Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenEerste woorden van een kleine meisje

 Post Reply Post Reply
Schrijver
FaCciNo Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juli 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 208
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Eerste woorden van een kleine meisje
    Geplaatst op: 17 december 2003 om 12:41
Eerste woorden van een kleine meisje

De volgende gebeurtenis werd genoemd door Shaikh AbdelHamid Slimi de Imam van de IMO Moskee in Toronto te Canada. Deze gebeurtenis gaat over zijn dochter van 18 maanden oud. De shaikh heeft ook een zoon van 3 jaar oud.De shaikh was al begonnen met het onderwijzen van zijn jonge zoon uit de Quran en ahadith.. zonder het verspillen van tijd. Masha Allah de jongen leerde surah Fatiha en talloze andere surahs uit het hoofd. Op een dag zat zijn jonge dochter naast de zoon terwijl hij surah Fatiha oplas bij de shaikh.Deze kleine meisje sprak al haar eerste woorden uit in deze dagen.Toen zijn zoon de vijfde vers aan het reciteren was van surah Fatiha tot *Ihdina Sirat*. Zei het kleine meisje opeens �Al Mustaqiem� en voltooide de vers.Sub7ana Allah! Hoe gezegend is dit kind waarvan haar eerste woorden de woorden te midden van de Heilige Quran zijn. Die zij leerde via haar vader toen hij haar broer aan het onderwijzen was.

Het is erg belangrijk om Islam te onderwijzen aan onze kinderen wanneer ze nog in hun vroege jeugd zijn, We kunnen bomen makkelijk in elke richting buigen wanneer ze nog klein zijn, Maar wanneer de bomen groot en lang zijn, kunnen 10 mensen die hen aan het duwen zijn hen onmogelijk buigen. Op de zelfde manier, het onderwijzen van onze kinderen wanneer ze nog jong zijn is noodzakelijk zo dat ze de Goede richting opgaan.

Bron:
First Words of a Little Girl

www.islamcan.com
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 13:47
Assalaamoe Alaikoem,

Mashallah.

Bij ons in de Moskee heb je ook veel kleine kinderen die de Koran helemaal uit hun hoofd kennen(of gedeeltes ervan).

Als ik zo'n klein kind hoort lezen schaam ik mezelf ik ken pas enkele kleine Surah's uit m'n hoofd, en ben nu pas bezig om meer uit mijn hoofd te leren.


SALAAM

Jullie broeder in islam

NAK
Terug naar boven
FaCciNo Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juli 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 208
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2003 om 14:19

Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakaruhu agie Nak4life

Moge Allah de Poorten der Kennis voor ons Openen  en Moge Allah je Helpen bij het bestuderen en het begrip van de Quran Al-Karim en ons allen Moge Allah het voor je Vergemakkelijken en voor ons allen Amien Yaa Rabi Al3alamien

Ma3a Salama

hassan

Terug naar boven
maha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 januari 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 15:49
subhannalah
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 16:00

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Assalaamoe Alaikoem,

Mashallah.

Bij ons in de Moskee heb je ook veel kleine kinderen die de Koran helemaal uit hun hoofd kennen

SALAAM



Jullie broeder in islam

NAK

Salam alikoem

Is het waar als je de Quran uit je hoofd ken,dat je naar de paradijs gaat??

groetjes je zuster anissa

Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 16:47

Assalam ahleikom wr wb

Euh als je hele koraan uitje hoofd kent en je hebt een goede leven gehad dan zal je insallah wel de paradijs binnentreden het is allemaal aan onze heer Allah (swt) die dat bepaald. Dus oegthi wij kunnen je niet zeggen of je wel of niet naar de paradijs gaat dat bepaalt de meest Barmhartige de koning der koningen  Allah (swt)

maar insallah zullen wij (moslims) de paradijs binnentreden door de barmhartige heid van Allah swt, Iedereen die de paradijs binnentreed is door zijn barmhartig heid niet door hasanat wie goed doet en veel punten heeft idd dan betekent dat het een goede dienaar is en dat allah swt trots insallah op hem zal zijn en heb de paradijs binnenlaat treden door zijn Barmhartig heid

Ook heb ik gehoort euh als je de hele edele  Koraan uit je hoofd kent 2 personen meemag nemen naar jinah insallah

Als er fouten zijn mag allah swt me vergeven

(mag Allah swt me vergeven als ik zondes heb begaan en al mijn moslim broeders en zusters amien

Assalam ahleikom,

Terug naar boven
Suraima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 12
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 12:04

ASALAM AHLEIKOM

"o mens! Vreest jullie heer die jullie schiep uit ��n enkele ziel (en die)

 

 

daaruit zijn echtenote schiep en uit hen beiden vele mannen en

 

 

 

 

 

 

 

 

 

vrouwen deed voorkomen.En vreest allah in wiens naam jullie elkaar

 

 

 

 

(om hulp) vragen en (onderhoud) de familiebanden.Voorwaar,Allah is

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

de waker over jullie."((nisaa (4):1)

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 13:00

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Assalaamoe Alaikoem,

Mashallah.

Bij ons in de Moskee heb je ook veel kleine kinderen die de Koran helemaal uit hun hoofd kennen(of gedeeltes ervan).

Als ik zo'n klein kind hoort lezen schaam ik mezelf ik ken pas enkele kleine Surah's uit m'n hoofd, en ben nu pas bezig om meer uit mijn hoofd te leren.


SALAAM

Jullie broeder in islam

NAK

Assalamoe alykoem beste broeder,

moge Allah je bijstaan om de koran uit het hoofd te kennen, misschien kan ik je een handje helpen als je dat wilt, jouw grote vriend.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
oussama abdella Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 15:29
ik heb gehoord dat als je de koran uit hooffd weet je 7 mensen uit djennemah kan haalen weet iemand of dit waar is???????????????/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.