Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Gebed

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Michel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Michel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Gebed
    Geplaatst op: 05 september 2004 om 10:47

 

Salaam Aleikum,

Ik ben me aan het verdiepen in Islam om Muslim te worden en ik heb veel steun aan de antwoorden op de post van Dutch Moslim, mijn vriendin is ook Marokkaanse en bovendien een goede Muslima. Ik neem Islam als mijn geloof omdat ik dat zelf wil, ik krijg er heel veel rust en kracht van. Ik doe het dus om de enige juiste reden. Ik wil alles stap voor stap doen zoals het hoort en dus begon ik met de koran. Bidden en de verklaring ten overstaan van Allah geven is denk ik het beste als je al wat meer gelezen hebt Dat is iets waar ik echt naar uitkijk Ik ben nu pas bij surah 10, ik wil nog meer gelezen hebben zodat ik me zeker en sterk genoeg voel om de gelofte te geven.

Ik vraag me nu alvast af hoe jullie met het nachtgebed omgaan, ik weet dat je mag inhalen als je niet kunt bidden, maar hoe doen jullie dat precies?

Mijn vriendin en ik praten veel over Islam, maar ik wil meer meningen horen van toekomstige broeders en zusters, ik hoop dat jullie me willen helpen  

Salaam,

Michel

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 03:27

Beste Michel,

InshaAllah zul je de stap nemen om Moslim te worden. Ik denk dat je dit al vaker hebt gehoord, maar weet dat relaties voor het huwelijk niet toegestaan zijn. Allah swt zal je alleen maar helpen, als je daadwerkelijk Zijn pad wilt volgen. Saytaan ligt bij jouw op de loer, omdat je nog zwak bent, hij zal alles eraan doen om je te misleiden. Versla hem en je zult beloond worden inshaAllah.

Michel, het belangrijkste is de Salaat 5 maal per dag, ik raad je aan om stap voor stap te beginnen. Je zult houden van de salaat en dan gaat het veel gemakkelijker.

Richt je op de Tawheed (eenheid van Allah swt) eerst en de salaat, de rest komt, stapsgewijs.

Je zegt dat je pas moslim wil worden, als je pas gevorderd bent in de Koran, ik kan je vertellen dat je dan een lange weg nog te gaan moet. Ik en vele met mij, zijn helaas niet gevorderd in de Islam, maar dat is geen voorwaarde om Moslim te worden.

De voorwaarde is dat je in de EENHEID van Allah swt gelooft.....er zal een tijd komen dat je spijt zult hebben, dat je niet eerder de sahadah hebt uitgesproken. Spreek het uit, voordat het te laat is, wees een moslim in hart en nieren.

De zoetheid van de Islam, is het mooiste van een mens kan overkomen. Wallah, ik zweer bij Allah swt dat het DE levenswijze is op deze aarde.

Aan jou de keus en inshaAllah kan ik je binnenkort begroeten met de mooiste groet op aarde, namelijk de Salaam.

Imaan en inshaAllah binnenkort je zuster

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Michel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Michel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 04:51

 

Lieve Imaan,

Je hebt gelijk dat ik de sahadah zo snel mogelijk moet afleggen om Saytan van me af te houden, ik zou het echt het liefst vandaag willen doen en dat doe ik dus ook ik voel dat ik om de juiste redenen kies voor Islam, ik krijg er zoveel rust door. Ik zou het nooit vol  kunnen houden als ik het om de verkeerde redenen zou doen en daar heb ik Allah swt veel te lief voor.

Ik weet dat relaties niet mogen, daar zit ik soms wel mee, want we doen toc iets dat eigenlijk niet mag. Maar dan praat ik met Hem om Zijn vergeving, dat doe ik wel in het Nederlands (doeaa's mogen toch in de eigen taal als Arabisch je eerste taal niet is??) maar ik weet dat Hij me hoort en dat hij me de goede weg wijst. Ik hoop dat hij me Insha'allah de kracht en wijsheid geeft Zijn pad te volgen en dat ik van Hem gelukkig mag worden met mijn vriendin Nadia. Mag het niet dan laat Hij het ons merken, dat weet ik zeker. Ik heb haar beloofd dat als ik het haal, en dat lukt me echt als ik vol houdt, sterk ben en niet aan Hem twijfel, dat ik haar dan trouw dus de bedoelingen zijn gelukkig heel serieus. Ik doe zo mijn best om om een goede dienaar te zijn voor Hem, ik weet dat het nu nog langzaam gaat maar ik houd mijn geloof absoluut zuiver en ik twijfel nooit aan Zijn Eenheid en ik volg het pad dat  voor mij bestemd is zonder aarzeling.

Ik spreek helaas veel Nederlanders die weinig van Islam weten of de mening van de media hebben en Muslims daarom "maar eng" vinden. Ik ga de dialoog met hen aan en probeer hen te overtuigen van de goedheid van Islam, maar als ze echt blijven spotten en klagen keer ik ze de rug toe zoals Allah swt dat wil. Ik laat ze mijn geloof nooit verzwakken!!

Dank je, lieve Imaan, voor je hulp, moge Allah je lonen voor de hulp die je een nieuwe broeder geeft 

Ik doe de sahadah vandaag om tot Hem te komen en bezegel het verlangen dat ik naar Hem heb

Allahu Akhbar!

Salaam (ik hoop dat ik hem al mag gebruiken, Insha'allah)

Michel

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.