Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wie kan mij helpen insha-allah?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wie kan mij helpen insha-allah?
    Geplaatst op: 12 december 2005 om 03:34

salaamoe alaikum war�hamtoe allaah wa barakatuhoe

 

Insha- allaah verkeren jullie in goede gezondheid en imaan,

 

Heeft iemand van jullie toevallig een artikel over

 

�de geboorte van Isa (vrede en zegeningen zij met hem) in de quraan�

 

en een artikel over

 

�bijgeloof in de islaam�

 

barakaAllaahoe fiekoem

 

wa salaamoe alaikum war�hamtoe allaah wa barakatuhoe

 

Jullie zuster in islaam

 

Umm_Yahya

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 07:02

Wa3alaikom Essalaam Warahmatoe Allah Wabarakatoeh Oegtie,

Over Iesa Alaihie Essalaam kun je informatie vinden in het boek: Geschiedenis van de Profeten van Ibn Kathir. In de Koran staat het ook uitgelegd. In dat boek Geschiedenis van de Profeten wordt telkens verwezen naar Soerat Al-Imraan.

Wassalaamo Alaikom : )

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 07:51
oegti  leeg je box wil je brief sturen
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 07:53
na3em heb ik net gedaan
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 08:16

Salaamoe alaikum war�hamtoe allaah wa barakatuhoe

 

barakaAllahoe fiekee oegty ni3met

 

bedoel je dat groene boek zo even uit  me hoofd .. of beige boek? Ik weet niet meer welke volgens mij de groene en is die beige over de profeet mohammed sallahie 3alie wa sallem? Nig? Gghair inshallah

barakaAllaahoe fiekee in ieder geval, allahtief moet een verslag maken, en daarna eeen presentatie voor de klas ik ben als enige moslim(a) op mijn school die het over de islaam mag doen hamdoulillaah de andere moslims bij mij op school moeten het gewoon over jezus in de bijbel en bijgeloof doen, Hamdoulillaah mag ik wel doen.. ben haar best wel dankbaar want nu kan ik hun ook vertellen wat islaam inhoud. En dat isa (vrede en zegeningen zij met hem) bij ons ook een profeet is..

wallah had ik maar de tijd dan kon ik er de tijd voor nemen,

maar moet ook nog een verslag in het engels 5 pagina�s maken over Malcolm x( heb ik zelf voor gekozen je moest een belangrijk geschiedenis iemand noemen uit amerika of engeland, en daar dan een verslag over maken) en ik moet ook nog eeen verslag voor frans maken, wajouw word echt gek. Ghair inshallaah,. Ik moet voor frans minstens een 7 halen anders sta ik onvoldoende voor engels mag ik een 2 halen, en dan sta ik nog een 6 ik sta nu een 8 ofso hamdoulillaah en godsdienst sta ik 8,5 wallah die lerares van mij als ik zeg mag ik over islaam doen Ja dat mag wel maar moet je wel uitgebreid doen, hahha zo�n andere ���moslim��� jongen en meisje gaan ook vragen. Is het antwoord gelijk nee.. best wel sneu. Want weet je als hun het wel zouden

mogen, zouden hun gelijk ook meer kunnen opsteken over hun dien. Inshallah

moge allah ze leiden inshallah **ameen**

 

ghair inshallah als je het groene boek bedoeld die heb ik wel thuis liggen inshallah, ergens moet even zoeken dan,, en anders ga ik wel even naar suraa al imraan wat je net zei. Ik had al bij suraa maryam gekeken. Maar was meer even snel doorbladeren dan echt lezen,,

ghair inshallah

 

wa salaamoe alaikum war�hamtoe allah wa barkatuhoe

 

Djazakallahoe gairen  nog h� (L)(K)

 

 

Umm_Yahya

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 08:39

hahhaa zo lang verhaal subhanAllaah

allemaal bijzaak, ik praat veeel. ghair inshallah

ben gestoord

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 09:56

Wa3alaikom Essalaam Warahmatoe Allah Wabarakatoeh Oegtie Najiha,

hihihi, Ik bedoel idd. het groene boek. Wa Feekie Baaraka Allah. Succes ermee : ). Moge Allah Soebhaanahoe Wata3aala je er mee helpen. Ameen

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 03:17

salaamoe alaikum lieve zuster

barakAllaahoe fiekee

ameeen

ik heb mijn verslag af hamdoulillaah,, haha echt wel lachen, want ik heb gewoon al die vragen veranderd anders kon ik geen antwoord geven op de vraag,. de vraag was wat is bijgeloof in de islaam... heb ik wat is shirk in de islaam. ja veelgoden aanbidden, waarzeggers enso.. dat is tog bijgeloof nig.. het boeit me niet.. ik ga wel zeggen dat ik het verkeerd heb begrepen, en dan gaat ze zeggen maar najiha tog goed dat je er zo uitt bent gekomen.. komt wel goed inshallaah... ze mag mij wel./. dus daar ga ik mooi even gebruik van maken inshallah

soekran lieve oegti

wa salaamoe alaikum

najiha

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 04:22

Wa3alaikom Essalaam Oegtie,

hihi Goedzo. Ja, Ik denk ook dat de juffrouw daar niet teveel op zal letten. Of je zegt gewoon dat je over dit onderwerp meer wist als het andere. En dat je het daarom liever daarover hebt gehad. Gair Insha Allah

Wassalaamo Alaikom : D

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 05:10

salaamoe alaikum

hahhaa ik kan haar wel ompraten insha-allaah, heb ik bij mijn vorige verslag ook gedaaan hahaha had ik ook een 9 op.. hoogste van de klas.... JEEEEJjj... haha ... maargoed. ik hooop dat ze hier ook blij mee is insha-allaah

moet nog mijn verslag engels maken over malcolm x. en dat was het want ik heb gister echt heeeel lang achter de pc gezeten chien 3 uur ofso voor mijn verslag van godsdienst en mijn verslag frans alleen engels en dan ben ik klaar met mijn verslagen inshallah....!

wa salaamoe alaikum

UmmYahya

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 15:04

Wa3alaikom Essalaam,

Goedzo, Een negen maar liefst! Succes met de andere verslagen. Ik weet zelf ook niets over Malcolm X, dus ik kan je er niet bij helpen. Solly. En de volgende keer niet te lang achter de Pc, Krijg je schele ogen van of zoiets. Max. een uur ofzo, Dan ff pauze. Sorry, K had ff zin om de baas te spelen : D

Wassalaamo Alaikom : D

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 17:41
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Wa3alaikom Essalaam,

Goedzo, Een negen maar liefst! Succes met de andere verslagen. Ik weet zelf ook niets over Malcolm X, dus ik kan je er niet bij helpen. Solly. En de volgende keer niet te lang achter de Pc, Krijg je schele ogen van of zoiets. Max. een uur ofzo, Dan ff pauze. Sorry, K had ff zin om de baas te spelen : D

Wassalaamo Alaikom : D

Asalaam aleikum,

We hebben hier op het forum gelukkig nog een broeder die zichzelf Malcolm X noemt dus hij zal er wel het ��n en ander van weten...Ik heb wel de film gezien en er een beok over gelezen en het was bijzonder interessant.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 02:04
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

ik heb mijn verslag af hamdoulillaah,, haha echt wel lachen, want ik heb gewoon al die vragen veranderd anders kon ik geen antwoord geven op de vraag,. de vraag was wat is bijgeloof in de islaam... heb ik wat is shirk in de islaam. ja veelgoden aanbidden, waarzeggers enso.. dat is tog bijgeloof nig.. het boeit me niet.. ik ga wel zeggen dat ik het verkeerd heb begrepen, en dan gaat ze zeggen maar najiha tog goed dat je er zo uitt bent gekomen.. komt wel goed inshallaah... ze mag mij wel./. dus daar ga ik mooi even gebruik van maken inshallah

Liegen, bedriegen, vervalsen, misbruik maken van de goedheid van de juf... foei, allemaal haraam!

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 03:10

la hawla quwatta illaah billah,

subhanAllah aghie je hebt helemaal gelijk

stagfirouAllah, barakAllahoe fiek, stond er niet eens echt bij stil,. subhanAllaah

ghair insha-allaah

sdjazakallahoe ghairen

 

wa salaamoe alikum

Najiha

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 04:52

Zo ernstig bedoelde ik het ook weer niet. Ik ken niemand die niet ooit eens gespiekt heeft op school, of iets overgeschreven, of een beetje gejokt.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 08:29

Salaamoe alaikum

subhanAllaah ik dacht dat je schreef ik ken niemand die eens gespiekt, overgeschreven of gejokt heeft maar je schreef ik ken niemand die NOOIT eens gespiekt heeft ghair insha-allaah,

ik heb mijn verslag net ingeleverd en ik heb dr uitgelegd met de waarheid hamdoulillaah, en ze vond het heeeeeeeeeell mooi en omdat je maaar 2 pagina�s hoefde te maken ik had er 4� :rolleyes: zoveel informatie  hahaha,, maar ze was dus trots op mij� en ze vond het ook niet erg want ik had toch al een soort van andere opdracht gekregen, en nu is hij dus helemaal anders, maar dat vond ze helemaal niet erg, ze vind het leuk om kennis over mijn geloof op te doen�

hahhahaa wil iemand mijn verslag lezen,,, wallaaahi ben zo trots op mijn verslag, een zuster die zag mij net die zei : �hahaha najiha is trots op zich zelf hoor je vind je zelf wel goed h�.� Met een bigg smile hahaha ,,,, ik vind gewoon dat ik het goed heb gedaan of ben ik dan ego ?? haha ik ga maar weer eens praat echt veeel subhanAllaah

energie te veeel ofso..

ghair

 

wa salaamoe alaikum

 

UmmYahya

 

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 08:43
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Wa3alaikom Essalaam,

Goedzo, Een negen maar liefst! Succes met de andere verslagen. Ik weet zelf ook niets over Malcolm X, dus ik kan je er niet bij helpen. Solly. En de volgende keer niet te lang achter de Pc, Krijg je schele ogen van of zoiets. Max. een uur ofzo, Dan ff pauze. Sorry, K had ff zin om de baas te spelen : D

Wassalaamo Alaikom : D

 

Salaamoe alaikum

 

Hahaha gekkerd barakAllaahoe fiekee, ja ik heb de film van malcolm x gezien en heb maandag het boek uit de bieb gehaald na maghreb gebed nog, met mijn fiets zonder licht door de stad nog wel.. echt als ik politie was tegen gekomen was dat dan een boete van 45 door de stad fietsen + je fiets heeft geen licht 25 euro 45+25= 70 euro.. hahhahaa�. Maar ghair moetmaar eens gaan beginnen met lezen, heb tot de kerst voor dat verslag van malcolm X. moet nog even een engels woordenboek gaan halen..pfff  ik ga het dus echt nooit halen :P lekker positief ben ik he� morgen presentatie frans voor de klas.. �

Bonjour,

Je m�appelle Najiha

J�habite a �.

J�ai seize ans

Je porte un foulard

hahahhaa ik zie het al voor me met mijn uitspraak frans.. ze3ma marokkanen kunnen goed frans� nou ik kan ze het tegen deel bewijzen � dat word echt dus baggr

haha ghair insha-allah hoop echt op een goed cijfer�. Maar mijn leraar frans mag mij niet vanwege het verleden, subhanAllah als je 1 ding verkeerd doet blijft dat je voor de rest van je leven achtervolgen.. subhanAllaah, hoe goed je je best ook doet ze blijven dom doen. Want voor dat ik echt met islaam bezig was , was ik echt niet te houden grote bek hier grote bek daar.. bijna geschorst geweest. subhanAllaah en nu ik dan wat rustiger ben is het weeer dat ik me te veel met me geloof bezig hou�. Naja.. ghair..! nog een paar jaartjes,,,hahha schrik van hun leven als ik ze ga vertellen dat ik na mijn VMBO TL de Havo op deze school ook nog wil komen doen.. hahahahHaha

ghair�

 

wa salaamoe alaikum

 

UmmYahya

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 09:11

Assalamoe3leikoem Lieve oegtie,

Hier het verhaal over Malcolm X :

http://app.al-islaam.com/index.php/domain/1/module/libary/ac tion/page/book/121/chapter/344/page/761

Gayr Inscha Allah...

7ayaak Allah,

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 10:34

Wa3alaikom Essalaam Najiha,

Ik lag in een deuk om je post!! En blijf idd. goed je best doen daar : ).

---------------

Wa3alaikom Essalaam AmmatoelAziz,

Jazaakie Allahoe Gairan voor die link, Ik heb het gelezen. Interessant allemaal..

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 04:01

Salaamoe alaikum

hahaha jaa met gestoorde mensen kan je lachen:P niet mijn woorden hoor mensen die dat zeggen tegen mij :P ghair inshallah

 

oegty ammatoelaziz djazakallahoe ghairen ben je eeeeeeuuwwwig dank baar...

mis je lieverke inou, ga insha-allaah snel opzoek naar een nieuwe telefoon.. en op msn kom ik ook al niet zovaaak. hahhaa mis mijn zusterkes echt wel subhanAllaah, noor al islaam heb ik al 2maand niet gesproken ofso oegty yassira ook al een tijdje niet. en heeeeel veeel andere zusters, en nu zonder 06.. ik ga dooodd hahahahhaa...ghair inshallaah

tot snel insha-allah

wa salaamoe alaikum

najiha

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 08:13

Wa aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu,

Wa ijakoem oegties : )

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.