Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenKatholicisme in de Koran ontcijferd

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Katholicisme in de Koran ontcijferd
    Geplaatst op: 30 december 2004 om 17:25
In eerste instantie geplaatst door 'member op ander forum waar ze geen waarheden tolereren'

]Daar bedoel ik mee dat er getuigen waren bij de geschriften uit de bijbel.

lees onderaan

In eerste instantie geplaatst door 'member op ander forum , waar ze geen waarheden tolereren'

En wie zegt mij dat er dan over een tijdje niet nog een ander NOG beter boek op aarde neerdaalt, als de koran de derde 'poging' van God is om in een boek op te schrijven wat echt waar is?Dan maak je zelf van God iemand die allerlei fouten heeft gemaakt maar zichzelf toch weer corrigeert en met wat beters op de proppen komt.

Hoe zie jij de boodschap van Jezus?
Vlak je die helemaal uit en zie je Hem 'slechts' als een profeet? (Wat ik mij moeilijk voor kan stellen) Ben benieuwd naar je antwoord.


aan de hand van koranverzen proberen uit te leggen, als je ALLES leest zal je ongetwijfeld niet meer twijfelen aan DE beslissing .



Baqara(2) ,eerste paar verzen uit de Qoran
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
1. Alif Laam Miem.
2. Dit is het boek (de Koran) waaraan geen twijfel is, een richtsnoer voor de Moettaqoen.
3.(Dit zijn) Degenen die in de Ghayb geloven en het gebed onderhouden en die uitgeven van hetgeen Wij (Allah) hun hebben voorzien.
4. En degenen die geloven in hetgeen wat aan jou (Mohammed) is geopenbaard en in hetgeen wat v��r jou is geopenbaard (openbaringen aan voorgaande profeten) en die overtuigd zijn in het bestaan van het Hiernamaals.
5. Zij zijn degenen die de juiste leiding van hun Heer volgen en zij zijn de succesvollen.
6. Voorzeker, zij die niet geloven voorhun maakt het niet uit of jij hen waarschuwt of niet, zij zullen niet geloven.
136. Zegt: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham, Isma�l, Iza�k, Jacob en de stammen werd nedergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer. Wij maken geen onderscheid tussen hen en aan Hem onderwerpen wij ons.
252. Dit zijn de tekenen van Allah. Wij dragen ze u voor naar waarheid. Voorzeker, u bent ��n der boodschappers.(Mohammed vzmh)
253. Van deze boodschappers hebben wij sommigen boven anderen verheven; tot sommigen hunner sprak Allah en sommigen hunner verhief Hij in rang. En Wij gaven Jezus, zoon van Maria duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid. En indien Allah wilde, zouden zij, die na hem kwamen, elkander niet hebben bestreden, nadat de duidelijke tekenen tot hen waren gekomen, maar zij twistten, daar sommigen hunner geloofden en anderen verwierpen. En indien Allah wilde, zouden zij elkander niet hebben bestreden, maar Allah doet, wat Hij wil.



en over Jezus vzmh staat er heel uidelijk uitleg in de koran

Imraan 3
37. Daarom nam haar Heer haar (Maria) met welbehagen aan en deed haar goed opgroeien en vertrouwde haar aan Zacharia toe. Telkens, wanneer Zacharia bij haar in de kamer ging, vond hij voedsel bij haar. Hij zei: "O, Maria, waar heeft u dit vandaan?" Zij antwoordde: "Het komt van Allah." Voorzeker, Allah geeft volop aan wie Hij wil.
38. Toen bad Zacharia tot zijn Heer: "Mijn Heer geef mij een rein nageslacht; voorzeker, U verhoort het gebed."
39. En de engelen riepen tot hem, terwijl hij in de kamer stond te bidden: "Allah geeft u de blijde tijding over Johannes, die Allah's woord zal vervullen - en hij zal edel, kuis en een profeet onder de rechtvaardigen zijn.
40. Hij zei: "Heer, hoe zal er een zoon voor mij zijn, waar ouderdom al over mij gekomen en mijn vrouw onvruchtbaar is? " Hij antwoordde: "Zo doet Allah, wat Hij wil."
41. Hij zei: "Heer, geef mij een teken." Hij antwoordde: "Uw teken zal zijn, dat u drie dagen slechts door gebaar tot de mensen zult spreken. Gedenk uw Heer vaak en verheerlijk Hem 's avonds en 's morgens."
42. Toen zeiden de engelen: "O, Maria, Allah heeft u uitverkoren en u gereinigd en u boven de vrouwen aller vollkeren uitverkoren."
43. "O, Maria, wees uw Heer gehoorzaam en werp u neder en aanbid met degenen, die aanbidden."
44. Dit is een van de tijdingen van het ongeziene, die wij u openbaren. En u was niet bij hen toen zij lootten (om te zien), wie hunner de voogd van Maria zou zijn, noch was u bij hen, toen zij met elkander redetwistten.
45. Toen de engelen zeiden: "O, Maria, waarlijk, Allah geeft u blijde tijding door Zijn woord: Zijn naam zal zijn: de Messias, Jezus, zoon van Maria, ge�erd in deze wereld en in de volgende en hij zal tot hen behoren die in Gods nabijheid zijn.
46. En hij zal tot het volk spreken in de wieg en op middelbare leeftijd en hij zal ��n der rechtvaardigen zijn."
47. Zij zei: "Heer, hoe zal ik een zoon hebben, daar geen man mij heeft benaderd?" Hij zei: "Zo schept Allah, wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, zegt Hij daartoe slechts: "Wees" en het wordt.

Nisa(4)
157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - maar het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van maar volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,
158. Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs.
159. Er is niemand onder de mensen van het Boek die er niet in zal geloven v��r zijn dood. En op de Dag der Opstanding zal hij (Jezus) getuige tegen hen zijn, -
171. O, mensen van het Boek, overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid. Voorwaar, de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet: "Drie (in ��n)." Houdt op, dat is beter voor u. Voorwaar, Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende.

Maidah(5)
44. Waarlijk, Wij zonden de Torah neder, waarin leiding en licht was, waarmede de profeten die gehoorzaam waren recht spraken voor de Joden en de Rabbijnen en de wetgeleerden, omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen. Vreest daarom de mensen niet, doch vreest Mij en ruilt Mijn tekenen niet in tegen het wereldse. En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden, zij zijn ongelovigen.

45. En Wij schreven hen daarin voor: Een leven voor een leven, oog om oog, neus om neus, oor om oor, tand om tand en (rechtvaardige) vergelding voor wonden. En hij, die van het recht hierop afziet, dit zal een verzoening voor zijn zonden zijn en wie niet rechtspreken bij hetgeen Allah heeft nedergezonden, zijn onrechtvaardigen.

46. En Wij deden Jezus, zoon van Maria in hun voetsporen treden, vervullende, hetgeen v��r hem in de Torah was (geopenbaard), en Wij gaven hem het Evangelie, dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarv��r in de Torah was en een leiding en een vermaning voor de godvrezenden.

47. En laat de mensen van het Evangelie richten naar hetgeen Allah daarin heeft geopenbaard en wie niet richten naar hetgeen Allah heeft geopenbaard, zijn de overtreders.

48. En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarv��r in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot ��n volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult u allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover u van mening verschilt.

116. En wanneer Allah zal zeggen: "O Jezus, zoon van Maria, heeft u tot de mensen gezegd: "Beschouwt mij en mijn moeder als twee Goden naast Allah,'? zal hij antwoorden: "Heilig bent U! Ik zou nooit kunnen zeggen, waarop ik geen recht had. Indien ik het had gezegd zult U het zeker hebben geweten. U weet, wat in mijn innerlijk is en ik weet niet, wat in U is. U bent de Kenner van het onzienlijke.

117. Ik zei niets tot hen, dan hetgeen U mij heeft geboden: "Aanbidt Allah, mijn Heer en uw Heer." En ik was getuige van hen, zolang ik in hun midden verbleef, maar nadat U mij deedt sterven, was U de Bewaker over hen en U bent Getuige van alle dingen.
118. Indien U hen straft, zijn zij Uw dienaren en indien U hen vergeeft, bent U zeker de Almachtige, de Alwijze.
119. Allah zal zeggen: "Dit is een dag waarop waarachtigheid de waarachtigen zal baten. Voor hen zijn tuinen, waar doorheen rivieren stromen; zij zullen daarin voor eeuwig vertoeven." Allah heeft behagen in hen en zij hebben behagen in Hem, dit is de grote zegepraal.

Marjam (19)
27. Alsdan bracht zij het kind tot haar volk. Dit zei: "O Maria, u heeft iets vreemds gedaan."

28. "O Zuster van A�ron, uw vader was geen verdorven man noch was uw moeder een onkuise vrouw."

29. Dan wees zij naar het kind. Zij zeiden: "Hoe kunnen wij tot een wiegekind spreken?"

30. Hij (Jezus) zei: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."


32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."

33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen.

35. Het past niet bij Allah Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt.

36. "Voorwaar, Allah is mijn Heer en uw Heer. Aanbidt Hem derhalve, dit is de rechte weg."

37. Maar(sommige) partijen verschillen (hierover) onderling van mening; maar wee de ongelovigen bij hun aanwezigheid op de grote Dag.

Zochrof 43
59. Hij (Jezus) is niets dan een dienaar wie Wij Onze gunst schonken en Wij stelden hem tot voorbeeld voor de kinderen van Isra�l.

60. En indien Wij het wilden, konden Wij engelen uit uw midden tot opvolgers op aarde maken.

61. Maar dit is een teken van het Uur. Twijfelt er daarom niet aan, maar volgt Mij. Dit is het rechte pad.

62. En laat Satan u niet verleiden. Voorzeker, hij is voor u een openlijke vijand.

63. Toen Jezus met duidelijke bewijzen kwam, zei hij: "Waarlijk ik ben met wijsheid tot u gekomen opdat ik u iets van hetgeen waarover u onderling verschilt duidelijk moge maken. Vreest daarom Allah en gehoorzaamt mij.

64. Voorwaar, Allah is mijn Heer en uw Heer. Dient Hem daarom. Dit is het rechte pad."

Hadied(57)
27. Dan deden Wij Onze boodschappers in hun voetsporen treden en Wij deden Jezus, de zoon van Maria, opvolgen en Wij gaven hem het Evangelie. En Wij legden zachtmoedigheid en barmhartigheid in het hart zijner volgelingen. Maar het kloosterleven schreven Wij hun niet voor, maar zij vonden dit zelf uit om Allah's welbehagen te zoeken. Zij namen dit echter niet in acht zoals het behoorde. Toen gaven Wij de gelovigen onder hen een beloning, maar velen onder hen waren overtreders.

28. O u gelovigen, vreest Allah en gelooft in Zijn boodschapper. Hij zal u een dubbel aandeel van Zijn barmhartigheid geven en u een licht verschaffen waarin u wandelen zult en Hij zal u vergeven: - Voorwaar, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.



------------------------------------------------------------ ----------------------
- ------------------------------------------------------------ ----------------------
- ------------------------------------------------------------ ----------------------

AsSaff (61)
6. En toen Jezus, zoon van Maria, zei: "O kinderen van Isra�l, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat v��r mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen , zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog."

7. Wie is onrechtvaardiger dan hij die leugen over Allah verzint, terwijl hij opgeroepen wordt tot de Islam ? Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

- ------------------------------------------------------------ ----------------------
- ------------------------------------------------------------ ----------------------
-- ------------------------------------------------------------ ----------------------

De Grande Encyclopedie Francaise zegt het volgende over Mohammed (VZMH): "Mohammed, stichter van de Isl�m, Boodschapper van God en Zegel der Profeten. Het woord Mohammed betekent de 'verheerlijkte' en is afgeleid van de wortel 'HMD', wat 'loven en prijzen' betekent. Door een toevallige samenloop van omstandigheden is er nog een andere naam, 'Ahmad', die van dezelfde wortel als Mohammed afstamt, gelijkluidend is, en hoogstwaarschijnlijk door de Arabische christenen als equivalent voor 'Paracleet' (=Trooster) werd gebruikt. Ahmad betekent 'hoog geprezen en ge�erd' en is de vertaling van het woord 'perikletos' (wat per abuis verkeerd vertaald werd als 'parakletos'). Dat is de reden, dat religieuze moslim-schrijvers er herhaaldelijk op hebben gewezen dat deze naam in het Nieuwe Testament op de komst van de Profeet van de Isl�m slaat. De Qur'�n verwijst hiernaar in een bijzonder vers in Sura Saff."(61)



JOHANNES 16:5-15

…Want indien ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien ik heenga, zal ik hem tot u zenden. En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel… en …doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen…

DE TROOSTER = AHMED (Arabisch) = 2de NAAM vd de profeet Mohammed vzmh

klik hier, veel meer over de aangekondigde profeet in de bijbel

interessante link voor moslims en katholieken

moge Allah mij vergeven voor fouten die ik onwillige heb begaan

((lees alles voordat je wat te vragen hebt, om zo zinloze opmerkingen te vermijden ))
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2004 om 18:00
ik weet het, er is hieronder een gelijkaardige topic, maar hoe meer verwittigingen aan de niet-moslims , hoe meer goede daden

trouwens is niet helemaal hetzelfde   
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 00:54
:) Dit wordt toch niet weer zo'n discussie van Koran/Bijbel, welke nou de waarheid is? Daar kan je wel eeuwig mee doorgaan. De bijbel informeert ons en de Koran verlegt later alles. Je moet persoonlijk kiezen op welke je vertrouwt.

Ik vind het trouwens best erg om te lezen hoe onze enige redding: Jezus' dood voor ons, ontkent wordt in de Koran.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 04:20

In eerste instantie geplaatst door Anne

:)
Ik vind het trouwens best erg om te lezen hoe onze enige redding: Jezus' dood voor ons, ontkent wordt in de Koran.

Kwestie van geloof en geloof heeft niets met objectieve waarheid te maken, enkel met gevoel.

Ik vind het best erg om -ook- in de bijbel te lezen, dat sommige mensen minderwaardig zijn (i.c. homoseksuelen). Voor mij het bewijs, dat de Bijbel (evenals de Koran) minder 'goddelijk' is dan de schrijvers er van beweren.

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 04:31
i.c. homoseksuelen). Voor mij het bewijs, dat de Bijbel (evenals de Koran) minder 'goddelijk' is dan de schrijvers er van beweren.


dat is het meest krankzinninge dat ik ooit heb gelezen op geloofsforums wat betreft homo's

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 07:19

In eerste instantie geplaatst door Boraq

[quote]i.c. homoseksuelen).
dat is het meest krankzinninge dat ik ooit heb gelezen op geloofsforums wat betreft homo's

Ach, het is maar hoe je het bekijkt. Voor mij is God een God van liefde en niet een God van discriminatie. Discriminatie is wat mij betreft een menselijke 'uitvinding'. Evenzo de boeken die aanzetten tot discriminatie.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 07:48
Discriminatie is onderscheid maken op kenmerken die niks met de kwestie te maken hebben. Kijk, dat vrouwen bijvoorbeeld niet in de zwaarste legerafdelingen komen is geen discriminatie, het is gegrond op kenmerken die belangrijk zijn. (fysieke kracht)

Ik denk dat homofielen of homoseksuelen in de bijbel niet gediscrimineerd worden, en ze zijn absoluut niet minderwaardig. God maakt onderscheid in de seksuele omgang, dat je niet met het zelfde geslacht naar bed mag. Dat is iets wat God tegen iedereen zegt. Ja homofielen hebben het hierdoor veel zwaarder. Maar is dat discriminatie? Overal ter wereld hebben sommige mensen het zwaarder dan anderen (in het geloof). Kijk bijvoorbeeld eens naar christenen in streng Islamitische landen. Ik heb juist extra respect voor homofielen omdat ze het moeilijk hebben. Maar wanneer ze hun problemen gaan overschreeuwen door overdreven gay-parades te houden, houdt dit op.

Ik vind het nog steeds moeilijk om te beslissen of homofielen seksuele omgang met elkaar mogen hebben. Een hele goede vriend van mij is homo. Als je ziet hoe moeilijk hij het gehad heeft... Hij zegt dat God met dat bepaalde verbod alle seksuele excessen bedoelt, en hij wil zo graag een relatie. Ik durf geen oordeel te geven.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 08:00
Salaam Beste Anne,

Luister, ten eerste, de mythe luid dat er een islamietisch land is, het feit is dat er gewoon weg geen enkele is. De regels van Islam worden nergens volledig (niet strenger) uitgeoefent. Want als dat zo was, was er ten tweede nooit sprake geweest van christenvervolging. Immers die is heftig in de Quran als verboden verklaard. Dat dit wordt genegeerd, blijkt dat er geen Islamietisch land is op aarde. Niet te vergeten dat moslims ook worden gediscrimineerd (schoolbranden en dergelijke). Ook niet te vergeten dat christen ook bloedig zijn geweest in hun discriminatie. Niet alleen naar nu kijken, want dan tel je alleen de fouten van een ander, terwijl onze profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) dat je eerst je eigen fouten dient te tellen eer die van een ander.

Ik vind ****seksualteit gewoon niet natuurlijk, de mens heeft het niet van het begin af gekregen, want anders zou het zijn uitgestorven. Punt. (Dat is mijn mening natuurlijk ;-) ).  Achja, 'Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel', dus wij zullen het wel in het Hiernamaals zien, waar wij beoordeelt worden op onze daden.

Ik ben ook maar een mens, ik maar ook fouten. Moge Allah mij vergeven. Je mag mij wel aanspreken op mijn fouten. Maar aan Allah alleen leg ik verantwoording af voor mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 08:15
cristenen mogen hun mening overal zetten, maar als wij, moslims, onze mening zetten op katholieke fora , word alles tegen hun geloof in zonder pardon verwijderd of topic wordt gesloten Om maar te zwijgen over discriminatie...

en weederom wordt er niet meer ontopic gereageerd , zoals ik al opgemerkt in de andere onderwerpen en ik moet toegeven dat het meestal de niet-moslims zijn die daar de aanleiding voor geven.

Dus, de reden waarom ik deze draadje heb gestart is om de Originele Katholieke gebruiken in daglicht te stellen , zoals in de Koran vermeld staat
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 08:35
Luister, ten eerste, de mythe luid dat er een islamietisch land is, het feit is dat er gewoon weg geen enkele is. De regels van Islam worden nergens volledig (niet strenger) uitgeoefent. Want als dat zo was, was er ten tweede nooit sprake geweest van christenvervolging.


Je hebt gelijk, er is geen land dat helemaal Islamitisch is.

Ik bedoel landen zoals Saoedi-Arabi�, Indonesi�, Nigeria, Pakistan, Afghanistan, Turkmenistan, Iran, Somali�, Soedan enzovoort enzovoort waar christenen gevangen worden gezet en gemarteld omdat ze betrokken zijn bij christelijke activiteiten of christelijke huwlijken niet gelden of christelijke getuigenissen maar voor de helft gelden en ze uit hun Islamitische familie worden gegooid of zelfs door hen vermoord worden omdat het voor hen een schande is.
Mijn punt is, die christenen hebben het ook moeilijker dan christenen hier. Homofiele christenen hebben het ook moeilijker dan heterofiele christenen. Daarom heb ik respekt voor hen.

Ook niet te vergeten dat christen ook bloedig zijn geweest in hun discriminatie. Niet alleen naar nu kijken, want dan tel je alleen de fouten van een ander, terwijl onze profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) dat je eerst je eigen fouten dient te tellen eer die van een ander.


Ik tel absoluut niet alleen de fouten van een ander. Ik heb al zo vaak aangehoord wat christenen fout gedaan hebben en ik heb het toegegeven en er zelfs spijt van.(Raar he, spijt hebben voor iets wat je niet gedaan hebt.) Het verschil is trouwens dat de christelijke vervolgers op eigen houtje bezig waren (daarom wilden ze niet dat iedereen de bijbel kon lezen), terwijl moslimvervolgers zich steeds blijven beroepen op de Koran. Wanneer gaat er eens iemand naar hen toe om te zeggen dat wat ze lezen in de Koran anders geinterpreteerd moet worden?
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 23:57

In eerste instantie geplaatst door Anne

God maakt onderscheid in de seksuele omgang, dat je niet met het zelfde geslacht naar bed mag. Dat is iets wat God tegen iedereen zegt. Ja homofielen hebben het hierdoor veel zwaarder. Maar is dat discriminatie? Ik heb juist extra respect voor homofielen omdat ze het moeilijk hebben. Maar wanneer ze hun problemen gaan overschreeuwen door overdreven gay-parades te houden, houdt dit op.

Anne, wat is dat toch met die vreemde chistelijke spagaat die ik al vaker heb gehoord: je mag wel homo zijn, maar je mag het niet 'in de praktijk brengen'. Is wat mij betreft net zo iets als: je mag best leven, alleen mag je niet in- en uitademen. Verder ben je -net als veel Moslims- niet in staat je eigen religie te relativeren. Wat God precies zegt of vindt weet niemand. Niemand kan de 'goddelijkheid' van welk boek dan ook bewijzen. Je kunt er in geloven, maar meer ook niet. Als je die notie afzet tegen het feit, dat de meeste mensen in deze wereld geen Christen (of Moslim) zijn, zou je in staat moeten zijn om de de seksuele geaardheid en de daarbij horende levenswijze (inclusief de door jou zo verfoeide gay-parades) van anderen te respecteren. Het openlijk afwijzen van die geaardheid en levenswijze is wat mij betreft gewoon discriminatie. Gelukkig hebben we in Nederland een artikel 1 van de Grondwet...... (dat -grappig genoeg- zowel religieuzen als homoseksuelen beschermt).

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 01:53
"quote"Niemand kan de 'goddelijkheid' van welk boek dan ook bewijzen.[/quote]

in de Koran, het onaangepaste Boek, staan er tekens en wonderen.

er staat in een soerat dat deze niet zullen baten , voor diegenen die het Hiernamaalse verwaarlozen en hier op de aarde genieten , dus zoals jij zegt "ze leven hoe ze willen"
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 05:08
Lieve Vincent,

In eerste instantie geplaatst door Vincent

Anne, wat is dat toch met die vreemde chistelijke spagaat die ik al vaker heb gehoord: je mag wel homo zijn, maar je mag het niet 'in de praktijk brengen'. Is wat mij betreft net zo iets als: je mag best leven, alleen mag je niet in- en uitademen.



Ik heb al gezegd dat ik dit zelf ook een moeilijk punt vind. Zoals ik ook al zei, mijn vriend die homo is, ziet het anders. Wie ben ik om te zeggen: "nee je moet die tekst z� interpreteren."

Verder�ben je -net als veel Moslims-�niet in staat je eigen religie te relativeren. Wat God precies zegt of vindt weet niemand.


Dat heb ik toch gedaan? Ik zei toch dat ik geen oordeel kan geven? Ik kan niet zeggen wat ik zelf zou doen als ik homo was. Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet nagaan of wat hij doet naar Gods wil is.
Ik zeg niet: "Gij mag niet..." maar ik kan ook niet zeggen: "Ga je gang maar." Het is nu eenmaal een ingewikkeld punt. Misschien kiest een homo er wel zelf voor om geen seksuele relatie te hebben als hij God leert kennen. Paulus koos er ook voor om alleen door het leven te gaan nadat hij God ontmoet had. Zulke dingen weet je van te voren niet.

Niemand kan de 'goddelijkheid' van welk boek dan ook bewijzen. Je kunt er in geloven, maar meer ook niet.


Helemaal mee eens.

Als je die notie afzet tegen het feit, dat de meeste mensen in deze wereld geen Christen (of Moslim) zijn, zou je in staat moeten zijn om de�de seksuele geaardheid en de daarbij horende levenswijze (inclusief de door jou zo verfoeide gay-parades) van anderen te respecteren.


Waar haal je uit dat ik die geaardheid niet respecteer? Denk je echt dat die vriend er voor mij minder op is geworden nadat hij uit de kast kwam? Homo's hebben juist weer mooie talenten die anderen niet hebben, ik kan echt heel goed met hem praten en hij is supergezellig en open in de omgang.
Verder denk ik dat die gay-parades niet pers� bij die levenswijze horen. Mijn vriend vindt het vervelend om te zien hoe zij zich uitsloven en iedereen het beeld te geven dat homo's allemaal zo seksueel losbandig zijn. Hij is dus voor een homofiele relatie, maar tegen die seksuele losbandigheid, en ik kan me aardig vinden in die mening.
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2005 om 19:45
geschiedkundige feiten zoals de kruisiging ? Heb je daar ook bewijzen voor ? Daliel, beste man.
Anne, jij zegt dat je het erg vind dat in islam de 'redding' van de mensen word ontkent omdat we niet geloven dat Jezus gekruisigt is. Ik vind het idee dat iemand anders gestraft zou worden voor dingen die hij niet gedaan heeft erg. Dat druist in tegen alle rechts principes. Ook in de bijbel staat dit.


(Ezekiel 18:20) - "The person who sins will die. The son will not bear the punishment for the father�s iniquity, nor will the father bear the punishment for the son�s iniquity; the righteousness of the righteous will be upon himself, and the wickedness of the wicked will be upon himself."

Dit is volkomen logisch. Niemand is verantwoordelijk voor zijn zonden dan die persoon zelf. (En dan heb ik het niet eens over de onmogelijkheid van de drie-eenheid, volgens mij is daarover wel genoeg gediscussie�rd op dit forum.)

(p.s., volgens mij word de bijbel vaak aangehaald tegenover christenen omdat zij daarin geloven. Als ze hun eigen schrift geeneens naleven, danwel geloven, dan zullen ze de Koran zeker niet geloven.)
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2005 om 06:48
Om welk forum gaat dit eigenlijk? Ik ken helemaal geen katholiek forum eigenlijk. Moet daar ook maar eens actief worden.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2005 om 08:01
Anne, jij zegt dat je het erg vind dat in islam de 'redding' van de mensen word ontkent omdat we niet geloven dat Jezus gekruisigt is. Ik vind het idee dat iemand anders gestraft zou worden voor dingen die hij niet gedaan heeft erg. Dat druist in tegen alle rechts principes. Ook in de bijbel staat dit.

(Ezekiel 18:20) - "The person who sins will die. The son will not bear the punishment for the father�s iniquity, nor will the father bear the punishment for the son�s iniquity; the righteousness of the righteous will be upon himself, and the wickedness of the wicked will be upon himself."

Dit is volkomen logisch. Niemand is verantwoordelijk voor zijn zonden dan die persoon zelf. (En dan heb ik het niet eens over de onmogelijkheid van de drie-eenheid, volgens mij is daarover wel genoeg gediscussie�rd op dit forum.)


Inderdaad, niemand is verantwoordelijk voor de zonden van een ander. Jezus koos er volgens ons echter zelf voor om die verantwoordelijkheid op zich te nemen. Hij had natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen: "Ja sterf maar stelletje zondaren, dat is wat jullie verdienen." Hij deed dit niet. Hij is nu eenmaal heel lief... :D

(p.s., volgens mij word de bijbel vaak aangehaald tegenover christenen omdat zij daarin geloven. Als ze hun eigen schrift geeneens naleven, danwel geloven, dan zullen ze de Koran zeker niet geloven.)


Oh maar ik heb alles tot nu toe nog uitgelegd hoor.
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2005 om 09:23
God is almachtig, Hij heeft geen barbaarse offers nodig om mensen te kunnen vergeven. In het begin schiep Hij de hemel en de aarde slechts door te zeggen 'wees'. Is het vergeven van zonde dan moeilijker dan het scheppen van ALLES dat er is ? Natuurlijk niet.
Het enige dat nodig is voor vergeving is oprecht berouw (taubah) en overgave aan Allah.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2005 om 11:22
In eerste instantie geplaatst door elroyal

God is almachtig, Hij heeft geen barbaarse offers nodig om mensen te kunnen vergeven. In het begin schiep Hij de hemel en de aarde slechts door te zeggen 'wees'. Is het vergeven van zonde dan moeilijker dan het scheppen van ALLES dat er is ? Natuurlijk niet.
Het enige dat nodig is voor vergeving is oprecht berouw (taubah) en overgave aan Allah.


Dat komt doordat God niet alleen lief en almachtig is, maar ook rechtvaardig. Het zou onrechtvaardig zijn als hij de schuld die wij hebben gewoon weg zou gooien. Hij wil dat de schuld ingelost wordt. Daarom heeft hij deze zelf betaald. Ik heb het al eerder uitgelegd met een voorbeeldje:

In eerste instantie geplaatst door Anne

Stel je voor, een jongen heeft een misdaad gepleegd. Hij wordt hiervoor berecht. Komt hij in de rechtbank... blijkt zijn vader de rechter te zijn! De jongen denkt: 'Yes, mijn vader zal mij nooit in de gevangenis zetten, daarvoor houdt hij veel te veel van mij.' Tot grote verbazing van de jongen luidt de uitspraak van de rechter: 10 jaar cel of 10000 euro boete! De jongen huilt, hij heeft het geld niet. Hoe kon zijn vader nou zo hard zijn? Maar vervolgens stapt de vader van zijn rechtersstoel af, en betaalt de 10000 euro voor zijn zoon.

Dat is dus rechtvaardigheid (de schuld moest wel betaald worden) en liefde (de vader betaalde de schuld voor zijn zoon.)


Dit bedoelen wij wanneer we zeggen: God is barmhartig en rechtvaardig.
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2005 om 12:58
Het vergeven van de zonden is in principe ook het weggooien.. Dat is nou juist de barmhartigheid van Allah.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2005 om 13:47
Dat is het volgens christenen dus niet. Dat zou volgens ons onrechtvaardig zijn.
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2005 om 16:40
Hoezo dan ? Al de daden van een mens staan opgeschreven, de goede en de slechte daden. Als je dan oprecht berouw toont, om vergeving vraagt en beterschap belooft, dus dat je je best zal doen niet weer in zonde te vervallen, dan zegt Allah ok we beginnen gewoon met een schone lei, je zonden zijn vergeven.

 (andere broeders en of zusters, als ik iets gezegd heb over Allah dat niet klopt, verbeter me dan aub.)
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2005 om 00:49
Hoezo dan ? Al de daden van een mens staan opgeschreven, de goede en de slechte daden. Als je dan oprecht berouw toont, om vergeving vraagt en beterschap belooft, dus dat je je best zal doen niet weer in zonde te vervallen, dan zegt Allah ok we beginnen gewoon met een schone lei, je zonden zijn vergeven.


Omdat een schuld niet zomaar in het niets verdwijnt. Als je iemand zijn schuld kwijtscheldt, ben je geld kwijt. Je kan niet een schuld kwijtschelden zonder daaraan geld te verliezen. Zo scheldt God ons ook onze schuld kwijt door het zelf te betalen.
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2005 om 17:31
Schuld kan je niet met geld vergelijken.. Allah heeft niks of niemand nodig. Als Hij je zonden vergeeft kan dat zonder dat er iets betaalt hoeft te worden.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 00:54
Het gaat om gerechtigheid. God heeft iets van ons tegoed. Hij MOET dat krijgen. Als hij het gewoon laat zitten, is hij onrechtvaardig. Om het toch te krijgen, betaalde hij het zelf: Jezus nam onze vloek vrijwillig op zich, stierf en overwon de dood. Zo is de last die (helemaal terecht) op ons lag van ons afgenomen.
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 04:18
Waarom moet hij dat krijgen ? Komt hij anders iets tekort ? Je denkt te veel vanuit een menselijk perspectief
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 07:30
Hij moet het krijgen omdat hij anders een leugenaar is. Hij heeft gezegd dat de mens de onherroepelijke dood zou ontvangen als hij van de boom van kennis van goed en kwaad eet. Het gevolg van onze zonde gooit hij niet zomaar weg, dat is oneerlijk. God is eerlijk en rechtvaardig. De straf van de onherroepelijke dood blijft staan, alleen kwam God ons tegemoet door die zelf te dragen en te overwinnen. En dat was al voorspeld vlak na de zondeval.
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 16:25
In de Koran staat: 'maar nadert deze boom niet, anders zullen jullie tot de onrechtplegers behoren' (2:35)
en 'Daarop aanvaarde Hij zijn berouw' (2:37)
Er was geen sprake van erfzonde, Adam en zijn vrouw vroegen om vergeving van Allah en kregen die ook.
Btw, als je uitgaat van de Bijbel klopt het sowieso niet. Er word gezegd 'want op de dag dat je daarvan eet, zul je sterven' en dat gebeurde ook niet.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 16:43
Wel ik neem aan dat we veilig kunnen stellen dat iedereen sterft. Dus waarom klopt dit niet?
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 18:01
Het dreigement in de bijbel claimt dat als ze van die boom zouden eten zouden ze diezelfde dag nog sterven. Maar Adam en Eva leefden vrolijk verder, kregen nog een stuk of wat kinderen, waaronder 2 zoons en stierven uiteindelijk van ouderdom. De boom had er dus weinig mee te maken.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2005 om 18:08
Neen er staat de dag dat je hiervan zal eten zul je sterven.
Dus de dag dat je hiervan zal eten zal je sterfelijk worden.
En strikt genomen wat is sterfelijk?
Vele mensen die nu denken te leven zijn al dood zonder het te beseffen.
En velen denken te sterven terwijl ze zullen ondervinden dat ze leven in eeuwigheid.
Handjes wassen helpt hier niet in. Smile

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.