Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotennaar muziek luisteren

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 6>
Schrijver
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Onderwerp: naar muziek luisteren
    Geplaatst op: 20 mei 2004 om 08:09

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu mijn lieve Broeders en Zusters in de Islaam.

De lezer zij gegroet.

Ik zoek mijn toevlucht tot Allah tegen de vervloekte duivel, In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle.
Moge de vrede en zegeningen van Allah met hem de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salaam zijn.
Waarlijk alle lof komt Allah soub7ana wa Ta3alaa toe. Wij loven Hem en zoeken zijn steun.

Wij vragen om Zijn vergeving en zoeken toevlucht bij Hem tegen het kwade in onze eigen zielen en tegen de slechtheid van onze daden.

Iedereen die Hij leidt zal nooit dwalen en iedereen die Hij laat dwalen zal nooit leiding vinden.

Moge Allah soub7ana wa Ta3alaa ons allen leiden tot het Hiernamaals en onze zondes vergeven, en samenbrengen in het paradijs, Ameen ya Rabb el'alamien.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Allereerst hoop ik dat alles goed met jullie gaat, inshaAllah bi hawlillaah.

Beste Remco,

Islaam.nl - Site voor iedereen. De site voor moslims en niet-moslims. Mooi, een heel erg goed initiatief. Tot op een zekere hoogte vind ik.

Let's get to the point..

Je spreekt over dat nergens "letterlijk" in de Quraan staat dat je geen muziek mag luisteren, maar je bent toch geen Moslim, dus dan denk ik wat heeft hij daarmee te maken? Niet bot bedoeld ofzo, maar deze discussie gaat over of het ISLAMITISCH GEZIEN nou wel of niet mag.

Ik ben Moslima Alhamdolilah, en ik volg de Quraan EN de Soennah.
Wij moslims, volgen niet alleen de Quraan, maar ook de Soennah van de Profeet vrede zij met hem. De Profeet vrede zij met hem werd ook wel de Wandelende Quraan genoemd door zijn echtgenote Aisha moge Allah tevreden met haar zijn. Waarom noemde zij hem zo?

De Profeet vrede zij met hem bracht de theorie van de Quraan in praktijk. Dit is wat wordt bedoeld met de Soennah, zijn manier van leven. We moeten zijn voorbeeld volgen, en bestuderen hoe hij de Islaam praktiseerde.
Soms komen bepaalde zaken niet "letterlijk" in de Quraan voor, zoals hoe we het gebed moeten verrichten. Dat we geen muziek mogen luisteren staat ook niet letterlijk in de Quraan, maar wel als we gaan kijken naar de Soennah, en naar de bijbehorende hadith (tradities, overleveringen). Zo is het ook met het gebed, willen we weten HOE we onze gebeden moeten verrichten behoren we te kijken naar de betrouwbare authentieke overleveringen die hierover gaan. Dus als we willen weten hoe het zit met muziek, behoren wij hetzelfde te doen. Dus te zoeken naar betrouwbare authentieke overleveringen die hierover gaan, en die ik alvorens al met jullie heb gedeeld.

Het is ook zo dat bepaalde versen in de Quraan moeilijk te begrijpen voor de gewone mens, er zijn gewoon bepaalde zaken waar wij met ons menselijke vermogen niet bijkunnen. De Profeet vrede zij met hem was er als een leraar om de mensen uit te leggen hoe of wat. Wij hebben maar een menselijk geheugen, en we kunnen slechts van Zijn kennis omvatten wat Hij wil.

Ik heb een vraag aan jou en ik hoop dat je mij niet verkeerd begrijpt. Waarom meng jij je in een discussie waar je eigenlijk niets mee te maken hebt? Nogmaals, het is niet bot bedoeld of wat dan ook. ik vraag het me alleen af. Ik begrijp gewoon niet waarom mensen over bepaalde onderwerpen spreken waar ze geen kennis over bezitten..

Je kan wel zeggen ik begrijp het niet, en ik vind het onzin of wat dan ook. Je kan wel zeggen dat het nergens op gebaseerd is, maar dat verbaasd me helemaal niet!! Als je nieteens kennis hebt betreffende de Islaam..

Nog een vraag aan jou is, wat probeer je te bereiken met het posten van zulke berichten? Een wijs persoon kan voor zichzelf denk ik wel onderscheid maken tussen de waarheid en een leugen, daar hoef je hen niet bij te helpen, denk ik dan oua Allahoe a3lam. Maar als dat je intentie is, dus de mensen erbij helpen na te denken over de authenticiteit van bepaalde uitspraken, hartstikke bedankt, maar in mijn geval althans niet nodig..

Wat ik ook niet begrijp is dat jij zegt dat je niet begrijpt waarom muziek haraam is, maar dan denk ik, jij bent toch Christenlijk? Je hoeft het toch helemaal niet te begrijpen.
Begrijp me niet verkeerd, nogmaals, ik wil je niet afkatten of wat dan ook.

En Hij die in God en de Laatste Dag gelooft, behoort het goede te spreken of te zwijgen.

Moge Allah swt over jullie waken en jullie leiden, Allahoemma Ameen.

Ik zie je reactie graag tegemoet.


Fi Amanilahi,

Een Zuster in de Islaam die van jullie houdt omwille van Allah swt,
Umm `Aqeelah

P.S Ik ben een Moslima, Alhamdolilah. Ik ben kritisch tot op een zekere hoogte..

(nora, die hele lap tekst is wat men "brainfood" noemt. Maar als jij je brains liever honger wilt laten lijden..)

Terug naar boven
nora Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 13:51

 

 

zo veel tekst moet ik lezen

Het leven is een examen dat geen herkansing kent!
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 13:40

Het is belangrijk te beseffen dat verboden en geboden een 'Goddelijke' oorsprong hebben. Dat wil zeggen dat ".... het Besluit is aan Allah (swt) alleen!. Hij zegt de Waarheid en Hij is de beste der Beslissers" [Qur�an, 6:57]

 

Allah (swt) en Zijn Profeet (saws) weten het beste wat de reden en hikmah (wijsheid) is van sommige geboden en verboden zijn..



P.S Remco heb je het stuk wel goed gelezen, print het uit en lees het door. Wat jij zegt dat het onzin is slaat nergens op. Andere vraag, ben jij een Moslim?

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 11:57

Rhido, je hebt gelijk. We leven in een maatschappij waarin muziek een centrale rol heeft, je hebt gelijk soms kun je er niet onderdoor. Maar Allah swt is Groot Alziend en Alhorend, hij is de kenner van het Zichtbare en het Onzichtbare, de intenties bedoel ik daarmee. Ik ga naar de winkel met de intentie iets te eten te halen, als ik naar binnen wil en ik hoor muziek, dan ga ik naar een andere winkel hihi. Ookal heb ik muziek gehoord, Allah swt weet wat mijn intentie was.

Normen en Waarden. Soms vraag ik me af of men de definitie van deze twee woorden wel kent. Normen en Waarden verschillen per mens. Wat ik belangrijk vindt, kan jij weer niet belangrijk vinden. Is het nou zo MOEILIJK om dit te accepteren?? Kun jij niet tegen mij zeggen, ik begrijp je standpunt, en als jij dit zo graag wilt praktiseren dan moet je dit doen??

Het is precies wat ik tegen jullie allemaal ga zeggen. (Remco)

De mens is vrij in het maken van keuzes. Muziek luisteren of geen Muziek luisteren, de keus is geheel aan jullie. Niemand die jullie tegenhoudt!!
Ik vertel jullie dit wegens het verantwoordelijkheidsbesef die ik voel jegens deze samenleving. Ik hou van jullie, en ik wens het beste voor jullie. En het beste is in mijn ogen het Paradijs, en deze bereik je niet in staat der Onwetendheid. Nee, die bereik je niet met zak vol zonden in het Hiernamaals. Ik deel slechts mijn geringe hoeveelheid kennis met jullie. Willen jullie het verwerpen, dan doen jullie dat! Willen jullie het van me aannemen, dan doen jullie dan! De keus is geheel aan jullie..

Lakoem Diennoekoem wa Liya Dien.
Doch voor u, uw religie. En voor mij, mijn religie.

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

Umm `Aqeelah

P.S uit die koraancitaat kun je opmaken dat je niet naar geleerden moet luisteren, dat klopt helemaal niet!
Een ieder die de raad van de Schepper vraagt, zal er geen spijt van krijgen en degene die de raad van de gelovigen vraagt, zal zich zeker voelen over zijn beslissingen.
Allah swt zegt in de Quraan: "� en raadpleeg hen bij de zaak. En wanneer je dan besloten hebt, vertrouw dan op Allah." (3:159)

Terug naar boven
Rhido Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 11:33

Het interesseerd mij niet alles wat erin de Koran staat. We leven eenmaal in Europa. Ik kan ook niet Oosters leven als ik in het Westen leef! We spreken hier over NORMEN EN WAARDEN en we kunnen niet altijd alles doen wat erin de Koran of  Bijbel staat. (The tales of 2 continents!) Dit gaat ook een eigen leven LEIDEN. Ik hoor ook ongewenst muziek. Denk maar van je buren, in de trein etc. We leven in een Sociaal Domocratisch land en we kunnen niet alles doen wat er in staat. Sorry, dat ik zo tegen spreek maar dat is wel zo.Er bestaat (en dat heb ik nog nagevraagd) ook homo's die moslims zijn! Hier in Europa is het gewoon aanpassen aan de feiten! En We leven met z'n alle in een multiculturele samenleving. Tussen Joden, Christenen, Hindustanen en tussen Kokospalm en sneeuw in! Dat valt niets te verwijten! Respecteer dan ook iedereen! Wees ook jezelf!

A.J.B. stoppen met dit onderwerp. Het is ook een onderwerp waar je opgeven moment moedeloos van wordt!! Kakelen kan wel makkelijk zijn, maar in praktijk komt het toch anders uit! Zeg maar in je zelf:

"Normen en Waarden hier in Nederland!"

( Op wat voor site ben ik terecht gekomen????????!!!!!!!!!)

Salaam,

 

RHIDO

 

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 07:02

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu mijn lieve Broeders en Zusters in de Islaam.

De lezer zij gegroet.

Ik zoek mijn toevlucht tot Allah tegen de vervloekte duivel, In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle.
Moge de vrede en zegeningen van Allah met hem de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salaam zijn.
Waarlijk alle lof komt Allah soub7ana wa Ta3alaa toe. Wij loven Hem en zoeken zijn steun.

Wij vragen om Zijn vergeving en zoeken toevlucht bij Hem tegen het kwade in onze eigen zielen en tegen de slechtheid van onze daden.

Iedereen die Hij leidt zal nooit dwalen en iedereen die Hij laat dwalen zal nooit leiding vinden.

Moge Allah soub7ana wa Ta3alaa ons allen leiden tot het Hiernamaals en onze zondes vergeven, en samenbrengen in het paradijs, Ameen ya Rabb el'alamien.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Ik wil hier inshaAllah nog even op reageren.

Wij mensen en djinn zijn geschapen met een vrije wil. Wij hebben de keus om te kiezen tussen goed en kwaad. Wat jij kiest is geheel aan jou. Maar onthou lieve Broeders en Zusters van me. Allah swt houdt van ons, en Hij heeft alleen het beste met ons voor. Zou dit niet het geval zijn, dan zou hij ons niet 124.000 Profeten hebben gestuurd om ons te leiden en te begeleiden, en dan zou Hij de Profeet vrede zij met hem niet gestuurd hebben, en dan zou hij ons de Onderscheiding niet hebben gegeven.

ALLAH SWT HEEFT ALLEEN HET BESTE MET ONS VOOR. HIJ VERBIEDT ONS ALLEEN ZAKEN DIE SLECHT VOOR ONS ZIJN, EN HIJ VERPLICHT ONS ALLEEN WAT GOED VOOR ONS IS.

Luister je geen muziek, volg je een gebod van Allah swt op, is Allah swt tevreden met jou!! Wat is nou mooier dan de tevreden van Allah swt verkrijgen?? Ik las ooit een stukje over alcohol, en denk dat het hier ook wel van pas komt. Mensen snakken naar alcohol, terwijl er oneindig veel verschillende dranken zijn, we denken wel waarom mogen we geen alcohol, maar kijk wat Allah swt ons daarvoor in de plaats heeft gegeven!! Zo ook met muziek, wees niet zo pessimistisch!! Je kan de Quraan beluisteren op CD of een bandje op het internet, ik begrijp het grootste deel niet, maar dat het het woord van God is, dat raakt mij echt. En ik weet zeker dat het jullie ook raakt!

Dus gedraag je niet zo onzinnig, en volg gewoon Allah swt Zijn geboden op, als je werkelijk zelfrespect en eigenwaarde hebt. (Dan wens je het beste voor jezelf, toch? Allah swt heeft ook het beste met ons voor, dus volg op wat Hij je gebiedt! Waarom niet? Je wordt er toch niet slechter op? Alleen veel beter!!!)

(Ik wil niet bot overkomen of wat dan ook, ik wil slechts dat jullie je hersenen gebruiken inshaAllaah!!)

Lees het volgende stuk inshaAllah!!

Muziek en het luisteren ernaar is niet toegestaan. Het behoort tot zondes die de veroorzaakt worden door de shaytan. Muziek is een oorzaak tot het verharden van de harten en deze te verzieken. Geleerden hebben gezamenlijk een duidelijke fatwa over het verbieden van muziek uitgesproken (idjmaa�), hier volgen een paar bewijzen tot het verbieden van muziek:

Uit de Qor�aan:

1. Allah de Verheven zegt in soerat Loeqman: "En er zijn er onder de mensen die onzinnige praat kopen om te doen afdwalen van de Weg van Allah, zonder kennis, en die het (de Islam) bespotten. Zij zijn degenen voor wie er een vernederende bestraffing is. (6) En wanneer Onze Verzen aan hem worden voorgedragen, dan wendt hij zich er hoogmoedig van af, alsof hij ze niet hoort. He is alsof er in zijn oren doofheid is. Verkondig hem daarom een pijnlijke bestraffing"(7).

Al wahiedie en andere geleerden hebben in hun tafsier (uitleg van de Qor�aan) gezegd: De onzinnige praat die in aya 6 van soerat loeqman is verteld, is muziek. Dit hebben de volgende metgezellen (Allah�s welbehagen zij met hen) gezegd: Ibn �Abbas en ibn Mas'oed en Moedjahied en 3iekriemah. Er is overgeleverd dat ibn Mas'ood heeft gezegd:"ik zweer bij Allah, waar er geen andere god is dan hem, het is muziek (dit slaat op de aya 6 uit Loeqman � �onzinnige praat�)"

Uit de Hadith:

2. hadith: De profeet (Allah�s vrede en genade zij met) hem heeft gezegd:" er zal een volk dat de moslims behoort komen, die zijden (al �harier) ontucht (�hiera - letterlijk vertaald de geslachtsdeel van de vrouw), bedwelmend drank (al khamr) en muziekinstrument zullen toestaan" overgeleverd door boekharie.

3. Abou hoerayra (Allah�s welbehagen zij met hem) heeft gezegd dat de profeet (Allah�s vrede en genade zij met) gezegd heeft: "Aan het einde van de wereld zal een volk komen die in apen en zwijnen veranderd zal worden, ze zeiden (de metgezellen). Getuigen ze niet in de eenheid van Allah en dat Mohammed de boodschapper is van Allah? Hij (Allah�s vrede en genade zij met) zei: "jawel, en ze vasten, bidden en bezoeken het huis (Hadj). Ze zeiden: "Maar wat doen ze dan verkeerd?" Hij (Allah�s vrede en genade zij met) zei: �ze gebruiken muziekinstrumenten, trommels en zangeressen, ze brengen hun nachten door in het drinken van bedwelmende dranken en onzinnige handelingen hierdoor zullen ze gestald worden en veranderd worden naar apen en zwijnen" (ighaatat allahafaan blz 262 boek1)



moge Allah swt ons dichter bij Zijn tevredenheid brengen, ALLAHOEMMA AMEEN!
Fi Amanilaahi,

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu wa Maghfiratuh,

Jullie Zuster in de Islaam,
Umm `Aqeelah


P.S Het spreken met volledig voorbehoud van respect en woorden is heus niet verboden. Wij zijn toch moslims? Laten we proberen op een NORMALE manier een dialoog met elkaar aan te gaan, inshaAllah..!!

(�En redetwist niet anders dan op de beste wijze met de lieden van de schrift (joden & christenen) behalve met de onrechtplegers onder hen. En zegt: Wij geloven wat ons is neergezonden en in wat aan jullie is neergezonden en onze God en jullie God is ��n en wij hebben ons aan hem overgegeven.� (Ankaboet:46))

(�Toen de Profeet met zijn metgezellen bij elkaar zaten, uitte een persoon beledigingen tegen Abu Bakr die hem pijn deden, Maar Abu Bakr bleef stil. Nogmaals uitte hij bittere woorden tegen hem, maar Abu Bakr bleef nog steeds stil. Toen hij voor de derde keer met zijn tong pijn probeerde te doen, probeerde Abu Bakr hem te antwoorden. De Boodschapper van Allah stond op. Abu Bakr vroeg hem: �Bent u ontevreden over mij, Boodschapper van Allah?� �Nee, maar er kwam een engel uit de hemel naar beneden die alles ontkende wat die man zei en toen jij die man begon te antwoorden, ging de engel weg en ging de duivel zitten en ik kan niet zitten waar de duivel zit.� (Abu Dawud))

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2004 om 06:49

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu mijn lieve Broeders en Zusters in de Islaam.

De lezer zij gegroet.

Ik zoek mijn toevlucht tot Allah tegen de vervloekte duivel, In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle.
Moge de vrede en zegeningen van Allah met hem de Profeet Salla Allahu 3alaihi wa Salaam zijn.
Waarlijk alle lof komt Allah soub7ana wa Ta3alaa toe. Wij loven Hem en zoeken zijn steun.

Wij vragen om Zijn vergeving en zoeken toevlucht bij Hem tegen het kwade in onze eigen zielen en tegen de slechtheid van onze daden.

Iedereen die Hij leidt zal nooit dwalen en iedereen die Hij laat dwalen zal nooit leiding vinden.

Moge Allah soub7ana wa Ta3alaa ons allen leiden tot het Hiernamaals en onze zondes vergeven, en samenbrengen in het paradijs, Ameen ya Rabb el'alamien.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Vraag:

"Er wordt gesproken van overleveringen over Islamitische Anaashied, en er word gezegd dat het is toegestaan en er word gezegd dat het een alternatief is voor muziek bandjes, dus wat is uw edele visie ?"

Antwoord:

"Deze benaming is niet juist, en haar benaming is een casus, want er wordt geen Islamitische anaashied genoemd in de boeken van de Selef (voorgangers). En het is bekend dat de Soefiyyah (soefies) degenen zijn die Anaashied namen tot hun geloof en zij noemen het as-Samaa`. En in onze tijd zijn er vele groeperingen en sekten. Er is reeds voor elke groep of sekte opzwepende Anaashied en zij noemen het Islamitische Anaashied, deze benaming daarvoor is niet juist, het is dus niet toegestaan om deze Anaashied te nemen en te verspreiden tussen de mensen. Wa billaahit-Tawfieq."


Shaych Saalih al-Fawzaan

Bron: www.Sahab.com
Vertaald door: `Iesaa aboe Yoesoef al-Oeroebie

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Fi Amanilaahi, ik hou van jullie omwille van Allah swt!!

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu wa Maghfiratuh,

Jullie Zuster in de Islaam,
Umm `Aqeelah

Terug naar boven
Rhido Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2004 om 14:04

Salam, RHIDO

Wie zegt dat dat soort muziek wel is toegestaan?? Wat loop je moeilijk te doen terwijl het zo makkelijk is?? Ik moeilijk doen?? Dacht van niet! Het is voor mij juist zoeken van waarom

Denk je soms dat die landen islamitisch zijn ofzo, nou in dat geval, droom verder.... ZEG, ZOEK JE SOMS RUZIE???!!!!!!!!!!!!! 

Het is niet alleen Turkije en Marokko, ook andere landen (Indonesi�, Egypte, Maleisi�, pakistan etc) wordt er muziek gedraaid of gespeeld.  En als je verder wilt dat ik droom dan dromen samen wel verder!! De meeste dromen zijn bedrog (ha,ha,ha) Ook weltrusten, goeie nacht! ZZZZ....ZZZZZZ.......ZZZZZZZ

Waaorom er muziek bestaat??Misschien wel om ons te beproeven, heb je daar wel eens over nagedacht??  Dus jij weet het ook niet zeker. Maar ik heb verder  helemaal niets over nagedacht. 

Salam,

 

RHIDO

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2004 om 13:22

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe,

Salam alikum,

Volgens mij is dit onderwerp te diep en te ver gezocht!  

Is dit niet veel geblaat en weinig wol??!!

Mij is alleen bekend geen alcohol niet stelen etc. Maar om niet naar de muziek te mogen beluisteren??? Geen idee. Waarom heb ik dan Turkse en Marokkaanse muziek geluisterd terwijl deze ook Arabische landen zijn???!! Waarom bestaat er dangdut muziek???!!  Ahamdulillah!!!!!!!!!!!!

Salam, RHIDO

Wie zegt dat dat soort muziek wel is toegestaan?? Wat loop je moeilijk te doen terwijl het zo makkelijk is?? Denk je soms dat die landen islamitisch zijn ofzo, nou in dat geval, droom verder....

Waaorom er muziek bestaat??Misschien wel om ons te beproeven, heb je daar wel eens over nagedacht??

asallam aleikum,

dat is iets wat ik ook niet snap.Shirk(iets anders aanbidden dan Allah(s.w.t.)is bv dr grootste zonde die er is.Nou ga maar eens naar Turkije of marokko.Er worden daar volop blauwe oogjes verkocht,die je zouden moeten beschermen,om over diverse soorten amuletten maar te zwijgen.Ook zwarte magie....typisch iet voor marokko...subhan'Allah...hoe kan dat toch allemaal..!

wa sallam

Inderdaad, heel erg wat ze daar allemaal doen, nu wil dat niet zeggen dat elke marokaan of turk dat doet. Sommige mensen handelen uit onwetendheid, Moge Allah swt ze daar inshAllah voor vergeven. Ik droeg vroeger ook zo'n oogje aan mijn ketting, ik vond t mooi, wist ik veel wat voor betekenis het had. Toen ik erachter kwam, heb ik m gelijk laten omsmelten tot een mooie ring haha.

Gair inshAllah, Moge Allah swt de mens leiden!!!

Amin inshAllah,

Wa alikoem salam warahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
nora Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2004 om 12:28

 

 

    soekran Abou Jabir      

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2004 om 09:17

asallam aleikum,

dat is iets wat ik ook niet snap.Shirk(iets anders aanbidden dan Allah(s.w.t.)is bv dr grootste zonde die er is.Nou ga maar eens naar Turkije of marokko.Er worden daar volop blauwe oogjes verkocht,die je zouden moeten beschermen,om over diverse soorten amuletten maar te zwijgen.Ook zwarte magie....typisch iet voor marokko...subhan'Allah...hoe kan dat toch allemaal..!

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Rhido Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2004 om 07:53

Salam alikum,

Volgens mij is dit onderwerp te diep en te ver gezocht!  

Is dit niet veel geblaat en weinig wol??!!

Mij is alleen bekend geen alcohol niet stelen etc. Maar om niet naar de muziek te mogen beluisteren??? Geen idee. Waarom heb ik dan Turkse en Marokkaanse muziek geluisterd terwijl deze ook Arabische landen zijn???!! Waarom bestaat er dangdut muziek???!!  Ahamdulillah!!!!!!!!!!!!

Salam, RHIDO

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 15:36
In eerste instantie geplaatst door nora

 

he Abou JAbir

hoe doe je die tekst helemaal onder aan?

Assalamoe alykoem,

je moet naar instellingen gaan, en kies je voor bewerk profiel, daarna bij handtekening schrijf je een tekst, en bij toon altijd mijn handtekening bij elk post kies je voor JA.

ik hoop dat het duidelijk is, zoniet vermeld dat.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
nora Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 15:29

 

he Abou JAbir

hoe doe je die tekst helemaal onder aan?

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 12:49

In eerste instantie geplaatst door Remco

Waarom is zijn tekst verboden. Bij Eminem moet je denk ik echt verder kijken dan de hype om hem heen, hij heeft wel degelijk goede nummers en teksten. Zoals ik al zei moet je bij muziek dus selecteren wat je wel en niet onder goed plaatst.

beste remco,

wat jij doet is dat je iets verbid of iets toestaat door na te denken en oordeel te geven,

maar wat je moet weten is dat wij dat doen door bewijzen uit de koran en uispraken van onze profeet, ik hoop dat je dit begrijpt, wij gaan van de koran en de uitspraken van de profeet uit, terwijl je met je gedachtes oordeelt. dit is het verschil tussen ons en jullie.

nog iets anders,een verzoek van me, kun je misschien je foto korter maken, want zo moeten telkens de balk heen en weer schuiven.

wassalaam, 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
nora Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 11:43

 

 

maar denk jij rhido dat muziek van eminem enzo wel mag?

die tekst alleen al is verboden laat staan zijn clips en de muziek.

Terug naar boven
Rhido Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 08:46

Ik weet niet of muziek luisteren wel verboden is of niet. Ben zelf niet echt 100% eens.

In mijn geboorteland Indonesi� worden er toch dangdut-muziek gedraaid. Meer in Arabische landen worden wel van die dangdut muziek gedraaid. (Pakistan, Egypte etc. ) In Indonesi�  zijn er JUIST gelegenheden om uit te gaan om naar dangdut muziek te luisteren. En misschien heb je ook de gelegenheid om artiesten een handtekening te vragen. Ik heb al een CD's van Meggi Z, Hetty Koes Endang en nog een paar. Maar ook van allochtonen heb ik vaak toen ik nog op school zat best vaak Turkse en Marokkaanse muziek gehoord en wat dan nog?  Is dat verboden? Ik hoorde in begin niet beters dan Turks en Marokkaanse muziek op school! Ook van dat lekkere Arabische zang. Ik hou ook best van hun cultuur! Ook op Turkse zender heb ik ook van dat Turkse muziek gehoord. Ik heb toen ik paar jaar geleden bij de Post werkte iedere muziek gehoord. Wat ik me af vraag is waarom er dan Arabische muziek bestaat (Turks, Marokkaans, Dangdut etc) terwijl het verboden is? AHAMDULILLAH. Wij hebben op Java ook Gamelanmuziek. Zonder de islaam zal er ook helemaal geen gamelanmuziek zijn. Dus geen Islaam ook geen gamelanmuziek! Punt uit! Ik wordt best chagerijnig van zonder muziek! Het zit in mijn genen om vrolijk te doen en met muziek. Ook mijn volk slaan al op trommels, en andere voorwerpen om muziek te mogen maken. Ze zullen wel geen walkmans en radio's hebben. Maar men maakt het beste van om vooral in de kampongs muziek te spelen. Salaam dari, RHIDO

 

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 08:07

salaam oe aleikum...

ik bedenk me net iets. Volgens mijn zus is het voor vrouwen niet toegestaan om naar anasheed te luisteren gezongen door mannen. En eigenlijk lijkt me dit wel duidelijk....maar heeft iemand dalil hiervoor...?

salaam oe aleikum

Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 08:05
je hebt ook engelse anasheed...
Terug naar boven
nora Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 mei 2004 om 03:07

 

salaam BlAcKsHaDoW15

ik luister ook wel anachid maar ik vind het ook leuk om naaar muziek te luisteren. ten tweede versta ik niet wat ze zingen bij anacheed en dat vindt ik wel jammer want het lijkt me heem mooi  

Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 17:31

Assalam ahleikom

Nee oeghti nora muziek is haram

Waarom neem je de moeite niet om koraan of anasheed te luisteren ?? dan luister je tenminste wat nuttigs als je koraan luistert en er zijn zo veel imaams met zo'n mooie stem zoals shuraim of sudaisi en je kan ernaar luisteren en hetzelfde op bed liggen inplaats van muziek en w8en tot je inslaap valt.

als je dat vaak doet dan wanneer je koraan wilt leren en je leest eens vers die je meerdere keren had gehoort leer je het zo en heeft mooie herineringen zoals oh deze was die vers van die dag toen ik niet kon slape en het geeft je een heel mooi gevoel in je hart en muziek aoezoe billahi mina sheetani rajim

maar het blijft je eigen keus maar zal me wel pijn doen als je tog voor muziek kiest ook al verdiep je er niet in ( het verzwakt je imaam wil je dat bereiken ?? )

Nou wasalaam,

Terug naar boven
nora Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2004 om 17:16

 

ik denk dat als je muziek alleen gebruikt om te ontspannen wel goed is je hebt dan toch niks te doen maar om nou tmf te gaan kijken gaat te ver daar zie je alleen dingen die haram zijn. maar s avonds laat als ik  niet in slaap kan  komen luister ik wel muziek maar meer om er bij na te kunnen denken niet dat ik echt naar de tekst luister. ik denk dat daar het em in zit mensen die naar muziek luisteren zoals Eminem en in zijn tekst gaan geloven nee dan is het haram maar als je eigenlijk alleen naar de muziek luistert  vind ik het wel kunnen.

                       

Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2004 om 10:31

Ach Remco, ik zie dat het op dit punt geen zin heeft om verder te discussieren. Hier kun je uren over praten. Je zou je eens meer moeten verdiepen in de Islam, hopelijk zal je dan begrijpen wat ik bedoel. Door woorden maak je jezelf niet sterker, zo simpel zit het leven niet elkaar.

Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2004 om 09:24

Ik denk niet dat je altijd zo bang moet zijn voor Satan, als je daar bang voor bent dan laat je hem in zekere zin toe. Door sterk in je schoenen te staan en niet bang te zijn voor hem, zal hij er ook niet zijn. Als je zegt Satan kan je aanzetten tot dingen, dan laat  je dat toe, als je zegt, Satan kan mij tot niks aanzetten wat ik niet wil, dan sluit je hem uit.

Beste Remco, waaruit kon je uit mijn verhaal opmaken dat ik bang ben voor satan, ik ben absoluut niet bang voor Satan. De listen van satan zijn zwak. Allah zegt zelfs in de Quraan dat de satan zwak is. Maar dat wil niet zeggen dat je niet moet uitkijken voor zijn listen. Je moet inderdaad sterk in je schoenen staan (taqwa, imaan) om hem te kunnen bestrijden. Door jezelf wijs te maken dat satan je niet kan aanzetten tot dingen jaag je 'm echt niet weg hoor. Zo makkelijk kom je niet van hem af.

Ik vind de Islam-leer streng, je wordt aan zoveel in mijn ogen onzinnige regeltjes gebonden. Het uitgangspunt bij al die regels is de zwakte van de mens, als je dat al als uitgangspunt neemt dan wordt je ook zwak. Als je ervan uitgaat dat je sterk bent dan ben je dat ook (mentaal bedoel ik dan).

Hieruit kan ik opmaken dat je niet veel kennis hebt over de islaam. Noem mij eens een regeltje dat jij onzinnig vind. Alles wat Allah ons heeft voorgeschreven is voor ons het beste. Inderdaad, de mens is zwak. Een mens is zwak geschapen. Dat is nu eenmaal een feit. Maar juist door ons te houden aan de regels die Allah ons heeft voorgeschreven kunnen we ons geestelijk en fysiek versterken. De echte opdrechte moslims (mu'minoen) dat zijn mensen die sterk zijn. Omdat zij geloven in Allah en hem geen deelgenoten toekennen, en alles doen wat hij hen heeft voorgeschreven.

Uitgaan van het feit dat je sterk bent zal je heus niet sterk maken, dat maakt de satan je alleen maar wijs. De saten houd je zo voor de gek, je hebt het amper in de gaten.

Younes

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2004 om 07:49

ik denk dat ieder mens wel een bepaald gevoel voor ritme of iets dergelijks heeft en ik geloof ook wel dat op een ��n of andere manier de hersenen stimuleert... muziek kan ook een boodschap hebben of een verhaal en die hoeft niet perse naar een ieders smaak te zijn... ik denk dat als moslims het BEGRIP muziek weg zouden denken dat ze weer een stukje menselijkheid ergens laten liggen... een stukje menselijkheid dat misschien wel essentieel is om het mensenras langer te laten leven... met muziek kun je zo ongelovelijk veel en ik zou niet inzien waarom het tot iets verkeerds leidt!

ja er zijn blote vrouwen op televisie te zien, maar dat is ook een protest denk ik op eeuwenlang kuisheid... kuisheid die helemaal nergens goed voor is... ik bedoel ik ben een man met geweten dus ik zou nooit gewetenloos kunnen handelen; dat er ten tijde van mohammed wel gewetenloze mannen en vrouwen rondliepen zegt misschien wel heel veel over die tijd, of over dat de tijd daar op sommige punten nog steeds stilstaat... waarom zou bijvoorbeeld een oude vrouw een hoofddoekje moeten dragen? nee de koran gaat zoals altijd uit van de negatieve kanten van de mens... verleiding, haat en jalouzie dat zijn de drijfveren waarop de koran nog steeds drijft... terwijl een slim mens zijn daden altijd kan overzien...

als een man met geweten weet ik hoe ver ik kan gaan, ik weet ook dat ik best wel een meisje mag versieren... het liefst doe ik dat op muziek van de jaren 70/80 want ik vind de muziek van tegenwoordig niet echt lekker om op te dansen... en ja af en toe drink ik wel eens een biertje of een cola, maar ook zonder deze genotsmiddelen (ik heb wel vocht nodig) kan ik mij prima vermaken en lekker dansen... vaak heeft mijn tegenspeelster ook niet echt veel drank op waarna de danspartij vaak in een gesprek eindigd, allebei lijk je elkaar wel leuk te vinden... het is 4 uur snachts en terwijl een groep marokanen in utrecht elkaar de hersens inslaat sluip ik met mijn meisje voorbij om haar vervolgens naar huis te brengen... als afscheid een innige tongzoen en ik kan weer tevreden terugkijken... misschien een vervolg...
DAT is misschien het beeld wat veel moslims verkeerd vinden; en wat voor mij misschien niet geld als iets normaals maar meer als iets van verkennen... ik bedoel vroeger toen in Nederland ook dingen taboe waren zoals vriendjes trouwde mijn oma met mijn opa, een huwelijk dat helemaal stukliep net zoals het huwelijk van mijn andere opa en oma wat ook helemaal misging, dergelijke voorbeelden zijn in de islam ook wel te vinden... in plaats van dat ik me overleef aan een paar ingevingen zoek ik liever mijn juiste weg, en ja, je kan "fouten" maken, waarom niet... ik praat ook niet goed dat sommige mensen wat te positief zijn door alcohol en het belangrijk vinden dat ze 20 meisjes op ��n avond hebben gezoend, maar dat is natuurlijk hun manier van genieten... waarom zou een mens geen fouten kunnen maken, en waarom zou een mens zich niet kunnen laten verleiden... zoals Nietsche ons als zei over kunst... (kunst om aan de waarheid te ontsnappen) gaat misschien ook op voor ons mensen; degeen die zich teveel laat leiden door rationele gedachten verliest zijn passies en menselijkheid; en zal daardoor waarschijnlijk nog wel verderweg van de mensen verdwijnen...

aan de andere kant tellen passies voor moslims wel degelijk; een getrouwde vrouw moet ervoor zorgen dat ze er zo mooi mogelijk uitziet voor haar man(is dit geen passie dan) en ook moet ze gevoel voor humor hebben... passioneler kan bijna niet, maar praten we hier niet over het perfecte huwelijk? veel moslims merken dat een leven zonder muziek ook wel een beetje ondragelijk is en velen zondigen dan ook aan de hedendaagse muziek, al is het maar om een beetje in leven te blijven tijdens geestdodend werk... ik bedoel kunst om aan de realiteit te ontsnappen bestaat als sinds het onstaan van de mens! de enige grens die de moslim trekt is die naar het onbekende, alles wat onbekend is, is bijvoorbaat al een gevaar en dient te worden vermeden, zonder enige analyse en verstand... de vraag of de islam dan nog wel dicht bij de mens staat is natuurlijk dan een interessante vraag... perfecte moslims bestaan overigens nauwelijks... en wat nou als zondigen, niet zondigen was, maar juist menselijkheid...

mijn verhaal niet afmakend verblijf ik ;)

Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2004 om 06:23

"YounesF ik denk dat je dan juist wel muziek moet luisteren, maar wel bewust een keuze maken met wat je wel en niet luisterd. Je hebt nog altijd goede en slechte muziek, muziek die muziekaal gezien goed in elkaar zit of slecht, en je hebt zo ook muziek die inhoudelijk goed is en die inhoudelijk slecht is."

Absoluut niet Remco. Wat ik probeer duidelijk te maken is als je twijfelt of muziek nu halal of haram is. Dan kun je er het beste van uitgaan dat het haram is. Want anders kom je er in je graf of in het hiernamaals achter. Dan heb je een groot probleem. Zoals ik eerder had aangegeven. Het probleem van muziek is, als je naar "goede muziek" luister, je het gevaar loopt om ook eens een keer te proeven van de "slechte muziek". Daar zal de satan dan wel voor zorgen. Dus daarom is het beter om er afstand van te nemen.

"Mag een Moslim niet naar pro-Islamitische muziek luisteren? Dat kan in mijn ogen geen kwaad. Het probleem is denk dat muziek vaak kritisch is op alles, de Moslim artiesten die ik eerder al aanhaalde zijn ook zogenaamde 'verlichte' Moslims, het is een 'gevaar' voor Moslims om daar naar te luisteren, straks wijkt een Moslim nog af van de strenge leer die veel te streng is."

Je geeft het hier al zelf aan, je noemt de Moslim artiesten 'verlichte moslims'. Het is zelfs een gevaar om er naar te luisteren, geef je aan. Nou dan is het nog een groter gevaar om naar muziek te luisteren van niet-moslims. En by the way, de Islam-leer is helemaal niet streng. Allah (s.w.t) wil alleen het goede voor ons, hij maakt het ons makkelijk. Alleen wij maken het onszelf moeilijk.

"Ik denk dat je niet altijd de veiligste weg moet kiezen, maar de weg waar jij je het lekkerst bij voelt. Als je je hele leven al muziek luisterd en je kan amper zonder, dan moet je ook gewoon doorgaan met luisteren ondankst de twijfel, God bedenkt geen regels om de mens ongelukkig te maken."

Tuurlijk moet je wel de veiligste weg kiezen, als moslim in ieder geval wel. De weg waar jij je het lekkerst bij voelt zou weleens de verkeerde weg kunnen zijn. Ik heb toch ook al een hele lange tijd muziek geluisterd, ik was net een zombie, je raakt helemaal in de ban van dat muziek. Ik merkt het gewoon bij mensen in mijn eigen omgeving. Je kunt altijd van muziek af komen, je moet er gewoon je best voor doen, en je tegen je ego en de satan verweren. Allah (s.w.t) om hulp vragen, Hem vragen je te leiden. Allah (s.w.t) wil inderdaad alleen het beste voor ons. Hij heeft zeker geen regels bedacht die ons ongelukkig maken. Maar de mens maakt zichzelf ongelukkig. Allah wil het beste voor ons, daarom adviseert hij ons ook in de quraan om geen tijd te verspillen aan zaken waar je niks aan hebt en die je niet dichtbij Hem kunnen brengen.

Ik adviseer mensen die twijfelen over het feit of muziek nu haram of halal is er gewoon afstand van te nemen. Dat is de veiligste weg.

Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2004 om 05:39

A salamoe 3alaikoem warahmatoe Allahie wabarakatoeh,

Is muziek nu halal of haram? Meningen van geleerden zijn erover verdeeld. Er bestaat veel twijfel over het onderwerp. Dan heb ik een vraag aan jullie, wat doet een mu'min(a) als hij/zij ergens over twijfelt? Een mu'min(a) kiest dan natuurlijk het standpunt dat het dichts bij zijn/haar geloof ligt, waar hij/zij in ieder geval zeker van weet dat het hem/haar niet schaadt. Dus twijfel je over het feit of muziek nu haram is of niet. Gewoon geen muziek luisteren dat is het veiligst, dan heb je in ieder geval de garantie dat je niets verkeerds hebt gedaan. Kies altijd de veilige weg, niet de weg met twijfel.

Wa Allahoe A3lam

Wa salamoe 3alaikoem, Younes

Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 15:35

 

[/QUOTE]

 juist beter, geen herrie

wassalaam,

[/QUOTE]

salam alikoem

Hahaha daar heb je wel gelijk  in

groetjes  je zuster anissa

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 15:05
In eerste instantie geplaatst door *Anissa*

Salam alikoem

Muziek is mij het wel duidelijk wel haram is.Maar bijvoorbeeld een bruiloft zonder muziek  nou dat klikt een beetje raar.

beslama groetjes anissa

 

Assalamoe alykoem,

nee, zuster, als iets haram, dan is het ook zo, de profeet is onze voorbeeld, zijn bruiloft was niet gepaard met muziek, wat is daar raar aan, zonder muziek, ik vind juist beter, geen herrie

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2004 om 14:59

Salam alikoem

Muziek is mij het wel duidelijk wel haram is.Maar bijvoorbeeld een bruiloft zonder muziek  nou dat klikt een beetje raar.

beslama groetjes anissa

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.