Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Amerika legt aljazeera het zwijgen op

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Amerika legt aljazeera het zwijgen op
    Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 08:56
Ik zou willen weten wat jullie mening is over de sluiting van al jazeera in Irak?
Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 11:08
Gaa toch weg met Democratie...
wat is er met jou? hoe oordeel jij? ben je de wetten van God vergeten?
Maak je je eigen wetten? en vergeet je die van God?
Zij willen op alle islamitische landen Democratie zetten en willen zoveel mogelijke Islam weg hebben uit die landen...
VOER SHARIA IN....dan volg je tenminste de leiden en kan ik dat land islamitisch noemen!!!!!!!
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 11:38

Salaam,

Ik ben het ermee eens dat wij moslims de westerse democratie niet nodig hebben. Het resultaat ervan is dat er homoparades door Amsterdam worden gehouden en dat zulke mensen het recht hebben om te trouwen en kinderen te adopteren.  Het is een toestand van openlijke dwaling. Dit wil niet zeggen dat alles van de westerse democratie slecht is. Het enige positieve is dat leiders verkozen moeten worden door het volk, maar zelfs dit gebeurd niet in de zogenaamde democratie�n.

Wat de sluiting van aljazeera betreft zijn de redenen zelf voor een klein kind duidelijk. Najaf en andere steden worden op dit moment gebombardeerd en ze willen de gevolgen van hun barbaarse daden verstoppen voor de wereld. Normaal gezien krijgen we in zulken toestanden dramatische beelden te zien van Iraakse burgerslachtoffers, maar die zijn er nu bijna niet dankzij de sluiting.

En Remco, sinds wanneer versta je arabisch en heb je naar aljazeera kunnen kijken en besloten dat je het remee eens bent dat de berichtgeving eenzijdig is? Of heb je dit gehoord op de NOS?.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 11:44

In eerste instantie geplaatst door Remco

Het is niet Amerika die Al Jazeera sluit, het is de Iraakse regering, dus Irak zelf. De reden die ze opgeven is dat ze haat zaaien en daarmee de wederopbouw van Irak tegenwerken door voortdurend alles eenzijdig te belichten. Ik kan ze daarin geen ongelijk geven. Het sluiten van Al Jazeera lijkt me op dit moment dus niet slecht, wel vind ik dat zodra Irak stabiel is de zender weer open moet worden gesteld, Irak moet een democratie worden waarin persvrijheid hoort te zijn.

**�They are hurting us,� Rumsfeld was quoted as saying on
Al-Jazeera and the Dubai-based Al-Arabiya station.**

Onmiddelijk daaarna werd het order uitgevoerd door de bende die zich "de Iraakse regering" noemt.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 11:51

salaam oulikoum,

quote(salahdin)Ik ben het ermee eens dat wij moslims de westerse democratie niet nodig hebben. Het resultaat ervan is dat er homoparades door Amsterdam worden gehouden en dat zulke mensen het recht hebben om te trouwen en kinderen te adopteren.  Het is een toestand van openlijke dwaling. Dit wil niet zeggen dat alles van de westerse democratie slecht is. Het enige positieve is dat leiders verkozen moeten worden door het volk, maar zelfs dit gebeurd niet in de zogenaamde democratie�n

Noem je dit positief??? Dit is 1 van de grootste nadelen van een democratie, kijk maar naar Amerika dan begrijp je mij messchien. Door het democratische stemsysteem kunnen er zulke gekken als Bush aan de macht komen.

oulikoum asalaam,

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 12:08
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

salaam oulikoum,

quote(salahdin)Ik ben het ermee eens dat wij moslims de westerse democratie niet nodig hebben. Het resultaat ervan is dat er homoparades door Amsterdam worden gehouden en dat zulke mensen het recht hebben om te trouwen en kinderen te adopteren.  Het is een toestand van openlijke dwaling. Dit wil niet zeggen dat alles van de westerse democratie slecht is. Het enige positieve is dat leiders verkozen moeten worden door het volk, maar zelfs dit gebeurd niet in de zogenaamde democratie�n

Noem je dit positief??? Dit is 1 van de grootste nadelen van een democratie, kijk maar naar Amerika dan begrijp je mij messchien. Door het democratische stemsysteem kunnen er zulke gekken als Bush aan de macht komen.

oulikoum asalaam,

Salaam broeder,

ik ben het met je eens. Dit is ook wat ik bedoel. In theorie wordt de leider verkozen door hetr volk, maar in werkelijkheid zijn het degenen met het meeste geld en macht en die gesteund worden door bv. zionistische lobbies. Met ' kiezen ' bedoel ik ook niet de westerse manier.

Met het 'positieve' bedoel ik dat als de moslims hun eigen leiders zouden kunnen kiezen(of te minste hun leiders ter verantwoording zouden kunnen brengen zoals dit gebeurde met de khalifah),dan zouden er geen marrionetten zoals de koning van Jordani� rondlopen. De enige oplossing is de Schariah invoeren en leiders kiezen die zich aan de schariah houden.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 12:12

Salaam iedereen,

ik moet zeggen dat ik dit een moeilijk onderwerp vind. Ik ben geneigd te zeggen om alles wat de wederopbouw van Irak in de weg staat, momenteel maar even het veld moet ruimen. Al-jazeera belicht de dingen vanuit de moslims voor de moslims (dat lijkt me duidelijk Salahdin). De NOS is meer op het westen gericht, en zend schokkende beelden van burgerslachtoffers niet uit, en dat is omdat ze de VS niet in de weg willen zitten met hun Irak-oorlog (Bush-kontenlikkers). Maar of t goed is om die beelden wel uit te zenden? Ik weet t niet, het helpt de wederopbouw van Irak ook niet mee, mensen gaan zich dan tegen de Irakoorlog keren en dat is nu niet handig, we kunnen het toch niet meer stoppen en maar beter hopen dat de wederopbouw zo spoedig mogelijk verloopt, en dat de Amerikanen zich snel terugtrekken of niet?

Over het democratische systeem kun je lang discusseren, ik vind het een beter systeem dan een systeem waarbij vrouwen niet mogen stemmen (dat is toch zo bij de Sharia?)

Enne Battle_for_peace, wat is jou argument ervoor dat ze de Islam weg willen hebben uit islamitische landen? Ze willen dictators er weg hebben, en daar geef ik ze groot gelijk in. Of ze dit nou uit eigen belang doen of niet, dat terzijde.

Ik wil niemand voor t hoofd stoten met deze post, alleen zo denk ik erover. Iemand reacties? Met goede argumenten?

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 12:19

Remco,

Het probleem met een democratie is nu juist dat het geen gebeurd wat de mensen willen, of dit nu rechtvaardig en moreel is of niet. In werkelijk heid moet het gene  gebeuren wat ALLAH (SWT) wil. Als wij mensen onze eigen begeerten volgen komen we uit op homoparades die in onze straten ronddwalen. Allah (swt) weet wat het beste is voor de mensen want Hij heeft ze gecr�eerd.

Wat betreft Al Sadr, is het duidelijk dat hij niet  naar macht streeft anders zou hij wel meewerken met de verraders. Hij wil, zoals alle Irakezen een einde aan de bezetting.Hij neemt het risico om gedood te worden en verwacht dat ook. Dus je bewering klopt niet.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 12:22

Salaam,

Wat betreft Al Sadr, is het duidelijk dat hij niet  naar macht streeft anders zou hij wel meewerken met de verraders. Hij wil, zoals alle Irakezen een einde aan de bezetting.Hij neemt het risico om gedood te worden en verwacht dat ook. Dus je bewering klopt niet. -> het punt is dat het niet bedoeld is als een bezetting maar als een bevrijding. Doordat de Irakese bevolking zich begint te verzetten, blijven de Amerikanen langer, en dus wordt het sgteeds meer een bezetting. Zodra de Amerikanen de orde hersteld hebben gaan ze weg.

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 12:28
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Salaam iedereen,

ik moet zeggen dat ik dit een moeilijk onderwerp vind. Ik ben geneigd te zeggen om alles wat de wederopbouw van Irak in de weg staat, momenteel maar even het veld moet ruimen. Al-jazeera belicht de dingen vanuit de moslims voor de moslims (dat lijkt me duidelijk Salahdin). De NOS is meer op het westen gericht, en zend schokkende beelden van burgerslachtoffers niet uit, en dat is omdat ze de VS niet in de weg willen zitten met hun Irak-oorlog (Bush-kontenlikkers). Maar of t goed is om die beelden wel uit te zenden? Ik weet t niet, het helpt de wederopbouw van Irak ook niet mee, mensen gaan zich dan tegen de Irakoorlog keren en dat is nu niet handig, we kunnen het toch niet meer stoppen en maar beter hopen dat de wederopbouw zo spoedig mogelijk verloopt, en dat de Amerikanen zich snel terugtrekken of niet?

Over het democratische systeem kun je lang discusseren, ik vind het een beter systeem dan een systeem waarbij vrouwen niet mogen stemmen (dat is toch zo bij de Sharia?)

Enne Battle_for_peace, wat is jou argument ervoor dat ze de Islam weg willen hebben uit islamitische landen? Ze willen dictators er weg hebben, en daar geef ik ze groot gelijk in. Of ze dit nou uit eigen belang doen of niet, dat terzijde.

Ik wil niemand voor t hoofd stoten met deze post, alleen zo denk ik erover. Iemand reacties? Met goede argumenten?

Wassalaam: Rahima

Salaam,

Zuster, wij alsmoslims moet ons niet in de positie zetten waarbij we de verdrukking en de bezetting maar moeten accepteren en dan bang afwachten en hopen dat alles goed komt. Dit is iets wat struisvogels doen als ze hun kop in het zand steken.  ten eerste wil ik zeggen dat er op dit momentgeen sprake is van 'wederopbouw'. In tegenstelling,ik zie bombardemeneten en vernietiging. Ten tweede is het juist wel handig dat de mensen zich verzetten tegen de bezetting. De essentie vanj het probleem is bezetting. Tegen de bezetting moet gestreden worden. De Nederlanders hebben toch ook niet bang afgewacht om te zien of de nazies zouden vertrekken?

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 12:34

Salaam,

De nazi-vergelijking is niet van toepassing hier. Want in Nederland zat geen dictator die de Nederlanders onderdrukten, en in Irak zat Saddam Hoessein die de Irakezen WEL onderdrukte.

De essentie van het probleem is niet bezetting, maar de tegenwerking van de Irakeze bevolking. De Amerikanen kwamen daar, en (bijna) iedereen in Irak was daar blij om. Maar sommige Irakezen vonden dat de Amerikanen direct nadat Saddam weg was, zelf moesten ophoepelen. De Amerikanen deden dat natuurlijk niet, dan zou er binnen de kortst mogelijk keren weer 1 of andere dictator daar de macht grijpen. Mensden gingen zich verzetten tegen de Amerikanen en de Amerikanen gingen dat verzet tegen door te bombarderen. DAT is het probleem. Het heeft niets met struisvogelpolitiek te maken, je kunt op dit moment weinig anders doen, als de Amerikanen nu weggaan komt er algemene chaos en is alle moeite voor niets geweest. En nee er is inderdaad geen sprake van wederopbouw, maar dat ligt niet aan de Amerikanen.

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 12:37

Geloof me, de Amerikanen zijn geen liefdadigheidsorganisatie die miljarden gaan verspillen om volkeren te 'bevrijden'. Waarom zou het Iraakse volk moeten bevrijd worden? Waarom gaan ze de Tsjetieniers nei tbevrijden die honderden malen meer lijden. En waarom onderdrukken ze zelf andere volkeren. De palestijnen worden dagelijks gedood door Amerikaanse wapens en met deAmerikaanse steun.

Waar ze op uit zijn is de controle van de iraakse olie en om militaire basisen te bouwen voor eeuwig. Vergeet niet dat de VS alles doet om Israel te beschermen. Ze doen dus het werk van de zionisten. En als de Irakezen zich gaan verzetten blijven de Amerikanen juist niet langer. Waarom zijn de Amerikanen dan vertrokken uit Vietnam en Somali�?

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 12:48

Ze zijn vertrokkken uit Vietnam en Somalie omdat ze daar niet konden winnen (dit slaat voornamelijk op Vietnam, daar weet ik t meeste vanaf), hier wel. En nee de Amerikanen zijn geen liefdadigsheidsorganisatie, hoor je mij dat zeggen dan? Ik citeer van mezelf: "Ze willen dictators er weg hebben, en daar geef ik ze groot gelijk in. Of ze dit nou uit eigen belang doen of niet, dat terzijde." De Amerikanen denken inderdaad niet aan anderen, ze houden arme landen bewust arm. En het was niet uit liefdadigheid (Irak) maar omdat Bush dit regime weg wou hebben, de reden ervoor was zogenaamd "dat in Irak massavernietigingswapens waren". Dat de olie waarschijnlijk de reden was, weet iedereen. Feit is wel, dat ze de bevolking bevrijd hebben van Saddam Hoessein, of dat nou de bedoeling was of niet. En de situatie is nu dat de bevolking zich tegen de Amerikanen verzet, en dat dat de situatie niet beter maakt. De Amerikanen maken heus niet expres burgers dood, en als de gevechten ophouden (en daarvoor moet het verzet ophouden) dan spaart dat heel veel levens en kunnen de Amerikanen gewoon in vrede weggaan daar.

Wassalaam: Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 14:29

beste Rahima,

Amerika zal Irak niet verlaten tot dat ze er 100% zeggenschap hebben. Of ze dat nou vanuit de VS doen of door een marrionet zoals Allawi. Ze willen dat er in Irak een machtsevenwicht tot stand komt, omdat dat gunstig is voor een akkoord. Vergelijk deze situatie maar eens met die in Israel. Waarom heeft Amerika Israel dan gesteund met wapens?? precies om dezelfde redenen waarom Amerika nu Irak "bevrijdt" in plaats van Tsjetjienie.

oulikoum asalaam,

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2004 om 14:45

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Enne Battle_for_peace, wat is jou argument ervoor dat ze de Islam weg willen hebben uit islamitische landen? Ze willen dictators er weg hebben

Assalamoe alaikoem,

ze willen de democratie in zetten en de islamitische shariah omverwerpen, de democratie die de mensen het recht geeft om wetten te maken naast Allah en dat ze zeggen wat haram en halal is buiten Allah.

Democratie is Koefr en Shirk (ongeloof en iemand aanbidden naast Allah)
Overgeleverd van Obai bin hatim (radi Allahoe anhoe) dat hij naar de Profeet (salallahoe alaihie wasallam) kwam terwijl hij een zilveren kruis om zijn nek droeg. Toen las de Profeet (Sallallahoe alaihie wasalam) de volgende aya: "Ze namen hun priesters en monniken als goden naast Allah" Obai zei: Ze aanbidden hen niet. Toen zei hij (Sallallahoe alaihie wasalam) : Welnee, ze hebben voor hun het toegestane verboden gemaakt en hebben het verbodene toegestaan gemaakt, en ze volgden hun. Dat is de aanbidding voor hen.
(Overgeleverd door Ahmed en Tirmidi)

de Profeet sallallahoe alaihie wasalam heeft hier duidelijk gemaakt dat ze hen aanbidden als ze hen als goden hebben genomen die wetten maken naast Allah.

Ibn Abbas (Radiya Allahoe anhoe) heeft gezegd: "Ze werden niet bevolen om voor ze te knielen, maar ze werden bevolen om Allah ongehoorzaam te zijn, en ze volgden hun daarin, en daarom heeft Allah de priesters en monniken goden genoemd"

Hudaifa (Radiya Allahoe anhoe) heeft gezegd: "Ze hebben niet gevast voor hen, en niet gebeden voor hun, maar wanneer ze iets toegestaan verklaarden, verklaarden zij het ook toegestaan, en wanneer ze iets verboden verklaarden wat Allah toegestaan heeft verklaard, verboden ze het. En dat is hun goddelijkheid"

Wie dus de monnikken en priesters of Isa (allahie salam) aanbid, heeft hem als god genomen, en dat is hetzelfde als de mensen het parlement en de democratie aanbidden door de wetten te accepteren, wie dat doet is uit de islam getreden.

Er is geen verschil tussen het communisme van saddam hoesein en de democratie van allawi
WATTT???? zeg je dan.... ik zal het uitleggen
bij het communisme word 1 iemand (saddam) en de mensen om hem heen het recht gegeven om wetten te maken en bij de democratie krijgt een groep (parlement) het recht om wetten te maken.

Als iemand meer wil weten over dit onderwerp zeg het maar dan post ik nog meer info over de tawhied insha Allah

Wasalaam,

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 10:58

Remco, de Profeet (sallalllahoe alaihi wasalam) heeft dit niet verzonnen maar het is zo: zijn niet mijn woorden, iemand gehoorzamen in zijn gemaakte wetten is net als buigen voor hem. lees het onderstaande:

----------------------------------------------------------

Overgeleverd van Obai bin hatim (radi Allahoe anhoe) dat hij naar de Profeet (salallahoe alaihie wasallam) kwam terwijl hij een zilveren kruis om zijn nek droeg. Toen las de Profeet (Sallallahoe alaihie wasalam) de volgende aya: "Ze namen hun priesters en monniken als goden naast Allah" Obai zei: Ze aanbidden hen niet. Toen zei hij (Sallallahoe alaihie wasalam) : Welnee, ze hebben voor hun het toegestane verboden gemaakt en hebben het verbodene toegestaan gemaakt, en ze volgden hun. Dat is de aanbidding voor hen.
(Overgeleverd door Ahmed en Tirmidi)

de Profeet sallallahoe alaihie wasalam heeft hier duidelijk gemaakt dat ze hen aanbidden als ze hen als goden hebben genomen die wetten maken naast Allah.

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2004 om 17:33

Dit gaat over democratie....

Jeremia 10:23 Ik weet, o HEERE! dat bij den mens zijn weg niet is; het is niet bij een man, die wandelt, dat hij zijn gang richte.

Lukas 19:12 Hij zeide dan: Een zeker welgeboren man reisde in een ver gelegen land, om voor zichzelven een koninkrijk te ontvangen, en dan weder te keren.
13 En geroepen hebbende zijn tien dienstknechten, gaf hij hun tien ponden, en zeide tot hen: Doet handeling, totdat ik kome.
14 En zijn burgers haatten hem, en zonden hem gezanten na, zeggende: Wij willen niet, dat deze over ons koning zij.
15 En het geschiedde, toen hij wederkwam, als hij het koninkrijk ontvangen had, dat hij zeide, dat die dienstknechten tot hem zouden geroepen worden, wien hij het geld gegeven had; opdat hij weten mocht, wat een iegelijk met handelen gewonnen had.
16 En de eerste kwam, en zeide: Heer, uw pond heeft tien ponden daartoe gewonnen.
17 En hij zeide tot hem: Wel, gij goede dienstknecht, dewijl gij in het minste getrouw zijt geweest, zo heb macht over tien steden.
18 En de tweede kwam, en zeide: Heer, uw pond heeft vijf ponden gewonnen.
19 En hij zeide ook tot dezen: En gij, wees over vijf steden.
20 En een ander kwam, zeggende: Heer, zie hier uw pond, hetwelk ik in een zweetdoek weggelegd had;
21 Want ik vreesde u, omdat gij een straf mens zijt; gij neemt weg, wat gij niet gelegd hebt, en gij maait, wat gij niet gezaaid hebt.
22 Maar hij zeide tot hem: Uit uw mond zal ik u oordelen, gij boze dienstknecht! Gij wist, dat ik een straf mens ben, nemende weg, wat ik niet gelegd heb, en maaiende, wat ik niet gezaaid heb.
23 Waarom hebt gij dan mijn geld niet in de bank gegeven, en ik, komende, had hetzelve met woeker mogen eisen?
24 En hij zeide tot degenen, die bij hem stonden: Neemt dat pond van hem weg, en geeft het dien, die de tien ponden heeft.
25 En zij zeiden tot hem: Heer, hij heeft tien ponden.
26 Want ik zeg u, dat een iegelijk, die heeft, zal gegeven worden; maar van degene, die niet heeft, van dien zal genomen worden ook wat hij heeft.
27 Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood.

Kan je niet ontkennen....

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2004 om 04:55
[QUOTE=Nour Al-Islam]

Remco, de Profeet (sallalllahoe alaihi wasalam) heeft dit niet verzonnen maar het is zo: zijn niet mijn woorden, iemand gehoorzamen in zijn gemaakte wetten is net als buigen voor hem. lees het onderstaande

[quote]Niet mee eens, in een democratie gaat het om het volk, dat door middel van vertegenwoordigers zelf de wetten maakt/kiest.  Het gaat er dus net om dat je niet 'voor iemand buigt', maar iedereens stem evenveel waard is.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 18:41
kimmie, de mens-gemaakte wetten is buiigen voor de gene die deze wetten maakt zoals de Profeet (salallahoe alaihie wasalam) hier is geen twijfel over mogelijk. dit is de islam. Slaat nergens om volk wat volk. dat maakt niks uit in islam, al is het hele volk tegen de islamitische wetten moet je ze invoeren...........
Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 18:41
In eerste instantie geplaatst door Remco

Gaat dat stukje tekst over democratie? Ik haal het er niet uit, het is de zoveelste aanval op het Christendom en eentje die niet klopt ook. Het is een aanval die met kennis over het Christendom nooit zou hebben plaatsgevonden.

Maja, het gaat niet over het Christendom, dus daar gaan we maar niet verder op door denk ik. Hoe en waar lees jij dat dat stukje tekst over de democratie gaat? dat wil ik weleens weten.

het gaat over wetten maken (dat gebeurt toch in democratie) ??????????????

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 04:24
In eerste instantie geplaatst door Nour Al-Islam

In eerste instantie geplaatst door Remco

Gaat dat stukje tekst over democratie? Ik haal het er niet uit, het is de zoveelste aanval op het Christendom en eentje die niet klopt ook. Het is een aanval die met kennis over het Christendom nooit zou hebben plaatsgevonden.

Maja, het gaat niet over het Christendom, dus daar gaan we maar niet verder op door denk ik. Hoe en waar lees jij dat dat stukje tekst over de democratie gaat? dat wil ik weleens weten.

het gaat over wetten maken (dat gebeurt toch in democratie) ??????????????

Als wetten maken de omschrijving is van democratie, is jouw Allah volgens jou de grootse democraat van allen  Was niet 1 van zijn namen 'de wetmaker' of zo...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 17:56

In eerste instantie geplaatst door Remco

Wetten maken gebeurt in elk staatsmodel, zelf in het Islamitisch systeem. De Koran is door God naar de aarde gezonden (dat geloven jullie), en in de Koran staat niet echt de Sharia, de Sharia zal er vast wel van afgeleidt zijn, maar hij is dus wel door mensen gemaakt.

Remco, heb je de qoran wel  eenss opgengeslagen, kijk bijv in Het hoofdstuk (soerah)  Al-Nisa (de vrouwen) daar staan veel wetten in over bijv scheiding geldverdeling enz.

Een in Soerat Al-Maida (de tafel) zegt Allah: "En de dief en de dievegge, hak hun handen eraf"

en in de soennah staan ook wetten.  Allah en de Profeet hebben ons alles gegeven.

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 18:01

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Als wetten maken de omschrijving is van democratie, is jouw Allah volgens jou de grootse democraat van allen  Was niet 1 van zijn namen 'de wetmaker' of zo...

De ongelovige democratie geeft de mensen het recht om  wetten te maken waartoe alleen Allah  het recht  heeft, En over die andere zin van jou ga ik niet op in omdat dat zo dom is.

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 18:36
In eerste instantie geplaatst door Nour Al-Islam

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Als wetten maken de omschrijving is van democratie, is jouw Allah volgens jou de grootse democraat van allen  Was niet 1 van zijn namen 'de wetmaker' of zo...

De ongelovige democratie geeft de mensen het recht om  wetten te maken waartoe alleen Allah  het recht  heeft, En over die andere zin van jou ga ik niet op in omdat dat zo dom is.


Als je domme dingen schrijft, kan je zo ook terugverwachten.  Jij omschreef zelf de democratie als iets wat wetten maakt. 
En een democratie is niet ongelovig, maar goed, dat is al gezegd...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2004 om 02:41

Salamoen Aleykoem

Best grappig eigenlijk. Gister avond laat keek ik nog de film: Hitler, de rise of evil.

Juist doordat het volk ging stemmen kwam zo'n psycho langzaam maar zeker aan de m8. Democratie!

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2004 om 03:21

Salaam,

lees wat Maududi over islam en democratie te zeggen heeft:

"...... Khalifa betekend "vertegenwoordiging". De de mens is volgen de islam de vertegenwoordiger van God op aarde, Zijn rentmeester, dwz door de macht die de mens door God gegeven is en binnen de grenzen die hem gesteld zijn, wordt van de mens verlangd om het goddelijke gezag uit te oefenen (......) Dit is nu precies wat de islam bedoelt wanneer het bevestigt dat de mens de vertegenwoordiger (khilafa) van God op aarde is. De staat die met behulp van deze theorie gesticht wordt een khalifaat onder de soevereiniteit van God.

De democratie in de islam

De bovenstaande uitleg van de term khilafa maakt duidelijk dat geen enkel individu, dynastie of klasse khilafa kan zijn; het gezag van de khilafa rust op de gemeenschap, die de voorwaarden van de vertegenwoordiging, na het onderschrijven van het tawhied principe en het principe van risala, moet vervullen. Zo'n gemeenschap draagt de verantwoordelijkheid van de khilafa als geheel, en elk individu deelt daarin.

Dit is het punt waar de democratie in de islam begint. Ieder individu in een islamitische samenleving heeft het recht en de macht van het khalifaat van God, en daarom is iedereen gelijk. Niemand kan iemand anders zijn rechten ontzeggen. Het bureau voor het regelen van van de staatszaken wordt gevormd door instemming van al deze individuen, en het gezag van de staat kan alleen worden uitgevoerd door de macht die alle mensen afzonderlijk hebben afgestaan. Deze mening is van doorslaggevend belang geweest in de vorming van een regering die met de adviezen van de burgers en volgens hun wensen moet werken.

Iedereen die het vertrouwen heeft kan de plichten van het khalifaat voor de burgers uitvoeren, en als hij het vertrouwen verliest moet hij er afstand van doen. Op deze manier is het islamitisch politieke systeem de beste vorm van democratie die er maar is.

Wat de islamitische democratie van de westerse democratie onderscheidt, is dat de laatste gebaseerd is op de soevereiniteit van de mens terwijl de eerste gebaseerd is op het principe van de khilafa. In een westerse democratie zijn de mensen soeverein; in de islam wordt de soevereiniteit aan God gegeven en de mensen zijn Zijn khaliefen of vertegenwoordigers. In de eerste vorm maken de mensen hun wetten; in de laatste vorm moeten zij de wetten (shari'ah) volgen die God dmv Zijn profeet gegeven heeft. In de ene moet de regering de wil van de mensen uitvoeren, in de andere moeten de regering en de mensen de wil van God uitvoeren." (Aboel A'la Maududi, Mensenrechten in de Islam.)

Wassalam,

Amier.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2004 om 03:46

Dank je Amier eindelijk eens een zinnige bijdrage aan de discussie over dit onderwerp.

Zo zie je maar weer dat er ook Moslims zijn die weten dat democratie en islam helemaal niet tegenstrijdig hoeft te zijn.

Groetjes Herne

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2004 om 15:17

Remco,

weet je wat soennah is?

dat is alle uitspraken en handelingen van de profeet, dat zijn allemaal openbaringen, dus soennah is een openbaring. Allah zegt:

Bij de ster wanneer zij valt, Uw metgezel is noch afgedwaald noch afgeweken, Noch spreekt hij naar eigen begeerte. Het is slechts de Openbaring die wordt nedergezonden.

hier is het dus duidelijk dat wat de profeet zegt allemaal openbaringen zijn van Allah.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2004 om 15:57

Het gaat hierbij om de Koran. Dat zijn openbaringen van God, inderdaad. Maar de hadith, hoe kunnen dat nou openbaringen zijn? Er zijn sterke meningsverschillen over het waarheidsgehalte van verschillende hadith. God zou dat toch niet toestaan?
Salaam happylady

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2004 om 14:00
Hoi Remco.

Het leven van de Profeet Mohamed vrede zij met hem is van de wieg tot het graf door velen geobserveerd, onthouden en vervolgens weer doorgegeven. Sommige onderzoekers schatten dat het aantal mensen die gegevens aan een volgende generatie hebben doorgegeven wel in de 100.000.

De Profeet vrede zij met hem heeft verschillende geboden gedicteerd en onder verschillende personen verspreidt. Ook deze werden later aan de volgende generaties doorgegeven.

Na de dood van de Profeet vrede zij met hem, hebben ongeveer 50 metgezellen moge Allah tevreden met hen zijn, het op zich genomen alle geschreven informatie over de omstandigheden en gebeurtenissen van het leven van de Profeet vrede zij met hem en zijn uitspraken te verzamelen. Dit is later de bron van de hadith verzamelingen geworden.

Het aantal Metgezellen die hun kennis over de Heilige Profeet vrede zij met hem mondeling doorgaven, moge Allah tevreden met hen zijn, bedroeg zoals ik al eerder zei ongeveer 100.000 (naar schatting van wetenschappers). Dat is ook niet evrwonderlijk omdat we rekning kunnen houden met het feit dat de Heilige Profeet vrede zij met hem zijn laatste Hadj (Bedevaart), die bekend staat als zijn afscheidshadj, samen met 140.000 mensen hield. Al deze mensen zagen hem tijdens de hadj, ze leerden de hadjrituelen van hem en luisterden naar zijn toespraken die hij daar hield.

Het is ondenkbaar dat deze mensen, die bij een zo belangrijke aangelegenheid als deze hadj aanwezig waren, naar huis zouden gaan en niet door familie vrienden en stadsgenoten over de reis ondervraagt zouden worden.
Je kunt wel nagaan dat de mensen nadat de Profeet vrede zij met hem van deze wereld verdween, zeer veel belangstelling hadden voor alles wat hij gedaan had. Iedereen die hem gezien had, die naar hem geluisterd had, die kleinigheden van zijn leven wist, zijn verheven uitspraken, bevelen en instructies gehoord had, werd ondervraagd.

Iedereen die een hadith (overlevering) wilde overleveren moest deze staven door het noemen van de bron en een keten van overleveraars, de ISNAAD genoemd. Op deze manier kon iedere hadith nagegaan worden tot de tijd van de Profeet vrede zij met hem betrouwbaar was. Als er missende schakels in de keten waren, of als een persoon uit een keten niet 100% betrouwbaar was, werd de hadith met wantrouwen bekeken of verworpen!!

Als je hier even over nadenkt, realiseer je je dat de overleveringen van niemand anders ter wereld aan zulke zware kriteria moesten voldoen.
Mohamed vrede zij met hem onderscheidt zich vanwege het feit dat geen enkele overlevering aan hem wordt toegeschreven die niet bewezen is! En als we naar de bron van de overlevering kijken dan is het niet voldoende om simpelweg een overleveringsketen aan te kunnen dragen tot de tijd van de Profeet vrede zij met hem.

Elke overleveraar moest nauwkeurig worden onderzocht zodat zijn betrouwbaarheid vaststaat. Voor dit doel werden omstandigheden van de overleveraars grondig onderzocht en hele boekdelen werden hierover samengesteld. Daarin werd opgetekend wie wel en wie niet betrouwbaar was, wat voor soort karakter een persoon had, wie een goed en wie een slecht geheugen had.
Ook ging men na of de overleveraars de bron van zijn informatie persoonlijk ontmoet had, of dat hij of zij het ook alleen maar van horen zeggen te weten was gekomen. Er is vandaag de dag zoveel informatie over de overleveraars, dat we gemakkelijk kunnen beoordelen of een hadith betrouwbaar is of niet.

Is er wel een andere persoon in de geschiedenis, wiens leven zo in de finisses is nagegaan? Is er een andere situatie, waarin de overleveraars van het leven van een individu zo nauwkeurig zijn onderzocht?

Er zijn veel mensen die betrouwbaarheid van de hadith in twijfel trekken, maar met een beetje onderzoeken kom je heel ver :D!

Gegroet,

Umm `Aqeelah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.