Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wonderen van de islam in de natuur

 Post Reply Post Reply
Schrijver
r4mz1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 41
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote r4mz1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wonderen van de islam in de natuur
    Geplaatst op: 17 februari 2007 om 04:32
salaam alaikum,





je vindt ze ook terug op volgende link:
http://www.freewebs.com/islamiway/miracles.htm
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2007 om 01:29

Op zich is het altijd leuk om te zien wat de natuur oplevert. In dit geval waarschijnlijke prachtige dingen uit de islaam (ik kan geen arabisch lezen). Wat ik dan wel weer raar vind is dat alle andere "miracles" die minder nobele en soms zelft obsene beelden opleverd gecencureerd worden. Zijn dat dan geen wonderen uit de natuur? Of is dat toeval en alleen de dingen die in het straatje van de islaam passen zijn wonderen?

Kan iemand mij dan misschien vertellen wanneer iets een wonder is en wanneer het gewoon een "fout" is van de interpretatie door onze hersenen.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
*N*a*d*i*a Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *N*a*d*i*a Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2007 om 09:51
In eerste instantie geplaatst door Eelke

Op zich is het altijd leuk om te zien wat de natuur oplevert. In dit geval waarschijnlijke prachtige dingen uit de islaam (ik kan geen arabisch lezen). Wat ik dan wel weer raar vind is dat alle andere "miracles" die minder nobele en soms zelft obsene beelden opleverd gecencureerd worden. Zijn dat dan geen wonderen uit de natuur? Of is dat toeval en alleen de dingen die in het straatje van de islaam passen zijn wonderen?

Kan iemand mij dan misschien vertellen wanneer iets een wonder is en wanneer het gewoon een "fout" is van de interpretatie door onze hersenen.

Groet, groet Eelke



Wat bedoel je eigenlijk met alle andere miracles? Kun je een paar voorbeelden geven?
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2007 om 01:51

In eerste instantie geplaatst door *N*a*d*i*a

Wat bedoel je eigenlijk met alle andere miracles? Kun je een paar voorbeelden geven?

Je denkt toch niet dat bovenstaande plaatjes de enige dingen zijn die mensen in de natuur zien?

Neem bijvoorbeeld deze:

 Vreemde wolk

En daar zijn nog talloze andere van:

http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&gbv=2& amp; amp;rls=GGLJ%2CGGLJ%3A2006-43%2CGGLJ%3Aen&q=weird++cloud

En dan zijn dit nog nette plaatjes, ga maar een zoeken op **** en cactus. Dan kun je pas echt zien wat voor rare vormen er in de natuur voorkomen. Dan is de vraag zijn die "wonderen" uit het begin wel echt zo wonderlijk of gewoon toeval en lopen onze hersenen gewoon de verkeerde dingen te interpreteren

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
*N*a*d*i*a Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 26
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *N*a*d*i*a Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2007 om 13:35
In eerste instantie geplaatst door Eelke

In eerste instantie geplaatst door *N*a*d*i*a

Wat bedoel je eigenlijk met alle andere miracles? Kun je een paar voorbeelden geven?

Je denkt toch niet dat bovenstaande plaatjes de enige dingen zijn die mensen in de natuur zien?

Neem bijvoorbeeld deze:

 Vreemde wolk

En daar zijn nog talloze andere van:

http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&gbv=2& amp; amp; amp;rls=GGLJ%2CGGLJ%3A2006-43%2CGGLJ%3Aen&q=weird++cloud

En dan zijn dit nog nette plaatjes, ga maar een zoeken op **** en cactus. Dan kun je pas echt zien wat voor rare vormen er in de natuur voorkomen. Dan is de vraag zijn die "wonderen" uit het begin wel echt zo wonderlijk of gewoon toeval en lopen onze hersenen gewoon de verkeerde dingen te interpreteren

Groet, groet Eelke


Nou, ik denk eigenlijk dat deze hele wereld bestaat uit wonderen.
Elke dag maak je kleine wondertjes mee. Kijk maar alleen al naar jezelf:
Kijk naar je ogen. Je ogen nemen meer opnames per seconde dan de allerbeste camera. En je nagels: Ze zijn perfect gevormd: niet te hard, maar ook niet te zacht zodat je jezelf kan krabben zonder jezelf te verwonden. En wat dacht je van het wonder van geluk? Het wonder van leven? Het wonder van de hemelen?
Deze wonderen en vele andere bewijzen het bestaan van de Schepper, want Wie anders dan Allah kan dit allemaal hebben geschapen?
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 01:00

Zijn wij aanpast aan de wereld, of is de wereld aangepast aan ons. Ik denk het eerste jij waarschijnlijk het tweede. Daarnaast zie ikook de prachtigste dingen in de wereld om me heen, maar verbind dat dan niet direkt aan een schepper.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 01:12

 

Kun je, jezelf niet de vraag stellen of het wel zinvol is om als niet-Moslim de Schepper steeds in twijfel te trekken? Het is prima te stellen waar je voor staat, maar als je het fundament van de Islam blijft ontkennen, dan vraag ik mij toch wel af, welke basis er nog overblijft om een zinvolle discussie te voeren.

Vergeet niet dat de Schepper en de Koran ons dierbaar is. Categorische ontkenning kan op een gegeven moment tot stroefheid leiden in de discussie (althans bij mij).

  

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 03:46
Misschien zijn verschillen in mening per definitie zinvol. Als ik die voorbeelden hier zo zie, wordt mijn kritische ingesteldheid meteen wakker. In sommige foto's zie ik toevallige patronen, waarschijnlijk nogal losjes ge�nterpreteerd door gelovigen "self fulfilling prophecy". In andere foto's zie ik doorzichtig boerenbedrog.
Als ik dan zie hoe (niet noodzakelijk hier) sommige mensen op het hysterische af kunnen reageren op zaken die redelijk doorzichtig zijn, denk ik dat wat sceptische kanttekeningen niet misstaan.

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 04:20

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Kun je, jezelf niet de vraag stellen of het wel zinvol is om als niet-Moslim de Schepper steeds in twijfel te trekken? Het is prima te stellen waar je voor staat, maar als je het fundament van de Islam blijft ontkennen, dan vraag ik mij toch wel af, welke basis er nog overblijft om een zinvolle discussie te voeren.

Vergeet niet dat de Schepper en de Koran ons dierbaar is. Categorische ontkenning kan op een gegeven moment tot stroefheid leiden in de discussie (althans bij mij).

Natuurlijk ben ik mij er van bewust dat de schepper jullie dierbaar is. Maar waar ik me wel eens over verbaas is het gemak waarmee mensen dingen als een wonder opvatten, terwijl het fenomeen in talloze andere vormen ook voorkomt. In het geval van deze plaatjes zelf hele obsene dingen. Op sommige momenten krijg ik zelfs wel eens de indruk dan mensen bijgelovig worden en aan kwakzalverij doen. Is het bij een religie niet de bedoeling dat je je gezond verstand gebruikt en plaats van het te verliezen?

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 04:53
In eerste instantie geplaatst door Eelke

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Kun je, jezelf niet de vraag stellen of het wel zinvol is om als niet-Moslim de Schepper steeds in twijfel te trekken? Het is prima te stellen waar je voor staat, maar als je het fundament van de Islam blijft ontkennen, dan vraag ik mij toch wel af, welke basis er nog overblijft om een zinvolle discussie te voeren.

Vergeet niet dat de Schepper en de Koran ons dierbaar is. Categorische ontkenning kan op een gegeven moment tot stroefheid leiden in de discussie (althans bij mij).

Natuurlijk ben ik mij er van bewust dat de schepper jullie dierbaar is. Maar waar ik me wel eens over verbaas is het gemak waarmee mensen dingen als een wonder opvatten, terwijl het fenomeen in talloze andere vormen ook voorkomt. In het geval van deze plaatjes zelf hele obsene dingen. Op sommige momenten krijg ik zelfs wel eens de indruk dan mensen bijgelovig worden en aan kwakzalverij doen. Is het bij een religie niet de bedoeling dat je je gezond verstand gebruikt en plaats van het te verliezen?

Groet, groet Eelke

Is het bij een religie niet de bedoeling dat je je gezond verstand gebruikt en plaats van het te verliezen?

Absoluut en ik ga zeker niet anders beweren. Wat ik echter bedoel is dat het mij vooral opvalt dat de Schepper zo snel ontkend wordt (dit geld voor veel onderwerpen op dit forum). Wat ik bedoel te zeggen is dat het regelmatig ontkennen (dus het steeds hardop uitspreken) niet echt  iets posititiefs teweeg brengt! Verder begrijp ik je kwakzalfstandpunt best wel.

ps. is je voornaam Groet?

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 05:15
Uitspraak 1: "God/Allah bestaat"

Uitspraak 2: "God/Allah is denkbeeldig"

Twee gelijkwaardige uitspraken, die evenzeer als uitgangspunt bestaansrecht hebben. De vraag is dus eerder of je problemen hebt met ��n van de twee uitspraken. Verder ben ik het eens met Eelke: als Uitspraak 2 als uitgangspunt genomen wordt, is het opeens niet moeilijk om in te zien dat de kans groot is dat de aangehaald foto's toevallige patronen of bedrog weergeven, terwijl dit inzicht voor veel mensen die uitspraak 1 als uitgangspunt nemen, toch moeilijker naar boven komt.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 05:38

In eerste instantie geplaatst door Juan

Uitspraak 1: "God/Allah bestaat"

Uitspraak 2: "God/Allah is denkbeeldig"

Twee gelijkwaardige uitspraken, die evenzeer als uitgangspunt bestaansrecht hebben. De vraag is dus eerder of je problemen hebt met ��n van de twee uitspraken. Verder ben ik het eens met Eelke: als Uitspraak 2 als uitgangspunt genomen wordt, is het opeens niet moeilijk om in te zien dat de kans groot is dat de aangehaald foto's toevallige patronen of bedrog weergeven, terwijl dit inzicht voor veel mensen die uitspraak 1 als uitgangspunt nemen, toch moeilijker naar boven komt.

Ik benader het menselijk, niet wetenschappelijk Juan!

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 07:36
Waarmee je wilt zeggen... ?

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 07:55

Dat ik het menselijk benader en niet wetenschappelijk!

Dat is toch niet zo moeilijk te grijpen.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 08:06
dat begrijp ik wel, ik zie gewoon niet direct waarom je dit zegt. Maar goed, laat maar hoor.
Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Priscilla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 09:11

Uitspraak 1: "God/Allah bestaat"

Uitspraak 2: "God/Allah is denkbeeldig"

Twee gelijkwaardige uitspraken, die evenzeer als uitgangspunt bestaansrecht hebben. De vraag is dus eerder of je problemen hebt met ��n van de twee uitspraken. Verder ben ik het eens met Eelke: als Uitspraak 2 als uitgangspunt genomen wordt, is het opeens niet moeilijk om in te zien dat de kans groot is dat de aangehaald foto's toevallige patronen of bedrog weergeven, terwijl dit inzicht voor veel mensen die uitspraak 1 als uitgangspunt nemen, toch moeilijker naar boven komt.

Ik vraag me af hoe vaak en duidelijk Allah zich aan mensen die uitspraak 2 als uitgangspunt nemen zou moeten opdringen voor ze zouden inzien dat het geen toeval of inbeelding is.

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 09:30

In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Ik vraag me af hoe vaak en duidelijk Allah zich aan mensen die uitspraak 2 als uitgangspunt nemen zou moeten opdringen voor ze zouden inzien dat het geen toeval of inbeelding is.

1 keer is genoeg. Maar tot nu toe kan de wetenschap voor mij alles redelijk aannemlijk maken zonder een schepper te introduceren.

Maar even andersom: Ik vraag me af hoe vaak en duidelijk de wetenschap zich aan mensen die uitspraak 1 als uitgangspunt nemen zou moeten opdringen voor ze zouden inzien dat het wel toeval of inbeelding is.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 09:42
In eerste instantie geplaatst door Priscilla

Ik vraag me af hoe vaak en duidelijk Allah zich aan mensen die uitspraak 2 als uitgangspunt nemen zou moeten opdringen voor ze zouden inzien dat het geen toeval of inbeelding is.



En nog: Ik vraag me af waarom het voor sommige mensen die uitspraak 1 als uitgangspunt nemen, zo moeilijk is in te zien dat die verschijnselen berusten op toeval en bedrog, en dat dit niet per s� een conflict hoeft te betekenen voor hun geloof, maar dat dat gewoon getuigt van een heldere geest en een zeker realiteitsbesef.

Om het cru te stellen: ALS Allah bestaat, heeft hij verzekers wel wat beters te doen dan zijn naam in augurken te laten verschijnen, en zo ervoor te zorgen dat de toevallige ontdekker daar of een mooie bron van inkomsten aan heeft, of een zekere vorm van aanzien geniet? Gaat er geen lichtje branden dan?

Om het in zweeftaal te stellen: Een echte gelovige heeft geen augurk-met-naam nodig om in Allah te geloven.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 12:40

In eerste instantie geplaatst door Juan

dat begrijp ik wel, ik zie gewoon niet direct waarom je dit zegt. Maar goed, laat maar hoor.

Als je het echt niet begreep wil ik het best uitleggen, alhoewel, ik doe dit via onderstaande tekst. Hier staat het eigenlijk heel goed omschreven, beter dan ik kan verwoorden.

(je punt voor wat betreft Allah op augurken is valide)   

We refer to science and scientific facts when explaining Islam because some people only accept scientific facts. Materialists and both non- and anti-religious people have sought to exploit science to defy religion and give their ideas more prestige than they deserve. By doing so, they have misled and corrupted the minds of very many people. Therefore, we must learn how �to talk their language� in order to prove that science and technology do not contradict Islam. We have to turn the arguments of such people against them by evaluating them and then using them to guide people to the right way.

Such an approach is entirely permissible, for how can we dispute what such people say if we are not well-versed in their facts and ideas? The Qur�an urge us to reflect and study, to observe the stars and galaxies. They impress upon us the Magnificence of the Creator, exhort us to wander among people, and direct our attention to the miraculous nature of our organs and physical creation.

From atoms to the largest beings, from the first human being�s appearance on Earth until our final departure, the Qur�an places all creation before our eyes. Touching upon a multitude of facts, it tells us that those who truly fear God, among His servants, are those who have knowledge (35:28), and so encourages us to seek knowledge, to reflect and research. However, we must never forget that all such activities must comply with the spirit of the Qur�an. Otherwise, even though we claim to be following its advice and command, actually we will be moving away from it.

Science and its facts can and should be used to explain Islamic facts. But if we use them to show off our knowledge, whatever we say cannot influence our hearers in the right way, if at all. Bright and persuasive words and arguments lose their effectiveness if we have the wrong intention: they get as far as the listeners� eardrums and no further. Similarly, if our arguments seek to silence others instead of persuade them, it is we who will be responsible for blocking their way to a correct understanding. And so our effort will fail, and our goals remain unachieved.

However, if we try to persuade with a full and proper sincerity, even those who need such arguments to believe will receive their portion and benefit. Sometimes a sincere argument may be far more beneficial than one in which you spoke rather more freely and eloquently. Our primary aim when introducing science and scientific facts must be to win the pleasure of God, and we must present such knowledge according to our audience�s level.

Science cannot be regarded as superior to religion, and substantial Islamic issues cannot use science or modern scientific facts to justify or reinforce religion�s credibility. If we adopt such techniques, we are proclaiming that we ourselves have doubts about the truths of Islam and therefore need science to support them. In addition, we cannot accept science or scientific facts as absolute. Making science the decisive criteria for the Qur�an�s authenticity or Divine origin, thereby placing science over the Qur�an, is absurd, abhorrent, and completely impermissible. Such arguments and allusions to science have, at best, a secondary and supportive use. Their only possible value is that they might open a door onto a way that certain people simply would not know exists.

Science is to be used to awaken or stir some minds that otherwise might remain asleep or unmoved. It is like a feather duster used to brush the dust off the truth and the desire for truth, which lie hidden in unstirred consciences. If we begin by saying that science is absolute, we shall end up seeking to fit the Qur�an and Hadith to it. The result of any such undertaking can only be doubt and confusion especially when we cannot reconcile the Qur�an and Hadith with some of the present assertions of science which may be falsified in future.

Our position must be clear: The Qur�an and Hadith are true and absolute. Science and scientific facts are true (or false) only to the degree that they agree (or disagree) with these sources. Even definitely established scientific facts cannot be pillars to uphold the truths of iman (faith); rather, they can be accepted only as instruments giving us ideas or triggering our reflection on God, Who establishes the truths of iman in our conscience. To expect that this does or even could take place through science is a grave error: iman comes only by Divine guidance.

Anyone who fails to grasp this has fallen into an error from which it is hard to recover. Such people look for and gather evidence from the universe and, trying to make it speak eloquently in the Name of God, remain unconscious servants to nature and nature worshippers. They study and speak of flowers, of the verdancy and spring of nature, but not the least greenness or bud of iman sprouts in their conscience. They may never even feel the existence of God within their consciousness. In appearance they do not worship nature, but in reality that is what they are doing.

A man or a woman is a mu�min (one with iman) owing to the iman in his or her heart, not to the great amount of knowledge in his or her head. After we have understood as much as we can about the objective and subjective evidence we have gathered, we must break our dependence on the outer circumstances, qualities, and conditions of such evidence. Only by doing this will we be able to make any spiritual progress. When we abandon this dependence and follow our heart and conscience within the Qur�an�s light and guidance, then, if God wills, we will find the enlightenment for which we are looking. As the German philosopher Immanuel Kant once said: �I felt the need to leave behind all the books I have read in order to believe in God.�

Undoubtedly, the grand Book of the Universe and the book of the true nature of humanity, as well as their commentaries, have their proper place and significance. But after we use them, we should put them aside and live with our iman, as it were, face to face. This might sound rather abstract to those who have not gone deep into the experience of faith and conscience. But for those whose nights are bright with devotion, and who acquire wings through their longing to aspire to their Lord, the meaning is clear.

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2007 om 17:18
Geef mij maar Spinoza in plaats van de katholieke hypocriet Kant met zijn verborgen agenda
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.