Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wordt christen!!!

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wordt christen!!!
    Geplaatst op: 17 augustus 2011 om 00:29
Dag Broederr,,

Een moslim zegt "Insh'Allah" als hij iets hoopt/wenst waarvan hij niet zeker weet of datgene ook echt zal gebeuren. Ofwel: Salimbeertje (hierboven op 14 augustus om 01.55 uur) weet toch nog niet zo zeker of hij in het Paradijs zal komen en ik niet. Overigens geloof ik niet in een "Paradijs" of in een "Dag der Opstanding".

Voor wat betreft dat "Monkey see, Monkey do" stel ik dat de religies hiervan ijverig gebruik maken om de eigen positie te versterken.

Groet, Alzukar







    
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2011 om 01:24
dag Azukar,
 
Ik citeer maar even een stuk uit mijn bericht, om te voorkomen dat je de volgende keer niet weer iets gaat herhalen en dan doen alsof je mij corrigeert:
 
 
"Dit om het simpelste feit dat wij hopen op de beloning van Allah (Verheve is Hij) en dat we het alleen kunnen krijgen als Hij het wilt."
 
wat er dus staat dat we inderdaad niet zeker weten wat we krijgen. Wat we wel weten is dat alles gaat zoals Allah, de Verheve het Wil dat het gaat. (bijvoorbeeld, wij moslims weten dat een willekeurig persoon op de Dag der opstanding of naar de Hel of het Paradijs gaat)
 
het feit dat jij niet gelooft in een Paradijs en een Dag der opstanding, vind ik spijtig. Ik hoop dan ook dat er een dag komt dat je je in de islamtische kennis verdiept en misschien tot een inkeer komt.
 
Wij mensen zijn niet zomaar geschapen, we zijn met een doel geschapen.
 
Vers uit de koran
 
"En Ik heb de djinn en de mensen slechts geschapen om Mij te aanbidden." (Adh-Dhaariyaat:56)
...
 
Het feit dat je niet gelooft opgewekt te worden is eveneens merkwaardig?
 
De vraag die hier gesteld kan worden is, geloof je dat het niet mogelijk is of ben je ronduit helemaal meegetrokken met dit wereldse leven, dat je er gewoonweg niet aan wil denken?
 
Ik laat het antwoord aan jou.
 
Groet,
 
Broederrr
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2011 om 23:44
Dag Broederrr,

In reactie op mijn opvatting van de strekking van jouw bovenstaande tekst het volgende:

Jij zegt: "wij moslims weten dat een willekeurig persoon op de Dag der Opstanding of naar de Hel of het Paradijs gaat". Volgens mij WEET je dat niet maar LEER je dat.

Met jouw geloof in een Paradijs geloof je in de reeële mogelijkheid van jouw voortbestaan na jouw aardse leven. Vanwaar dit verlangen dat, naar ik meen, bij moslims erg leeft.

Groet, Alzukar

   








Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2011 om 00:33
Dag Azukar,
 
Om te beginnen wil ik je vragen niet dingen te zeggen over andere, waar jij geen weet van hebt.
 
Dit omdat wij moslims WETEN dat er een hel en een paradijs is. Mocht je zelf eens de islam bestuderen, zouden de bewijzen dat de islam het enige geloof is duidelijk zijn.
 
En wij moslims WETEN dat de islam werkelijkheid is, waardoor de paradijs en hel ook werkelijkheid zijn.
 
Verder vind ik het beetje jammer dat je de vragen die ik je stel totaal negeert, ik kan geen andere conclusie trekken dan dat je er geen antwoord op hebt of misschien twijfelt over je eigen belevingen?
 
Probeer voortaan niet op een 1 ding in te gaan maar probeer op het hele bericht te reageren. Dan sta je wat sterker ;)
 
Groet,
 
Broederrr
 
 
 
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2011 om 15:06
Interessante berichten heb je Broederrrr. Clap
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2011 om 23:44
In eerste instantie geplaatst door Broederrr

Dag Azukar,
 

Om te beginnen wil ik je vragen niet dingen te zeggen over andere, waar jij geen weet van hebt.

 

Dit omdat wij moslims WETEN dat er een hel en een paradijs is. Mocht je zelf eens de islam bestuderen, zouden de bewijzen dat de islam het enige geloof is duidelijk zijn.

 

En wij moslims WETEN dat de islam werkelijkheid is, waardoor de paradijs en hel ook werkelijkheid zijn.

 

Verder vind ik het beetje jammer dat je de vragen die ik je stel totaal negeert, ik kan geen andere conclusie trekken dan dat je er geen antwoord op hebt of misschien twijfelt over je eigen belevingen?

 

Probeer voortaan niet op een 1 ding in te gaan maar probeer op het hele bericht te reageren. Dan sta je wat sterker ;)

 

Groet,

 

Broederrr

 

 

 


Dag Broederrr,

Ik weet niet of je dat zélf in de gaten hebt, maar je hebt hierboven inmiddels nogal wat oordeeltjes over mij geveld:
-Je noemt me een "meeloper";
-Je vindt het "merkwaardig" dat ik niet een bepaalde islaam-waarheid aanhang;
-Je wilt voor mij bepalen hoe ik op jou moet reageren opdat ik in de discussie sterker sta;
-Je stelt dat ik de islam maar eens goed moet bestuderen waarna ik tot de conclusie zal komen dat de islam het enige geloof is.

Ik weet niet wat ik met jou aanmoet. Je lijkt wel een orthodox katholiek of zo.

Groet, Alzukar


Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2011 om 23:48
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Interessante berichten heb je Broederrrr. Clap


Zijn wij nog steeds vrienden?
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2011 om 00:22

Dag Azukar,

Alweer neem je een snoeiharde afslag om de discussie te vermijden waar het om ging. Maar goed ik zal wel weer meegaan met je nieuwe onderwerp.
 
Jou oordeel over mij die je in je vorige bericht aangaf, was gebaseerd op 'futloze woorden' die toevallig bij je opkwamen. Terwijl ik zoveel mogelijk probeer mijn oordeel te uiten op basis van wat ik lees en constateer.
 
Ik zal een paar punten van je 'zogenaamde' oordeeltjes behandelen, om je te laten zien dat ik niet zomaar 'kwaak' in tegenstelling tot andere, ik zal hier geen namen noemen.
 
Een voorbeeld is dat je allerlei woorden die in de media uitgesproken wordt hier op de forum neergooit:
 
ik citeer een stuk uit jou bericht van een tijd terug:
 
"Nou, neem eens gewoon die -naar blijkt overpotente- mafkees die zich onlangs, voor de "goede zaak van Allah", opblies in Stockholm. Daar kun jij niet tegenop, hoeveel je ook bidt. Deze gek krijgt direct een ereplaats in het Paradijs, en jij zult in dat Paradijs in bewondering naar hem moeten opzien."
 
Dit nieuws is jou alleen maar via de media bereikt, mocht je nou eens beter weten dan wist je dat mensen die onschuldige mensen doden, verworpen wordt in de islam. (om maar even snel aan te haken op mijn vorige bericht, wil ik je toch op het hart drukken kennis op te gaan doen, voor je wat zegt)
 
Om nog maar snel een ander punt uit jou lijstje te pakken om zo mijn punt duidelijk te maken;
 
je zegt: Je stelt dat ik de islam maar eens goed moet bestuderen waarna ik tot de conclusie zal komen dat de islam het enige geloof is.
Ik heb dit voornamelijk gezegd, zodat je niet dingen zegt zoals je wel vaker op dit forum hebt gedaan. Kennis is macht, wordt er wel gezegd. Dus doe je voordeel er mee als je over de Islam praat dat je je huiswerk hebt gedaan.
 
Wat wel lachwekkend is, is dat je je zelf beschrijft als iemand die zich 'sterk' in deze discussie mengt, wetende dat je de discussie telkens vermijd?
 
Ik weet niet of dat de taktiek is van 2011, maar naar mijn idee hoor je op het onderwerp in te gaan en niet van onderwerp te veranderen en mensen niet te vergelijken met 'Orthodox katholiek' (Je verzwakt daarmee je eigen-ik)
 
Stukje zelfreflectie is hier geen overbodige luxe, beste Azukar.
 
Fijne avond nog
 
Groet,
 
Broederrr
 
 
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2011 om 00:25
Shoekran Maroccaantje
 
Barak'Allahoe fiek
 
Wasalaam wa3laikom
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2011 om 12:57
Dag Broederrr,

Wederom dicht je me in je laatste betoog hierboven zekere kwalificaties toe.

Al onze discussie hierboven nog eens nalezend vind ik dat jij van mij toch wel antwoord hebt gekregen op de vragen die je me stelde. Zo niet, stel je vraag dan gewoon nogmaals of anders.

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2011 om 14:43
Dag Azukar,
 
De enige kwalificatie die ik je stelde is je aan het onderwerp te houden en daar niet onnodig van af te wijken!
 
Wat betreft de kennis die ik vroeg te vergaren, zijn 'zinvolle' tips, geen kwalificaties, opdat je sterker staat en niet dingen zegt die niet thuis horen in deze discussie.
 
Als je het verschil daar tussen nog niet begrijpt, dan geef ik toe dat er 'hopeloze zaken' zijn en dat je soms dingen moet laten zoals ze zijn.
 
Verder,
 
je hebt op verschillende vragen die ik je gesteld heb, niet geantwoord o.a.:
 
De vraag die hier gesteld kan worden is, geloof je dat het niet mogelijk is of ben je ronduit helemaal meegetrokken met dit wereldse leven, dat je er gewoonweg niet aan wil denken?
 
Ik denk dat je het met me eens bent dat op het moment je (eindelijk) wel eens antwoord geeft op de vraag, je dat probeert te beargumenteren. (mocht je het enigszins weer als een kwalificatie zien, dan laat je het)
 
Ik wil het niet te zwaar maken voor je. (zo ben ik dan ook wel weer)
 
En ik wil je er maar aan herinneren en duidelijk maken, dat ik puur en alleen gereageerd heb om een gezonde en waardevolle discussie te houden, zonder dat enig recht van een persoon geschaadt wordt! De bedoeling is dat we van elkaar leren of in ieder geval lezen hoe iemand anders denkt.
 
Hiervoor was ik namelijk geen eens lid, maar voelde me genoodzaakt te reageren op de berichten die je stuurde naar broeders en zusters die ook van dit forum gebruik maken.
 
Groet,
 
Broederrr
 
 
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2011 om 09:26
Dag Broeder,

Jouw vraag: "De vraag die hier gesteld kan worden is, geloof je dat het niet mogelijk is of ben je ronduit helemaal meegetrokken met dit wereldse leven, dat je er gewoonweg niet aan wil denken?"

Mijn antwoord: Ik zou het erg vinden als degenen met wie ik nu leef mij na mijn dood terecht verwijten zouden maken. Ik hoop dat zij mij in liefde zullen gedenken. Dat is voor mij voldoende. Over wat voor mij komt na mijn dood houd ik er geen bepaalde overtuiging op na. Ik laat alle opties open.

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2011 om 20:22
Dag Alzukar,
 
bedankt voor het antwoord, zo moeilijk is het niet he.
 
Maar gezien je antwoord, betreur ik het ten zeerste dat je de ernst er niet van ziet. Dat je de ernst niet ziet, dat als je dood gaat (dat gaat iedereen) en je met geen enkele overtuiging of goede daden komt, je niks hebt.
 
Beeld je eens in, dat jij op een dag staat, waarbij jou verteld wordt dat jij naar de Hel zal gaan, vanwege je nonchalante houding in dit nietige wereldse leven?
 
Dat je in de Hel geworpen wordt, omdat je je ogen dicht hield en je naar alles luisterde, behalve naar de woorden die een regelieus van aard zijn?
 
Beeld je eens in dat het vuur dat wij in dit wereldse leven kennen, het vuur in de Hel 70x heter is?
 
Ik kan enigszins begrijpen dat je '' waarschijnlijk" van jongs af aan meegekregen hebt van andere dat er geen god is of dat religies zinloos zijn. Maar ik daag je uit een voorbeeld te zijn van mensen die hun horizon willen verbreden en hun kaders verder willen uitstrekken. Je zal er geen verlies door lijden, of je verwerpt daarna alsnog geloof of je accepteert het geloof.
 
Er zijn alle vele voor je bekeerd, vraag je eens af wat hun beweegredenen zijn?
Waarom omarmen ze een geloof terwijl ze er voor niet geloofde?
 
Het zal je niet ontgaan, dat de islam groeiende is, ondanks dat sommige mensen vele kritiek uiten jegens de islam. Heeft het niet de gewenste uitwerking die de betreffende mensen voor ogen hadden. Vanwege de nieuwsgierigheid die opgewekt wordt, maken mensen kennis met de islam, zoals hij is en niet zoals die beschreven worden door een aantal (onwetende) lui.
 
Groet,
 
Broederrr
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2011 om 00:19
Beste Broederrr,

In reactie op je bovenstaande het volgende:

Als groot liefhebber van horror wil ik je vragen om, vanuit jouw religie, wat meer beschrijving geven van hetgeen de zondige mens in de Hel te wachten staat.

Verder ben ik benieuwd naar hoe jij tot de Islam bent gekomen. Of jij daarbij meer dan één keuze had. Of jij, tevoren en in volwassen vrijheid, kennis kon nemen van andere denksystemen dan de Islam. Kortom, ik ben zeer benieuwd naar de ontdekkingstocht die jou bracht naar de Islam. Misschien kun je me ook wat titels opgeven van niet-islamitische literatuur die je in het begin van je zoektocht las.

Groet, Alzukar




Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2011 om 01:53
Beste Alzukar,
 
Als groot liefhebber van mij religie zijn hieronder wat beschrijvingen van de mensen van de Hel, dit zal ik doen d.m.v. van een aantal overleveringen van de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem.) Probeer je maar eens in te beelden hoe afschuwelijk zo iets is, ondanks dat je er niet in gelooft, just try.
 

De inwoners van het Vuur hebben een immens grote gedaante en alleen Allah is op de hoogte van deze ware grootte. Zo overlevert Aboe Hoerayrah in een overlevering dat de Profeet (vrede zij met hem): “De afstand tussen de schouders van een ongelovige is (gelijk aan de periode die) een snelle paardrijder in drie dagen aflegt.”                                                                                 (Moeslim)

Ook is het overgeleverd door Aboe Hoerayrah dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “De kies van een ongelovige of zijn hoektand is (even groot) als Oehoed (is een berg) en de dikte van zijn huid is gelijk aan de loopafstand van drie dagen.”                                                                                            (Moeslim)

Aboe Hoerayrah overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Waarlijk, de dikte van de huid van een ongelovige is gelijk aan tweeënveertig ellen (de lengte van een arm). En waarlijk, zijn kies is (even groot) als Oehoed. En waarlijk, zijn zitplaats in de Hel is als (even groot als de afstand) tussen Mekka en Medina (500 km).”                                                                              (at-Tirmidhi)

Het vergroten van het lichaam van de ongelovigen heeft als doel de bestraffing en de pijn te verergeren. Imam Nawawi zegt in zijn uitleg van een aantal overleveringen van Moeslim dat betrekking heeft op dit onderwerp: “Dit allemaal zodat hij het meeste pijn zal ondergaan. Dit allemaal valt onder de Voorbeschikking van Allah waarin men in dient te geloven omdat de Profeet (vrede zij met hem) ons daarover heeft ingelicht.”

Al-Haafidh Ibn Kathier meldt in zijn boek ‘an-Nihaayah’ met betrekking tot een aantal van deze overleveringen: “Zodat dit voor hen de bestraffing zal verergeren, hen volledig zal uitputten en het pijn van het verbranden zal verhevigen, zoals Degene Die het hardst straft (Allah) zegt (interpretatie van de betekenis):

“Opdat zij de Bestraffing zullen proeven.”

Het vuur dat we in dit leven kennen is maar 1/70 deel van het vuur in de Hel. Wij kunnen niet eens een minuut lang onze handen in een vuur houden, laat staan een eeuwigheid in een vuur dat 70x warmer is dan het vuur dat we hier kennen, dat de bewoners van de Hel zal omringen en geen seconde met rust zal laten.
 
Dit is nog maar een topje van de ijsberg, als je een werkelijke horror liefhebber ben, verzoek ik je een islamitische boekhandel binnen te lopen. Er zijn genoeg boeken omtrent de Hel.
 
--------
Verder vroeg je hoe ik bij de Islam gekomen ben?
 
Ik ben al van geboorte af opgegroeid met dit geweldige geloof. Mijn leven kenmerkt zich dan ook vol met de islam. Desalniettemin, heb ik ook boeken gelezen als de bijbel om te kijken wat de godsdienst inhield wat het preekte, darwin theorie enz tevens ben ik in vele discussies gevallen met verschillende groeperingen, van christenen tot atheisten en allerlei anderen. Dit puur informatief om te weten wat hun religie of wat hun ideeen zijn omtrent dit leven. Hierin is naar mening geen voldoening in te vinden, dit was dan ook mijn conclusie na het leeswerk en gesprekken.
 
Of jij daarbij meer dan één keuze had. Of jij, tevoren en in volwassen vrijheid, kennis kon nemen van andere denksystemen dan de Islam
 
hier doel je denk ik op, dat ik ondanks als ik het ergens anders mee eens zou zijn, buiten de islam, ik toch voor islam zou kiezen. Ieder persoon heeft zijn eigen denkvermogen en de islam spoort ons juist aan om ons verstand te gebruiken!
 
In de Koran staan verschillende feiten die tegenwoordig pas in de wetenschap worden ontdekt, vertel mij, hoe kan iets pas recentelijk zijn ontdekt, als het 1400 jaar geleden al in de koran stond?
 
Ik hoop dat je enigszins voldoening vind in de antwoorden.
 
Groeten
 
Broederrr
 
 
 
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2011 om 00:24
Dag Broederrr,

De bestraffingen die je hierboven opsomt liegen er niet om. Op mijn katholieke basisschool toonde men ons, kinderen, afbeeldingen van een hel waar je eeuwig door vuurrode duivels met drietandige speren doorboord zou worden. In die hel kon je -bijvoorbeeld- terecht komen als je op vrijdag vlees at of als je de wekelijkse gebedsdienst op zondag niet zou bijwonen.

Inmiddels (ik ben nu 62 jaar) neem ik hetgeen mij destijds werd voorgehouden reeds lang niet meer letterlijk. Wees eerlijk: wat vind jij nu van een God/Allah/Jaweh die mensen maakt, kijkt wat zij waard zijn waarna zij al dan niet in de afvalbak c.q. hel gegooid worden? Fokkers van dieren doen zo. Zoals duivenmelkers die hun te laat aangekomen duiven in de kliko gooien of, in het beste geval, gevuld met een gehaktbal, opeten.

Graag je reactie,
Groet, Alzukar

Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2011 om 02:24
Dag Alzukar,
 
Voor ik begin, het katholieke geloof verschilt zo erg van de Islam, net als zoals de dag van de nacht verschilt.
 
Ik had geen weet van je hoge leeftijd (hoog in mijn ogen, misschien nog jong in jou ogen), maar juist daarom, hoor je nog meer te denken over het leven, sterker nog, denken aan de dood. je hebt 62 jaar op deze aarde rond gebracht, met altijd in je achterhoofd dat er niks zal zijn en dat je het wel allemaal ziet als je dood bent (want dan ruim te laat is).
 
Leg die lakse en trotse houding eens voor een dag naast je, vergeet eens voor een dagje alles wat je meegekregen hebt en leg je ogen in een boek van de islam. mocht dat teveel moeite zijn, heb eens een gesprek met een moslim 1 op 1 - die kennis heeft - omtrent de islam.
 
Je had mij laatst gevraagd hoe ik op de islam kom, nou is aan jou de vraag waarom je niet in god gelooft, wat heb jij gelezen?
 
Tevens vind ik dit een walgelijke en misselijkmakende opmerking die je hier maakt en bevat geen greintje respect, wat ik nooit had verwacht van een 62-jarige man:
 
Wees eerlijk: wat vind jij nu van een God/Allah/Jaweh die mensen maakt, kijkt wat zij waard zijn waarna zij al dan niet in de afvalbak c.q. hel gegooid worden? Fokkers van dieren doen zo. Zoals duivenmelkers die hun te laat aangekomen duiven in de kliko gooien of, in het beste geval, gevuld met een gehaktbal, opeten.
 
ik vertik het dan ook om hier verder op in te gaan.
 
Hou de discussie op niveau dat acceptabel is en niet zo laag te zinken, zoals je hierboven hebt gedaan.
 
Groet,
 
Broederrr
 
 
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2011 om 00:00
Dag Broederrr,
In reactie op jouw bovenstaande het volgende:

-Kun jij het godsbeeld zoals verbeeld in mijn tekst/gelijkenis:
"Wees eerlijk: wat vind jij nu van een God/Allah/Jaweh die mensen maakt, kijkt wat zij waard zijn waarna zij al dan niet in de afvalbak c.q. hel gegooid worden? Fokkers van dieren doen zo. Zoals duivenmelkers die hun te laat aangekomen duiven in de kliko gooien of, in het beste geval, gevuld met een gehaktbal, opeten."
weerleggen?;

-Zoals ik al eerder zei maak ik me weinig druk op wat mij wacht na mijn dood. Wat mij dagelijks bezighoudt is de vraag wat ik achterlaat bij mijn dood;

-Je betitelt mij hierboven als "laks" en "trots". Als ik werkelijk laks (onverschillig) was dan had ik mijzelf (bijvoorbeeld), nu 32 jaar geleden, geen Koran aangeschaft. Ik heb die onbevangen gelezen evenals daarna de Hadith. Wat ik in beiden las doe ik niet af als geheel waardeloos c.q. van onnut voor de wereld waarin we samen moeten zien te overleven. En ja, ik ben trots, ijdel zelfs. Maar toch ook weer
niet zo arrogant/brutaal dat ik beweer persoonlijk in conferentie met de Schepper te zijn geweest. Dit in tegenstelling tot diverse "profeten".

Groet, Alzukar










Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2011 om 01:39

Dag Alzukar,

Om te beginnen: Allah, Verheven is Hij, heeft de mens geschapen, het woord 'gemaakt' is niet de juiste terminologie.
 
Wat ik daarvan vindt, is een zegening voor de mensen met verstand. Die mensen waar jij naar refereerd zijn mensen die arrogant en te hoogmoedig waren om de Islam te accepteren en de Islam te begrijpen zoals die is (niet zoals de mislukte interpetaties die gemaakt wordt tegenwoordig door Jan alleman.) (dan laat ik nog de mensen buiten schot die de koran helemaal niet inkijken of geloven) Hierbij hebben we naast de vertaling om elke vers in de heilige koran te begrijpen een zogenoemde tafsir (mocht je interesse hebben dan kan ik je een link geven waarbij je een engelse tafsir kan downloaden, zodat je de zogenoemde vertaling die je hebt gelezen echt zult begrijpen, zoals die hoort begrepen te worden en niet zoals wij denken dat die begrepen moet worden, doen we dat wel dan krijg je allemaal 'meningen' in het geloof.
Simpel voorbeeld is: In Nederland tegenwoordig hebben een aantal extreem rechtse personen die de vertaling gelezen hebben en 'denken' dat ze het begrepen hebben, maar helemaal misgrijpen. Als je dan zo iemand zou vragen naar een vers, dan schetst hij jou alleen de 'buitenkant' van de vers + plus zijn mening, maar de werkelijke betekenis kent hij/zij niet.
 
Om terug te komen op je woorden dat mensen de hel worden ingestuurd, dit is puur omdat ze de waarheid verloochenen, terwijl de Tekenen van Allah, Verheven is Hij, duidelijk voor hen waren. Degene die te hoogmoedig zijn en weigeren te geloven dat er een God is die mensen tot leven kan wekken is werkelijk blind. Hoe kom je aan je leven in eerste instantie ( door je ma? je pa?) O, hoe blind zijn mensen.
 
Als je 1x leven hebt gekregen, denk je werkelijk dat je niet opnieuw leven krijgt? Zwaar is die de Dag voor de ongelovigen.
 

En als jij (hen) kon zien wanneer zij bij de Hel geplaatst worden en zij dan zeggen: “Werden wij maar teruggebracht, dan zouden wij de Tekenen van onze Heer niet loochenen en zouden wij tot de gelovigen behoren.” Zeker niet, er wordt voor hen zichtbaar wat zij vroeger plachten te verbergen. Als zij teruggebracht zouden worden, zouden zij weer herhalen wat hen verboden was en zij zijn zeker leugenaars. (Surat al-An'am: 27-28)

En de benen (in doodsangst) over elkaar liggen. Naar jouw Heer worden zij Die Dag gesleept. Hij geloofde (de Koran en de Boodschapper) niet, en hij verrichtte het gebed niet. Maar hij loochende en hij wendde zich af. Daarna ging hij naar zijn verwanten, hoogmoedig. Wee jou, wee! Nogmaals, wee jouw, wee! (Surat al-Qiyama: 29-35)

En als jij zou kunnen zien hoe (het gaat met) de onrechtvaardigen in doodsstrijd en hoe de engelen hun handen naar hen uitstrekken (terwijl zij zeggen): “Geeft jullie zielen op! Vandaag worden jullie beloond met de bestraffing van de schande vanwege wat jullie aan onwaarheid over Allah plachten te zeggen en vanwege wat jullie van Zijn Verzen hoogmoedig plachten te verwerpen.” (Surat al-An'am: 93)

Hoe zal het zijn wanneer de engelen hen wegnemen en hun gezichten en hun ruggen slaan? (Surah Muhammad: 27)

----------------
68. En zij die geen andere goden naast Allah aanroepen noch iemand doden, wat Allah heeft verboden, tenzij met recht, noch overspel plegen; en hij die dat doet zal een straf ondergaan.

69. De straf zal hem verdubbeld worden op de Dag der Opstanding, en hij zal daar vernederd in vertoeven.

70. Met uitzondering van hen die berouw hebben en geloven en goede daden doen, voor dezulken zal Allah de slechte daden in goede daden veranderen, want Allah is Vergevensgezind, Barmhartig!

71. En hij die berouw heeft, en het goede doet, wendt zich voorzeker berouwvol tot Allah.
(Soerah -hoofdstuk - 25  Foeqaan)
 
Betreft de lakse en trotse houding (naast dat je het zelf toegeeft) kom je ook zo over, ik 'betitel' je niet, ik zeg alleen dat je zo overkomt, of je het ook werkelijk bent, je kent jezelf beter dan dat ik jou ken.
----
 
Veel mensen accepteren geen enkel geloof meer tegenwoordig, omdat het puur niet matcht met het leven dat ze nu hebben. Stel je voor dat je tegen een ongelovige zou zeggen dat die geen seks mag hebben voor zijn/haar huwelijk, diegene zal je de gekste blik geven en je voor 'raar persoon' verklaren (dan druk ik me nog zacht uit.)
 
Of dat je tegen iemand zegt alcohol is slecht (geen bewijs voor nodig, iedereen weet dit), dus zeg je, blijf van alcohol af, die persoon zal z'n biertje nog voor je gezicht achterover gooien en dan je met de lelijkste woorden van alles uitmaken.
 
Waarom? Puur omdat zij hun begeertes volgen en niet verder denken dan morgen. Omdat ze geen besef hebben dat er misschien geen morgen kan zijn. Wetende dat wat je achterlaat, nooit meer van jou kan zijn.
 
Ik moet er wel bij zeggen dat sinds de Islam veel aandacht heeft gekregen (voornamelijk, negatieve) veel Nederlanders zelfs er op uit zijn gegaan en veel onderzoek hebben gedaan naar de Islam, met als gevolg dat ze de Islam accepteren. En het beperkt zich niet tot Nederland. Zie bijvoorbeeld Duitsland die kende in 2006 4000 bekeerlingen (dit zijn nog maar de geregistreerde).
 
Groet,
 
Broederrr
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2011 om 01:04
Beste Broederrr,

Even een vraag terzijde, los van mijn reactie op jouw betoog hierboven. Waarom schuiven moslims op dit forum in discussies zo veelvuldig koranverzen, uitspraken van sjaikhs e.d. naar voren in plaats van te komen met rationele argumenten en/of eigen meningen? Zijn zij ergens bang voor of zo?

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2011 om 15:29
Beste Alzukar,
 
Het getuigt van respect te reageren op iemand die een discussie met je aangegaan is en niet af te wijken van het onderwerp (wat geen onbekend fenomeen is bij jou, gezien je vorige berichten.)
 
Desallnietemin, wil ik best kort proberen toe te lichten waarom we koran, hadieth en fatawa's van sjeich's aanhalen: 
 
1) Voor de moslim is de koran zijn/haar leidraad, wie hier vanaf wijkt, is dwalende.
2) Ahadieth zijn o.a. woorden en gedragingen van onze geliefde profeet Mohammed (vrede zij met hem).
3) Verder zijn er de geleerden (Sjeich's) die het 1 en ander verduidelijken, mocht een 'average muslim' een vraag hebben omtrent de islam.
 
Een geloof invullen met een mening of meningen kent een desastreus einde, als we kijken naar het Christendom, dan zie je dat vele stukken (al dan niet, helemaal) herschreven is, invullingen kwamen van de lokale mensen en daardoor vele tegenstredigheden zijn ontstaan, waardoor het christelijke geloof ongeloofwaardig is geworden (niet alleen in mijn optiek, maar zie maar hoeveel mensen niks meer doen met het christelijke geloof of massaal bekeren naar de islam, google maar eens rond als je achter je pc zit.)
 
Hierdoor is het inderdaad niet gepast zomaar uitlatingen te doen en wij moslims horen alles terug te koppelen naar de koran en de Sunnah van de Profeet (vrede zij met hem).
--------------
 
Dit is tevens mijn laatste bericht omtrent deze discussie, ik vind het nogal een tegenvaller dat je door en door de discussie vermijdt.
 
Daarnaast hoop ik werkelijk dat je 1 van de mensen zult zijn die terugkeren naar het ware geloof en inziet dat deze vergankelijke wereld maar tijdelijk is en wat je nalaat en hoe de mensen je zullen zien je van geen enkele waarde kunnen zijn.
 
En Allah weet het beter.
 
Groet,
 
Broederrr
 
 
 
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2011 om 00:51
Beste Broederrr,

Jij poneert in onze discussie zaken die niet voor discussie vatbaar zijn. Daarmee breng je deze discussie terug tot wat, in goed Nederlands, bekend staat als een "non-discussie". Of jij in je dagelijkse praktijk ook werkelijk leeft naar de overtuiging die je hier tentoonspreidt kan ik vanaf hier niet beoordelen. Graag had ik daarvan wat voorbeelden gezien. Voorbeelden die mij wellicht hadden uitgenodigd om wat meer persoonlijk met jou kennis te maken.

Morgen ga ik (als hij er weer is tenminste) verder praten met "Ibrahim" (zijn echte naam ken ik niet). Uit eerdere gesprekken met hem trek ik de conclusie dat hij moslim is. Daarnaast is hij praktiserend homo op een mij bekende homo-ontmoetingplek in mijn woonplaats. Ik ga hem vragen hoe hij deze praktijk naar Allah gaat verantwoorden. Misschien ben je benieuwd naar zijn antwoord.

Groet, Alzukar
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2011 om 10:10
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Broederrr,

Daarnaast is hij praktiserend homo op een mij bekende homo-ontmoetingplek in mijn woonplaats. Ik ga hem vragen hoe hij deze praktijk naar Allah gaat verantwoorden. Misschien ben je benieuwd naar zijn antwoord.

Groet, Alzukar


"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2011 om 10:17

Salaam alaikoum Broederrr,

Ik heb al je berichten tot nu toe gevolgd. Mijn complimenten daarvoor.

Groetjes,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2011 om 15:26
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje


Salaam alaikoum Broederrr,

Ik heb al je berichten tot nu toe gevolgd. Mijn complimenten daarvoor.

Groetjes,
Marocaantje
 
 
Wa3laikom salaam warahmatoe'Allahi wabarakatoeh Marocaantje,
 
Barak'Allahoe fiek. Ik wou dat ik nooit op deze forum hoefde te reageren, maar het moest nou eenmaal zo gaan.
 
Ik vraag Allah mij te vergeven voor de dingen die ik hier fout heb gezegd. Wetende dat elk mens fouten maakt. En ik vraag Allah om ons standvastig te maken als oprechte moslims. Allahoema amien.
 
Wasalaam wa3laikom warahmatoe'Allahi wabarakatoeh..
 
PS: ik zal nog wel een oogje op deze forum houden, om te kijken wat die zogenoemde 'ibrahim' te melden heeft.
 
 
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2011 om 00:55
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje


Salaam alaikoum Broederrr,

Ik heb al je berichten tot nu toe gevolgd. Mijn complimenten daarvoor.

Groetjes,
Marocaantje


Voor iemand (getrouwd) die enige jaren geleden op dit forum zei erg benieuwd te zijn naar de "aanbidders" welke haar met Valentijnsdag een doos bonbons zouden sturen, versierd met rode strikken en harten, vind ik deze reactie ronduit hypocriet. Mijn respect gaat hier toch vooral uit naar Broederrr. Ik ben benieuwd waarom hij denkt zoals hij denkt. Ter lering van mijzelf en wellicht wederzijds.
Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
al-muwahiedah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 september 2011
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-muwahiedah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2011 om 13:49
Aan degenen die zijn weggelopen van de Weg van Allah, stelt Allah een vraag. Allah stelt geen vragen omdat Hij het antwoord niet weet, maar Hij stelt vragen aan ons om over na te denken en om die vragen in onszelf te herhalen. De vraag gaat als volgt:

"O mens, wat heeft jou weggeleid van jouw Heer, al-Kariem? Degene Die jou geschapen heeft en daarna vervolmaakte en de juiste verhoudingen gaf. In welke vorm Hij ook wilde heeft Hij jou samengesteld."

Kijk naar de mildheid in Zijn vraag en kijk naar de perfecte woordkeuze! Allah begint met "O mens...", waardoor elke mens die deze woorden hoort zijn aandacht zal vestigen op de woorden die erna zullen komen, tenzij hij zichzelf niet als mens beschouwt. Als er had gestaan: "O Arabieren!" dan had de Turk niet geluisterd en als er had gestaan: "O Moslims!" dan had de Christen, de Hindoe, de Jood of atheist niet geluisterd.

"Wat heeft jou weggeleid van jouw Heer, al-Kariem?"

Door de naam Al-Kariem achter deze vraag te zetten, wordt het een hele milde vraag met een diepe betekenis, waarvan een mensenhart wel moet beven.
Al-Kariem is Degene Die ons alles heeft geschonken, ook al hebben we daar niet om gevraagd. Hij heeft jou een dak boven je hoofd gegeven en water dat gratis neerdaalt uit de lucht om je mee te reinigen, om te drinken en om gewassen mee te bevloeien. Hij heeft jou je verstand gegeven en je ogen en oren, die je met alle goede daden in je leven nog niet zou kunnen terugbetalen! Kortom: Hij heeft jou zoveel geschonken en vervolgens loop je van Hem weg en zeg je niet eens: "Dank U wel yaa rabbi!".

Laten we nadenken over een persoon, die met pijn en moeite 9 maanden lang door zijn moeder is gedragen en daarna met de ongelofelijke liefde die moeders voor hun kinderen hebben is grootgebracht. Als hij ziek was, leed zijn moeder met hem mee en verzorgde ze hem. Als hij te laat thuis kwam, zat zijn moeder nog te wachten met zorgen. Als hij honger had, maakte zijn moeder eten voor hem klaar. Vervolgens wordt die persoon volwassen en laat zijn moeder, die zoveel liefde en aandacht aan hem heeft geschonken, zomaar links liggen. Hij zegt geen "dank je wel" en laat ook geen dank blijken in zijn daden. Hij laat haar links liggen en loopt weg.
Vertel me: Wat zouden jullie denken van zo'n persoon? Zouden we hem niet bestempelen als erg lomp en ondankbaar?

Maar hoe erger is het nog, als een persoon dit doet met Zijn Heer, die hem geschapen heeft in de beste vorm en zijn moeder geschapen heeft en moederliefde in haar hart geplant heeft en hen onderdak en eten heeft geschonken en ogen en verstand?!

"O mens, wat heeft jou weggeleid van jouw Heer, Al-Kariem?"

Deze ayah alleen al zou genoeg moeten zijn voor jullie om Allah om vergeving te vragen en terug te keren naar Zijn Weg, maar hoe vergeetachtig en ondankbaar is de mens!

De persoon die zijn ogen, zijn verstand en zijn hart opent voor de tekenen van Allah, zal geen moment twijfel hebben in Zijn bestaan en zal om zich heen duizenden tekenen zien, waar de meeste mensen elke dag aan voorbij lopen. Laten we iets dieper ingaan op deze tekenen.

Hoe vaak vraagt een persoon jou niet: "Waarom geloof je in Allah, terwijl je Hem niet kunt zien?" We zouden die persoon kunnen vragen: "Heb jij verstand en intelligentie?" Natuurlijk zal hij antwoorden met "ja". Dan kunnen we hem vragen: "Is verstand iets dat je vast kunt pakken of kunt zien? Kun je verstand in zakjes kopen in de winkel?" Nee, natuurlijk niet.
Maar aan de uitvindingen die mensen doen met hun verstand, kunnen we wel zien dat verstand bestaat.
Ze hebben satellieten, telefoons, computers en medicijnen uitgevonden en aan die uitvindingen kun je zien dat verstand bestaat. Zo is het ook met Allah: aan Zijn schepping, die nog veel gecompliceerder is dan welke computer of camera ook, kun je zien dat er een Schepper is. En vaak zijn die tekenen zo alledaags en dichtbij, dat we er overheen kijken. Zo vraagt Allah ons in de Qur'an:

"En op de aarde zijn er tekenen voor de standvastigen. En in julliezelven , zien jullie dan niet?"

Diegenen die standvastig zijn in hun geloof en dus niet bij het eerste probleempje in hun leven wegwaaien, zullen veel tekenen zien in de wereld om zich heen. Maar zelfs nog dichterbij: in julliezelf!

Jullie eigen lichamen zijn al een teken van Allah! Kijk niet eens naar de maan en de zon, maar kijk eens in de spiegel en denk daar eens over na. Je ogen zijn twee bolletjes vlees, maar zelfs de beste camera-fabrikant zou ze niet na kunnen maken. Denk eens na over de hersenen en intelligentie, over het zenuwstelsel, of over de baarmoeder en hoe zich daar een kind ontwikkelt! Soebhaan-Allaaaah!

"Zien jullie dan niet?"

Zou zo'n gecompliceerd lichaam bij toeval zijn ontstaan uit niks? Hoe dom is deze bewering, terwijl we ons beseffen dat een mens zelfs geen zandkorreltje zou kunnen scheppen uit niks; Al heeft hij nog zo'n moderne machines. In soera at-Toer (aya 35-36) vraagt Allah aan die mensen:

"Of zijn zij uit niets geschapen, of zijn zij (zelf) de scheppers? Of hebben zij de hemelen en de aarde geschapen? Maar nee, zij zijn er niet van overtuigd."

Kijk welke medicijnen voor onze harten worden aangereikt door Allah! Door na te denken over de woorden van Allah alleen zullen mensenharten tot rust komen.
Maar hoeveel tekenen je sommigen ook toont, ze weigeren te geloven en zoeken er allerlei verklaringen en uitwegen voor om niet te hoeven geloven. Zijn zijn, die mensen die beweren dat alles bij toeval is ontstaan en dat wij uit apen voortkomen. Laat ik tegen die mensen zeggen: "Je laat geen huis bouwen om er vervolgens niet in te gaan wonen, en je zaait geen graan om het vervolgens niet te oogsten en je laat geen duur pak maken om het vervolgens niet aan te trekken en leeft niet en je sterft niet om vervolgens weg te rotten in je graf..."
Als dit het geval was, dan zou dit hele bestaan nergens op slaan, en zou dit alles voor een domme reden geschapen zijn. Zoals Allah zegt, in soera ali-'Imraan, aya 190-191:

"Voorwaar, in de schepping van de hemelen en de aarde en in het afwisselen van de nacht en de dag zijn zeker tekenen voor bezitters van begrip. Degenen die Allah gedenken terwijl zij staan en zitten en op hun zij liggen en nadenken over de schepping van de hemelen en de aarde, (zeggend): "Onze Heer, U heeft dit alles niet voor niets geschapen, glorie zij U, bescherm ons dus tegen de bestraffing van het vuur."

Allah heeft dit alles niet voor een domme reden geschapen, om het vervolgens maar aan zijn lot over te laten.
Degenen die nadenken over de schepping met heel hun verstand, moeten wel toegeven dat de evolutie-theorie, die zegt dat de mens uit apen voortkomt, een belachelijk idee is. Zelfs de biologen die met hun tongen zeggen hier in te geloven, zijn het er onderling nog steeds niet over eens hoe dat dan precies gebeurd zou zijn en hun harten zijn vol twijfel. De bekende bioloog Edward Conklin heeft ooit gezegd, nadat hij jarenlang de evolutie-theorie had bestudeerd: "De waarschijnlijkheid dat het leven bij toeval is ontstaan, is vergelijkbaar met de waarschijnlijkheid dat het onverkorte woordenboek is voortgekomen uit een ontploffing in een drukkerij."

De wetenschap verandert elke dag haar mening: wat vandaag een feit is, wordt morgen alweer verworpen en uitgelachen. Hoe kan iemand dan rust vinden als hij de wetenschap tot zijn god heeft gemaakt naast Allah?
Het woord van Allah verandert niet en is het stevigste fundament om op te bouwen.

De Qur'an en soennah geven nog veel argumenten om dieper over na te denken, maar aangezien het van de soennah van de profeet (saaws) is om een khoetbah niet te lang te maken, wil ik dat bewaren voor de volgende khoetbahs, insha-Allah. Kort wou ik jullie nog even vertellen, wat de vier punten zijn van geloof in Allah:

1- Het eerste punt is "Geloof in het bestaan van Allah".
2- Geloof in de "Roeboebiyya"; dit houdt in dat je gelooft dat er maar 1 Heer is voor dit hele universum; de Enige Schepper, de Enige Beschermer, de Enige Die Voorzieningen schenkt, etc.
3- Het geloof in de "Oeloehiyya"; dit houdt in dat je gelooft dat niets of niemand het recht heeft aanbeden te worden buiten Allah. Dat je alleen slacht in naam van Allah, dat je alleen je doe'aa richt tot Allah, dat je alleen zweert bij Allah, etc.
4- Het laatste punt van geloof in Allah, is het geloof in Allah's Namen en Eigenschappen, die genoemd zijn in de Qur'an en de Soennah, zoals "Ar-Rahmaan", "Ar-Rahim", etc.

We zouden dus ook die namen en eigenschappen moeten bestuderen en kennen om oprecht geloof te hebben in Allah.

wa sallaamu alla mina taba al hudaa.
Wahamdoelillaahie rabiel alamien.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 september 2011 om 15:46


Beste alzukar,

Los van deze discussie; wanneer ik wat krijg dan ben ik inderdaad benieuwd wie daarachter zit. Getrouwd of niet. Ik vind daar niets hypocriets aan. P.s. mijn respect gaat ook uit naar Broederrr en nu weer on-topic.
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2011 om 00:53
In eerste instantie geplaatst door al-muwahiedah

Aan degenen die zijn weggelopen van de Weg van Allah, stelt Allah een vraag. Allah stelt geen vragen omdat Hij het antwoord niet weet, maar Hij stelt vragen aan ons om over na te denken en om die vragen in onszelf te herhalen. De vraag gaat als volgt:"O mens, wat heeft jou weggeleid van jouw Heer, al-Kariem? Degene Die jou geschapen heeft en daarna vervolmaakte en de juiste verhoudingen gaf. In welke vorm Hij ook wilde heeft Hij jou samengesteld."Kijk naar de mildheid in Zijn vraag en kijk naar de perfecte woordkeuze! Allah begint met "O mens...", waardoor elke mens die deze woorden hoort zijn aandacht zal vestigen op de woorden die erna zullen komen, tenzij hij zichzelf niet als mens beschouwt. Als er had gestaan: "O Arabieren!" dan had de Turk niet geluisterd en als er had gestaan: "O Moslims!" dan had de Christen, de Hindoe, de Jood of atheist niet geluisterd."Wat heeft jou weggeleid van jouw Heer, al-Kariem?"Door de naam Al-Kariem achter deze vraag te zetten, wordt het een hele milde vraag met een diepe betekenis, waarvan een mensenhart wel moet beven.Al-Kariem is Degene Die ons alles heeft geschonken, ook al hebben we daar niet om gevraagd. Hij heeft jou een dak boven je hoofd gegeven en water dat gratis neerdaalt uit de lucht om je mee te reinigen, om te drinken en om gewassen mee te bevloeien. Hij heeft jou je verstand gegeven en je ogen en oren, die je met alle goede daden in je leven nog niet zou kunnen terugbetalen! Kortom: Hij heeft jou zoveel geschonken en vervolgens loop je van Hem weg en zeg je niet eens: "Dank U wel yaa rabbi!".Laten we nadenken over een persoon, die met pijn en moeite 9 maanden lang door zijn moeder is gedragen en daarna met de ongelofelijke liefde die moeders voor hun kinderen hebben is grootgebracht. Als hij ziek was, leed zijn moeder met hem mee en verzorgde ze hem. Als hij te laat thuis kwam, zat zijn moeder nog te wachten met zorgen. Als hij honger had, maakte zijn moeder eten voor hem klaar. Vervolgens wordt die persoon volwassen en laat zijn moeder, die zoveel liefde en aandacht aan hem heeft geschonken, zomaar links liggen. Hij zegt geen "dank je wel" en laat ook geen dank blijken in zijn daden. Hij laat haar links liggen en loopt weg. Vertel me: Wat zouden jullie denken van zo'n persoon? Zouden we hem niet bestempelen als erg lomp en ondankbaar?Maar hoe erger is het nog, als een persoon dit doet met Zijn Heer, die hem geschapen heeft in de beste vorm en zijn moeder geschapen heeft en moederliefde in haar hart geplant heeft en hen onderdak en eten heeft geschonken en ogen en verstand?!"O mens, wat heeft jou weggeleid van jouw Heer, Al-Kariem?"Deze ayah alleen al zou genoeg moeten zijn voor jullie om Allah om vergeving te vragen en terug te keren naar Zijn Weg, maar hoe vergeetachtig en ondankbaar is de mens!De persoon die zijn ogen, zijn verstand en zijn hart opent voor de tekenen van Allah, zal geen moment twijfel hebben in Zijn bestaan en zal om zich heen duizenden tekenen zien, waar de meeste mensen elke dag aan voorbij lopen. Laten we iets dieper ingaan op deze tekenen.Hoe vaak vraagt een persoon jou niet: "Waarom geloof je in Allah, terwijl je Hem niet kunt zien?" We zouden die persoon kunnen vragen: "Heb jij verstand en intelligentie?" Natuurlijk zal hij antwoorden met "ja". Dan kunnen we hem vragen: "Is verstand iets dat je vast kunt pakken of kunt zien? Kun je verstand in zakjes kopen in de winkel?" Nee, natuurlijk niet.Maar aan de uitvindingen die mensen doen met hun verstand, kunnen we wel zien dat verstand bestaat.Ze hebben satellieten, telefoons, computers en medicijnen uitgevonden en aan die uitvindingen kun je zien dat verstand bestaat. Zo is het ook met Allah: aan Zijn schepping, die nog veel gecompliceerder is dan welke computer of camera ook, kun je zien dat er een Schepper is. En vaak zijn die tekenen zo alledaags en dichtbij, dat we er overheen kijken. Zo vraagt Allah ons in de Qur'an:"En op de aarde zijn er tekenen voor de standvastigen. En in julliezelven , zien jullie dan niet?"Diegenen die standvastig zijn in hun geloof en dus niet bij het eerste probleempje in hun leven wegwaaien, zullen veel tekenen zien in de wereld om zich heen. Maar zelfs nog dichterbij: in julliezelf!Jullie eigen lichamen zijn al een teken van Allah! Kijk niet eens naar de maan en de zon, maar kijk eens in de spiegel en denk daar eens over na. Je ogen zijn twee bolletjes vlees, maar zelfs de beste camera-fabrikant zou ze niet na kunnen maken. Denk eens na over de hersenen en intelligentie, over het zenuwstelsel, of over de baarmoeder en hoe zich daar een kind ontwikkelt! Soebhaan-Allaaaah!"Zien jullie dan niet?"Zou zo'n gecompliceerd lichaam bij toeval zijn ontstaan uit niks? Hoe dom is deze bewering, terwijl we ons beseffen dat een mens zelfs geen zandkorreltje zou kunnen scheppen uit niks; Al heeft hij nog zo'n moderne machines. In soera at-Toer (aya 35-36) vraagt Allah aan die mensen:"Of zijn zij uit niets geschapen, of zijn zij (zelf) de scheppers? Of hebben zij de hemelen en de aarde geschapen? Maar nee, zij zijn er niet van overtuigd."Kijk welke medicijnen voor onze harten worden aangereikt door Allah! Door na te denken over de woorden van Allah alleen zullen mensenharten tot rust komen.Maar hoeveel tekenen je sommigen ook toont, ze weigeren te geloven en zoeken er allerlei verklaringen en uitwegen voor om niet te hoeven geloven. Zijn zijn, die mensen die beweren dat alles bij toeval is ontstaan en dat wij uit apen voortkomen. Laat ik tegen die mensen zeggen: "Je laat geen huis bouwen om er vervolgens niet in te gaan wonen, en je zaait geen graan om het vervolgens niet te oogsten en je laat geen duur pak maken om het vervolgens niet aan te trekken en leeft niet en je sterft niet om vervolgens weg te rotten in je graf..."Als dit het geval was, dan zou dit hele bestaan nergens op slaan, en zou dit alles voor een domme reden geschapen zijn. Zoals Allah zegt, in soera ali-'Imraan, aya 190-191:"Voorwaar, in de schepping van de hemelen en de aarde en in het afwisselen van de nacht en de dag zijn zeker tekenen voor bezitters van begrip. Degenen die Allah gedenken terwijl zij staan en zitten en op hun zij liggen en nadenken over de schepping van de hemelen en de aarde, (zeggend): "Onze Heer, U heeft dit alles niet voor niets geschapen, glorie zij U, bescherm ons dus tegen de bestraffing van het vuur."Allah heeft dit alles niet voor een domme reden geschapen, om het vervolgens maar aan zijn lot over te laten.Degenen die nadenken over de schepping met heel hun verstand, moeten wel toegeven dat de evolutie-theorie, die zegt dat de mens uit apen voortkomt, een belachelijk idee is. Zelfs de biologen die met hun tongen zeggen hier in te geloven, zijn het er onderling nog steeds niet over eens hoe dat dan precies gebeurd zou zijn en hun harten zijn vol twijfel. De bekende bioloog Edward Conklin heeft ooit gezegd, nadat hij jarenlang de evolutie-theorie had bestudeerd: "De waarschijnlijkheid dat het leven bij toeval is ontstaan, is vergelijkbaar met de waarschijnlijkheid dat het onverkorte woordenboek is voortgekomen uit een ontploffing in een drukkerij."De wetenschap verandert elke dag haar mening: wat vandaag een feit is, wordt morgen alweer verworpen en uitgelachen. Hoe kan iemand dan rust vinden als hij de wetenschap tot zijn god heeft gemaakt naast Allah?Het woord van Allah verandert niet en is het stevigste fundament om op te bouwen.De Qur'an en soennah geven nog veel argumenten om dieper over na te denken, maar aangezien het van de soennah van de profeet (saaws) is om een khoetbah niet te lang te maken, wil ik dat bewaren voor de volgende khoetbahs, insha-Allah. Kort wou ik jullie nog even vertellen, wat de vier punten zijn van geloof in Allah:1- Het eerste punt is "Geloof in het bestaan van Allah". 2- Geloof in de "Roeboebiyya"; dit houdt in dat je gelooft dat er maar 1 Heer is voor dit hele universum; de Enige Schepper, de Enige Beschermer, de Enige Die Voorzieningen schenkt, etc. 3- Het geloof in de "Oeloehiyya"; dit houdt in dat je gelooft dat niets of niemand het recht heeft aanbeden te worden buiten Allah. Dat je alleen slacht in naam van Allah, dat je alleen je doe'aa richt tot Allah, dat je alleen zweert bij Allah, etc. 4- Het laatste punt van geloof in Allah, is het geloof in Allah's Namen en Eigenschappen, die genoemd zijn in de Qur'an en de Soennah, zoals "Ar-Rahmaan", "Ar-Rahim", etc.We zouden dus ook die namen en eigenschappen moeten bestuderen en kennen om oprecht geloof te hebben in Allah.wa sallaamu alla mina taba al hudaa.


Mijn respect voor dit stuk van een - in mijn ogen- oprecht moslim. Ik moet het nog eens een paar keer nalezen en wil dan pas mijn commentaar geven.

Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2011 om 00:06
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje



Beste alzukar,

Los van deze discussie; wanneer ik wat krijg dan ben ik inderdaad benieuwd wie daarachter zit. Getrouwd of niet. Ik vind daar niets hypocriets aan. P.s. mijn respect gaat ook uit naar Broederrr en nu weer on-topic.


Ik heb je destijds gevraagd of dat Valentijns-gedoe van je wel strookt met je islamitische leer. Geen antwoord hierop waarmee je past in de lijn van tal van geloofsgenoten van je met wie ik in de afgelopen zes jaar op dit forum in contact kwam. Bij lastige vragen gaan ze ondergronds.

Voor wat betreft dat "on-topic" van je: in geloofszaken ben je nooit off-topic c.q. wordt van alles met elkaar zonder tastbaar bewijs aan-elkaar-geleuterd. Dus ben ik nooit off-topic evenmin als wie dan ook.

Groet, Alzukar


Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.