Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Eenheid binnen de islam,

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Eenheid binnen de islam,
    Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 05:23

verwijderd omdat het van een dwaalgroepering kwam,

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 07:28

Salaam aleikom,

Er is geen eenheid in de islam. Er is verdeeldheid onder de islamitische richtingen / stromingen waarmee men te pas en te onpas preekt. Ik zou best willen dat er eenheid was maar dan wel op een humaine manier. Ik heb inderdaad eens een docu gezien over Paramaribo waar de synagoge en de moskee naast elkaar stonden. De Joodse gemeenschap kwamen de islamitische feestdagen meevieren en ook andersom. Stuur daar eens een miljoen moslims uit het Midden Oosten naar toe, kunnen ze nog wat leren. haha.

Salaam Nefetiti

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 09:00
moslima 82

Ukht let aub op wanneer je stukjes van het internet kopieert en plakt. Toen ik het stuk las, merkte ik dat er een ahmadiyya-geurtje aan de tekst kleeft. Kun je aub de herkomst van de tekst checken en eventueel verwijderen? Jazakallah khair
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 09:32

Asalaam Aleikum,

Klopt broeder Jiyuu...het is van de ahmadiyya-sekte. Toen ik las Instituut voor Islamitische Studies en publicaties wist ik het meteen.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 09:43
Wa alaikum salaam,

okay. ik had het vermoeden al. Niet dat ik tegen een eenheid binnen de Islam ben, maar bij deze sekte zitten er altijd wat addertjes onder het gras wanneer ze iets zeggen.

Onze Heilige Profeet sallalaho alaihi wasallam heeft ons gewaarschuwd tegen vele meningsverschillen in de latere tijd. Dit komt omdat er allerlei hypocriete moslims en joden zijn geweest die met nieuwigheden binnen de Islam, verdeeldheid hebben gezaaid.

Terug naar de perfecte Quran en terug naar de Soennah is onze weg. Dat is het advies geweest van onze Profeet sallalaho alaihi wasallam. Dus niet pappen en nathouden zoals de ahmadiyya sekte en hun leiders graag willen zien.

Die "moskee" waar ze in het bericht over spreken ken ik. Een heel groot (leeg) gebouw. En inderdaad eigendom van de Lahore ahmadiyyas.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 13:09

Salaam Aleykoum,

Ik heb het van deze site gehaald:

http://groups.msn.com/SiratElMustakiem/geloofsfeer.msnw?acti on=get_message&mview=0&ID_Message=21273&LastModi fied=4675576888693205950

Die zuster is ook tegen ahmedia meende ik,

ik zal de tekst verwijderen en haar even zeggen wat jullie zeiden,

ik weet wel dat sites met.org erop ook vaak van de ahmedia is.

DjazakAllah Ghairan voor de wijzing erop

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 13:31
Wat moet ik me precies bij deze "sekte" voorstellen?

Vatten zij de Koran anders of verkeerd op? 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 15:43

Beste Assur,

Dit topic voor een oproep voor eenheid binnen de islam is een lachertje. De tekst kwam van de Ahmadiyya Gemeenschap, geplaatst door Moslima 82.

Een gemeenschap die door velen niet erkend wordt (verdeelheid). Er zijn valse Korans in omloop waarvan men zegt dat de witte Koran die je in nederland vindt er ook 1 is. Sommige vertalingen kloppen niet helemaal en de oprichter wordt een oplichter genoemd: Mirza Ghulam Ahmad. Hij claimde een of andere messias te zijn. Maar het zijn wel moslims. Islam stelt dat alleen God kan oordelen over het geloof. Moslims mogen niet oordelen over het geloof van anderen. Dit principe gaat zelfs zo ver dat als de ene moslim de andere beschuldigt van ongeloof, er tenminste al 1 ongelovige is, diegene die de andere beschuldigde.

Ik lees zelf de Koran van Al Azhar, Cairo, Egypte. Maar pleit voor dat je mag geloven wat je wilt.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 16:15
Bedankt voor de uitleg Nefertiti,

Ik heb nog niet zo lang geleden een Koran gekocht. Niet van een Moslim maar gewoon in een Hollandse boekwinkel. En wat lees ik nu, deze Koran is vertaald onder auspicien van Hazrat Nirza Tahir Ahmad. Hoofd van de Ahmadiyya Moslim Gemeenschap.

Dit is dus waar we het over hebben. betekent dit, dat "mijn" Koran niet "goed" is.

Assur

 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 16:30
de Arabische Koran zelf is altijd hetzelfde, ook over nog eens duizend jaar zal het hetzelfde blijven. Het is alleen de vertaling van de interpretatie die anders is. Iedereen zal eroverheen lezen, maar als je het Arabisch ernaast houdt dan zal je al snel opmerken dat de interpretatie van de Ahmadiyya heel erg gericht is op hun eigen sekteleer. Daar zit het gevaar, want alle stukjes waar er kritiek is op hun leer, hebben ze in hun vertaling een aanpasssing gebracht die je op een dwaalspoor brengt.

Mijn advies: koop een betrouwbare vertaling van de Koran.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 16:38
De amadyyas zeggen dat er na de Profeet Mohamed (vrede zij met hem) nog een profeet is gekomen. Mirza Ghulam Ahmed claimde een profeet te zijn terwijl ALLAH Subhana Wa Ta'ala ons heeft duidelijk gemaakt dat er na Mohamed (vrede zij met hem) geen profeet meer zal komen. Mirza Ghulam Ahmed is gestorven terwijl hij zijn behoefte deed op de wc. (ALLAH Subhana Wa Ta'ala laat Zijn profeten niet op zo een beschamende en vernederende manier sterven en al zeker niet om ze in die toestand te laten vinden door iemand anders) De geleerden zijn het er al jaren over eens dat de ahmadiyyas GEEN Moslims zijn maar een afgedwaalde sekte. Wat die Koran betreft beste Assur weet ik het niet maar ik raad je aan om beter "De Edele Koran" te lezen als je nog geen Arabisch kunt lezen of de Engelse vertaling van Yusuf Ali. Je liet pas blijken dat je de Soennitische stroming wilde volgen dus dan raad ik je aan om alles wat met de Ahmadiyya te maken heeft links te laten liggen.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 16:40
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

de Arabische Koran zelf is altijd hetzelfde, ook over nog eens duizend jaar zal het hetzelfde blijven. Het is alleen de vertaling van de interpretatie die anders is. Iedereen zal eroverheen lezen, maar als je het Arabisch ernaast houdt dan zal je al snel opmerken dat de interpretatie van de Ahmadiyya heel erg gericht is op hun eigen sekteleer. Daar zit het gevaar, want alle stukjes waar er kritiek is op hun leer, hebben ze in hun vertaling een aanpasssing gebracht die je op een dwaalspoor brengt.

Mijn advies: koop een betrouwbare vertaling van de Koran.


Bedankt!


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 16:41
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

De amadyyas zeggen dat er na de Profeet Mohamed (vrede zij met hem) nog een profeet is gekomen. Mirza Ghulam Ahmed claimde een profeet te zijn terwijl ALLAH Subhana Wa Ta'ala ons heeft duidelijk gemaakt dat er na Mohamed (vrede zij met hem) geen profeet meer zal komen. Mirza Ghulam Ahmed is gestorven terwijl hij zijn behoefte deed op de wc. (ALLAH Subhana Wa Ta'ala laat Zijn profeten niet op zo een beschamende en vernederende manier sterven en al zeker niet om ze in die toestand te laten vinden door iemand anders) De geleerden zijn het er al jaren over eens dat de ahmadiyyas GEEN Moslims zijn maar een afgedwaalde sekte. Wat die Koran betreft beste Assur weet ik het niet maar ik raad je aan om beter "De Edele Koran" te lezen als je nog geen Arabisch kunt lezen of de Engelse vertaling van Yusuf Ali. Je liet pas blijken dat je de Soennitische stroming wilde volgen dus dan raad ik je aan om alles wat met de Ahmadiyya te maken heeft links te laten liggen.


Dank! Rahil Amin....
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 17:00
De offici�le ahmadiyya vlag zegt ook veel over wie ze zijn. De ster van het zionisme staat er duidelijk op, en trots dat ze erop zijn:


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 17:04
Misschien kan de zuster of iemand anders een ander mooi stuk over de eenheid binnen de Islam posten zodat we onze aandacht daarop kunnen richten. Jazakamullah
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 17:07
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

De amadyyas zeggen dat er na de Profeet Mohamed (vrede zij met hem) nog een profeet is gekomen. Mirza Ghulam Ahmed claimde een profeet te zijn terwijl ALLAH Subhana Wa Ta'ala ons heeft duidelijk gemaakt dat er na Mohamed (vrede zij met hem) geen profeet meer zal komen. Mirza Ghulam Ahmed is gestorven terwijl hij zijn behoefte deed op de wc. (ALLAH Subhana Wa Ta'ala laat Zijn profeten niet op zo een beschamende en vernederende manier sterven en al zeker niet om ze in die toestand te laten vinden door iemand anders) De geleerden zijn het er al jaren over eens dat de ahmadiyyas GEEN Moslims zijn maar een afgedwaalde sekte. Wat die Koran betreft beste Assur weet ik het niet maar ik raad je aan om beter "De Edele Koran" te lezen als je nog geen Arabisch kunt lezen of de Engelse vertaling van Yusuf Ali. Je liet pas blijken dat je de Soennitische stroming wilde volgen dus dan raad ik je aan om alles wat met de Ahmadiyya te maken heeft links te laten liggen.


die van Yussuf Ali is zeker goed
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 17:18
In eerste instantie geplaatst door Assur


In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

De amadyyas zeggen dat er na de Profeet Mohamed (vrede zij met hem) nog een profeet is gekomen. Mirza Ghulam Ahmed claimde een profeet te zijn terwijl ALLAH Subhana Wa Ta'ala ons heeft duidelijk gemaakt dat er na Mohamed (vrede zij met hem) geen profeet meer zal komen. Mirza Ghulam Ahmed is gestorven terwijl hij zijn behoefte deed op de wc. (ALLAH Subhana Wa Ta'ala laat Zijn profeten niet op zo een beschamende en vernederende manier sterven�en al zeker niet om ze in die toestand te laten vinden door iemand anders)�De geleerden zijn het er al jaren over eens dat de ahmadiyyas GEEN Moslims zijn maar een afgedwaalde sekte. Wat die Koran betreft beste Assur weet ik het niet maar ik raad je aan om beter "De Edele Koran" te lezen als je nog geen Arabisch kunt lezen of de Engelse vertaling van Yusuf Ali. Je liet pas blijken dat je de Soennitische stroming wilde volgen dus dan raad ik je aan om alles wat met de Ahmadiyya te maken heeft links te laten liggen.
Dank! Rahil Amin....


De Schepper laat mensen op de meest onwaarschijnlijke plaatsen overlijden. Wie weet val jij of ik morgen wel dood van onze fiets midden in een hondedrol
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 17:21
Maar wij zijn ook geen profeten.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 17:21
zal die drol je val niet breken dan?..
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 17:31
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 17:42
we lachen er wel om, maar...

ik zag een keer dat een jongen tijdens een ruzie was neergestoken met een mes en erna buiten in het grasveld in een hondendrol was gevallen. Niemand was er echt blij mee de arme jongen te helpen. Echt iedereen kneep de neus dicht voor de stank. Zelfs de politie die er pas later bij was.
Misschien dat daar het spreekwoord vandaan komt. Stank voor dank.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 02:12

Salaam Aleykoum,

de dood is niet iets waar je om kan lachen,

Hoe we doodgaan in die zelfde positie worden we later weer opgewekt,inshaAllah dat we in reine staat sterven,

sommige sterven tijdens hun gebed mashaAllah!

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 02:47

Salaam Aleikom,

(Rahil Amin schreef:

De geleerden zijn het er al jaren over eens dat de ahmadiyyas GEEN Moslims zijn maar een afgedwaalde sekte.)

Daarmee vraag ik me verschillende dingen af. Wie zijn die geleerden? Best belangrijk want het zijn tenslotten ook mensen, islmatische geleerden of niet en heeft Allah niet duidelijke gezegd dat het oordeel bij hem en hem alleen ligt?

Dit principe gaat zelfs zo ver dat als de ene moslim de andere beschuldigt van ongeloof, er tenminste al 1 ongelovige is, diegene die de andere beschuldigde.

Het is wel zo dat men zich geen goddelijk taak mag aannemen, dus in zoverre begrijp ik wel dat deze Mirza Ahmed niet geaccepteerd kan worden.

Om aan te tonen dat de verdeelheid inmens groot is blijkt uit dat het enen islamitische land het andere land beschimpt want elk land heeft zowat zijn eigen stroming. In Egypte kraken ze het selefisme af, de allevieten zijn geen moslims, de ibadhi moslims en ga zo maar eindeloos door. Teveel om uit mijn hoofd te noemen. Kortom, wat ik eigenlijk wil zeggen. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn in het resoluut benoem als ,niet moslims, en ten tweede, in welke sjiekh je je vertrouwen schenkt.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 03:06

Misschien heeft Allah het dan zo toch gewild.

"Als jouw Heer het had gewild, had Hij de mensen tot ��n gemeenschap gemaakt, maar zij bleven het oneens..." (Koran 11:118)

Nefertiti

Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 03:26
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

De offici�le ahmadiyya vlag zegt ook veel over wie ze zijn. De ster van het zionisme staat er duidelijk op, en trots dat ze erop zijn:


Jij bent echt lachewekkend. Ik zal voor je bidden.

De Zionistische ster bestaat ten eerste niet. Het is de Davidster, de ster van Koning David, volgens mij ook een profeet in de islam en in ieder geval de voorvader van de aardse vader van Jezus Christus. Dus je vervloekt de ster van het geslacht waar Jezus uit is voortgekomen.

Daarbij is de ster die je ziet geen Davidster. Het is gewoon een ster zoals je die op zoveel manieren kan tekenen. Je moet niet overal wat achter zoeken en dat voor jou karretje spannen.

Laat ik jou een vraag stellen: Steunt de Rooms-Katholieke Kerk Isra�l in zijn oorlogen? Ik zal meteen voor je antwoorden: Nee! Op veel Katholieke kerkgebouwen is symboliek aan te treffen, zo ook de Davidster. Staat deze ster dus voor zionisme, of steun daaraan? Ik denk het niet. Daarbij komt dat de Davidster wel iets ouder is dan het zionisme.

Nu terug naar het onderwerp.

Ik heb zelf ook een vertaling van de koran die fout zou zijn. Ik ben nog geen inhoudelijke verschillen tegengekomen met de koran die hier vaan geciteerd word. Het enige verschil zit hem in de nummering die ze ergens hebben omgegooid waardoor ik vaak een vers ernaast zit. Inhoudelijk dus geen verschil, in nummering wel.

Naar mijn weten is het in strijd met de islam om te geloven dat er na mohammed nog een profeet is gekomen. Als zij dat geloven dat zitten ze er inderdaad naast. Ze doen mij een beetje denken aan de Jehova's getuigen in het Christendom, de hebben ook hun eigen, anders vertaalde, Bijbel, e.d. Of de Mormonen die ineens ook in Mormon geloven en het boek van Mormon naast de Bijbel hebben.

Achjah, sektes en dwaalleren zijn er overal. Zorg dat je zelf genoeg kennis hebt om ze te herkennen. En bid God om jou de gaven van inzicht te schenken.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 04:52
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

De offici�le ahmadiyya vlag zegt ook veel over wie ze zijn. De ster van het zionisme staat er duidelijk op, en trots dat ze erop zijn:


Jij bent echt lachewekkend. Ik zal voor je bidden.

De Zionistische ster bestaat ten eerste niet. Het is de Davidster, de ster van Koning David, volgens mij ook een profeet in de islam en in ieder geval de voorvader van de aardse vader van Jezus Christus. Dus je vervloekt de ster van het geslacht waar Jezus uit is voortgekomen.

Daarbij is de ster die je ziet geen Davidster. Het is gewoon een ster zoals je die op zoveel manieren kan tekenen. Je moet niet overal wat achter zoeken en dat voor jou karretje spannen.

Laat ik jou een vraag stellen: Steunt de Rooms-Katholieke Kerk Isra�l in zijn oorlogen? Ik zal meteen voor je antwoorden: Nee! Op veel Katholieke kerkgebouwen is symboliek aan te treffen, zo ook de Davidster. Staat deze ster dus voor zionisme, of steun daaraan? Ik denk het niet. Daarbij komt dat de Davidster wel iets ouder is dan het zionisme.

Nu terug naar het onderwerp.

Ik heb zelf ook een vertaling van de koran die fout zou zijn. Ik ben nog geen inhoudelijke verschillen tegengekomen met de koran die hier vaan geciteerd word. Het enige verschil zit hem in de nummering die ze ergens hebben omgegooid waardoor ik vaak een vers ernaast zit. Inhoudelijk dus geen verschil, in nummering wel.

Naar mijn weten is het in strijd met de islam om te geloven dat er na mohammed nog een profeet is gekomen. Als zij dat geloven dat zitten ze er inderdaad naast. Ze doen mij een beetje denken aan de Jehova's getuigen in het Christendom, de hebben ook hun eigen, anders vertaalde, Bijbel, e.d. Of de Mormonen die ineens ook in Mormon geloven en het boek van Mormon naast de Bijbel hebben.

Achjah, sektes en dwaalleren zijn er overal. Zorg dat je zelf genoeg kennis hebt om ze te herkennen. En bid God om jou de gaven van inzicht te schenken.



Ik ken de ster, ik ken de sekte, ik weet hoe ze over Israel, het zionisme en joden denken. Ik weet ook waarom de normale jood niet met deze ster geassocieerd wil worden.

en bidt voor jezelf, jouw gebeden zijn van geen enkele nut, je kent mij niet en ik jou niet, dus hoe kan jij weten of ik niet e.e.a. al weet over dwaalsekten in geloven. Ik zal je vertellen dat ik niet op mijn luie stoel ben blijven zitten de laatste jaren, ik heb heel wat afgereisd, gezien en meegemaakt. Als ik een uitspraak doe, zeker als het over geloof gaat, zorg ik er eerst voor dat ik er 1000% zeker van ben. Dan pas doe ik een uitspraak.

Ik heb in dit geval met hun (aller)hoogste leiders gesprekken gehad, over toestanden in de wereld, joden zionisme etc etc. Ik weet wat hun standpunten zijn en waarin ze geloven. Daarom weet ik ook waarom ze de ster zo aanbidden in hun vlag. Ik ken hun hoogste leider in Nederland persoonlijk, en ik heb hun hoogste leider wereldwijd ook meerdere malen persoonlijk ontmoet. Jij ook?

Ik weet dat hun geloof niets met de Islam te maken heeft. Totaal niets. De Islam wordt door hen slechts gebruikt om meer fitnah, onenigheid en verdeeldheid te zaaien. En ik weet waarom ik dat zeg,
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 04:55

En waar deze sekte staat zie de volgende site:

 

www.ahmadiyya.8m.com/

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 06:09
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

De offici�le ahmadiyya vlag zegt ook veel over wie ze zijn. De ster van het zionisme staat er duidelijk op, en trots dat ze erop zijn:


Jij bent echt lachewekkend. Ik zal voor je bidden.

De Zionistische ster bestaat ten eerste niet. Het is de Davidster, de ster van Koning David, volgens mij ook een profeet in de islam en in ieder geval de voorvader van de aardse vader van Jezus Christus. Dus je vervloekt de ster van het geslacht waar Jezus uit is voortgekomen.

Daarbij is de ster die je ziet geen Davidster. Het is gewoon een ster zoals je die op zoveel manieren kan tekenen. Je moet niet overal wat achter zoeken en dat voor jou karretje spannen.

Laat ik jou een vraag stellen: Steunt de Rooms-Katholieke Kerk Isra�l in zijn oorlogen? Ik zal meteen voor je antwoorden: Nee! Op veel Katholieke kerkgebouwen is symboliek aan te treffen, zo ook de Davidster. Staat deze ster dus voor zionisme, of steun daaraan? Ik denk het niet. Daarbij komt dat de Davidster wel iets ouder is dan het zionisme.

Nu terug naar het onderwerp.

Ik heb zelf ook een vertaling van de koran die fout zou zijn. Ik ben nog geen inhoudelijke verschillen tegengekomen met de koran die hier vaan geciteerd word. Het enige verschil zit hem in de nummering die ze ergens hebben omgegooid waardoor ik vaak een vers ernaast zit. Inhoudelijk dus geen verschil, in nummering wel.

Naar mijn weten is het in strijd met de islam om te geloven dat er na mohammed nog een profeet is gekomen. Als zij dat geloven dat zitten ze er inderdaad naast. Ze doen mij een beetje denken aan de Jehova's getuigen in het Christendom, de hebben ook hun eigen, anders vertaalde, Bijbel, e.d. Of de Mormonen die ineens ook in Mormon geloven en het boek van Mormon naast de Bijbel hebben.

Achjah, sektes en dwaalleren zijn er overal. Zorg dat je zelf genoeg kennis hebt om ze te herkennen. En bid God om jou de gaven van inzicht te schenken.



Ik ken de ster, ik ken de sekte, ik weet hoe ze over Israel, het zionisme en joden denken. Ik weet ook waarom de normale jood niet met deze ster geassocieerd wil worden.

en bidt voor jezelf, jouw gebeden zijn van geen enkele nut, je kent mij niet en ik jou niet, dus hoe kan jij weten of ik niet e.e.a. al weet over dwaalsekten in geloven. Ik zal je vertellen dat ik niet op mijn luie stoel ben blijven zitten de laatste jaren, ik heb heel wat afgereisd, gezien en meegemaakt. Als ik een uitspraak doe, zeker als het over geloof gaat, zorg ik er eerst voor dat ik er 1000% zeker van ben. Dan pas doe ik een uitspraak.

Ik heb in dit geval met hun (aller)hoogste leiders gesprekken gehad, over toestanden in de wereld, joden zionisme etc etc. Ik weet wat hun standpunten zijn en waarin ze geloven. Daarom weet ik ook waarom ze de ster zo aanbidden in hun vlag. Ik ken hun hoogste leider in Nederland persoonlijk, en ik heb hun hoogste leider wereldwijd ook meerdere malen persoonlijk ontmoet. Jij ook?

Ik weet dat hun geloof niets met de Islam te maken heeft. Totaal niets. De Islam wordt door hen slechts gebruikt om meer fitnah, onenigheid en verdeeldheid te zaaien. En ik weet waarom ik dat zeg,

 

Dat jij de ster en de sekte kent is mooi. Dat jij de ster eigenlijk niet kent blijkt uit jou woorden. Het is de ster van koning David, en dat is niet deze ster maar de ster op de Israelische vlag, een opengewerkte ster dus. Een ster die veel ouder is dan welke vorm van zionisme dan ook. Hoe weet jij dat de doorsnee Jood niet met de Davidster geassocieerd wilt worden? Dat veel Joden niets met het zionisme te maken willen hebben weet iedereen. Deze ster is alleen niet van het zionisme. Ik denk dat Joden het nog eerder moeilijk hebben met die ster omdat ze die met miljoenen tegelijk opgespelt kregen tijdens WOII, er zit dus een lastige emotionele waarde aan die ster. Het is een ster die door een groep mensen gebruikt werd om, in hun ogen, 'minderwaardige' mensen aan te duiden.

Het is en blijft de ster van koning David en niet van de zionisten.

Dat jij de lijder hebt gesproken van deze sekte vind ik prima. Dat jij het niet met zijn standpunten eens bent is ook jou goedrecht. Het is ook verder iets dat islamieten onderling maar uit vechten, iedere groep claimt namelijk gelijk te hebben, en ik wil daar niets mee te maken hebben. Ik vind het alleen zeer fout van jou om deze ster zo te besmeuren. En dan eigenlijk ook nog eens een andere ster dan op die vlag staat, dat jij ze met elkaar verbind is een gevolg van jou paranoide gedachtekronkels.

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 06:12

Beste Jiyuu,

Bonafatius heeft gelijk wat de davidster betreft. Maar dan in de oorspronkelijke vorm. Lees eens de boeken over de symbolieken in de geschiedenis van de religies. Daaruit blijkt dat welke meningen we vandaag de dag toezeggen aan de symbolieken helemaal verkeerd zijn. En niet alleen van de ster. Het is zeker interresant om eens te lezen over de 2000 jaren religiegeschiedenis. (Karin Armstrong) geeft je toch een andere kijk. By the way, de Islam komt er in dit boek erg goed vanaf. Alleen tja, de moslims maken er een potje van. 

Rahil Amin, als je wilt, kun je me mijn vraag eens uitleggen?

Salaam nefertiti

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 07:21

Trouwens, Moderators,  waarom krijgt Moslima 82 wel een verklaring van haar verwijderde post en ikke niet? Dat zit me nog steeds dwars.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.