Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Jaloers

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Anoniem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anoniem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Jaloers
    Geplaatst op: 28 juni 2004 om 04:46

Salaam,

Al 17 maanden heb ik een relatie met een moslimjongen. Wij weten allebei dat het haram is, maar we hopen dat Allah swt het ons vergeeft als wij trouwen en ons leven lang bij elkaar blijven (insha allah). Nu heb ik een probleem: ik ben heel erg jaloers. Mijn vriend verteld altijd 'grote' verhalen over meisjes op zijn school, die hij zo mooi vindt en dat hij met ze heeft gepraat enzo. Hij is wel heel eerlijk, maar het wakkert bij mij jaloezie aan. Ik kan het niet uitstaan dat hij diepe gesprekken heeft met andere meisjes, die hij mooi vindt. Ik ben gewoon bang dat hij ervandoor gaat met een ander en mij alleen laat. Ik weet dat ik de slechterik ben, omdat jaloezie iets totaals verkeerd is. Hoe kan ik dit afleren? Ik vertrouw mijn vriend, maar begin te twijfelen als hij weer met die 'grote' verhalen aankomt. We hebben er ook vaak ruzie over, omdat hij het gevoel heeft dat hij niks van mij mag. Dan zeg ik dat hij gewoon op moet houden met die 'grote' verhalen. Weet iemand een oplossing, want ik wil een goede moslima worden, zonder jaloezie in een relatie.

En nogmaals, we weten allebei dat het slecht is een relatie te hebben, terwijl we niet eens getrouwd zijn. Als ik een moslima ben, en kan bidden tot Allah swt, zal ik ook elk gebed om vergiffenis vragen  

Wa salaam

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 04:48

Hoi,

wat bedoel je precies met 'grote verhalen'?  Schept hij er echt over op of zijn het verhalen die jou kwetsen?

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Anoniem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anoniem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 04:53

Hij maakt het groter dan dat het was. Heeft hij heel even met een meisje gepraat, dan verteld hij dat hij een tijd lang met haar heeft gesproken. Hij geeft zelf ook toe dat hij die verhalen opblaast om me jaloers te maken. En ik weet dat hij die verhalen opblaast, maar ik begin dan ook weer te twijfelen: 'wat nou als hij het deze keer niet opblaast? Wat nou als hij echt met dat meisje heeft gepraat en het naar z'n zin had met haar?' Snap je?

Wa Salaam

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 05:02

asallam aleikum,

Weet je,je kan je misschien schuldig voelen door je jaloerzigheid,Maar je vriend moet ook rekening houden met jouw gevoelens.Vrouwen zijn gevoeliger voor bepaalde dingen(sommige mannen ook hoor),en daar hoor je rekening mee te houden.

>>je zou trouwens met een practiserende moslim moeten trouwen,die jongen waar jij het over hebt,zijn gedrag is niet als een goede moslim die met zijn geloof bezig is.

wa sallam

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Anoniem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anoniem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 05:07

Salaam Zahra,

Mijn vriend is een hele goede jongen, een praktiserende moslim. Hij is heel erg bezig met z'n geloof en probeert een goed mens te zijn. Het is alleen net alsof hij niet snapt dat hij zelf die jaloezie bij me aanwakkert. Alsof hij niet doorheeft dat die verhalen van hem wel degelijk een gevolg hebben, ze maken mij ontzettend jaloers! Uiteindelijk wordt hij boos, omdat hij zo weinig mag doen van mij...maar hij heeft het zelf veroorzaakt. Als ik hem dit zeg, zegt hij dat ik overdrijf. Maar begrijp me niet verkeerd, mijn vriend is een goed mens en (als ik daarover mag oordelen) een goede moslim. Hij helpt mij ook in het verkennen van de Islam en zegt steeds weer hoe trots hij op me is, dat ik moslima wil worden.

Wa Salaam

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 05:11

Hoi,

natuurlijk is te veel jaloezie niet echt goed, maar dat opscheppen klinkt me ook maar raar in de oren.  Mijn vriend vertelt me ook wel als ie met een leuk meisje gepraat heeft, maar dan gewoon vertellen, zoals hij alles vertelt.  Dus ik weet niet goed wat aan te raden  Misschien kan je allebei proberen wat water bij de wijn te doen?  Hij  schept niet meer op, vertelt het gewoon, en jij probeert hem een 'vrijer' gevoel te geven?

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 05:36

 

A Salaam wa alaikoum,

Sorry ik kom even met mijn advies.

Wat je kan doen...geef hem een schop onder z'n kont en dump hem..ja het is geen leuke advies..maar sorry wat is dat nou voor onzin..opscheppen over andere meisjes is hij niet tevreden met jou...heeft hij niet genoeg aan jou..stel je voor dat je met hem trouwt..dan gaat dat zeker zo door...in mijn geval zou ik hem een schop geven..en hem vragen om heel ver uit mijn buurt te blijven..en waarom..omdat je beter verdient...hij heeft geen respect...zo ga je toch niet met iemand om waar je om geeft...En tot slot wil ik zeggen...dat relaties voor het huwelijk haram zijn en dat wist je al..je kan niet bidden en vragen om vergiffenis en vervolgens weer zondigen..want dan heb je de boodschap geloof ik niet begrepen..als je spijt hebt en je zoekt vergiffenis dan betekent het dat je spijt hebt van je zonden maar dan moet je ook afstand nemen en je best doen om geen zondes te plegen..in ieder geval de zonde waar je vergiffenis om vraagt...sorry ik wil niet hard overkomen...maar zuster relaties zijn niet zomaar haram..om deze reden en nog vele anderen zijn ze haram..hij doet je pijn..wat ook gevolgen kan hebben op je toekomst..misschien wel met een andere man als die voor jou voorbestemd is...

sorry als dit een beetje hard overkwam...

Wa alaikoum asalaam,

Fatiha

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2004 om 07:15

ach ja al sinds een tijdje heb ik ook een hele leuke lieve vriendin... en het gaat tot nu toe steeds goed... ook omdat we tegen elkaar zeggen wat we van elkaar verwachten... net zoals ik al eerder aangaf in andere discussies is het misschien verstandig om eerst te begrijpen hoe en waarom...

en trouwens waarom zou een jongen/man niet naar andere meisjes/vrouwen mogen kijken? ik doe het ook en ik schaam me er niet voor... ik heb zelfs posters in mijn kamer hangen van vrouwen die ik mooi vind, en mijn vriendin vindt het naar mijn weten ook niet erg... ik accepteer ook van haar dat zij ook andere jongens knap vind... nou ben ik wat dat betreft (en mijn vriendin ook) wel redelijk zelfbewust en heb(ben) ook aardig wat zelfvertrouwen waardoor ik niet zo gauw jalours wordt denk ik...

maar ik wil nog even reageren op Umm Amarah; ik kan me nog wel herinneren dat ik naar een documentaire keek van gastarbeiders... en aangezien ik wel een man van details ben zijn me een paar dingen bijgebleven; deze nu zo nette moslimmannen hebben in hun "studententijd" ook wel eens wat andere dingen aan hun hoofd gehad;
Ook was er laatst nog op televisie een documentaire over Imams die moesten integreren > er werd gevraagd wat een imam wist over homofilie, en hij zei(in een andere taal!): "ik heb ooit wel eens een jongen gehad die zich aangetrokken voelde tot andere mannen, ik heb hem geadviseerd zich onder de vrouwen te begeven"... hmmm... bezinning...

ook denk ik dat de islaamcultuur en daarmee ook de koran misschien best kan meeveren met de moderne tijd; hiervoor heb ik al vaker het woord context gebruikt, en ook evolutie, maar soms blijkt het tevergeefs, want veel mensen zwijgen kritiek toch vaak naar de verdommenis!

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 04:36

Hallo Aadtos,

Ik heb een reactie gegeven op de reactie die je op mij had, mijn reactie is in het rood.

In eerste instantie geplaatst door aadtos

maar ik wil nog even reageren op Umm Amarah; ik kan me nog wel herinneren dat ik naar een documentaire keek van gastarbeiders... en aangezien ik wel een man van details ben zijn me een paar dingen bijgebleven; deze nu zo nette moslimmannen hebben in hun "studententijd" ook wel eens wat andere dingen aan hun hoofd gehad;

Dat die moslimmannen nu zo netjes zijn en de islaam praktiseren betekent nog niet dat ze altijd perfect zijn geweest, dat ze in hun studententijd verkeerd bezig waren of iets anders aan hun hoofd hadden betekent niet dat ze niet kunnen veranderen. Allah zegt ook hij vergeeft alle zonden als ze oprecht berouw hebben misschien hebben ze nu spijt van wat ze hebben gedaan en willen nu wel de islam praktiseren. 

Wat je in je verleden hebt gedaan behoort tot het verleden, als je er spijt van hebt en je vraagt om vergiffenis dan zal allah je vergeven als je oprecht berouw hebt. Het is wel zo, je moet niet allah smeken om je zonden te vergeven en daarna weer de zonden plegen.


Ook was er laatst nog op televisie een documentaire over Imams die moesten integreren > er werd gevraagd wat een imam wist over homofilie, en hij zei(in een andere taal!): "ik heb ooit wel eens een jongen gehad die zich aangetrokken voelde tot andere mannen, ik heb hem geadviseerd zich onder de vrouwen te begeven"... hmmm... bezinning...

Ik begrijp niet wat dit te maken heeft met de islam, die man heeft hem geadvisseerd iets te doen wat niet mag hij had hem ook iets anders kunnen adviseren bijv: kennis opdoen over de islaam, zijn imaan te versterken misschien dat dat zal helpen en persoonlijk denk ik dat het wel zou helpen. De imaam heeft hem geadviseerd een zonde te plegen.  

ook denk ik dat de islaamcultuur en daarmee ook de koran misschien best kan meeveren met de moderne tijd; hiervoor heb ik al vaker het woord context gebruikt, en ook evolutie, maar soms blijkt het tevergeefs, want veel mensen zwijgen kritiek toch vaak naar de verdommenis!

Je moet het niet over moderniseren van de islam hebben, het gaat om de mensen die de islam praktiseren en hoe ze dat doen, de islam is niet ouderwets en hoeft ook niet modern te worden.

groetjes fatiha 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
taubah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taubah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 10:09

Salaamoe alaikoum,

Jaloezie komt voort uit onzekerheid en wie zegt dat hij/zij dat niet kent liegt want het is heel menselijk maar het kan je ook kapot maken als het je leven overneemt.

Vergeet niet dat mannen vaak heel anders denken dan vrouwen.Dus als je vriend met van die verhalen komt zeg gewoon dat je het niet leuk vind en leg uit wat je voelt want waarschijnlijk beseft hij niet dat je onzeker word door de contacten die hij heeft met meisjes en als je er echt niet mee kan omgaan dan sorrie houd het op want het moet niet je leven beinvloeden. 

Als ik je nog een advies mag geven dan zou ik zeggen kijk naar jezelf hou van jezelf wees niet bang om alleen tezijn wees vrienden met het alleen zijn want uiteindelijk eindig je alleen.

Dus probeer niet afhankelijk tezijn van je vriend en leef je eigen leven niet zijn leven pas dan zul je zien dat je niet meer zo snel jaloers  en onzeker zult zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt alleen weet ik wel dat het een gevecht is met je eigen ik om je daadwerkelijk zo tevoelen en praten is makkelijker dan het echt tekunnen doen.

 Ik hoop dat jullie insja allah er positief uitkomen en dat jullie de kans krijgen om berouw te tonen bij Allah want dit soort relatie's lopen vaak op problemen uit.

Moge Allah jullie insja allah zegenen met een huwelijk.

Met vriendelijke groeten.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 11:07

Salaam anoniem,

voor zover ik begreep ben je nog geen moslim. Inshallah vind je de goede weg naar God toe.

Ik vind het een moeilijke vraag. Dumpen gaat wel heel erg ver ineens. Je kunt ook groeien in bepaalde dingen. Waarschijnlijk heb je hem ook gewoon ergens ontmoet en ben je nu pas bezig met de islam (heb ik dat goed gegokt?). Ik denk dat je het best tegen hem kunt zeggen dat dit niet leuk is voor jou, maar probeer er ook achter te komen waar�m hij dit doet. Laat hem weten dat hij zich niet groot hoeft te doen voor jou. Ik denk wel dat dit een grens heeft. Als hij van je houdt, houdt hij rekening met je. Dus ga hier niet te ver in mee.

Ik wens je heel veel wijsheid. Inshalla komt het allemaal goed en groeien jullie samen verder en wordt de islam belangrijker dan grote praatjes enzo.

 

Enne Umm Umarah,

het valt me altijd wel op dat errug veel moslimjongens/mannen vroeger alles deden wat God verboden had, maar uiteindelijk een maagd trouwen en als ze alles hebben uitgeprobeerd, de islam gaan belijden. Sorry,maar daar word ik een beetje  van. Mannen mogen v���l meer dan vrouwen, belachelijk.

Salaam happylady

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 12:06
In eerste instantie geplaatst door Anoniem

Salaam,

Al 17 maanden heb ik een relatie met een moslimjongen. Wij weten allebei dat het haram is, maar we hopen dat Allah swt het ons vergeeft als wij trouwen en ons leven lang bij elkaar blijven (insha allah). Nu heb ik een probleem: ik ben heel erg jaloers. Mijn vriend verteld altijd 'grote' verhalen over meisjes op zijn school, die hij zo mooi vindt en dat hij met ze heeft gepraat enzo. Hij is wel heel eerlijk, maar het wakkert bij mij jaloezie aan. Ik kan het niet uitstaan dat hij diepe gesprekken heeft met andere meisjes, die hij mooi vindt. Ik ben gewoon bang dat hij ervandoor gaat met een ander en mij alleen laat. Ik weet dat ik de slechterik ben, omdat jaloezie iets totaals verkeerd is. Hoe kan ik dit afleren? Ik vertrouw mijn vriend, maar begin te twijfelen als hij weer met die 'grote' verhalen aankomt. We hebben er ook vaak ruzie over, omdat hij het gevoel heeft dat hij niks van mij mag. Dan zeg ik dat hij gewoon op moet houden met die 'grote' verhalen. Weet iemand een oplossing, want ik wil een goede moslima worden, zonder jaloezie in een relatie.

En nogmaals, we weten allebei dat het slecht is een relatie te hebben, terwijl we niet eens getrouwd zijn. Als ik een moslima ben, en kan bidden tot Allah swt, zal ik ook elk gebed om vergiffenis vragen  

Wa salaam

Salaam,

ik denk, dat als je de tijd neemt er gewoon rustig met hem over te praten, op een goed moment, bijvoorbeeld tijdens het eten en je hem uitlegt dat je niet jaloers wilt zijn, maar dat je door zijn verhalen soms bang wordt dat hij andere meisjes leuker vind etc. Ik denk dat als hij van je houd hij dit best begrijpt. Begrijpt hij je niet, dan moet je afvragen of dit wel de juiste man voor jou is.

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 14:41

ach ja, waarom reageer ik niet... mijn reacties maar in het groen :P

 

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Hallo Aadtos,

Ik heb een reactie gegeven op de reactie die je op mij had, mijn reactie is in het rood.

In eerste instantie geplaatst door aadtos

maar ik wil nog even reageren op Umm Amarah; ik kan me nog wel herinneren dat ik naar een documentaire keek van gastarbeiders... en aangezien ik wel een man van details ben zijn me een paar dingen bijgebleven; deze nu zo nette moslimmannen hebben in hun "studententijd" ook wel eens wat andere dingen aan hun hoofd gehad;

Dat die moslimmannen nu zo netjes zijn en de islaam praktiseren betekent nog niet dat ze altijd perfect zijn geweest, dat ze in hun studententijd verkeerd bezig waren of iets anders aan hun hoofd hadden betekent niet dat ze niet kunnen veranderen. Allah zegt ook hij vergeeft alle zonden als ze oprecht berouw hebben misschien hebben ze nu spijt van wat ze hebben gedaan en willen nu wel de islam praktiseren. 

Vorig jaar was ik ook niet bezig met de islam....de islam begon mij te intresseren, ik had vragen en in de islam heb ik antwoorden gevonden op mijn vragen..en nu probeer ik de islam te praktiseren en ik streef erna om een goede moslima te zijn inshaAllah.

aangezien nog geen moslim mij heeft kunnen overtuigen van de islam ben ik altijd benieuwd wat voor vragen jij had en wat die antwoorden dan waren! en wat is een goede moslima?

Wat je in je verleden hebt gedaan behoort tot het verleden, als je er spijt van hebt en je vraagt om vergiffenis dan zal allah je vergeven als je oprecht berouw hebt. Het is wel zo, je moet niet allah smeken om je zonden te vergeven en daarna weer de zonden plegen.

ken je het spreekwoord: de vos verliest zijn haren, maar nooit zijn streken... de aard van het beestje zal met andere woorden niet veranderen... die zonden die zij begingen, dat zijn dezelfde zonde zoals elke man die wel kent... iets... menselijks... de profeet, jullie profeet heeft wel eens gezegd dat mens een zwak ras is... daar had hij wel gelijk in... maarja niet iedereen is daarin gelijk... dus er kunnen nooit eenduidige enkelvoudige regels zijn...
maarja, je kan het ook zo zien, ik bega in veel van jullie ogen zonden... dus naja aan het einde van mijn leven (ik ben goed in inschatten en een klein beetje bang voor de dood ;)) wordt ik maar moslim en dan zijn al mijn zonden zomaar ineens vergeven... niet een beetje hypocriet?


Ook was er laatst nog op televisie een documentaire over Imams die moesten integreren > er werd gevraagd wat een imam wist over homofilie, en hij zei(in een andere taal!): "ik heb ooit wel eens een jongen gehad die zich aangetrokken voelde tot andere mannen, ik heb hem geadviseerd zich onder de vrouwen te begeven"... hmmm... bezinning...

Ik begrijp niet wat dit te maken heeft met de islam, die man heeft hem geadvisseerd iets te doen wat niet mag hij had hem ook iets anders kunnen adviseren bijv: kennis opdoen over de islaam, zijn imaan te versterken misschien dat dat zal helpen en persoonlijk denk ik dat het wel zou helpen. De imaam heeft hem geadviseerd een zonde te plegen.  

ach ja niet iedereen in de islam is het met elkaar eens... daarom kennen de zogenaamde islamitische staten (lees: STATEN) ook hun eigen landgrenzen met eigen geschiedenis gebruiken en normen en waarden!

ook denk ik dat de islaamcultuur en daarmee ook de koran misschien best kan meeveren met de moderne tijd; hiervoor heb ik al vaker het woord context gebruikt, en ook evolutie, maar soms blijkt het tevergeefs, want veel mensen zwijgen kritiek toch vaak naar de verdommenis!

Je moet het niet over moderniseren van de islam hebben, het gaat om de mensen die de islam praktiseren en hoe ze dat doen, de islam is niet ouderwets en hoeft ook niet modern te worden.

ik vind de islam wel ouderwets, omdat het niet met gebruiken van een andere tijd kan meebuigen... en op nieuwe problemen naar mijn weten voldoende feedback geeft... extreem voorbeeld: een scheikundeboek uit het jaar 1876 is hopeloos verouderd, maar niet onjuist... alleen de zaken zijn wat veranderd, of juist duidelijker geworden, en men kijkt er anders tegenaan... (nieuwe wetten, inzichten)...

groetjes fatiha 

nou... groetjes aad...

Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mouni Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2004 om 15:34

MIJN ADVIES IS:

ALS HIJ ECHT NAAR JE LUISTERT EN MEER NAAR JE INBRENG. ZAL HIJ DIT ECHT NIET DOEN HOOR. HET IS NIET LEUK OM TE HOREN DAN HIJ ELKE KEER MET EEN MEISJE ZIT TE PRATEN. IK ZOU HET AFSCHRIKKELIJK VINDEN. IK ZOU ZELF GOED MET HEM IN GESPREK GAAN. EN EEN KEUZE LATEN MAKEN TUSSEN JOU OF DIE ANDERE MEISJES. JE ZEGT DAT DIT HEEL ERG STOORT. IK DENK DAT HIJ MEER RESPECT JOU MOET BEHANDELEN. ALS IK HET GOED HEB BEGREPEN. je moet hard zijn voor jezelf en voor Allah swt. je moet een goeie beslissing maken. het is wel belangrijk. want jij bent echt niet alleen de schuldige.

salaam aleikom

Ja Rabie Lakal Hamdoe Kama Janbagie Lizalalie Wadzhika Walihadimie Sultanieka
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 04:35
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Enne Umm Umarah,

het valt me altijd wel op dat errug veel moslimjongens/mannen vroeger alles deden wat God verboden had, maar uiteindelijk een maagd trouwen en als ze alles hebben uitgeprobeerd, de islam gaan belijden. Sorry,maar daar word ik een beetje  van. Mannen mogen v���l meer dan vrouwen, belachelijk.

Salaam happylady

Salaam alaikoum,

Happylady, je moet niet alle moslim jongens of mannen over 1 kam scheren want je weet niet wat ze allemaal gedaan hebben, Allah is de enige die hen mag beoordelen en straffen voor wat zei fout hebben gedaan. Ik begrijp wel dat je er niet goed van wordt dat een heleboel jongens hele foute dingen hebben gedaan en uiteindelijk wel eisen een maagd te trouwen. Ik geloof zelf dat een echte moslim die de islam kent een vrouw niet beoordeelt over haar maagdelijkheid. Hoe kom je erbij dat mannen meer mogen dan vrouwen. Waar zegt de islam dat mannen wel met vrouwen het bed mogen delen en dat het voor de vrouw alleen verboden is.

Ik begrijp jou punt wel dat je het erg vind dat mannen dingen doen die fout zijn en vervolgens wel een goede vrouw willen. Ik denk niet dat zei de islam begrepen hebben.

Ik geloof dat praktiserende moslims de vrouwen niet beoordelen op hun maagdelijkheid of de zondes die ze in het verleden hebben gepleegd maar eerder belangerijk vinden wat de islam voor haar betekent in haar leven.

Wa alaikoum asalaam,

Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juli 2004 om 05:01

Ik dacht ik reageer er wel effe op..mijn reacties in het blauw...

In eerste instantie geplaatst door aadtos

ach ja, waarom reageer ik niet... mijn reacties maar in het groen :P

 

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Hallo Aadtos,

Ik heb een reactie gegeven op de reactie die je op mij had, mijn reactie is in het rood.

In eerste instantie geplaatst door aadtos

maar ik wil nog even reageren op Umm Amarah; ik kan me nog wel herinneren dat ik naar een documentaire keek van gastarbeiders... en aangezien ik wel een man van details ben zijn me een paar dingen bijgebleven; deze nu zo nette moslimmannen hebben in hun "studententijd" ook wel eens wat andere dingen aan hun hoofd gehad;

Dat die moslimmannen nu zo netjes zijn en de islaam praktiseren betekent nog niet dat ze altijd perfect zijn geweest, dat ze in hun studententijd verkeerd bezig waren of iets anders aan hun hoofd hadden betekent niet dat ze niet kunnen veranderen. Allah zegt ook hij vergeeft alle zonden als ze oprecht berouw hebben misschien hebben ze nu spijt van wat ze hebben gedaan en willen nu wel de islam praktiseren. 

Vorig jaar was ik ook niet bezig met de islam....de islam begon mij te intresseren, ik had vragen en in de islam heb ik antwoorden gevonden op mijn vragen..en nu probeer ik de islam te praktiseren en ik streef erna om een goede moslima te zijn inshaAllah.

aangezien nog geen moslim mij heeft kunnen overtuigen van de islam ben ik altijd benieuwd wat voor vragen jij had en wat die antwoorden dan waren! en wat is een goede moslima?

Ik begrijp dat je benieuwd bent naar de vragen die ik stelde maar een heleboel vragen zal ik niet beschrijven omdat het prive is. Maar ik zal hier onder een aantal beschrijven.

De vragen waren: Als ik straks dood ben dan lig ik onder de grond en hoe dan verder??? Wat is de bedoeling van dit leven, wat is de reden dat wij hier zijn??? Het was meestal ook zo dat ik dan rond hajj periode op tv zag dat er zoveel mensen de hajj verrichte en soms heel emotioneel waren en waarom werden ze zo emotioneel?? als allah niet zou bestaan waarom zijn er zoveel mensen die zo hun best doen om allah te aanbidden en ook de hajj verrichten wat heel zwaar is. Waarom zijn er zoveel intelligente mensen die hun leven leiden volgens de regels van de islam, je zult van hun wel verwachten dat ze zoiets niet zomaar doen. Er waren zeker nog veel en veel meer vragen die ik had waar ik hele mooie antwoorden kreeg vanuit de islam. Dit waren een aantal vragen.

, als je er spijt van hebt en je vraagt om vergiffenis dan zal allah je vergeven als je oprecht berouw hebt. Het is wel zo, je moet niet allah smeken om je zonden te vergeven en daarna weer de zonden plegen.

ken je het spreekwoord: de vos verliest zijn haren, maar nooit zijn streken... de aard van het beestje zal met andere woorden niet veranderen... die zonden die zij begingen, dat zijn dezelfde zonde zoals elke man die wel kent... iets... menselijks... de profeet, jullie profeet heeft wel eens gezegd dat mens een zwak ras is... daar had hij wel gelijk in... maarja niet iedereen is daarin gelijk... dus er kunnen nooit eenduidige enkelvoudige regels zijn...

maarja, je kan het ook zo zien, ik bega in veel van jullie ogen zonden... dus naja aan het einde van mijn leven (ik ben goed in inschatten en een klein beetje bang voor de dood ;)) wordt ik maar moslim en dan zijn al mijn zonden zomaar ineens vergeven... niet een beetje hypocriet?

Je begaat hier een fout, ik zal niet over jou mogen oordelen of je zondes begaat of niet alleen Allah mag daarover oordelen wie ben ik om te zeggen dat jij wel of niet de hemel zult betreden. Ik vind dit hypocriet,   wordt ik maar moslim en dan zijn al mijn zonden zomaar ineens vergeven... niet een beetje hypocriet?

Als ik allah om vergiffenis vraag dan moet ik wel echt oprecht berouw hebben dus spijt voor de zondes die ik gepleegd heb en vervolgens er naar streven en mijn best doen om die zonden niet meer te plegen.. het is een leerproces, je hebt pas spijt als je weet dat het verkeerd is.. degene die denkt dat ie maar moslim hoeft te zijn en vervolgens al zijn zondes ineens vergeven worden..die heeft de boodschap en de islam niet begrepen.


Ook was er laatst nog op televisie een documentaire over Imams die moesten integreren > er werd gevraagd wat een imam wist over homofilie, en hij zei(in een andere taal!): "ik heb ooit wel eens een jongen gehad die zich aangetrokken voelde tot andere mannen, ik heb hem geadviseerd zich onder de vrouwen te begeven"... hmmm... bezinning...

Ik begrijp niet wat dit te maken heeft met de islam, die man heeft hem geadvisseerd iets te doen wat niet mag hij had hem ook iets anders kunnen adviseren bijv: kennis opdoen over de islaam, zijn imaan te versterken misschien dat dat zal helpen en persoonlijk denk ik dat het wel zou helpen. De imaam heeft hem geadviseerd een zonde te plegen.  

ach ja niet iedereen in de islam is het met elkaar eens... daarom kennen de zogenaamde islamitische staten (lees: STATEN) ook hun eigen landgrenzen met eigen geschiedenis gebruiken en normen en waarden!

Jij had het over een imam, die de man adviseerde om zich onder de vrouwen te begeven dus wat heeft het hier met staten te maken.  

ook denk ik dat de islaamcultuur en daarmee ook de koran misschien best kan meeveren met de moderne tijd; hiervoor heb ik al vaker het woord context gebruikt, en ook evolutie, maar soms blijkt het tevergeefs, want veel mensen zwijgen kritiek toch vaak naar de verdommenis!

Je moet het niet over moderniseren van de islam hebben, het gaat om de mensen die de islam praktiseren en hoe ze dat doen, de islam is niet ouderwets en hoeft ook niet modern te worden.

ik vind de islam wel ouderwets, omdat het niet met gebruiken van een andere tijd kan meebuigen... en op nieuwe problemen naar mijn weten voldoende feedback geeft... extreem voorbeeld: een scheikundeboek uit het jaar 1876 is hopeloos verouderd, maar niet onjuist... alleen de zaken zijn wat veranderd, of juist duidelijker geworden, en men kijkt er anders tegenaan... (nieuwe wetten, inzichten)...

Ja het blijft jou mening, de koran is niet ouderwets alleen je moet het begrijpen.

groetjes fatiha 

nou... groetjes aad...

Zo dat was een reactie van mij,

Groetjes Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juli 2004 om 11:04
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Enne Umm Umarah,

het valt me altijd wel op dat errug veel moslimjongens/mannen vroeger alles deden wat God verboden had, maar uiteindelijk een maagd trouwen en als ze alles hebben uitgeprobeerd, de islam gaan belijden. Sorry,maar daar word ik een beetje  van. Mannen mogen v���l meer dan vrouwen, belachelijk.

Salaam happylady

Salaam alaikoum,

Happylady, je moet niet alle moslim jongens of mannen over 1 kam scheren want je weet niet wat ze allemaal gedaan hebben, Allah is de enige die hen mag beoordelen en straffen voor wat zei fout hebben gedaan. Ik begrijp wel dat je er niet goed van wordt dat een heleboel jongens hele foute dingen hebben gedaan en uiteindelijk wel eisen een maagd te trouwen. Ik geloof zelf dat een echte moslim die de islam kent een vrouw niet beoordeelt over haar maagdelijkheid. Hoe kom je erbij dat mannen meer mogen dan vrouwen. Waar zegt de islam dat mannen wel met vrouwen het bed mogen delen en dat het voor de vrouw alleen verboden is.

Ik begrijp jou punt wel dat je het erg vind dat mannen dingen doen die fout zijn en vervolgens wel een goede vrouw willen. Ik denk niet dat zei de islam begrepen hebben.

Ik geloof dat praktiserende moslims de vrouwen niet beoordelen op hun maagdelijkheid of de zondes die ze in het verleden hebben gepleegd maar eerder belangerijk vinden wat de islam voor haar betekent in haar leven.

Wa alaikoum asalaam,

Fatiha

Salaam aleikum Umm Umarah,

ik ben het helemaal met je eens. Alleen is de realiteit dat mannen meer mogen dan vrouwen. Simpel, mannen mogen gewoon alleen weg, vrouwen met mahram, mannen gaan vaak ook laat weg, voor vrouwen is dat minder gebruikelijk, mannen gaan stappen, vrouwen nooit, bla bla bla. Dat soort dingen. Dus mannen hebben het makkelijker dan vrouwen in dat opzicht. En de realiteit is dus ook dat veel mannen gewoon sexuele relaties hebben en dat daar veel gemakkelijker mee om wordt gegaan dan wanneer het vrouwen betreft. Dat bl�jf ik walgelijk vinden  (En natuurlijk weet ik ook wel dat dat niet bij alle mannen zo is, maar toch... de realiteit ....)

Salaam happylady 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2004 om 03:59
QUOTE=happylady3113]

Salaam aleikum Umm Umarah,

ik ben het helemaal met je eens. Alleen is de realiteit dat mannen meer mogen dan vrouwen. Simpel, mannen mogen gewoon alleen weg, vrouwen met mahram, mannen gaan vaak ook laat weg, voor vrouwen is dat minder gebruikelijk, mannen gaan stappen, vrouwen nooit, bla bla bla. Dat soort dingen. Dus mannen hebben het makkelijker dan vrouwen in dat opzicht. En de realiteit is dus ook dat veel mannen gewoon sexuele relaties hebben en dat daar veel gemakkelijker mee om wordt gegaan dan wanneer het vrouwen betreft. Dat bl�jf ik walgelijk vinden  (En natuurlijk weet ik ook wel dat dat niet bij alle mannen zo is, maar toch... de realiteit ....)

Salaam happylady 

[/QUOTE]

Salaam alaikoum,

Happylady dank je voor je reactie,

Happylady mannen mogen geen sexuele relaties hebben voor het huwelijk ze begaan hiermee een zonde. Mannen kun je niet controleren op hun maagdelijkheid en vrouwen wel. Praktiserende moslims die echt leven volgens de regels van de islam zullen ook daarom niet van de vrouw eisen wat ze zelf niet kunnen geven.

(En natuurlijk weet ik ook wel dat dat niet bij alle mannen zo is, maar toch... de realiteit ....) Ik ben al blij dat er mannen zijn die niet zo zijn alhamdoelilah.

Wa alaikoum asalaam,

Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juli 2004 om 06:40
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

QUOTE=happylady3113]

Salaam aleikum Umm Umarah,

ik ben het helemaal met je eens. Alleen is de realiteit dat mannen meer mogen dan vrouwen. Simpel, mannen mogen gewoon alleen weg, vrouwen met mahram, mannen gaan vaak ook laat weg, voor vrouwen is dat minder gebruikelijk, mannen gaan stappen, vrouwen nooit, bla bla bla. Dat soort dingen. Dus mannen hebben het makkelijker dan vrouwen in dat opzicht. En de realiteit is dus ook dat veel mannen gewoon sexuele relaties hebben en dat daar veel gemakkelijker mee om wordt gegaan dan wanneer het vrouwen betreft. Dat bl�jf ik walgelijk vinden  (En natuurlijk weet ik ook wel dat dat niet bij alle mannen zo is, maar toch... de realiteit ....)

Salaam happylady 

Salaam alaikoum,

Happylady dank je voor je reactie,

Happylady mannen mogen geen sexuele relaties hebben voor het huwelijk ze begaan hiermee een zonde. Mannen kun je niet controleren op hun maagdelijkheid en vrouwen wel. Dat is dus NIET waar!!! Praktiserende moslims die echt leven volgens de regels van de islam zullen ook daarom niet van de vrouw eisen wat ze zelf niet kunnen geven.

(En natuurlijk weet ik ook wel dat dat niet bij alle mannen zo is, maar toch... de realiteit ....) Ik ben al blij dat er mannen zijn die niet zo zijn alhamdoelilah.

Wa alaikoum asalaam,

Fatiha

[/QUOTE]

Terug naar boven
Michel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Michel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2004 om 15:32

 

Salaam.

Ik heb hier eens eventjes over gedacht en ik sluit me bij het idee dat die jongen gedumpt moet worden, wat een haantjesgedrag van die man zeg Het is haram en dat weet je gelukkig ook en ik ben er zeker van dat je vergeving krijgt van Hem als je later als Muslima goed leeft Ik zat toch een beetje in dezelfde situatie en ik hield het zo halal mogelijk. nu ik steeds practiserender wordt vraag ik om vergiffenis: en het helpt want ik voel je sterker en de dingen gaan goed Ik heb mijn vriendin (gadver wat een haram woord) ten huwelijk gevraagd en ook al duurt het nog lang voordat het echt zo ver is, het was toch Insha'allah een goede keuze.

Jaloezie leeft bij vrouwen, da's zeker en ik begrijp je helemaal, als hij niet gauw stopt met zijn opscheppen dan zou ik hem (hoe moeilijk dat ook is) toch verlaten.

En Muslima kun je altijd worden, dat is echt niet aan iemand gebonden, dus gewoon als je hart je dat ingeeft

Wassalaam,

Michel

 

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2004 om 15:30

Salaam Oe Ehleykoom Wr Wb....

Ik las net je verhaal Oeghtie ...

Euhm zoals er nog al hebben gezegd dumpen zou ik zeggen , Ook als is het moeilijk ...

Euhm En deze raad geef ik niet zomaar , ik ken veel meiden in de beurt , marokkaanse/ belgische, die vaak een relatie hebben met een jongen maar die dan zelf achteraf gedumpt worden waar het bij verdriet eindingt... Vele marokaanse Jongens hebben dan wel een Relatie maar ze gaan niet met meisjes trouwen ze gaan je dan Okasie vinden ... Een echt oprechte moslim gaat niet een realtie beginnen met een meisje ( want nu "nie" op jou bedoeld is ) ... En moest hij dan respect hebben voor jou zou hij niet met andere meiden gaan beginnen praten en lange gesprekken voeren ... En al zou hij doen , dat ie het op z'n minst niet zo zegt dat het je jaloers maakt ...

Sorry dat ik het hier zo cruw zeg maar zo denk ik erover ...

Maar kijk Oegthie als je er zeker van wilt zijn dat ie serieus met je is vraag het 'm dan en vraag of ie je de hand wil komen vragen dan weetje pas zeker dat ie het serieus meent... want ik denk dat vriend, of chatvriend of van die toestanden niet bestaan ( ze zijn er wel maar niet voor altijd) ...

Pas als je weet dat ie je oprecht bemint en het  met je meent en je weet 100% dat ie met je gaat trouwen dan pas mag je er van uit gaan dat je ,... Moslima bent en dat hij Moslim is want echte Moslims die beginnen geen relatie ... Maar Allah kan je nog steeds vergeven inch'Allah Allah vergeeft idd en dat zal hij ook doen  

Sorry voor de woorden die hard aankomen of cruw wat totaal niet mijn bedoeling is maar wou tot een duidelijk standpunt komen ... ( was m'n opinie )...

Salaam Oe Ehleykoom Wr Wb... Oeght Y. Fi dien ..

 

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.