Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe hoofddoek

 Post Reply Post Reply
Schrijver
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De hoofddoek
    Geplaatst op: 04 april 2004 om 15:52

Salaam aleikom broeders/zusters, ik heb een vraag over de hoofddoek, ik doe de secretaresse opleiding, en ik ben van plan om te gaan stoppen en een andere opleiding te doen. ik ga SPW doen. want mijn vraag is over de hoofddoek is: ik ing vrijdag naar een sollicitatiegesprek en zag er netjes uit, ik droeg een zwarte strake pak en een strake broek met een onder een rok, met veel spijt heb ik spijt. alleen voor een stome baan in de vakantie en weekenden en mijn hoofddoek was niet erg perfect ik droeg er een sjaal en je kon je oorlellen zien. is dat toegestaan in De Islam. is mijn vraag?????? want elke zeg mijn moeder je moet zo je hoofddoek dragen enzo. maar ik kan het niet. omdat ik het op de islamitsche manier wilt doen. en niet dat het aantrekkelijk wordt voor de mannen. kunnen jullie asljeblieft een antwoord op mijn vraag geven.

ik voel me een klein beetje schuldig, omdat ik het niet precies weet.

 

Salaam aleikom: Mouni

Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2004 om 16:05

salam alikoem

Oorbellen is inderdaad  haram  als je hoofdoek draag.Want t maak je aantrekkelijker "mooier".En je hals moet bedekt worden.Ik hoop dat ik je  geholpen heb.

beslama groetjes anissa

Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2004 om 16:17

ins-allah zal ik veranderen als Allah swt dat wilt. en ik wil het graag. ik wist het niet zeker. maar het komt ook een klein beetje door je zusters die zelf ook een 'hoofddoek' dragen. maar die het op een verkeerde manier doet. ins-allah hoop ik hen te helpen. en ik ga mezelf ook veranderen ins-allah

salaam aleikom: mouni

Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:07

Assalaamu aleikoum zuster,

Laat je niet ontmoedigen door mensen of wereldse zaken en laat je niet misleiden door wat andere mensen doen. Kijk naar wat de islam voorschrijft en probeer dat op te volgen en daar standvastig in te blijven insha'Allah. Moge Allah je de kracht geven om de hijaab correct te gaan dragen zuster.

Liefs Umm Hanifa

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:16
Assalaamoe Alaikoem,

�En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun blikken neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun aantrekkelijkheden niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun Khimaar over hun boezems dragen.� (Soerat an-Noer: 31)

Dus over de boezems!!!!

"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig". [Al Ahzaab 33:59]

En voor wat wil je werken zuster, voor nu of voor het hiernaarmaals. De koran en de Sunnah vertellen je hoe je, je moet gedragen en kleden. Je aantrekkelijkheid mag je niet tonen, oorbellen sieren je. Dus dat hoort ook niet.

ALAHO ALEM

Zie ook mijn stukje op mijn site

klik hier!!!
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2004 om 16:17
ze zei oorLellen niet  bellen maar die moeten inderdaad bedekt zijn evenals de hals en de boezem.
Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.