Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Aftellen naar de Ramadan

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
naseerah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naseerah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Aftellen naar de Ramadan
    Geplaatst op: 18 september 2004 om 10:04

SALAAM ALEIKOEM

 IK HEB VORIG JAAR VOOR HET EERST MEEGEDAAN AAN DE RAMADAN.

IK HAD ER TOTAAL GEEN MOEITE MEE, IK WEET WAARVOOR IK HET DOE. IK KIJK AL UIT NAAR DEZE RAMADAN MET MIJN EIGENGEMAAKTE HARIRA EN DE HONINGKOEKJES VAN MIJN SCHOONMOEDER. AL HAMDOE ALLAH

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2004 om 10:31
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2004 om 10:37

Salaam aleikoum,

Een mooi rooster voor de maand ramadan.

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=26869&dgn=4

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2004 om 13:23
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Essalaamo 3alaikom,

Umm Umarah, Het is inderdaad zo dat iemand met diabetes niet hoeft te vasten. Het is inderdaad zo dat sommige mensen met diabetes wel vasten, maar die hebben denk ik diabetes type 2 (wordt ook wel ouderdomsdiabetes genoemd). Je vriendin heeft denk ik diabetes type 1 (Juveniele diabetes) en spuit daarom insuline. Voor Insuline-afhankelijke patienten is het niet zo verstandig om te vasten. Dit omdat zij meestal meerdere malen per dag moeten spuiten (soms 4 keer per dag) en iedere keer als ze zich gespoten hebben MOETEN ze wat eten.  anders krijgen ze inderdaad een hypo( te laag bloedsuikergehalte, onder de 4). Uiteindelijk moeten ze dan toch wat eten, omdat ze anders in een diabetisch coma kunnen raken... Het is in de islam dan inderdaad  wel zo dat je een armoedig persoon gedurende de hele maand ramadan iets moet geven zodat hij kan eten. Maar.. als je vriendin geen geld heeft, dan hoeft ze daar natuurlijk geen moeite voor te doen. Allahoe swt 3aalimoen 3ala koelli shej-e. Wa laa joekallifoe Allahoe nafsan illa woes3aha. Ze hoeft zich dus nergens druk om te maken. Ik hoop je hiermee voldoende informatie te hebben gegeven, Zo niet, dan hoor ik het nog .

Groetjes,

Ni3met

Asalaam alaikoum oegtie Ni3met,

Barak allahoefiekie voor je reactie en je info, ik wil wel graag weten of je met zekerheid kunt zeggen dat ze geen moeite hoeft te doen als ze het niet kan betalen. Ik heb namelijk ook gehoord dat als dat meisje nog niet getrouwd is dat de ouders het moeten betalen alleen gaat dat moeilijk omdat ze dat niet kunnen betalen. Ik hoop inshaAllah op een reactie!

P.s de zuster die deze vraag stelde bedankt jullie allen voor jullie reacties!

wa salaam alaikoum,

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2004 om 13:33

 

Asalaam alaikoum,

agie 3abd Arra7maan djazakoelahie ghairan voor je reactie,

But if the sickness is permanent and there is no hope of recovery, then you have to feed one poor person for each day that you did not fast in this Ramadaan and in the previous one, because Allaah says (interpretation of the meaning): 

�And as for those who can fast with difficulty, (e.g. an old man), they have (a choice either to fast or) to feed a Miskeen (poor person) (for every day)�

[al-Baqarah 2:184] 

�So keep your duty to Allaah and fear Him as much as you can�

[al-Taghaabun 64:16] 

�Allaah burdens not a person beyond his scope�

[al-Baqarah 2:286] 

But instead of fasting he has to feed one poor person for each day. 

And Allaah knows best.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
amazigh_moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 20 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote amazigh_moslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2004 om 14:08
Salamoen Aleykoem

Persoonlijk heb ik er echt zin in. Ik vind het echt een mooie maand. 'Savonds met zijn alle aan tafel, elke dag wat lekkers klaarmaken enz. Nou heb ik 2 vragen aan jullie?:

1) Wat vinden jullie van de (nep)moslims di etoch gewoon gaan roken tijdens de ramadan en meisjes die gewoon eten???

2) Wat eten jullie zoal tijdens de ramadan (behalve soep)

ALvast bedankt


Moge allah iedereen op het rechte pad brengen.
Terug naar boven
danielle Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote danielle Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2004 om 15:37

As salam aleikum allemaal,

Ook voor mij wordt dit inchallah de eerste echte ramadan.Vorig jaar heb ik het eerst tijdens de weekenden geprobeerd.Nu voel ik me sterk genoeg ( geestelijk ) om te vasten in mijn voornamelijk nederlandse omgeving ( werk & familie ). Ik heb er heel veel zin in, in meerder opzichten want ramadan is niet alleen een gezellige tijd maar ook een hele spirituele tijd. Een aantal tips aan de moslim die voor het eerst gaat vasten is :

Vraag God met oprechte intentie om hulp en ik weet zeker dat je die zal ontvangen

Probeer veel met andere moslims om te gaan,zo steun je elkaar

Zorg goed voor je lichaam, neem voldoende rust,geniet van het eten, en eet gezond

Wat mij hielp tegen hoofdpijn is het drinken van een halve liter water ( stond klaar naast mijn bed ) in de laatste minuten drinken en 's nachts opstaan om te ''ontbijten''

 

Ik wens iedereen een fijne Ramadan, veel vrede & geluk !

Danielle

 

 

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2004 om 18:33
Assalaam Alaikum,

Bedankt voor de tip danielle,dit wordt mijn 1ste ramaddan sinds mn
bekering ,ik had de laatste net gemist.
Ben erg benieuwd hoe het zal gaan.Ben er wel al aktief mee bezig,
niet te roken voor het maghrib gebed enzo.Na de ramaddan ga ik
wellicht helemaal stoppen met roken Insha Allah.

Wat me tot nu toe verbaast is,dat ik aan het bidden ben om het te halen
en tegelijk hoor en zie ik iedereen maar over eten praten .
terwijl het juist over niet eten gaat.

wa salaam  
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 04:24

Essalaamo 3alaikom,

Umm Umarah, Kijk, zoals je op de site die abd rahman heeft gegeven, hebt gezien, is het zo dat je een armoedig persoon iets te eten moet geven. Echter, Als die 5 euro per dag teveel is, dan kan je vriendin bijvoorbeeld ook iedere dag iemand uitnodigen die met hun gaat eten. 'Probleem' in Nederland is alleen dat er niet echt armoedige mensen zijn zoals in bijvoorbeeld Afrika. Maar misschien dat je wel een meskeen kent die zeer blij is als je hem uitnodigt voor leftoor. De bedoeling is dus dat je een meskeen ftoor geeft. Hoe je dat doet, mag je zelf weten. wa Allahoe a3lam.

Moge Allah s.w.t alle moslims genezen van hun ziektes. Amien

Groetjes, Ni3met

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 08:29

Assalaam Alaikum,

Dat er in nederland geen arme mensen zijn is niet correct.
Er zijn hele gezinnen die elke week gaan vasten omdat ze geen eten
kunnen betalen.

Je hoort ze niet klagen en je merk het ook niet aan hun.
Moge Allah hun voor hun geduld belonen.
Dat zijn de echte armen hier in nederland.Probeer zoiemand te vinden.


wa salaam

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2004 om 07:29
Salaam aleikum,
Ik weet zeker dat er veel mensen zijn die het moeilijk hebben in Nederland, asielzoekers bijvoorbeeld. Ook zijn er illegalen die het soms erg moeilijk hebben financieel. Vrienden van mijn man  koken de hele maand Ramadan voor landgenoten die geen eten kunnen veroorloven(waarbij iedereen geld bijdraagt). Het is wat lastig te vinden op het eerste gezicht, maar zulke mensen zijn er helaas wel.

Verder is de anticonceptie-pil bij mijn weten wel toegestaan. Dat is echter weer een hele andere discussie
Salaam happylady
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2004 om 07:39

Essalaamo 3alaikom,

Aha, oke, dan is die 'probleem' ook weer opgelost .

Groetjes, Ni3met

 

Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2004 om 07:44

Salaam alaikom,

Ik zelf ben pas begonnen met het vrijwillig vasten op maandag en donderdag. In het begin keek ik er heel erg tegenop. Maar alhamdoelilah valt het allemaal wel mee, het is een kwestie van wennen.

Injsallah zal Allah (swt) onze vasten accepteren.

Masalama

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2004 om 10:02

salaam alikoem

Is het waar dat in de maand van ramadan, dat als je de  hele nacht in de hemel kijkt dat als je goude open deuren (de deuren van Djena)  ziet.Dat je naar de paradijs gaat.

wasalaam anissa

Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2004 om 03:14

Salaam alaikom,

Dat heb ik nog nooit gehoord Anissa. Wat wel zo is, dat tijdens de maand Ramadan de poorten van de Djahnam (hel) gesloten zijn en de poorten van de de Djennah zijn wijd open. Tevens worden de shaitan (en zijn aanhangers) tijdens het vasten vastgeketend tot men het vasten verbreekt (dus na zonsondergang).

Wallah oe 'alam

Masalama

 

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2004 om 03:33

Assalamoe alykoem Souad,

heb jij die hadieth ergens gelezen, kun je mij die hadieth geven, want ik dacht dat hele maand ramadan is, en niet alleen tot de zonsondergang, ik ben benieuwd , wallahoe a3lam.

wassalaam,

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2004 om 08:42

Salaam alaikom Abou Jabir,

Ik ben op dit moment op mijn werk, ik heb het volgens mij thuis liggen. Ik zal het insjallah opzoeken.

Masalama

Souad

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2004 om 08:44
Wanneer begint de ramadan eigenlijk precies?  Enne, succes allemaal! Gr Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2004 om 08:49

Hoi Kim,

de Ramadan begint volgens de kalenders op 15 oktober, maar dat kan nog veranderen door de maan, hoe snel die te zien is (als ik het goed zeg). Maar dat scheelt maar een dag, dus het is al snel!! Insha Allah wordt het voor iedereen een gezegende Ramadan!!

Salaam happylady
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2004 om 08:52

Salaam alaikom,

Ik heb even op internet de hadith opgezocht, maar het kan inderdaad zijn dat ik het mis had over zonsondergang (kan best dat iemand dit mij wijs gemaakt heeft) Wallah oe 'alam. Maar als ik het mis heb, moge Allah (swt) mij vergeven.

Volgende hadith van Boechaari Al Fath, nummer 3277:

Ramadan is een pilaar van de islam; de Qor-aan is in deze maand geopenbaard, en hierin bevindt zich een maand dat beter is dan duizend maanden. �Wanneer de Ramadan begint zullen de poorten van het paradijs geopend worden en de poorten van de hel gesloten worden, en de duivelen worden in kettingen vastgezet.�   

In het paradijs bevindt zich een poort genaamd ar-Rayyaan, waardoor degenen die vasten naar binnen zullen gaan, en niemand anders zal hier doorheen gaan behalve zij; wanneer zij erdoorheen zijn zal het gesloten worden, en niemand anders zal er daarna doorheen gaan.�   ( Al-Boekhaarie, Fat-h�, nr. 1797)

Het vasten van de Ramadan staat gelijk aan het vasten van tien maanden.  (Zie Moesnad Ahmad, 5/280; Sah�ih� At-Targhieb, 1/421)Eenieder die de Ramadan uit geloof en met de hoop op beloning vast, van hem zullen al zijn voorgaande zonden vergeven worden.� (Overgeleverd door Al-Boekhaarie, Fat-h�, nr. 37)   

Bij het aanbreken van elke vasten zal Allah mensen uitkiezen die gered zullen worden van het hellevuur

Masalama

 

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2004 om 09:32

Moslims vasten overdag tijdens de Ramadan is het niet?

Maar hoe wordt nu bepaald wat dag is in een bepaald land?

De Dag duurt in elke streek korter of langer.

Wordt bv de tijd in SA aangehouden of hoe doen jullie dat?

Hoe zit het met de poolstreken? Daar gaat of de zon niet onder of hij komt niet op.

Het is zomaar een vraag hoor :-)

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2004 om 10:19

Goede vraag Herne!!!

Sommige moslims volgen de dagindeling van hun moederland, sommige volgen de dagindeling van Mekka. Maar veruit de meeste moslims volgen gewoon de dagindeling van het land waar ze zich op dat moment bevinden; naar mijn idee de enige juiste manier gezien de koranteksten die over de ramadan gaan. Bovendien zou het betekenen als je de Mekka-tijd volgt dat je bv in indonesie midden in de nacht moet vasten en overdag kan eten, en dan mis je toch wel heel erg het idee van de ramadan volgens mij.

Dan heb je inderdaad het probleem van de poolcircel! Als je daar in de zomer zou vasten verhonger en verdorst je, en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Dus daar hebben allerlei hanefitische schriftgeleerden zich over gebogen, en ze kwamen tot de conclusie dat de tijdsindeling van de 45e breedtegraad aangehouden moet worden voor de gebieden die daar ten noorden van liggen. Dat geldt niet alleen voor het vasten, maar ook voor de indeling van de vijf maal daagse gebeden. Allahu alam, God weet het.

Groetjes,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2004 om 11:03

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

  Enne, succes allemaal! Gr Kim

hoi, Kim

Dank je wel!!

Groetjes anissa

Geloof in Allah en wees niet eigenwijs. Allah is de enige naar wie ik wijs.
Volg hem en je vindt de weg naar het paradijs.
Bid 5X per dag met een mooie glimlach.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2004 om 15:48

Ik ga misschien zelf wel n poging doen om een dag te vasten, gewoon om te weten hoe het voelt  Ben er nl over aan het opzoeken (over religieus vasten), en lichamelijk is het niet zo goed, maar geestelijk moet het wel 'geestverruimend', maar dat vind je nergens als onderzoek terug natuurlijk

Zin om me een dagje te sponseren, happylady? Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2004 om 00:30

Hihihi, nou, jou wil ik wel sponsoren als je een dag vast. Kost toch niets . Maarre, je bent daarna ook van harte welkom met het eten.  Ik denk dat je het zeker een keer zou moeten proberen. Ik heb gewoon de hele maand Ramadan gevast vorig jaar, om het te proberen. Dat viel me echt reuze mee, maar dat zie jij natuurlijk niet zitten

 

 

Salaam happylady
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2004 om 04:45

een goede vriend van mij; moslima; die neemt altijd voordat ze gaat vasten even een tijdje rust -> je moet zowiezo wat rustiger aandoen, en misschien inderdaad opbouwen, je lichaam is het niet gewend maarja dat heb je dan hier wel weer honderd keer gehoord, maar dat is wat ik dan weer heb gehoord :p moest me er toch even mee bemoeien...

op een ding wil ik nog reageren!

In eerste instantie geplaatst door I S L A M

Salamoen Aleykoem

Ik zou zeggen: denk aan de mensen die zowiezo elke dag vasten in Afrika!!!

deze zin is natuurlijk hardstikke nonsens, de discussie die daarop volgde was wel grappig; het was alleen maar een kanttekening! bepaalde delen in africa hebben het inderdaad slecht. In Somalie zijn ze verwikkelt in een hevige stammenstrijd, wat in principe alleen maar gaat om geld en macht; een normaal leven voor gewone mensen daar is eigenlijk zo goed als onmogelijk. Elders in africa vechten er ook weer verschillende stammen, zwarten tegen blanken < logisch dat er hongersnood is als je de boeren wegjaagd! weer ergens anders moeten islamieten elkaar vermoorden omdat hun huidje er anders uitziet... christenen tegen moslims, tegen heidenen en ga zo maar door al met al zit dit continent vol ellende; dat terwijl het er ook mooi en vredig kan zijn... marokanen, egyptenaren, zuidafrikanen, zulu's hebben het alweer een stuk beter... ohja het kabinet balkenende is ook niet even lief tegen iedereen... maar het is dus best mogelijk dat je een afrikaan pizza ziet eten... ohja en ongeveer 30 jaar hulpverlening en geldsupport heeft nog nooit wat opgeleverd voor de gewone bevolking, misschien als we daarmee stoppen dat ze zichzelf opbouwen... niks geld en voedsel, dat komt toch altijd in handen van de verkeerde mensen!

mvg aad

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2004 om 04:52
Ken je die TV reklame van de rabobank in Kameroen? Doet me hier wel een beetje aan denken.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2004 om 06:27

In eerste instantie geplaatst door Amier

Ken je die TV reklame van de rabobank in Kameroen? Doet me hier wel een beetje aan denken.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.110 seconden.