Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Jong trouwen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Samiatje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Samiatje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Jong trouwen
    Geplaatst op: 11 februari 2005 om 04:11
Topic gesloten!
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2005 om 06:28

salem aleykoem,

zelf vind ik jong trouwen ideaal, als ik jou was zal ik zeker niet w8ten 4.5 jaar, als er een man naar je toe komt en hij is mo-min, hij bid weet veel over de islaam zal ik absoluut niet weigeren, ik zelf ben getrouwd toen ik 17 was en ik wist het al toen ik 16 was, maar gair inshaAllah, ik ken veel meisjes die gevraagd zijn toen ze nog jong waren 12-13-14-15-16 er zaten ongetweiveld goede jongens tussen maar hun vader heeft ze allemaal geweigerd, gair inshaAllah, maar voor het zelfde geld komt er nu niemand meer. ik ben nu +- 5 maanden getrouwd, en 4 maanden zwanger alhamdolilah, ik ben heel erg blij, maar het is ook best aan te raden om eerst 2 jaar alleen zonder kinderen te leven, omdat je toch aan elkaar moet wennen, en ik bvb vind het erg leuk om samen met mijn man wat te gaan doen, wandelen in het bos naar een moskee, strand enzv.

ik zal met je vader en moeder gaan praten en wel met hun overleggen (als je graag wilt trouwen) dat als er een jongen komt die echt mo-min is, dat je danzelf ook een keuze hebt, om ja of nee te zeggen. het is je wel aan te raden om met een jongen te trouwen die al wat meer levens ervaring heeft, zodat je veel van hem kan leren. ik ben bvb. 18 en me man 25.

ik hoop je hier mee geholpen te hebben insha Allah. ps ik woon ook in utrecht, kom je welles naar de moskee overvecht? asalemaleykoem wa rahmatoellah

 

Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 14:23

Onze prins Willem-Alexander en prinses Maxima geven de voorkeur om op latere leeftijd kinderen te nemen, benadrukten ze laatst in een tweegesprek met de pers. Ik denk dat dat wel verstandig is. Dan heb je namelijk langer de tijd om zaken op orde te stellen, dus de tijd om een loopbaan op te bouwen, om te sparen voor een beetje fraai huis en uiteraard om voldoende geld opzij te leggen voor de opleiding van je kinderen.

Terug naar boven
Samiatje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Samiatje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2005 om 11:15

De meningen van Maxima en alexander baten me niet, ik kijk naar wat de islam mij heeft voorgeschreven, ik begrijp t wel, maar ik weet hoe ik het handel insha allah, met de hulp van Allah(swt) komt het goed, bedankt voor uw reactie:)

Ma3a salama

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2005 om 12:12

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Heey oegty Samia....
Wat ik van jong trouwen vind, heel makkelijk.
Zolang je ALlah in je hart draagt, is alles mogelijk.

want zolang je dat doet, heb je alles bij elkaar, namelijk verstand, kennis en liefde.
dat wat je nodig hebt om geslaagd te kunnen leven en Allah tevreden te stellen, en je mannetje

wa aleikum salam wa rahmatullahi wa barakatoehoe

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Fatima al-Zahra Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fatima al-Zahra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2005 om 03:31

Assalaam aleikoem

Ik ben zelf getrouwd toen ik 19 was. Het maakt je volwassener en wijzer. Er is niets mooiers dan samen met je man te bidden. Je geloof wordt sterker en je leert van elkaar. Ook vind ik het beter om jong met kinderen te beginnen. Ik zie mijzelf niet als vrouw van 60 met pubers in huis.

Terug naar boven
ogtkoemfiedinne Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 07 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ogtkoemfiedinne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 10:13

salam aleikom wara7matoelahi taallah wabarakatoe

bismillah,

Ikzelf vind het ook beter om jong te trouwen.  Trouwen vervult de helft van je geloof. En degene die dan niet in staat zijn om te kunnen trouwen moeten vasten. Ikzelf zou zeker ja zeggen als er een vrome moslim man om mijn hand zou komen vragen. Trouwen maakt je imaan sterker vind ik. samen met je man kennis opdoen over onze dienne masa allaah

Moge allah ta�llah ons leiden op siraat elmoestaqiem en onze imaan doen versterken allahoema amien

wa salam aleikom wabarakatoe, ogtkoem fatiha fie dinne

 

Terug naar boven
Hind Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hind Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 12:12

salaam wa 3alaikoem warahmatou Allah wabarakatouh

Wat ik zelf vind over te jong trouwen is per individu verschillend.

Er zijn b,v meiden die op hen 16 al een volwassene kijk op het leven hebben.|Dat komt deels ook door dat je genoeg kennis hebt over onze dien.En daartegenover heb je meiden van 19 die nog niet klaar zijn om te trouwen ze willen dan b,v nog genieten van het leven en zich niet op zo en jonge leeftijd binden aan iemand.

Dat zeggend terwijl ze niet weten dat je net zo goed van het leven met je man/vrouw van het leven kan genieten en inscha Allah voor alagiraa zult werken .

Maar goed dat trouwen iets is een grote stap en dat kan je niet  1,2,3 nemen.We kunnen zoeel plannen en niet plannen maar uiteindelijk krijgen we wat Allah ons heeft voorgeschreven.

Moge allah jullie allen hetgeen jullie wensen Amien

 

Terug naar boven
AmatAllah 05 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmatAllah 05 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 13:17

 

 Salaam wa aalekoem wa rahmatoellah

Ik vind zelf jong trouwen helemaal niks (met jong trouwen bedoel onder 19,20 jaar)

Trouwen is niet iets wat je 1,2,3 doet het is een grote stap, met iemand je leven delen, met iemand 's morgens wakker worden, met iemand alles delen.. dat is niet wat je vandaag bedenkt en morgen uitvoert

Ik wil inchallah trouwen als ik mijn diploma heb behaalt en een goede fulltime baan heb, rijbewijs heb en een auto, genoeg geld voor nood, dus ongeveer 23,24 jaar en dan nog ff 2,3 jaartjes wachten voor kinderen Inchallah

Het klinkt allemaal een beetje suf en stom maar zo denk ik er tenminste over

Wa aalekoem salaam

Terug naar boven
*Fa�sa* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 45
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Fa�sa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 03:27

Assalamoe wa'laikoem

ik ben 17 en zou graag iemand willen waarmee ik de rest van mijn leven wil delen. het heeft nix met leeftijd te maken wanneer je wil trouwen, het heeft met de persoon zelf te maken wanneer hij/zij er klaar voor is en sommige zijn dat al op hun 16 en sommige pas op hun 25. zelf vind ik jong trouwen beter en er zijn inderdaad mensen die zeggen: nee ik ga pas trouwen als ik van het leven genoten heb. maar ik denk dat je pas echt van je leven kan genieten als je getrouwd bent, je kunt dan van alles doen met je echtgenoot wat je normaal gesproken niet kan.

maarjah dat is mijn mening

wa'laikoem salaam

Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 10:30
asalamoe alaykoem broeders en zusters.

ik vind 20 jaar egt een geschikte leeftijd om te trouwen maar mijn ma segt dat ik pas moet aan trouwen denken als ik klaar ben met studeren.
ik ben namelijk ook 15 dus ik studeer heel hard..inshallah
maar me ma heeft ook erg gelijk want als je tijdens als je aan het studeren bent gaat trouwen kan het sijn dat je opeens onverw9 zwanger word en dan sit je met je kind en dan kan je niet meer verder hoor je moet dan voor het kind zorgen ensow dus tja....

maja geir inshallah geir

masalama
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 10:32

In eerste instantie geplaatst door almuslima

asalamoe alaykoem broeders en zusters.

ik vind 20 jaar egt een geschikte leeftijd om te trouwen maar mijn ma segt dat ik pas moet aan trouwen denken als ik klaar ben met studeren.
ik ben namelijk ook 15 dus ik studeer heel hard..inshallah
maar me ma heeft ook erg gelijk want als je tijdens als je aan het studeren bent gaat trouwen kan het sijn dat je opeens onverw9 zwanger word en dan sit je met je kind en dan kan je niet meer verder hoor je moet dan voor het kind zorgen ensow dus tja....

maja geir inshallah geir

masalama

 

Ok kleien opmerking, 't is niet omdat ge trouwt dat ge zwanger wordt hoor. btw, ooit gehoord van voorbehoedsmiddelen? Als je zwanger wordt komt het omdat 1 van de twee geen zin had om die te gebruiken

Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Samiatje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Samiatje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 17:02

hmm bbedankt voor al jullie reacties en jah, ik mag wel een grote wens hebbe, maar ooit komt die uit inshAllah en denk dus niet dat ik jong zal trouwn vanwege me ouders, die denken niet zoals ik,, mja geir inshAllah, ik heb onderhand al dat van me gedachtes uit gehaald omdat ik al t onmogelijke in zicht heb, jammer genoeg

Salaam oe aelikoum wr wb

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 17:30

El Aghiera plannen zijn vele malen aantrekkelijker dan aardse plannen. De Dunya heeft ons in onze macht...subhanAllah. Als......ik...dat...of....dat....subhanAllah. Volg de Koran en de Soennah en je zult de hulp en kracht van Allah Ta'ala op je pad krijgen.

Zo denk ik erover......

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Shahid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Shahid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 15:53

 

Salam Alaykoum,

Ik zie hier niet veel meningen van broeders staan, dus ik dacht ik kom er even in:)

Een zuster kan op jonge leeftijd al een goede vrouw zijn, subhanAllah, dit type zuster is er wel. Maar denk er ook aan dat geestelijk volwassen moet zijn om een huwelijk aan te kunnen, het is heel romantisch maar na het feest begint de werkelijkheid, zolang je dat beseft komt het insha'Allah wel goed.

Een tip voor de broeder die oeghtie Samia gelukkig wel maken: doe het wel Sunnah, dat heeft onze profeet saw ons voorgedaan.

Wa Alaykoum salam wa rachmatulla wa barakatuhu,

Shahid

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 03:39

salaam aleikum ik woonde ook met `15 jaar al samen het kan best maar je moet er zelf klaar voor zijn de beste leeftijd vind ik persoonlijk omdat je dan wat meer volwassen bent rond de 18 19 jaar ik kreeg ook snel de eerste kindje was pas 17 en inderdaad had mijn studie niet afgemaakt ben maar tot mavo 4 gekomen maar dat had ook andere redenen omdat ik thuis wat problemen had later heb ik me pas bekeerd tot de islam mede door de geboorte van de oudste dochter dan denk je wat meer aan leven en dood enz

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 03:41
oja welkom op dit forum Samiatje
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 05:06
asalamoe alaykoem

sow kwam je maar tot mavo hoeso dan had je geen voorbehoedsmiddelen kunnen gebruiken????

wa alaykoem salaam.
Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 05:09
asalamoe alaykoem,

samiartje het leek mij niet egt verstandig om precies te seggen hoe je heet en waar je woont en hoe oud je bent en of je broers en zusters hebt maja ieder zn eige pad..ik seg het alleen maar voor het geval je het niet door hebt...
moge allah je beschermen tegen het kwaad...

wa alaykoem salaam
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 06:25

salaam aleikum

in sommige situaties mag de vrouw niets gebruiken almuslima en het is niet zo vreemd met mijn jeugd dat ik het niet ver heb geschopt ben jij mijn zuster in de islam?

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 14:29

...

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
ashraf Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ashraf Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 17:17
assalam ailaikoem,

ik ben een jongen van 21 jaar en ben getrouwd met een vrouw van de
zelfde leeftijd. als ik nu tijdens de ramadan naar de moskee ga en mijn
vrouw mee gaat, barst ik altijd in tranen uit, omdat ik echt gelukkig ben.
dus als je zelf denkt dat je er klaar voor bent dan raad ik echt aan om
vroeg te gaan trouwen want een mooier wonder bestaat niet. hoe langer
je je huwelijk uitstel hoe verleidelijk alles word, dus ik zeg altijd,
voorkomen is beter dan genezen...
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2005 om 10:12

In eerste instantie geplaatst door ashraf

assalam ailaikoem,

ik ben een jongen van 21 jaar en ben getrouwd met een vrouw van de
zelfde leeftijd. als ik nu tijdens de ramadan naar de moskee ga en mijn
vrouw mee gaat, barst ik altijd in tranen uit, omdat ik echt gelukkig ben.
dus als je zelf denkt dat je er klaar voor bent dan raad ik echt aan om
vroeg te gaan trouwen want een mooier wonder bestaat niet. hoe langer
je je huwelijk uitstel hoe verleidelijk alles word, dus ik zeg altijd,
voorkomen is beter dan genezen...

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa baraatuhoe

Mashallah. wallahi word zo blij kijk hoe mooi een huwelijk kan zijn allemaal zegeningen van Allah subhanAllah wa ta3alah.

wa alaikum Salaam war'hamtoe allah wa baraatuhoe

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2005 om 17:33
Salaam wa aalekoem

SubhanAllah wat een meningen allemaal ahaha Machallah iedereen denkt er anders over

Dan zet ik er ook gelijk wat ik er van vind:
Half eens met AmatAllah 05:

het volgende vindt ik een tikkeltje overdreven:
Wanneer ik een fulltime baan heb
En pas als ik een auto heb

Tegenwoordig draait alles om een diploma. Dus daarom vindt je studie erg belangrijk
Andere mensen vinden het weer onzin de man zorgt voor de boord op het plank, maar stel dat je man opeens bij je weg gaat ( ik weet het klinkt erg raar maar bij 3 kenissen van mij is dat gebeurt dat de mannen zomaar weg bij hun gaan) jah dan zit jij daar met gebakken peren...

Mijn ouwe lerares op moskee is al 14 jaar getrouwd met haar man. hij is vorige week vetorokken zonder engige rede of iets tegen der te zeggen

De vriendin van mij nicht (een echt moslima elhamdoeillah draagt de nikaab enz, is vorige jaar getrouwd met een moslim baardje lange kleding egt alles wat een vrouw wensen kan had hij. Na 4 maaden mocht ze niet meer naar buiten. Enkele maaden daarna mocht ze helemaal niks meer op een dag vroeg hij haar paspoort want er moest wat veranderen in de huwlijkspapieren ze had het hem gegeven na een week is hij niet meer terug gekomen met papieren en al..
Nu heet ze haar niqaab afgedaan om alles weer in orde te maken.

Maar gair inchallah niet iedereen is het zelfde elhamdoeilah

Wa salaam wa aalekoem
�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 03:31

subhanAllah

ja had je verteld over die zuster

moge ALlah haar bijstaan inshallah

ameen

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.