Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

HZ ISA WEER OP AARDE

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: HZ ISA WEER OP AARDE
    Geplaatst op: 30 mei 2005 om 14:35
WAT ZIJN DE AANWIJZINGEN DIE IN DE HADITHEN WORDEN VERMELD OVER DE KOMST VAN HZ ISA ????
Terug naar boven
Emin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Emin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 16:55

Hey,

op deze site kan je hierover meer vinden. www.harunyahya.com.

Eenmaal op deze site moet je op "end of times" klikken. Al de boeken die je op deze site vind zijn gratis.

Je kunt de site ook vertalen, in het Nederlands zijn er een stuk minder boeken beschikbaar.

Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 17:06

3:55  Toen Allah zeide: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin gij verschildet.

5:117 Ik zeide niets tot hen, dan hetgeen Gij mij hebt geboden: "Aanbidt Allah, mijn Heer en uw Heer." En ik was getuige van hen, zolang ik in hun midden verbleef, maar nadat Gij mij deedt sterven, waart Gij de Bewaker over hen en Gij zijt Getuige van alle dingen.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 18:19

Waar staat sterven? In het Arabisch staat mutawafieka, opheffen. Isa (Aleyhi Assalaam) is nog niet dood gegaan!

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=3221&dgn=4

Bent u moslim?
Salaam aleikoum broeder als het JA is

Welke vertaling is het? Ik kan het al raden, van de Ahmadiyya, die geloven namelijk niet in de wederkomst van Isa (aleyhi Assalaam)


 

Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 04:32
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Waar staat sterven? In het Arabisch staat mutawafieka, opheffen. Isa (Aleyhi Assalaam) is nog niet dood gegaan!

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=3221&dgn=4

Bent u moslim?
Salaam aleikoum broeder als het JA is

Welke vertaling is het? Ik kan het al raden, van de Ahmadiyya, die geloven namelijk niet in de wederkomst van Isa (aleyhi Assalaam)

Wa aleikumselaam

Alhamdullilah, ik ben moslim.

Broeder, je hebt mijn hart enorm pijn gedaan door mij denigrerend te behandelen. Moge Allah het jou en mij vergeven. Ik was de aanleiding blijkbaar.

Kan je mij aantonen waar in de Qur'aan staat dat Jezus (vzmh) terug zal keren en alle leed op aarde zal tenietdoen?

Zou opheffen naaar de hemel niet kunnen betekenen dat hij dmv de dood opgenomen is? Diegene die gestorven zijn voor de zaak van Allah zijn immers geen doden, maar levenden. m.i. toont dit volledige harmonie met de rest van de Qur'aan en is daarom terecht het woordje mutawafieka gebruikt.

Betekent het dat als ik, vanuit de Qur'aan, uitga dat Allah Jezus (vzmh) heeft doen sterven en hem naar zijn hemel heeft opgenomen ik geen moslim ben?

Allah gebied mij nergens zoiets als voorwaarde voor mijn imaan. Alle voorwaarden die Hij ons stelt voor de Imaan zijn bekend. En daar is het geloven in de terugkomst van Jezus (vzmh) niet bij ingesloten. Ik zal nooit zeggen dat jezus nooit zal terugkeren, want ik weet niks van Zijn kennis, dan wat Hij wil. Hij kent het geziene en het ongeziene en wij zijn slechts zijn dienaren. Ik heb slechts een visie die ik opmaak vanuit de Qur'aan, mijn intenties zijn niet slecht en Allah weet het beste wat in het innerlijk verborgen is.

Dat is genoeg voor mij, broeder.

Eshedu en laa' ilaahe illallah, Wa eshedu enne Muhammeden abduhu wa rasuluhu

Selamunaleikum

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 06:42

Wa aleikoum Assalaam wara7matu-Allah Wabarakatuh.

Sorry broeder. Het was niet  mijn intentie om jou te kwetsen. Ik hoop dat je me vergeeft InshaAllah. Ik probeerde alleen de juiste visie te geven. Dit had ik wel beter kunnen aanpakken nu ik het terug lees, de uitspraak is inderdaad scherp met vraag en met uitroepteken en al. Sorry.

Ik heb de vraag gesteld, omdat ik dacht dat je wellicht ook christen kon zijn, die de kruisiging bedoelde. Wel heb ik je de Vrede gegeven, omdat ik ook dacht dat je moslim kon zijn, die op dit punt onjuist is.

Ik heb niet gedacht dat je geen moslim meer zou zijn, met het idee dat ik wist dat je moslim was die deze uitspraak doet. Ik heb niet aan takfeer gedacht.

Of het ontkennen van de wederkomst na het ontvangen van bewijs over de verzen en hadith iemand een kaafir maakt? Dit is het ontkennen van een Koranvers of uitspraak van de Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) De geleerden die weten het het beste.

Om terug te komen op je standpunt. Er vele Sahih Hadiths die spreken over de terugkomst van Isa (aleyhi Assalaam) En in de tafseer van Ibn Katheer (radiyya Allahu anhu) van vers 4:159 wordt dit ook uitgelegd. Lees ook het artikel met de bewijzen.

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 07:12

Assalamoe alykoem beste broeders,

zo te lezen is er hier wat onenigheid, maar inshAllah zal ik even de woorden van de geleerden gebruiken om het een en ander duidelijk te maken.

zoals in de tafasier van de vers 3:55 staat, betekent het woord 'mutawaffieka' niet de grote dood, maar de kleine dood, namelijke de slaap, het bewijs hiervoor is dat Allah in een ander vers zegt: Allahu yatawaffa al anfoesa 7iena mawtieha wallati lam tamoet fie manaamiha. 39:42 let op de woorden yatawaffaka en manaamiha. 

een andere vers: wa hoewa alladhi yatawaffakoem billayl. 7:60 let op de woorden yatawaffakum billayl. in alle twee genoemde verzen wordt er mee de slaap (de kleine dood) bedoelt en niet de dood (de grote dood). zo ook in verzen 3:55 en 5:117 

een ander bewijs is de doe3a die wij doen als we wakker worden, namelijk: alhamdulillahie alladhi a7yaana ba3dama amaatana.

verder bewijzen voor de terugkomst van Jezus zijn ontelbaar, er zijn zoveel ahadith waar de profeet (salla Allahu alayhi wassalam) dat noemde als ��n van de grote tekenen voor de dag des oordeels. En wie zegt dat de Jezus niet terugkomt verloochent de profeet Mohammed. ��n van de voorwaarden van de tweede gedeeldte van de shahada (=muhammadun rasuuluAllah) is het het geloven van de profeet in alles wat hij ons berecht heeft, wat zich plaatsgevonden heeft en wat nog zal plaatsvinden.

als nog iets niet duidelijk is, berecht mij, want nu heb k niet zoveel tijd inshAllah wassalamoe alykoem warahamatullah,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Emin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Emin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 07:28

Hz Isa zal komen wanneer het Christendom helemaal is uitgestorven.

Wanneer Hz Isa is gekomen, word bijna iedereen op de planeet Moslim.

Dit word ook wel de "gouden tijdperk" genoemd.

Hij zal samen met Mehdi (aleyhisselam) tegen Dajjal (antichrist) vechten.

Mehdi (aleyhisselam) is een afstammeling van Mohammed (SAV).

SelamAleykum.

Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 10:33
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Of het ontkennen van de wederkomst na het ontvangen van bewijs over de verzen en hadith iemand een kaafir maakt? Dit is het ontkennen van een Koranvers (LET OP! ik ontken abslouut geen koranvers) of uitspraak van de Profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) De geleerden die weten het het beste.

Om terug te komen op je standpunt. Er vele Sahih Hadiths die spreken over de terugkomst van Isa (aleyhi Assalaam) En in de tafseer van Ibn Katheer (radiyya Allahu anhu) van vers 4:159 wordt dit ook uitgelegd. Lees ook het artikel met de bewijzen.

Salaam aleikoum,

Wa aleikum selaam broeder.

Vind het jammer dat ik in discussie moet met broeders waarmee ik hetzelfde pad bewandel.

3:7 .....En niemand kent de juiste uitleg dan Allah en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.

De geleerden weten het niet het beste broeder. Zij proberen het er beste van te maken. Allah weet het als ENIGE.

Voor de belijdenis van ons geloof heeft een zaak als de mogelijke terugkomst van Jezus (vzmh) (voorlopig) eigenlijk weinig tot geen betekenis/belang. De allergrootste teken van het eind der dagen is de komst van de zegel der profeten, Muhammed (s.a.v.) Vanaf die tijd kan het iedere seconde over zijn. Wij horen ons te onderwerpen aan Allah, zoals het ons geboden is te onderwerpen.

7:187 Vragen zij u omtrent het uur, wanneer het zal plaatsvinden? Zeg: "De kennis daarvan is slechts bij mijn Heer. Niemand dan Hij kan het op zijn tijd openbaren. Het rust zwaar op de hemel en op de aarde. Het zal slechts onverwacht tot u komen. Zij ondervragen u of gij er goed van op de hoogte zijt. Zeg: "De kennis er van is slechts bij Allah, maar de meeste mensen weten het niet."

Maar aangezien we nog op Jezus (vzmh) en de mehdi en de dejjal wachten, kunnen we vanavond met een gerust hart gaan slapen?????

(Eventjes tussendoor: Wie kan mij eens in details uitleggen wie dejjal is en wat zijn eigenschappen zijn?)

Ik geloof in ieder hoofdstuk, ieder vers en ieder letter van de Qur'aan.

56:77-79 Voorzeker, dit is (de) verheven Koran, Een beschermd Boek, Dat niemand zal aanraken behalve zij die zich louteren.

Jullie volgen een bepaalde verklaring, van bepaalde geleerden. Die verklaring zou best wel eens de goede verklaring kunnen zijn, maar het hoeft niet altijd voor 100% te kloppen. Zo zijn er nog steeds heel veel moslims die het stenigen van de echtbreek(st)er als sharia zien, maar dat is een ander onderwerp. Hiermee wil ik alleen laten zien dat Hadith misschien niet zo perfect beschermd zijn, als de Qur'aan.

Zou Jezus (vzmh) als profeet terugkeren of als gewoon mens? Hoe zit het dan met de zegel der profeten Hz. Muhammed (s.a.v.)? En hoe zit het dan met deze (compilatie) verzen?

56:1-2/7/10/13-14 Als de Gebeurtenis plaats vindt Zal er niets dit plaatsvinden kunnen tegenhouden -... En gij zult in drie soorten worden verdeeld. ... De voorbijstrevenden (in het geloof) zullen de eersten zijn, ... Het zijn een groot aantal van de eersten. En weinigen uit later tijd.

Zal er dan bijna niemand voorbijstreven in het geloof, terwijl iedereen moslim zal zijn?

Het uur is waarschijnlijk nabij, wij behoren onze plichten te doen om Allah een goede dienaar te zijn, ipv onder elkaar in mening te verschillen. Ik geloof in zijn woord en het geheel is van Hem. Mocht Jezus terugkomen, aanvaard ik dat als oprechte moslim. En mocht Jezus niet terugkomen, aanvaard ik dat ook als oprecht moslim. Aan Allah behoort alles wat in de hemelen, en alles wat op de aarde en alles wat zich daartussen bevindt. En Allah doet wat Hij wil.

esselamualeikum

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 12:51
In eerste instantie geplaatst door Emin

Hz Isa zal komen wanneer het Christendom helemaal is
uitgestorven.


Wanneer Hz Isa is gekomen, word bijna iedereen op de planeet
Moslim.


Dit word ook wel de "gouden tijdperk" genoemd.


Hij zal samen met Mehdi (aleyhisselam) tegen Dajjal (antichrist)
vechten.


Mehdi (aleyhisselam) is een afstammeling van Mohammed (SAV).


SelamAleykum.



Een belangrijk teken van de wederkomst van Jezus zal zijn als het
evangelie over de gehele wereld gepredikt is. Dat zal zijn in een tijdperk
dat de antichrist heerst (waarschijnlijk de Islam, want de geest van de
antichrist ontkent dat Gods Woord, de Christus, mens geworden is) en
christenen wegens hun geloof zwaar vervolgd zullen worden. hetgeen nu
al in tal van Islamitische landen gebeurt. Het afgelopen jaar zijn er
120000 christenen om hun geloof gedood.
Het is echter een feit dat het bloed der martelaren het zaad van de
geloofsgemeenschap is en inderdaad neemt in landen waar christenen
vervolgd worden hun aantal fors toe.
Het christendom zal dus zeker niet uitsterven. het is nog steeds de meest
beleden religie op aarde en hun aantal neemt nog steeds enorm toe.

Isa zal komen als Israel totaal in het nauw gedreven is (door wie denk je?)
en HIj zal komen om Israel te verlossen en Zich aan hen als de Messias te
betonen en om het bestuur over de aarde over te nemen; als Koning.

ook jou, Moslim, VREDE!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 13:16

 

En de joden zeggen �Oezair is de zoon van Allah� en de christrenen zeggen: �De Masih is de zoon van Allah�� Dat zijn hun woorden uit hun monden. Zij doen soortgelijke uitspraken als degenen die voorheen ongelovig waren Moge Allah hen vervloeken, Hoe kunnen zij zo afwijken?

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 13:43
Beste 3abd,
dat is een citaat uit de Koran? Mohammed heeft het helaas nooit
begrepen, terwijl toch ook in de Koran staat dat Isa het Woord van God is.
Het probleem van de Moslims is dat zij het begrip "zoon" natuurlijk
nemen. maar ook in de Koran staat toch dat Isa bij Mariam door de
Heilige Geest verwekt is? Is de Heilige Geest de Geest van God, maw God
zelf of niet? Is jouw geest een essentieel aspect van jouw persoonlijkheid
of niet?

Welnu, Degene die door God bij Mariam verwekt is, mag die Zoon van
God genoemd worden of niet en mag die geeerd worden als
vertegenwoordiger van God op aarde of niet?
Je bijt jezelf vast in de letter, maar in het Boek staat dat de letter doodt,
maar dat de Geest doet leven...
Vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 16:03

Isa (aleyhi Assalaam) is het woord afkomstig van Allah dat Hij aan Maryam (radiyya Allahu an3a) heeft gezonden. Allah sprak het woord en zei wordt en Isa (eleyhi Assalaam) was. Isa was het woord (Wordt en het Is!) afkomstig van Allah gezonden aan Maryam.

 

Alles is duidelijk in de verzen en de vervorming die jij wenst pakt nooit uit, omdat deze leugenachtige uitspraak bij naam wordt genoemd en wordt verworpen als ongeloof in dezelfde vers notabene, het is allemaal in duidelijke taal keer op keer. Geef maar een vers! Maar dan wel de volledige graag!

 

En Isa is een Geest van Allah afkomstig, geschapen door Allah. Geschapen door Allah en ingeblazen door Jibreel/ aleyhi Assalaan, de Engel, AlRooh al Quddus, De Heilige Geest. Bij elk mens gebeurt dit ook, de inblazing van de Ziel door Jibreel de Engel, aleyhi assalaam, na een periode van 120 dagen bij het klopmje vlees, dacht ik, moet ik even opzoeken.

 

Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote �nder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 16:45

Hallo Postpentacost.

Je spreekt over een tijd van de Anti-Christ en dat jij denkt dat het waarschijnlijk de Islam is. Dit is werkelijk lachwekkend en zorgwekkend te noemen. Dat er mensen zijn die dit in hun hoofd halen zeg.. Ben je soms in de war? Je spreekt ook over het feit dat moslims 'zoon' letterlijk nemen, is dat dan niet zo? Dus als ik je goed begrijp bedoelen jullie eigenlijk niet dat Jezus (v.z.m.h.) de zoon van God is..? Oke, maar waarom is er dan zoveel onenigheid hierover in het Christendom? De ��n beweert van wel en de ander niet..

Nog eengeen. Kun jij de Koran en Mohammed (v.z.m.h.) verklaren als deze in jou optiek geen Waarheid is en was? Verklaren. Werkelijk! Denk jij echt dat een mens in staat is de Koran te schrijven in de tijd van ongeveer 600 na Jezus (v.z.m.h.)? Mijn vermoeden is dat jij ja zult beweren. Dit is natuurlijk omdat jij hoogstwaarschijnlijk de Koran niet gelezen hebt.

(Ikzelf heb de Bijbel wel gelezen. Door de tegenstrijdigheden raakt een iemand de weg op een gegeven moment volledig kwijt. Dit meen ik serieus. Dit betekent niet dat ik het verwerp, maar ik erken het simpelweg als 'niet authentiek'.)

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 17:26
Beste Onder,

Volgens de apostel Johannes is de geest die ontkent dat Isa Gods Zoon is
de geest van de antichrist. die geest is vandaag de dag wijd verspreid. oa
de Koran zegt dat Allah geen Zoon heeft. Dan is of Allah niet de God van
het Boek of Mohammed heeft zich vergist.
Ik schreef dat het woord "zoon" door Moslims in natuurlijke zin opgevat
wordt. Het is denk ik meer vergelijkenderwijs bedoeld. Isa is als een zoon.
Erfgenaam, verwekt door de heilige geest, beelddrager van zijn Vader. Als
je de Bijbel gelezen hebt, dan weet je dat Isa op tal van plaatsen in het
evangelie over die Vader-Zoon relatie heeft gehad. En ook in het OT kom
je die metafoor op tal van plaatsen tegen.

Uiteraard kan ik verklaren dat de Koran en de openbaring van Mohammed
niet de volle waarheid zijn; wel veel waarheid, nl op veel punten waar
geen tegenspraak is met het evangelie.

Er zijn inderdaad tegenstrijdigheden in de bijbel, die vaak zo lijken omdat
we niet alles begrijpen of omdat de schrijvers vooral een subjectief
verslag schreven. In de materie bestaat er niet zoiets als absolute
waarheid.
De Koran die door 1 persoon geciteerd is heeft ook veel
tegenstrijdigheden. Alleen al de beschrijving van christenen en joden in
de eerste en de latere soera's. Het lijkt erop dat de mening van Allah
tijdens het leven van Mohammed veranderd is....
vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote �nder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 04:05

Je zei: Alleen al de beschrijving van christenen en joden in
de eerste en de latere soera's. Het lijkt erop dat de mening van Allah
tijdens het leven van Mohammed veranderd is....
vrede!

Opmerkelijk dat je dit vraagt. Ik heb nu weinig tijd. Zodra ik er vanavond de tijd voor krijg, zal ik je dit proberen uit te leggen.

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 04:26

assalemaleykoem;

waar komt isa vandaan>? wanneer deze weer terug komt?

en waar komt dadjal vandaan wanneer deze weer terug keert?

ik heb het over de manier waarop en de exacte plaatsen(ongeveer)?

djazakAllahu wa gairan,

assalem aleykoem

Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote �nder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 07:18

Postpentacon, ik denk dat je deze twee verzen bedoeld:

Hoofdstuk 2, vers 62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

en

Hoofdstuk 3, vers 85. En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

Wat in hoofdstuk 2, vers 62 wordt bedoeld is dat de Christenen, de Joden en de Sabianen die in God, de Laatste Dag geloven en goede daden verrichten niet hoeven te vrezen. Zij zullen met andere woorden de hemel binnentreden. Echter wordt hier geduid op de Christenen, de Joden en de Sabianen van v��r de openbaringen aan de profeet Mohammed (v.z.m.h.). Dus voordat de Islam geopenbaard werd. Deze Christenen, Joden en Sabianen volgden slechts de leidraden die aan hen gegeven werden door onder anderen de profeten Mozes en Jezus (v.z.m.h), voordat aan de profeet Mohammed (v.z.m.h.) het beloofde woord geopenbaard werd. Overigens is het Christendom zoals we dat tegenwoordig zien inmiddels dusdanig verdraait dat we in feite niet meer kunnen spreken van het oorspronkelijk Christendom. 

In vers 85 in hoofdstuk 3 wordt echter bedoeld dat diegenen die na het complementeren van de openbaringen aan de profeet Mohammed (v.z.m.h.) de Islam niet accepteren en een andere geloof aannemen, (zoals bijvoorbeeld het Christendom) onder de verliezers zullen zijn. Het zal van hen niet worden aanvaard.

Al met al kunnen we hier concluderen dat hier geen sprake van tegenstrijdigheid is. Aan mijn moslimse broeders en zusters: ve Selam Aleyk�m.  

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 15:59
is hoofdstuk 2 vers 62 niet aan Mohammed geopenbaard? hoe komt dat
hoofdstuk dan in de Koran? Staan er in de Koran dan ook "niet-
geopenbaarde" teksten?

Hoe weet jij dat het christendom zoals we dat tegenwoordig zien
dusdanig verdraaid is dat je niet meer van Christendom kunt spreken?
Was je er bij destijds?

Ik weet in ieder geval dat dagelijks nog talloze mensen genade vinden in
de naam van Isa. Ook gebeuren op grote schaal nog steeds in de naam
van Isa de wonderen die Isa destijds ook verrichtte. Christenen vinden
nog steeds Verlossing en vrede in het Woord van God.

VREDE!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote �nder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 16:05

Beste postpentacon,

Hoofdstuk 2 vers 62 is ook aan de edele profeet Mohammed (v.z.m.h.) geopenbaard. Lees het stuk nog een keer zou ik zeggen. Er wordt geduid op de Joden, Christenen en Sabianen van voor de openbaringen aan de profeet Mohammed (v.z.m.h.). Zeg ik soms dat deze vers niet aan de profeet (v.z.m.h.) is geopenbaard? Nee, toch.

Waarom ik de Bijbel als verdraaid zie, komt door het feit dat ik veel tegenstrijdigheid zie. Om een voorbeeld te geven:

Eerst lees ik dat noch het volk noch de profeten van het altaarbrood in het huize des Gods mogen eten. Vervolgens lees ik dit in Marcus 2 vers 25: 'Hebt u nooit gelezen,'vroeg Jezus hun, ' wat David deed toen hij en zijn mannen honger kregen en ze niets te eten hadden? Hij ging het huis van God binnen - Abjatar was toen de hogepriester - en at van de altaarbroden die alleen de priesters mogen eten. Bovendien gaf hij ze ook aan zijn mannen te eten.'

Hier is het vervuld met tegenstrijdigheid. Je kunt hier lang en breed over doen, maar de tegenstrijdigheid in deze vers valt niet te ontkennen.  

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 16:33
In eerste instantie geplaatst door malikah

assalemaleykoem;


waar komt isa vandaan>? wanneer deze weer terug komt?


en waar komt dadjal vandaan wanneer deze weer terug keert?


ik heb het over de manier waarop en de exacte plaatsen(ongeveer)?


djazakAllahu wa gairan,


assalem aleykoem




Hallo Malikah,

Jezus is 40 dagen an zijn opstanding opgevaren naar de hemel terwijl er
een aantal volgelingen bij waren. hij steeg op van de Olijfberg bij
Jeruzalem en verdween in een wolk. Vervolgens verschenen twee engelen,
die tegen de volgelingen zeiden, dat ze daar niet zo dom moesten staan
te kijken en dat Jezus op dezelfde wijze zal terugkomen; in/op een wolk.
(Handelingen 1: 9-12)

Jezus komt dus terug uit de hemel. Jezus komt niet zozeer terug naar een
beaalde plaats, maar zijn terugkomt zal zijn als de bliksem die flitst van
oost naar west. Iedereen op de aarde zal Hem zien... Mattheus 24:
21 Want het zal een tijd zijn van enorme
verschrikkingen, zoals er sinds het ontstaan van de wereld tot nu nooit
geweest zijn en er ook niet meer zullen komen. 22 En als die tijd niet
verkort zou worden, dan zou geen enkel mens worden gered; maar
omwille van de uitverkorenen zal die tijd worden verkort. 23 Als iemand
dan tegen jullie zegt: �Kijk, dit is de messias,� of: �Daar is hij,� geloof dat
dan niet. 24 Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen,
die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods
uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. 25 Let op, ik heb jullie dit van
tevoren gezegd. 26 Wanneer ze dus tegen jullie zeggen: �Kom mee, hij is
in de woestijn,� ga er dan niet heen, of als ze zeggen: �Kijk, hij is
daarbinnen,� geloof dat dan niet. 27 Want zoals een bliksemschicht vanuit
het oosten weerlicht tot in het westen, zo zal ook de Mensenzoon komen.

OP de Olijfberg zal Hij in de laatste grote strijd in ieder geval stelling
nemen (Zacharia 14: 5).

Dadjal, als dat de antichrist is, die is al druk aan het werrk onder de
mensen...

VREDE!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote �nder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 16:39

Denk je dat de Dajjal (Ant-Christ) al bestaat? Hier wordt naar mijns inzien een mens mee bedoeld.

Wat trouwens opvalt is dat deze verkondiging over de Ant-Christ erg overeen komt met hetgeen waarover de edele profeet (v.z.m.h.) sprak. Erg opmerkelijk.. 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 16:54
In eerste instantie geplaatst door �nder

Beste postpentacon,


Hoofdstuk 2 vers 62 is ook aan de edele profeet Mohammed (v.z.m.h.)
geopenbaard. Lees het stuk nog een keer zou ik zeggen. Er wordt
geduid op de Joden, Christenen en Sabianen van voor de
openbaringen aan de profeet Mohammed (v.z.m.h.). Zeg ik soms dat deze
vers niet aan de profeet (v.z.m.h.) is geopenbaard? Nee, toch.


Waarom ik de Bijbel als verdraaid zie, komt door het feit dat ik veel
tegenstrijdigheid zie. Om een voorbeeld te geven:


Eerst lees ik dat noch het volk noch de profeten�van het altaarbrood
in het huize des Gods mogen eten
. Vervolgens lees ik dit in Marcus
2 vers 25: 'Hebt u nooit gelezen,'vroeg Jezus hun, ' wat David deed toen
hij en zijn mannen honger kregen en ze niets te eten hadden? Hij ging het
huis van God binnen - Abjatar was toen de hogepriester - en at van de
altaarbroden die alleen de priesters mogen eten. Bovendien gaf hij ze ook
aan zijn mannen te eten.'


Hier is het vervuld met tegenstrijdigheid. Je kunt hier lang en breed
over doen, maar de tegenstrijdigheid�in deze vers valt niet te
ontkennen.��



Beste Onder,

Ik zie nergens bij dat vers 2: 62 staan dat het Joden, Christenen en
Sabianen betrof van voor de openbaring. Als ik het zo lees betrof het
deze mensen in het algemeen. Het zou dus best kunnen dat
Korangeleerden voor het gemak die uitleg er aan gegeven hebben....

Hetgeen Isa sprak in Marcus2: 25 moet gelezen worden in de context van
Marcus 2: 23-28. Dan wordt er een heleboel duidelijk. De Farizeeen,
degenen die er op uit waren de wet precies naar de letter na te leven,
stoorden zich er aan dat Isa op de sabbath door de velden liep en aren
plukte. Zoals je wellicht weet, mogen joden bijna niets doen op de
sabbath. Isa haalde als repliek een geschiedenis aan van de profeet David
die zelfs de toonbroden uit het heilgdom haalde om op te eten (I Samuel
21: 1-6). Lees goed wat Jezus daarover zegt; de wetten zoals het houden
van de sabbath zjin voor de mens gemaakt en niet de mens voor de
wetten. Nood breekt wet, hetgeen in de geschiedenis van David aan de
orde was; ze knoepten van de honger.
De letterknechten zoals de farizeeers komen ook heden tendage voor; in
het christendom en in de Islam. Vergeet niet dat het deze o zo nette
lieden waren die Isa verwierpen en aan het kruis hielpen nagelen.
Dus als je er als letterknecht tegenaan kijkt zal je veel van GODS waarheid
ontgaan, maar als je de woorden van Jezus naar de strekking
beoordeelt en ter harte neemt dan zal de zon in je hart op gaan.

VREDE!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote �nder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 06:00

Postpentacon,

Ik heb heb idee dat je totaal niet in de gaten hebt waar je over spreekt. Ik ga dan verder ook niet op H2, vers 62 in. Denk je soms dat God van gedachten veranderd? Hoe onwetend ben jij..

Wat betreft Marcus 2 vers 25, vind ik dat je het goed uitgelegd hebt. Wanneer je het op deze maier bekijkt is het heel rationeel. Wat betreft de altaarbroden, inderdaad 'nood breekt wet'.

E�n ding wil ik duidelijk maken. Wanneer er een nieuwe wet ingevoerd wordt en het komt in tegenstrijdigheid met de oude, welke gaat dan voor? Inderdaad, de nieuwe.

(nieuw gaat voor oud, jong gaat voor oud en bijzonder gaat voor algemeen)

Mozes (v.z.m.h.) was een profeet die wetten bracht en Mohammed (v.z.m.h.) was ook een profeet die wetten bracht. Wat valt hier niet te begrijpen? De wetten die de Koran met zich mee brengt dienen nageleeft te worden. Hoe kan het dat jullie niet in de Koran geloven? Ieder Moslim dient de voorgaande profeten te erkennen en de boeken eveneens. In het Christen- en Jodendom daarintegen wordt Mohammed (v.z.m.h.) simpelweg niet erkent. Denken jullie werkelijk dat een Anti-Christ het 1400 jaar heeft kunnen volhouden? Denken jullie dat een Anti-Christ het �berhaupt 100 jaar heeft vol kunnen houden? Jullie zijn mensen zonder begrip.

Jullie standvastigheid gaat veel verder dan slechts koppigheid.. het is eerder een vloek, een ware vloek.. Denk zelf eens volkomen rationeel over de Islam. Het gaat niet zozeer om welk geloof de waarheid is, maar het gaat over de erkenning van elkander. De erkenning van ��k jullie kant dat de Koran werkelijk het woord van God is. Na erkenning komt geloof. 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 08:04

Salaam alaikum beste broeders en zusters

Of Isa alaihisalaam nu op dit moment dood of levend is, is niet van belang voor mijn manier waarop ik mijn geloof belijd. Er verandert niets aan mijn geloof als blijkt dat Isa alaihisalaam nu dood of juist levend is.

Wat Allah ons vertelt in de Quran is dat Isa alaihisalaam niet aan het kruis is gestrorven en geen GOD is. Dat is voor mij voldoende. De uitdrukkingen "inni mutawaffika" en "raafiuka ilayya" kun je naar alle kanten interpreteren, als je nu overtuigt bent dat Isa alaihisalaam dood is of juist dat hij niet dood is en dat Allah hem tot Zich heeft genomen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote �nder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 08:31
Ik wil mijn excuses aanbieden aan een ieder die zich beledigd voelt door mijn recente uitspraken op deze forum. Het beledigen van Christenen is niet mijn intentie geweest. Laten we in harmonie en vrede met elkander blijven.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 16:31
Beste Onder,
ik had niet moeten schrijven dat de Islam het rijk van de antichrist is,
alleen op grond van het feit dat Moslims Isa niet erkennen als degene die
hij werkelijk is. Je kunt nu eenmaal niet alles schrijven wat je
denkt...sorry.
De tegenstrijdigheden in de koran zijn niet te ontkennen, maar goed je
wilt daar niet meer op verder.

Dan over de opvolging van de profeten. De laatste profeet voor Isa was
Johannes de Doper. Hij was de wegbereider voor Isa. Door Mozes kwam
de Wet en een heel stelsel van wetten. Isa was de Vervuller van de Wet.
Dat staat ook in de Koran. sinds Isa is er een tijdperk van Genade; ook
wel genoemd de Genadetijd. De gelovigen steellen hun vertrouwen niet in
hun eigen ijver de wet na te volgen, maar in de genade van God bewezen
in het offer van Isa. De Genadetijd eindigt als Isa terugkomt, of eigenlijk
vlak daarvoor; als de macht van dadjal wereldomvattend is en zowel de
Gemeente van gerlovigen en de Heilige Geest van de aarde weggenomen
zijn. Dat laatste is in christelijke kring echter een punt van discussie. M.n.
de vraag of de Gemeente opgenomen wordt voor de grote verdrukking (
de totale terreur van dadjal( of daarna...

Maar goed; niet afdwalen. Als dan zo de zaken geregeld zijn dat eerst de
Wet geopenbaard wordt en vervolgens komt de Vervuller van de Wet en
wordt de Genade de basis voor de relatie met GOD. Dan moet je me toch
maar eens vertellen waarom er dan weer iemand moet komen die de Wet
geopenbaard krijgt. De enige reden die ik kan bedenken is om volkeren
eerst onder de wetten te brengen, zodat ze des te meer verlangend zijn
om verlost te worden door het offer van Isa. Immers; niemand kan
behouden worden door louter naleving van de wetten. Kijk maar in je
eigen hart of je vrijmoedig voor GOD kan verschijnen op grond van je
naleving van de wetten of schiet je tekort? Kijk maar hoe het gaat in de
landen waar de Sharia van kracht is...

Dan is een ander probleem dat de komst van Isa door vele profeten
voorspeld is en waar zijn de profetieen over de komst van Mohammed?

Verder is Isa de allerhoogste; de uiterste openbaring van GODS
heerlijkheid op aarde. Hoger of belangrijker kan daarna niet komen,
behalve de wederkomst van Isa als degene die de satan komt verslaan en
de heerschappij op zich gaat nemen.

Tenslotte; de geest van de dadjil werkt al sinds de komst van Isa en zal
uiteindelijk openbaar worden om de werled te terroriseren.

Beste Onder, ik zou niets liever willen dan de Koran als een heilig boek
erkennen en Moslims als mijn broeders zien en met hen optrekken. Maar
de basis van Islam is erg smal en er zijn te grote verschillen, mn. waar het
de persoon van Isa betreft. Overigens zie ik veel bij moslims waar ik groot
respect voor heb.

Vrede!

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote �nder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 18:00

Mohammed (v.z.m.h.) is juist voortdurend aangekondigd. Ook door de profeet Jezus (v.z.m.h.). Lees maar eens bijvoorbeeld Johannes 16 vers 8. Wanneer je oplettend bent, tref je meerdere malen in de Bijbel de aankondiging van Mohammed. Om dit te begrijpen heb je uiteraard de nodige kennis nodig.

Mohammed (v.z.m.h.) werd door vele profeten aangekondigd, zelfs door Budda. (Hoewel er naar alle waarschijnlijkheid geen bewijs bestaat dat hij een profeet was). De profeten die tot diens volkeren kwamen, attendeerden hun volkeren op het dienen van hun Heer en eveneens op de komst van de profeet Mohammed (v.z.m.h.).

Ik kan wel begrijpen waarom jij meent dat de Koran tegenstrijdigheid bevat. 'Wie de bal kaatst, kan hem immers terugverwachten'. Je zei: 'De tegenstrijdigheden in de koran zijn niet te ontkennen, maar goed je wilt daar niet meer op verder.' Je zegt precies hetzelfde als wat ik over de Bijbel beweerde. Zijn wij soms in een kleuterspeeltuin om dit soort spelletjes te spelen?Ik denk dat we voortaan beide maar op onze woorden moeten letten.

Een fundamenteel verschil tussen de opvattingen van Moslims en Christenen over Jezus (v.z.m.h.) is de gedachte van de Christenen dat Jezus (v.z.m.h.) God was en de Moslims die hem erkennen als �en belangrijke profeet. Jou bewering dat de Islam de Anti-Christ zou zijn gaat simpelweg niet samen. Waarom zouden wij anders zoveel liefde voor hem koesteren. Anders zouden we hem toch juist moeten verguizen. Naar mijn inziens ben jij iemand met weinig begrip. Hoe kan het zo zijn dat een Anti-Christ attendeert op vrede, harmonie en rechtvaardigheid? Meer nog dan het Christendom, dat achterover leunt met een wijntje in de ene hand en een broodje varkenslap in de andere.

Hoe kun je beweren dat iedere Christen de Hemel zal binnentreden, ook al begaan ze een leven vol van vreselijke zondes en tonen ze geen berouw? Dit is immers niet rechtvaardig. Het spoort luiheid aan en het doet de mensen minder en minder doen voor hun geloof. Het spoort eveneens aan tot hervormingen en hervormingen.. tot hetgeen we hedendaags tegenkomen in het Christendom. 'Ja, we geloven wel hierin, maar dan weer niet hierin.' Komop, wie denk je hier voor de gek te houden?

Ik sprak van de week met een docent die een uitgesproken Christen is. Hij beweerde dat Christenen ook aan het vasten deden. Veertig dagen was de periode, alleen zij deden er maar een paar aan mee. Ze mochten alleen geen vlees, melk en alcohol drinken. Je mocht volgens hem wel aardappelen en groente etc. eten. 'Het is heel zwaar h��r!' Ik beperkte me hierbij tot het inslikken van mijn woorden. Zijn blik bij het zien van mijn blik zei genoeg.

Waarom doen jullie niet aan de besnijdenis? Waarom erkennen jullie deze niet? Hz. Yahya (v.z.m.h.) (Johannes de Dooper) en Hz. Isa (v.z.m.h.) (Jezus) werden immers ook besneden. Ik las dit laatst beide in de Bijbel, dit was overduidelijk!

Men van het Christendom doen alsof ze waarachtig aan de woorden van Jezus (v.z.m.h.) zijn, maar men doet minder en minder en minder. Brengt vervormingen aan totdat de authenticiteit verloren gaat.

En dan hebben wij hier postpentacon.. Postpentacon komt op een Islamitische forum en probeert moslims te overtuigen over het Christendom. Hij komt aan met beweringen die nergens op berust zijn en schiet voortdurend losse flodders. Je zult toch echt met sterke argumenten moeten komen. Denk je soms dat een moslim met een mitrailleur in zijn kast zijn gebeden verricht? De Islam de Anti-Christ.. alstjeblieft. De Islam is juist vrede en harmonie. Het is een totale toewijding aan God, de Alhorende, de Alziende.

Een goede vriend van me die Christen is beweerde laatst zelfs dat hij dacht dat de Ant-Christ de nieuwe paus wel eens kon zijn.. dus ik denk dat jij nu wel inziet hoe belachelijk jou bewering is. 

Nog eengeen. In de Islam geloven wij erin dat God trancedent is, boven het geest verheven. Wij kunnen hem niet bevatten, wij kunnen slechts eigenschappen van hem die hij geopenbaard heeft, proberen te begrijpen. In het Christendom daarintegen probeert men God als iets tastbaars te maken. 'God in de vorm van een mens'. Vertel me, waarom zou God genoodzaakt zijn om te sterven voor de zonden die mensen begaan. God laat immers dwalen wie Hij wil en God lijdt wie Hij wil. God zegt slechts 'Wees' en het is. Waarom dient hij zich hiervoor in een mensenlichaam te verplaatsen? God is immers degene die het hele systeem van leven draagt, zonder enige inspanning. God is Almachtig, God is de Verhevene. Als Hij de zonden van de mensen wil 'verrekenen' dan zegt hij slechts 'Wees' en het is 'verrekend'. 'Het is een teken van Liefde om voor zijn Schepping te sterfen', is een Christen dan genijgt te zeggen. Neen, het is slecht een loze opmerking. God sterft niet. God is Verheven, niet te bevatten. Als men zowiezo al Genade zal ontvangen, wat is dan het nut van het leven? Vertel me dit. Het leven is voorzeker een test.

Ik lees in de Bijbel bijvoorbeeld dat God ��n der Goden is. Wat wordt hier beweerd?? Kent men in het Christendom soms deelgenoten aan God? Dit is de grootste zonde die een mens kan begaan. "Nee, dat is figuurlijk bedoeld." Laat zo'n passage dan volledig weg, alstjeblieft.

Kom alstjeblieft niet op deze forum om te proberen zieltjes te winnen voor het Christendom. Hiervoor heeft de Islam teveel bagage en zijn moslims te standvastig voor. De bewering dat je zegt dat de basis van Islam te smal is, is ��n van de grotere flaters die ik de afgelopen maanden heb gehoord. Nogmaals, houd dit soort commentaren liever voor je. Je dient beter te weten.

Tot slot, Isa (v.z.m.h.) zal inderdaad de Dajjal (Anti-Christ) verslaan en hij zal inderdaad de heerschappij op zich nemen. Hiermee zijn wij Moslims het met je eens.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 18:37
In eerste instantie geplaatst door �nder

Ik sprak van de week met een docent die een uitgesproken Christen is. Hij beweerde dat Christenen ook aan het vasten deden. Veertig dagen was de periode, alleen zij deden er maar een paar aan mee. Ze mochten alleen geen vlees, melk en alcohol drinken. Je mocht volgens hem wel aardappelen en groente etc. eten. 'Het is heel zwaar h��r!' Ik beperkte me hierbij tot het inslikken van mijn woorden. Zijn blik bij het zien van mijn blik zei genoeg.

Waarom doen jullie niet aan de besnijdenis? Waarom erkennen jullie deze niet? Hz. Yahya (v.z.m.h.) (Johannes de Dooper) en Hz. Isa (v.z.m.h.) (Jezus) werden immers ook besneden. Ik las dit laatst beide in de Bijbel, dit was overduidelijk!

Uit de katholieke kerk zijn de rituelen voor het grootste gedeelte verdwenen. In de oosterse kerken zijn deze iets beter bewaard gebleven, maar vooral in het kloosterleven.

Besneden wordt niet meer gedaan bij doorsnee christenen (bij joden ook in afnemende mate, trouwens) en ritueel bidden (wat in de islam de sal�t is) is er voor de doorsnee gelovige ook niet meer bij. Het vasten heeft het misschien iets langer overleefd, maar vandaag de dag zijn de Rooms-Katholieken die nog vasten tamelijk schaars (in de oosterse kerken is dat heel anders overigens).
Overigens vind ik dat je best wat minder badinerend mag doen over het christelijk vasten. Het ritueel verschilt gewoon van dat in de isl�m. Een christen zou hetzelfde kunnen doen ten aanzien van het islamitische vasten - 'lekker makkelijk dat je 's avonds gewoon kan eten wat je wil'.
(Bij mijn vader thuis aten ze overdag overigens ook in kwantiteit minder.)

Terug naar boven
MoMysterio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote MoMysterio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 20:21

De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem)  verdedigd, door Abdul-Jabbar van de ven. Geplaatst op 3 september 2001 @ 18:51

 

 

Ik zoek toevlucht in Allah tegen de vervloekte Shaytaan,

In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige,

 

Waarlijk, alle lof behoort toe aan Allah, wij prijzen Hem, wij zoeken hulp bij Hem, en vragen Hem om vergeving.  En we zoeken toevlucht in Allah tegen het slechte in onszelf, en tegen het slechte in onze werken.  Wie door Allah wordt geleid, niks of niemand kan hem misleiden, en wie Allah laat dwalen; voor hem is er geen leiding.  En ik getuig dat er geen enkele godheid bestaat buiten Allah, Hij is de Enige, zonder deelgenoten, en ik getuig dat Mohammed zijn dienaar en Boodschapper is, Allah's zegeningen en vrede zijn met hem en zijn familie. 

 

O Oemmah van Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem)!  Zoals ik in mijn vorige khoetbah duidelijk heb gemaakt wordt ons geloof in Allah van alle kanten aangevallen, maar hoe erger nog wordt ons geloof in het profeetschap van Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem) aangevallen en belachelijk gemaakt!  Boekenplanken vol zijn geschreven door de vijanden van de waarheid met hun verzegelde verstand, om te bewijzen dat onze geliefde Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) een valse profeet zou zijn geweest, die zijn profeetschap zou hebben verzonnen!  Sommigen zeiden (en zeggen nog steeds) dat hij de Qor-aan zelf zou hebben geschreven aan de hand van de Bijbel, en anderen stelden dat hij alleen uit was op werelds aanzien en bezittingen.  Elk oprecht Moslimhart krimpt ineen van deze woorden, maar slechts weinige Moslims streven ernaar antwoord te geven op deze valse leugens.  Voordat we enkele van deze leugens zullen bekijken, luisteren we naar de woorden van Allah Geprezen en Verheven is Hij., in soera Al-Maa'idah, aya 170, waarin Hij uit Zijn Barmhartigheid de mensheid waarschuwt:

"O mensen, waarlijk, de Boodschapper is tot jullie gekomen met de waarheid van jullie Heer.  Gelooft dus, (dat is) beter voor jullie.  En indien jullie niet geloven; voorwaar, aan Allah behoort wat er in de hemelen en op aarde is.  En Allah is Alwetend, Alwijs."

 

Onze Heer, de Alwetende, de Alwijze, vertelt ons hier op een milde manier te geloven in de Boodschap van Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem), omdat hij is gekomen met de waarheid van Allah.  En indien we niet geloven, voorwaar aan Allah behoort wat er in de hemelen en op aarde is!  Hiermee wil onze Schepper zeggen:"Ik ben zo rijk dat het hele universum aan Mij toebehoort, dus ik heb jullie en jullie geloof in Mij niet nodig!  Als jullie niet geloven schaden jullie niemand dan julliezelf..."

 

Door de eeuwen heen zijn er echter zieke mensen geweest die deze waarschuwing in de wind sloegen en al hun bloed, zweet en tranen hebben gegeven om te bewijzen dat Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem) een valse profeet zou zijn.  Dit is een verschijnsel dat al bestond zodra de Boodschapper van Allah (Allah�s vrede en zegen zij met hem) zijn prediking in Mekka begon, en dat voortduurt tot op de dag van vandaag.  In de Qor-aan, in Soera Sad, aya 4, kunnen we lezen dat de vijanden van de Profeet in Mekka al zeiden: "...En de ongelovigen zeiden:"Dit is een liegende tovenaar!"

 

Deze woorden zijn niet alleen uit die tijd, maar bestaan nog steeds vandaag de dag.  Deze vijanden van onder de Joden en Christelijke missionarissen hebben echter nooit met bewijs kunnen komen, en gebruikten daarom maar de leugens en valse aantijgingen om hun publiek te overtuigen.  Ze konden niet veel anders roepen dan dat onze geliefde Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) een liegende tovenaar was, want hoe makkelijk is het om iemand maar gewoon uit te schelden zodra je geen bewijs hebt!

Een bewijs hiervoor kunnen we vinden in de Qor-aanvertaling uit 1734 van de Engelsman George Sale, die in zijn voorwoord al toegeeft een strenggelovig Protestant te zijn, die de Qor-aan "valsheid in geschrifte" noemt!

Met zijn bevooroordeelde pen verviel hij vervolgens ook maar tot liegen en verdraaiing, omdat hij verder geen bewijs had om zijn loze aantijgingen mee te onderbouwen.  Zo verdraaide hij bijvoorbeeld de vertaling van aya 21, van soera Ar-Roem, die goed vertaald ongeveer het volgende zegt: "En tot Zijn tekenen behoort dat Hij voor u, van onder uzelven echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden (li-teskoenoew ilayhaa)..."

 

Deze Arabische woorden:"li-taskoenoew ielayhaa", kunnen niet anders vertaald worden dan:"opdat jullie rust bij haar vinden", zoals hierboven, of "opdat julie kalmte bij haar vinden."

 

Deze leugenaar, George Sale, vertaalde deze aya echter als volgt:"And of His signs another is, that He had created for you, out of yourselves, wives that YE MAY COHABIT WITH THEM..."

 

"Cohabit", dat hij hier gebruikt, betekent volgens alle gezaghebbende Engelse woordenboeken, zoals "Reader's Digest Universal Dictionary" en de "Oxford's" het volgende:"Samenwonen in een seksuele relatie wanneer je niet legaal getrouwd bent."

 

Deze scheve vertaling werd natuurlijk weer gebruikt om onze geliefde Profeet Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem) uit te maken voor "rokkenjager" of andere soortgelijke benamingen, die we vandaag de dag nog steeds horen.

 

De eerste vraag die wij deze critici van onder de Joden en Christenen kunnen stellen is: "-Wat is er onmogelijk aan het feit dat Allah de Profeet Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem) heeft gezonden?  Hij heeft toch reeds honderden ge�nspireerde en Profeten aan hem doen voorafgaan?  En was niet hun fundamentele boodschap altijd hetzelfde?"  In tegenstelling tot hun leugens, kunnen wij wel degelijk komen met sterke, onderbouwde antwoorden.  Maar als de kraan met leugens al meer dan 1400 jaar openstaat, dan is het natuurlijk onmogelijk om in een enkele khoetbah alle punten te behandelen die de tegenstanders van de waarheid hebben aangehaald, en als barricades hebben opgeworpen.  Niet alleen als barricade tussen hun en ons, maar ook als barricade tussen henzelf en hun harten, tussen henzelf en hun Schepper, en tussen henzelf en het Paradijs.  Als zij werkelijk oprecht op zoek waren naar de waarheid, dan zou Allah hen leiden van de duisternis naar het licht, maar helaas zijn de meesten van hen zo vastgeroest in hun blinde geloof en eeuwenoude traditie van het beledigen van de Islam en zijn Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem), dat Allah de ziekte in hun harten verergert, omdat zij de ziekte zelf steeds opzoeken.  Zoals Allah zegt in soer Al-Baqara: "In hun harten is een ziekte en Allah heeft deze ziekte doen verergeren, en voor hen is er een pijnlijke bestraffing omdat zij leugenachtig waren."

 

 

Deze khoetbah is dan ook niet bedoeld voor diegenen die al bij voorbaat hun ogen en oren sluiten voor gezonde bewijzen en argumenten, want zij zijn degenen die iemand tot de galg veroordelen voordat er �berhaupt een rechtszaak heeft plaatsgevonden, en wat is er onrechtvaardiger dan dat?

 

Deze toespraak is bedoeld voor diegenen die hun ogen willen gebruiken om te zien, en hun verstand willen gebruiken om na te denken.  Allah zegt ons in soera Al-Balad: "Hebben Wij niet voor hem een paar ogen gemaakt?  En een tong en een paar lippen?  En hebben Wij hem niet de twee wegen (van leiding en dwaling) gewezen?"

 

O jullie die kijken en zien!  Kijk naar het licht van de waarheid!  O jullie die luisteren en horen!  Luister naar de woorden van Aisha (moge Allah tevreden met hem zijn), de vrouw van de Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem), toen zij vertelde over de eerste openbaring die naar de analfabeet uit de woestijn, onze geliefde Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem), op een nacht in de maand Ramadaan neerdaalde.  In een hadith die langer is, vertelt zij (moge Allah tevreden met hem zijn) over het moment, terwijl de Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) zat te mediteren in de grot van Hiraa' buiten Mekka:

 

"De Engel kwam naar hem en zei:"Lees!"  Hij zei:"Ik kan niet lezen."  Toen pakte hij (Djibriel) mij stevig vast en klemde mij zo hard dat ik het niet meer kon verdragen.  Hij liet me daarna los en vroeg me opnieuw te lezen, en ik zei:"Ik kan niet lezen."  Daarop pakte hij me vast en klemde mij voor een tweede keer zo hard, dat ik het niet meer kon verdragen.  Hij liet me daarna los en vroeg me wederom om te lezen, maar wederom zei ik:"Ik kan niet lezen."  Daarop pakte hij me voor de derde keer vast en klemde mij, en liet me toen los en zei (zie soera Al-'Alaq): "Lees voor in de Naam van jouw Heer, Die heeft geschapen.  Hij heeft de mens geschapen uit een bloedklomp.  Lees voor!  En jouw Heer is de meest Edele..."

 

Daarop keerde de Boodschapper van Allah (Allah�s vrede en zegen zij met hem) er mee terug (met de openbaring), met zijn hart hevig kloppend.  Hij ging naar binnen bij Khadidjah (moge Allah tevreden met hem zijn) en zei:"Bedek me!  Bedek me!"  Dus zij bedekten hem, totdat zijn angst was weggetrokken."  (overgeleverd door Al-Boekharie).

 

Tot zover de hadith, die als gezegd nog langer is dan dit, maar ik heb hier even het punt aangehaald waar ik met jullie dieper op in wou gaan.  Ten eerste zien we hier het eerste algemeen geaccepteerde feit bevestigd dat de Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) niet kon lezen.  Houdt dit even goed in jullie achterhoofd, want hier kom ik zo nog op terug, insha-Allah.  Ten tweede zien we de angst en paniek die over de Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) komt na deze gebeurtenis.  Het was niet iets waar deze rustige persoon om had gevraagd, maar het was iets dat hem werd opgelegd; hij was door zijn Heer uitgekozen als Boodschapper.  Het was totaal zijn natuur niet om de aandacht te trekken en in de belangstelling te staan.  Zo kunnen we lezen in een betrouwbare overlevering van Boekhari en Moeslim: "Aboe Sa'ied al-Khoedrie (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd:"De Boodschapper van Allah (Allah�s vrede en zegen zij met hem) was meer verlegen dan een maagd achter haar sluier..."

 

Om dit punt nog te benadrukken kunnen we kijken naar de volgende overlevering van At-Tabari en Ibn Hishaam (en Boekharie heeft een soortgelijke overlevering):

"Na de bekendmaking van de komst van de openbaring, zei de Boodschapper van Allah (Allah�s vrede en zegen zij met hem):"Ik heb nooit iemand meer verfoeid dan een dichter of een dwaas.  Ik kan het niet uitstaan naar een van de twee te kijken.  Ik zal nooit iemand van de Qoeraysh over mijn openbaring vertellen.  Ik zal een berg beklimmen, er vanaf springen en sterven.  Dat zal me verlichten.  Ik ging op pad om dat te doen, maar halverwege op de berg hoorde ik een stem uit de hemel zeggen:"O Mohammed!  U bent de Boodschapper van Allah en ik ben Djibriel!"  Ik keek omhoog en zag Djibriel in de gedaante van een man.  Hij zei:"O Mohammed!  U bent de Boodschapper van Allah, en ik ben Djibriel!"  Ik stopte en keek naar hem.  Door naar hem te kijken trok mijn aandacht weg van wat ik van plan was te doen.  Ik stond aan de grond genageld.  Ik probeerde mijn ogen van hem weg te draaien.  Hij was overal waar ik keek.  Ik bleef staan op mijn plek zonder te bewegen, totdat Khadidjah iemand stuurde om naar me te zoeken..."

 

 

 

Vertel me; is dit de reactie van een man die op roem uit is, of graag in de aandacht staat?  Het is ironisch om te zien dat vooral de Christenen, die zelf een god hebben gemaakt van de Profeet 'Iesa (vrede zij met hem), de Profeet Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem) er nu van beschuldigen dat hij op persoonlijke verering uit zou zijn!

 

Als dat zo was geweest had hij zich wel zo opgesteld als de valse profeten, en zijn volgelingen wijsgemaakt dat hij een "zoon van Allah" was, of dat ze al hun bezittingen aan hem af moesten staan om het Paradijs te verkrijgen.  Maar als we de praktijk bestuderen, zien we juist het tegenovergestelde; in een zeer betrouwbare overlevering, overgeleverd door Boekhari en Moeslim, lezen we dat er op de dag dat het zoontje van de Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) stierf toen hij 18 maanden oud was (zijn naam was Ibrahim), een zonsverduistering plaatsvond.  Daarop zeiden de mensen:"De zon is verduisterd vanwege de dood van Ibrahim."

 

Toen de Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) dit hoorde, zei hij om dit misverstand weg te nemen:"De zon en de maan zijn waarlijk twee tekenen van Allah; zij verduisteren niet vanwege iemands dood, noch vanwege iemands leven (geboorte).  Dus als je hen (verduistering van de zon en de maan) ziet, roep dan Allah aan en verricht gebeden totdat de verduistering voorbij is."

 

Oh Allah, zegent u onze eerlijke Profeet!  Nooit heeft hij Allah's boodschap verdraait om er zelf beter van te worden, nee, hij waarschuwde zijn volgelingen er keer op keer voor om hem niet te vereren!  In een andere zeer betrouwbare overlevering, overgeleverd door Boekhari en Moeslim, zegt hij (Allah�s vrede en zegen zij met hem): "Overdrijf niet in jullie lofprijzing van mij, zoals de Christenen overdreven in hun lofprijzing van de zoon van Maryam (='Iesa).  Ik ben slechts een dienaar, dus zeg:dienaar van Allah en Zijn Boodschapper."

 

Vertel me, o criticus, zijn dit de woorden van een "valse profeet", die uit was op zelfverheerlijking?  Of was hij (Allah�s vrede en zegen zij met hem) soms uit op geld en bezitting?!  Waarlijk, onze geliefde Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) is ver verwijderd van jullie leugens en aantijgingen!  In een hadith, overgeleverd door Boekhari, kunnen we lezen dat de Boodschapper van Allah (Allah�s vrede en zegen zij met hem) gezegd heeft:"Slecht is de slaaf van de Dinar, de Dirham en de gezoomde zijden mantel; als hem (iets) wordt gegeven is hij tevreden, en als hem niets wordt gegeven, is hij ontevreden."

 

Zijn dit de woorden van een "valse profeet" die op geld en bezittingen uit is?!  En dit waren niet alleen woorden zonder daden, maar dit was ook wat de Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) in de praktijk bracht.  In een hadith, overgeleverd door Moeslim, lezen we dat Noe'maan ibn Bashier (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd:"Ik heb jullie Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) gezien toen hij niet voldoende dadels van de laagste kwaliteit had om zijn buik mee te vullen."  En Sa'd ibn Abie-Waqqaas (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd, in een hadith, overgeleverd door Boekhari en Moeslim:"Ik ben de eerste Arabier die op Allah's Weg een pijl afschoot.  Wij vochten aan de zijde van de Boodschapper van Allah (Allah�s vrede en zegen zij met hem) toen ons enige voedsel bestond uit de bladeren van de Hoebba- en Samoerbomen.  De ontlasting van sommigen van ons leek op die van geiten, zonder enige samenhang."

 

En de lijst met bewijzen gaat door en door, en ik heb jullie tot nu toe nog alleen maar betrouwbare ahadith gegeven.  Eenieder die twijfelt aan de betrouwbaarheid ervan mag met argumenten komen, en daarna zal ik hem vervolgens tonen hoe nauwkeurig en zorgvuldig de hadith-verzamelaars te werk zijn gegaan.

Zelfs tegen zijn dood, in de tijd dat geheel Arabie onder zijn bestuur stond, verrijkte hij zich niet met de grote hoeveelheden kamelen, dadels, wierrook, goud of slaven, maar bleef een simpel leven lijden, en begreep dat dit leven met al haar bezittingen slechts een beproeving is van Allah.  In zijn levensverhaal kunnen we lezen dat een dag voor de Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) stierf, hij de zeven Dinar die hij bezat, weggaf in liefdadigheid, en zijn wapens cadeau gaf aan zijn volgelingen.  Dus toen de avond viel, moest Aisha (moge Allah tevreden met hem zijn) wat olie van de buren lenen om haar lantaarn mee aan te maken.  Zelfs zijn harnas was aan een Jood in onderpand gegeven, in ruil tegen een hoeveelheid graan.  Vertel me, o criticus, waar zijn de paleizen met 25 kamers, waar zijn de marmeren vloeren en gouden kandelaars?  Waar zijn de kaviaar en de gestoofde ganzenlevertjes?! 

 

Voor het eerst in de geschiedenis werd de schatkist beschouwd als gemeenschappelijk bezit, en niet als het prive-bezit van de heerser.  Ook de Khoelafaa ar-Rashidien, ofwel de Rechtgeleide Khaliefen die hem opvolgden (moge Allah tevreden met hem zijn), zetten dit voorbeeld voort, ook al heersten zij na de dood van de Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) over geheel Arabie, Perzie, Syrie, Egypte en verder.  Zo is het bijvoorbeeld bekend dat de Khalief 'Ali ibn Abi Talib (moge Allah tevreden met hem zijn) kleren droeg met lapjes er op genaaid, dus geen zijden mantels en gouden kroontjes.

 

Hoe kan het zijn dat een persoon, die nooit heeft leren lezen of schrijven, een boek heeft achtergelaten dat het neusje van de zalm is als het gaat om Arabisch taalgebruik?  Door de eeuwen heen, en tot op de dag van vandaag, is de Arabische taal met al haar grammatica zelfs gebaseerd op de Qor-aan!  

    

Er zijn sceptici die zeggen:"Waarom zou Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem) zijn volgelingen aansporen om te leren lezen, en zelf ongeletterd blijven?"  Mijn antwoord is:"De Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) had geen boek nodig om te leren over economie, godsdienst, geschiedenis, biologie, de Arabische taal, natuurkunde, en vele andere dingen die terug zijn te vinden in de Qor-aan en de soennah.  Hij werd namelijk onderwezen door Zijn Schepper Zelf!  De Alhorende, Alwetende, die weet over het verborgene en het openlijke!  En aangezien niemand van ons kan beweren zo'n contact te hebben met Allah, zullen wij, als gewone mensen, boeken moeten lezen en lessen moeten volgen op school, zoals de Islam inderdaad van ons verlangt."  Dit feit dus, dat de Boodschapper van Allah (Allah�s vrede en zegen zij met hem) niet kon lezen en schrijven, maakt het des te onwaarschijnlijker dat hij de Qor-aan zelf zou hebben geschreven.  En hoe kon hij tot in detail antwoord geven op vragen van Joden en Christenen, als hij nog nooit een Bijbel had gelezen?  Er zijn sceptici die beweerd hebben dat de Qor-aan voor grote delen gebaseerd zou zijn op de Bijbel, maar het is een vaststaand feit dat de eerste Arabischtalige versie van het Oude Testament pas rond 900 n.Chr. verscheen, dus dat is ruim 260 jaar na zijn dood, en dat de eerste Arabischtalige versie van het Nieuwe Testament pas verscheen in het jaar 1616!  Dus over welke Bijbel hebben jullie het dan, als jullie zeggen dat hij (Allah�s vrede en zegen zij met hem) daaruit dingen zou hebben overgenomen (als hij al kon lezen en schrijven)?  Ook is het een historisch feit dat het gebied rond Mekka in de tijd van Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem) nog niet was bereikt door Christelijke missionarissen, zoals zelfs de "New Catholic Encyclopedia" heeft vermeld. 

 

Er was geen kerk of synagoge te bekennen in of rond Mekka, waar Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem) geleerd zou kunnen hebben over de inhoud van hun boeken.  Ja, er waren rond Mekka hier-en-daar mensen die wisten over de leringen van de vorige Profeten (vrede zij met hem), maar zij waren slechts een zeer kleine minderheid, zonder gebedshuizen of geschriften.  Ja, er leefden Joden in Medina, maar daar was hij voor het begin van zijn profeetschap slechts 1 keer geweest, en toen was hij zes jaar oud.  Het is belachelijk om te beweren dat een jongen van zes een diepe kennis op zou kunnen doen over de Joodse geschriften, en dat in een paar dagen tijd, en dan vervolgens pas 34 jaar later hier mee voor de dag zou komen.  Als hij op latere leeftijd nog heen-en-weer zou hebben gereisd tussen de twee steden, zouden zijn tegenstanders, die hem constant bespioneerden, dat echt wel hebben gemerkt.  Een reis tussen de twee steden is vandaag de dag in een uur of vijf te doen met de auto, maar in die tijd was het een reis door woestijnen en bergen, waarvoor men twee weken nodig had!  Het is dus niet mogelijk dat hij af-en-toe onopgemerkt naar Medina zou zijn getrokken om daar over het Jodendom te leren.  Het is dan ook belangrijk te melden dat zijn tegenstanders van onder de Mekkanen dit nooit hebben beweerd.   

 

Ja het is waar dat hij later emigreerde van Mekka naar Medina, maar in die tijd was zijn openbaring al 13 jaar aan de gang.  Bovendien waren de grootste delen over de 'aqiedah, zoals geloof in Allah en het Hiernamaals al geopenbaard.  En het is zelfs zo dat Joodse schriftgeleerden, zoals 'Abdullah ibn Salaam (moge Allah tevreden met hem zijn) zich bekeerden tot de Islam toen de Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) aankwam in Medina, omdat hij de Profeet herkende die in hun geschriften was beloofd.  Bovendien spreekt de Qor-aan veel Joodse en Christelijke geloofspunten juist tegen, in plaats van dat ze klakkeloos overgenomen zijn. 

We weten dat de Boodschapper van Allah (Allah�s vrede en zegen zij met hem) op 25-jarige leeftijd voor Khadidjah met een karavaan naar Syrie is getrokken, waar wel heel wat Christenen woonden.  Maar het is hoogst onwaarschijnlijk dat hij, druk bezig met zijn karavaan, diepgaande discussies zou hebben gevoerd met Joden en Christenen.  Hij moest natuurlijk binnen een bepaalde tijd terug zijn, omdat hij in opdracht van Khadidjah (moge Allah tevreden met hem zijn) werkte, en had dus geen zee�n van tijd om zich in een klooster terug te trekken.  Om een diepe kennis van hun geschriften te krijgen zou een studie van jaren nodig zijn.  Bovendien kunnen we ons afvragen waarom de Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) dan pas 15 jaar later, op 40-jarige leeftijd, er mee voor de dag zou komen.  Christenen en Joden beweren dat de Qor-aan een kopie van de Bijbel zou zijn, omdat veel verhalen hetzelfde zouden zijn, maar is dat wel zo? De Bijbel spreekt in Genesis en Exodus van een "god" die moe kan worden en slaapt, maar waar is deze "god" in de Qor-aan?  Sterker nog: de Qor-aan leert ons juist dat Allah op niets of niemand van Zijn schepping lijkt, en dat Hij ver verheven is boven menselijke en dierlijke eigenschappen als slaap of vermoeidheid.  De Bijbel spreekt in Genesis, Richteren en Exodus over een "god" die spijt heeft van Zijn beslissingen, wat zou betekenen dat Hij op het moment van beslissen onwetend zou zijn geweest over de gevolgen van Zijn beslissing!  Waar is dit godsbeeld terug te vinden in de Qor-aan?  De Bijbel vertelt ons dat de edele Profeet Loet (vrede zij met hem) zou hebben geslapen met zijn dochters, of dat Haroen (vrede zij met hem) een kalf zou hebben aanbeden!  Waar zijn deze leugens over de Profeten terug te vinden in de Qor-aan?  En de lijst gaat door en door. 

 

Dit zijn enkele punten van waarheid over de ware Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem), die een ware openbaring ontving.    

Die openbaring, waarvan uiterst intelligente, en goed ontwikkelde mensen door de eeuwen heen wel moesten toegeven dat het niet door een mens geschreven kan zijn.  Zelfs vandaag de dag zien we vele ongelovige wetenschappers en professoren die zich bekeerd hebben tot de Islam, nadat ze geconfronteerd waren met de inhoud van de Qor-aan.  O scepticus, heb jij al eens de Qor-aan gepakt en met een open hart gelezen?  Of ordeel je alleen maar zonder kennis van zaken?  Professor Keith Moore, een van de meest vooraanstaande wetenschappers op het gebied van embryologie, en werkzaam aan de Universiteit van Toronto, is een van die wetenschappers.  Toen aan hem enkele ayaat uit de Qor-aan en enkele ahadieth werden voorgelegd over de ontwikkeling van de mens in de baarmoeder, had hij het volgende te zeggen:"...Het is mij duidelijk dat deze uitspraken tot Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem) moeten zijn gekomen van Allah, of God, omdat bijna alles wat over dit onderwerp bekend was, pas vele eeuwen later ontdekt is.  Dit is voor mij een bewijs dat Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem) een boodschapper van Allah moet zijn geweest."

 

Of neem het voorbeeld van Professor Tejatat Tejasen uit Thailand, of de beroemde Duitse  geoloog Alfred Kroner van de Universiteit van Mainz, of de bekende Professor Armstrong van de NASA, of de vele andere hoogopgeleide, intelligente personen die op z'n minst toe hebben moeten geven dat de feiten die zij zagen in ayaat en ahadith onmogelijk van menselijke oorsprong konden zijn.  O scepticus, zij zijn mensen die door hun jaren van wetenschap de tekenen van Allah hebben herkend.  Wanneer doe jij je ogen open, en zet je je trots aan de kant?

 

Dit is de waarheid over de ware Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem), die een ware openbaring heeft gebracht, en niets dan dat.  Allah's vrede en zegeningen zijn met hem en zijn familie.

Moge Allah ons geloof in Hem en Zijn Profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) versterken, en de twijfel wegnemen van degenen die in twijfel zijn.  O Allah, zuivert U onze harten van de schijnheiligheid en onze tongen van de leugens!

 

Yaa Rahmaan, yaa Rahiem, steunt U onze broeders de Moedjaheddien die strijden op Uw Weg, waar ook ter wereld, en maakt U hen standvastig en geduldig op Uw weg!

 

 

 

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.107 seconden.