Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotensure ankebut

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Ruveyda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Onderwerp: sure ankebut
    Geplaatst op: 02 juni 2004 om 04:26

Selamin aleykum,

Wie kan mij  de nederlandse versie van de sure ankebut geven, in dan stuk staat het vehaal van profeet Lut, en dat zijn volk toen der tijd werd bestenigd omdat ze homoseksuelen waren.

Selamin ALeykum

Ruveyda

Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2004 om 04:53

elselaam alaikoem warahmet Allah wabarakatoeh,Agie

hier onder een paar ayaat uit Soera ankebut misschien heb je hier wat aan  maar ik denk niet dat ze gestenigd zijn zoals jij het beweert voor de helevertaling van Soerat: ankaboet klik helemaal onder de ayat op de link inshalaah

25. Hij (Abraham) zeide: "Gij hebt naast Allah slechts afgoden voor u gekozen terwille van vriendschap onder elkander in het tegenwoordige leven. Doch op de Dag der Opstanding zult gij elkander verwerpen, en elkander vervloeken. En uw tehuis zal het Vuur zijn; en gij zult geen helper hebben."

26. En Lot geloofde in hem. Abraham zeide: "Ik vlucht naar mijn Heer; want Hij is de Almachtige, de Alwijze."

27. En Wij gaven hem Izaak en Jacob, en Wij plaatsten het profetenambt en het Boek onder zijn nageslacht, en Wij gaven hem zijn beloning in dit leven en in het Hiernamaals zal hij zeker tot de rechtvaardigen behoren.

28. En toen Lot tot zijn volk zeide: "Gij verricht een gruweldaad die niemand onder het mensdom ooit v��r u heeft begaan.

29. Nadert gij mannen met wellust en rooft gij op de weg, en begaat gij zelfs gruweldaden in uw bijeenkomsten?" Maar het antwoord van zijn volk was niet anders dan dat zij zeiden: "Breng de straf van Allah over ons als gij de waarheid spreekt."

30. Hij (Lot) zeide: "Help mij mijn Heer, tegen het volk dat onheil sticht."

31. En toen onze boodschappers Abraham het nieuws brachten, zeiden zij: "Wij willen het volk dezer stad vernietigen; want haar inwoners zijn onrechtvaardigen."

32. Hij zeide: "Maar Lot is daar." Zij zeiden: "Wij weten wel wie daar woont. Wij zullen hem en zijn familie sparen, behalve zijn vrouw, die achter zal blijven."

33. En toen Onze boodschappers tot Lot kwamen was hij verdrietig wegens hen en voelde zich daardoor in moeilijkheid. En zij zeiden: "Vrees niet, noch treur. Voorzeker, wij zullen u en uw familie redden, behalve uw vrouw die tot de achterblijvenden behoort.

34. Wij zullen gewis een straf van de hemel op de bewoners dezer stad nederzenden, wegens hun overtredingen."

35. En Wij lieten hier een duidelijk teken achter voor een volk, dat begrijpt.

http://www.redouan.nl/koran/koran029.htm

ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven hier mee inshalaah.

walselaam alaikoem warahmet Allahie wabarakatoeh.


Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2004 om 05:12

assalam ahleikom

Een vraagje waarom werd zijn vrouw ook niet gered wat voor straf heeft zij begaan?

maar een vraagje

waslaam,

Terug naar boven
Ruveyda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2004 om 06:31

Selamin aleykum,

dank je wel voor je antwoord op mijn vraag, ik heb er veel aan. Ik weet niet of het woord helak het zelfde betekent in turks als arabisch. In het turks betekent het dat ze zijn uitgemoord. Zo staat het ook in de koran. Ik had gisteren nog in de turkse vertaling van de koran gegeken, en daar stond dit stuk ook in, alleen er moet  nog een stuk over zijn waarbij dit echt staat. Ik heb het niet in de turkse vertaling kunnen vinden en ook niet in de nederlandse vertaling.

Het ging namelijk om een stelling dat islamitische homoseksuelen zijn toegestaan binnen de islam. Ik heb respect voor alle mensen, en ik ben ook zeker niet de toegewezen pesoon om te zeggen dat ze geen moslim kunnen zijn. Alleen mijn eigen mening is toch anders hierover, ik vind die twee niet samen kunnen gaan. Er daar deze sure over, en dat wou ik die mensen laten lezen. Vandaar dat ik er op zoek naar ben. Als er nog andere mensen zijn die mijn mening kunnen ondersteunen met hadis of andere feiten, dan hoor ik dat heeeel graag.

 

Selamin Aleykum

 

Ruveyda

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.