Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

liefde verboden tussen mij en vriendin

 Post Reply Post Reply
Schrijver
nick86 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 oktober 2012
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nick86 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: liefde verboden tussen mij en vriendin
    Geplaatst op: 23 oktober 2012 om 14:19
Hallo allemaal , 

Ik heb tot eergister de mooiste relatie gehad van me leven met een marokaans meisje , we hadden samen 8 maanden en waren dolgelukkig met elkaar , we kenden elkaar al ong 4 jaar en zijn begonnen met een goede vriendschap we hadden samen een speciale band , ik ben een nederlandse jongen van 25 jaar zei een marokkaanse meisje van 21.
We zijn helemaal gek van elkaar en nog steeds het is echte liefde!

onze relatie was voor haar ouders geheim omdat zei mij waarschijnlijk niet zouden accepteren omdat ik geen moslim ben , we konden niet dagelijks afspreken maar hielden dagelijks contact via skype en sms , we zagen elkaar ong 3 x per week soms minder soms meer.

Ook ben ik me beetje gaan verdiepen in de Islaam omdat ik nog nooit ben opgegroeid met een geloof , was dat toch moeilijk om opeens te gaan geloven dat er een god gestaat hoe graag ik ook wou , de cultuur vind ik helemaal geweldig en ik weet meer van de Islaam dan van christendom, maar we wisten beiden hoe leuk ik de islaam en de cultuur ook vind zolang ik geen moslim ben hebben wij geen toekomst omdat haar familie mij nooit zouden toelaten , maar mijn vriendin vond het ook zeer moeilijk om altijd tegen haar familie te moeten liegen.

Mijn vriendin heeft het 2 geleden dagen geprobeerd om dit toch te vertellen tegen een van haar familie lid , in de hoop dat ze erover kon praten , maar dit pakte helemaal niet goed uit en haar werd verteld dat dit onacceptabel is en dat een moslim meisje geen toekomst kan hebben met een nederlander , haar familie lid heeft mij opgebeld en met mij gepraat , maar enigste wat ik hoorde is dat ik nooit meer contact mag opzoeken met haar en haar overal moet verwijderen , ik heb verteld dat wij echt van elkaar houden maar dit had geen zin.

ik heb mijn vriendin de dag erna nog een keer gesproken via de telefoon als een soort "eindgesprek" ze zei dat ze me moest vergeten en dat ze me nooit meer mag zien of spreken en als ze zich hier niet aan houd dan zal de hele familie erachter komen dat zei met mij een relatie heeft gehad.
Dit wil ik haar niet aan doen ik wil het beste voor haar! 

Ik heb alle begrip dat een moslim meisje niet een relatie mag beginnen met een niet moslim , maar we wisten beiden niet dat dit zou gebeuren omdat we altijd hoop hadden.
Ik weet niet hoe het met haar gaat er zijn al 2dagen voorbij zonder iets gehoord te hebben ik vind het ook zo moeilijk om haar niet te bellen maar ik hou me zo sterk mogelijk omdat ik niet wil dat zei in de problemen komt.

Ik ben sinds het uit is veel bezig met stukjes over de Islaam te lezen en het is me steeds duidelijker geworden dat het echt niet mag en ik heb er nog meer begrip voor gekregen, en ook voel ik me heel erg schuldig dat ik haar dit aan heb gedaan ook al weet ik dat ik het niet met opzet heb gedaan ik wou niemand pijn doen we hielden heel veel van elkaar en nog steeds ik snap ook dat dit pijnlijk is voor de familie dit heb ik nog nooit zo erg geweten als nu, ik heb er nog steeds respect voor en ben helemaal niet boos maar wel heel erg verdrietig omdat ik haar kwijt ben en dat ze haar nu niet meer goed vetrouwen omdat ze heef moeten liegen dit vind ik heel erg ik voel me daar ook best schuldig over.

Ik blijf me nog steeds verdiepen in de Islaam ik wil het voor mezelf proberen ik heb in verleden ook veel op foute pad gelopen, ook heb ik veel gedronken sinds ik met haar een relatie had heb ik half jaar niks meer gedronken en ik heb me nog nooit zo goed gevoeld en dat wil ik volhouden en ben ik ook erachter gekomen dat Islaam niet alleen een godsdienst is maar ook een liefde de liefde in de Islaam ben ik sterk gaan voelen en moet zeggen tot me dat ook sterk houd in deze dagen. 

Bedankt voor het lezen ik weet dat het geen klein stukje tekst is, het betekend veel voor me als ik met bepaalde mensen hierover kan praten.

Dank jullie alvast.

Groetjes Nick


Aangepast door nick86 - 23 oktober 2012 om 14:37
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2012 om 11:56
Dag nick86,

Welkom op het forum. 

Mooi om te horen dat jij je aan het verdiepen bent in de Islaam en dat jij er zo positief in staat. 

Ik denk dat het voor nu gewoon het beste is om afstand van je (ex)vriendin te bewaren. Nu de familie weet wat er speelt zullen ze natuurlijk op scherp staan.

Acht jij het mogelijk dat jij de Islaam uit volle overtuiging zult omarmen als je eigen geloof? 

Zou er dan eventueel een kans voor jullie bestaan dat jullie met elkaar kunnen trouwen? (Als jij hiervoor open staat). 

Of is het zo dat haar familie ook tegen het feit is dat het hier gaat om een niet-Marokkaan?

Groetjes,
Marocaantje
"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
angleblue63 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 januari 2013
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote angleblue63 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2013 om 08:44
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.