Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Abdullah Ocalan

 Post Reply Post Reply
Schrijver
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Abdullah Ocalan
    Geplaatst op: 15 augustus 2004 om 11:55

Salamoen Aleykoem

Ik ben zelf een Koerd en weet niet hoe ik over hem denken moet. Nu denk ik negatief over hem maar uiteindelijk zie ik wel in waarom hij vocht tegen turken. Wij(de koerden dus) werden naar mijn weten lange tijd onderdrukt. Het was niet toegestaan bijvoorbeeld om koerdisch te spreken in het openbaar. Ik vergleek het met tsjechenie en daarom vraag ik me af: was het misschien toch goed geweest? Ik bekijk het graag vanuit islamitische kant. Dus ook al verzette hij zich als hij niet voldeed aan de islamitische regels dan haat ik hem nog steeds.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2004 om 12:10

Salaam,

Wiez is ocalan?

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2004 om 12:58
Het voormalig hoofd van het koerdisch verzet in turkije.  Zit nu gevangen, en ik geloof dat de internationale gemeenschap er een stokje voor heeft moeten steken dat hij niet onthoofd werd...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2004 om 13:50

Het blijft een feit dat Ocelan verantwoordelijk is voor vele aanslagen.

Hij behoort ook tot die mensen die denken dat het doel de middelen heiligt.

Ik ben trouwens ook van mening dat de Koerden evengoed een eigen staat zouden moeten krijgen. Of op zijn minst een vorm van zelfbeschikking.

 

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2004 om 14:09
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

Ik ben zelf een Koerd en weet niet hoe ik over hem denken moet. Nu denk ik negatief over hem maar uiteindelijk zie ik wel in waarom hij vocht tegen turken. Wij(de koerden dus) werden naar mijn weten lange tijd onderdrukt. Het was niet toegestaan bijvoorbeeld om koerdisch te spreken in het openbaar. Ik vergleek het met tsjechenie en daarom vraag ik me af: was het misschien toch goed geweest? Ik bekijk het graag vanuit islamitische kant. Dus ook al verzette hij zich als hij niet voldeed aan de islamitische regels dan haat ik hem nog steeds.

salaam oulikoum ISLAM,

Ik weet wat je bedoelt ik ben namelijk een berber, ons is in principe hetzelfde leed aangedaan als tegen de koerden in Turkijen, maar dan door de marokkaanse regering. Ons land is ingepikt onze vlag is verworpen en verboden om bijv in je huis te hangen enz enz.

oulikoum asalaam,

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2004 om 15:33
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

Ik ben zelf een Koerd en weet niet hoe ik over hem denken moet. Nu denk ik negatief over hem maar uiteindelijk zie ik wel in waarom hij vocht tegen turken. Wij(de koerden dus) werden naar mijn weten lange tijd onderdrukt. Het was niet toegestaan bijvoorbeeld om koerdisch te spreken in het openbaar. Ik vergleek het met tsjechenie en daarom vraag ik me af: was het misschien toch goed geweest? Ik bekijk het graag vanuit islamitische kant. Dus ook al verzette hij zich als hij niet voldeed aan de islamitische regels dan haat ik hem nog steeds.

Assalamoe alaikoem,

beste broeder, deze man wil de ongelovige democratie invoeren die de mensen het recht geeft wetten te maken naast Allah, daarnaast vecht deze man tegen de mujahideen van Ansar Al-Islam, hij is dus een kafir.

Wasalaam,

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 02:08

Wanneeeeeer leer je (Nour) dat niet de hele wereld heel simpel in kufar en niet-kufar te verdelen is. Ik vind het ZO'N simpel wereldbeeld. Please, denk na. Koerden hebben recht op een eigen staat. Hoe dat doel bereikt zou moeten worden volgens Ocalan, is niet de goede weg mi. Maar in principe doet hij wel hetzelfde als Osama en broertje Zarqawi. Klets niet over kufaar.

Salaam happylady

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 08:53

Salamoen Aleykoem

JA ok maar wat doe je eraan? Ik bedoel ikzelf denk dat je wel MOET vechten als je wordt onderdrukt. Wat wordt er dan van ons verwacht? Ik bedoel als je niet kan leven zonder uit te kijken voor gifaanvallen dan is het toch logisch als je gaat strijden?

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 18:13
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

JA ok maar wat doe je eraan? Ik bedoel ikzelf denk dat je wel MOET vechten als je wordt onderdrukt. Wat wordt er dan van ons verwacht? Ik bedoel als je niet kan leven zonder uit te kijken voor gifaanvallen dan is het toch logisch als je gaat strijden?

Deze  mensen zoals ocalan zijn mushrikien  net als saddam die moeten gedood  worden, sluit je aan bij ansar al islam, er is maar 1 doel en dat Allah tevrede maken met een islamitische staat en jihad.

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2004 om 18:18
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Wanneeeeeer leer je (Nour) dat niet de hele wereld heel simpel in kufar en niet-kufar te verdelen is. Ik vind het ZO'N simpel wereldbeeld. Please, denk na. Koerden hebben recht op een eigen staat. Hoe dat doel bereikt zou moeten worden volgens Ocalan, is niet de goede weg mi. Maar in principe doet hij wel hetzelfde als Osama en broertje Zarqawi. Klets niet over kufaar.

Salaam happylady

Salaam

Niemand heeft recht op een kafirstaat die word besttuurd door de ongelovige valse-goden democratie. Allah heeft alleen het recht om wetten te maken, Hij heeft zichzelf "De Wetgever" genoemd. Als je democratie invoert ben je ongelovig in deze eigenschap van Allah. Dat is hetzelfde als dat je zegt: ik kan alles zien (istagfiroullah), terwijl  Allah zichzelf heeft genoemd "De Allesziende". Eenne het is Sheik Osama Bin Laden en Sheik Zarqawi moge Allah ze beschermen in deze wereld en het hiernamaals. De islam is SIMPEL , de tawheed  tenminste.

Wassalaam,

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 01:16

Nour-AlIslam,

Er bestaat niet zoiets als een ongelovige democratie.

Er bestaat wel een democratische samenleving waarvan sommige leden ongelovig en weer andere gelovig zijn.

In een democratie waarin de meerderheid moslim zou zijn zul je Islamitische  wetgeving vinden.

 

 

Terug naar boven
tsunami Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2004
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tsunami Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 01:35
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Ik bekijk het graag vanuit islamitische kant. Dus ook al verzette hij zich als hij niet voldeed aan de islamitische regels dan haat ik hem nog steeds.
Dit is iets wat ik niet k�n begrijpen.
Iemand die je nooit ontmoet hebt, waar je eigenlijk niets van weet, maar waarvan je slechts vermoed dat hij zich niet aan de islamitische regels houdt, dat je zo iemand kan haten?

Sorry, snap ik �cht niet.
Dicteren de Islamitische regels dan t�ch dat je moet haten?
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 02:02
In eerste instantie geplaatst door Nour Al-Islam

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Wanneeeeeer leer je (Nour) dat niet de hele wereld heel simpel in kufar en niet-kufar te verdelen is. Ik vind het ZO'N simpel wereldbeeld. Please, denk na. Koerden hebben recht op een eigen staat. Hoe dat doel bereikt zou moeten worden volgens Ocalan, is niet de goede weg mi. Maar in principe doet hij wel hetzelfde als Osama en broertje Zarqawi. Klets niet over kufaar.

Salaam happylady

Salaam

Niemand heeft recht op een kafirstaat die word besttuurd door de ongelovige valse-goden democratie. Allah heeft alleen het recht om wetten te maken, Hij heeft zichzelf "De Wetgever" genoemd. Als je democratie invoert ben je ongelovig in deze eigenschap van Allah. Dat is hetzelfde als dat je zegt: ik kan alles zien (istagfiroullah), terwijl  Allah zichzelf heeft genoemd "De Allesziende". Eenne het is Sheik Osama Bin Laden en Sheik Zarqawi moge Allah ze beschermen in deze wereld en het hiernamaals. De islam is SIMPEL , de tawheed  tenminste.

Wassalaam,

 Ik heb hier niets aan toe te voegen. Mag ik je vragen of je ook achter die bedreigingen staat, waarbij Nederland eventueel het doelwit zal zijn?

Salaam happylady

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 03:00

Salamoen Aleykoem

tsunami vertel mij. Als ik zeg ik haat hem of haar wat heeft dat met islaam te maken? Als iemand vermoordt terwijl dit niet toegestaan is in de islaam ja natuurlijk haat ik hem. Wat verw8 je dan?

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 03:03

Salamoen Aleykoem

Remco ik weet gewoon dat praten niet altijd lukt. Vertel, hoe wil je praten met een overheid die jouw verbiedt jouw eigen taal te spreken? Hoe? Ik wil niet eens een eigen staat. Wat kan mij dat nou schelen. Ik wil gewoon rust omdat ik dat ook verdien. Wat verwacht je van iemand die je voortdurend beledigt. Ga je verbaast staan kijken dat op een dag diegene die jij beledigt jouw eens hard terugpakt? Nee d8 het ook niet.

Maar vooralsnog denk ik Ocalan moest de doodstraf krijgen. Als hij zelfs tegen mujahidien vecht...

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
tsunami Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2004
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tsunami Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 03:45
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

tsunami vertel mij. Als ik zeg ik haat hem of haar wat heeft dat met islaam te maken? Als iemand vermoordt terwijl dit niet toegestaan is in de islaam ja natuurlijk haat ik hem. Wat verw8 je dan?

Volgens mij legde jij verband tussen haten en de islamitische regels...
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2004 om 03:45
In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

Vertel, hoe wil je praten met een overheid die jouw verbiedt jouw eigen taal te spreken?

Ik zie je probleem niet. De overheid verbiedt het niet om thuis je eigen taal te spreken, maar wel eventueel (nu dus nog niet aan de orde) in openbare gelegenheden. Graag zelfs zou ik zeggen, want als ik nu naar de moskee ga, heb ik er niets aan. Ik versta geen Arabisch.

Trouwens, mijn man vind het doodnormaal. Ons kind (inshallah geeft God ons die in de toekomst) gaat eerst Nederlands leren, we zijn nu eenmaal in Nederland. Als het daarnaast te realiseren is, ook Arabisch. Maar dat is wel zijn TWEEDE taal. Je komt niet naar een ander land om vervolgens alles hetzelfde te doen als daar. Dan had je net zo goed daar kunnen blijven. Nogmaals, het gaat nu over buitenshuis, binnenshuis kan het NOOIT verboden worden om je eigen taal te spreken.

Slaam happylady

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2004 om 02:51

Salamoen Aleykoem

Mijn probleem is we werden onderdrukt. We vechten terug. Misschien met een slechte leider. En ik wil weten hoe jullie over die leider denken.

"Dit is iets wat ik niet k�n begrijpen.
Iemand die je nooit ontmoet hebt, waar je eigenlijk niets van weet, maar waarvan je slechts vermoed dat hij zich niet aan de islamitische regels houdt, dat je zo iemand kan haten?

Sorry, snap ik �cht niet.
Dicteren de Islamitische regels dan t�ch dat je moet haten?"

Tsunami kan je dit dan ff uitleggen ik begreep het misschien toch niet zo goed als ik d8. Ik kreeg de indruk dat jij zei van: zegt de islam dat? Bedoelde je dat dan niet? Graag meer uitleg.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2004 om 05:22
In eerste instantie geplaatst door Nour Al-Islam

Niemand heeft recht op een kafirstaat die word besttuurd door de ongelovige valse-goden democratie. Allah heeft alleen het recht om wetten te maken, Hij heeft zichzelf "De Wetgever" genoemd. Als je democratie invoert ben je ongelovig in deze eigenschap van Allah. Dat is hetzelfde als dat je zegt: ik kan alles zien (istagfiroullah), terwijl  Allah zichzelf heeft genoemd "De Allesziende". Eenne het is Sheik Osama Bin Laden en Sheik Zarqawi moge Allah ze beschermen in deze wereld en het hiernamaals. De islam is SIMPEL , de tawheed  tenminste.

Ooit in je opgekomen, dat jouw interpretatie van de Koran c.a. mogelijk niet die van Allah is?

Hoe dan ook: zo lang er meer niet-Moslims dan Moslims in deze wereld leven, zal Allah zijn 'rechten' moeten delen met anderen.

Moge God de heren B.L en Zarqawi eeuwig laten branden.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.