Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Tegenstrijdigheden in de Bijbel

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Tegenstrijdigheden in de Bijbel
    Geplaatst op: 31 maart 2006 om 08:12

Tegenstrijdigheden in de Bijbel


2 Samu�l 8:4. David nam zeventienhonderd wagenmenners en twintigduizend man voetvolk gevangen. De strijdwagens schakelde hij uit door van alle paarden, op honderd span na, de pezen door te laten snijden.
1 Kronieken 18:4. David veroverde duizend strijdwagens op hem en nam zevenduizend wagenmenners en twintigduizend man voetvolk gevangen. De strijdwagens schakelde hij uit door van alle paarden, op honderd span na, de pezen door te laten snijden.

2 Kronieken 36:9. Jojachin was acht jaar oud toen hij koning werd.
Drie maanden en tien dagen regeerde hij in Jeruzalem [Let op die tien dagen die in deze vers worden toegevoegd].

2 Koningen 24:8. Jojachin was achttien jaar oud toen hij koning werd. Drie maanden regeerde hij in Jeruzalem.

Ezra 2:65. Daarbij kwamen nog 7.337 slaven en slavinnen, 200 zangers en zangeressen.
Nehemia 7:67. Daarbij kwamen nog 7.337 slaven en slavinnen, 245 zangers en zangeressen.

2 Koningen 25:8.
Daarna in de vijfde maand, op de zevenden der maand (dit was het negentiende jaar van Nebukadnezar, den koning van Babel) kwam Nebuzaradan, de overste der trawanten, de knecht des konings van Babel, te Jeruzalem. En hij verbrandde het huis des HEEREN, en het huis des konings, mitsgaders alle huizen van Jeruzalem; en alle huizen der groten verbrandde hij met vuur.
Jeremia 52:12. Daarna, in de vijfde maand, op den tienden der maand (dit jaar was het negentiende jaar van den koning Nebukadrezar, den koning van Babel), als Nebuzaradan, de overste der trawanten, die voor het aangezicht des konings van Babel stond, te Jeruzalem kwam; Zo verbrandde hij het huis des HEEREN en het huis des konings; mitsgaders de huizen van Jeruzalem en huizen der groten verbrandde hij met vuur.


1 Kronieken 18:4. En David nam hem duizend wagens af, en zeven duizend ruiters, en twintig duizend man te voet; en David ontzenuwde al de wagen paarden; doch hij behield honderd wagens daarvan over.
2 Samu�l 8:4.
En David nam hem duizend wagens af, en zeshonderd ruiteren, en twintig duizend man te voet; en David ontzenuwde alle wagenpaarden, en hield daarvan honderd wagenen over.

Jeremia 52:25. En uit de stad nam hij een hoveling, die over de krijgslieden gesteld was, en 7 mannen uit degenen, die des konings aangezicht zagen, die in de stad gevonden werden, mitsgaders den oversten schrijver des heirs, die het volk des lands ten oorlog opschreef, en zestig mannen van het volk des lands, die in het midden der stad gevonden werden.
2 Koningen 25:19. En uit de stad nam hij een hoveling, die over de krijgslieden gesteld was, en 5 uit degenen, die des konings aangezicht zagen, die in de stad gevonden werden, mitsgaders den oversten schrijver des heirs, die het volk des lands ten oorlog opschreef, en zestig mannen van het volk des lands, die in de stad gevonden werden.


Conclusie
Ten eerste wou ik u duidelijk maken, dat wij geloven dat de Bijbel een Openbaring was van Allah. Wij geloven dat Mozes, Jezus, David en andere profeten, vrede zij met hen, naar het volk van Israel waren gestuurd. Maar wat wij ook geloven is dat zij velen profeten hebben gedoodt en hun boodschap hebben aangepast. De Bijbel was God's woord, en kan nu nog God's woord bevatten, maar de meerderheid gaat tegen de wetenschap, Qur'an en de waarheid in. Een bewijs dat de Bijbel is vervalst, hebt u boven gezien. Zoals u ziet is alles in context, en toch spreken die verzen elkaar tegen. Waarom is dat zo? Maakt God fouten? Kan God geen foutloze boek openbaren of hebben de mensen eraan gezeten? Wat ik u duidelijk wil zeggen is, dat het niet om die lettertjes gaat, die lettertjes veranderen uw geloof niet. Maar wat er gebeurt is is wel belangrijk, namelijk mensen hebben eraan gezeten. Ik kan u nu meer dan 1.000 van zulke tegenstrijdigheden geven, maar dat is onnodig nu. Wat u zag is meer dan genoeg. Dat is genoeg om te bewijzen dat de hele boodschap niet meer aanwezig is en mensen eraan hebben gezeten.

Jesaja 29:18. En te dien dage zullen de doven horen de woorden des Boeks [Qur'an] en de ogen der blinden, zijnde uit de donkerheid en uit de duisternis, zullen zien.
Koran 14:1. Alif Laam Raa. Dit is een Boek dat Wij aan jou hebben geopenbaard, zodat jij de mensen door het gebod van hun Heer uit de duisternis tot het licht zult brengen op het pad van de Almachtige, de Geprezene.

Als mensen eraan hebben gezeten, dan kan makkelijk de boodschap zijn aangepast. Omdat elke boek voor de Qur'an voor een bepaalde groep mensen was bedoeld en voor een bepaalde tijd was bedoeld, heeft God de Bijbel niet bewaard. De Qur'an integendeel is een boek zonder fouten en het is geopenbaard aan de laatste profeet en aan de hele mensheid, tot de Dag des Oordeels. Wat ik u liet zien is niks, er zijn meer dan 45.800 tegenstrijdigheden ontdekt in de Bijbel. Sommigen ervan kunt u verbergen door een verhaaltje omheen te bouwen, maar de bovenstaande verzen zijn nog steeds door niemand uitgelegd. Zelfs zij gaven toe dat het fouten zijn. Ik kan u nog veel meer laten zien, maar ik denk dat het genoeg is. Ook al is de Bijbel of de Qur'an 99.9999% goed, als er 1 fout in dat boek wordt ontdekt, is de hele boek niet meer te vertrouwen als God's woord, want God maakt geen fouten. Dat is de regel, dus ook al vindt u er duizenden mooie en inspirerende verhalen, als 1 ding niet klopt, kan het hele boek niet van God komen. Vraag je af, 'Waarom zijn er geen tegenstrijdigheden in de Qur'an ontdekt?'

Koran 47:24. Willen zij dan niet over de Koran nadenken, of zijn er sloten op hun hart?
Koran 4:82. Was deze van iemand anders dan van God dan hadden zij zeker veel tegenstrijdigheden in ontdekt.



Tegenstrijdigheden in de Qur'an?

Ik ben op de hoogte van de zogenaamde '101 tegenstrijdigheden in de Qur'an'. Dat was alles wat ze konden vinden en dat hebben ze allemaal verkeerd begrepen of uit het context gehaald. Zelfs mijn kleine broertje kan ze antwoorden, daar ligt het probleem niet. Als er ook maar 1 tegenstrijdigheid in de Qur'an was, dan zou het hele boek bewezen fout zijn. Maar ons boek is Alhamdolillah verre van fouten en leugens. Het is een boek dat door miljarden mensen door de tijden heen uit het hoofd is geleerd, sommigen zelfs op hun zesde, als er tegenstrijdigheden in stonden hadden zij het wel gemerkt. Vandaag de dag kennen meer dan 10.000.000 mensen de Qur'an uit hun hoofd. Dus als het hele Qur'an uit de wereld zou verdwijnen zouden we het makkelijk opnieuw kunnen schrijven. Het is een boek waarin wetenschappelijk feiten in stonden die een paar jaar geleden zijn ontdekt, niemand kon dat 1400 jaar geleden geweten hebben.

De Qur'an is als de beste po�tishe boek op aarde gekozen, door moslims en niet-moslims. Door de krachtige rijmingen en prachtige zinnen raken mensen in extase, anderen kunnen hun tranen niet inhouden, anderen vallen flauw en anderen zijn zelfs doodgevallen door de kracht van de Qur'an recitaties. Toen God Zijn boek openbaarde daagde Hij de werelden uit om een soortgelijke hoofdstukje te schrijven, en niemand is dat ooit gelukt, toen niet en nu niet. Wie dat doet, bewijst dat de Qur'an niet het woord van God is, maar er zijn miljarden boeken geschreven, niet een is gelijk aan de Qur'an. De Bijbel en andere boeken die zich een openbaring van God noemen beginnen zoals een menselijke sprookjes boek, 'In het begin was dit, toen gebeurde dat en toen dit...' maar zo is de Qur'an niet. De Qur'an heeft een stijl die onbekend was voor de mensen. Wie het leest zal merken dat het niet een menselijke boek is en zeker niet bedacht kan zijn door een woestijn arabier en zeker niet 1400 jaar geleden.

Dat er geen tegenstrijdigheden in de Qur'an zijn ontdekt is inderdaad een teken dat het van God moet zijn. De Qur'an is ook de best bewaarde boek door het geschiedenis heen. We hebben vandaag de dag twee 1400 jaar oude Qur'an's. De een is in de Museum van Tasjkent en de ander in de Museum van Istanbul. Een paar jaar geleden werden 24.000 Qur'an vanuit de hele wereld en van elke tijd bij elkaar gebracht om te kijken of er dingen zijn verdraaid en ze vonden geen enkele veranderen in de edele Qur'an, zoals Allah beloofd had het te bewaren. Daarom roep ik u op, of u nou een Christen bent of een Jood, een Hindu of een Atheist, om Islam volledig te accepteren. Dit is de waarheid en de enige route naar het Paradijs, waar geen profeten, beeldjes, apen, koeien, olifanten, geesten of wat dan ook, naast de Almachtige worden aanbeden. Dit is de pure monotheisme, er is geen God dan Allah en Mohammad is Zijn laatste boodschapper.

Koran 32:2. De openbaring van het Boek [i.e. De Qur'an] is zonder twijfel van de Heer der Werelden.

[Moge Allah hem belonen die dit verspreidt...Amien].

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 14:31
 Prachtig broeder Batle for Peace, maar mensen willen het niet begrijpen. En Ruud je zij dat we de Koran en de Bijbel naast elkaar moesten leggen laten we dat maar nu doen
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 14:59

Dat mag en moet ook..... Maar pas op... Hou het wel op de zuivere Koran. Nu je tegenstrijdigheden in de Bijbel hebt gevonden,Ga nu eens op zoek naar de overeen komsten,tussen Bijbel en Koran.Daarna onderzoek de zuivere Koran en leg ze naast de andere geschriften uit de Islaam die (Geleerden) hebben opgeschreven. Die tegenstrijdigheden zal je daar gaan vinden.Waaronder de drie die jij vond.Je zal zien dat je dan die zelfde tegenstrijdigheden gaat zien als wat je in de Bijbel vind.   

En denk er aan.... De Koran zegt..... Dat alleen mensen met een zuivere intentie (Dus oprecht en eerlijk),de Koran ook daadwerkelijk kunnen lezen.Dat wil zeggen dat je niet moet zoeken naar dat wat je wenst te zoeken.....Of dat wat je het best uit komt.Objectief vergelijken.  

Leg de Koran bv...,maar eens naast de Sharia.

batle_For_peace haald deze aan....

Koran 47:24. Willen zij dan niet over de Koran nadenken, of zijn er sloten op hun hart?

Jij mag nu het antwoord op mijn vraag geven.

Wil ik over de Koran na denken Ja of Nee?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 15:56

Kijk weet je..... Toen ik op TV hoorde dat de Imam die moest nadenken (Oordelen als geestelijke)over de man die veroordeeld werd zei:

"Deze zaak diend geen onderzoek.... Gewoon de Sharia pakken.... Veel gemakkelijker kan zijn kop er gelijk af."

"De Sharia staat boven alles."

Wist ik al dat zijn intentie niet zuiver was.

Ik zag gemakzucht in zijn houding en je kan het ook lezen in zijn uitspraak.

Daarnaast sprak hij de woorden van God tegen,volgens de Koran. Namelijk...

22. Die je de aarde tot een legerstede maakte en de hemel tot een gewelf en Die water van de wolken deed neerdalen en daardoor vruchten voortbracht als voedsel voor jou. Plaatst derhalve geen gelijken naast God, tegen beter weten in.

Hij plaatste de Sharia er zelfs boven.

Nu wil ik wel eens weten waarom hij zo gemakzuchtig hier in was,wat staat er nu in de Sharia over Godsdienstvrijheid.

Laat eens zien Murat...

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 18:47

Leg de Koran, maar eens naast de Sharia. Jij mag nu het antwoord op mijn vraag geven. Wil ik over de Koran na denken Ja of Nee?

Waar is de Shariah van opgebouwd?

[1]. Qur'an.
[2]. Betrouwbare Hadith's.
[3]. Mening van eerste drie generatie geleerden.
[4]. En als laatst je eigen mening.

Als je niks in het eerste vindt, zoek in het tweede. Als je niks in het tweede vindt, zoek in het derde. Als je niks in het derde vindt, ga dan pas naar het vierde. Zo is de Shariah compleet gemaakt. Onze wet is mooi weet je, perfect zonder onrechtvaardigheden erin. De Bijbel geeft zelfs doodstraf op stelen, en daar hoor ik niemand over klagen. Maar wat vind je van het bestandje hierboven? Zet het je niet aan het denken?


Kijk weet je..... Toen ik op TV hoorde dat de Imam die moest nadenken (Oordelen als geestelijke)over de man die veroordeeld werd zei: "Deze zaak diend geen onderzoek.... Gewoon de Sharia pakken.... Veel gemakkelijker kan zijn kop er gelijk af." "De Sharia staat boven alles." Wist ik al dat zijn intentie niet zuiver was. Ik zag gemakzucht in zijn houding en je kan het ook lezen in zijn uitspraak. Daarnaast sprak hij de woorden van God tegen,volgens de Koran. Namelijk...22. Die je de aarde tot een legerstede maakte en de hemel tot een gewelf en Die water van de wolken deed neerdalen en daardoor vruchten voortbracht als voedsel voor jou. Plaatst derhalve geen gelijken naast God, tegen beter weten in. Hij plaatste de Sharia er zelfs boven.Nu wil ik wel eens weten waarom hij zo gemakzuchtig hier in was,wat staat er nu in de Sharia over Godsdienstvrijheid.

Niet iedereen kan rechter worden, er zijn regels voor dat en er zijn tijden waarin rechter mag oordelen en wanneer niet. Ik weet niet precies over welke programma je hebt, maar ik weet niet waarom hij dat zegt. Deze zaak dient geen onderzoek? Hoezo niet? Weet je hoe erg het is als je iemand onrechtvaardig straft? Je moet toch altijd weten wat er aan de hand is? De profeet zei, 'Het is beter voor een rechter om een fout te maken in vergeven dan in straffen'. Dus ze moeten zwaar oppassen met bestraffingen. Een mens kan misleid zijn door anderen over Islam. Er kwam bijvoorbeeld iemand naar Omar ibn Khattab en zei, 'Ik heb hem gedoodt, omdat hij Islam verliet' en Omar ibn Khattab vroeg aan hem, 'Heb je hem kansen gegeven om terug te keren' die man zei, 'Nee' dus Omar ibn Khattab werd boos en zei, 'O Allah, ik ben onschuldig aan wat hij deed'.

Een ander keer tijdens oorlog werd iemand gedoodt door een Sahaba en net voor zijn dood zei die man, 'Ik getuig dat niemand het waard is dan God en ik getuig dat Mohammad zijn boodschapper is'. En toch werd hij gedoodt. Toen dit nieuws profeet Mohammad bereikte zei hij, 'Waarom deed je dat?!' Hij zei, 'Dat zei hij uit angst voor het zwaard, O boodschapper van God' en profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, zei, 'Ik was niet gestuurd om hun harten te openen en te kijken of ze werkelijk geloven!!' [Saheeh Hadith]. 

Dus kop eraf is niet makkelijk en geen spel. Leven en dood zijn een van de belangrijkste dingen in het leven. Alles moet goed onderzocht worden en dan pas kan God's straf worden uitgevoerdt op hem of haar. Degene die met Shariah berecht plaatst het niet boven God. God heeft zelf de Shariah geopenbaard, zodat er rechtvaardige berechting op aarde plaatsvindt, want zonder wet overleef je niet meer dan 5 min. Dat een man een fout maakt, wilt niet zeggen dat Islam fout is. Dat Bush nu onschuldigen in Irak doodt, is niet de schuld van Christendom. De bijbel leert om te vergeven, hij doet dat niet. Moet ik nu Christendom beschuldigen voor een dombo als hij? Nee toch, het is dus mischien de fout van die man, niet Islam. De profeet Mohammad heeft bevolen om afvalligen te doden in Bukharie en Muslim, dat is de tweede bron van Shariah. De Qur'an geeft geen doodstraf op afvalligheid, het geeft vrijheid van religie zoals de Hadith's dat ook doen. Maar weggaan kan niet meer.

Koran 4:80. Wie de boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt inderdaad God.

Welke redenen heb je om Islam te verwerpen ?

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2006 om 23:12
Toch blijft het een gegeven dat het feit dat er een doodstraf bestaat in de Shariah op het veranderen van geloof dat dit de shariah tot een uiterst verwerpelijke wetgeving maakt die niet meer aanvaarbaar is in de huidige wereld.
Net zo min als de oude katholieke wet dat een  ieder die  in de ogen van de kerk een ketter is verbrand zou moeten worden op de brandstapel.
Dit soort van wetten dienen mensen achter zich hebben gelaten.
Verder vraag ik me af in hoeverre politici die dergelijke wetten in hun land bevestigen en zogenaamde rechters die dergelijke wetten laten uitvoeren niet strafbaar zijn in volksrechtelijk opzicht.
Zeker is dat het strijdig is met de rechtn van de mens zoals vastgelegd door de VN.
Ik denk dat het de hoogste tijd word dat de internationale rechtsorde sankties en strafmaatregelen gaat opleggen aan alle landen en organisties en personen die dergelijk walgelijkheden propaganderen.


Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 01:05
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Leg de Koran, maar eens naast de Sharia. Jij mag nu het antwoord op mijn vraag geven. Wil ik over de Koran na denken Ja of Nee?

Waar is de Shariah van opgebouwd?

[1]. Qur'an.
[2]. Betrouwbare Hadith's.
[3]. Mening van eerste drie generatie geleerden.
[4]. En als laatst je eigen mening.

Als je niks in het eerste vindt, zoek in het tweede. Als je niks in het tweede vindt, zoek in het derde. Als je niks in het derde vindt, ga dan pas naar het vierde. Zo is de Shariah compleet gemaakt. Onze wet is mooi weet je, perfect zonder onrechtvaardigheden erin. De Bijbel geeft zelfs doodstraf op stelen, en daar hoor ik niemand over klagen. Maar wat vind je van het bestandje hierboven? Zet het je niet aan het denken?


Kijk weet je..... Toen ik op TV hoorde dat de Imam die moest nadenken (Oordelen als geestelijke)over de man die veroordeeld werd zei: "Deze zaak diend geen onderzoek.... Gewoon de Sharia pakken.... Veel gemakkelijker kan zijn kop er gelijk af." "De Sharia staat boven alles." Wist ik al dat zijn intentie niet zuiver was. Ik zag gemakzucht in zijn houding en je kan het ook lezen in zijn uitspraak. Daarnaast sprak hij de woorden van God tegen,volgens de Koran. Namelijk...22. Die je de aarde tot een legerstede maakte en de hemel tot een gewelf en Die water van de wolken deed neerdalen en daardoor vruchten voortbracht als voedsel voor jou. Plaatst derhalve geen gelijken naast God, tegen beter weten in. Hij plaatste de Sharia er zelfs boven.Nu wil ik wel eens weten waarom hij zo gemakzuchtig hier in was,wat staat er nu in de Sharia over Godsdienstvrijheid.

Niet iedereen kan rechter worden, er zijn regels voor dat en er zijn tijden waarin rechter mag oordelen en wanneer niet. Ik weet niet precies over welke programma je hebt, maar ik weet niet waarom hij dat zegt. Deze zaak dient geen onderzoek? Hoezo niet? Weet je hoe erg het is als je iemand onrechtvaardig straft? Je moet toch altijd weten wat er aan de hand is? De profeet zei, 'Het is beter voor een rechter om een fout te maken in vergeven dan in straffen'. Dus ze moeten zwaar oppassen met bestraffingen. Een mens kan misleid zijn door anderen over Islam. Er kwam bijvoorbeeld iemand naar Omar ibn Khattab en zei, 'Ik heb hem gedoodt, omdat hij Islam verliet' en Omar ibn Khattab vroeg aan hem, 'Heb je hem kansen gegeven om terug te keren' die man zei, 'Nee' dus Omar ibn Khattab werd boos en zei, 'O Allah, ik ben onschuldig aan wat hij deed'.

Een ander keer tijdens oorlog werd iemand gedoodt door een Sahaba en net voor zijn dood zei die man, 'Ik getuig dat niemand het waard is dan God en ik getuig dat Mohammad zijn boodschapper is'. En toch werd hij gedoodt. Toen dit nieuws profeet Mohammad bereikte zei hij, 'Waarom deed je dat?!' Hij zei, 'Dat zei hij uit angst voor het zwaard, O boodschapper van God' en profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, zei, 'Ik was niet gestuurd om hun harten te openen en te kijken of ze werkelijk geloven!!' [Saheeh Hadith]. 

Dus kop eraf is niet makkelijk en geen spel. Leven en dood zijn een van de belangrijkste dingen in het leven. Alles moet goed onderzocht worden en dan pas kan God's straf worden uitgevoerdt op hem of haar. Degene die met Shariah berecht plaatst het niet boven God. God heeft zelf de Shariah geopenbaard, zodat er rechtvaardige berechting op aarde plaatsvindt, want zonder wet overleef je niet meer dan 5 min. Dat een man een fout maakt, wilt niet zeggen dat Islam fout is. Dat Bush nu onschuldigen in Irak doodt, is niet de schuld van Christendom. De bijbel leert om te vergeven, hij doet dat niet. Moet ik nu Christendom beschuldigen voor een dombo als hij? Nee toch, het is dus mischien de fout van die man, niet Islam. De profeet Mohammad heeft bevolen om afvalligen te doden in Bukharie en Muslim, dat is de tweede bron van Shariah. De Qur'an geeft geen doodstraf op afvalligheid, het geeft vrijheid van religie zoals de Hadith's dat ook doen. Maar weggaan kan niet meer.

Koran 4:80. Wie de boodschapper gehoorzaamt, gehoorzaamt inderdaad God.

Welke redenen heb je om Islam te verwerpen ?

Vroeg ik jou wat?
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 01:22

Beste moslims, je halen telkens theoretische stukken naar voren als zijnde bewijs dat islam/sharia perfect zijn. Dat zegt mij helemaal niets. Lege hulzen en dooie mussen.

Mijn vraag aan jullie: Toets die theorie eens aan de praktijk, kom met voorbeelden uit die praktijk(geen incidentele voorbeelden, maar waar sprake is van structurele rechtvaardigheid en vrede voor iedereen, niet alleen voor moslims) en toon mij aan dat het perfect is.

Mijn volgende vraag: Waarom zijn landen als Iran en Afganistan onder de taliban tot dicataturen vervallen.

Succes.

Ps. voer tegelijkertijd de zomertijd hier in.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 01:39

Mooi he... Hoe hij de vraag ontwijkt.En ik stel hem ook nog aan een ander.Jammer dat er nu niet ipv zo maar wat aan te nemen,boeken er bij worden gepakt. Open de Koran op dit onderwerp en leg de Sharia er eens naast.Laten we eens kijken of die man gegrond gek is. 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 14:15
Theoretisch geleuter lukt nog wel. Praat vooral niet over de helse praktijk.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 14:58

De Islaam is veel veel toleranter dan jouw godsdienst PP. Hier een gedicht van Mevlana.

Kom, kom weer opnieuw!
Wie je ook bent,
gelovig of ongelovig, ketter of vuuraanbidder.
Ook al heb je wel honderd keer je beloftes gebroken.
Onze deur is niet de deur van wanhoop,
Kom, en kom weer opnieuw!

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 18:41
Ogenschijnlijke tegenstrijdigheden op inhoud lijken me een stimulans om bij dingen stil te staan en maken het zo misschien soms wel makkelijker om tot een begrip te komen.
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 09:08

We wachten op antwoord ? of accepteren jullie dat er fouten in de bijbel zitten.

Post.... geef maar antwoord. De bijbel is toch gods woord ?

2 Kronieken 36:9. Jojachin was acht jaar oud toen hij koning werd.
Drie maanden en tien dagen regeerde hij in Jeruzalem [Let op die tien dagen die in deze vers worden toegevoegd].

2 Koningen 24:8. Jojachin was achttien jaar oud toen hij koning werd. Drie maanden regeerde hij in Jeruzalem.

Heb je nog wel het lef om er nog een verhaaltje omheen te bouwen ?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 09:28
In eerste instantie geplaatst door Murat

We wachten op antwoord ? of accepteren jullie dat er fouten in de bijbel zitten.

Post.... geef maar antwoord. De bijbel is toch gods woord ?

2 Kronieken 36:9. Jojachin was acht jaar oud toen hij koning werd.
Drie maanden en tien dagen regeerde hij in Jeruzalem [Let op die tien dagen die in deze vers worden toegevoegd].

2 Koningen 24:8. Jojachin was achttien jaar oud toen hij koning werd. Drie maanden regeerde hij in Jeruzalem.

Heb je nog wel het lef om er nog een verhaaltje omheen te bouwen ?

De Bijbel is niet Gods woord....... In de Bijbel staat Gods woord.En ja er zitten tegenstrijdigheden in de Bijbel.Nu je dit weet kan je de Koran en de rest van de geschriften onderzoeken.Ben je al een stukje verder,met de vergelijking van Koran en Sharia?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 12:31

Ruud,

ff een vraagje aan jou, voor wie gelden het oude testament en nieuwe testament?

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 12:54
In Jezus zitten geen fouten en hij is ook Gods Woord (Johannes 1)...
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 13:56

Nog een keer vradig geef me antwoord. Als jouw bijbel gods woord is.

2 Kronieken 36:9. Jojachin was acht jaar oud toen hij koning werd.
Drie maanden en tien dagen regeerde hij in Jeruzalem [Let op die tien dagen die in deze vers worden toegevoegd].

2 Koningen 24:8. Jojachin was achttien jaar oud toen hij koning werd. Drie maanden regeerde hij in Jeruzalem.

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 14:03

In eerste instantie geplaatst door vradig

In Jezus zitten geen fouten en hij is ook Gods Woord (Johannes 1)...

we hebben het over de bijbel die momenteel in de omloop is, niet de oorspronkelijke versie (die helemaal verdwenen is).

Dus nogmaals, dit topic gaat over de tegenstrijdigheden die werden gevonden en hier werden neergezet.

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 14:11

Jezus is het woord van God, lees het Evangelie volgens Johannes hoofdstuk 1 maar eens.

Maar ok, een 'tegenstrijdigheid':
Nu de Farizee�n om hem (Jezus) heen stonden, stelde Jezus hun deze vraag: Wat denkt u over de messias? Van wie is hij een zoon? 'Van David' antwoordden ze.
Jezus vroeg: Hoe kan David hem dan, ge�nspireerd door de Geest, Heer noemen? Want Hij zegt: De Heer sprak tot mijn Heer: Neem plaats aan mijn rechterhand, tot ik je vijanden onder je voeten heb gelegd. Als David hem dus Heer noemt, hoe kan hij dan zijn zoon zijn?
(Matthe�s 22:41-45) (David: verwijzing naar Psalm 110)

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 14:35

Nog een keer Vradig ik wil antwoord. De bijbel is toch gods woord.

2 Kronieken 36:9. Jojachin was acht jaar oud toen hij koning werd.
Drie maanden en tien dagen regeerde hij in Jeruzalem [Let op die tien dagen die in deze vers worden toegevoegd].

2 Koningen 24:8. Jojachin was achttien jaar oud toen hij koning werd. Drie maanden regeerde hij in Jeruzalem.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 16:52
De Bijbel is niet Gods woord....... In de Bijbel staat Gods woord. En ja er zitten tegenstrijdigheden in de Bijbel.

Welke redenen heb je om Islam te verwerpen dan?
Dat is precies wat wij geloven, wat van God komt, daar geloven wij in, wat niet van Hem komt, dat nemen wij niet.
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 17:10
Hallo allemaal,

Echt heel indrukwekkend allemaal wat ik hier allemaal lees, maar echte kennis haal ik toch uit islamitishe boeken. Hier wordt te veel gedicuseerd jammer genoeg en soms zonder bewijs materiaal.

Ik ga een nieuwe topic openen over bepaalde dingen die ik weten over de Chritenen!!!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 18:02
In eerste instantie geplaatst door Murat

We wachten op antwoord�? of accepteren jullie dat er
fouten in de bijbel zitten.

Post....�geef maar antwoord. De bijbel is toch gods woord ?

2 Kronieken 36:9. Jojachin was acht jaar oud toen hij koning werd.
Drie maanden en tien dagen regeerde hij in Jeruzalem [Let op die tien
dagen die in deze vers worden toegevoegd].
2 Koningen 24:8. Jojachin was achttien jaar oud toen hij koning werd.
Drie maanden regeerde hij in Jeruzalem.

Heb je nog wel het lef om er nog een verhaaltje omheen te bouwen ?

Verbijsterend!
hoe is het mogelijk dat redelijk intelligente mensen zich verslikken in
futiliteiten en stekeblind zijn voor de strekking van de bijbelse boodschap
en met name voor het evangelie, dat het allerbeste nieuws bevat dat ooit
verkondigd werd... of moet ik toch twijfelen aan jullie
bevattingsvermogen?

Murat, jullie kunnen niet anders dan met overbekende ogenschijnlijke
tegenstrijdigheden op de proppen komen. Eigenlijk zonde van de tijd om
er op in te gaan, maar OK, voor de zoveelste keer:

1. Je weet helemaal niet of die verschillen van OT teksten ook in de
oorspronkelijke Hebreeuwse tekst (zoals gevonden in Qumran) voorkomt.

2. Voor Christenen is het helemaal niet belangrijk of de tekst letter voor
letter "klopt". Het gaat veel meer om de inhoud, om de strekking; om wat
God door de Bijbel en het Evangelie heen tot ons wil zeggen. Er staat ook:
De letter doodt en de Geest doet leven; Als je je blind staart op de letter
van de tekst dan ontgaat je de betekenis die God er in gelegd heeft en
ben je in feite al dood.

3. De verschillen zijn juist een bewijs van de oorspronkelijkheid van de
Bijbel. Als er mee geknoeid zou zijn, dan zouden die verschillen er allang
uit geschrapt zijn. Dat is toch het eerste wat je doet om een boodschap
aannemelijk te maken; zorgen dat er geen ogenschijnlijke
tegenstrijdigheden in voorkomen? Dat is met de Koran dus wel gebeurd.

Mohammed heeft eerdere soera's vervangen door andere (abrogatie). Pas
veel later werd er een verzameling van soera's aangelegd en
opgeschreven uit mondelinge overlevering. Er waren verschillende
lezingen in omloop, waarvan er 1 uiteindelijk door de derde kalief
uitgekozen is als de enige ware Koran. Het moge duidelijk zijn dat die
Koran, die jullie als de enige echte kennen, niet dezelfde is als de
woorden die de profeet gedicteerd kreeg.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 19:07
Wie maakt zich druk over een religie die toch al bergafwaarts gaat ;)... is dit het teken dat zelfs de islam al moet vastbinden aan christelijke fabeltjes ... ok, dit was iets te laconiek
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 20:42
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

De Bijbel is niet Gods woord....... In de Bijbel staat Gods woord. En ja er zitten tegenstrijdigheden in de Bijbel.

Welke redenen heb je om Islam te verwerpen dan?
Dat is precies wat wij geloven, wat van God komt, daar geloven wij in, wat niet van Hem komt, dat nemen wij niet.
Als jij de Koran goed gelezen had,dan had jij geweten dat er stukken in staan die niet gevolgd dienen te worden.Toch doen veel islamieten het,omdat ze de verkeerde intenties hebben.Verder verwerp ik niets,ik voel me gewoon goed bij de leer van Jezus en de tien geboden.In mijn jeugd was ik crimineel en dat heb ik via zijn leer veranderd.Wil jij mij dan vertellen dat zijn weg niet goed is?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 20:49
In eerste instantie geplaatst door vradig

In Jezus zitten geen fouten en hij is ook Gods Woord (Johannes 1)...
Dank u.
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 07:48

In eerste instantie geplaatst door Postpentacost

Dat is toch het eerste wat je doet om een boodschap
aannemelijk te maken; zorgen dat er geen ogenschijnlijke
tegenstrijdigheden in voorkomen? Dat is met de Koran
dus wel gebeurd.

Bravo, stap 1: toegeven dat er in de qor'aan geen tegenstrijdigheden voorkomen

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 08:38

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Murat

We wachten op antwoord ? of accepteren jullie dat er
fouten in de bijbel zitten.

Post.... geef maar antwoord. De bijbel is toch gods woord ?

2 Kronieken 36:9. Jojachin was acht jaar oud toen hij koning werd.
Drie maanden en tien dagen regeerde hij in Jeruzalem [Let op die tien
dagen die in deze vers worden toegevoegd].
2 Koningen 24:8. Jojachin was achttien jaar oud toen hij koning werd.
Drie maanden regeerde hij in Jeruzalem.

Heb je nog wel het lef om er nog een verhaaltje omheen te bouwen ?

Verbijsterend!
hoe is het mogelijk dat redelijk intelligente mensen zich verslikken in
futiliteiten en stekeblind zijn voor de strekking van de bijbelse boodschap
en met name voor het evangelie, dat het allerbeste nieuws bevat dat ooit
verkondigd werd... of moet ik toch twijfelen aan jullie
bevattingsvermogen?

Murat, jullie kunnen niet anders dan met overbekende ogenschijnlijke
tegenstrijdigheden op de proppen komen. Eigenlijk zonde van de tijd om
er op in te gaan, maar OK, voor de zoveelste keer:

1. Je weet helemaal niet of die verschillen van OT teksten ook in de
oorspronkelijke Hebreeuwse tekst (zoals gevonden in Qumran) voorkomt.

2. Voor Christenen is het helemaal niet belangrijk of de tekst letter voor
letter "klopt". Het gaat veel meer om de inhoud, om de strekking; om wat
God door de Bijbel en het Evangelie heen tot ons wil zeggen. Er staat ook:
De letter doodt en de Geest doet leven; Als je je blind staart op de letter
van de tekst dan ontgaat je de betekenis die God er in gelegd heeft en
ben je in feite al dood.

3. De verschillen zijn juist een bewijs van de oorspronkelijkheid van de
Bijbel. Als er mee geknoeid zou zijn, dan zouden die verschillen er allang
uit geschrapt zijn. Dat is toch het eerste wat je doet om een boodschap
aannemelijk te maken; zorgen dat er geen ogenschijnlijke
tegenstrijdigheden in voorkomen? Dat is met de Koran dus wel gebeurd.

Mohammed heeft eerdere soera's vervangen door andere (abrogatie). Pas
veel later werd er een verzameling van soera's aangelegd en
opgeschreven uit mondelinge overlevering. Er waren verschillende
lezingen in omloop, waarvan er 1 uiteindelijk door de derde kalief
uitgekozen is als de enige ware Koran. Het moge duidelijk zijn dat die
Koran, die jullie als de enige echte kennen, niet dezelfde is als de
woorden die de profeet gedicteerd kreeg.

Zwakke argumenten vriend. Je bouwt er weer een verhaaltje omheen. De bijbel is toch Gods woord ? Geef antwoord dan maar.

2 Kronieken 36:9. Jojachin was acht jaar oud toen hij koning werd.
Drie maanden en tien dagen regeerde hij in Jeruzalem [Let op die tien dagen die in deze vers worden toegevoegd].

2 Koningen 24:8. Jojachin was achttien jaar oud toen hij koning werd. Drie maanden regeerde hij in Jeruzalem.

Wat is het nauw acht jaar of achttien jaar ?

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 08:41

Creationisten die op bijbelse gronden uitgaan van een kosmos van slechts luttele duizenden jaren oud hebben bezwaar aangetekend tegen de oerknaltheorie. E�n creationist heeft een alternatieve interpretatie van de roodverschuiving geformuleerd die uitgaat van een bijbelse leeftijd van het heelal: de Kwantum_roodverschuiving. Deze interpretatie wordt echter door de meesten (inclusief creationisten) als pseudo-wetenschap beschouwd. Sommige versies van de oerknaltheorie zijn wel te combineren met de presentatie van het universum in het boeddhisme. In de Koran (21:30) staat: 'Hebben zij die ongelovig zijn dan niet gezien dat de hemelen en de aarde een samenhangende massa waren? Wij hebben ze toen van elkaar gescheiden en Wij hebben uit water al het levende gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?'

Bron: WWW.WIKIPEDIA.NL BIG BANG

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 10:42
[QUOTE=Murat]

De Islaam is veel veel toleranter dan jouw godsdienst PP. Hier een gedicht van Mevlana.

Leg dat uit aan o.a. homo's en exmoslims. Ze lachen je recht in je gezicht uit.

Kom, kom weer opnieuw!
Wie je ook bent,
gelovig of ongelovig, ketter of vuuraanbidder.
Ook al heb je wel honderd keer je beloftes gebroken.
Onze deur is niet de deur van wanhoop,
Kom, en kom weer opnieuw!

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.