kotsbeu, ze brengen ons alleen maar vernederingen.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2004 om 13:58
salahdin wat kunnen we doen volgens jou?
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 04:48
What to do?
Terug naar boven
tulp Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 april 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 12
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2004 om 05:06

                       

Ik vind het zo erg wat er allemaal bij phalestina gebeurd daarom vraag ik jullie of jullie a.u.b doe'aa voor ze willen doen als jullie aan het bidden zijn!En moge allah degene belonen die voor phalestina bidden.

                                      alvast vriendelijk bedankt :tulp

                                     

                               Ya rabie!Help phalestina!

 

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2004 om 11:37
ALLAHOEMMA AMEEN YA RABB EL3ALAMEEN!!!
Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2004 om 18:34

A salamoe 3alaikoum wa rahamtoe Allahie wa barakatoeh,

Zolang we als moslimlanden geen eenheid vormen zal de fitnah in het midden-oosten door blijven gaan. Waar is onze eenheid gebleven, deze sterke eenheid die er 1400 jaar geleden wel was. Hoe komt het dat er in die tijd wel een sterke eenheid van de moslimgemeenschap was.

Sterke leiders:

Onze Profeet Mohammed (sala Allahoe 3alaihie wa salam) was natuurlijk de grootste en sterkste leider die de Islam ooit heeft gekend. Hij is niet voor niks de meest invloedrijke persoon uit de geschiedenis van de mensheid.

De kholafa arrashidien:

Aboe Bakr as sidiq (radia Allahoe 3anh), Al-Faroeq Omar bnul Khattaab (radia Allahoe 3anh, 3uthmaan bnu 3affaan (radia Allahoe 3anh), Ali bnu Abi Talib (radia Allahoe 3anh) en ten slotte Omar bnu 3abd Al-3aziez (radia Allahoe 3anh).

Deze waren enorm sterke leiders.

Verder waren er in die tijd vele sahaba, mensen met zeer sterke persoonlijkheden, die enorm veel betekent hebben voor onze Ummah. Het waren reuzen van karakters. Dat is natuurlijk de beste generatie die de islam ooit geleverd heeft en die niet te evenaren is.

Hoe staat het met de imaan en standvastigheid van de moslims van tegenwoordig en dan vooral die van de leiders, omdat zij natuurlijk de meeste macht en invloed hebben.

Hier ligt het probleem, we hebben geen leiders die een sterk imaan en taqwa hebben. Leiders die het als een plicht zouden moeten zien om deze Ummah bij elkaar te houden. Dat is hun verantwoordelijkheid, maar waar blijven ze? Onze broeders en zusters die zich overal in ellende en verdriet bevinden. Maar wat doen de leiders, ze denken alleen aan geld en macht. Kijk wat geld en macht doet met de mens. De Arabische leiders dragen een enorm grote verantwoordelijkheid waar inderdaad over gevraagd zal worden op Jawm Al-Hisaab. Maar zij begrijpen deze verantwoordelijkheden niet, ze zijn te diep verzonken in dit wereldse leven.

Waar ik voor ben is al die Arabische leiders van hun troon of positie af te stoten en daar in de plaats sterke leiders, met een sterk Imaan , met kennis over de islaam, leiders met veel charisma en sterke persoonlijkheden. Dan kunnen we die Amerikanen en Al-jahoed voor eens en voor altijd uit het heilige midden-oosten wegjagen. Maar jah wie ben ik.

Een sterke islamitische Ummah is voorlopig niet meer dan een droom. Ik zeg niet voor niks voorlopig, want het Uur nadert, dat wil zeggen dat de terugkeer van 3iesa (3alaihie salatoe wa salaam) ook nadert en de komst van al-mahdi ook niet ver  weg is. Onze Ummah zal onder hun leiding weer een eenheid worden.

Wa salamoe 3alaikoum,

Younes

 

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 mei 2004 om 10:00
inshaAllah..
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.