Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vrouwenrechten (lang stuk)

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vrouwenrechten (lang stuk)
    Geplaatst op: 20 mei 2005 om 17:51

Assalaam alaykoum lieve zusters in de Islam,

InshaAllah kunnen jullie het geduld opbrengen om dit stuk te lezen:

Er is al veel over gezegd/gesproken/geschreven, maar laten wij eens eerlijk zijn. Waar zijn de moslimzusters die hun medezusters daadwerkelijk willen helpen. Zijn het niet voornamelijk de mensenrechtenorganisaties die zich hiervoor inzetten. Hebben wij niet de plicht om ons steentje bij te dragen. Zusters, ik heb het over de moslimvrouw. In veel landen worden rechten geschonden van de vrouw, ongeacht welke religie zij ook heeft. Maar ik wil het hebben over de moslimvrouw. Wij dienen niet onze ogen te sluiten of ons te schamen om hierover te praten. Waar zijn we bang voor...zijn we bang voor de negatieve beeldvorming die het Westen kan hebben over de Islam. We weten allemaal heel goed dat veel mensen de Islam niet praktiseren zoals het hoort en dat men vaak volgens de cultuur leeft. Maar dat alles moet ons niet weerhouden om gewapend met de Koran in onze handen de strijd aan te gaan met degenen die de vrouwenrechten met voeten treden.

Onze lieve zusters, worden daar verkracht/vernederd/onderdrukt door mannen. Mannen die zich Islamitisch noemen, mannen die indruk willen maken op andere mannen, mannen die smerig/walgelijk te werk gaan. Het is onbegrijpelijk hoe deze mannen het lef hebben om te denken dat ze paradijselijke maagden zullen krijgen in het Paradijs. Wallahi.....deze mannen behoren tot de verliezers, als zij niet tijdig berouw tonen.

Zusters...zijn jullie bang voor het  'verdoemde etiketje feminisme'? Ben je bang dat je door de gemeenschap bekritiseerd te worden, ben je bang dat geleerden je zullen verafschuwen. Wallahi, lieve zusters....de oprechte gelovige is de gelovige die voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst. Geen enkele oprechte dienaar zal je haten, als je de Koran en de Soennah volgt.

De vrouw is in staat om haar rechten op te eisen. Zusters, rechten die de profeet Mohammed (saws) meer dan 1400 jaar geleden aan ons (aan ons!!!) heeft toegekend.

Mannen verbiedden scholing, omdat ze weten dat vrouwen hun rechten kunnen opeisen. Zij zijn bang...bang dat de vrouw niet meer zal luisteren, bang dat de vrouw haar hyaab zal afdoen en zal willen lijken op de Westerse vrouw. Aan deze mannen kan ik zeggen: 'Wallahi....ik zweer bij Allah Ta'ala dat er vrouwen zijn die hun Islamitische rechten hebben en die oprechte dienaars zijn'.

Waar is de man bang voor....bang dat de vrouw niet zal luisteren naar Allah Ta'ala. De oprechte vrouw heeft geen man nodig, om oprecht te kunnen leven. Haar Imaan is zo sterk dat ze enkel en alleen leeft om Allah Ta'ala te dienen, volgens Zijn opgestelde regels.

Afganistan en Pakistan zijn landen (zoals velen...maar waar ik nu even niet op inga) die echt zoveel onrecht aan de vrouw doen. Tuurlijk zijn er goeden, maar ik heb het nu even over degenen die de vrouwen het grootste onrecht aandoen.

Pakistan roept het keihardst dat ze het meest Islamitische land van de wereld zijn/willen zijn. De realiteit bewijst het tegendeel:

De beruchte hoerenbuurt in Pakistan is Hira Moendi in Lahore. Lieve zusters, deze staat in de schaduw van de historische Badsjahi-moskee. Zoals in Christelijke landen de hoerenkasten vroeger in de buurt van kathedralen waren gevestigd, zo opereren de bordelen en prostituees in 'moslimlanden' in de buurt van moskeeen en 'heiligdommen', waar altijd veel mensen zijn.

Een alledaags verschijnsel zijn de verkrachtingen, onschuldige meisjes en vrouwen worden vernederd/verkracht/vermoord. Hun woorden zijn niets waard. De mannen gebruiken ze en gooien ze weg. Lieve zusters....dan spreken we over meisjes van soms nog niet eens 9 jaar!!!!!!

Zwanger en wel worden ze verstoten.....hun leven bestaat uit ellende. Ellende die de mannen daar vaak op hun geweten hebben.

InshaAllah ga ik morgen hiermee verder. Voor de mannen onder ons: 'Ik weet dat er oprechte mannen (mijn papi bv.) zijn, die hun moeders/vrouwen/dochters etc goed behandelen'. Deze uiting is dan ook niet naar hen gericht. Ik wil inshaAllah de mensen wakker schudden, dat wij, moslims eens wakker moeten worden en niet altijd de schuld op een ander moeten afschuiven'.

Lieve zusters, inshaAllah dat jullie met me meedenken. Wij, zusters dienen onze eigen zusters van vlees en bloed te helpen. Door middel van de Koran kun je je doelen behalen. Laten wij deze taak niet aan de niet-moslims. Laten wij er eens over praten.

Regel inshaAllah: ga niet in discussie met niet-moslims. Want je krijgt standaard te horen: 'de Islam is vrouwonvriendelijk' etc. Het is de bedoeling om er met elkaar over te praten. Ik sluit de niet-moslims niet uit...maar wees niet beledigd als je genegeerd wordt.

 

 

 

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 18:01

ja goede regel dat van niet-moslims negeren, bespaart een hoop tijd. :P

Heb je suggesties hoe we (als islamieten van de rest van de wereld) moeten opkomen voor die vrouwen?

en Ja we weten allemaal heel goed dat die mannen niet volgens islamtische ideeen doen wat voor viezigheid ze doen.

 

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 18:05

Assalaam alaykoum zuster,

Kennis van de Islam. Dat is het allerbelangrijkste in de strijd tegen deze afschuwelijke gebruiken. InshaAllah morgen meer hierover. Alles is welkom zusters.

Je zuster

P.S. Denk nooit, dat je niets kunt betekenen. Dat is saytaan, want die wil alleen het slechte voor de mensheid.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 18:07

ja dat is ook wel een goede, saytaan deed me eventjes denken dat het niet zou lukken, bah. maar het was toch eigenlijk een eerlijke vraag om serieus actie te ondernemen met die suggestie, echter, ik weet niet, moeten we die kennis aan de mannen daar mededelen bedoel je?

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 18:15

Er zijn zusters die nog meer kennis bezitten dan alle zusters hier bijelkaar. Ik denk dat vrouwen al best veel doen, maar dat ze meer samen te werk moeten gaan. Kennis overbrengen aan de zusters. Via hun mannen, kunnen zij de mannen daar aansporen tot het goede. Wallahi.....als er een paar zijn die de toestand willen veranderen, ben ik ervan overtuigd dat Allah Ta�ala de toestand van die vrouwen zal veranderen. Onwetendheid is de ergst vijand, op saytaan na.

En nou ga ik echt slapen...hihihi.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.