Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Twijfel over mijn hidjaab

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Twijfel over mijn hidjaab
    Geplaatst op: 19 april 2004 om 08:38

In eerste instantie geplaatst door Noatje

Dat is het rotste van alles ik weet dat ik dat moet doen, maar er is iets wat me tegen houdt een soort van angst ik kan het niet uit leggen

Probeer je vinger te leggen op wat precies het probleem is, is het werkelijk de hijaab? Voel je je belemmerd? Of zijn de het influisteringen van Shaytan die jou op andere gedachten brengen of zijn het de vervelende reacties van je omgeving? Zoek uit waar je je precies rot door voelt en probeer dat met d ejuiste middelen weg te nemen.

Sterkte ermee!

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2004 om 08:36
In eerste instantie geplaatst door Noatje

Ik kan er ook met niemand over praten, dit omdat weinig mij begrijpen. Zodra ik er met mijn familie over begin dan krijg ik te horen we hadden je al gewaarschuwd dat je dit zou krijgen, dus veel steun is er niet. Als ik het aan vriendinnen vertel krijg ik de volle lading over me heen. Voel me op het moment vrij machteloos. Op werk doen e er ook niet echt leuk over men blijft me als mindere zien, wat ook weer heel frustrerend is. Dit gebeurt overigens ook buiten mijn werk om, voorheen had ik dit niet.

Overigens zal dit ook mijn eerste zomer met el hidjaab zijn ik kijk daar zo tegen op!

Dank voor je tijd en geduld met mijmoge Allah swt je hiervoor belonen!

Ik denk dat mensen je wel begrijpen maar niet toe willen geven dat ze ook wel eens zwakke momenten hebben. Maar het is menselijk zuster en je bent niet alleen. Werk eraan voor zover je dat kunt en verlies de moed niet. Laat je ook niet ontmoedigen door reacties van anderen, het oordeel van Allah is belangrijker. Verheug je over de komende zomer dat je bedekt zal zijn zuster, het is iets moois, niet iets om je voor te schamen, je minder om te voelen of verdrietig van te worden. Wees blij dat je als moslima in deze dunya staat en insha'Allah beloond zal worden voor je gehoorzaamheid aan Allah.

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
Noatje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noatje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2004 om 08:35
Dat is het rotste van alles ik weet dat ik dat moet doen, maar er is iets wat me tegen houdt een soort van angst ik kan het niet uit leggen
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2004 om 08:34

Hoi Noatje,

het belangrijkste is dat je je goed voelt bij wat je doet.  Wat betekent je hidjaab voor je?  Is hij belangrijk genoeg om je er soms even slecht bij te voelen of voel je je de hele tijd rot en wil je hem gewoon af?  Leer jezelf kennen, en beslis voor jezelf waarin je gelooft, en wat je waarden en normen zijn.  Dan kom je van zelf te weten of je een hidjaab wilt dragen of niet.  Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb, of in ieder geval een hart onder de riem heb kunnen steken...

Liefs Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2004 om 08:32

Hoe een zwakke imaan te genezen:

- Nadenken over de verzen in de Qor-aan
- Probeer een bewustzijn van de Almacht van Allah te voelen 
- Islamitische kennis zoeken
- Regelmatig bezoeken van bijeenkomsten om Allah te gedenken
- Veel goede daden verrichten en je tijd daarmee vullen
- Op verschillende manieren Allah aanbidden
- Het gedenken van de dood en het Hiernamaals
- Dhikr, dat wil zeggen het gedenken van Allah
- Allah de Almachtige in vertrouwen nemen en zichzelf nederig opstellen voor Hem
-
Smeekbeden, het aanroepen van Allah

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
Noatje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noatje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2004 om 08:31

Ik kan er ook met niemand over praten, dit omdat weinig mij begrijpen. Zodra ik er met mijn familie over begin dan krijg ik te horen we hadden je al gewaarschuwd dat je dit zou krijgen, dus veel steun is er niet. Als ik het aan vriendinnen vertel krijg ik de volle lading over me heen. Voel me op het moment vrij machteloos. Op werk doen ze er ook niet echt leuk over men blijft me als mindere zien, wat ook weer heel frustrerend is. Dit gebeurt overigens ook buiten mijn werk om, voorheen had ik dit niet.

Overigens zal dit ook mijn eerste zomer met el hidjaab zijn ik kijk daar zo tegen op!

Dank voor je tijd en geduld met mijmoge Allah swt je hiervoor belonen!

Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2004 om 08:25

We hebben allemaal onze zwakke momenten in ons imaan oeghti, insha'Allah kom je er weer boven op, blijf vertrouwen op Allah.

"Een van de tekenen van een goed begrip is wanneer een dienaar zorgt voor zijn imaan en aandacht schenkt aan datgene wat het verzwakt en weet wanneer het toeneemt en afneemt en de verleiding van de satan herkent wanneer hij hem bezoekt." (Sharh' Noenieyyat Ibn al-Qayyiem door Ibn 'iesa 2/140 )

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
Noatje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noatje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2004 om 08:21

Amien zuster!!

Door deze twijvel wordt mijn Dien ook zwakker heb ik gemerkt, ik vind het gewoon zo moeilijk. Ik had het een tijdje geleden al gelukkig was die periode heel snel voorbij. Nu merk ik met veel pijn in mijn hart dat het terug keert en ik moet zeggen dat ik er gek van wordt

Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2004 om 08:18

Assalaamu aleikoum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Het is alwaswaas zuster, influisteringen van de Shaytaan die jou van het pad van Allah Soubhanahu wa Ta'ala af wil leiden. Blijf standvastig, maak du'a tegen de Shaytaan, zoek toevlucht bij Allah, doe dhikr, lees qur'an enz. Blijf standvastig meid want je weet dat je Allah gehoorzaamt en pleziert door hijaab te dragen en insha'Allah blijf je dat doen.

Moge Allah deze omstandigheden voor je vergemakkelijken.

AMIN!

 

Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
Noatje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noatje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2004 om 08:15

Salaam broeders en zusters,

Sinds een tijdje draag ik el hidjaab, toen ik dit deed stond ik er met heel mijn hart achter. Wel is het zo dat ik tegenwoordig best veel twijvel over het dragen hiervan. Waar die twijvel vandaan komt weet ik het enige wat ik weet is dat het mij gek maakt!! Ik wil mijn hidjaab niet af doen maar de gedachte om hem af te doen speelt contineu in mijn hoofd

Ik hoop zo dat jullie mij hier omtrent kunnen adviseren...

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.