Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Is Wilders jood of christen?

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Is Wilders jood of christen?
    Geplaatst op: 21 maart 2006 om 17:47
hetNieuws  | nederland  | 21-03-2006
Het gelijkheidsdenken maakt het onmogelijk om problemen te benoemen, schrijft Wilder in zijn verkiezingsprogramma. | � Reuters
 

Grondwet wijzigen om islam

Wilders wil dominantie van joods-christelijke cultuur vastleggen
Artikel 1 van de Grondwet over gelijke behandeling en non-discriminatie moet verdwijnen. In plaats daarvan moet komen dat de joods- christelijke en humanistische traditie de dominante cultuur in Nederland is.

Dat schrijft Geert Wilders in zijn verkiezingsprogramma Klare Wijn van zijn Partij voor de Vrijheid (PVV) dat hij vandaag presenteert.

Het kamerlid wil af van het artikel, omdat dit volgens hem praktische oplossingen van het integratie- en immigratievraagstuk in de weg staat. Hij bepleit ook een stop op de bouw van moskee�n en de stichting van nieuwe islamitische scholen. Deze maatregelen zijn nu strijdig met artikel 1 van de Grondwet.

�Het gelijkheidsdenken maakt het onmogelijk om problemen te benoemen�, schrijft Wilders. �Gerechtvaardigde onderscheiden worden op de grote hoop van �discriminatie� gegooid. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te worden behandeld.� In een interview met Trouw benadrukt Wilders dat de overheid discriminatie bij solliciteren en disco�s moet blijven bestrijden.

Pim Fortuyn wilde artikel 1 ook afschaffen, maar dan omdat hij vond dat non-discriminatie strijdig was met de vrijheid van meningsuiting.

Volgens Wilders moeten Nederlanders niet accepteren dat niet-westerse allochtonen in een wijk of stad de meerderheid vormen. Dit vormt een bedreiging voor de joods-christelijke cultuur. Het woningbouwbeleid en onderwijsbeleid moet volgens hem voorkomen dat moslims in een wijk gaan wonen waar al veel niet-westerse allochtonen wonen.

Wilders schrijft dat het liberalisme veel goeds heeft gebracht, maar ook dat het is versloft. Hij pleit er daarom voor om door het liberalisme verwaarloosde instituties als het gezin en de school weer in ere te herstellen. �Het gaat om vrijheid maar ook om deugdzaamheid die het voortbestaan van vrijheid moet garanderen.�

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Nourdin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 50
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nourdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 21:47
Assalaam u3lakom broeder,

Lees maar broeder:

Terreur: 'Het is een superoorlog'
Op bezoek in Isra�l tankt onafhankelijk kamerlid Geert Wilders bijval voor zijn geharnaste standpunten over moslimextremisme. 'Liberale islam is onmogelijk'

'Hier voel ik me veiliger dan in Nederland,' zegt Geert Wilders. Het bedreigde kamerlid reist door Isra�l, waar hij gesprekken voert met politici en terreurbestrijders. Hij wil weten hoe zij over de situatie in Nederland oordelen en wat het Nederlandse antwoord moet zijn op het moslimextremisme.

'Iedereen in Isra�l heeft van de moord op Theo van Gogh gehoord. Ik hoef hier niks uit te leggen,� stelt Wilders vast. Zijn gesprekken met vice-premier Ehud Olmert, hoge functionarissen van de inlichtingendienst en parlementari�rs bevestigen hem in zijn opvatting dat Nederland nog maar aan het begin staat. Wilders: 'Er zullen nog veel ergere dingen gebeuren. Nog heel veel troep ligt onder het moslimtapijt. Het terrorisme kost niet alleen mensenlevens; het wil de staat vernietigen en ons bestaan verwoesten. Deze existenti�le dreiging kun je dus niet temperen door allerlei vrijheidsrechten toe te kennen aan etnische minderheden. Of door, zoals premier Balkenende doet, bezoekjes te brengen aan gematigde moslims. Terroristen laten zich niet behagen. Je moet ze keihard aanpakken. En hoe langer we daarmee wachten, hoe moeilijker het wordt.�

http://www.elsevier.nl/login/login_p...rtnr%3 D21647

Terug naar boven
Nourdin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 50
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nourdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2006 om 21:48


Wilders met zijn advieseurs bij klaagmuur
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 03:04

Asalaam Aleikum broeder,

Het is duidelijk dat wilders alle Moslims over ��n kam scheert....gematigd of niet gematigd. Vraag me af waar zijn naastenliefde als jood/christen (voor het geval dat hij jood/christen is) is tegenover andere mensen. Ik denk eerder dat hij zieltjes van christenen en joden wilt winnen in zijn strijd tegen de Islam.

�Zij wensen het Licht van Allah te doven met hun monden, maar Allah zal Zijn Licht voltooien, ook al verafschuwen de ongelovigen dit.�                                                                     (Soerat Saf: 8)

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 06:40
voor zover ik begreep maakt hij wel degelijk onderscheid tussen
gematigd en niet-gematigd. Hij noemt ook cijfers van de harde kern die
onmiddelijk tot geweld bereid zou zijn (enkele honderden) en van een
grotere groep (tot ca 50.000) die zelf nu niet direct tot geweld zou
overgaan, maar daar wel van harte mee instemt. Hij pleit voor integratie
en zijn argumenten zijn voor een belangrijk deel daar op gericht. Dat hij
als politicus het eigene van de nederlandse cultuur wil handhaven en niet
bepaald voor islamisering is, daar kan ik me wel iets bij voorstellen en
daar heeft hij het volste recht toe.

Wat ik erger vind is dat deze man, die gewoon een bepaald politiek
standpunt huldigt, daarvoor met de dood bedreigd wordt en voortdurend
beschermd moet worden. Dat is op zichzelf al het bewijs dat er iets goed
mis is in dit land en dat bepaalde types hier gewoon niet op hun plek zijn.
Zoiets heeft in de voorbije jaren nog nooit gespeeld behalve dan in de tijd
van de molukse gijzelingen. Ook al allochtone fanatici die op een
geweldadige manier hun gelijk willen halen om hun
minderwaardigheidsgevoel te compenseren.


16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 06:45

Salaam Aleikoem,

Onzin wat die man verkondigd tuurlijk moeten mensen die zich niet aan bepaalde regels kunnen houden worden aangepakt, maar een Joodse school of Christelijke School mag maar Islamitisch niet? Vraag me af waar men zo bang voor is iedereen heeft vast wel zachtaardige moslims als buren of als collega's Als je iets wil weten over de Islaam ga zelf kennis zoeken om er achter te komen waar een moslim nu in geloofd en wat de rechten en plichten zijn in de Islaam.

Ik las laatst trouwens nog dat na dat gedoe met die cartoons 50 Denen zich hebben bekeerd tot de Islaam omdat ze zelf gingen uitzoeken wat deze religie nu precies inhoudt. Heb respect voor elkaar ongeacht je geloof of afkomst althans dat heb ik thuis altijd geleerd dus ik spreek namens mijzelf.

Gr. AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 06:48

Het is reactie op reactie op reactie op reactie....... Een afgleidend geheel...

Ik hoorde dat een aantal oorlogsveteranen een gedenkteken wilde op een plaats waar verzetsstrijders het leven hadden gelaten... Het betrof een kruis en zou komen te staan in een overwegend moslim buurt.

De wijk had het gedenkteken op die plaats geweigerd,omdat het een cristelijk symbool betrof.

Ja.... Dan raak je mensen diep in hun hart.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 06:57
Staat wilders dan symbool voor de joods/christelijke cultuur?.....als je het mij vraagt maakt hij nu gewoon misbruik van die cultuur. Heeft vast en zeker nog nooit het verhaal gehoord van de barmhartige samaritaan.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 07:27
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Staat wilders dan symbool voor de joods/christelijke cultuur?.....als je het mij vraagt maakt hij nu gewoon misbruik van die cultuur. Heeft vast en zeker nog nooit het verhaal gehoord van de barmhartige samaritaan.
Nee...... Hij ziet wat er in volksbuurten dreigt te ontstaan en weet hier moeilijk raad mee.... Ik denk dat veel mensen niet meer weten hoe of wat te doen.... Jeugd aan bijde kanten,(Als ik even over kanten mag spreken.)drijgen finaal te ontsporen.Het worden kweekvijvers voor extrimisme aan alle kanten. 
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 10:08

Juist, en wat moet de samenleving daar tegen doen?

Daar komt bij dat als moslims hier reageren op de retoriek van Wilders, hetgeen ik volledig begrijp, dan zou het op zijn plaats zijn als diezelfde moslims ook een duidelijke stellingname zouden doen bij hetgeen Ruud vertelde over het christelijke gedenkteken in de overwegend moslimbuurt.

Of zouden accepteren dat er in Mekka kerken gebouwd kunnen worden. En zo kan ik meerdere voorbeelden geven waarbij de westerse samenleving heel tolerant staat t.o.v. moslims. Maar deze toegeeflijkheid is wel eenrichtingsverkeer.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 11:01
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Juist, en wat moet de samenleving daar tegen doen?

Daar komt bij dat als moslims hier reageren op de retoriek van Wilders, hetgeen ik volledig begrijp, dan zou het op zijn plaats zijn als diezelfde moslims ook een duidelijke stellingname zouden doen bij hetgeen Ruud vertelde over het christelijke gedenkteken in de overwegend moslimbuurt.

Of zouden accepteren dat er in Mekka kerken gebouwd kunnen worden. En zo kan ik meerdere voorbeelden geven waarbij de westerse samenleving heel tolerant staat t.o.v. moslims. Maar deze toegeeflijkheid is wel eenrichtingsverkeer.

 

 

Sorry maar in Mekka en medina zal er nooit kerken gebouwd worden.

Dit zijn heilige plaatsen voor moslims.

Moge Allah het nooit laten gebeuren dat er in de toekomst kerken worden gebouwd in Mekka/medina.

Ik denk niet dat katholieken moslims in vaticaanstad mogen wonen laat staan moskeeen laten bouwen in vaticaanstad.

 

Ik ben tegen het bouwen van kerken in Mekka en Medina.

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 11:03

Broeders en zusters schenk geen aandacht aan mensen als wilders of ayaan.

Zij zijn onze aandacht niet waard!

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 11:10
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Juist, en wat moet de samenleving daar tegen doen?

Daar komt bij dat als moslims hier reageren op de retoriek van Wilders, hetgeen ik volledig begrijp, dan zou het op zijn plaats zijn als diezelfde moslims ook een duidelijke stellingname zouden doen bij hetgeen Ruud vertelde over het christelijke gedenkteken in de overwegend moslimbuurt.

Of zouden accepteren dat er in Mekka kerken gebouwd kunnen worden. En zo kan ik meerdere voorbeelden geven waarbij de westerse samenleving heel tolerant staat t.o.v. moslims. Maar deze toegeeflijkheid is wel eenrichtingsverkeer.

 


Aan de ene kant ben je hier correct peter Pan met je opmerking maar aan de andere kant geloof ik niet dat er al een Moskee in Vatikaanstad is gebouwd.
En zo heeft schijnbaar ieder zo zijn heilige plaatsen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 11:12
Toch staat Wilders daar met zijn keppeltje op de juiste plek... Is dat niet de klaagmuur? Mjaaa....... Blijkbaar wel.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 12:21

En wie heeft het klaagprivilege?

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 13:02
Wilders is een gevaarlijk persoon.
Je kunt bijna de touwtjes aan zijn handen en voeten zien zitten...
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 13:26

Wilders is geen gevaarlijk figuur. Was Hitler ook niet. Bin Laden ook niet. Al Zarqawi ook niet. Bush ook niet.

De volgelingen maken het gevaarlijk.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2006 om 13:34
Gevaarlijke ideen, dan.
als ze waarheid worden.

Maar ja, Wilders' "schrap artikel 1" kreet lijkt me sowieso een onhaalbare kaart.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2006 om 17:32
Ik begrijp de fuz en de haat niet tegen Wilders. Als er in Afghanistan een
enkeling Christen wordt dan kost m dat de kop, als het buitenland zich er
niet mee zou bemoeien. Maar op dit forum durft nauwelijks iemand
stelling te nemen tegen deze praktijken.
En Wilders wordt als gevaarlijk gezien omdat ie een jaar of vijf de
toestroom van talloze Moslims wil afremmen omdat ie wil dat de Moslims
die er zijn eerst maar eens beter moeten integreren en een beter bestaan
opbouwen.

Wie zijn er nou gevaarlijk en fascistisch? Het lijkt er toch op dat er een
onredelijke hetze tegen Wilders gecre�erd wordt. Je kunt twijfelen aan
zijn motieven, maar zijn standpunt in deze zou wel eens heel wijs kunnen
zijn en in ieder geval moedig.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 01:54
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Ik begrijp de fuz en de haat niet tegen Wilders. Als er in Afghanistan een
enkeling Christen wordt dan kost m dat de kop, als het buitenland zich er
niet mee zou bemoeien. Maar op dit forum durft nauwelijks iemand
stelling te nemen tegen deze praktijken.
En Wilders wordt als gevaarlijk gezien omdat ie een jaar of vijf de
toestroom van talloze Moslims wil afremmen omdat ie wil dat de Moslims
die er zijn eerst maar eens beter moeten integreren en een beter bestaan
opbouwen.

Wie zijn er nou gevaarlijk en fascistisch? Het lijkt er toch op dat er een
onredelijke hetze tegen Wilders gecre�erd wordt. Je kunt twijfelen aan
zijn motieven, maar zijn standpunt in deze zou wel eens heel wijs kunnen
zijn en in ieder geval moedig.


Het verschil ligt hem denk ik in het feit dat Wilders net als de meesten van ons in Nederland woont.
een facist in Nederland is erger dan een in Afganistan of Iran. Dat is dichter bij :-)
Wilders is een probleem omdat hij bewust tegenstellingen uitvergroot ,bruggen die door alle groepen geprobeert zijn te bouwen afbreekt en haat als een politieke motor probeert te gebruiken.
Wilders probeert Nederland naar de bliksem te helpen.
De politiek van mensen als Wilders voort niet naar integratie van diverse bevolkingsgroepen maar naar ontkenning en verdrukking van enkele bevolkingsgroepen.
En omdat zelfs Wilders wel inziet dat zijn streven zal gaan botsen met de Nederlandse grondwet voor zo ver dat al niet zo is wil hij hem veranderen.
Maar het zal hem niet gaan lukken:-)
Integendeel, Hij is al mislukt.





Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 11:56
Door mensen als Wilders pleit ik voor een hoofddoekverplichting voor mannen... 
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 14:56
Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

I found it: G. Wilders is van oorsprong Rooms-katholiek.

Verder sluit ik me volledig aan bij oegty AmmatoelAziz,

Als een christelijk en joodseschool mag bestaan dan ook een islamitische school �h gelijkheid moet op alle vlakken dus ook op religieus vlak weg met die discirminatie... dus weg met G. wilders's voorstel!

Behandel elkaar met respect en de wereld zal er veel beter op vooruitgaan.

Verder vind ik het mash'allah dat er "50 Denen" zich hebben bekeerd en het bekeerlingen aantal mag stijgen Inch'Allah : )

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 16:28
In eerste instantie geplaatst door dru�de


Wilders is een probleem omdat hij bewust tegenstellingen uitvergroot
,bruggen die door alle groepen geprobeert zijn te bouwen afbreekt en
haat als een politieke motor probeert te gebruiken.


Kan zijn dat Wilders tegenstellingen uitvergroot en om politieke redenen
bruggen afbreekt......maar ik signaleer juist een bepaald slag Moslims
waar Wilders inzake het uitvergroten van tegenstellingen en om religieuze
redenen afbreken van bruggen heel veel van kan leren.

En Oegt Y; zeker zo blij ben ik dat ook in nederland dagelijks Moslims
Christen worden en dat zullen er beslist veel meer worden
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 21:30

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Door mensen als Wilders pleit ik voor een hoofddoekverplichting voor mannen... 

Alleen als ze hun ogen ook verpakken, want mannen zijn natuurlijk wel seksistische primaten.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 23:33

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Nog een kleine toevoeging...


"Hier voel ik me veiliger dan in Nederland,' zegt Geert Wilders."

Nou hij spreekt zich zelf een beetje tegen...(natuurlijk ziet iedereen het anders �h)

Hoe kan je veilig voelen in een oorlogsgebied!
Het zij je natuurlijk vertrouwen hebt in Allah S.W.T.(god) en dan zeg je zoiets niet �h want iemand die vertrouwen heeft in Allah S.W.T. die weet dat Allah S.W.T. hem/haar overal beschermt.



En het zijn toch de Israli�ten (Joden) die Palestina verwoest hebben inclusief de palesteinse inwoners (moslims)

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Wasil Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 137
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wasil Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 10:48

[-Off-topic-]

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Het is reactie op reactie op reactie op reactie....... Een afgleidend geheel...

Ik hoorde dat een aantal oorlogsveteranen een gedenkteken wilde op een plaats waar verzetsstrijders het leven hadden gelaten... Het betrof een kruis en zou komen te staan in een overwegend moslim buurt.

De wijk had het gedenkteken op die plaats geweigerd,omdat het een cristelijk symbool betrof.

Ja.... Dan raak je mensen diep in hun hart.

Het waren niet alleen aantal moslims h�..

 

Monument De Baarsjes terug op plek
10-3-2006 Het oorlogsmonument 'Aan hen die vielen' komt weer terug op de oude plek aan de Baarsjesweg. Dat heeft het dagelijks bestuur van stadsdeel De Baarsjes besloten na een spoedoverleg.
Donderdag bleek dat het monument verplaatst zou worden omdat bezoekers van drie moskee�n en een synagoge zich ergerden aan de kruisvorm. Dit leidde echter weer tot veel afkeurende reacties van o. a. oud-verzetstrijders, het CIDI en het Historisch instituut NIOD.
NIOD sprak van doorgeslagen politieke correctheid. "Wij vinden het erg raar, je kan op deze manier wel bezig blijven", zei een woordvoerder. >>>

 

Wel vreemd dat het wel zo op talloze 'extreem-rechtse' en intolerante websites zo wordt verteld en het als een warme broodje over de toonbank gaat.[Je hoeft maar gedenkteken baarsjes in te tikken op google].

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 10:51
In eerste instantie geplaatst door Wasil

[-Off-topic-]

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Het is reactie op reactie op reactie op reactie....... Een afgleidend geheel...

Ik hoorde dat een aantal oorlogsveteranen een gedenkteken wilde op een plaats waar verzetsstrijders het leven hadden gelaten... Het betrof een kruis en zou komen te staan in een overwegend moslim buurt.

De wijk had het gedenkteken op die plaats geweigerd,omdat het een cristelijk symbool betrof.

Ja.... Dan raak je mensen diep in hun hart.

Het waren niet alleen aantal moslims h�..

 

Monument De Baarsjes terug op plek
10-3-2006 Het oorlogsmonument 'Aan hen die vielen' komt weer terug op de oude plek aan de Baarsjesweg. Dat heeft het dagelijks bestuur van stadsdeel De Baarsjes besloten na een spoedoverleg.
Donderdag bleek dat het monument verplaatst zou worden omdat bezoekers van drie moskee�n en een synagoge zich ergerden aan de kruisvorm. Dit leidde echter weer tot veel afkeurende reacties van o. a. oud-verzetstrijders, het CIDI en het Historisch instituut NIOD.
NIOD sprak van doorgeslagen politieke correctheid. "Wij vinden het erg raar, je kan op deze manier wel bezig blijven", zei een woordvoerder. >>>

 

Wel vreemd dat het wel zo op talloze 'extreem-rechtse' en intolerante websites zo wordt verteld en het als een warme broodje over de toonbank gaat.[Je hoeft maar gedenkteken baarsjes in te tikken op google].

Ok sorry.... Heb het verhaal dan niet helemaal goed begrepen.Neemt niet weg dat het intolerantie ten top is vanuit bijde stromingen.
Terug naar boven
Wasil Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 137
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wasil Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 10:58

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Ok sorry.... Heb het verhaal dan niet helemaal goed begrepen.Neemt niet weg dat het intolerantie ten top is vanuit bijde stromingen.

Mwah, dit zijn woorden van bepaalde individuen alhoewel de Islaam er een andere kijk op heeft.

Goedendag.

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 11:59

In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y


Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Nog een kleine toevoeging...


"Hier voel ik me veiliger dan in Nederland,' zegt Geert Wilders."

Nou hij spreekt zich zelf een beetje tegen...(natuurlijk ziet iedereen het anders �h)

Hoe kan je veilig voelen in een oorlogsgebied!
Het zij je natuurlijk vertrouwen hebt in Allah S.W.T.(god) en dan zeg je zoiets niet �h want iemand die vertrouwen heeft in Allah S.W.T. die weet dat Allah S.W.T. hem/haar overal beschermt.



En het zijn toch de Israli�ten (Joden) die Palestina verwoest hebben inclusief de palesteinse inwoners (moslims)

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

En het zijn toch moslims die Wilders met zijn leven bedreigen?

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 12:29
In eerste instantie geplaatst door Wasil

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Ok sorry.... Heb het verhaal dan niet helemaal goed begrepen.Neemt niet weg dat het intolerantie ten top is vanuit bijde stromingen.

Mwah, dit zijn woorden van bepaalde individuen alhoewel de Islaam er een andere kijk op heeft.

Goedendag.

 

Maar begrijp ik het nu goed als ik zeg......... Het waren de leiders uit deze moskeen en synagoge die met het protest alleen kwamen? Beetje vreemd als de gemeente zo lang moet nadenken,over de mening van enkele individuen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.