Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Trouwen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Trouwen
    Geplaatst op: 03 oktober 2004 om 12:00

Assalaam alaykoum beste broeders onder ons,

Wat maakt een vrouw dat jullie graag daarmee zouden willen trouwen?

Jullie zuster

P.S Goede onderbouwing graag...

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2004 om 12:17

Salam,

Nou, ik denk toch wel zo'n beetje het zelfde waarom wij meisjes dat zouden willen (denk je ook niet) tenzij ik het fout heb natuurlijk!?

 

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2004 om 12:31
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Assalaam alaykoum beste broeders onder ons,

Wat maakt een vrouw dat jullie graag daarmee zouden willen trouwen?

Jullie zuster

P.S Goede onderbouwing graag...

subhanAllah, is dit een toetsvraag? , doet me denken aan het examenjaar

trouwens ik snap de vraag niet helemaal, wat maakt een vrouw..........? moet ik dan een antwoord geven op de vraag wat de vrouw moet maken met wie ik wil trouwen?..........nou.......uhmmmm......brood bv

wassalaam

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
YoUNaS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote YoUNaS Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2004 om 12:59

Hahaha, helah Fa2's!!!

Nou jah naast brood maken moet ze natuurlijk nog andere eigenschappen hebben ofnie Abou Jabir

Maar serieus, de vrouw die ik wil trouwen inshaAllah, moet ten eerste een goede moslima zijn ik kan niet leven met iemand die de islam aan haar laars lapt en bijvoorbeeld alleen mee zou doen met vasten omdat ik het wil, ze moet zelf van islam en Allah houden, ten tweede moet ik natuurlijk tot haar aangetrokken zijn en zij tot mij, zowel fysiek als kwa karakter.Ik denk dat als je deze formule hebt dat je dan Allah moet smeken om jullie huwelijk te zegenen. Maar ik heb geen beeld in mijn hoofd van: "zo moet ze eruit zien", of "zo oud moet ze zijn" ed...

Maarjah subhanAllah, ik denk dat dit wel voor ongeveer alle moslims/moslima's geld of niet Imaan???

Assalaamo alaikoem wa Rahmatulah wa Barrakatuh>>>YoUNaS

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2004 om 13:45

Alaykoum wa Salaam

Vrouwen zijn zo te zien anders dan mannen, gelukkig maar. Maar ik doelde op de eigenschappen en bepaalde eisen....Islam maakt de persoon, maar toch kunnen een moslim en een moslima niet altijd door 1 deur, omdat ze elkaars kledingstuk niet zijn.

Iedereen heeft wel eisen.......mijn eis is Hidjra.....hihihihih......is er iemand daar mee eens, of is dit een onmogelijke eis...

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2004 om 17:07
We Alaikum Salaam we rahamatullah we barakatuhu Imaan,

Toevallig was ik van de week in een situatie waardoor ik ook bij deze stel moest staan.
Nu ik erover nagedacht heb denk ik dat voor mij heel belangrijk is
dat een vrouw oprecht in Allah gelooft en de Dag des Oordeels,en haar doel hetzelfde is als het mijne namelijk zo dicht bij Allah komen als ik kan.
Het is dan niet erg als zij niet zoveel over Islam weet,maar ze moet wel de oprechte intentie hebben om beter te worden.

Alle andere eventuele pluspunten,zoals mooie ogen etc. zijn wel leuk maar vallen
in het niets als er geen Islam in haar hart is.

Zoekran voor je vraag ,ik hoop dat jer wat aan mijn antwoord hebt Insha Allah.

wa salaam
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2004 om 17:23
Djazak Allah ghairan
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 02:34

Salam,

wel leuk om dan ook de vraag te stellen, wat de meisjes ervan vinden, kijken of de antwoorden overeenkomen, vast wel, want een goede moslim weet wel wat ie wil verw88 van zijn/ haar toekomstige echtgenoot (e).

En goede moslim, die Allah vreest, daarna kan je ook zelf zien, of die persoon bij je past zoals Younas al zei, en tot elkaar aangetrokken voelt. maar zelf heb ik liever een goede lieve moslim, want de rest zit erbij inbegrepen

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 04:42
Ik zal m ook even voor de dames openen
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 05:41

Assalamoe alykoem,

Opsporing verzocht: de gezochte vrouw >>>>

  1. moslima
  2. gelovend
  3. nederig
  4. zich overgevend aan Allah
  5. gehoorzamend aan Allah
  6. berouwvol
  7. aanbiddend
  8. vastend
  9. maagd
  10. schaamtevol
  11. strevend naar de tevredenheid van Allah
  12. goede daden verrichtend
  13. Allahvrezend
  14. zachtjessprekend
  15. Koranreciteerend
  16. waarachtig
  17. geduldig
  18. ootmoedig zijn
  19. bijdragen gevend
  20. over haar kuisheid wakend
  21. veelvuldig gedenkend van Allah
  22. vergeving vragend aan Allah
  23. ............broeders kunnen het rijtje afmaken inshAllah......

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 05:52

Salaam,

Voor mij komt ook de Islam op de eerste plaats . Een goed karakter is ook belangrijk. Natuurlijk moet ze ook mooi zijn, daarmee bedoel ik dat ze fysisch aantrekkelijk moet zijn.

 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 06:46

Alaykoum wa Salaam, Abou Jabir,

Je hebt als eis dat een vrouw maagd moet zijn, maar ik ken genoeg zusters die teruggekeerd zijn en die berouw hebben getoond en die beter in het aanbieden zijn dan zusters die gewoon maagd zijn, maar wel allerlei andere verkeerde zaken doen.

FiaminAllah Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 07:19

wa3alykoem assalaam zuster,

in de tijd van de profeet wordt het woord BIKR gebruikt, wat maagd kan betekenen, en alle vrouwen die nog niet eerder getrouwd zijn worden BIKR genoemd, die wel eerder getrouwd zijn worden THAYYIB genoemd.

als de vrouw nog niet getrouwd is ga je er vanuit dat ze bikr is, tenzij zij anders vermeld, wallahoe a3lam

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 07:49

Assalamoe alykoem,

over Hidjra gesproken, veel broeders denken daar ook aan, onder wie ik, want ik kan niet in een land leven waar Hirsi Ali ook leeft, maar de probleem is bv de financiele kant, maar goed, Allah zegt: wa man yattaqie Allaha yadj3allahoe makhradjan, wa yarzoqhoe min 7aythoe la ya7tasieb. "en wie Allah vreest, zal Hij voor hem een uitweg maken. En Hij voorziet hem van waar hij het niet verwacht"

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
ra7matullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 40
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ra7matullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 13:29

Bismi lahi rahmani raheem;

Broeders en Zusters, Assalaamoe�alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh wa salaatoe wa salaam 3alaa rasoeliellah wa 3alaa ahlilhie wa as7abieh.

InchaAllah is het goed gesteld met iedereen, ne7madoe Allah 3alaa koellie 7aal! Ik had graag even gereageerd op deze topic, met name 'wat maakt van een vrouw of man (in mijn geval dan) d� vrouw/man waarmee je zou willen trouwen'... Dit is een vraag die vaak ter sprake komt, ook vb. bij lezingen. De dag van vandaag gaan velen eerst een 'relatie' aan voor ze besluiten om te trouwen. Iedere oprechte moslim weet natuurlijk dat dit 7araam is. Vaak wordt door de personen in kwestie vergeten (wanneer ze dan eenmaal getrouwd zijn) dat hun huwelijk werd voorafgegaan door een zonde, MAAR: Allah vergeet dat niet! Wa Allahoe A3lam.

Zoals velen die Islamitisch zeer bewust zijn, verlangen deze dat hun toekomstige echtgeno(o)t(e) een oprechte godsvrezende moslim(a) is, die de leiding volgt van de Qor'aan en de Soennah van de profeet saws. Een aantal eigenschappen zijn al door aghie Abou Jabir opgesomd. Zoals is overgeleverd door Al-Bukharie en Muslim: "Een vrouw wordt omwille van vier redenen getrouwd: vanwege haar eigendommen ,haar familie, haar schoonheid en haar geloof. Zoek ��n omwille van haar geloof, moge je handen met stof bedekt zijn". De eerder genoemde zaken (eigendommen, familie en schoonheid) zijn vergankelijk, maar haar/zijn geloof niet. Het vasthouden aan de Qor'aan en de Soennah weerhoudt een persoon er immers van misleid te worden, op welk gebied dan ook. De oprechte moslim(a) met taqwa volgt het Pad van Allah swt, onze Schepper, Boodschappers en Profeten. Onze geliefde profeet Mohammed saws zei: "Ik laat jullie twee zaken achter, zolang jullie hieraan vasthouden zullen jullie niet afdwalen; het Boek van Allah swt en mijn Soennah". Wie kennis heeft over de Islam, zal volgens mij altijd EERST kijken naar het geloof. Dat is onder andere belangrijk voor de opvoeding van de kinderen later, voor de instandhouding van de Ummah. 

Als beiden (man en vrouw) oprechte Dienaars van Allah swt zijn en hun huwelijk ook baseren op hun geloof, dan zal hun huwelijk welslagen. Allah swt laat zijn dienaars niet in de steek. Helaas zie ik in de realiteit andere zaken gebeuren. Het belang van het geloof, van de Imaan van de potenti�le echtgeno(o)t(e) wordt over het hoofd gezien, en men prefereert schoonheid. Mijn mening hierop: "Een oprechte moslim, met imaan en taqwa, straalt zowieso iets uit. Zijn/haar imaan maakt hem/haar mooi. Zijn/haar imaan bedekt de hem/haar met een zekere natuurlijkheid, met Noor. Wenst niet iedere moslim het paradijs te betreden? De enige manier om dit te bereiken is Imaan, Taqwa, nederigheid t.o.v. Allah, goede daden verrichten etc. Het paradijs zal je dus zeker niet bereiken door je bezit, je familie of je schoonheid!

Moge Allah swt ons leiden, ons onze zonden vergeven en ons allen belonen met Al-Djennah. Ameen!

Fie Ammanie Allah,

Wa salaamoe�alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh  

... De pennen zijn van het papier gelicht en de bladzijden zijn al opgedroogd...{Overgeleverd door Tirmidzi}
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2004 om 16:56
MashaAllah, Djazak Allah ghairan, heb er gewoon geen woorden voor.
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2004 om 08:43

Salam aleikum mijn broeders en zusters,

Toen ik het over de hijaab had met een aantal mensen, die hadden het erover van, nee dat moet je niet doen, mannen nemen vooral meisjes zonder hoofddoek en dit en dat, en je zult niet snel trouwen als je hijaab gaat doen.

Onzin!!! dan vind ik dat de persoon die jou neemt, niet werkelijk om jou geeft, als het gaat om het niet dragen van de hijaab, maar om te showen kijk eens wat een mooie vrouw ik heb, dat zijn die mensen waar ik niet tegen kan.

Ik ben mijn hijaab sinds kort elhamdolillah toch gaan dragen, en een ware moslim zal inzien dat een meisje haar hijaab draagt, omdat zij haar figuur niet wilt showen aan de mensen om haar heen, zij zich niet bloot geeft zodat anderen haar na kunen staren en naar haar gaan fluiten en dergelijke.

Een meisje (vrouw) draagt haar hijaab omdat zij zelfwaardigheid heeft, zij beschermt zich zelf en zal niet met de stap die ze zet dnoub neemt bij Allah.

Zij, die maar 1 persoon haar zal zien, want je weet:

JOUW SCHOONHEID EN JOUW BESCHERMING, ZIT IN JOUW HIJAAB!

http://fotogallery.anajaat.com/displayimage.php?album=5& pos=8

Salam Aleikum

 

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2004 om 14:45
Assalaam Alaikum we rahmatullah we barakatuhu,

Kan me helemaal in jullie verhaal vinden.
Ik was pas uitgenodigdt voor een kennis making bij vrienden thuis.
Er was een vrouw die Insha Allah muslima wil worden,en zij (mn vriend)
vond haar bij mij passen omdat ik ook nog niet zolang muslim ben.

Het heeft me wel aan het denken gezet,wat ik nou eigenlijk zoek in een vrouw
en na een paar salaat wist ik dat het allerbelangrijkste is dat zij oprecht in haar
geloof is en niet bv een 'weekend muslim' of 'feestdagen muslim'.
Voor nu heb ik het evt. huwelijk even op een zijspoor gezet omdat het
belangrijker voor haar is dat ze Islam kan vinden en een zuster wordt,Insha Allah.

wa salaam



Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.