Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

I am in love

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: I am in love
    Geplaatst op: 02 december 2003 om 17:59
In eerste instantie geplaatst door Vincent


Beste Nak4life,



Ik betreur, dat je voor jouw gevoel geen respect krijgt in Nederland. Houdt er wel rekening mee, dat in de Nederlandse samenleving meer dingen (kunnen) worden gezegd dan in veel andere (Islamitische!) samenlevingen. Dat wil nog niet direct zeggen, dat er een algemeen gebrek aan respect is in Nederland, laat staan geen enkel. Tenminste een deel van het door jou geconstateerde gebrek aan respect zal dan ook gebaseerd zijn op een strikt persoonlijke beleving en gevoeligheid in dat verband.



Verder werkt respect -het is al vaker op deze site gezegd- ook naar twee kanten. Als jij bijvoorbeeld (zie eerder in deze topic) mijn relatie met mijn vrouw met zo veel woorden 'zondig' noemt, verwacht dan niet in alle opzichten en onvoorwaardelijk respect van mijn kant. Toon respect naar je medemens -ook en m.n. naar de niet-Moslims- en je kunt respect terug verwachten!



Vriendelijke groet,



Vincent



Hallo Vincent,

Gelijk geef ik u als u zegt dat respect van twee kanten moet komen. Het spijt me dan ook als ik u respectloos heb behandeld(beantwoord heb).

En het klopt dat je erg veel mag zeggen in Nederland, tot dat een Moslim zijn mond opendoet. Bijv. iemand geeft zijn !mening! over homo's en wordt van alle kanten aangevallen. Terwijl Theo v. Gogh de Moslims mag uitschelden zoveel als hij wilt.

Ja ik geef u ook gelijk met het laatste punt.

Gegroet,

NAK
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paul Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2003 om 18:16

waarom plaats je deze topic, ik neem aan dat je islamitisch bent en zou moeten weten wat hier net allemaal is gezegt (toch?).

ik kan je wel dingen aanraden maar k ben niet ilslamitisch dus daar heb je niets aan.

ik zou gewoon mn hart volgen, als zij verliefd op je is en jij op haar dan moet je gewoon verkering nemen, ik zou wat voor religie dan ook nooit in de weg van liefde laten komen.

ik betwijfel of zij islamitisch wil worden... ik geloof er ook niet in dat je alleen gelukkig kan zijn mert iemand met dezelfde religie...

waardeloos advies maar desalnuietemin dit moest ik even kwijt.

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amirra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2003 om 00:57

 

Salaam,

Ik vind dit discussie werkelijk fantastisch om te volgen. Er zijn zo veel verschillende meningen zodat we gelukkig 'gedwongen' worden om het onderwerp vanuit meerdere invalshoeken te bekijken.

Paul: je hebt gelijk met je opmerking. Mohammed is, neem ik aan, een moslim en als moslim zijnde krijg je met de paplepel erin gegoten dat je geen relaties mag hebben. Moslim of geen moslim. Dus dat is duidelijk lijkt mij. Dat neemt niet weg dat het niet interessant is om te weten hoe anderen hierover denken.

Vincent: sommige hebben een mening, zoals jij ook al hebt aangegeven, vanuit hun islamitische achtergrond en sommige weer vanuit de Nederlands-culturele achtergrond. Je zegt daarbij dat de een niet beter is dan de ander. Daar heb ik over zitten nadenken, en ik denk dat men zijn opvatting beter vind dan de andere. Want het gaat hier niet meer om een mening, maar om een opvatting waarvan je denkt dat het zo hoort te gaan. Als je bijvoorbeeld de opvatting hebt dat je elkaar gewoon eerst moet leren kennen en een relatie opbouwen en dan verder kijken. Dan heb jij deze opvatting, omdat jij gelooft dat het zo hoort te gaan om tot een succesvol huwelijk te komen. En dus vind je andere opvattingen minder goed dan de jouwe en daar is niets mis mee, want als dat niet zo zou zijn, dan zou ik me gaan afvragen waarom je juist voor die opvatting hebt gekozen?

Nak4life: ik kan begrijpen dat je soms of weleens zonder respect bent behandeld of iemand in je omgeving. Maar dat betekent niet dat je zomaar mag roepen dat er in Nederland geen respect meer is. We roepen jaren dat mensen a.u.b. niet moeten generaliseren, want dat is niet goed en geeft geen re�el beeld. Maar wat jij nou doet is precies hetzelfde. Als ik de media zie en lees, wat ze daar allemaal schrijven over bijvoorbeeld hoofddoekjes, dan zou ik zelf bang gaan worden voor de hoofddoek (hoe ironischer kan het nog worden!). Maar als ik dan naar mijn omgeving kijk, zijn dat allemaal mensen die anderen met respect behandelen en de ander in hun waarde laten. Nou, dan is mijn dagje weer helemaal goed en dan mag de media weer zeggen wat ze wil, want ik weet dat dat niet geldt voor heel Nederland. Gelukkig niet!!

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2003 om 08:43
ASSALAAM WA ALAIKOEM/GEGROET,

MAAR WIE SCHREEF ER: "Respect is de basis van iedere samenleving, zeker de Nederlandse."


OK DAN ZEG IK LAAT DAT "ZEKER DE NEDERLANDSE" MAAR WEG.
Want dat is niet het geval. Er is nog maar weingig respect voor elkaar.

SALAAM
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2003 om 12:35

Beste Amirra,

Dank voor je reactie! Ben het met je eens, dat ieder voor zich zelf keuzes maakt (bijv. op het gebied van religie) in de veronderstelling, dat deze keuzes de beste zijn. Waar het mij om gaat, is dat we ons blijven realiseren dat er even zo veel mensen als opvattingen of overtuigingen bestaan. Dit betekent logischerwijs ook dat er niet zo iets bestaat als de waarheid, hoogstens een waarheid. Respect voor elkaar betekent voor mij het laten doorklinken van deze notie in woord en daad.

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
Reporter Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 28
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Reporter Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2003 om 13:03

As Salaam Aleykum

Beste Mohammad. liefde is inderdaad heel mooi. als je iets voor iemand voelt dan moet jij je gevoelens niet onderdrukken. in onze prachtige religie heb je veel regels maar deze regels zijn heel logisch. volgens islam mag een meisje niet met een niet-moslim jongen trouwen (hoe verliefd ze ook is). dat is ook logisch want man oefent een hele grote invloed op zijn vrouw dus door hem kan ze in de loop van de tijd van haar levensbeschouwing veranderen. dus logisch dat het niet mag. een moslim mag wel met een niet-moslim meisje trouwen. en hier zie je dat jij kunt haar levensbeschouwing veranderen. er zijn veel gevallen dat een vrouw van een moslim zich bekeert tot de islam. dus het is in jouw handen. in ieder geval je weet dat het wel mag MAAR alleen als ze verstandig is. ik bedoel zij kan ongelovig zijn en geen een religie willen aannemen, of zij kan ongelovig zijn die gewoon haar weg in dit leven nog niet gevonden heeft. en jij kan haar dus leiden. dus ligt aan haar karakter. ook mag je niet met haar trouwen als ze heidens is (gelooft in meer goden) maar ik denk niet dat dit het geval is. je weet dat het mag en je moet zelf weten of je risico wil nemen of niet. maar dat moet niet schadelijk zijn voor jouw religieuze overtuiging.als zij ziet hoe gelovig jij bent dan krijgt ze vast allerlei vragen die jij dan moet beantwoorden (als zij verstandig is). sommige vrouwen willen de baas zijn over hun mannen. ik hoop zij niet zo'n type is. want dan loop je kans dat zij jou kan veranderen in plaats van jij haar. dus moet je zelf kijken.  laat Allah je op de goede weg leiden. veel succes, broeder.wa alykum salaam

 p.s.laat je niet verleiden!

Terug naar boven
timpeeters Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote timpeeters Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2003 om 17:11

Mensen, mensen, mensen,

 

 

waarom zo'n negatieve ingesteldheid....

enkele vragen!!!

 

 

houdt jouw redenering in dat vrouwen minder zelfstandig kunnen denken of dat vrouwen meer kans maken tot minder zelfstandig denken dan mannen?

Zonde, dus dan houdt dit in dat jullie geloven in de individuele vrijheid van de mens? 

heeft de mens dan niet het recht om te falen? ik bedoel maar jullie spreken zo vaak over zonde en zondig.... (ik dacht dat Katholieken hierop een patent hadden? )  maar wie zegt dit? Ik bedoel de Koran kan dit zeggen ( en ik ga dit niet tegenspreken, dit is kwestie van geloven of niet, volgens mij. Ik kan hier een heel discours over opsteken maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen hiermee zal akkorrd gaan. maar laten we daarom even desnoods heel hypothetisch spreken!!!!! het eerste beginsel van een echt gesprek is nog altijd respect hebben voor elkaar en elkaar als volwaardige gesprekspartners te beschouwen ) ----->Wat als jullie fout zijn? Allah zal afwegen? Misschien wel (genomen dat Hij bestaat of misschien nog anders dat jullie daarin gelijk hebben) maar waarom dan het enorm hard volgen van regels?

 

Mogen jullie, Moslims, de Koran interpreteren?  bestaan daar verschillende richtingen in?

wat zegt de Koran over tijdsbepaalde, contextuele interpretaties? ik bedoel de Koran is de Koran maar de wijze van toepassen verschilt wel doorheen de eeuwen? hoe leggen jullie dit uit?

 

 

Wat met het feit dat jullie ook geloven (althans dat denk ik....!) dat Allah alleen, en Hij alleen, mag beslissen wie het Hemelse Rijk mag binnengaan?

 

 

gewoon allemaal maar vraagjes.

Maar probeer deze keer even geen Korancitaten te geven, als het enigszins mogelijk is. (anders een combinatie van de twee: geen en wel Korancitaten) maw. laten we abstractie maken van de hele vraagstelling.

Nu om even alle misverstanden uit de weg te ruimen, ik stel hier allemaal vragen die vaak bij niet-moslims leven maar vaak niemand durft te vragen.  Ik vind dat ik de vragen zeker mag stellen. Het zijn mijn vragen, en zeker  geen waarheid. En vragen betekent dat ik het antwoord niet weet,  en hierop brandt van verlangen meer over te weten wat jullie ervan denken, weten en geloven. 

En ik weet dat mijn vragen vanuit een heel westers denken gesteld zijn (wat een nadeel maar ook een voordeel kan zijn!) !!!

So.... "shoot" the answers en alle op-en aanmerkingen 

 

 

 

In ieder geval veel vriendelijke en h������l respectvolle

groeten en wa salaam alikoum,

 

tim peeters

 

 

Lic. T. Peeters
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2003 om 17:53

Beste allen,

Tim: je hoeft je niet elke keer te verontschuldigen voor het stellen van vragen. Verder bewijst het enkele feit, dat er verschillende 'stromingen' in de Islam zijn, dat er interpretatie mogelijk is. Verschil dus tussen de en een waarheid (zie mijn eerdere post).

Reporter: stel je eens voor, Mohammad kiest voor zijn Nederlandse vriendin. Stel verder eens voor dat zij overtuigd Bhudist is en wel zo overtuigend, dat Mohammad na verloop van tijd overgaat tot het Bhudisme. En stel je -ik weet, nu wordt het heel moeilijk- eens voor dat in het hiernamaals blijkt dat Mohammad beloond wordt door God voor het goede leven dat hij heeft geleid. Stel je ten slotte eens voor, dat Mohammad de raad van velen had opgevolgd en geen relatie met het Nederlandse meisje was aangegaan. Wat was dat eeuwig jammer geweest!

Ps: laat je gerust verleiden Mohammad!

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2003 om 21:13
IK VRAAG ME AF OF DIE MOHAMMAD nog we het ISLAAM forum kan terug vinden

ZOVEEL BERICHTJES MAAR GEEN REACTIE MEER VAN ONZE GROTE VRIEND MOHAMMAD

SALAAM
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2003 om 22:16

Hallo iedereen,

wat een onzin dat een moslim-man wel met een niet-moslima mag trouwen, maar niet omgekeerd!  Waarom zou islam beter zijn dan andere godsdiensten en wat is er mis met bekeren, als je je beter voelt bij een andere godsdienst?  Ik hoor hier niemand klagen over personen die zich tot de islam bekeren, ga dan ook niet zeuren als een moslim/a zich misschien zou bekeren tot een andere godsdienst! 

Ik heb hier precies de laatste dagen een behoorlijke discussie gemist en heb er spijt van, ik had er nl heel wat op te zeggen...

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2003 om 19:37
haha inderdaad waar blijft Mohamed nou
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
sammeke Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sammeke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2003 om 20:18
Hoi Vincent,

Ik ga akkoord met wat je zegt, ikzelf ben een belgisch meisje en heb een relatie van 4.5jaar met een moslim jongen, maar we komen stilaan aan kruispunten in ons leven en hij heeft het heel moeilijk met de reacties van familie enzo op onze relatie en hij weet ni of hij het aankan om met me verder te gaan! Ik ga hier echt aan kapot want ik zie hem doodgraag en hij mij ook, hij was vorige week zelfs aan het huilen hij wordt echt verscheurd! Wat moet ik doen? ...
Terug naar boven
Mohammad Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohammad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2003 om 21:03
Ik ben lang weggeweest en zie veel mensen met verschillende reacties, maar ik ben er echt niet ver mee gekomen. Ik bedoel wat moet ik doen en mensen denk een beetje praktischer na welke dingen ik wel of niet kan doen. By the way zij is van hindoestaanse afkomst, maar niet echt gelovig , denk ik.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2003 om 13:30

Beste Mohammad en Sammeke,

Uitgaande van de starheid van de Islam ten aanzien van relaties tussen moslims en niet moslims zal een van tweeen moeten kiezen. Of de een accepteert een leven in 'zonde' of de ander kiest voor een leven als moslim. Laat je in elk geval niet wijsmaken dat een verschil in cultuur een onoverkomenlijk probleem is. Ik heb zelf al 10 jaar een relatie met een hindoestaanse vrouw en inmiddels een prachtige dochter. Het kan dus wel! 

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2003 om 16:12

Weet je wat het is, een moslim mag gewoon geen (seksuele) relatie aangaan met een niet gelovige, ook al is het niet seksueel, maar dat je gewoon interesse in elkaar hebt.

Want de moslim wil dan uiteindelijk wel gaan trouwen, toch, lijkt mij? En dat moet met een gelovige.

Als je werkelijk meent dat je van Allah swt houd, waarom is het dan zo moeilijk om je verliefdheid te vergeten.

Je liefde voor Allah swt moet groter zijn dan voor haar.

Snap je het nu wel een beetje?

Hope so.

Wa salamoe 3alaikoem.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paul Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2003 om 17:06

Allah of wie dan ook is niet groter dan liefde, waarom mag een gelovige sowieso niet met een ongelovige trouwen, de enige reden die ik tot nu toe heb gehoord is "ze zullen nooit echt gelukkig zijn".

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2003 om 17:38

Praat niet over onderwerpen waar je NIKS VAN WEET PAUL. deze specualtie van jou slaat NERGENS OP. zoals andere jou eerder hebben geadviseerd. lees eerst de koran voordat je ZO�N opmerking maakt of ga hoe dan ook informatie vergaren.

denk eens na voordat je iets zegt en weet wat je zegt..........of zwijg anders gewoon!!!!!! want wat je hierboven zegt, is uit de lucht gegrepen!!!!

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2003 om 18:21

Paul, ik zou nooit met iemand trouwen die niet in mijn schepper geloofd, daar kan geen enige liefde tegenop!

Waarom niet?

Het huwelijk is een deel van je leven, een deel van de islam.

Hoe kun jij je in een huwelijk of relatie treden en dat wijden aan je geloof als je partner niet hetzelfde geloof beleid??

Ik vind het knap van mensen die dat kunnen, wens ze veel geluk samen, maar ik persoonlijk kan dat niet, ik moet met een goede moslim trouwen inshAllah. Een verstandige man die weet waar hij het over heeft.

Ik heb medelijden met de mensen die geen moslim zijn, serieus, je weet niet wat je mist. Sommige mensen zullen misschien rare reacties hierop tonen, maar weet je dat ik zo zeker van mijn geloof ben, dat het me niet kan schelen wat andere denken. Ik weet en ik voel dat Allah bij me is, en op me neerkijkt en ik weet dat de islam de ware religie is, ook al zijn sommige mensen het daar niet mee eens.

Make up your mind people! Jullie besteden veel aandacht aan een religie waar jullie niks voor geven?? Ik vraag me echt af of jullie niet ergens twijfelen van binnen over de islam. Want ik zie dat er veel reacties zijn van mensen die niet geloven. Kunnen jullie deze vraag beantwoorden?

En als jullie niet twijfelen, wat voor geloof beleiden jullie dan?

Ik ben blij dat jullie respect voor ons tonen, thanks, ik heb ook respect voor jullie.

Het is niet mijn bedoeling om ruzie te krijgen via dit berichtje, ik vertel jullie mijn mening, sorry als ik daar iemand op enige wijze pijn heb gedaan ofzo.

Take care,

wa salamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2003 om 18:33
In eerste instantie geplaatst door dienares

En als jullie niet twijfelen, wat voor geloof beleiden jullie dan?

ik weet niet of die vraag voor de moslims of de niet moslims is maaaaaaaaaaar ik wil graag weten hoe de Niet-Moslims denken over HET ZIN VAN HET LEVEN!!! ik heb een nieuwe topic hierover geopend

Groetjes

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
sammeke Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sammeke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2003 om 20:13
Hallo iedereen,

Ik heb het mijn vriend al vorgesteld om ons samen in de islaam te verdiepen en zo verder te gaan en dat ik het wel zie zitten om me te bekeren. Ik lees hier heel veel over, en het houdt me echt bezig!
Maar hij zegt dat het samenzijn in de toekomst gewoon veel te moeilijk gaat zijn, zelfs al zou ik moslim worden ga ik toch nog steeds anders bekeken worden, en da geloof ik ook wel een beetje. Maar ik wil hier echt voor gaan, maar als we de laatste tijd praten lijkt het of hij mij al heeft opgegeven en da doet pijn, ik hou heel veel van hem en wil voor hem vechten, en vechten voor ons, da we kunnen samen blijven.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 03:34

Beste Dienares e.a.,

Niemand beweert dat de Islam niet het ware geloof is voor jou. Je hoeft daarover aan niemand verantwoording af te leggen. Punt van discussie is wel al enkele malen geweest de overtuigdheid van sommige deelnemers aan dit forum om de door hen gevoelde waarheid als 'universeel' te beschouwen. Allah mag voor hen de enige en almachtige God zijn, voor anderen is Hij dat niet. Uit de gebruikte woorden in dit forum maak ik voorts op dat in zekere zin wordt neergekeken op hen die niet overtuigd zijn van de Islam. Dat blijkt uit woordkeus ('ongelovigen' , 'zondaars' etc.) of uit opmerkingen ('ik heb medelijden met mensen die geen moslim zijn..' -al denk ik dat jij het niet neerbuigend bedoelde-). Respect uit zich m.i. in het achterwege laten van deze soort woorden of opmerkingen. Het is net als met voedsel of kledingkeuze: over 'smaak' valt niet te twisten. Het ene voedsel is niet beter dan het andere, een lange broek niet beter dan een rok. Discussie daarover is zinloos en leidt tot niets. Hoezeer ook de Koran voor jou en vele anderen de leidraad in je leven is (en dat respecteer ik!), realiseer je dat dat voor even zo vele anderen niet zo is.

Over eventuele twijfel: ik twijfel niet aan het bestaan van God, ongeacht de naam die wij aardse stervelingen aan Hem geven. Allah, Jahweh en de God van Jezus Christus zijn voor mij allen dezelfde. Verschil is er alleen (en mag er zijn!) in de wijze waarop we onze relatie met God beleven. Als dat voor de een religieuze beleving is gebaseerd op de Koran: prima! Als de ander de Bijbel als leidraad neemt: ook goed! Ik denk dat het uiteindelijk niet zo veel uitmaakt hoe je gelooft. Het geloven zelf is wezenlijk.

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 11:09

aan Mohammad,

ik snap niet dat je geen antwoorden kan vinden in alle reacties....

Je weet nu toch wel dat je als moslim geen relatie mag aangaan?dat is toch wel duidelijk nu?Wel mag je trouwen....met een ongelovige,mits ze een vrouw van Het Boek is(in 1 god gelooft)...dit volgens de regels van islam

of je kiest voor geen geloof....

of een ander geloof.....

Je komt echt niet zonder vrouw te zitten hoor later,als je een goede moslim bent,daar hoef je echt niet bang voor te zijn,het is wel hard om verliefd te zijn ,en je mag er niets mee...maar het is zoals ik al eerder zei een beproeving,en hoe meer je je best doet om beproevingen te overwinnen,hoe meer garantie je hebt om jouw plaatsje in het paradijs te krijgen.

Praat er eens over in de moskee?

 

Moge Allah je beschermen en op het rechte pad houden.

 

 

 

 

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Mohammad Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohammad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 18:25
Maar haar vergeten kan ik echt niet  en in de moskee praten ook niet. Want ten eerste ben ik daar te verlegen voor en ten tweede kan ik gewoon niet praten want ik weet niet over zulke dingen kan je gewoon niet praten. Daarom praat ik er ook hier over zulke dingen.
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 18:35

Vincent, daar geef ik je gelijk in

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 18:55

Assalaam Aleykoem Mohammad,

Ik was vroeger helaas ook een ongelovig meisje tot ik mijn ex-vriend (een moslim) leerde kennen. Hij en Allah(swt) hebben mij de opstap naar de Islam gegeven (Alhamdullilah). Ik was nieuwschierig naar zijn geloof en gewoontes en ben mij toen in de Islam gaan verdiepen. Ik weet nu dat het Haram is om een een relatie te hebben met een ongelovige, laat staan ongetrouwd zijn. Maar als mijn ex-vriend zich aan de regels had gehouden en niet een relatie met mij was begonnen weet ik niet of ik uit mijzelf op zoek zou zijn gegaan naar de Islam. Mijn punt is dat veel meisjes en misschien ook jongens door een Haram relatie geintroduceerd worden met de Islam. Zij worden overtuigd moslim, ookal is het dan niet op de Halal manier.

Mocht dat meisje molim worden, dan worden al haar zondes vergeven van de periode dat zij als ongelovige leefde. Het boek wordt dan uitgewist en zij begint met een schone lei. Maar dat doet er nu niet toe denk ik.

Ik denk dat je haar het beste nu vriendschap kan aanbieden. Leer haar meer kennen en zij jou. Mochten de gevoelens wederzijds zijn dan kan je het beste met haar erover praten. Je kan haar miss uitleggen dat het verboden voor jou is om een relatie met haar te beginnen. Maar vriendschap is denk ik op dit moment het beste. Ik vindt het ook een beetje moeilijk om je goed advies te geven omdat je je leeftijd liever niet wil vertellen.

Beste Mohammad denk er nog eens rustig over na, moge Allah(swt) je leiden. Laat ons weten hoe alles met je verloopt!

Wa Aleykoem a Salaam

 

 

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 20:55
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleykoem Mohammad,


Ik was vroeger helaas ook een ongelovig meisje tot ik mijn ex-vriend (een moslim) leerde kennen. Hij en Allah(swt) hebben mij de opstap naar de Islam gegeven (Alhamdullilah). Ik was nieuwschierig naar zijn geloof en gewoontes en ben mij toen in de Islam gaan verdiepen. Ik weet nu dat het Haram is om een een relatie te hebben met een ongelovige, laat staan ongetrouwd zijn. Maar als mijn ex-vriend zich aan de regels�had gehouden en�niet een relatie met mij was begonnen�weet ik niet of ik uit mijzelf op zoek zou zijn gegaan naar de Islam. Mijn punt is dat�veel�meisjes en misschien ook jongens door een Haram relatie geintroduceerd worden met de Islam. Zij worden overtuigd moslim, ookal is het dan niet op de Halal manier.


Mocht dat meisje molim worden, dan worden al haar zondes vergeven van de periode dat zij als ongelovige leefde. Het boek wordt dan uitgewist en zij begint met een schone lei. Maar dat doet er nu niet toe denk ik.


Ik denk dat je haar het beste nu vriendschap kan aanbieden. Leer haar meer kennen en zij jou. Mochten de gevoelens wederzijds zijn dan kan je het beste met haar erover praten. Je kan haar miss uitleggen dat het�verboden voor jou is om een relatie met haar te beginnen. Maar vriendschap is denk ik op dit moment het beste. Ik vindt het ook een beetje moeilijk om je goed advies te geven omdat je je leeftijd liever niet wil vertellen.


Beste Mohammad denk er nog eens rustig over na, moge Allah(swt) je leiden. Laat ons weten hoe alles met je verloopt!


Wa Aleykoem a Salaam





Assalaamoe ALaikoem,

Wat versta je onder vriendschap!!!

SALAAM,

NAK

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 22:15

Assalaam Aleykoem broeder Nak,

Elkaar beter leren kennen, gedachtes en meningen uitwisselen. Kijken of je geschikt voor elkaar bent, of je bij elkaar pas en natuurlijk erachter komen of de verliefdheid wederzijds is. Dit bedoelde ik...

Gewoon alleen bevriend zijn met elkaar, dus geen achterliggende gedachtes.

Wa Aleykoem A salaam

Terug naar boven
Mohammad Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mohammad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2003 om 21:21
Bedankt voor je tip miss layla!
Terug naar boven
sammeke Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sammeke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2003 om 21:23
Hoi miss layla,

Ik wil niet nieuwsgierug zijn, maar ik kan het toch ni laten, zou ik misschien mogen weten hoelang je met je vriend samen was en hoe het juist komt dat jullie de relatie hebben stopgezet?

tot snel, x.x.x.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2003 om 23:41
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleykoem broeder Nak,


Elkaar beter leren kennen, gedachtes en meningen uitwisselen. Kijken of je geschikt voor elkaar bent, of je bij elkaar pas en natuurlijk erachter komen of de verliefdheid wederzijds is. Dit bedoelde ik...


Gewoon alleen bevriend zijn met elkaar, dus geen achterliggende gedachtes.


Wa Aleykoem A salaam



Assalaamoe Alaikoem,

De Profeet (vrede zij met hem) zei: �Een vrouw wordt om vier redenen gehuwd; haar bezittingen, haar status, haar schoonheid en haar geloof. Trouw met hen om hun geloof, opdat je zult slagen.�

Hun ogen moeten neerslaan en hun kuisheid bewaken en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is.   

Gewoon bevriend zijn!!! Elkaar beter leren kennen, gedachtes en meningen uitwisselen. Dit is erg gevaarlijk! Als je met een meisje wilt trouwen, of wilt weten of ze geschikt voor je is, doe dit dan met haar ouders erbij.

SALAAM,       
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.