Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Straf op Belediging

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Straf op Belediging
    Geplaatst op: 04 november 2004 om 08:42

Welke straf staat er binnen de sharia op het beledigen van de Islam ,en de profeet Muhammed in het bijzonder, en waarop is dat gebaseerd?

vr.gr Akbash

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 10:06

vanuit welke punt? ik bedoel, bedoel je in een islamitische staat waar de islamitische wet (shari'a) wordt toegepast, zoja, daar zijn voorwaarden en regeltjes aangebonden, de rechter neemt daarover een uiteindelijke beslissing...

en bv hier in NL, naar mijn weten waat jij heel goed wat de standpunt is van de moslims hier in NL, maar ja, je blijft erom heen draaien, ik vraag me ook af wat jou intentie was toen je deze topic opende, maar goed...je bent er vrij in...

groetjes,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 13:15

vanuit welke punt?

Is toch duidelijk.. binnen de sharia, binnen de Islam, ik heb het niet over landen of Islamitische staten.

en bv hier in NL, naar mijn weten waat jij heel goed wat de standpunt is van de moslims hier in NL,

Binnen Nederland horen moslims zich te onderwerpen aan de Nederlandse wet, ook als die wet indruist tegen de sharia of Goddelijke wetten van Allah.

maar ja, je blijft erom heen draaien, ik vraag me ook af wat jou intentie was toen je deze topic opende, maar goed...je bent er vrij in...

Amper heb ik ��n regel geschreven en je beweert al dat ik er om heen loop, ik vraag me af waarom heen?
Ik zou hier graag een antwoord op hebben, de vraag is duidelijk.
Ik hoop het antwoord ook. thanks..

vr.gr Akbash

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 13:56
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Binnen Nederland horen moslims zich te onderwerpen aan de Nederlandse wet, ook als die wet indruist tegen de sharia of Goddelijke wetten van Allah.

Ik onderwerp me niet aan de regels van Nederland, ik houd me aan de regels van Nederland en als die regels indruisen tegen de wet van Allah dan neem ik afstand van de Nederlandse wet. Tot nu toe ben ik nog geen wet of regel tegengekomen die indruisd tegen de wet van Allah.

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Achie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 20 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Achie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 14:47

Bedoel je nou zoiets als Theo van Gogh deed. Vloeken op Allah, en onze profeet, iets heel ergs noemen :|

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 14:57
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Welke straf staat er binnen de sharia op het beledigen van de Islam ,en de profeet Muhammed in het bijzonder, en waarop is dat gebaseerd?

vr.gr Akbash

Dag Akbash,

in de draad "ongelovigen minderwaardig aan moslims" heb ik je een link gegeven die op de relatie moslims-niet moslims ingaat. Had je die link daadwerkelijk gelezen dan had je een antwoord op deze vraag kunnen vinden. Ik zal de link nogmaals geven en er ook een paar alinea's uit kopieren.

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert10.htm#mildheid  Een citaat:

Echter, zelfs tegenover diegenen die de Islam vijandig gezind zijn wordt mildheid voorgeschreven, en wordt Muslims aangeraden hoop te koesteren want:

"Misschien dat God tussen jullie en hen die jullie als vijand beschouwen genegenheid zal brengen, God is Almachtig, en God is Vergevend en Barmhartig". (Koran 60:7).

De gemeenschap van Muslims wordt in de Koran getypeerd als een "gemeenschap van de middenweg". [6] Extremen worden te allen tijde geschuwd, ook in de reactie tegenover mensen die vijandig staan tegenover de Islam:

"Haat uw vijand op milde wijze, hij kan op een dag uw vriend worden." (Uitspraak door Profeet Mohamed, gemeld door al-Tirmidhi).

In plaats van verhitte discussies aan te gaan die de gemoederen nog meer kunnen opjagen, raadt de Koran aan zulke potenti�le conflicten te vermijden. Muslims wordt voorgeschreven niet in te gaan op provocaties, ze gewoon te negeren, en af te wachten tot het gesprek bij een ander onderwerp aanbelandt:

"Wanneer jij hen ziet die onze tekenen bespotten, wend je dan van hen af totdat zij op een ander gesprek overgaan..." (Koran 6:68)

In afwachting van een wending van het gesprek, wordt Muslims voorgeschreven geduld te beoefenen en God te gedenken:

"Verdraag wat zij zeggen dus geduldig en prijs de lof van jouw Heer ..." (Koran 50:39)

Muslims wordt overigens algemeen voorgeschreven gedrag telkens te beantwoorden met gedrag dat beter is. Op die manier, zal je vijand uiteindelijk je vriend worden, zegt de Koran:

"Een goede daad en een slechte daad zijn niet gelijk. Beantwoord het slechte met iets dat beter is. Op die manier zal uw vijand uw vriend worden. Maar het wordt slechts aan hen die geduldig volharden aangeboden." (Koran 41:34)


2.5. Geen spot- of scheldpartijen, geen kwaadsprekerij maar zachtmoedigheid en matiging

Muslims mogen op hun beurt anderen niet provoceren of uitschelden:

"En hoont niet hen die zij in de plaats van God aanroepen, zodat zij God niet uit vijandigheid en zonder kennis gaan honen." (Koran 6:108)

De Koran verbiedt hen ook anderen belachelijk te maken - immers, enkel God kan oordelen, en misschien zijn zij juist beter, zegt de Koran:

"Jullie die geloven! Mensen moeten elkaar niet belachelijk maken. Misschien zijn zij juist beter dan zij! (...) En maakt geen aanmerkingen op elkaar en geeft elkaar geen scheldnamen. (...)" (Koran 49:11)

Een algemene gedragsregel is dat Muslims moeten zwijgen tenzij ze iets goed te zeggen hebben:

Abu Hurayrah vertelde dat de Profeet van God zei: "Wie gelooft in God en de Laatste Dag, laat hem zeggen wat rechtschapen is, of zwijgen. Wie gelooft in God en de Laatste Dag, laat hem vriendelijk zijn voor zijn buur. En wie gelooft in God en de Laatste Dag, laat hem vrijgevig zijn voor zijn gast." (Uitspraak van Profeet Mohamed, in Saheeh Muslim)

Ze moeten in alles matiging nastreven, ook in hun stem - ze mogen dus niet beginnen roepen:

"En wees gematigd in je lopen en spreek met zachte stem. De afschuwelijkste stem is immers de stem van de ezels." (Koran 31:19)

Het is een hele lap tekst, maar lees het goed door, en leer er iets van. Ik weet overigens heel goed dat er ook hele andere opvattingen zijn onder sommige moslims, maar naar mijn mening hebben die er geen fluit van begrepen.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 15:13

masha ALLAH amier....

ik blijf je complimenteren

La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 15:17
Nou, een beetje knippen en plakken kan iedereen hoor.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 15:21

p.s. wat betreft diegenen die er naar mijn mening geen fluit van begrepen hebben, daar bedoel ik dus hen mee die de totale vernietiging van alle niet-moslims voorstaan.

God zal over ons oordelen.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 15:35

Beste Amier, ik had die link die je me eerder  gegeven had al doorgenomen.
Ik moet je zeggen dat ik zelden zo'n gekleurt artikel over de Islam heb  gelezen.
Er wordt alleen maar gerelateert aan de positieve versen en overleveringen, wat een vertekend beeld van de werkelijkheid is.
Met het grootste gemak kan vanuit de Koran en/of Ahadith een totaal ander beeld van de Islam voor geschotelt worden, daarom is het beeld wat hier geschets wordt niet objectief, maar selectief, en niet zo'n beetje ook.
Voor een soenitisch moslim, is het handelen en de levenswijze van de profeet, opgetekend in de Ahadith, een onderdeel van zijn geloofsovertuiging.
Alles wat Muhammed heeft gedaan is perfect en onaantastbaar.
En die Muhammed heeft nu eenmaal volgens de overlevering die kritische dichter, Ka'b bin Al-Ashraf, laten vermoorden, alleen om wat hij zei.
Salman Rushdie beledigde de Islam, en de Islamitische gemeenschap was in rep en roer, en het mooie was in dit geval dat de overgrote meerderheid van de moslims niet wisten wat Rushdie nou eigenlijk had geschreven.
Hij werd met de dood bedreigt, en heeft jaren lang ondergedoken gezeten.
Ik snap heus wel dat je vooral nu de goede kanten v.d Islam wilt laten zien, maar in de realiteit bestaat het ,jammer genoeg, niet alleen maar uit het beeld wat jij er van hebt.
Wat vind jij trouwens van de Islamitische wetgeving/Sharia? 

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 15:37

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem


masha ALLAH amier....

ik blijf je complimenteren

Hallo merjem, heb je die Ahadit al door genomen?

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 16:15
In eerste instantie geplaatst door Akbash

vanuit welke punt?

Is toch duidelijk.. binnen de sharia, binnen de Islam, ik heb het niet over landen of Islamitische staten.

er is wel een verschil, in een islamitische staat waar de shar'ia toegepast wordt, brengt de staat (NIET de burgers) de wet in uitvoering, in dit geval deze persoon oppakken, en eventueel de doodstraf als hij beledigingen blijft uiten jegens Allah en zijn boodschapper.

in een niet-islamitische staat kan dat niet, omdat de autoriteiten niet moslims zijn, dus kortom het is een zaak die weergelgd is aan de wetuitvoerders (niet de normale burgers zoals die marokkaan).

wil je nog meer uitleg ? tevens is dit ook een antwoord op je vraag aan zuster oegt_meriem. 

groetjes,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 16:36

hey akbash...

Vind je et goed om het na de ramadan te bespreken...heb et best druk snappie....

tot na de ramadan insha allah allemaal...

m3a salama
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 16:39

er is wel een verschil, in een islamitische staat waar de shar'ia toegepast wordt, brengt de staat (NIET de burgers) de wet in uitvoering, in dit geval deze persoon oppakken, en eventueel de doodstraf als hij beledigingen blijft uiten jegens Allah en zijn boodschapper.

Duidelijk, dus bij belediging van de Islam of/en profeet in een Islamitische staat kan de doodstraf worden geeist.

in een niet-islamitische staat kan dat niet, omdat de autoriteiten niet moslims zijn, dus kortom het is een zaak die weergelgd is aan de wetuitvoerders (niet de normale burgers zoals die marokkaan).

Gelukkig maar! alleen zo'n bericht als: "ik houd me aan de regels van Nederland en als die regels indruisen tegen de wet van Allah dan neem ik afstand van de Nederlandse wet." van Umm Umarah, komt toch dicht in de buurt te liggen van de waarschijnlijke motivatie van Mohammed.B (moordenaar van TvG)

En daarbij zijn de uitspraken die gedaan worden door de verschillende moslimorganisaties, althans die op soenitische zool geleest zijn, wel erg dubbelzinnig.
Het zou niet Islamitisch zijn om bij herhaalde belediging van islam, profeet en moslims, de doodstraf te voltrekken.
Maar het is juist heeel Islamitisch, de profeet, het grote voorbeeld, deed het zelf ook!

Het is niet in belang van de moslim gemeenschap in Nederland, het is rampzalig zelfs, maar de daad op zich heeft wel zeker een Islamitisch basis.
Ze komen zo ongeloofwaardig over h�, laat ze eens eerlijk zijn en open kaart spelen, het is Islamitisch, maar de sharia heeft zich te houden aan de Nederlandse wet, zo is het nu eenmaal, behalve voor die halve zool van een Mohamed B natuurlijk, voor hem was de sharia gezaghebbender dan de Nederlandse Wet.

vr.gr Akbash
 

 

 

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 16:39

Salamoe 3alaikoum aghie abou jabir

Nee dat was niet de vraag die ze me gesteld had...het ging over een hadieth van de profeet mohamed salalhoe 3alaihi wasalaan waarin staat dat hij iemand lioet vermoorden omdat ie beledigen over hem had uitgesproken...ik denk dat dat ook de reden is dat deze topic geopend is...

zie anders de discussie over de moord op theo van gogh...volgens mij pagina 9 als ik et goed heb...

m3a salama

merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 16:52

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem


hey akbash...

Vind je et goed om het na de ramadan te bespreken...heb et best druk snappie....

tot na de ramadan insha allah allemaal...

m3a salama

Prima joh

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 17:10
Akbash,
Is de vraag over het standpunt over deSharia intussen in Nederland niet achterhaald?
De Sharia is een wetgeving van meer dan duizend jaar geleden.
Het draagt alle sporen van middeleeuwse opvattingen en oplossingen.
De vraag zou niet moeten zijn wat de Sharia over iets denkt maar of er mischien mensen zijn die ons allen weer willen blootstellen aan deze middeleeuwen.
En het antwoord op deze vraag zal ook wel bekend zijn. Ja deze mensen bestaan.
Elke religie kent zijn eigen waanzinnigen en ook de Islam is hieraan niet vreemd. Zoals we de laatste dagen gezien hebben. Nietemin is de Islam hierin niet uniek.
De meeste religies reiken terug naar oude opvattingen en natuurlijk in naam van hun god.
Maar de meeste mensen zullen hier niks mee vandoen hebben.
Wat die kleine minderheid betreft die anders hierover denkt , die mensen die de wet van hun God stellen boven de regeliere wetgeving , wel die hebben nu een groot probleem.
Die zullen zich als eerste moeten verantwoorden aan de stroming waartoe hun behoren omdat  hun denkwijze hun gehele religie elke bestaansgrond ontnemen zal.
Elke beweging die zich keert tegen de gevestigde waarden van de Nederlandse maatschappij is in weze vijandig ten opzichte van deze maatschappij.
Het is NU aan de Islam zelf om te bewijzen dat ze niet zo een soort van organisatie zijn.
De waarden van vrijheid van religie zijn alang geschonden en er is niks meer wat men zeggen kan dat dit weg zal poetsen.(politici zijn bedreigt, intelectuelen vermoord)
Het enigste wat nog helpen kan is een gedragsverandering.
De Moslims zullen hun geloofsgenoten moeten gaan aangeven die vijandige bedoelingen hebben met de Nederlandse maatschappij.
Imaans zullen elke week , telkens opnieuw hun verantwoording moeten nemen voor de gemeenschap die ze vertegenwoordigen.
Er is in Nederland voorlopig geen plaats meer voor retorische vraagstellingen.
Een uurtje trommelen op het damrak is niet genoeg om de woede weg te nemen van de meeste Nederlanders.

Ook daarom is het niet goed om vragen te gaan stellen over de Sharia.
Hoe kunnen mensen in dit klimaat met een eerlijk antwoord komen?


 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 17:24

Hallo Akbash

In eerste instantie geplaatst door Akbash

Ik moet je zeggen dat ik zelden zo'n gekleurt artikel over de Islam heb  gelezen.
Er wordt alleen maar gerelateert aan de positieve versen en overleveringen, wat een vertekend beeld van de werkelijkheid is.
Met het grootste gemak kan vanuit de Koran en/of Ahadith een totaal ander beeld van de Islam voor geschotelt worden, daarom is het beeld wat hier geschets wordt niet objectief, maar selectief, en niet zo'n beetje ook.

Met het grootste gemak kan dus ook een positief en menselijk beeld uit de bronnen worden gehaald. Daarom is het negatieve beeld dat jij wil benadrukken niet objectief, maar selectief, en niet zo'n beetje ook.

In eerste instantie geplaatst door Akbash


Voor een soenitisch moslim, is het handelen en de levenswijze van de profeet, opgetekend in de Ahadith, een onderdeel van zijn geloofsovertuiging.
Alles wat Muhammed heeft gedaan is perfect en onaantastbaar.
En die Muhammed heeft nu eenmaal volgens de overlevering die kritische dichter, Ka'b bin Al-Ashraf, laten vermoorden, alleen om wat hij zei.

Weet je, de ahadith hebben voor elk wat wils. Naast verhalen over de grote vergevingsgezindheid staan er verhalen die daar keihard tegenin gaan. Niemand die de moeite neemt de Sahih van Boekhaarie en / of Moeslim of bv de Sunan Abu Dawud te lezen kan dat ontkennen. Als kritisch en helder denkend mens moet je daar mee om leren gaan, hoe valt dat te rijmen?

(Wat ik nu ga zeggen kan tegen de mening van sommigen hier ingaan. Het is echter niet alleen mijn mening, maar ook die van een groeiende groep moslims die geloven dat de wereld niet stopte met draaien na de dood van de profeet vzmh en dat nieuwe, tot nog toe onbekende uitdagingen voor de groeiende moslimgemeenschap moeten worden bekeken door de bronnen te bekijken met de ogen van vandaag, hier en nu. Omdat de koran echt een universeel boek is, van alle tijden.)

-Ten eerste is niet alles wat Mohammed vzmh heeft gedaan onaantastbaar en onfeilbaar. De koran schetst de profeet als een door God uitgekozen man, een man met bijzondere kwaliteiten, maar ook als een feilbaar mens, een mens die fouten maakte en daar verantwoording voor moet afleggen, net als ieder ander mens. Verschillende aya's bevestigen dat, als je wil zal ik die voor je selecteren. De zaken waarin wij de profeet vzmh als voorbeeld dienen te nemen worden ook verduidelijkt in iedere aya waarin wordt opgeroepen de profeet als voorbeeld te nemen. Wederom wil ik die aya's voor je selecteren als je dat wilt, of in ieder geval een aantal want het zijn er nogal wat.

-Ten tweede, mijn eerste punt in ogenschouw nemend, is het een feit dat als de koran oproept om mild en vergevinggezind om te gaan met anders gelovigen, zelfs als zij spotten, wij als moslims ons hieraan te houden hebben. Als er dan een overlevering is die verhaalt wat Mohammed vzmh deed met bv Ka'b bin Ashraf, wil dat niet zeggen dat die hadith het eerstgenoemde vers afschaft. Immers, in de koran staat niet alleen dat als Allah een teken (aya = vers, teken, wonder enz.) afschaft dat hij er met een betere aya voor in de plaats komt, er staat ook dat de koran niets veronachtzaamt en als duidelijke leidraad dient voor hen die willen geloven. Los van het feit dat een hadith geen openbaring is maar een overlevering (hadith betekend verhaal) spelen ze zich af in een tijd en situatie waarin de islam als "nieuwe" godsdienst vorm begon te krijgen en mede daarom niet te vergelijken is met nu. De koranverzen, en helemaal de ahadith, moeten daarom altijd in hun historische en situationele context gezien worden. Hier houden veel geleerden zich mee bezig.

In eerste instantie geplaatst door Akbash


Salman Rushdie beledigde de Islam, en de Islamitische gemeenschap was in rep en roer, en het mooie was in dit geval dat de overgrote meerderheid van de moslims niet wisten wat Rushdie nou eigenlijk had geschreven.
Hij werd met de dood bedreigt, en heeft jaren lang ondergedoken gezeten.

Klopt, maar Salman Rushdie kreeg van Khomeini een doodvonnis over zich heen omdat hij "afvallige" was. Of dat terecht is weet ik niet, daar heb ik me eerlijk gezegd nooit zo in verdiept. Ik heb dat boek al jaren hier op de plank liggen. Toch maar eens gaan lezen.

In eerste instantie geplaatst door Akbash


Ik snap heus wel dat je vooral nu de goede kanten v.d Islam wilt laten zien, maar in de realiteit bestaat het ,jammer genoeg, niet alleen maar uit het beeld wat jij er van hebt.

Daar heb je (helaas) helemaal gelijk in. Maar ik geloof in het beeld wat ik ervan heb, en gelukkig ben ik niet alleen. Natuurlijk ontwikkel ik me elke dag, insha Allah tot de dag van mijn dood. Ik leer steeds en krijg ook nieuwe inzichten. Soms zie ik me bevestigd in mijn mening, en soms zie ik me genoodzaakt mijn mening te herzien. Dat is voor een eigewijs iemand als ik niet altijd gemakkelijk, maar wel noodzakelijk.

In eerste instantie geplaatst door Akbash


Wat vind jij trouwens van de Islamitische wetgeving/Sharia? 

Haha! Dat kan ik niet zo een twee drie zeggen. Misschien een idee voor een aparte thread.

Groetjes,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2004 om 17:31

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem


Salamoe 3alaikoum aghie abou jabir

Nee dat was niet de vraag die ze me gesteld had...het ging over een hadieth van de profeet mohamed salalhoe 3alaihi wasalaan waarin staat dat hij iemand lioet vermoorden omdat ie beledigen over hem had uitgesproken...ik denk dat dat ook de reden is dat deze topic geopend is...

zie anders de discussie over de moord op theo van gogh...volgens mij pagina 9 als ik et goed heb...

m3a salama

merjem

wa3alykoem assalaam oegt_merjem,

jawel..., ik weet heel goed wat ik zeg, en Akbash weet het ook.

er was een islamitische staat, de profeet was de leider, de wetuitvoerder, de wet werd toegepast, en dus zoeen iemand krijgt de doodstraf zoals ik eerder in mijn post geschreven heb.... (hij kan wel berouw tonen en zal vergeven worden voor zijn misdaad "het beledigen van Allah en Zijn Boodshapper").

verder is de hadith 200 % authentiek...

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 04:57

Hallo Amier,


Met het grootste gemak kan dus ook een positief en menselijk beeld uit de bronnen worden gehaald. Daarom is het negatieve beeld dat jij wil benadrukken niet objectief, maar selectief, en niet zo'n beetje ook.

Dat zie je toch helemaal verkeert, en laat zien dat ,ook jij, je snel aangevallen voelt.
Het gaat mij er niet om het negative beeld van de Islam te benadrukken bij je, maar om je te laten zien dat de islam niet alleen maar bestaat uit het beeld wat jij er van hebt.
De realiteit is dat de Islam en zijn boek de Koran een mix is van menselijke eigenschappen, die zowel negatief als positief naar voren komen.
De Koran komt voor een objectief beoordeler, niet naar voren als een boek wat alleen maar liefde, verdraagzaamheid en barmhartigheid predikt.
Natuurlijk kun je het er in vinden, maar wat je er ook in kunt vinden zijn de vele dreigementen met de Hel, onverdraagzaamheid naar afvalligen en ongelovigen, oorlog voeren voor het "ware" geloof, het niet tot vrienden nemen van ongelovige, de barbaarse straffen voor diegene die niet de Islam aan willen nemen enz...
Als je de ogen niet sluit voor voor deze minder verdraagzame versen dan pas kun je tot een realistisch beeld komen van de Koran en Islam.
Ik zal je enkele aya's quoten, overwegend Medinensische versen, dus als een eerder bekend vers wordt tegen gesproken door deze versen, dan wordt het eerdere vers overruled door het latere vers:

  
2:191. En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

2:193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.


9:123. O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.

9:5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

9:14. Bestrijdt hen, Allah zal hen door uw handen straffen en vernederen en u tot een overwinning over hen helpen en het gemoed van een volk dat gelooft, verlichten.

9:23. O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders.

 

9:29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.

9:30. En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die v��r hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

3:85. En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

3:28. Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren.
 

8:12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

5:10. En degenen, die niet geloven en Onze tekenen verwerpen, zullen de bewoners der hel zijn.

22:19. Hier zijn twee tegenstanders die redetwisten over hun Heer. Voor de ongelovigen zullen gewaden van Vuur worden gesneden en over hun hoofd zal kokend water worden uitgegoten.

22:22. Telkens wanneer zij er uit (uit de hel) wensen te gaan, zullen zij er in terug worden gedreven; men zal zeggen: "Proeft gij de straf van het branden?"


25:52. Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

47:4. Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

66:9. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars en wees streng tegen hen. Hun woning is de hel en dit is een kwade bestemming!


Nu zul je wel gaan beweren dat deze versen gezien moeten worden in hun historische context, maar dan zul je de versen die tolerantie en verdraagzaamheid preken ook in hun historisch context moeten plaatsen, daarbij is het nog altijd een gegeven binnen de Islam dat de uitspraken gedaan in de Koran onveranderlijk en voor altijd geldig zouden zijn.
Doe je dit niet ,dan word je binnen de gemeenschap al snel als afvallige gezien.
In ieder geval bovenstaande verzen horen ook bij de Islam, en zul je als moslim moeten accepteren.

Klopt, maar Salman Rushdie kreeg van Khomeini een doodvonnis over zich heen omdat hij "afvallige" was. Of dat terecht is weet ik niet, daar heb ik me eerlijk gezegd nooit zo in verdiept. Ik heb dat boek al jaren hier op de plank liggen. Toch maar eens gaan lezen.

Dat dacht ik toch niet ,Salman Rushdie's veroordeling is gebaseerd op het uitbrengen van zijn boek "de duivelsverzen", en niet op zijn afvalligheid.
De Fatwa van 19-11-1989, uitgeschreven door Khomeini, ging ongeveer als volgt:

"In naam van de almachtige God, er is schlechts ��n God, waarheen wij allen zullen weerkeren.
Ik wil alle onverschrokken moslims ter wereld mededelen dat de schrijver van het boek getiteld "de duivelsverzen", dat is gewrocht, gedrukt en uitgegeven in strijd met de Islam, de profeet en de Koran, en ook de uitgevers, die op de hoogte waren van de inhoud, ter dood zijn veroordeeld!
Ik doe een oproep aan alle goede moslims hem snel te executeren, waar zij hem dan ook vinden, opdat niemand het nog zal wagen de islamitisch principes te beledigen. Wie op deze weg de dood mocht vinden zal worden beschouwd als een martelaar, om Godes wil.
Ruhollah Mussavi Khomeini"  (bron: Het internationale Rushdie dossier, isbn 90-6012-827-3)

Wat me opvalt na het lezen is de oproep om hem te doden waar ie ook is, dus ook in landen waar de sharia niet toegepast wordt...

Nogmaals het gaat me er niet om de Islam in een kwaad daglicht te zetten, maar het ergert mij als al het goede wordt toegeschreven aan de Islam en al het negatieve als On-Islamitisch.
Dan maak je jezelf er makkelijk van af, excessen binnen de Islam moeten erkent worden, en niet zomaar luchthartig weggewuift worden als zijnde niet Islamitisch.
DE beweegredenen van extremisten komen dan wel totaal niet overeen met jou gedachte goed, maar ze komen wel uit de zelfde Bron.

Vr.gr Akbash

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 05:11

Hallo Akbash,

In eerste instantie geplaatst door Akbash


Met het grootste gemak kan dus ook een positief en menselijk beeld uit de bronnen worden gehaald. Daarom is het negatieve beeld dat jij wil benadrukken niet objectief, maar selectief, en niet zo'n beetje ook.

Dat zie je toch helemaal verkeert, en laat zien dat ,ook jij, je snel aangevallen voelt.

Dat ik me snel aangevallen voel zou ik niet uit die woorden kunnen halen, vooral al niet omdat het je eigen woorden zijn die ik gewoon heb gekopieerd; zie je post waarop die reactie een reactie is.

Op de rest ga ik later nog in, insha Allah.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 05:30

Hey Akbash,

al je genoemde verzen vallen hieronder:

60:8. Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief.

9. Maar Allah verbiedt u vriendschap te betonen aan degenen, die tegen u gevochten hebben om de godsdienst, en die u uit uw huizen hebben verdreven of geholpen hebben u te verdrijven. En wie hun ook vriendschap aanbiedt, dezen zijn de boosdoeners.

toen Hitler bevochten werd door het westen, en werd overwonnen, was iedereen blij mee en zag dat als een eeuwige zege, dus waarom mogen de moslims hun vijanden niet bevechten ? in iedere religie is dat toegestaan....

groetjes,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 07:15

Dat ik me snel aangevallen voel zou ik niet uit die woorden kunnen halen, vooral al niet omdat het je eigen woorden zijn die ik gewoon heb gekopieerd; zie je post waarop die reactie een reactie is.

 

Niet alleen gecopieert Amier, maar ook veranderd, en zo veranderd dat het bij mij overkomt dat je de negatieve zaken die ik aanhaal niet wil accepteren.

Ik accepteer dat er positieve beeldvorming vanuit de Islamitisch leer naar voren komt, net als jij, maar tegelijkertijd zie ik ook de minder positieve beeldvorming.
En daar wil ik je op wijzen, maar als reactie geef je dan die aangepaste quote van mij, die iets moet laten zien wat ik al lang weet, namelijk dat de Islam ook een vriendelijk gezicht heeft.

groetjes Akbash

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 november 2004 om 14:22

Amier en Abou Jabir,

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 12:12

abou schreef:

verder is de hadith 200 % authentiek...

Met andere woorden: Mohammed de profeet was een
onverdraagzame intolerante moordenaar, die niet met kritiek kon omgaan, zo komt naar voren in deze hadith.
Oei oei oei. de hadith zelf beledigt de profeet!
Wat is de straf die daarop staat??
 

gr Akbash

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 15:51
In eerste instantie geplaatst door Akbash

abou schreef:

verder is de hadith 200 % authentiek...

Met andere woorden: Mohammed de profeet was een
onverdraagzame intolerante moordenaar, die niet met kritiek kon omgaan, zo komt naar voren in deze hadith.
Oei oei oei. de hadith zelf beledigt de profeet!
Wat is de straf die daarop staat??
 

gr Akbash

hier is de hadith in het arabisch: http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?Doc=0&Rec =5978

ik zal hier uitgebreid op ingaan, aangezien ik niet veel tijd heb, ga ik hier toch op reageren. je hebt het over moorden, ik ga er van uit dat je de hele hadith hebt gelezen, dus niet alleen dat stuk waar "de doodstraf" staat. deze man Ka'b Ibn Ashraf stelde zich vijandig op tegenover de Boodschapper van Allah, hij beledigde en venederde hem ten zeer, en dit is geen kritiek uiten, als het kritiek was, had de profeet met hem in dialoog gegaan, maar de profeet wist dat met deze persoon niet te praten was, iemand die de boosdschapper beledigt, komt gelijkertijd aan Allah, want wie heeft deze boodschapper gestuurd ?? ook was de gebeurtenis tijdens een ghazwa (veldslag), want de profeet zei: wie van jullie zal ka'b Ibn Ashraf hebben? want hij heeft Allah en zijn boodschapper beledigd. en de metgezel mohamed Ibn Salama zei: O Boodschapper van Allah, zal je het goed vinden als ik vermoord, de boodschapper zei: Ja.

hier is sprake van een veldslag met een leger en een islamitische staat waarvan de profeet de leider is, dus wanneer iemand de oorlog verklaart aan deze leider zal zijn vergelding krijgen, zoals Allah in de Koran zegt: 5:33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

wallahoe akbaroe kabiraaa...

verder de groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 16:43
Abou Jabir kun je nu zelf niet zien wat voor onzin je zegt?
Bush gelooft ook dat die uit gekozen is in een missie voor God.
Dus die mag dan ook doden wie hij wil?
etc:-0
Maar waarschijnlijk begrijp je mij niet he:-)
Jammer , jammer , jammer.



Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 16:54

In eerste instantie geplaatst door Herne

Abou Jabir kun je nu zelf niet zien wat voor onzin je zegt?
Bush gelooft ook dat die uit gekozen is in een missie voor God.
Dus die mag dan ook doden wie hij wil?
etc:-0
Maar waarschijnlijk begrijp je mij niet he:-)
Jammer , jammer , jammer.

het is jij die onzin vertelt, omdat je Bush met de Boodschapper vergelijkt, ik heb daarboven een heel uitleg getypt, en jij komt met je onzin, als de Boodschapper geen maatregelen had genomen (namelijk zijn vijanden bevechten zoals zij hem bevechten), hoe zal de Islam nu zijn ? er zal helemaal geen Islam zijn, heb je hier overnagedacht ? Allah laat de onrechtplegers niet overwinnen, knoop het in je oren....

groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 17:48

ik ga er van uit dat je de hele hadith hebt gelezen,

jip... ik heb hem zelfs in het Nederlands vertaald.

hij beledigde en venederde hem ten zeer, en dit is geen kritiek uiten,

En wat zei die dan allemaal.....???, dat hij daarvoor vermoord moest worden.

maar de profeet wist dat met deze persoon niet te praten was,

Hoe wist hij dat? had ie al eens eerder geprobeert met hem in gesprek te gaan....
Heb je hier bewijs voor?

ook was de gebeurtenis tijdens een ghazwa (veldslag)

Fout, de slag bij Badr was al over, en hoewel de stemming niet al te best was tussen de joden en Mohammed, was er sprake van een overeenkomst.

hier is sprake van een veldslag met een leger en een islamitische staat waarvan de profeet de leider is, dus wanneer iemand de oorlog verklaart aan deze leider zal zijn vergelding krijgen,

Helemaal fout, ten eerste was er geen sprake van een veldslag en ten tweede kun je nog niet spreken van een Islamitische staat, en ten derde verklaarde ka'b Ibn Ashraf Mohammed niet de oorlog!

zoals Allah in de Koran zegt: 5:33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.


In de Koran staat ook dat er geen dwang in religie zou zijn.
Kun jij mij vertellen waarom de joodse stammen op straffe van de dood zich moesten bekeren tot de Islam??

De volgende link geeft je heel veel info over de consequenties die het heeft als je Allah of zijn profeet beledigt.
De zaak van ka'b Ibn Ashraf staat niet op zich zelf, je zou eerder kunnen spreken van een Massa moordenaar.

http://www.masud.co.uk/ISLAM/misc/alshifa/pt4ch1sec1.htm

http://www.masud.co.uk/ISLAM/misc/alshifa/pt4ch1sec2.htm


vr.gr Akbash

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 november 2004 om 17:54
Dat ben ik met jouw eens abou Jabir,
God zal de onrecht plegers zeker niet laten winnen.
Geen enkele kans hebben die
Ik zal je een stelling uit het druisme geven:-)
Wie zijn de onrechtvaardige en leugenaars anders dan diegene die  zeggen te kennen zonder ooit ontmoet te hebben?


Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.