Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hirschi Ali voorgedragen voor vredesprijs

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hirschi Ali voorgedragen voor vredesprijs
    Geplaatst op: 17 januari 2006 om 13:03

Asalaam Aleikum

Ik las net dat een of andere gek Hirschi Ali heeft voorgedragen voor de nobelprijs van de vrede......Als je de reacties van de mensen onderaan leest bij het kranteartikel zie je dat steeds meer mensen, dus ook niet-Moslims vinden dat hirschi ali alleen maar zichzelf omhoog probeert te krijgen ten koste van anderen (lees Moslims)...

http://www.ad.nl/binnenland/article104749.ece

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 14:31

   

     sta nergens meer versteld van,

       eerst europeaan van het jaar,nu dit.

       wat volgt? heiligverklaring?

      

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 14:44

Wat ik wel weet is dat, gezien de reacties van veel moslims op Hirshi Ali, deze moslims niet in aanmerking komen voor de Nobelprijs.

En ondanks dat ik een groot fan van haar ben, vind ik een evt. voordracht onjuist.

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 15:42
Alsof Moslims streven naar de nobelprijs.....heel die nobelprijs kan me gestolen worden aangezien die mij toch niet naar het paradijs zal brengen. Een Moslim probeert alleen maar te streven naar de tevredenheid van ALLAH.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 21:54
Zou het misschien samen kunnen gaan?
Terug naar boven
katim110 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 48
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote katim110 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 00:45
Aboe Hoerairah heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd: �Voordat het Uur komt zullen er jaren van bedrog en misleiding zijn, waar een eerlijk persoon niet geloofd wordt en een persoon die liegt gelooft zal worden; en de onbenullige zal het voor het zeggen hebben.�(Ahmad)

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 03:03

Op dit moment hebben heel veel onbenulligen het voor het zeggen.

Je schrijft dat "een persoon die liegt gelooft zal worden". Wel dat kan Al-Zarqawi zijn, dat kan Bush zijn.

Ik vind de tekst echter niet van toepassing op Hirshi Ali. Zij zegt heel oprecht wat ze vindt. Dan kan er al geen sprake meer zijn van een leugen.

Het probleem is niet zozeer Hirshi Ali danwel de verkrampdheid van moslims over onderwerpen die Hirshi aansnijdt. Het is een groot taboe om de islam te betichten. Wie dat wel doet, riskeert veel.

De reactie van veel moslims op Hirshi Ali bevestigt daarom eerder haar uitlatingen over de intolerante islam dan dat ze onwaarheden zou uitspreken.

groet

Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 05:33

Op dit moment hebben heel veel onbenulligen het voor het zeggen.

Je schrijft dat "een persoon die liegt gelooft zal worden". Wel dat kan Al-Zarqawi zijn, dat kan Bush zijn.

Ik vind de tekst echter niet van toepassing op Hirshi Ali. Zij zegt heel oprecht wat ze vindt. Dan kan er al geen sprake meer zijn van een leugen.

Het probleem is niet zozeer Hirshi Ali danwel de verkrampdheid van moslims over onderwerpen die Hirshi aansnijdt. Het is een groot taboe om de islam te betichten. Wie dat wel doet, riskeert veel.

De reactie van veel moslims op Hirshi Ali bevestigt daarom eerder haar uitlatingen over de intolerante islam dan dat ze onwaarheden zou uitspreken.

groet

 

is dat zo petertje, wat heeft ze voor de onderdrukking van de vrouwe gedaan ze geeft de islam de schuld dat wij vrouwe onderdrukke ojaa kom maar is met met bewijze de islam beschermt de vrouw, wij gebruiken geen vrouwe om bepaalde objecte te verkopen voor ons is een vrouw geen s.. object wij bescherne de vrouw., de vrouw in een sluier is net een parel die bechermt wordt om vies te worden in tegenstellinge tot jullie gebruiken jullie vrouwen `, hoe durven jullie zo iets te doen terwijl zij jullie 9 mnd hebben gedragen en twee jaren gezogen hebben en opgevoedt tot je de persoon bent geworden wat je nu bent naar mijn mening hebben wij meer respect voor jullie moeders dan dat jullie hebben

in tegenstelling tot deze vrouw heb ik geen enkel respect voor haar handelinge en ten tweede tegenwoordig ieder persoon die opstaat en zijn mond ope doet tege de islam wordt beloond  en vooral als zijn afkomst islamitich is .

groeten

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 06:25

Ik heet Peter, dus laat het denigrerende "Petertje" s.v.p achterwege. Is ook beter voor je leven na de dood.

Dat Hirshi Ali de islam hard aanpakt is juist. Daar heb je gelijk in. Dat ze daarbij soms wat ver gaat, kan ik me ook voorstellen.  Dat er door moslims op gereageerd wordt begrijp ik ook. De vorm waar het door menig moslim in gegoten wordt getuigd echter van grote onvolwassenheid. Zelden wordt er met argumenten ingegaan op hetgeen Hirshi zegt.

Ik ben het met Hirshi eens dat de islam mede schuldig is aan vrouwenonderdrukking. Door moslims wordt vrouwenonderdrukking terzijde geschoven als zijnde een cultuurprobleem. Hier wordt volledig voorbij gegaan aan het gegeven dat de islam een geloof is dat volledig geintegreerd is in de cultuur.  Sterker, de cultuur van moslims vindt haar oorsprong grotendeels in de islam. 

Dat er doodsbedreigingen aan haar adres zijn gevolgd (evenals Rushdie, (de vertaler van de "Duivelsverzen" in Japan is zelfs vermoordt !!!!, de Noorse vertaler leeft sinds de vertaling ook onder bescherming, evenals menig uitgever) zegt veel, heel veel over de islam. Of van moslims?

Het is een bijna goddelijke taak van moslims de islam te verdedigen. Het gevolg hiervan is dat een kritische blik naar binnen per definitie onmogelijk gemaakt wordt.

Betekent dit dat de islam vrouwen van oorsprong onderdrukt? Dat denk ik niet. Toch wordt menig moslima onderdrukt vanuit islamitische gedachte, al dan niet terecht. Dan klopt er iets niet: danwel de islam moet in revisie, danwel de moslim moet durven met kritische geest een blik te werpen op de rol van de islam en vrouwenmishandeling.

En helaas, daar ontbreekt de moed. Het is makkelijker de kritische geest te doven dan in een spiegel te kijken.

Momenteel lees ik het boek "De Turkse bruid", van Necla Kelek. Lees het eens.

 

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 07:23
Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,
Nou die Ayaan hirsi Ali ..
Ik heb onlangs vernomen dat ze ook werd verkozen als Europeaan van het jaar! Nou ik vind persoonlijk dat iemand die titel moet verdienen. Zo kan iedereen de titel gaan dragen "Europeaan van het jaar" doormiddel van een andere religie te gaan zwart maken ...
Weetje wat het is dit mens heeft gewoon te veel in het verleden meegemaakt en ze heeft daar blijkbaar BIG-trauma en overgehouden en ze gaat allemaal in de schoenen schuiven van een religie... een religie die vaak voorkomt in de media en het word dan nog eens zodanig in een slecht beeld gepropt terwijl sommige niet eens weten waar het over gaat... Ze horen moslims dit moslims dat en ze gaan er dan ook automatisch van uit dat we echt onderdrukt zijn! NOT...
zie topic " Gelijkheid van Man en vrouw is er 100% " !
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen!
Vele laten de media voor hun denken en nemen alles blindelings over...
Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
 
 
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 08:52

Als ayaan voorgedragen wordt voor de vredesprijs, dan draag ik ook Hitler voor om een kans te maken die prijs te winnen. Hij heeft tenminste iets voor elkaar gekregen.

 

Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 08:59

 

Ik ontken zeker niet dat er onwetende moslims zijn die de islam misbruiken waarvan meestal de meisjes de dupe van worden, en we moeten die onderwerpen zeker bespreekbaar maken, maar om te laten doorklinken dat alsof de helft of meer van de moslimas onderdrukt zijn of erger vind ik zwaar overdreven,en hirchi ali pakt het helemaal verkeerd aan,onze godsdienst zwartmaken en onze geliefde profeet beledigen is niet de manier om een dialoog te starten,nadat je de mensen gekrenkt hebt moet je niet meer verwachten dat ze nog open voor je staan. En trouwens die kritiche geest moet vannuit ons midden komen, iemand die verklaard heeft dat hij/zij geen moslim meer is daarna laat zien dat ze totaal geen greintje respect voor ons geloof heeft, zo iemand roept alleen weerstand op en zal niets bereiken.

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 09:03
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Als ayaan voorgedragen wordt voor de vredesprijs, dan draag ik ook Hitler voor om een kans te maken die prijs te winnen. Hij heeft tenminste iets voor elkaar gekregen.

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,
Is wel sarcastis maar ...
Maar het klinkt wel grappig in de oren zeg ...
Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 09:29

Het was niet sarcastisch bedoeld... kijk... bedenk dat Hitler misschien racistisch bezig was, maar dat is ayaan nu ook. En Hitler werd in het begin hartelijk ontvangen en gesteund door de omliggende landen, ayaan is nu ook de troetelsomalier van de overwegend witte Europeanen. Hitler cre�erde een beeld dat joden geen mensen zijn en uitgeroeid moeten worden, ayaan doet hetzelfde met de moslims. Tot zover gaat de strijd gelijk op en maken ze beiden kans op de vredesprijs.  De meerwaarde van Hitler is dat hij dood ging en de overige Duitsers nadat ze waren gebombardeerd, door de rest van Europa hartelijk werden ontvangen zodat ze konden uitgroeien tot de sterke natie van nu. Maar door mensen als ayaan worden de 1,4 miljard moslims nog steeds niet als mens geaccepteerd en worden ze tot de dag van vandaag als onmensen gezien en gebombardeerd.

 

Vandaar mijn nominatie.

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 13:25

Jijuu,

Je probeert een banaan recht te praten. Menig moslim wil Hirshi Ali ritueel slachten, hetgeen Hirshi Ali nooit wil bij moslims.

Ik vraag me af wie hier dan de fascisten zijn.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 14:03
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Jijuu,

Je probeert een banaan recht te praten. Menig moslim wil Hirshi Ali ritueel slachten, hetgeen Hirshi Ali nooit wil bij moslims.

Ik vraag me af wie hier dan de fascisten zijn.

Nee, het vuile werk laat ze door het leger doen en die bedorven meloen die ayaan jullie probeert aan te smeren, zou ik in ieder geval niet accepteren, als ik jou was.

Islam ziet de vrouw, getrouwd of niet, als een individu met eigen rechten zoals de man die ook heeft. Haar bezittingen hoeft ze niet te delen met de man na het huwelijk en haar naam veranderd ook niet na het huwelijk, zoals bij niet-moslims gebeurt. Loopt haar huwelijk niet, vraagt ze een scheiding aan. Allah beschouwt man en vrouw gelijk en ze moeten beide verantwoording afleggen voor hun goede en slechte daden. Kennis vergaren is in de Islam voor beide seksen een verplichting. En wie een vrouw tegenhoudt kennis te vergaren, handelt tegen de Shariah.

 

Veel mensen in het westen zien de Islam als een vrouwonvriendelijke religie. Ze komen dan met voorbeelden uit een of ander land waar er iets negatiefs met een vrouw gebeurd om hun punt te maken. Als mensen als ayaan dan voor het karretje gespannen kunnen worden om hun punt te bewijzen, is dat voor hen een geschenk uit de hemel (of in dit geval: hel).

Ze maken de fout om te denken dat de situatie van vrouwen in een of andere verweg-land hetzelfde is als in Nederland. Daar is bijvoorbeeld geen uitkering en is het leven keihard voor de vrouw wanneer de mannen willen domineren. Dit is niet de situatie in moslimlanden alleen, en zeker ook niet in alle moslimlanden.

 

Onderdrukking van vrouwen komt in alle culturen van de hele wereld voor. Het is oneerlijk om de schuld van culturele misstanden aan een geloof toe te schrijven, tenzij dat geloof zegt om zo te handelen. En de Islamitische wetgeving doet dat zeker niet!

 

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 14:16
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Het was niet sarcastisch bedoeld... kijk... bedenk dat Hitler misschien racistisch bezig was, maar dat is ayaan nu ook. En Hitler werd in het begin hartelijk ontvangen en gesteund door de omliggende landen, ayaan is nu ook de troetelsomalier van de overwegend witte Europeanen. Hitler cre�erde een beeld dat joden geen mensen zijn en uitgeroeid moeten worden, ayaan doet hetzelfde met de moslims. Tot zover gaat de strijd gelijk op en maken ze beiden kans op de vredesprijs.  De meerwaarde van Hitler is dat hij dood ging en de overige Duitsers nadat ze waren gebombardeerd, door de rest van Europa hartelijk werden ontvangen zodat ze konden uitgroeien tot de sterke natie van nu. Maar door mensen als ayaan worden de 1,4 miljard moslims nog steeds niet als mens geaccepteerd en worden ze tot de dag van vandaag als onmensen gezien en gebombardeerd.

 

Vandaar mijn nominatie.

 

 

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,
Ow ok� dan heb ik het verkeerd opgevat ivm sarcastisch...
Ow en hitler mocht ook enkel mensen die blond waren en blauwe ogen hadden en mocht ook geen gehandicapten... Hij was een racist en zeer discriminerend op verschillende vlakken op het gebied van religie als op het gebied van uiterelijk ...
Maar Ayaan heeft het enkel gemunt op moslims wat natuurlijk ontzettend jammer is ... en het zal haar nooit lukken om de moslims te doen uitgroeien islam is trouwens de grootse en de meest groeiende godsdiens op aarde...  Dus zo ver zal ze het inch'allah niet krijgen ALLAH is groot en machtig...
Ow jah en dit vind ik zeer erg ... :(
1,4 miljard moslims nog steeds niet als mens geaccepteerd en worden ze tot de dag van vandaag als onmensen gezien en gebombardeerd. :'(
Dus mijn conclusie is dat Ayaan enkele eigenschapen heeft die overeenstemmen met HITLER  ze zijn beiden : * zowel discriminerend * Niets om fier op te zijn dus ...
Edit : "moslima_Y" => sarcastis "fout" = sarcastisch "zie vorige topic"
Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 14:32

mensen hou je niet bezig met mensen als ayaan hirsi ali, wat weet zij nauw van de islaam, ze begrijpt de islaam niet eens en weet niet wat de betekenis van de koranverzen en hadithen zijn en als zij vindt dat de vrouwen in de islaam geen genoeg vrijheid krijgen dan is het haar probleem en als er moslimvrouwen zijn die zo denken, een tip voor hun, het is vrije in de islaam om een ander godsdienst te kiezen !!!!

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 14:44

In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,
Ow ok� dan heb ik het verkeerd opgevat ivm sarcastisch...
Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

 

wa alaykum salaam warahmatullahi wabarakatoh

ik begrijp dat ik misschien wat sarcastisch overkwam, ik neem het je niet kwalijk hoor, ...dat komt omdat we meestal niet over Hitler praten en er erge censuur heerst. Zodra die naam Hitler wordt genoemd, gaan sommige harten al sneller kloppen. Mijn stelling is: ayaan is voor de moslims, als Hitler was voor de joden. (zonder de sneller kloppende harten)

Hitler noemde zichzelf een christen en ayaan noemt zichzelf ongelovig. De een was wit en de ander is zwart. e een is al dood en de ander nog niet. Voor de rest zie ik geen verschillen. Laat de niet-moslims hier maar eens over nadenken bij het noemen van die naam 'ayaan' op een moslimforum. Ik ga toch ook niet Hitler's naam noemen op een joods forum.

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 14:53

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

wa alaykum salaam warahmatullahi wabarakatoh

Laat de niet-moslims hier maar eens over nadenken bij het noemen van die naam 'ayaan' op een moslimforum. Ik ga toch ook niet Hitler's naam noemen op een joods forum.

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,
Ja klopt Jiyuu is een goeie vergelijking...
Maar de topic plaatser is wel een Moslim maar ik snap wel watje'r mee bedoeld...
Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 15:30

Wederom een islamitisch taboe.

Sterk hoe de ontmaskering plaats vindt.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 17:20
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm
0pt"><FONT face=Tahoma size=2>Het was niet sarcastisch bedoeld...
kijk... bedenk dat Hitler misschien racistisch bezig was, maar dat is ayaan
nu ook. En Hitler werd in het begin�hartelijk ontvangen en gesteund door
de omliggende landen, ayaan is nu ook de troetelsomalier�van
de�overwegend�witte Europeanen. Hitler cre�erde een beeld dat joden
geen mensen zijn en uitgeroeid moeten worden, ayaan doet hetzelfde
met de moslims. Tot zover gaat de strijd gelijk op en maken ze beiden
kans op de vredesprijs. <SPAN style="mso-spacerun: yes">�</SPAN>De
meerwaarde van Hitler is dat hij dood ging en de overige Duitsers nadat
ze waren gebombardeerd, door de rest van Europa hartelijk werden
ontvangen zodat ze konden uitgroeien tot de sterke natie van nu. Maar
door mensen als ayaan worden de 1,4 miljard moslims nog steeds niet als
mens geaccepteerd en worden ze tot de dag van vandaag als onmensen
gezien en gebombardeerd.


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><?xml:namespace
prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:
p><FONT face=Tahoma size=2>�</o:p>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT
face=Tahoma size=2>Vandaar mijn nominatie.




Jiyuu,
zoals gewoonlijk druipt de slachtofferigheid weer van je postings af.
Mijn hart gaat niet echt harder kloppen als je de naam Hitler noemt, maar
aya met hitler vergelijken is volslagen belachelijk. Ook de stelling dat zij
de moslims wil uitroeien heeft meer iets van haatzaaierij dan van een
verstandige opmerking. Je kent slecht de geschiendenis van die meneer.
en dat Hitler zich christen noemde is niet verwonderlijk. De heer van de
duisternis vermomt zich het liefst als christen, of jood of moslim, zoals
we hedentendage kunnen zien...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 januari 2006 om 17:25
[QUOTE=Murat]

mensen hou je niet bezig met mensen als ayaan hirsi
ali, wat weet zij nauw van de islaam, ze begrijpt de islaam niet eens en
weet niet wat de betekenis van de koranverzen en hadithen zijn en als zij
vindt dat de vrouwen in de islaam geen genoeg vrijheid krijgen dan is het
haar probleem en als er moslimvrouwen zijn die zo denken, een tip voor
hun, het is vrije in de islaam om een ander godsdienst te kiezen !!!!

[/
QUOTE]

Murat, ben je zo slecht op de hoogte van je eigen religieuze wetten? In de
islam is niemand vrij om een andere religie te kiezen. vogelvrij, ja. Dus je
opmerking is ver bezijden de waarheid.
en als het je lukt, zou je eens een aantal "blijf van mijn lijf huizen"
moeten bezoeken. dan zul je vast stellen dat die hoofdzakelijk door
islamitische vrouwen bevolkt worden. omdat ze door hun mannen niet
onderdrukt worden, natuurlijk...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2006 om 03:10
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Wederom een islamitisch taboe.

Sterk hoe de ontmaskering plaats vindt.

Taboe??? Niks geen taboe! Als je de moeite neemt mijn eerdere post door te nemen, dan zou het je duidelijk zijn geworden dat ayaan populair is geworden omdat ze verwerpelijk mannengedrag dat in alle culturen, huizen en geloven over de hele wereld voorkomt, toeschrijft aan het moslimgeloof en zo een complete bevolkingsgroep criminaliseert. Daar zit je kronkel.

 

Er werd vorige week een hele heisa gecre�erd, toen in een moskeegebouw aan een vrouw, die vrouwenmishandeling bespreekt, een eigen kamertje werd geweigerd. Is het normaal dat in een hindoetempel ook een vrouwenhoekje is dat dit soort zaken bespreekt wanneer dronken hindoemannen hun dochters mishandelen of hun vrouwen mishandelen? Of heeft iedere christelijke kerk een aparte vrouwenvleugel of kindervleugel dat kinder- en vrouwenmishandeling bespreekt door christelijke/ongelovige mannen? Antwoord: Nee!

Waarom? Omdat je typisch dominant mannelijk gedrag niet zomaar aan een geloof kan toeschrijven.

 

Verdiep je meer in de Islam en je zult begrijpen waarom er zoveel vrouwen zich tot de Islam bekeren.

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2006 om 03:23

Jijuu,

Kritiek hebben op de islam is wel degelijk een heel groot taboe binnen de islamitische wereld.

Dat Ayaan verwerpelijk mannengedrag ter discussie stelt, kan ik dat slechts waarderen. Het maakt me geen donder uit of ze daarbij het christendom of de islam als mogelijke oorzaak naar voren brengt.

Dat je stelt dat vrouwenmishandeling van alle culturen is, kan ik je gelijk geven. En dat moet ter sprake gebracht kunnen worden.

Ik heb je geprobeerd duidelijk te maken dat cultuur en geloof zeer verbonden zijn met elkaar.  Geloof heeft een grote invloed op de cultuur van een samenleving. De islam wil, zoals ook jullie aangeven, invloed hebben op alle facetten van het leven. Zowel prive, als politiek, als maatschappelijk, als cultureel.

Je kunt derhalve niet ontkennen dat de islam een grote invloed MOET hebben op de man-vrouw verhouding.

Probleem is echter dat het een taboe is voor moslims de mogelijk negatieve gevolgen van de islam ter discussie te brengen. Mensen die het aandurven worden niet zelden ge-excommuniceerd. 

Dat je Hirshi vergelijkt met Hitler zegt alles hoe je Godsbeeld is, gevormd door de islam. Jij MOET de islam verdedigen.

En daarmee hou je de deksel op de doofpot.

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2006 om 06:28

Ik zeg je eerlijk, ik heb totaal geen zin om met jou in discussie te gaan, voor een dialoog is het wat mij betreft al te laat. Misschien dat iemand anders je wel te woord wilt staan.

 

Maar onthoudt 1 ding goed: voor Allah zijn man en vrouw gelijk, en zal iedereen, of je nu een mannetje of een vrouwtje bent, verantwoording moeten afleggen voor al je daden die je in het openbaar en in het geheim deed. Geen enkele wet of maatregel uit geen enkele burgerlijk en strafwetboek kan voorkomen dat een man zich misdraagt. Alleen het geloof in Allah aan wie hij na z�n dood verantwoording voor moet afleggen, maakt een rechtschapen moslimman tot DE BESTE MAN die er bestaat.

 

Als jij vindt dat een geloof verantwoordelijk moet worden gehouden voor menselijke misdragingen, dan zal je met bewijzen moeten komen uit dat geloof, doe je dat niet dan maak je een domme fout. Kom jij of ayaan dus eerst maar eens met je Quranvers die volgens jullie vrouwen discrimineert. En laten we zien wie de waarheid spreekt en wie niet. Ik kan je tientallen Koraanverzen geven waaruit blijkt dat de vrouw economische en sociale rechten heeft gekregen die ze voorheen nog niet had. ( rechten die de vrouw in de westerse wereld pas sinds kort heeft)

 

Ik was vroeger rooms katholiek gedoopt en heb toen bij geloofsgenoten en vrienden veel misstanden gezien: vrouwen die thuis ernstig mishandeld werden, dochters die werden geslagen en geschopt tot de ribben gebroken waren enz enz. Mijn vaderskant is christen en mijn moederskant is hindoe, en via haar hoor ik wekelijks verhalen over dochters die mishandeld en opgesloten worden in hun kamers. Ik heb ook een poosje in Amerika gewoond, daar worden jaarlijks miljoenen vrouwen mishandeld en verkracht.  (Dit zijn een paar cijfers uit Amerika: eerwraak 6000 per jaar; mishandeling 8,8 miljoen; verkrachtingen 500.000 per jaar) Nadat ik mij tot de Islam bekeerde, heb ik het nooit in mijn hoofd gehaald de schuld bij de bijbel, het christelijke geloof of de veda�s te leggen. Ook ken ik geen enkele ex-christen die later moslim werd die dat wel doet. Dat zou dom zijn. Maar ayaan krijgt van de ongelovigen (joden, christenen en anderen) de ene nobelprijs na de andere voor haar domme uitspraken die ze maakt over de Islam.

 

Vrouwen vernederen of vrouwen mishandelen heeft niets met de Islam te maken. Iedereen die zich daaraan schuldig maakt, zal dan goed naar zichzelf moeten kijken of hij wel een moslim is.

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2006 om 06:36

 

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Ik heb het volgende via mail ontvangen:

 

 

 

Heb je het al gehoord? Hirsi Ali krijgt een prijs voor Europeaan van het jaar, omdat ze zulk goed werk doet voor de moslima...

Ben je daar net zo verbaasd en geshokeerd over als de AEL? Ben je het beleid van Hirsi Ali ook zo zat?

Laat dan alles vallen en kom Hirsi Ali ook voor eens en voor altijd op haar
plek zetten! Kom massaal naar de demonstratie op

23 januari 2006, 16:00 (verzamelen om 15:30) Hofplaats, Den Haag



Wassalaam,

AEL-Nederland

 

 

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

 

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2006 om 07:10

     

      Jiyuu :

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2006 om 08:48

Murat, ben je zo slecht op de hoogte van je eigen religieuze wetten? In de
islam is niemand vrij om een andere religie te kiezen. vogelvrij, ja. Dus je
opmerking is ver bezijden de waarheid.
en als het je lukt, zou je eens een aantal "blijf van mijn lijf huizen"
moeten bezoeken. dan zul je vast stellen dat die hoofdzakelijk door
islamitische vrouwen bevolkt worden. omdat ze door hun mannen niet
onderdrukt worden, natuurlijk...

 

ik ken mijn religieuze wetten wel post..., in de islam mag je een ander godsdienst kiezen er is geen dwang in de islam, dus een vrouw kan een ander godsdienst kiezen maar dan gaat ze wel in de hel in islamitisch opzicht. de vrouwen die in die huizen blijven moeten maar een goeie man gaan kiezen, het ligt aan de man die zijn vrouw zit te slaan dat heeft niet veel met de islam te maken. het kan zijn dat zijn man psychisch niet goed zit, financiele problemen heeft door het gokken,een slechte jeugd heeft gehad, drugs gebruikt,  je kan niet zomaar alles over de islaam heen werpen het is niet de schuld van de islam dat die vrouwen worden geslagen maar van de mannen die zich onislamitisch gedragen door bepaalde redenen onder andere die ik heb genoemd

 

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 januari 2006 om 15:34

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Jijuu,

Kritiek hebben op de islam is wel degelijk een heel groot taboe binnen de islamitische wereld.

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Nou beste PP wat hadje anders verwacht dat we met een glimlach kritiek aan nemen? Ook hangt het er enorm vanaf hoeje die kritiek naar voor brengt! Mocht het ons nu nog wat bij leren dan zou ik nog mss zeggen ok� maar dat is niet het geval! En jah op een Islamitisch forum is er natuurlijk meer kans.. En volgens mij is het niet enkel zo bij de islam alsje kritiek hebt op een andere godsdienst dan denk ik ook wel dat ze het niet gauw gaan accepteren...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.