Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islamitische versiering

 Post Reply Post Reply
Schrijver
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islamitische versiering
    Geplaatst op: 28 januari 2005 om 11:08

Salamoen Aleykoem

Ik wou het volgende vragen. Ik heb in mijn SLAAPkamer quran, boeken over islam, mooie versierde geschriften met Allah(sbw) erop, een hele mooie geschrift met muhammed(vzmh), kabaa e.d. Mijn vraag is dus mag dit eigenlijk wel omdat ik in die kamer slaap. Een vriend zei dat het misschien niet mocht vandaar...

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 januari 2005 om 13:04

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Ik zou geen idee hebben waarom het NIET zou mogen.
Zelf heb ik ook van alles op mijn kamer, en heb de Quran al van kleins af aan boven mijn hoofd hangen.

Wat bedoelt die persoon er dan mee, omdat je er slaapt?
Het is niet dat je het op de wc hebt hangen of in de badkamer, want dat is zeker dat het niet toegestaan is, vanwege de onreine omgeving.

Maar incha Allah zal ik kijken of er iets over staat bi idni Llah

wa aleikum salam wa rahmatullahi wa barakatoehoe

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 16:38

Salamoen Aleykoem

OK inshallah ik w8 erop en alvast bedankt. Het zou helemaal te gek zijn al je er bewijzen uit quran/hadith vind.,

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 06:48

Salaam,

het zou te gek zijn als je die bewijzen niet vind, want wat niet bewezen haraam verklaart kan worden, is halal.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 15:32

Salamoen Aleykoem

Hahaah kan ook...

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 15:46

salaam oe alaikoem beste moslimbroeders en zusters,

om op de vraag te antwoorden; ik heb er geen bewijzen bij maar het mag zeker en vast wel...

Of toch hangt het eigenlijk ook af van hoe de Koran geschreven staat, het is volgens mij en vele andere niet toegestaan lijsten van koran te hebben die geschreven staan in vorm van een levende wezen zoals een vogel bv.

De slaapkamer is een reine plaats, ik bid in mijn slaapkamer, en je kan er koran reciteren zonder gestoord te worden, de slaapkamer is er niet enkel om er te slapen, daar kan je ook Allah swt om gunsten, en vergiffenis vragen, het is je plaats van rust en met koran in de buurt is dat nog beter want je kan dan gerust slapen.

Hopelijk heb je iets aan dit antwoord.

Djazakallahu ghairan! wassalaam oe alaikoem. Islamiya

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 09:15

Salamoen Aleykoem

Jah bedankt allemaal ik heb mijn antwoordt.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 07:04

Assalaam Aleikoem,

Ik weet dat zodra je deze versieringen echt als versiering gaat zien ...het niet mag. Dus als je bv soerah's enkel als versiering hebt hangen en je doet er verder niets mee, dan mag het dus niet. Maar als je ze aan de muur hebt hangen zodat je eraan herrinerd wordt, dan  mag het wel. Ik heb deze vraag eens aan een geleerde gesteld en zij heeft mij dit verteld. Het is vaak zo dat mensen Koran-verzen met glitters en allerlei poespas overal hebben staan, terwijl zij het enkel en alleen als versiering gebruiken. Ik zal een voorbeeld geven...Sommige mensen hebben een Koran-vers in de gang (of bij de voordeur) hangen zodat ze eraan herrinerd worden dat als ze binnen komen Bismillah moeten zeggen. Op deze manier heeft zo'n vers een functie. Verder kan ik je geen dalil geven, maar als je wilt kan ik daar wel achter aan gaan...

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 15:51

Salamoen Aleykoem

Bedankt. Goede info.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.