Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenPaus Johannes Paulus II

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Paus Johannes Paulus II
    Geplaatst op: 04 april 2005 om 15:21

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Willem probeer maar eerst normaal te communiceren ipv je nu zelf in te dekken en ons de schuld te geven van jou beledigingen.
Het valt me op dat vooral atheisten gemakkelijker mensen beledigen en respect voor de medemens niet echt hoog in het vaandel hebben (zie oa hirshi ali, en wilders). Misschien is dat het resultaat wanneer je nergens in gelooft?

En ik denk dat het eerder een negatieve houding richting jou is wanneer iemand je aanspreekt over beledigingen over de islam. Raar eigenlijk dat je dan Allah (swt)/Islam neerzet. Weer een mooi voorbeeld van hoge intelligentie .

En Ruud het lijkt me beter om Willem zelf het woord te laten, want ik begrijp je goede bedoelingen maar ik denk niet echt dat je precies weet wat hij bedoelde met zijn opmerkingen over de profeet (vzmh).
Of is het misschien omdat jij ook aan zijn intelligentie twijfelt.

Jammer Willem, ik dacht dat je eindelijk bij draaide, maar nu heb je het echt bij mij, en ik denk velen anderen hier, verpest. Ik respecteer eerder lonsdalers dan dat ik jou respecteer. Simpelweg omdat zij nog er tenminste voor uitkomen dat ze rascist zijn.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Arrogantie is jou niet vreemd, wat rascisme betekend en inhoud heb jij duidelijk geen kaas van gegeten. Je moet deze termen niet te onpas gebruiken, je zet jezelf allen maar te kijk. 

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 15:29
Salaam Aleikum,

En dat zegt een atheistische blanke nederlander?
Ik zou me schamen als ik jou was. Ik hoop nog steeds voor je dat je ooit het juiste pad terugvind en Allah (swt)zult aanbidden. Ik wens jou niet een dag des oordeels toe op basis van hetgeen je nu gelooft.
Inshallah zul je ooit je fouten inzien en begrijpen wat ik bedoel. Ik vergeef je jou beledigingen, maar ik hoop voor je dat Allah (swt) dit ook zal doen.

Salaam aleikum,

MAlcolm X
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 15:46

En dat zegt een atheistische blanke nederlander?

Het zou beter wezen dat jij je suggestieve opmerkingen in overeenstemming zou brengen met je onwetendheid.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 15:54
Die man is dood, laten wij ophouden met het praten over hem!!
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 16:17
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

wat een discussie hier zeg, ik heb hier denk ik
zoals gewoonlijk de bus gemist.


waar Paus naar toe gaat, is de uiteindelijke beslissing alleen bij Allah,
wij moslims�verkondigen alleen de woorden van Allah dat wie niet in
Mohamed als laatste profeet gelooft, nadat hem bewijzen zijn gekomen,
ongelovig is en dus de hel zal binnentreden, de mate van de bestraffing
in de hel is verschillend, en daar weet alleen Allah over, en weet dat
Allah rechtvaardig is, die niemand onrecht zal doen.



beste Aboe,
nou die paus levert heel wat postings op; jullie zijn vast wel onder de
indruk van alle vertoon op TV.

Maar ik heb een vraag, Aboe. Een tijdje geleden kwam je met het verhaal
dat maar 1 van de 72 Islamitische groepen in het paradijs zal komen en
maar 1 van de 73 christengroepen.

Welbeschouwd maakt het dan volgens de Islam helemaal niet zoveel uit of
je nu Moslim of Christen bent. En de definitie voor Christen is toch
iemand die in Jezus gelooft zoals het in de Bijbel staat; Verlosser van de
mensen door Zijn verzoenoffer en Zoon van God en niet geloof in
Mohammed omdat in de bijbel niets over Mohammed staat?
Het is dan toch wel vreemd dat er zo gemakkelijk gesteld wordt dat
christenen per definitie in de hel komen, terwijl Moslims en christenen
volgens dat verhaal over die groepen ongeveer gelijke kansen
hebben....vind je niet?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 17:02

Het minste dat je van de Paus kunt zeggen is dat hij ongelovig is, Deze man heeft in genade geleefd en is in genade gestorven en in genade ontvangen. Willem

 

Heb jij connecties? Want het is namelijk verboden de paus te fotograferen of te filmen op zijn sterfbed, en ook na zijn dood. Bovendien is het verboden zijn laatste woorden openbaar te maken. (zie: http://news.bbc.co.uk/ onder pope)

 

"Johannes Paulus Paus paste eeuwenoude opvolgingsregels aan "

Uitgegeven op 03 april 2005 om 19:20 uur

 

Met de dood van paus Johannes Paulus II is een nauwkeurig vastgelegd ritueel in werking getreden dat de overleden paus in 1996 nog zelf heeft aangepast om langdurige impasses te voorkomen en de kardinalen die een nieuwe paus moeten kiezen te ontzien. Het 'interregnum' , zoals de overgangsperiode heet, wordt afgesloten met de verkiezing van een nieuwe leider voor de ��n miljard rooms-katholieken in de wereld.

 

De verkiezing is een zaak van het College van Kardinalen. Dat komt maandag om 10.00 uur voor het eerst sinds de dood van de paus bijeen om een tijdstip vast te stellen voor zijn begrafenis, die volgens medewerkers van het Vaticaan waarschijnlijk tussen woensdag en vrijdag zal plaatsvinden. Voorafgaand zal de paus worden opgebaard in de Sint Pieter, waar hij ook zal worden bijgezet.

 

De leiding over de kerk berust tijdens het interregnum bij het College van Kardinalen. Maar centrale figuur is in deze periode de kamerheer van de paus, tevens schatkistbewaarder, omdat bijna alle andere kardinalen in het Vaticaan bij de dood van de paus hun functie kwijtraken. De kamerheer is degene die de rituelen rond het doodsbed van de paus uitvoert en de kardinalen bijeenroept voor het conclaaf waarop zij uit hun kring een opvolger voor de paus zullen kiezen. Hoewel in principe elke gedoopte katholieke man voor het ambt in aanmerking komt, is het sinds 1378 niet meer voorgekomen dat een niet-kardinaal werd gekozen.

 

Het woord conclaaf betekent ,,met een sleutel" en slaat op een gebruik dat in 1243 werd ingevoerd. Toen de kardinalen het destijds na anderhalf jaar vergaderen nog niet eens waren geworden over een nieuwe paus werden ze op last van de Senaat en de bevolking van Rome opgesloten. In 1271 werden ze bovendien op een dieet van water en brood gezet. De paus die vervolgens werd gekozen, Gregorius X, formaliseerde deze praktijk onder de naam conclaaf. Desondanks duurden 29 conclaven die daarna volgden meer dan een maand. Sinds 1831 is vier dagen echter het maximum en het conclaaf waarop Johannes Paulus II werd gekozen duurde slechts 24 uur.

 

De wijzigingen die de overleden paus heeft doorgevoerd maken een patstelling bijna onmogelijk. Als de vereiste tweederde-meerderheid na dertig stemrondes nog niet is bereikt, volstaat een eenvoudige meerderheid. Ook heeft Johannes Paulus, die zelf twee conclaven bijwoonde, korte metten gemaakt met de Spartaanse omstandigheden waaronder de kardinalen plachten te worden ondergebracht in het Apostolisch Paleis. Ze komen nu bijeen in het Domus Santae Marthae, dat beschikt over 108 suites en 23 ��npersoonskamers, alle met bad. Die worden bij loting toegewezen.

 

Het conclaaf begint volgens de instructies van Johannes Paulus vijftien tot twintig dagen na de dood van de paus. Op de eerste dag moeten de kardinalen een plechtige eed zweren om niets over de verkiezing naar buiten te brengen. De Sixtijnse kapel waar zij in afzondering bijeenkomen wordt van tevoren gecontroleerd op afluisterapparatuur. Alleen de kardinalen onder de 80 mogen stemmen. Op dit moment zijn dat er 117. Als zij willen kunnen zij al op de eerste dag, die start met een besloten mis, met stemmen beginnen. Het stemmen gebeurt tweemaal in de ochtend en tweemaal in de middag. Na afloop worden de stembiljetten verbrand. Zolang er geen overeenstemming is wordt een chemische stof toegevoegd die zwarte rook oplevert. Is men eruit, dan wordt de rook wit gemaakt. Even later verschijnt dan de protodeacon, een post die op dit moment wordt bekleed door de Chileense kardinaal Medina Estivez, op het balkon om de gelovigen op het St. Pietersplein mee te delen: ,,Habemus papam" - we hebben een paus.

 

http://www.nieuws.nl/bericht/5/56417

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 17:17

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

En dat zegt een atheistische blanke nederlander? Pardon??????
Ik zou me schamen als ik jou was. Ik hoop nog steeds voor je dat je ooit het juiste pad terugvind en Allah (swt)zult aanbidden. Ik wens jou niet een dag des oordeels toe op basis van hetgeen je nu gelooft.
Inshallah zul je ooit je fouten inzien en begrijpen wat ik bedoel. Ik vergeef je jou beledigingen, maar ik hoop voor je dat Allah (swt) dit ook zal doen.

Salaam aleikum,

MAlcolm X
"De Atheistische blanke nederlander" Is dat zowieso al een racist of zo?  

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 18:06
In eerste instantie geplaatst door willem

Het minste dat je van de Paus kunt zeggen is dat hij ongelovig is, Deze man heeft in genade geleefd en is in genade gestorven en in genade ontvangen.Deze termen zijn een moslim vreemd en de slotsom dat deze man in de hel zal belanden raken dan ook kant noch wal. 

Dat God een rechtvaardig God is betekent dan ook dat Hij niet naar de pijpen van Allah danst.

Ik heb mijn woordje gedaan en ben moet ik jou helaas teleurstellen niet van gedachten veranderd.

jouw mening kende ik al!

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 18:14

In eerste instantie geplaatst door postpentacost


beste Aboe,
nou die paus levert heel wat postings op; jullie zijn vast wel onder de
indruk van alle vertoon op TV.

ik heb een klein beetje gezien op TV, intresseerde me niet veel, moet ik bekennen. 

Maar ik heb een vraag, Aboe. Een tijdje geleden kwam je met het verhaal
dat maar 1 van de 72 Islamitische groepen in het paradijs zal komen en
maar 1 van de 73 christengroepen.

Welbeschouwd maakt het dan volgens de Islam helemaal niet zoveel uit of
je nu Moslim of Christen bent. En de definitie voor Christen is toch
iemand die in Jezus gelooft zoals het in de Bijbel staat; Verlosser van de
mensen door Zijn verzoenoffer en Zoon van God en niet geloof in
Mohammed omdat in de bijbel niets over Mohammed staat?
Het is dan toch wel vreemd dat er zo gemakkelijk gesteld wordt dat
christenen per definitie in de hel komen, terwijl Moslims en christenen
volgens dat verhaal over die groepen ongeveer gelijke kansen
hebben....vind je niet?

je hebt de les goed begrepen, alleen de getallen andersom, maar dat is geen probleem.

de enige groep van de christenen die het paradijs zal binnentreden is al geweest, aangezien onze profeet in die hadith in verleden tijd spreekt, dus de mensen die Jezus hebben gevolgd als een boodschapper van Allah, en de eenheid van Allah erkenden, en ik meen ook dat dat wel bij de christenen bekend is dat er mensen waren die geloofden dat Jezus een profeet was, en weet je, ik hoorde zelfs dat er nog steeds mensen zijn die daar in geloven in het zuiden van Frankrijk. 

de joden en chrisistenen komen niet per definitie in de hel, maar wie van Mohamed hoorde en er niet geloofde, zoals de profeet dat ons verteld heeft, en Allah weet het beste.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 18:19
In eerste instantie geplaatst door willem

Men moet zich op een discussie forum niet zo snel aangebrand voelen, men heeft grote bekken over de Paus en weet allemaal zeker dat die "heiden" zal branden in de hel, jazeker men wil het liefst zelf zijn vuurtje hoog opstoken, enz, enz.

Totaal geen respect, alleen maar minachting voor anderen en gelijk janken als ze zelf een prikkel ontvangen. Men gaat over tot bedreigen, onthoofding, martelen, en meer van dergelijke verwensingen.Niet dat ik daar van onder de indruk ben, het laat alleen het ware gezicht van bepaalde moslim"s hier  zien.

je voelt je hier ook best aangebrand, zoek water!

en dat vetgedrukte tekst, je zet jezelf wel ter schade zeg.

ps als je de berichten van anderen te laag vind, waarom verlaag je je nog?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 19:54
Nou, sommige berichten...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 23:44
Salaam Aleikum,

Beste ruud, ik kom met een vooroordeel die ik alleen gericht had tot onze vriend Willem. En helaas zie je wel dat de atheisten meestal vaak de rascisten zijn, omdat zij geloof niet meer accepteren en willen dat anderen dit ook doen. Dat ze hierbij vaak blank zijn heb ik er niet van gemaakt maar is gewoon een feit.
Ik heb nog nooit een rascistische neger gezien, jij wel?
Al die lonsdalers van tegenwoordig geloven ook nergens meer in, misschien is dat hun probleem wel.

Nogmaals geloof je in god dan hoef je niet aangesproken te voelen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 04:37
Malcolm,

dat is toch wel een erg naieve opmerking, dat er geen rascistische negers
zouden zijn....die kring waar jouw naamlener zich een tijdje thuisvoelde;
was die rascistisch of niet, en ik kan je nog wel bakken voorbeelden
leveren over rascisme in Afrika; bijvoorbeeld Toetsies en Houtous....

Malcolm, alleen al de opmerking dat rascisten vaak blank zijn, is een
rascistische opmerking.

En verder is het zo dat atheisten ook niet meer tenderen naar rascisme of
geloofsvervolging. Dat doen gelovigen elkaar wel aan... ze vinden het
prima dat er gelovigen zijn en vaak zouden ze het ook wel willen maar
het muntje wil gewoon niet vallen.
Maar een atheist heeft gewoon ook het recht om niet te geloven, dat zegt
verder nog niets over het gedrag van de persoon. in de oorlog hebben
juist atheisten/communisten indrukwekkende staaltjes van moed en
zelfopoffering aan de dag gelegd. Dat is nog eens wat anders dan je leven
geven in de veronderstelling dat de paradijsdeur voor je open staat. Voor
een ongelovige is dit leven het enige dat ie heeft...

neemt niet weg dat er tal van ongelovigen zijn die niet wensen te geloven
en zelfs een vijand van God zijn, maar vreemd genoeg tref je misschien
wel meer vijanden van God binnen de religies dan daar buiten.

samenvattend, Malcolm, ik vind je vorige posting buitengewoon
oordelend...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 04:49
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Generaal, ik neem aan dat jij handelt uit wederom die onwetendheid. Want als jij kennis had over Islam, dan het jij moeten weten dat de pre-Islamietische arabische schiereiland alleen maar clans had. Islam heeft mensen hun clan laten opgeven om voor het geheel te werken aan een vredige toekomst. Vandaar dat in Islam sektes streng verboden zijn, hoezeer deze regel niet in overtreding valt. En daarmee is een einde aan 'Islam drijft mensen uit mekaar'.
Alstublieft, vergaar kennis om een minder ad hoc manier en bezoek dusdanige islamietische websites. Ik bedoel, ben wil je liever een kind zijn die continu moet worden bijgedraaid?


Je hebt mijn zin niet goed begrepen denk ik. Wat ik bedoel is dat de Paus toenadering heeft gezocht tussen de verschillende religies. Maar dat de Islam dat nooit doet en er zelfs niet in ge�nteresseerd is. Daardoor drijven ze mensen uit elkaar.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 05:53

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Beste ruud, ik kom met een vooroordeel die ik alleen gericht had tot onze vriend Willem. En helaas zie je wel dat de atheisten meestal vaak de rascisten zijn, omdat zij geloof niet meer accepteren en willen dat anderen dit ook doen. Dat ze hierbij vaak blank zijn heb ik er niet van gemaakt maar is gewoon een feit.
Ik heb nog nooit een rascistische neger gezien, jij wel?
Al die lonsdalers van tegenwoordig geloven ook nergens meer in, misschien is dat hun probleem wel.

Nogmaals geloof je in god dan hoef je niet aangesproken te voelen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Ik wel......  Black Power.(Zwarte Panters)  http://www.umich.edu/~eng499/concepts/power.html 

(Ik zeg er wel bij dat de organisatie ontstond door het racisme van de blanke White Guilt = Black Power.... Maar het is ook niet aan te raden vandaag de dag om door bepaalde wijken in Amerika als blanke vrolijk fluitend te wandelen.)

Eigenlijk best vreemd vind je niet.....Dat gelovigen niet-gelovigen verketteren en regelmatig racisties bekijken.Als mensen die in ovens thuis horen als zij niet van denkbeelden veranderen.Maar misschien is de gelovige ook nog steeds niet uitgeleerd.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 06:51
Salaam Aleikum,

Allereerst zie ik de black panthers niet als rascisten, maar als mensen die voor zichzelf opkomen. Hebben ze het recht niet om de blanken duivels te noemen, nadat ze een paar eeuwen als dieren zijn behandeld? Ze werden ontvoerd uit hun eigen land, werden mishandeld, werden vernederd, werden verkocht. Aangekomen in amerika werden ze als slaven gebruikt en kregen ze dezelfde rechten als de dieren. Tot de jaren 70 werden deze mensen zwaar gediscrimineerd en waren ze als 2e rangs burgers (nu nog in sommige staten) en toen de black panthers werden opgericht was de tijd zo dat negers aprate wc�s hadden en aparte plekken in restaurants en bussen. Ze mochten ook niet uit dezelfde kraan drinken. Ze mogen blij zijn dat de black panthers niet geweldadig is geworden. Deze mensen hebben alle recht om de ameirkaanse blanken te haten voor wat ze hen hebben aangedaan. Ook degene die dit soort dingen hebben gedoogd, want zij zijn gewoon medeplichtig. Ik zie de black panthers dan ook als een zelfverdedigingsorganisatie die harde dingen roept om mensen ervan te houden om weer hetzelfde te gaan doen.

Salaam Aleikum,

MAlcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 07:09
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Allereerst zie ik de black panthers niet als rascisten, maar als mensen die voor zichzelf opkomen. Hebben ze het recht niet om de blanken duivels te noemen, nadat ze een paar eeuwen als dieren zijn behandeld? Ze werden ontvoerd uit hun eigen land, werden mishandeld, werden vernederd, werden verkocht. Aangekomen in amerika werden ze als slaven gebruikt en kregen ze dezelfde rechten als de dieren. Tot de jaren 70 werden deze mensen zwaar gediscrimineerd en waren ze als 2e rangs burgers (nu nog in sommige staten) en toen de black panthers werden opgericht was de tijd zo dat negers aprate wc�s hadden en aparte plekken in restaurants en bussen. Ze mochten ook niet uit dezelfde kraan drinken. Ze mogen blij zijn dat de black panthers niet geweldadig is geworden. Deze mensen hebben alle recht om de ameirkaanse blanken te haten voor wat ze hen hebben aangedaan. Ook degene die dit soort dingen hebben gedoogd, want zij zijn gewoon medeplichtig. Ik zie de black panthers dan ook als een zelfverdedigingsorganisatie die harde dingen roept om mensen ervan te houden om weer hetzelfde te gaan doen.

Salaam Aleikum,

MAlcolm X
De zwarte panters maakte ook gebruik van geweld....Dat men gewapend de strijd aan ging is zeer zeker te begrijpen.Maar om te zeggen dat zij geen geweld gebruikte klopt niet.Het heeft veel tijd gekost en heelaas ook mensenlevens om veel blanke mensen tot inzicht te doen komen.Maar....... Niemand weet of bv zwarte mensen tot dezelfde denkwijze waren overgegaan als zij voor veele jaren het verst waren geweest in ontwikkeling.Racisme beperkt zich echt niet tot mensen met een bepaalde huidskleur.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 07:31
Malcolm, nog een keer, er is veel racisme onder de zwarten in Afrika...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 07:40

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Malcolm, nog een keer, er is veel racisme onder de zwarten in Afrika...
Klopt...... Vroeger werden er na stammen oorlogen,ook vrouwen versleept.Oorlogsbuit of niet.....Het was/is slavernij....

De mens is nog zo ver van God verwijderd,dat wil je niet weten....

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 08:18
Salaam aleikum,

Stammenstrijd noem ik geen rascisme. Of je moet de eeuwenoude oorlogen tussen engeland en frankrijk ook rascisme noemen. Jou vergelijking gaat niet op. En van wie waren de wapens afkomstig in de etnische zuiveringen? Zal wel weer van een nederlander komen (flauw grapje, ik weet het).
Het westen was ook hier weer verantwoordelijk voor de etnische zuiveringen door niet in te grijpen. Kijk maar naar het rapport van de VS over hoeveel een rwandese leven waard was tov een amerikaanse.
Misschien had frankrijk beter grenzen moeten trekken toen het rwanda verliet?

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 08:19
Salaam aleikum,

En ik heb nooit gehoord dat black panthers geweld gebruikte tegen de blanken, tenzij je zelfverdediging bedoelt. En ze mochten wapens dragen, alleen zonder kogels. Dat is de wet in amerika.

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 14:30
Van mij mag je het laatste woord hebben, Malcolm, maart dat betekent
nog niet dat je gelijk hebt...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 15:14
Ik vraag me af of we dit keer voor het eerst een zwarte paus gaan krijgen.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 18:44
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Iemand is hier duidelijk op z'n teentjes getrapt.

Men moet goed begrijpen dat wie kaatst de bal moet verwachten.Indien men de paus verantwoordelijk stelt voor sexuele wandaden binnen de kerk en ik dan fijntjes verwijs (niet meer en niet minder!!!) naar het sexuele gdrag van Mohammed dan slaan hier blijkbaar alle stoppen door.

Als jij zo goed weet wat 'wij' allemaal fout doen, waarom doe je het zelf dan niet goed? Wat jij nu doet is precies hetzelfde. Dit zegt dus meer iets over jouw mentaliteit dan het 'onze.' Jij zou beter moeten weten.

Wees dan heel eerlijk en wijs en zeg: "We hadden bijde beter moeten weten"

het laat alleen het ware gezicht van bepaalde moslim"s hier  zien.

Duurde het lang om in te kunnen zien hoe we 'werkelijk' in elkaar zitten? Is het dan eigenlijk geen goed idee om het forum nu te verlaten? Je weet immers toch al hoe 'wij' in elkaar zitten. Een discussie zou dan niet zoveel meer zin hebben.

En als we nu weten hoe de werkelijkheid in elkaar zit.....Hoe gaan we er dan nu verder mee om?

Groeten,


Marocaantje

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 04:22

 

Wees dan heel eerlijk en wijs en zeg: "We hadden bijde beter moeten weten"

De dingen die ik zeg daar sta ik persoonlijk natuurlijk 100% achter. Mijn reactie was persoonlijk op jou gericht. En ging dus niet om jou & mij. Schuld afschuiven op de ander is altijd wel heel erg makkelijk vind je niet?

En als we nu weten hoe de werkelijkheid in elkaar zit.....Hoe gaan we er dan nu verder mee om?

Hoezo 'we?' Jij meent te weten hoe 'wij' in elkaar zitten.  Dus de vraag luidt nu: "Hoe ga jij er nu om mee om? En wat ga jij nu doen met al het 'informatie' dat je over 'ons' bezit? "

Groeten,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.