Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe Taliban

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>
Schrijver
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Taliban
    Geplaatst op: 05 september 2006 om 10:49

In eerste instantie geplaatst door Wadee



Nee dat is niet extreem , overspel plegers , dieven en moordenaars horen inderdaad bestraft te worden   
Hoewel dat in de NL samenleving natuurlijk niet past maar dat doet niet ter zake. Alhamoe li Allah, we moeten elk vers van de Koran accepteren.

Medische hulp weigeren aan vrouwen ,zomaar mensen doodschieten omdat ze andersdenkend zijn ,onderwijs aan vrouwen verbieden......dit allen is wel extreem en geen niets maar dan ook NIETS te maken met Islam.

Zomaar mensen doodschieten, onderwijs verbieden, kan niet volgens de Islam natuurlijk, alleen geloof ik niet in de betrouwbaarheid van de ongelovigen en hypocrieten die moslims vermoorden en een excuus zoeken.

Ik hoop dat Allah ooit jullie ogen en harten kan openen en jullie barmhartig , liefdevol en vredelievend kunnen zijn.
Insha Allah, u ook en alle moslims en alle mensen.

Tip; lees eens de Qu'ran vertolkt en uitgelegt door Abdullah Yusuf Ali en misschien kan begrijp je er dan meer van.
De woorden van de nobele metgezellen en de geleerden die erna kwamen zijn beter. Zij kenden de koran beter dan Yusuf Ali (weet niet wie hij is) en waren van de beste generatie. Ik adviseer u om liever de tafsier van ibn kathier te lezen, en te beginnen bij hoofdstuk 1 en zo verder en zien wat met "ghayri almaghdoobi" wordt bedoeld.

Waalaykum Salaam


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 11:08
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door Wadee

Zoals de Profeet (VZMH) zei , geloof met gematigdheid en ga niet over tot het extreme

Sirata-ladina an'amta 'alayhim ghayril ma'dubi 'alayhim wa ladalin [Al Fatihah]vers 7

oftewel voor de niet moslims =

The Way of those on whom Thou hast bestowed Thy Grace,
Those whose (portion) is NOT WRATH
And who go not astray.

oftewel koester geen haat als je een ware Moslim bent, en leer vergevingsgezind te zijn!


Vergeet even de taliban, laten we naar de koran kijken en hiermee oordelen. Laten we theoretisch de strafwetten bekijken.

Een vraag aan u wadee. Als een Moslimleider de handen afhouwt van de dieven, is hij dan een extreem. Of de overspeler zweepslagen geeft. Of de moordende dief kruisigt en de zijn handen en voeten kruiselings afhouwt. Is dit extreem?   


Ja doe dat eens .De strafwetten en andere wetten bekijken doormiddel van de Koran:-) Laat ons eens zien of er mensen zijn die het  beter  willen weten dan al de Moslimgeleerden over de Shariah!!

Hier raak je de kern!!

Want de Koran kent maar enkele wetten. Die kun je op een hand tellen. Voor de rest is het intrepetatie.

Laten we eens een zaak maakt niet uit welke volledig bekijken en die dan vergelijken met de vier wetscholen en hun vele comentaar.

Laten we het vooral net heben over de Taliban en dergelijk gespuis. Laten we het eens hebben over de Moslims hier.

Weet je niks dan weet ik een hele sterke. nl Onder welke voorwaarden mag een moslim wonen in een niet Islamitisch land!!

 

 

 

 

 

Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 11:57
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

er bestaan geen radicale moslims   dat heeft de media verzonnen .

je hebt een moslim die  zijn heer allah vreest en het goede doet en het kwaad

vermijd en je hebt een zwake moslim die door het leven en saitan bezig word gehouden . moge allah hem vervloeken (saitan)voor dat jullie mij woorden weer gaan verdraaien



Jammer dat je niet op mijn punt ingaat, dat de Taliban hun medegelovigen (moslems) vermoorden. Of zijn dat dan in jouw visie allemaal zwakke moslims die het verdienen om te sterven en wel hier en nu? Eerlijk, oprecht, ik snap er geen bal van wie dan uitmaakt wat een goede en wat een zwakke moslim is. Zijn de taliban nu goede moslims? Of juist niet? Ik zie hen het kwade doen, nl. hun broeders en zusters tiraniseren. En als het dan goede moslims zijn, de taliban, waarom zijn al die andere Afghaanse moslims dan slechte moslims? En hoe weet je dat?
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 12:40
In eerste instantie geplaatst door Thorax

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

er bestaan geen radicale moslims   dat heeft de media verzonnen .

je hebt een moslim die  zijn heer allah vreest en het goede doet en het kwaad

vermijd en je hebt een zwake moslim die door het leven en saitan bezig word gehouden . moge allah hem vervloeken (saitan)voor dat jullie mij woorden weer gaan verdraaien



Jammer dat je niet op mijn punt ingaat, dat de Taliban hun medegelovigen (moslems) vermoorden. Of zijn dat dan in jouw visie allemaal zwakke moslims die het verdienen om te sterven en wel hier en nu? Eerlijk, oprecht, ik snap er geen bal van wie dan uitmaakt wat een goede en wat een zwakke moslim is. Zijn de taliban nu goede moslims? Of juist niet? Ik zie hen het kwade doen, nl. hun broeders en zusters tiraniseren. En als het dan goede moslims zijn, de taliban, waarom zijn al die andere Afghaanse moslims dan slechte moslims? En hoe weet je dat?


Ja ik hoor ook heel graag antwoorden op deze vragen.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 12:43
Gelukkig wonen we hier in Nederland. Wie een moord pleegt en wordt gepakt gaat gewoon de bak in. Tijd voor een mooi verhaal bij de rechtbank over je "religieuze motieven" bij het plegen van de moord kan ook nog wel even, eventueel gedocumenteerd aan de hand van de Winkler-Prins encyclopedie en de grote Bos-Atlas, maar dan is het verder gewoon: de bak in! Gelovig of niet!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 14:03
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste zusters en broeders in de islaam.

Als ik een dou`a zeg voor mijn broeders en zusters dan bedoel ik AL mijn broeders en zusters die onrecht wordt aangedaan in welke vorm dan ook !!

Nefretiti jij begint over mensen (mannen)GEEN PRAKTISEERENDE MOSLIMS in mijn ogen,die je lastig vallen wat heb dat met de taliban te maken???Ik wordt zovaak op straat lastig gevallen,door nederlanders, ik zie het verband niet???Of bedoel jij weer dat alle moslims zo zijn? Vreemd, ik ben ik NL nog nooit in een bus of op straat in mijn achterste geknepen of van voren betast. Hier wel vaker. Mannen zouden hier eens een jaar langer naar school moeten om te leren hoe met vrouwen om te gaan. Mijn echte punt was als dit al zoveel impact op mij maakte (vooral ook in het geval van mijn oude schoonmoeder) wat hebben de Afghaanse vrouwen dan toch moeten doorstaan. Dat leed is niet te overzien.

Assur ,wat is er mis met de boerka,niqaab,algehele bedekking als je die vrijwillig aandoet?jij draait heel veel dingen door elkaar heen.T.v. is verboden in de islaam ,als je naar nieuws kijkt of andere "nette"programma`s mag dat wel.Vindt jij dat allemaal ouderwets ofz?Dat is de soenah van onze geliefde profeet Mohammed,vrede zij met hem,en die horen we te volgen ,insha allah.

Ik begrijp jouw bovenstaande ook niet m.b.t. tot tv. Internet werd in de tijd van de Taliban verboden. Haram! Zelf hadden ze wel een website.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken en onze broeders en zusters sabr geven die onderdrukt worden,amien.

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Nefertiti

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 14:33

Salaam aleikoum,

Taliban die vrouwen verkracht?

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoelahi ta3ala Wabarakatoehoe,


Ik heb het misschien ietswat verkeerd geformuleerd, ik doelde op mishandelingen/vernederingen, maar het zou mij niet verbazen als vrouwen daar ook werden verkracht.

Waarom hadden alle vrouwen de burka dan op tijdens de taliban.

Al ben je van top tot teen bedekt, dat weerhoudt sommige mannen er niet van om je anders te behandelen, geloof mij nou maar.

Beste Aghi Fi Dien Jiyuu, bedankt voor je reactie.

(Ja� tijdens het Taliban bewind werden ook mannen gestraft voor hun misdaden tegen vrouwen, maar dat verschijnt niet op je tv)


Dit vind ik op zich niet zo verbazendwekkend, we zien dit bijna overal in Arabische / 'Islamitische' landen. En soms komen worden de mannen helemaal wel niet gestraft omdat het altijd wel de schuld van de vrouw is. (Maakt niet uit wat er gebeurd.) Kijk maar naar bepaalde gebeurtenissen in Marokko.

Deze lieden zijn en waren berucht omdat ze vrouwen op straat verkrachtten, soms zelfs hun eigen moeder. Als je het niet gelooft, vraag het maar na bij een Afghaanse vriend of vriendin van je. Sommige van hen bidden niet eens� drinken alcohol, beroven mensen� Het zijn moslims bij naam, maar in werkelijkheid zijn het een stelletje pedofielen. Dit zijn de mensen tegen wie de Taliban aan het strijden was en tegen wie moeders, zussen en dochters beschermd moesten worden.

Ik vraag het me eerlijk gezegd af of het alleen maar de moslims zijn bij 'naam' die dit soort daden begaan. Ik heb een goede vriendin van Afghaanse afkomt en wat zij mij had verteld was niet bepaald echt positief over de Taliban en was ook niet echt vrouw-vriendelijk. Hoe de vrouwen daar werden/worde behandeld is gewoon onacceptabel en dat wil ik ook eens graag horen van mannen (moslims).

Wat ik je duidelijk wil maken ukhtee fi deen� is dat wij hier te maken hebben met �s werelds beste propaganda machine, mainstream nieuws. Ze werken effici�nt, zijn fascinerend, en uitermate slinks. Jammer genoeg blijft het onze bron voor het dagelijkse nieuws, roddels en propaganda � ziek�


Djazaakallahoe gairaan voor je heldere uitleg.

Thorax: Jiyuu's sympathie voor deze organisatie is al langer bekend op dit forum. Hij is helaas tot dusver nooit ontvankelijk geweest voor argumenten en bewijzen.

Hey Thorax, ik denk dat Jiyuu wel laat zien dat hij tenminste de moeite neemt om te reageren en hetgeen goed beargumenteerd wat hij plaatst. Of je het ermee eens, is natuurlijk een tweede.

Het erge van Jiyuu is dat hij - net als zijn Taliban-vrienden - zijn visie op de Taliban verbindt met een religieus thema, de jihad.

Wie een "echte" en onbevooroordeeld een documentaire wil bekijken, moet het lef eens hebben het volgende maar eens te bekijken en verderop "Beyond the veil" te beluisteren:

Ik heb de documentaire bekeken en het laat je op zich wel de andere kant van het verhaal zien. Maar toch, is alles dan gelogen? Beelden van vrouwen die worden mishandeld, een vrouw die wordt doodgeschoten op een voetbalveld etc. etc. ?

Ga mij niet vertellen dat het normaal hoe zij (Taliban) de vrouwen behandelden, want als wij het elders niet kunnen accepteren moeten wij dit ook niet van de Taliban accepteren....schreef Marocaantje...

Bezopte kedda, Zo is het. Op dit punt zijn we het eens toch?

Nefertiti

Ahlan Nefertiti,

Ik vind dat wij elke vorm van onrechtvaardigheid moeten afkeuren. Maakt niet uit wie / wat het doet.

Onze broeder heeft het ook al uitgelegd,over de beelden wat shirk is in de islaam ,bijv.Ik steun wel de taliban ,want het zijn onze broeders en zuster .

Ik denk ook niet echt dat iemand hier beweert dat zij geen moslims zijn. Maar het zijn ook maar mensen, en net zoals ik, kunnen ook zij fouten maken.


Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 15:26

Het feit dat het nu niet beter is maakt dat vrouwen mischien spijt hebben van hun beslissing .. maar maakt dat de voorgaande daden minder erg?

Dus ik mag iemand mishandelen .. als ze daarna verkracht wordt is die mishandeling ineens toegestaan? rare logica hebben jullie.
Kom verdorie op voor die vrouwen .. en wie het onrecht doet .. doet dat er eigenlijk toe? Heeft iedereen geen recht op een menswaardig bestaan .. man en vrouw.. klein en groot .. moslim.. christen.. jood.. boedist .. atheist... zijn het niet allemaal in de eerste plaats MENSEN?

xxx,

stampertje

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 15:36
In eerste instantie geplaatst door Thorax

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

er bestaan geen radicale moslims   dat heeft de media verzonnen .

je hebt een moslim die  zijn heer allah vreest en het goede doet en het kwaad

vermijd en je hebt een zwake moslim die door het leven en saitan bezig word gehouden . moge allah hem vervloeken (saitan)voor dat jullie mij woorden weer gaan verdraaien



Jammer dat je niet op mijn punt ingaat, dat de Taliban hun medegelovigen (moslems) vermoorden. Of zijn dat dan in jouw visie allemaal zwakke moslims die het verdienen om te sterven en wel hier en nu? Eerlijk, oprecht, ik snap er geen bal van wie dan uitmaakt wat een goede en wat een zwakke moslim is. Zijn de taliban nu goede moslims? Of juist niet? Ik zie hen het kwade doen, nl. hun broeders en zusters tiraniseren. En als het dan goede moslims zijn, de taliban, waarom zijn al die andere Afghaanse moslims dan slechte moslims? En hoe weet je dat?

 

heb je daar bewijzen voor dat de taliban dat deed ?.

nee ik heb geen bewijzen nog gezien behalf de luigens van de westerse media.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 15:38

ok ff wedervraag .. heeft er iemand bewijzen dat het leugens zijn?
Jullie vragen konstant bewijzen .. maar hebben jullie die zelf?

Al het negatieve als propaganda afschilderen is wel h��l makkelijk.

Trouwens .. om ff bewijs aan te halen .. Marocaantje spreekt over afgaanse vriendin .. lees eens wat zij zegt ... mischien worden dan jullie ogen geopend.

Of is die vriendin ook propaganda?

xxx,

stampertje

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 15:55

Taqwaa schreef:

heb je daar bewijzen voor dat de taliban dat deed ?.

nee ik heb geen bewijzen nog gezien behalf de luigens van de westerse media.

Niet te geloven!! De foto's, het filmmateriaal, ooggetuigen, Het is al zovaak bewezen. Niet alleen door de westerse media maar ook door de media hier in het Midden Oosten. Ik begrijp werkelijk niet waarom je je ogen sluit voor dit leed. Hoe blind kun je zijn? Wat voel je? Heb je geen gevoel voor deze vrouwen? Misschien moet je het dan van een eens lezen over Rawa, waar vrouwen zelf vertellen. RAWA, the Revolutionary Association of the Women of Afghanistan, was established in Kabul, Afghanistan, in 1977 as an independent political/social organization of Afghan women fighting for human rights and for social justice in Afghanistan.  http://www.rawa.org/f-hang.htm

Salaam Nefertiti

 

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 16:09

Beste Nefertiti,

Het spijt me te zeggen, maar ook zo wordt de islam vorm gegeven, alle mooie theorieen ten spijt.

De praktijk wijst uit dat intolerantie des mensen eigen is. Bij de democraat, bij de christen, bij de communist, maar ook bij de moslim.

De duivel is overal.

Ik wou dat het anders was.

groet,

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 16:24
@ Marocaantje: je hebt gelijk wat betreft Jiyuu: hij neemt steeds de moeite om te reageren. Ook te beargumenteren. En dat is in hem te prijzen. Dat ik het niet eens ben met zijn redenering tav de Taliban heeft voor wat mij betreft te maken met het feit dat hij meer suggereert dan bewijst. 
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 16:30

Salaam aleikom,

Beste PP,

Ik beleef duidelijk een andere vorm van de islam. Maar dat mag niet, want dan ben je een afvallige en moet je volgens de Taliban dood.  En sommige hier knuffelen die Taliban en zijn blind in hun hart en vertroebeld in hun geest. Mijn hoop is dat er een wereld gevestigd zal worden, waarin mensen in staat zullen zijn om in vrede met elkaar te leven ongeacht hun ras of religie. Maar waarschijnlijk ben ik naief.

Kan er niet veel meer over zeggen.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 16:40
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Salaam aleikoum,

Taliban die vrouwen verkracht?

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoelahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Salaam aleikoum,

Ik heb het misschien ietswat verkeerd geformuleerd, ik doelde op mishandelingen/vernederingen, maar het zou mij niet verbazen als vrouwen daar ook werden verkracht.

Wat voor bewijzen heeft u hiervoor, �het zou mij� is een vermoeden en vormt geen grondslag binnen de Islam. Integendeel, de Islam schrijft ons voor om positief te denken over onze broeders en zusters, tenzij ons een sterk bewijs toekomt.

Waarom hadden alle vrouwen de burka dan op tijdens de taliban.

Al ben je van top tot teen bedekt, dat weerhoudt sommige mannen er niet van om je anders te behandelen, geloof mij nou maar.

Dat begrijp ik, maar we hebben het nu over de taliban als overheid die bij het overnemen van de staat meteen de vrouw verplichtte om aan de kledingsvoorschriften te voldoen, waarom zou je dit doen. Dit deden zij met een overtuigend geloof in de Koran die de hijaab of niqaab verplicht stelt. Zij probeerden op deze wijze ontucht en verkrachtingen uit te bannen die veel voorkwam v��r de taliban.

Het doet me een verdriet om te zien dat de taliban door moslims beschuldigt wordt van deze grote zonde. Zonder bewijzen spreekt men zich uit over onze moslimbroeders en zusters van de taliban die zich nu verzetten en jihaad voeren voor onze oemmah. Wie komt op voor de vele moslimkinderen die zijn gestorven, wie bekommert zich om hen. Moge Allah ze doen slagen.

In de koran staat:

Yaa ayyuha alladhiena aamanoe ijtaniboe kathieran mina adhan inna ba3da adhanna ietm.

O jullie die geloven vermijd de meeste vermoedens, zeker bepaalde vermoedens zijn een zonde.

Ook staat er:

Jaa ayyoeha alladhiena amanoe inn jaa�akoem faasiqoen binaba�ien fatabayannoe.  An toesiboe qawmann bijahaalatinn fatsubihu 3ala maa fa3altoem naadhimien.

Als een zondaar bij jullie komt met een boodschap, zoek dit dan uit door de waarheid te vinden. Want anders zullen jullie een volk treffen in onwetendheid en zullen jullie spijt hebben van hetgeen jullie hebben gedaan.

Ongeveer vertaalt. De verzen staan in het begin van hoofdstuk 49 zuster. Moge Allah ons vergeven.

Salaam aleikoum,

Dit vind ik op zich niet zo verbazendwekkend, we zien dit bijna overal in Arabische / 'Islamitische' landen. En soms komen worden de mannen helemaal wel niet gestraft omdat het altijd wel de schuld van de vrouw is. (Maakt niet uit wat er gebeurd.) Kijk maar naar bepaalde gebeurtenissen in Marokko.

Wat voor gebeurtenissen in Marokko, we hebben het hier over koranstudenten die hun leven wijden aan de koran en geprobeerd hebben een rechtvaardige Islamitische staat te stichten.

Ik heb de documentaire bekeken en het laat je op zich wel de andere kant van het verhaal zien. Maar toch, is alles dan gelogen? Beelden van vrouwen die worden mishandeld, een vrouw die wordt doodgeschoten op een voetbalveld etc. etc. ?

Kunt u alleen de beelden zien en verkeerde onrechtvaardige vermoedens bedenken over waarom. Kan het niet zijn dat haar leven in rechtvaardigheid is ontnomen. Kan het niet bij u opkomen dat er vrouwen zijn die overspel plegen en de doodstraf- middels steninging weliswaar- hebben. Of een leven voor een leven op dezelfde wijze?

Moge Allah ons vergeven

salaam aleikoum,



15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 16:55
[QUOTE=3abd Arra7maan]
[QUOTE=Marocaantje]

Kan het niet zijn dat haar leven in rechtvaardigheid is ontnomen. Kan het niet bij u opkomen dat er vrouwen zijn die overspel plegen en de doodstraf- middels steninging weliswaar- hebben.

Dit heeft allemaal bitter weinig met Jezus van doen. Wat doet die eigenlijk in de Koran?
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 17:15

Salaam aleikom 3abd Arra7maan,

http://www.rawa.org/time.htm  Veel over te vinden hoor op internet.

Maar het zullen wel weer leugens zijn....

Moge Allah ons vergeven.

Nefertiti

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2006 om 22:10

Als er 'moslim'danwel 'islam' voor staat dan lijkt het allemaal goed te wezen, hoe onmenselijk hun misdaden dan ook waren. De hele kast met leugens, ontkenningen, bagatelisering, verwijten naar anderen die niet-moslimzijn, etc. wordt losgetrokken. Dit chrononische gebrek aan zelfreflektie is het grote manco binnen de hedendaagse moslimgemeenschap.

groet,

PP 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 09:02
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Taqwaa schreef:

heb je daar bewijzen voor dat de taliban dat deed ?.

nee ik heb geen bewijzen nog gezien behalf de luigens van de westerse media.

Niet te geloven!! De foto's, het filmmateriaal, ooggetuigen, Het is al zovaak bewezen. Niet alleen door de westerse media maar ook door de media hier in het Midden Oosten. Ik begrijp werkelijk niet waarom je je ogen sluit voor dit leed. Hoe blind kun je zijn? Wat voel je? Heb je geen gevoel voor deze vrouwen? Misschien moet je het dan van een eens lezen over Rawa, waar vrouwen zelf vertellen. RAWA, the Revolutionary Association of the Women of Afghanistan, was established in Kabul, Afghanistan, in 1977 as an independent political/social organization of Afghan women fighting for human rights and for social justice in Afghanistan.  http://www.rawa.org/f-hang.htm

Salaam Nefertiti

 

 

tuurlijk zijn dat luigens over de taliban .

en en gevoel heb ik zeker  voor mijn zusters en broeders overal terwereld 

voor mijn jonge zusters die  verkracht worden door de beest amerikka  en israel

daar gaan jullie noooit een  onderwerp van maken ha?

daar zijn echte bewijzen voor  maar nee hoor daar hoor je niemand over .

en de gas kamer in amerikka ook niet  dat is helemaal normaal bij jullie ha .

maar als een islam land een  misdadiger  bestraft   dan is het niet goed .

moge allah de taliban doen terug keren  en hen bij staan

en hen imaan en vrees voor allah vermerderen allahumma amin.

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 09:11

een verkrachting is een verkrachting .. wie het ook doet ..

en wat mij betreft kan geen straf zwaar genoeg zijn .. eender wie dader is.
Maar vrouwenmishandeling (en medische hulp weigeren is OOK mishandeling) is ook vrouwenmishandeling .. eender wie het doet.
IK ben niet anti taliban.. ik ben anti onrecht en anti misbruik mishandeling en dwang ..

Wie de daders ook zijn . Ik ben ook totaal niet akkoord met beleid van Amerika . Maar wil dat zeggen dat de anderen gelijk hebben? ALs er ��n partij ongelijk heeft is dan andere partij per definitie juist? of kunnen zemischien allebei fout zijn ?

xxx,

stampertje

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 09:18

Maar waarom worde nu altijd die samenlevingen met een luchtje zo zwaar belicht.

Aan de Moslims zou ik willen zeggen dat de mensen die de taliban verdreven hebben ook zichzelf moslims noemen.

En aan de anderen niet moslims . De meeste staten waarin moslims wonen zijn niet echt agressief. en velen van hen zijn eerder bevriend met het westen dan vijandig.

Of wil iemand hier beweren dat turkeye , Marokko, Libie, Algerie, Sa, Indonesie geen Moslims zijn?

en Egypte  De Emiraten etc?

ik snap niet dat uitgerekend die regimes die een aanfluiting zijn voor de menselijkheid zo geprezen worden door sommige op dit board.

 

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 09:36
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Taqwaa schreef:

heb je daar bewijzen voor dat de taliban dat deed ?.

nee ik heb geen bewijzen nog gezien behalf de luigens van de westerse media.

Niet te geloven!! De foto's, het filmmateriaal, ooggetuigen, Het is al zovaak bewezen. Niet alleen door de westerse media maar ook door de media hier in het Midden Oosten. Ik begrijp werkelijk niet waarom je je ogen sluit voor dit leed. Hoe blind kun je zijn? Wat voel je? Heb je geen gevoel voor deze vrouwen? Misschien moet je het dan van een eens lezen over Rawa, waar vrouwen zelf vertellen. RAWA, the Revolutionary Association of the Women of Afghanistan, was established in Kabul, Afghanistan, in 1977 as an independent political/social organization of Afghan women fighting for human rights and for social justice in Afghanistan.  http://www.rawa.org/f-hang.htm

Salaam Nefertiti

 

 

tuurlijk zijn dat luigens over de taliban .

en en gevoel heb ik zeker  voor mijn zusters en broeders overal terwereld 

voor mijn jonge zusters die  verkracht worden door de beest amerikka  en israel

daar gaan jullie noooit een  onderwerp van maken ha?

daar zijn echte bewijzen voor  maar nee hoor daar hoor je niemand over .

en de gas kamer in amerikka ook niet  dat is helemaal normaal bij jullie ha .

maar als een islam land een  misdadiger  bestraft   dan is het niet goed .

moge allah de taliban doen terug keren  en hen bij staan

en hen imaan en vrees voor allah vermerderen allahumma amin.

 

De leugens, zoals jij ze noemt,  worden verteld door de Afghaanse vrouwen zelf!

Wat een dubbele belediging voor die vrouwen die het na kunnen vertellen en dan nog als leugenaarsters worden bestempelt, notabene op hun eigen site.

Een misdaad is een misdaad door wie ook gedaan. Moge Allah ons wijsheid en inzicht geven.

Nefertiti    (btw, wie bedoel je met jullie???????????????)

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:17

ja de afgaanse sjiten die omgekocht zijn door de amerikka om zogenaamd een verhaal tedoen dat  triest lijkt dat kan ik ook en jij ook.

en ook al is het echt  de taliban zelf hebben daar niets mee temaken.

moge allah hen laten terug keren met limaan en vrees voor allah .

 

ps  ik dacht dat je geen moslim was.daarom zei ik jullie .astasmi7 daarvoor

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:25

salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Ik durf te beweren dat s.a,marokko,egypte,emiraten,enz hun leiders geen praktizerende moslims zijn want ze volgen niet de sharia,alleen wanneer het hun uitkomt mischien.Hoeveel leiders zijn er, zonder het volk te vragen ,op  de pluche troon gaan zitten ??Als er wel eerlijk wordt gekozen bijv,palestijnen,algerije,dan komt het de wereld niet goed uit en doen ze alles eraan om dat terug te draaien.    Al zouden alle rijke sjeiks hun zakaat betalen zou er geen armoede meer zijn onder hun bevolking,maar nee ze bouwen liever iets in de zee,dan hun islamitische verplichting na te komen,allahoe allam!Zo kan je nog veel meer voorbeelden geven.Egypte ,hij wil perse op de troon blijven zitten,ook al zegt de bevolking nee.Waarom zegt de big america daar niks tegen??Maar als het over de palestijnen gaat ,waar hamas door de bevolking is gekozen zonder vals te spelen zoals in egypte accepteerd de wereld dat niet!!Het is een grote pot nat.Onze moslimbroeders strijden voor een onafhankelijk tjetjenie,dat wordt weer niet goed gevonden,omdat ze bang zijn dat de sharia daar de wet wordt.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken en de overwinning geven aan de rechtvaardige ,amien.

Wasalaam aleikom wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:29
AMEEN!
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:30
allahumma amin
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 11:24

Jaja en hoeveel moslims zijn er dan in de wereld?

Een stuk of tien toevallig allen aanwezig op dit board:-) ?

 

 

 

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 14:21
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Ik durf te beweren dat s.a,marokko,egypte,emiraten,enz hun leiders geen praktizerende moslims zijn want ze volgen niet de sharia,alleen wanneer het hun uitkomt mischien.Hoeveel leiders zijn er, zonder het volk te vragen ,op  de pluche troon gaan zitten ??Als er wel eerlijk wordt gekozen bijv,palestijnen,algerije,dan komt het de wereld niet goed uit en doen ze alles eraan om dat terug te draaien.    Al zouden alle rijke sjeiks hun zakaat betalen zou er geen armoede meer zijn onder hun bevolking,maar nee ze bouwen liever iets in de zee,dan hun islamitische verplichting na te komen,allahoe allam!Zo kan je nog veel meer voorbeelden geven.Egypte ,hij wil perse op de troon blijven zitten,ook al zegt de bevolking nee.Waarom zegt de big america daar niks tegen??Maar als het over de palestijnen gaat ,waar hamas door de bevolking is gekozen zonder vals te spelen zoals in egypte accepteerd de wereld dat niet!!Het is een grote pot nat.Onze moslimbroeders strijden voor een onafhankelijk tjetjenie,dat wordt weer niet goed gevonden,omdat ze bang zijn dat de sharia daar de wet wordt.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken en de overwinning geven aan de rechtvaardige ,amien.

Wasalaam aleikom wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Salaam aleikom,

We zijn het vaak niet eens en dat ik over de sharia anders denk daar ben ik al voor uitgekomen. Toch sta ik niet onwillend tegenover je tekst. In dele ben ik het wel met je eens. Ik zal NOOIT de bewering maken dat deze leiders geen praktiserende moslims zijn, zover ga ik niet. Het zijn uiteindelijk zij die zich zullen moeten verantwoorden voor hun acties en niet het volk dat ze geleidt / gelijdt hebben.

Maar een grote pot nat is het wel. Egypte krijgt heel veel geld van de VS in ruil voor bemiddeling in het Midden Oosten en daarmee heeft de VS ook een vork in de pap als het om politiek gaat. Daar zijn veel egyptenaren boos om. Tijdperk Moebarak willen ze achter zich laten. (Actie groep Khifaya). Ze willen meer inspraak maar dan op een democratische manier zonder dwang, dus ook geen toestanden zoals in Afghanistan, Irak of Iran. Ze willen een stop op de martelingen van gevangenen, razzia's en massa arrestaties.  Samenspan, vrijheid van pers en meningsuiting, of tegen de regering spreken is allemaal nog verboden. Heb hier zelfs nog een lijst van liggen met wetsbepalingen daarover.

Andere kant is dat sommige groepen de staat weer islamitisch willen hebben maar toch is het merendeel daar niet echt voor te porren. Dat is economisch gezien ook bijna niet mogelijk. Daar ben ik natuurlijk blij om. Ik ben altijd nog gast in dit land en zolang de staat niet islamitisch wordt dan blijf ik hier nog ff,   want deze dame laat zich niet dwingen.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 14:52
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Ik durf te beweren dat s.a,marokko,egypte,emiraten,enz hun leiders geen praktizerende moslims zijn want ze volgen niet de sharia,alleen wanneer het hun uitkomt mischien.Hoeveel leiders zijn er, zonder het volk te vragen ,op  de pluche troon gaan zitten ??Als er wel eerlijk wordt gekozen bijv,palestijnen,algerije,dan komt het de wereld niet goed uit en doen ze alles eraan om dat terug te draaien.    Al zouden alle rijke sjeiks hun zakaat betalen zou er geen armoede meer zijn onder hun bevolking,maar nee ze bouwen liever iets in de zee,dan hun islamitische verplichting na te komen,allahoe allam!Zo kan je nog veel meer voorbeelden geven.Egypte ,hij wil perse op de troon blijven zitten,ook al zegt de bevolking nee.Waarom zegt de big america daar niks tegen??Maar als het over de palestijnen gaat ,waar hamas door de bevolking is gekozen zonder vals te spelen zoals in egypte accepteerd de wereld dat niet!!Het is een grote pot nat.Onze moslimbroeders strijden voor een onafhankelijk tjetjenie,dat wordt weer niet goed gevonden,omdat ze bang zijn dat de sharia daar de wet wordt.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken en de overwinning geven aan de rechtvaardige ,amien.

Wasalaam aleikom wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Ik wil je erop wijzen dat in zowel Irak als Afganistan verkiezingen zijn gehouden. De regeringen die er nu zitten zijn direkt gekozen vanuit het 'gewone' volk die snakt naar vrede.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 01:46

Salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Peter pan hier maak je weer de zelfde fout irak en afghanistan zijn volgens jou wel door het volk gekozen en daarom door jou geaccepteerd, maar  de palestijnen en algerije ,enz worden door het merendeel niet geaccepteerd maar zijn ook door het volk gekozen.Wat is het verschil?Jou geliefde regering in irak heeft vandaag 12 mensen opgehangen(doodstraf)Daar ben jij toch zo tegen ??

Nefertiti,ik krijg echt geen hoogte van je ?Je zegt als de regering islamitisch wordt dan ga je weg??Subhanallah.Juist als moslim zijnde(maar hoe ik je post leest en jij jezelf beschrijft ben je een "liberale moslima")willen we dat er juist een islamitische regering komt.Die de wetten van de sharia naleeft,insha allah!Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren wat mubarak wil zijn zoon laten regeren,allahoe allam!

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken ,amien

Waleikom salaam oem moussa.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.