Islaam.nl Forum
Tampon?! |
Post Reply ![]() |
Schrijver | ||
Marocaantje ![]() Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Bezoek de website van deze gebruiker
Toevoegen aan adresboek
Senior Member ![]() ![]() Lid geworden: 04 juli 2003 Locatie: Saudi Arabia Online status: Offline Berichten: 1819 |
![]() ![]() ![]() ![]() Geplaatst op: 13 oktober 2008 om 13:38 |
|
Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe, Dit kwam ik toevallig tegen op een andere site;
Dat vind ik echt onzin..ik zie nergens bewijzen of nadere uitleg� Gayr InchaAllaah.. Jullie Zuster Fi Dien!! |
||
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin |
||
![]() |
||
Khabir ![]() Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
Groupie ![]() Lid geworden: 19 maart 2006 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 447 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
als je maagd bent niet doen als niet maagd bent doen zo simpel is dat. maasalaam |
||
![]() |
||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
Senior Member ![]() ![]() Lid geworden: 04 juli 2003 Locatie: Saudi Arabia Online status: Offline Berichten: 1819 |
|
Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Khabir, Zo simpel is het niet. Waarom zou je geen tampon mogen/horen dragen wanneer je maagd bent? Of juist wel wanneer je geen maagd meer bent? Gayr InchaAllaah.. Jullie Zuster Fi Dien!! |
||
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin |
||
![]() |
||
GoldenSilence ![]() Newbie ![]() Lid geworden: 14 juni 2009 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 3 |
|
Onzin. Ik draag een tampon. Het is haram om sex te hebben en niet om een tampon in jezelf te stoppen.
|
||
![]() |
||
Nadeen ![]() Newbie ![]() Lid geworden: 04 september 2009 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 10 |
|
Ik vind het een goede rede ik gebruik ook geen tampons het idee alleen al dat je iets in je .. steekt
Aangepast door Nadeen |
||
![]() |
||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
|
-Je vindt het een goede reden Nu nog een keer? Aangepast door Marocaantje |
||
||
![]() |
||
Nadeen ![]() Newbie ![]() Lid geworden: 04 september 2009 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 10 |
|
Ik was een G vergeten ik gebruik er GEEN anders schreef ik wel ik gebruik OOK tampons
Aangepast door Nadeen |
||
![]() |
||
mieke ![]() Newbie ![]() Lid geworden: 06 september 2009 Locatie: Belgie Online status: Offline Berichten: 1 |
|
Ik zou graag eens een gegronde reden weten waarom een tampon vaak als haram beschouwd wordt.
De reden die hier aangegeven wordt, nl. "iets in je ****** steken" , vind ik nogal zwak. Waarom zou dat niet mogen als het goed is voor de hygi�ne ? Ikzelf vind een tampon toch veel hygi�nischer dan een maandverband. Je moet er wel rekening mee houden dat een tampon een vrij nieuw middel is om het menstruatiebloed op te vangen. In de tijd vd Profeet bestond een tampon nog niet en was het wss zoiezo haram om 'iets' in je ****** te steken. Maar ook de verzorgingsproducten en hygi�nische middelen evolueren in de loop van de tijd... En wat het maagdenvlies betreft : ikzelf gebruik al 'ob' (= soort tampons) sinds mijn 14e en ikzelf �n mijn partner kunnen ervan getuigen dat dit mijn maagdenvlies zeker niet heeft doen scheuren ! Dus die reden klopt ook niet. groeten |
||
![]() |
||
|
Wijn is ook goed voor je bloedsomloop is ook geen rede om het te drinken ook al is het goed voor je bloed dus ook zo met de tampon
|
||
![]() |
||
alzukar ![]() Gebruikers Profiel
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
Senior Member ![]() Lid geworden: 07 november 2005 Locatie: Nederland Online status: Offline Berichten: 2589 |
|
Jammer dat mannen niet zoiets als een "maagdenvlies" hebben...
![]() |
||
![]() |
||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
|
Ik sluit me aan bij Mieke. Ook ik heb nog steeds geen gegronde reden gehoord waarom het nou haram zou zijn. En als we het gaan hebben over ontmaagden dan moeten we eerst de definitie ervan begrijpen. Volgens het Van Dale wordt er onder ontmaagden het volgende verstaan: ont�maag�den -maagdde, h -maagd voor het eerst geslachtsgemeenschap laten ondergaan Dus ik neem aan dat mensen geen geslachtsgemeenschap hebben met een tampon en dat er dus in principe ook geen sprake kan zijn van ontmaagding bij het gebruik van een tampon.
Je moet appels niet met peren gaan vergelijken want die zijn niet vergelijkbaar. Nergens in de Koran en/of overleveringen staat zwart op wit dat een tampon niet toegestaan is. Groeten,
|
||
||
![]() |
||
|
ik heb toch ook niet gezegd dat het erin staat of wel dan er staat ook nergens dat het niet toegestaan is..wel dat het makruh(nee niet in de Quran) is en wat mensen met die info doen moeten ze helemaal zelf weten
Aangepast door Nadeen |
||
![]() |
||
Verzend prive bericht
Zoek berichten van leden
Toevoegen aan adresboek
|
Nee, dat heb je niet gezegd want het staat er ook niet in. Dus kun je dat ook niet gaan vergelijken met wijn drinken. Dat is mijn punt.
Waar staat dan dat het makruh is? Groeten, |
||
||
![]() |
||
|
als je onderzoek doet op google en andere dingen en in de moskee word dit onderwerp ook behandeld en dat gezegd en niet alleen omdat het vroeger er niet was is die regel er dat je niks in je .. mag steken t gaat alleen al om het IDEE dat je er iets instopt wat er niet thuis hoort Maar zo kan je uren doorgaan mensen doen toch wat ze zelf willen wenkbrauwen epileren is haram en duizenden mensen doen het de meeste luisteren alleen waneer het hen uitkomt dat is nu eenmaal zo |
||
![]() |
||
Elle_<3 ![]() Newbie ![]() Lid geworden: 07 september 2012 Locatie: Oost-Vlaanderen Online status: Offline Berichten: 12 |
|
Ik wil niemand tegenspreken, maar ik vind dat Marocaantje en mieke gelijk hebben. En om te antwoorden op Nadeen; in de koran staat dat wijn drinken haraam is. Waar staat dat een tampon dat is? Kom met een betrouwbaar bewijs af en ik geloof je!
En om je maagdenvlies niet te scheuren zou ik het ook niet doen; het kan van vanalles scheuren, door ongecontroleerde bewegingen e. d. Ik heb waarschijnlijk nooit maagdenvlies gehad door kennen en als je jezelf kent kan je sneller ziektes opsporen en sneller zwanger raken. Een van deze dingen kan je toch niet vergelijken met geslachtsgemeenschap hebben? Er komt nog niet eens een man in je buurt! Ik zie er dus geen probleem in, maar als je echt zeker wilt zijn, gebruik dan gewoon maandverband. In de tijd van de profeet (s.a.w.) bestonden dingen als tampons gewoon nog niet. |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Spring naar forum | Forum rechten ![]() Je kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je kunt geen antwoorden plaatsen Je kunt geen berichten verwijderen Je kunt geen berichten bewerken Je kunt geen enquêtes creëren Je kunt geen stemmen in enquêtes |
Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.