Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Huwelijk

 Post Reply Post Reply
Schrijver
agadir mocro Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 augustus 2008
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote agadir mocro Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Huwelijk
    Geplaatst op: 21 augustus 2008 om 13:31
Ik ben een geboren islamiet maar daar heb ik mij niet meer aan gehouden tot ik 19 jaar ben. Ik heb een grote fout begaan en nu weet ik dat het een fout is. Ik heb mega veel spijt maar hoe ik mezelf troost is, "er is gelukkig niets gebeurd". Ten opzichte van mijn ouders ben ik verkeerd gegaan. Ik wou niet luisteren. Ik wou ze geen gelijk geven. Uiteindelijk hadden ze wel gelijk. Naamlijk met de jongen die ik om ga dat het geen goede jongen is. Hij zou mijn huwlijk stuk maken en zuur maken. Uiteindelijk ben ik er van af en ik vraag god om me te vergeven. Zoals ik al zei gelukkig is er niets gebeurd maar de spijt heb ik wel en ik hoop dat het weg gaat. NU ken ik iemand anders maar ik wil daar geen relatie mee hebben of niets. Want pure liefde bestaat niet. Het enige dat ik hem vroeg is. Als je me echt wilt hebben kom mijn hand vragen.!
Hij is een islamiet, hij bid en hij is arm. Hij werkt om zijn studie's te kunnen betalen. Zou ik die een kans geven of laat ik het lot over aan mijn moeder??? Zou god me vergeven wat ik heb gedaan of blijf ik eeuwig boeten?? IK bid elhamdolilah terug, ik ben terug op het rechte pad en ik weet wat mijn fouten zijn. Ik hoop in de naam van Allah dat ik de oude "ik" terug kan zijn. MIJn leven lijkt wel kapot te zijn door die jongen en door dat ik niet naar mijn ouders wou luisteren.
chokran en ik hoop inchallah voor een antwoord
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 december 2008 om 03:39

assalaamo aleikum,

Allah al-Ghaffar (de Vergever van de zonden van Zijn dienaren keer op keer.). vergeeft de genen die waarlijk berouw tonen, na hun fouten.

en de waare liefde kan altijd groeien, zolang je jezelf voor openstelt en in blijft geloven. ik raad je aan om de waarheid te vertelen als er om gevraagt wordt, door je nieuwe/toekomstige? man.

twakalta alallah, heb vertrouwen in je schepper als je gelovig bent.

assalaam o aleikum,

je broeder khabir

Terug naar boven
mohammad48 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 16 augustus 2011
Locatie: marocco
Online status: Offline
Berichten: 209
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohammad48 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2012 om 00:20
Bijna 4 jaar na vorig bericht over het huwelijk.....

Assalaam aleikoum, 

Hoe treden moslims en moslimas tegenwoordig in het huwelijk? 
Hoe vinden ze hun partner?

Volgen zij daarbij de gewoonten en de wetten van het land waar ze verblijven?

Als ik naar het fajrgebed onderweg ben dan zie ik de moslimgemeenschap thuiskomen van...
jawel: de discotheek in kledij om het koud van te krijgen. 

Of volgen zij de Islamitische geplogenheden en moeten ze op zoek naar broeders en zusters die daaraan willen meewerken? 
Wordt er misschien een schijn hooggehouden als er sociale controle aanwezig is en gaat het er in privĂ©-sfeer heel anders aan toe? 

Wat zijn daarvan de gevolgen?

Hopelijk kan dit onderwerp wat enthousiasme losweken en wat meer leven in het forum brengen. InshaaAllaah.

Wassalaam.


Aangepast door mohammad48 - 09 april 2012 om 07:00
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.