Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Dua voor overleden kafir?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Dua voor overleden kafir?
    Geplaatst op: 27 november 2004 om 04:23

Salam Aleikum,

Afgelopen vrijdag, is een goede vriend van mijn vader overleden. Hij was een nederlander en een niet-moslim. Ik ken hem al van kleins af aan, en het was een aardige man. Ik vroeg mij af of je dua kon doen voor een niet-moslim??? zou je kunnen zeggen Llahi rahmou???

ma3a salama

ps: als titel van deze topic heb ik 'kafir' maar heb me vergist bedoel er eigelijk een niet-moslim mee.

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2004 om 14:05

Salamoen Aleykoem

Zus, ik weet helaas niet meer exact waar het staat(d8 in de 2e surah ---> Baqarah) maar in de quran staat zoiets van: en Allah(sbw) z'n vloek is op diegenen die als ongelovig sterven. Nu, ik wil niet iets verkeerds zeggen want dit is het enige wat ik herinner en bovendien interpreteer ik het misschien niet goed(ik ben geen geleerde) maar dit is wat ik weet.

Mensen die mij kunnen annvullen met de bovenstaande vers doe dat a.u.b. want ik wil mensen niet misleiden.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2004 om 14:09

ps: als titel van deze topic heb ik 'kafir' maar heb me vergist bedoel er eigelijk een niet-moslim mee.

Is toch hetzelfde Noor?

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2004 om 14:21

Salamoen Aleykoem

Jah ik begrjip je ook ff niet...

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2004 om 14:52

Hahah sorry,

Nee ik heb gehoord (ik hoor veel te veel denk ik)  dat een kafir is iemand die niet in Allah gelooft, een christene bv gelooft wel in God.....

tenzij ik iets niet goed begrepen heb...?

Maar djazakaalhu ghairan aghy

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2004 om 03:53
Ik hoop dat ik antwoord krijg 
Terug naar boven
Abu Hajar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Hajar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2004 om 11:31

salamoe aleykoem..

Het is niet toegestaan om du'a te doen voor hem omdat hij niet geloofde in Allah en zijn Boodschapper. Ook al had hij goede werken verricht in zijn leven ... De Profeet (aleyhi sallatu wa salaam) vroeg vergiffenis bij Allah voor zijn overleden oom Abu Talib maar kreeg die niet omdat hij vasthield aan de religie van zijn voorvaderen ipv de Islaam.. 

"Het past de profeet en degenen die geloven niet dat zij de veelgoden-aanbidders  om vergeving vragen, ook al zijn zij verwanten, nadat het hen duidelijk is geworden dat zij de bewoners van de Hel zijn." (taubah:113)

"Voorwaar, jij kunt degene die jij liefhebt geen leiding geven." (alqasas:56)

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.