Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Malik Bin Dinar ....

 Post Reply Post Reply
Schrijver
gelovige_slaaf1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gelovige_slaaf1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Malik Bin Dinar ....
    Geplaatst op: 27 december 2007 om 19:47
ik ging naar hem toe om iets van hem te stelen, maar degenedie wat gestolen heeft is hij


"Glimpses of the Lives of Righteous People"
(compiled) by Majdi Muhammad Ash-Shahawi
(c) Maktaba Dar-us-Salam, 2004
vertaald door abdelaziz ezhar

Het was een donkere nacht toen een inbreker de muur van het huis van Malik bin Dinar beklom en in stilte naar binnen glipte. De inbreker was teleurgesteld toen hij helemaal niets vond dat enig waarde had of de moeite was om het mee te nemen. De bewoner (Malik bin Dinar) van het huis was wakker en was bezig met het gebed.

Malik bin Dinar voelde aan dat er een inbreker was, en Malik bin Dinar bleef rustig, en draaide zich om en groette de man, "Asalaamoe3aleekom warahamatoe Allah wabarakatu. Mijn broeder, moge Allah je vergeven, je bent in mijn huis en je heb niets gevonden dat de moeite waard is om mee te nemen, maar ik zal je niet laten gaan voordat je enige voordeel verkrijgt."

Malik bin Dinar stond op, en liep naar de inbreker met een emmer water in zijn hand, en Malik zei, "hier, verricht de wassing (Wudu) en verricht een twee Rakah gebed. Als je dit doet, dan neem je iets mee welke beter is dan waarvoor je in eerste instantie kwam."

"Dank je wel en wat royaal van u." zei de inbreker, op een wat verbazingwekkende manier. Hij stond op en verrichte de Wudu, en daarna een twee Rakah gebed. Toen hij klaar was, draaide hij zich om en zei, "Ja Rajul, vind je het niet erg als ik nog een twee Rakah gebed verricht?"

"Verricht zo veel als voor jou geschreven staan." zei Malik
De inbreker ging verder met zijn gebed tot in de vroege ochtend, toen zei Malik,
"Ga en wees goed." "vind je het erg als ik hier blijf vandaag, want ik heb de intentie om vandaag te vasten."

"blijf zo lang als je wilt." zei Malik De man bleef bij Malik voor een aantal dagen, hij spendeerde zijn dagen vastend en 's nachts stond hij in gebed. Toen besloot deze man om weg te gaan, de man zei, "O Malik, ik heb besloten om Tauwba (vergeving te vragen) te doen."

Malik zei, "Dat is in de handen van Allah 'Azza wa-jal (dat Hij jou vergeeft en dat Hij jou leiding geeft om Tauwba te verrichten)."

Toen de man het huis van Malik verliet, kwam hij een andere inbreker tegen die hij goed kon. De andere inbreker zag dat hij glimlachte en zo een serene (rust uitstraalde) uitdrukking op zijn gezicht had, en daarom vroeg hij hem, "ik denk dat jij iets van waarde hebt buitgemaakt?"


"Mijn broeder." antwoordde hij, "ik vond Malik bin dinar, ik ging naar hem toe om iets van hem te stelen, maar degene die wat gestolen heeft is hij, en hetgeen hij gestolen heeft is mijn hart, waarlijk ik heb Tauwbah verricht naar Allah 'Azza wa-jal, en ik blijf bij de deur (van vergeving en barmhartigheid) totdat ik hetgeen bereik wat Zijn oprechte dienaren hebben bereikt."

Al-Mawa'iz Wal-Majalis, pg 85
"De Goede vrouwen zijn er voor de goede mannen en de goede mannen zijn er voor de goede vrouwen"
sdek allh al3adiem.
Terug naar boven
Miss-Miriam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 juli 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Miss-Miriam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2010 om 23:25

Mashaalah !!

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2010 om 01:19
Geweldig!
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.