Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Advies

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Advies
    Geplaatst op: 20 juni 2007 om 10:14

Salamoe alaikoem wa Rahmatoellahie wa Barakatoe/ vrede

Beste medemensen ik vraag jullie om advies voor de volgende;

Ik ben bijna klaar met mijn mbo opleiding en zal dus een nieuwe kiezen,
maar ik twijfel zeer tussen leraar zijn(vooral Engels) of een Sociaal pedagogische Hulpverlener(SPH, met jongeren). Ik weet dat het aan mij is om te kiezen, maar ik dacht misschien kunnen jullie mij wat vertellen.

Alvast bedankt,

Wa alaikoem Salaam wa Rahmatoellahie wa Barakatoe/ vrede

 

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2007 om 07:11

 
Wa alaikum salaam warahmatullahi wabarakatuh broeder,

Leraar Engels en Sociaal pedagogische hulpverlener zijn beide mooie beroepen, waar de gemeenschap veel aan heeft. Zelf zou ik voor de opleiding leraar Engels kiezen, omdat dit nutvol voor jezelf (het leren van de Engelse taal) is en daarnaast ben jij ook nutvol voor anderen (het engelse taal aan anderen leren). Als jij goed het engelse taal beheerst opent dit vele deuren voor je (in de internationale wereld)..en daarnaast is het goed beheersen van de Engelse taal zeer handig voor de Dawa�h. Zo zou je insha Allaah straks bijvoorbeeld Islamitische boeken/artikelen vanuit het Engels naar het Nederlands kunnen vertalen en andersom.

Je moet alvorens je een keuze maakt, Salaat al-Istighaarah verrichten insha Allaah, Allaah Soebhanaoe wa Ta�aalaa weet het beste wat goed voor je is.

Moge Allaah Soebhanahoe wa Ta�aalaa jou naar de beste keuze leiden..Ameen.

Wassalaam

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2007 om 10:02
Beste Fi,

Je weet vast wel waar je hart naar uit gaat. Als je leraar wilt zijn dan heb
je echt ambitie om jongeren stap voor stap kennis bij te brengen, bvb
Engels. Maar het vraagt enkele belangrijke eigenschappen, zoals een
goed en boeiend spreker zijn en in staat kunnen zijn om in een klas de
orde te handhaven.

Als je voor SPH wilt gaan, dan vraagt dat toch minstens van je dat je
bewogen bent met mensen die het niet zo goed getroffen hebben en dik
in de problemen zitten. Je wilt hen graag in een moeilijke levensfase
begeleiden en stap voor stap vaardigheden bijbrengen die dieper gaan
dan het aanleren van een taal oid.

Als leraar ga je aan de slag met mensen bij wie je er van uit mag gaan dat
ze genoeg basisvaardigheden hebben om dat vak te leren.
Als hulpverlener heb je toch vooral met problemen van mensen te maken
en moeten ze vaak door een heel proces voordat ze bij een leraar kennis
kunnen op doen.

Een leraar maakt weliswaar deel uit van een team, maar werkt altijd
alleen. Een hulpverlener werkt vaak ook in teamverband.

Allebei een mooi vak zoals Muslima66 stelt en idd goed om het aan GOD
voor te leggen.

Als veel vakantie voor jou een grote prioriteit heeft dan lijkt me de keuze
niet moeilijk. Sociaal pedagogisch werk is bovendien vaak onregelmatig;
's ochtends, 's avonds en soms zelfs 's nachts...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2007 om 15:41

Salaam / Vrede

Dank jullie zeer voor de reacties! probleem is dat ik alles leuk vind, en ik bedoel echt alles, van schoonmaker tot rechter!(hahaha) maar ik wil echt iets belangrijks doen, iets waar ik veel mensen een dienst zal bewijzen.

Ik dacht zelf aan leraar, omdat je dan overal aan het werk kan! vooral met Engels.
Maar ik houd meer van een eigen groep, en bij een leraar heb je dat niet, je hebt dan om de uur een andere klas. Je bent dan als het ware voornamelijk bezig met het overdragen van je vak.

En bij SPH ben je echt bezig met jongeren, een eigen groep.

Maar ik zou HEEL graag meer reacties willen hebben.

Misschien hebben jullie ook iets anders!

Salaam / Vrede

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2007 om 04:24
In eerste instantie geplaatst door Fi-Sabilillah

Salaam / Vrede


Dank jullie zeer voor de reacties! probleem is dat ik alles leuk vind, en ik bedoel echt alles, van schoonmaker tot rechter!(hahaha) maar ik wil echt iets belangrijks doen, iets waar ik veel mensen een dienst zal bewijzen.


Ik dacht zelf aan leraar, omdat je dan overal aan het werk kan! vooral met Engels.Maar ik houd meer van een eigen groep, en bij een leraar heb je dat niet, je hebt dan om de uur een andere klas. Je bent dan als het ware voornamelijk bezig met het overdragen van je vak.En bij SPH ben je echt bezig met jongeren, een eigen groep.


Maar ik zou HEEL graag meer reacties willen hebben.


Misschien hebben jullie ook iets anders!


Salaam / Vrede




Misschien zou je beide mogelijkheden (leraar resp. hulpverlener) kunnen combineren in de functie van remediaal vakdocent waabij je dan werkt aan individuen of kleine groepen.
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2007 om 07:57

assalaam alaikoem,

ik zou voor de leraar gaan. Ik denk dat er genoeg marokanen/turken sph doen...bovendien denk ik ook dat ze je eerder met k*t werk/zwaarder werk opzadelen omdat je allochtoon ben.

Maar zoals je zelf zegt..de keuze is aan jou.

salaam

A stranger just might be a friend you'll never meet
Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2007 om 09:30

Salaam / Vrede

Echt bedankt, ik stel jullie reacties zeer op prijs.

En wat beterft dat er genoeg marokanen/turken sph doen, nou dan kan er miss een koerd ook erbij(hahaha). En ik vind dat bijna 99% in je eigen handen ligt, of je nou leuke of ****** werk krijgt, maar dat is iets anders.

en Alzukar ik zal me laten informeren over remediaal vakdocent klinkt leuk.

Salaam / Vrede

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2007 om 13:24
Salaam aleikoum aggi.

Als moslims hebben we grote behoefte aan goede Islamitische scholen voor onze kinderen. Zij dienen een Islamitische identiteit te krijgen, niet zoals velen van ons zijn opgevoed.

We hebben goede moslims nodig om dit te bereiken. Een goede broeder die als voorbeeld dient is onmisbaar voor jongeren.

Salaam aleikoum

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.