Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

help ik ben radeloos

 Post Reply Post Reply
Schrijver
gevangen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 september 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gevangen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: help ik ben radeloos
    Geplaatst op: 08 september 2009 om 02:40

Lieve broeders en zusters ik ben al 8 jaar getrouwd maar in die 8 jaar ben ik nooit echt gelukkig geweest hoe hard ik ook mijn best doe, maar ondanks alles heb ik mij erbij neergelegd ik ben inmiddels moeder van 3 kinderen alhamdoelillah. Maar voor dat ik trouwde had ik een relatie met een jongen wat heel sereuis was en hij was inmiddels al 3x bij mijn thuis geweest om mij hand te vragen maar mijn ouders wilden niet. Nadat het oficieel niet door ging heb ik het geaccepteerd en uit gemaakt, er zijn nu 10 jaar voorbij en hij was inmiddels ook getrouwd enz. hoewel ik in die tien jaar zo vaak over hem droomde terwijl ik bijna nooit aan hem dacht. Maar afgelopen zomervakantie 2009  kwam ik hem weer tegen hij was inmiddels gescheiden, ik zeg jullie eerlijk ik heb hem een paar keer gesproken stagfiroellah, Ik heb altijd van hem gehouden en hij had altijd wel een plek in mijn hart, maar ik had daarnaast ook een wens en dat was om hem ooit een keer terug te zien, maar nu heb ik er spijt van dat ik dat ooit had gewenst ik heb nu meer ellende dan ervoor wat blijkt dat mijn gevoelens voor hem sterker zijn dan die van mijn man.............ik ben nu zo in de war zelfs mijn geloof heeft mij laten vallen doe mee aan de ramadan maar kan het niet opbrengen om te bidden het is alsof iets mij daarvan weerhoudt ik hoop dat allah(swt) mij de juiste weg zal wijzen. lieve broeders en zusters doe voor mij dua,s zodat allah mij de juiste weg wijst.

IK weet dat het haram is om met een andere man te praten. Ik ben niet vreemd gegaan in die zin dat hij aan mij heeft gezeten het is alleen bij praten gebleven.

Maar mijn vraag is hoe moet ik dit oplossen hij wil mij terug en ik hou heel veel van hem.

Alvast bedankt moge allah jullie een plekje in het paradijs geven amien.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2009 om 21:34
Je hebt drie kinderen, jonger dan acht jaar, waarvoor je verantwoordelijk bent tot ze op eigen benen kunnen staan.
Terug naar boven
wereldvrouw Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 mei 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote wereldvrouw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 mei 2010 om 00:24

salaam alaykom

zuster aub volg de sjtaan niet en blijf bij je gezin.

wees blij met wat je hebt en zeg alhamdoillah.

je hebt 3 prachtige kinderen ontneem hun vader niet van ze.

je zult groote spijt krijgen...ga toch bidden en toon berouw.

je zult zien allah zal je niet laten vallen.

 

salaam alaykom

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 mei 2010 om 00:57
Berouw moeten degenen tonen die deze vrouw zover hebben gebracht dat zij 3 kinderen kreeg met een man van wie zij feitelijk niet houdt
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
slave of Allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 september 2010
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote slave of Allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2010 om 06:21

la ilaha ina lah

Dit zijn duidelijk de streken van de duivel die el wasouas uitvoert, Denk aan de dag dat je voor Allah swt  staat, en dat je het geluk van je kinderen en je man minder vindt dan die van jou. Ik raad je aan om veel koran te lezen en te bidden en stil te staan bij het feit dat Allah swt alles ziet en je zal belonen als je deze test hebt door staan . En het is zo Haram van deze man waar jij nog op verliefd bent nog aandacht te geven aan een getrouwde vrouw, Denkt hij niet aan de man die hij te kort doet door zijn vrouw te willen afpakken , Dit is dolm la ilaha ina lah en de kinderen dan zullen opgroeien met een ouder .....

LUST IS MAAR EVEN OOK AL WORDT JE 100 JAAR, ALLAH IS FOREVER

EN ALLAH IS MET DE SABIRIN

Denk aan je kinderen voor hun heb je toch alles over ,dus blijf bij je gezin



Aangepast door slave of Allah
Terug naar boven
Elle_<3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 september 2012
Locatie: Oost-Vlaanderen
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Elle_<3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2012 om 19:24
Lieve meid, ik hoop dat ik niet te laat antwoord. Ik weet dat de tijd niet terug te draaien valt, maar je had 10 jaar geleden moeten reageren en niet nu. Je ouders hebben het recht niet om je niet met die jongen te laten trouwen. Jij hebt het laatste woord. Wat je deed was volkomen halal en jullie hielden van elkaar. Nu je drie kinderen hebt zit het natuurlijk wat moeilijker. Ik zou proberen die andere man te vergeten en je op je gezin te storten. Als dat niet lukt zou ik in ieder geval wachten tot ze een jaar of 12 zijn. Als je geliefde echt van je houd wacht hij wel. Probeer in de tussentijd niet te veel met elkaar in contact te komen, want dat kan tot overspel lijden. Ik weet dat dit een erg moeilijke situatie is, maar uiteindelijk vind ik niet dat het jouw schuld is. Je 'mocht' niet met hem trouwen. Dit is nu wat ik bedoel; van dwangshuwelijken komen meestal ongelukkige gezinnen of scheidingen. Maar het heeft geen zin om voor altijd ongelukkig bij je man te blijven en hem wat aan het lijntje te houden door te doen alsof dat je van hem houdt. Praat met hem, leg het uit. Voor je kinderen is het ook niet fijn om 2 ongelukkige ouders te hebben die altijd maar ruzie maken. Ik kan het weten.
Moge Allah je bestaan en zorgen dat je de juiste keuze maakt.
Terug naar boven
Whatalies Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Whatalies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2012 om 22:12
Beste Gevangen,

Ik ga een stap verder dan Elle. Kies voor jezelf. Ik noem het ziek dat je moet denken aan het hiernamaals. Die dogma geeft de geestelijkheid macht om jou te controleren.

Draai jouw situatie eens om? Hoe is het voor je kinderen om in je huidige situatie op te groeien? 

Nog triester is wat jij je kinderen, als rolpatroon, meegeeft: het leven te lijden. Van generatie op generatie blijft intact dat je geen keuze hebt. Je hebt slechts te dragen. De jackpot is het hiernamaals. 

Gun je kinderen een gelukkige jeugd door zelf gelukkig te worden. Is dat egoïsme? Neen, dat is zorgen voor je kinderen.

Ik kan me geen god voorstellen die blij is met jouw ongeluk.

Succes.



Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.