Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

moet ik een hoofddoek dragen?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
miss-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: moet ik een hoofddoek dragen?
    Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 15:58

Ik heb misschien een hele rare vraag maar het zit zo ik ben een nederlands meisje en heb met een marokaanse jongen ik kom vaak bij hem thuis enzo maar zijn moeder vroeg een keer of ik misschien geen moslim wil worden. Ik heb daar opzich niks optegen vindt het een heel mooi geloof maar er is een ding wat ik heel graag wil weten als ik moslim zou worden zou ik dan een hoofddoek moeten dragen of ligt dat helemaal aan mezelf?

 

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 16:05

Assalamoe alykoem,

ik laat dit aan mijn zusters

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 17:09

Salaam Aleykoum beste miss_mg

Geen enkel mens kan jou het dragen van een hoofddoek opleggen maar GOD/ALLAH swt heeft het wel bevolen.

Je zal tegenover HEM verantwoording moeten afleggen op de Dag des Oordeels

Het is dus wel beter voor jezelf

Ik raad jou aan : blijf kennis vergaren over Islam

Aleykoum Salaam zuster

Muqaddam

 

 

Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 17:11

asalamoe alaikoem zuster

Ik denk dat je je eerst moet gaan verdiepen in de islam , want de islam is niet alleen hoofddoek dragen, ik denk ook als jij je Incha Allah in de islam gaat verdiepen en je kiest er voor om moslim te worden dat je dan je zelf en je geloof in Allah zal willen opvullen door een hoofddoek te gaan dragen, want zuster de hoofddoek is alleen een aanvullen. En zuster ik kan je vertellen als je nou eenmalig volledig met je geloof bezig bent dan al het je echt niks doen om een hoofdddoek te gaan dragen , als je het eng vind bedoel ik dan.

 

Succes verder, heb je nog vragen mail me dan bij prive berichten

Wa saalm

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2004 om 17:30

Hallo,

Fijn dat je ge�nteresseerd bent in de Islam.

Zoals de zuster hierboven al zij zou het beter zijn om eerst kennis te vergaren over de Islam zodat je nadien met de volle overtuiging  een hoofdoek kunt dragen.

Moge Allah (swt) je leiden naar het rechte pad. Islam

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
miss-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 01:20

Thnx voor de berichten maar wat voor boeken moet ik dan gaan lezen? wat er zijn er een heleboel.

Groetjes marijke

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 06:22
In eerste instantie geplaatst door miss-mg

Thnx voor de berichten maar wat voor boeken moet ik dan gaan lezen? wat er zijn er een heleboel.

Groetjes marijke

 

Assalamoe alykoem,

hier op deze site http://www.al-yaqeen.com/ kun je wat namen vinden van nederlandstalige boeken over de islam, klik bij de site op boekhandel, boeken kun je vinden in moskeen of bibliotheken, en ook bestellen via internet, natuurlijk zitten in islamitische sites genoeg artikelen over de islam zoals www.al-islaam.com, zo kun je ze ook op internet lezen.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2004 om 06:53

Beste Marijke,

Allah swt leren kennen, door datgene te lezen wat Hij heeft neergezonden (Koran) en door middel wat de profeet vzmh heeft nagelaten, zal je veel inzicht geven over waarom we leven en hoe we dienen te leven en wat er hierna komt. Wanneer je er open er voor staat en je hart daadwerkelijk opent en je oprecht aan Allah swt vraagt om leiding, zul je inshaAllah de leiding vinden. Niemand, noch ik of wie dan ook kan voor jouw de keus maken, je bent oud en wijs genoeg neem ik aan, om zelf de stap te zetten, richting het dienen van Allah swt.

Wie weet, kan ik je binnenkort begroeten met de Salaam-groet.

Moge Allah swt je Leiden inshaAllah

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
styx Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote styx Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2004 om 13:24
www.monotheist.nl/hoofddoek.html
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 06:28

jaaa....monotheist,daar zitten we op te wachten...

niet dus

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 06:41

Assalaam alikoum,dag allemaal,

styx die site is niet door moslims gesticht,dus niet door echte ervaren personen die islaam goed kennen, dus daar vertrouwt de meerderheid moslims niet in,hoe onschuldig dat het ook eruit ziet.

maar toch bedankt voor je suggestie,

mvg, meriem

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2004 om 07:33
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu en Hoi,

die site is pure onzin, jammer genoeg werkt die site niet anders had ik die argumenten eens en voor altijd van tafel geschoven!!! By the way stynx, wat is jouw mening over de hijaab (hoofddoek), ik weet dat het makkelijker is om een mening van een bepaalde site klakkeloos over te nemen, maar heb je ooit weleens gecontroleerd of wat daar staat wel klopt? Wat zijn JOUW argumenten??

Wil je echte authentieke informatie over de Hijaab moet je de Quraanversen uit soerat al Ahzab aya 59 en soerat an Noer aya 31 lezen, en de tafsier (de quraanuitleg) ervan. Je kan ook kijken naar de authentieke hadith die spreken over hoe de vrouwen in de tijd van de Profeet vrede zij met hem hun hijaabs droegen.

Umm `Aqeelah
Terug naar boven
styx Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote styx Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 13:34
In eerste instantie geplaatst door marhaba

Assalaam alikoum,dag allemaal,


styx die site is niet door moslims gesticht,dus niet door echte ervaren personen die islaam goed kennen, dus daar vertrouwt de meerderheid moslims niet in,hoe onschuldig dat het ook eruit ziet.


maar toch bedankt voor je suggestie,


mvg, meriem



Die site is wel door moslims opgericht, niet door soennieten als je dat bedoelt.

Meerderheid van de moslims vertrouwt daar niet in? Dat is een argumentum ad numeram, een logical fallacy.

Salam
Terug naar boven
styx Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote styx Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 13:51
In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu en Hoi,die site is pure onzin, jammer genoeg werkt die site niet anders had ik die argumenten eens en voor altijd van tafel geschoven!!! By the way stynx, wat is jouw mening over de hijaab (hoofddoek), ik weet dat het makkelijker is om een mening van een bepaalde site klakkeloos over te nemen, maar heb je ooit weleens gecontroleerd of wat daar staat wel klopt? Wat zijn�JOUW argumenten??Wil je echte authentieke informatie over de Hijaab moet je de Quraanversen uit soerat al Ahzab aya 59 en soerat an Noer aya 31 lezen, en de tafsier (de quraanuitleg) ervan. Je kan ook kijken naar de authentieke hadith die spreken over hoe de vrouwen in de tijd van de Profeet vrede zij met hem hun hijaabs droegen.Umm `Aqeelah


Dit artikel is gebaseerd op de Koran alleen, en niet op de ahadith, aangezien de ahadith geen autoriteit binnen de zuivere islam hebben.
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 15:33
Hallo stynx,

a3oeddoe bi Laah!! Nou stynx ik vraag me af hoe jullie, die de zuivere Islaam praktiseren, het gebed verrichten..! Daar zou ik wel graag antwoord op willen zien. Ik ben ook benieuwd waarom jij de hadith niet betrouwbaar acht, ik bedoel daar moet je toch wel gedegen argumenten voor hebben..? (niet control c+control v van monotheist.nl. Gebruik je verstand..)

Ik zie je reactie tegemoet,

MVG,

Umm `Aqeelah
Terug naar boven
al-yaqeen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 59
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-yaqeen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2004 om 11:23

Bron: www.al-yaqeen.com

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Wij adviseren jou om de Islam binnen te treden omdat het de Ware Godsdienst van Allah is die voor alle dienaren verplicht is om te volgen. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

Waarlijk, de godsdienst bij Allah is de Islam. (Soerat Aali cImraan: 19)

Ook zegt Hij (interpretatie van de betekenis):

�En wie een andere godsdienst dan de Islam zoekt, het zal van hem nooit geaccepteerd worden en in het Hiernamaals behoort hij tot de verliezers.�  (Soerat Aali cImraan: 85)

Haast je dus om kennis te maken met de Islam en het binnentreden ervan. Waarlijk de grootste ramp die een persoon kan overkomen is dat hij sterft als ongelovige. Dit zal ertoe leiden dat hem het binnentreden van het Paradijs zal worden verboden en dat hij voor eeuwig in het Hellevuur zal worden gestraft. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

�Waarlijk, Allah vergeeft niet dat aan Hem deelgenoten toegekend worden, maar Hij vergeeft daarnaast (alles) aan wie Hij wil. En wie aan Allah deelgenoten toekent,  die heeft waarlijk een geweldige zonde verzonnen.�  (Soerat an-Nisaa�: 48)

�Waarlijk, degenen die ongelovig en onrechtvaardig zijn: Allah zal hen niet vergeven en zal hen niet op een Pad leiden. Behalve het Pad naar de Hel. Zij zullen daarin eeuwig verblijven. En dat is voor Allah gemakkelijk.� (Soerat an-Nisaa�: 168)

�Waarlijk, hij die aan Allah deelgenoten toekent: Allah heeft hem waarlijk het Paradijs verboden. En zijn bestemming zal de Hel zijn. En voor de onrechtvaardigen zijn er geen helpers.�  (Soerat al-Maa�idah: 72)

Als je jezelf bekeert tot de Islam, dan moet je aan degene met wie je een relatie hebt vragen om berouw te tonen voor deze zondige levenswijze. Als hij dit doet, dan is het voor jullie toegestaan om volgens de Islamitische Wetten te trouwen.

Wij herinneren jou eraan, O dienares van Allah, dat dit wereldse leven niets anders is dan een aantal getelde dagen, daarna houdt je op te bestaan. Het ware leven is het eeuwige leven dat geen dood en einde kent: in het Paradijs dat even breed is als de hemelen en de aarde, dat Allah heeft klaargemaakt voor de gelovigen. Wij vragen Allah dat jij ��n van hen zult zijn.

En Allah weet het beter.

Sheich Fawaz Jneid

 

Waarom moeten vrouwen een hoofddoek dragen?

Vraag & antwoord

Vraag:

Waarom moeten vrouwen een hoofddoek dragen?

                                                                                                                                                            Vraag ontvangen op 7 december 2003

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Vrouwen moeten een hoofddoek dragen omdat dit van Allah moet. Wij zijn allemaal verplicht om Allah te gehoorzamen in alles wat Hij van ons vraagt. Dit laatste geldt zowel voor mannen als voor vrouwen. Het maakt niets uit of hier een reden voor is gegeven of niet, wij moeten Allah altijd gehoorzamen, zodat Allah tevreden met ons zal zijn en wij het Paradijs binnen mogen gaan om daar voor eeuwig te genieten. In het Paradijs zullen wij niet meer worden getest. We hoeven dan bijvoorbeeld niet meer te bidden, te vasten, de bedevaart te verrichten enz.

Daarnaast kunnen wij jou vertellen dat de reden waarom vrouwen een hoofddoek moeten dragen, duidelijk is. Zij moet hiermee datgene wat haar mooi en aantrekkelijk maakt bedekken voor alle mannen, behalve haar vader, broer, oom, opa en zoon, zodat geen van hen in de fout gaat.

Vandaag de dag kunnen wij de gevolgen van het niet dragen van Islamitische kleding en het vrij omgaan van mannen en vrouwen met elkaar overal om ons heen zien. Zo is het aantal misdaden tegen vrouwen toegenomen in landen waar alles maar kan en mag.

En Allah weet het beter.

                                                                                                                                      Sheich Fawaz Jneid

 

Terug naar boven
styx Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote styx Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2004 om 12:47
In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

Hallo stynx,a3oeddoe bi Laah!! Nou stynx ik vraag me af hoe jullie, die de zuivere Islaam praktiseren, het gebed verrichten..! Daar zou ik wel graag antwoord op willen zien. Ik ben ook benieuwd waarom jij de hadith niet betrouwbaar acht, ik bedoel daar moet je toch wel gedegen argumenten voor hebben..? (niet control c+control v van monotheist.nl. Gebruik je verstand..)Ik zie je reactie tegemoet,MVG,Umm `Aqeelah


hehehe grappig stukje

Ik zal vanavond nog of morgen uitgebreid reageren.
Terug naar boven
styx Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote styx Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2004 om 15:13
In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

Hallo stynx,a3oeddoe bi Laah!! Nou stynx ik vraag me af hoe jullie, die de zuivere Islaam praktiseren, het gebed verrichten..! Daar zou ik wel graag antwoord op willen zien. Ik ben ook benieuwd waarom jij de hadith niet betrouwbaar acht, ik bedoel daar moet je toch wel gedegen argumenten voor hebben..? (niet control c+control v van monotheist.nl. Gebruik je verstand..)Ik zie je reactie tegemoet,MVG,Umm `Aqeelah


Waarom ahadith niet betrouwbaar zijn? Simpelweg omdat 'sahih' niet sahih is.
Een van de wetten van de logica komt op het volgende neer: stel je kent aan een verzameling ahadith het stempel "sahih" toe. "Sahih" betekent "correct" / "juist".
Maar stel nu dat ik een hadith uit die sahih verzameling tegenkom die bijgeloof / idiotie bevat, dan zeg ik: he! dat geloof ik niet, die hadith is dus NIET sahih. Ondanks dat stempel!
Die wet van de logica zegt nu dat dit stempel "sahih" helemaal niets meer waard is, want in minstens een geval klopt dat stempel niet. Dus ook al zijn er sahih ahadith die geen bijgeloof bevatten. DIE sahih ahadith zijn dus ook niet ECHT SAHIH.

De ahadith hebben dus geen autoriteit binnen de islam. Begrijp je dit?

Salam
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2004 om 07:41

In eerste instantie geplaatst door styx

In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

Hallo stynx,a3oeddoe bi Laah!! Nou stynx ik vraag me af hoe jullie, die de zuivere Islaam praktiseren, het gebed verrichten..! Daar zou ik wel graag antwoord op willen zien. Ik ben ook benieuwd waarom jij de hadith niet betrouwbaar acht, ik bedoel daar moet je toch wel gedegen argumenten voor hebben..? (niet control c+control v van monotheist.nl. Gebruik je verstand..)Ik zie je reactie tegemoet,MVG,Umm `Aqeelah


Waarom ahadith niet betrouwbaar zijn? Simpelweg omdat 'sahih' niet sahih is.
Een van de wetten van de logica komt op het volgende neer: stel je kent aan een verzameling ahadith het stempel "sahih" toe. "Sahih" betekent "correct" / "juist".
Maar stel nu dat ik een hadith uit die sahih verzameling tegenkom die bijgeloof / idiotie bevat, dan zeg ik: he! dat geloof ik niet, die hadith is dus NIET sahih. Ondanks dat stempel!
Die wet van de logica zegt nu dat dit stempel "sahih" helemaal niets meer waard is, want in minstens een geval klopt dat stempel niet. Dus ook al zijn er sahih ahadith die geen bijgeloof bevatten. DIE sahih ahadith zijn dus ook niet ECHT SAHIH.

De ahadith hebben dus geen autoriteit binnen de islam. Begrijp je dit?

Salam

Assalamoe alykoem,

wat bedoel je nou met bijgeloof??

wasslaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2004 om 11:30

In eerste instantie geplaatst door styx


Maar stel nu dat ik een hadith uit die sahih verzameling tegenkom die bijgeloof / idiotie bevat, dan zeg ik: he! dat geloof ik niet, die hadith is dus NIET sahih. Ondanks dat stempel!


Geef een voorbeeld inshaAllah..

In eerste instantie geplaatst door styx


Die wet van de logica zegt nu dat dit stempel "sahih" helemaal niets meer waard is, want in minstens een geval klopt dat stempel niet. Dus ook al zijn er sahih ahadith die geen bijgeloof bevatten. DIE sahih ahadith zijn dus ook niet ECHT SAHIH.


Hmmm, nou dit klinkt ook lekker logisch en overtuigend!! Waarom zegt die wet van de logica dat die stempel �sahih� niets waard is. Als je een uitspraak doet, moet je deze ondersteunen met argumenten, anders is je uitspraak helemaal niks waard, zoals in dit geval. Geef een paar voorbeelden van sahih ahadith die bijgeloof en idiotie bevatten, ik ben best benieuwd.

In eerste instantie geplaatst door styx


De ahadith hebben dus geen autoriteit binnen de islam. Begrijp je dit?


Noppe, maar misschien als je voor de verandering eens met argumenten komt..

In eerste instantie geplaatst door styx


Salam


Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

Umm `Aqeelah

Terug naar boven
styx Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote styx Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2004 om 15:13
Juwairiyah, ik reageer in het topic Koran&hadith van happylady om het overzichtelijk te houden. OK?
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2004 om 06:05
inshaAllah,  is goed.. :)
Terug naar boven
firdews Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote firdews Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2004 om 16:05

esselamun aleykum

 

ik heb hier 2 prachtige boeken ze heten 

*BASIS KENNIS ISLAM van Aboe Seyfullah

*DE ISLAM van Ruquaiyyah maqsood

 

Het zijn erg duidelijke boeken

 

firdews

In eerste instantie geplaatst door miss-mg

Thnx voor de berichten maar wat voor boeken moet ik dan gaan lezen? wat er zijn er een heleboel.

Groetjes marijke

 

Terug naar boven
miss-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 augustus 2004 om 15:04
dank je wel ik lees nu de islam  er zitten af en toe wel moeilijke woorden tussen maar voor de rest is het een duidelijk boek als ik het uit heb ga ik nog andere boeken lezen.
Terug naar boven
Khadijah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khadijah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2004 om 06:30

Salaam aleikum,

Wat goed van je dat je bent gaan lezen over de Islam. Ik ben zelf twee jaar terug bekeerd tot de Islam. Door veel te lezen kom je veel te weten over de Islam en zo kun je straks insha'Allah een goede keus maken. Succes!

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2004 om 08:43

Salam Aleikum.

Ik heb het er hier op deze site vaak over de hijaab gehad.

Zelf draag ik de hijaab pas 1 week, Ik voel me helemaal geweldig en draag dus ook naar school

Ik voel me MOSLIMA en dat is het beste wat je kunt zijn, Zelf ben ik al een paar jaar druk bezig geweest met het zoeken naar de ware Islam.

Natuurlijk ben ik ermee opgegroeid en is alles me met de paplepel ingegoten, maar ik had zelf de keuze om te maken of ik een hoofddoek wou dragen of niet.

Elhamdolillah heb ik daar wel voor gekozen, en daar ben ik Allah erg dankbaar voor en ik hoop dat Allah mij de kracht zal geven om het mijn hele leven te blijven dragen, want vele meisjes realiseren zich niet dat Allah ons zoiets moois gegeven heeft wat we moeten koesteren met heel ons hart.

De Hijaab geeft je het gevoel dat je " belangrijk" bent, dat je iets moois bent wat je hoort te beschermen (net een diamant) want het verliest zijn waarde als je er niet voorzichtig mee omgaat!

Salam Aleikum

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2004 om 09:39

De hoofddoek

De hoofddoek, of de Hijaab heeft geenszins met geloof os de islam te maken; wel heeft het vandoen met de cultuur die de islam omringd. zoals de monotheist al aangaf is het niet verplicht om een hoofddoekje te dragen, in de islam is simpelweg geen dwang toch, dus niemand kan je verplichten om je een hoofddoekje te dragen... en de koran < iets waar jij natuurlijk in alle overtuiging in gelooft geeft er niks over aan dat je net zoals een ongelovige in het hellevuur verdwijnt... > en plots schieten me er een paar mooie renaissanceplaatjes door het hoofd die verbeelden hoe de hel eruit moet zien...

moderne moskee

Ongemerkte dwang?

Vaak bestaat er in de moslimcultuur wel vaak de dwang tot een hoofddoekje, hieronder versta ik ook het "aansporen tot"... zo ken ik een tweetal meisjes, moslima's, die van hun familie veel geschenken en cadeautjes kregen nadat ze hun hijaab gingen dragen... in de cultuur zelf, dus ook bij de moeder van jouw vriendje zul je dus wel een bepaalde druk voelen om dus een hoofddoekje te dragen, het hoort immers bij die cultuur, houd er rekening mee dat je niet al teveel verblind moet zijn door datgene wat je wordt verteld, en wees ook zeker van jezelf, veel mensen gaan geloven door toch een bepaalde onzekerheid. Veel gelovige mensen zijn vanaf begins af aan opgegroeid met de gedachte de er een god is en een duivel... een hemel en een hel; de steeds meer opkomende regel (in de gehele wereld) is dat dat idee wel veel complexer eruit zou moeten komen te zien... ik bedoel wat is goed en wat is slecht... filosofen zoals Schopenhauer en Nietsche hebben dat proberen te definieren en geven de plaats van religie ook goed aan in dat beeld... het is geen slecht idee om hun werken misschien te bestuderen alvorens te gaan geloven; voor mij haalde het wel enkele fundamenten weg, in die zin kan lezen van zoiets ook schokkends zijn, en gaf me totaal nieuwe impulsen aan bijvoorbeeld deze discussie...

Wat is waarheid!?

De vele moslimboeken die je in dit topic worden aangeboden is natuurlijk een beetje geldklopperij, het geeft wel eens waar een diepere inzicht in de gedachten van enkele bekende en minder bekende imams en over hoe zei de koran interpreteren, maar in feite zijn het hun gedachte; en die kunnen simpelweg nooit direct van de profeet of gabriel komen... (na die tijd zijn er geen openbaringen meer geweest!) verdiep je ook in de geschiedenis van de islam; een eventueel opjectieve bron die de levensloop van de islam over al die jaren verteld; die laten zien hoe de complexe cultuur van de islam in elkaar gewezen zit en welke personen daadwerkelijk hebben bijgedragen aan het uitbreiden van de islam, ontmoet ze in gedachte; denk na over die tijd; en lees bijvoorbeeld misschien ook eens de monotheist om een algeheel objectief beeld te krijgen van alle informatie die er over de islam beschikbaar is. de boeken over de islamtischie bouwstijl is daarintegen misschien overbodig maar wel machtig mooi! een echte moslim gelooft met zijn hart; en hoeft geen allerlei stomme verzinsels aan te dragen om zijn eigen onwetendheid op andere af te dragen... ook volgt een goede moslim de koran en zijn voorschriften -> de boeken die erna komen geven aan hoe je de koran moet lezen, dit zijn discutabele bronnen en gezien de vele oorlogen en bloedvergieten binnen de islam verstandig om te overwegen hoe zwaar jij deze bronnen laat wegen voor je onderzoek!

The morning-after :)

Velen zullen mij om mijn reactie bekommeren, en misschien ook een bepaalde angst voelen... als styx aankomt met zijn monotheist-verhaal kan hij natuurlijk verwachten om reacties van "oh daar is hij weer", maar ik zie dat wel als een intimidatie op de vrije discussiegang... gelukkig dat er velen zijn die wel het lef hebben om met taboes en eventuele eigen taboes te breken. ohja en voordat ik afsluit wil ik zeggen dat iedere impulsieve reactie een slechte reactie is! ik hoop dat ik je heb kunnen geven dat wat ik je zou meegeven en ook hoop ik dat jouw ouders je op jouw beurt laten experimenteren met dat wat het leven te bieden heeft; en moge de wijsheid je behoeden voor enig leed op het levenspad... een zin die wel vaker gebruikt mag worden!

Het lezen van de koran

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.