Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenwerk van de vrouw ?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Directe link naar dit bericht Onderwerp: werk van de vrouw ?
    Geplaatst op: 15 april 2003 om 21:06

Salaam alikoum...

De islaam verbiedt het niet dat de vrouw werkt. omdat de islaam zoveel zorg draagt voor de vrouw en omdat islaam de vrouw grote waarde toekent, moet de vrouw het arbeidsmarkt betreden pas als het noodzaak is. islaam ziet de vrouw liever lekker rustig thuis uitslapen en rusten terwijl het harde werk en opstaan en gevaren van werk aan de man overlaat om deze vrouw te dienen.

Terug naar boven
mo7ammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2003 om 22:53

Salaam 3alykom Warahamatullahe Wabarakatuh

Broeder/zuster Het werk van de vrouw is niet weinig hoor. wistje dat de zwaarste werk de huishouding is  en blijft  ook zo. dus waarom zou ze nog meer gaan werken. en het is wel goed dat een man thuis de vrouw helpt  net als wat de profeet (sala Allahoe 3alyhie wasalam) deed.    Want ze staat als eerste op als de kind huilt en ze slaapt als laatste tot de laatste slaapt is het dan niet goed om de vrouw te helpen bv met afwas,huis schoonmaken etc...

sommigen wat is de rechten van de vrouw in islam maar als islam er niet was dan zouden de vrouwen nu nog (laag) leven net als vroeger als  thuis een kind werd geboren en het was een jongen gingen ze feest vieren ,maar al was het een meisje  ginen ze 3 dagen de deur niet uit og gingen ze de meisje levend begraven.  en je hebt zoveel van deze verhalen.ja kan ze een voor een opnoemen. De rechten van een vrouw is niet om niet hoofdoek te dragen of te werken, maar datje hoog beschouwd wordt omdat vrouwen aantrekkelijk zijn.  "De jannah is onder de voeten van de moeders"

Ik ga nu weer stoppen inshallah.

Moge Allah soebhanahoe wata3ala de mannen die niet helpen met hen vrouwen. Ze de goede weg te laten zien dat dit goed is. En dat een man geen misbruik maakt van zijn kracht of macht inshallah.

Salaam 3alykom 

Terug naar boven
Savra Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2003 om 23:56
Citeer: Origineel Gepost Door Islaam op 15 april 2003

Salaam alikoum...

De islaam verbiedt het niet dat de vrouw werkt. omdat de islaam zoveel zorg draagt voor de vrouw en omdat islaam de vrouw grote waarde toekent, moet de vrouw het arbeidsmarkt betreden pas als het noodzaak is. islaam ziet de vrouw liever lekker rustig thuis uitslapen en rusten terwijl het harde werk en opstaan en gevaren van werk aan de man overlaat om deze vrouw te dienen.


Assalam Ailakom....

Ben het niet met je eens wat betreft jou suggestie over dat de Islam de vrouw liever laat uitslapen en rusten. Uitslapen is trouwens een slechte eigenschap van de Moslim. Maar buiten dat om, een vrouw hoeft niet persee vroeg op te staan en gevaarlijk werk verrichten. Er zijn nu honderden meiden die studeren en die een baan kunnen krijgen waar geen gevaren aan gebonden zijn. De tijd van fabriekswerk is over, Moslima's bekleden hoge functies, zonder dat men het huishouden verwaarloost. Het gezin is de basis, als dat stabiel is dan men ook als vrouw buitenshuis werken.

Zie alleen al de 1e echtgenote (moge Allah met haar tevreden zijn) van Profeet Mohammed (v.z.m.h). Een vrouw van me hart, een Moslima waaraan niemand kan tippen, zij is een voorbeeld voor mij. Khadija, een vrouw waar ik in goede zin "jaloers" op ben.

 

 

Terug naar boven
ibrahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 april 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 48
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2003 om 00:44

Assalemu Alaykum;

Er zijn nu enkel ook werken die alleen een vrouw kan doen voor een andere vrouw.

Dokteres: Je laat uw vrouw toch niet naakt zien aan een andere man.

Douane beambte

Vroedvrouw

Politie agente

Gynecologe

enz.

Het is nodig dat vrouwen buitenhuis werken voor onze andere vrouwen te helpen.

 

 

 

Terug naar boven
isra Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 12
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2003 om 19:58

De taak die vrouwen hebben binnenshuis is zwaarder dan de taak die mannen hebben. Het huishouden is een zware taak, maar het opvoeden van kinderen vind ik zelf de moeilijkste opdracht.Er bestaat geen boekje met  gebruiksaanwijzingen. Zoals bij een afstandbediening of wat voor apparaat dan ook.(Tuurlijk gaan we ervan uit dat de vader zijn deel aan bijdraagt  aan de opvoeding) . Maar aangezien de man overdag aan het werken is is het de taak en plicht van de moeder om haar  kind zo goed mogelijk bij te scholen op allerlei gebieden. Dus ik denk dat het uitslapen en rusten zelden voor zal komen.

Een voorbeeld die iedereen herkent: wat voor een gevoel word er bij  je moeder gecreeerd als je ziek bent.  ikzelf  ben pas geleden ziek geweest (griep)en ik merkte aan mijn moeder dat ze iedere keer even kwam kijken hoe het met me ging en elke keer iets voor me maakte om proberen de pijn  te verzachten. Als ik me niet goed voel, voelt zij zich ook niet goed. En ik denk dat dat voor meerdere onder ons geldt.

Even terug naar het onderwerp.Ik denk dat je als getrouwde vrouw genoeg taken/plichten hebt waar veel tijd en energie ingaat zitten. Ik vind dat als je wilt gaan werken je dat moet doen, maar op 1 voorwaarde dat je plichten als getrouwde vrouw en moeder er  niet onderlijden.Ibrahiem heeft er een aantal opgenoemd en ik denk dat er nog meerdere beroepen zijn waar juist een vrouw word gevraagd.

isra.

Terug naar boven
ibrahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 april 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 48
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2003 om 22:23

Isra;

Zoals je zegt is de opvoeding het meest in de handen van de vrouw.

Omdat wij als mannen normaal elke dag gaan werken.

s'Avonds komen we moe thuis en zitten we maar al te graag in de zetel.

De kinderen gaan vroeg slapen zeker als ze jong zijn.

Daardoor zien we onze kinderen niet al teveel in de week.

Als moeder zie je onze kinderen 24 uur.

Daarom zou ik aan alle zusters willen vragen.

Bestudeer de islam doe aub kennis op.

Probeer zoveel mogelijk van onze religie te kennen .

Want jullie zijn de toekomst van de islaam !!

Jullie voeden onze kinderen op voor de toekomst.

Akkoord wij vaders ook maar jullie zijn er zeker meer mee bezig.

 

 

Terug naar boven
isra Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 12
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2003 om 18:43

Daar geef ik je gelijk in Ibrahiem,

de taak die vrouwen hebben die begint niet om 9 uur s'ochtends en eindigt om 17.00 uur in de middag. Een moeder heeft een fulltime functie.

Maar wat ik me wel afvraag is, wat is jullie bijdrage aan de opvoeding van jullie toekomstige kinderen. Deze vraag stel aan de mannelijke deelnemers van deze forum.

Isra.

Terug naar boven
mo7ammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2003 om 12:19

Salaam alykom zuster

kanje je vraag duidelijker stellen want ik begrijp het niet. Dankje wel

Salaam 3alykom

 

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2003 om 12:32

(reactie op zuster Isra)

Salaam,

Mijn taak zal het zijn om samen met mijn toekomstige vrouw mijn toekomstige kinderen(Inshallah mag ik die krijgen) Islamitisch op te voeden. Leren bidden, quran lezen enz. Samen naar de Moskee gaan. En een voorbeeld geven wat betreft een Islamitisch gezin, zodat mijn toekomstige kinderen later Inshallah mijn voorbeeld(als deze goedgekeurd is door Allah S.W.A. ) overnemen. Ik zal Inshallah familie bezoeken brengen met z'n allen uitgaan enz.

En ik zou hard gaan werken(bij welzijn) om mijn gezin te onderhouden.

Inshallah zullen onze toekomstige kinderen goede Moslims zijn.

Nasir Ali Khan(nak)4life

Terug naar boven
mo7ammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2003 om 14:07

Salaam 3alykom Warahamatullahe Wabarakatuh

Oohw dat bedoeld de zuster.

Eigenlijk heeft mijn broeder nak4life alles al gezegd dus hoef niet te reageren ik denk dat iedere moslim dat wilt inshalah

Salaam 3alykom

Terug naar boven
ibrahiem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 april 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 48
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2003 om 15:21

Allereerst proberen om ze een voorbeeld te geven.

Mijn zoon ( 8 maand) blijft naast mij zitten op het bed als ik Salaat doet.

Hij ziet dit 3 keer per dag (op andere slaapt hij) en weet zo dat dit dagelijks gebeurt.

Wij proberen het alledaagse aan hem te laten zien.

Het is belangrijk dat hij dingen gaat aanzien als gewoon.

Hiermee wil ik zeggen : "BismIllah" zeggen . "AlhamduLillah" zeggen enz.

Als wij leven naar de Soennah dan zijn we een groot voorbeeld die de kinderen

volgen omdat het ingebouwd is in ons dagelijks leven.

Ook bezig zijn met de kinderen en samen beslissen met het vrouwtje.

Niet dingen toestaan die zij eerst heeft verboden.

Elkaars gezag niet ondermijnen; laten blijken dat je beide het gezag uitmaakt.

 

 

 

Terug naar boven
Moslimastyling Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 april 2003
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2003 om 20:23

Salaam aleykoum

Soebhanlah ik las hierboven iets dat me eventjes deed slikken, Islam ziet liever de vrouw thuis lekker rusten? En wie zegt dat...wie beweert dat...soebhanlah

Er is niets zwaarders dan een vrouw die haar kinderen opvoed en hen de kennis doorgeeft die ze hamdoulilah ook heeft geleerd van haar ouders...en leerkrachten in islam. Een kind baren, een man plezieren.....koken..en ook haar kennis vergroten voor islam...zo lang je leeft ben je het je geloof verplicht om te leren en de quran te bestuderen zowel man als vrouw...we worden als beiden geslachten berecht en ieder voor zich dus zeg niet mijn man kent heel de quran dus ik reken op hem in agiraa...NEEEE doe zelf wat je kan...jij als vrouw heeft evenveel plichten voor je geloof niet altijd op een zelfde niveau maar het is van zelfde waarde...

Salaam aleykoum

Leef en laat leven!!!
Terug naar boven
7anieffa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2003 om 12:28
Salaamoe 3alaikoem wa Ra7matoe Allah
ik heb hier en daar wat info opgezicht wat betreft de vrouw en werk. Een vrouw die is wel toegestaan om te werken maar daar zijn bepaalde voorwaardes aan vast gesteld.


Zo moet de vrouw:


1-Haar huishoudelijke taken in orde hebben.


2-Het moet een baan zijn die bij haar vrouwelijke natuur past


3-Ze mag niet in aanraking komen met mannen op het werk


4-De baan die ze verricht moet niet belemmerd zijn voor een man dat hij haar baan niet kan krijgen........toelichting; dat betekent dus dat als ik bijvoorbeeld ergens werk en er komt een man solliciteren op de functie die ik als vrouw heb, dan mag het niet zo zijn dat ik een belemmering ben voor deze man, dat hij dit baantje krijgt.


Wa Allahoe A3lam.....


3alaikoem asslaam wa Ra7matoe Allah

Terug naar boven
youness Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 oktober 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2003 om 19:10

"Lekker rustig uitslapen..."

Ben je ooit al eens in Marokko geweest? Daar zijn het de moeders, de tantes, de zussen die het zware werk doen hoor. Die staan 's morgens vroeg op en gaan als laatste gaan slapen. En ik ben er zeker van dat dit niet alleen in Marokkaanse families in Marokko het geval is maar ook in Europa. Een huisvrouw werkt 14 uur per dag, een man maar 8!Ik ben verwonderd dat niemand aan deze bewering zwaar tilt. Ik vind het bijna een belediging.

En 7annieffa, ik vind je 4 puntjes die je daar vermeldt zeer seksistisch. Een man krijgt voorrang op een vrouw?! Zelf indien de vrouw beter in de job zou zijn? Waar trek je dan de grens? En ze mag niet in contact komen met mannen??? Maar waar haal je dat toch allemaal? Indien een vrouw geen sociale omgang zou mogen hebben met mannen, hoe heeft de eerste vrouw van de profeet hem dan ten huwelijk gevraagd? ; Waarom zijn er dan al die kledijvoorschriften, indien contact toch verboden is? Ik heb gemerkt dat tegenwoordig heel veel moslims, in hun ijver een goede moslim te willen zijn, teruggrijpen naar "heel vroeger" omdat ze denken dat het "toen " heel islamitischer was, ze grijpen terug naar een maatschappij die nooit heeft bestaan. We leven niet alleen in een andere maatschappij maar vooral in een ander tijdperk.

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2003 om 21:10

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2004 om 16:45

salaam zusters,

De vrouw is gemaakt van het rib van de man

ze is niet gemaakt van zijn hoofd, om over hem te heersen

ze is niet gemaakt van zijn voet, om door hem vertrapt te worden

ze is gemaakt van zijn zijde, om dicht bij hem te zijn

ze is gemaakt van dicht bij zijn arm, om door hem beschermd te worden

ze is gemaakt van dicht bij zijn hart, om van haar te houden

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2004 om 17:28

asalaam oulikoum,

wat nak4life daarnet zei over kinderen opvoeden, ben ik helemaal met hem eens maar vergeet niet hun studie. ze moeten natuutlijk kennis vergaren zoveel mogelijk en over verschillende onderwerpen zoals de islam, weteschap en politieke achtergronden en geschiedenis zodat ze ishallah slim en goed op de hoogte zijn over deze harde wereld en niet zoamaar de menigte volgen zoals veel mensen doen.

oulikoum asalaam,

 

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2004 om 17:30

asalaam oulikoum,

o ja, ik wou ff zeggen dat ik gewoon abdu_allah ben maar mijn naam heb verandert omdat ik wat probleempjes had.

oulikoum asalaam

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2004 om 10:36
Maar heel praktisch, zullen de mannen op dit forum ook bepaalde niet-islamitische  taken als schoonmaken enzo overnemen. Want vertellen over de islam enzo lijkt mij logisch. Dat antwoord had ik al wel verwacht. Maar ik weet gewoon dat er NET iets teveel mannen zijn die in de naam van de islam gewoon niets doen in huis om hun vrouw te ontlasten of gewoon haar te helpen, zodat je daarna ook tijd voor elkaar hebt. Daar zou ik wel eens antwoord op willen. Groetjes happylady
Terug naar boven
kina Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2004 om 09:12

Assalamoe alaikoem,

ik vind het stuje van heel mooi het doet me denken aan mijn gevoel van geborgenheid bij mijn man!

groetjes kina

Terug naar boven
kina Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 april 2004 om 09:14

Assalamoe alaikoem,

sorry, ik bedoel het stukje van batle_For_peace

Terug naar boven
nora Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 46
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2004 om 16:54

 

ik heb een vraaagje als je getrouwd bent en je hebt geen kinderen.heb je eigenlijk geen werk alleen maar beetje opruuimen en koken en dan gaat een vrouw zich vervelen dus dan kan ze toch wel werken doet ze tenmiste iets nuttigs

maar mag een vrouw dus werken als ze nog geen kinderen heeft og nog niet getrouwd is

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.