Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe brief van mohamed B. volledige inhoud!

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De brief van mohamed B. volledige inhoud!
    Geplaatst op: 11 november 2004 om 05:56
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

Geweld is de enige oplossing, hoe graag je het ook wilt ontkennen. Vele geleerden delen deze mening met mij.
 
Geweld is nooit de �nige oplossing als je het mij vraagt en meestal is het de slechtst denkbare oplossing gezien wat het veroorzaakt en de reacties die het oproept.
Geweld werkt alleen als je daarmee een nieuwe status quo kan afdwingen, denk ik. Daarvoor heb je een overmacht nodig en ook legitimiteit (popular support - n.b.: daar waar je de status quo wilt veranderen). Bij een duidelijk gebrek aan dat eerste is geweld sowieso dom (mijn mening), maar bij aanwezigheid van het eerste en ook maar de minste twijfel over legitimiteit (zie Irak) zou geweld mijns inziens ook achterwege moeten blijven.

Het bovenstaande in acht nemend lijkt me geweld alleen goed te praten zover het noodzakelijk is bij het afweren van vijandelijkheden (in beide gevallen heb ik het dan exclusief over fysiek geweld - anders kan men zich beter bedienen van zijn spraakorganen).  
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 13:25
Heej, ik had een bericht voor Brigitte getypd en het enige wat er komt is
"deze pagina kan niet geopend worden"  
 
Dat word dus opnieuw beginnen voor zover ik daar zin in heb!!!
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 14:02
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Hoi Abdoe,

Waarschijnlijk heb jij bij je persoonlijke instellingen je locatie verkeerd ingevuld.

Nee, mijn persoonlijke instellingen kloppen als een boontje. Snap ff niet hoe je aan het idee komt.

Mocht je dan toch in Nederland wonen dan wil ik je toch als mede-Nederlander vragen een antwoord te geven waarom jij het hier zo leuk vind. Dit kunnen bijv. de sociale voorzieningen zijn of het feit dat je vrij bent te leven zoals je wilt leven binnen de grenzen van de Nederlandse Staat?

Sociale voorzieningen, maatschappelijk voorzieningen, economische standen zijn oa een weergave van mijn aangenaam gevoel. Een andere reden is dat ik kan genieten van goed onderwijs. (vergeet niet dat dit al ondenkbaar is in sommige landen).
Ik hou me zodanig aan de Nederlandse wetgeving, dat ik niet de Islamitische wetten overtreed.

Inderdaad hebben mijn voorouders vroeger in de 16e / 17e eeuw keihard  gevochten, dit alles heeft in Nederland uiteindelijk geleid tot een scheiding van Kerk en staat in de 18e eeuw. Het Nederland dat het nu dus is. Deze scheiding van kerk en staat behoren, samen met de vrijheid van meningsuiting, verdraagzaamheid en non-discriminatie tot de fundamentele beginselen van de samenleving, die door alle godsdiensten hier moeten worden ge�erbiedigd.

Ik ben het hier over het algemeen met je eens. Laat ik nou toch wat onvolmaaktheden noemen van dat democratische systeeem van Nederland. 
Vrijheid van meningsuiting leidt op de een of andere manier tot discriminatie, mensen schijnen met hun mening de grens te overschrijden. Dit gedrag leidt dan weer tot onverdraagzaamheid. Dit systeem blijkt op papier heel aantrekkelijk te zijn, maar in de werkelijkheid is het niets anders dan een vicieuze cirkel die geen stap dichter in de goede richting leid. (eerder tot verzwakking)

Als ik jouw berichten lees heb ik echt het gevoel dat jij jezelf volledig maar dan ook volledig laat leiden door je geloof en zelfs bereid bent om vanuit je geloof een oorlog te voeren die er nog geeneens is en dan nog wel in het land dat mijn voorouders hebben opgebouwd. Ik kan het geheel verkeerd hebben begrepen, maar mocht ik het wel bij het rechte eind hebben dan vraag ik je uiterst vriendelijk om naar een land te gaan dat bij je past. Een on-democratisch land, waar bijv. 1 bezetter aan het hoofd staat en andere meningen de kop indrukt, daar mag je van mij zoveel geweld gebruiken als je wilt om voor je vrede strijden.

Ik ben bereid een oorlog te voeren tegen alle legitieme vijanden van de islam, net zoals jouw voorouders streden tegen alle legitieme vijanden van hun ideologie.
Je beschrijving van een toepassend land geeft aan dat je werkelijk geen verstand hebt van de islam. Die beschrijving is volledig tegen alle regels van de islam in omtrent een Khalifaat. Yegya kan dit onderwerp heel goed definieren, zie voorafgaande topics:)
 

Die strijd hebben wij hier al een aantal eeuwen geleden gevoerd.

 
Groeten,
Abdoe_alah
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 14:46
[QUOTE]
 
Geweld is nooit de �nige oplossing als je het mij vraagt en meestal is het de slechtst denkbare oplossing gezien wat het veroorzaakt en de reacties die het oproept.
Geweld werkt alleen als je daarmee een nieuwe status quo kan afdwingen, denk ik. Daarvoor heb je een overmacht nodig en ook legitimiteit (popular support - n.b.: daar waar je de status quo wilt veranderen). Bij een duidelijk gebrek aan dat eerste is geweld sowieso dom (mijn mening), maar bij aanwezigheid van het eerste en ook maar de minste twijfel over legitimiteit (zie Irak) zou geweld mijns inziens ook achterwege moeten blijven.
 
Zolang er geen khalifaat of ander internationaal wetgevend macht is waaraan alle continenten meewerken, blijft geweld doelmatig de beste optie. (naar mijn mening)
Verder kan ik je argumentatie zeer goed onderscheiden van bepaalde hedendaagse conflicten op deze wereld.

Het bovenstaande in acht nemend lijkt me geweld alleen goed te praten zover het noodzakelijk is bij het afweren van vijandelijkheden (in beide gevallen heb ik het dan exclusief over fysiek geweld - anders kan men zich beter bedienen van zijn spraakorganen).  
 
[QUOTE]
 
Deze conclusie in acht nemend zou de wereld niet zijn wat het nu is. Dit ziet er heel rooskleurig uit maar, in werkelijkheid is dit niet te bewerkstellen. (athans niet voordat men rechtvaarigheid op de gehele wereld heeft in gevoerd) Jouw gevoel van volmaaktheid en gerechtigheid is voor een andere een vorm van onderdrukking. Dit kan aan allerlei zaken liggen oa Religieuze achtergronden of culturele achtergronden. Ik wil je droombeeld niet breken maar, wijs je erop dat die helaas onverenigbaar is met de realiteit.
 
Groeten,
Abdoe_allah
 
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 14:57
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

 
Ik hoef niet naar zo'n land, ik woon al in zo'n land.
 
 

Touche!

 
Amier, ik ben geen partij voor jouw! Ik zoek iemand van mijn eigen nieveau
 
 
Touche......Meneer Zalm!!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 15:22

Salaam Abdoe Allah,

touche = die zit!

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 15:25

Er moet een streepje op dan is het duidelijker  TOUCH� dus

Salaam happylady
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 19:08
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

 
Het bovenstaande in acht nemend lijkt me geweld alleen goed te praten zover het noodzakelijk is bij het afweren van vijandelijkheden (in beide gevallen heb ik het dan exclusief over fysiek geweld - anders kan men zich beter bedienen van zijn spraakorganen).  
 
 
Deze conclusie in acht nemend zou de wereld niet zijn wat het nu is.

Dat ben ik met je eens, tenzij iedereen ernaar geleefd zou hebben (zoals je zelf ook al constateert). Dat is ook precies de moeilijkheid aan mijn stelling: het niet gebruiken van geweld vereist dat anderen daar geen misbruik van maken.

Op inividueel niveau wil ik daar wel naar leven, maar de vraag blijft hoe je misbruik sanctioneert (en dan leven we in Nederland nog in een erg makkelijk land...). Ik moet zeggen dat elke keer als ik daar stress-fantasie�n over heb de rede mij tot nu toe altijd leidt tot de conclusie dat geweld niet de beste optie is. Ik hou het erbij voor mezelf: geweld alleen om een aanval af te weren. (In andere gevallen zou het het afscheid van mijn leven zijn, denk ik.)

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 01:58

Martinuzz, ik ben het helemaal met je eens!!

Salaam happylady
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 06:05
Abdoe
Jij probeert nu onze hele democratie af te doen als gefaald, omdat mensen door die vrijheid van meningsuiting volgens jou gedoemd zijn tot discriminatie. Denk je dat discriminatie zal ophouden als je een totalitair regime instelt, waarin de vrije wil van elke mens (ik maak express de scheiding tussen vrije wil en vrije mening) wordt ontnomen en mensen met geweld gedwongen worden naar de pijpen te dansen van een selecte groep machtswellustelingen/terroristen? Want zo zijn de voorbeelden uit de geschiedenis. En zoals ik al eerder heb aangegeven hebben deze regimes nooit lang succes gehad, juist omdat ze altijd aan grote groepen mensen tekort doen. De oplossing om toch aan ieders individuele mening en geloof te voldoen lijkt na al die eeuwen menselijke strijd en worstelen toch een democratisch bestel te zijn.
Ik ben het wel met je eens dat er scherpere regels zouden moeten komen binnen onze democratie hoe we discussie kunnen blijven voeren zonder dat dingen uit de hand lopen (zwak uitgedrukt..) Daar is de regering nu gelukkig al mee bezig. Ook heb ik al eerder gezegd: als je in de nederlandse politiek/samenleving op dit moment geen weerklank vindt van je eigen waarden en normen kun je daarin actie ondernemen. En onder actie versta ik niet een Jihad voeren, tenminste als jij onder Jihad voeren verstaat iedere andersgelovige "de mond snoeren" ( zowel in letterlijke (gruwel..) als in figuurlijke zin). Bovendien zou ik wel eens graag willen met wat voor zaken in Nederland moslims het niet eens zijn. Misschien heb je wel meer overeenkomsten dan je denkt met andere nederlanders.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 06:17

Sanhedrin 55B: Een Jood mag een drie jaar oud meisje trouwen specifiek, drie jaar "en een dag" oud.
Menahoth 43B: Een Jood moet elke dag de volgende smeekbede opzeggen ''Dank u God dat u van mij geen niet-jood, een vrouw of een slaaf hebt gemaakt''.
Sanhedrin 90A: zij die het Nieuwe Testament lezen zullen in het hiernamaals geen leven hebben.
Baba Kamma 113A: Joden mogen gebruik maken van leugens om een Ongelovige te misleiden.
Yebamoth 98A: Alle niet-joodse kinderen zijn dieren.
Abodah Zarah 36B: Ongelovigen-meisjes zijn in een staat van niddah (vuil, smerigheid) vanaf de geboorte..
Abodah Zarah 22A: Niet-joden verkiezen sex met koeien.
Sanhedrin 106A: Maria was een hoer. "Zij, die de afstammelinge was van vorsten en regeerders, deelde het bed met timmerlieden"
Sanhedrin 43A: Jezus en zijn volgelingen waren tovenaars en beoefenden zwarte magie en leiden de Joden af van God's weg.
Sanhedrin 107B: Jezus was een seksueel onzedelijk, vereerde standbeelden van steen.
Gittin 57A: Jezus is in hel en wordt gekookt.
Rosh Hashanah 17A: Christenen en anderen die de Talmud loochenen zullen naar de hel gaan.
Moed Kattan 17A: Als een jood in de verleiding komt om kwaad te doen moet hij naar een stad gaan waar men hem niet kent en daar het kwaad doen.
Erubin 21B: Wie de rabbi's ongehoorzaam is verdiend de dood, en hij zal in de hel gekookt worden.
Sanhedrin 58B: Indien een niet-jood een jood slaat moet die niet-jood gedood worden.
Baba Mezia 24A: Als een Jood een voorwerp vindt dat verloren is door een Ongelovige hoeft het niet te worden teruggegeven.
Baba Kamma 37B: De Ongelovigen zijn buiten de bescherming van de wet en God heeft "hun geld aan Isra�l ter beschikking gesteld."
Sanhedrin 57A: Als een Jood een Ongelovige vermoordt, zal er geen doodstraf zijn. Wat een Jood steelt van een Ongelovige, mag hij houden.
Sabbat 116A: Joden moeten de boeken van de Christenen vernietigen.
Gittin 69A: Om het vlees een Jood te genezen zou zand moeten nemen dat binnen de schaduw van een buitentoilet ligt, en dat mengen met honig en dan opeten.
Yebamoth 63A: Adam had seksuele betrekkingen met alle dieren in de Tuin van Eden.
Sanhedrin 54B: Een Jood mag seks hebben met een kind, zolang als het kind jonger is dan negen jaar oud.
Kethuboth 11B: "Als een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een klein meisje, is het niets."
Yebamoth 59B: Een vrouw die betrekkingen met een beest had of een demoon, is geschikt om een Joodse priester te trouwen.
Hagigah 27A: Geen Rabbi zal ooit naar de hel gaan.
Baba Mezia 59B: Een Rabbi debateerde met God en heeft God verslagen en won de discusie....
Pesahim 111A: Het is verboden voor honden, vrouwen of palmbomen om tussen twee mannen langs te gaan, noch mogen anderen lopen tussen honden, vrouwen of palmbomen. Speciale gevaren zijn erbij betrokken als de vrouwen menstrueren of op een wegkruising zitten.
Gittin 57B: zegt dat vier miljard Joden door de Romeinen in de stad van Bethar werden gedood.
Soferim 15B: Dit is het gezegde van Rabbi Simon Ben Yohai: ''Zelfs het best van de niet-joden moet gedood worden''.
Sanhedrin 37A: Red all��n de levens van Joden.
Ereget Raschi Erod 22-30A: De niet-jood is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-jood."
Coschen hamischpat 405B: "Een zwangere niet-jood is niet beter dan een zwanger dier."
Jalvagina Rubeni gadol 12B: "De zielen van niet-joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd."
Schene luchoth haberith 250B: "Hoewel de niet-jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de jood, verhouden ze zich tot de jood als een aap tot een mens."
Tosapoth, Jebamoth 94B: "Als u eet met een niet-jood, het is hetzelfde als eten met een hond."
Talmud Sanhedrin 74B: "Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren."
Coschen hamischpat 425: "Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah."
Talmud, Abodah Zara, 4B: "Een ketterse Ongelovige mag u met uw eigen handen doden. "
Bammidber raba 21: "Iedere jood die het bloed verspilt van de goddelozen, doet hetzelfde als het brengen van een offerande aan God."
Sanhedrin 57A: Een Jood hoeft geen Ongelovige te betalen voor het loon dat hij hem voor werk schuldig is.
Baba Kamma 37B: "Als een os van een Isra�liet een os van een Kana�niet verwondt is er geen aansprakelijkheid; maar als een os van een Kana�niet een os van een Isra�liet verwondt... de betaling moet geheel voldaan worden."
Sanhedrin 76A: God zal niet een Jood sparen die "zijn dochter uithuwelijkt aan een oude man, of de vrouw neemt voor zijn zoontje, of een verloren artikel aan een Ongelovige teruggeeft..."
Yebamoth 63A: Verklaart dat landbouw de laagste is van alle bezigheden.
Abodah Zarah 17A: Stelt dat er geen hoer in de wereld is waar de Talmoed-geleerde Rabbi Eleazar geen seks mee heeft gehad.

wat is dit voor een vies en ziekelijk boek?
Dit is de Talmud de belangrijkste boek van de Joden.
Voor de Talmud ben je of een Jood of een Dier.
Nu zien jullie hoe ziekelijk hun idee�n zijn en waarom ze zo agresief zijn tegenover onze broeders en zusters in Palestina.
In die brief had hij gelijk....waarom gaat hirsi ali niet hierachteraan?
hier staat letterlijk dood iedere ongelovige...waarom maakt ze hier geen films over?
Wij moslims weten waarom...Wie Allah leidt hem kan je niet dwalen en wie Allah dwaalt hem kan je niet leiden.
Zij wilt Allah's licht met haar mond doven...maar Allah vervolaakt zijn licht ook al haat zij dat.

koran 5:82 Waarlijk, gij zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden. En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 06:42

Salaam,

ik denk dat je de talmoed zou kunnen vergelijken met de commentaren van ulema op de ahadith en koran.

Het is zeker niet het belangrijkste boek voor (de meeste) joden, dat is namelijk de tenach, zeg maar het oude testament. Er zijn zelfs joden die de hele talmoed en misjna verwerpen omdat het niet van God komt; net zoals er moslims zijn die de ahadith verwerpen omdat het niet van God komt.

De regels die Batle heeft aangehaald zijn racistisch, belachelijk en gevaarlijk zoals Batle al aangaf.

Waarom hebben mensen niet genoeg aan het woord van God?

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 06:50
Dit is nu juist een hele relevante discussie. De heilige boeken van ieders geloof zijn voor ieder anders te interpreteren omdat ze in een oude taal geschreven is, die voor de mensen die toen leefden en regeerden op die manier is opgeschreven. Ook in de Koran staan teksten die als je ze op de letterlijke manier leest, hoe ze destijds zijn opgeschreven, ook niet te rijmen zijn met hoe we de teksten nu zouden moeten lezen. De crux zit hem er vaak in dat sommige moslims moeite hebben dit te erkennen omdat ze bang zijn dat dit een aanval is op God die toch de heilige boeken heeft ingefluisterd, dus het lijkt dan net of God zelf wordt aangevallen. Probeer het a.u.b. eens anders te zien. Wie zegt dat hij precies weet hoe God zijn essentie destijds aan de uitverkorenen heeft overgebracht? Het kan toch zijn dat de uitverkorenen die dit in hun eigen menselijke taal moesten verwoorden dingen zo hebben verwoord zoals het in hun tijd nog gebruikelijk was? Soms ook moeten hele woorden en zinnen niet letterlijk genomen worden, maar meer gezien worden als protest naar hoe de wereld er in hun tijd uitzag. De islam erkend dat Allah, Jahweh en God dezelfde zijn. In plaats van meteen al je vooroordelen bevestigd te willen zien, ga eens praten met een Talmoed geleerde. Ik weet niet waar jij jouw (inderdaad onaantrekkelijke!)interpretatie vandaan hebt, maar wees je er ook bewust zijn dat deze interpretaties ook uitgegeven worden om jou te manipuleren en aan te zetten tot haat. Ieder mens is nooit alleen goed of alleen slecht. Ik vind het schokkend om te zien dat zoveel mensen nu bezig zijn met "demoniseren", zoals we dat nu in Nederland noemen. Mensen worden afgespiegeld of ze alleen maar een brok slechtheid zijn. Hoe weet jij dat? Hoe weet jij dat alle Joden op aarde per definitie slecht zijn? Alleen omdat je nu toevallig 1 interpretatie van de Talmoed hebt gelezen? Heb de moed om ook andere interpretaties van de Talmoed te lezen. En geloof me, die vindt je niet in de extremistische anti-Joodse hoek..
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 07:12
Allah zegt in de koran:

koran 5:32 Deswegen schreven Wij de kinderen Isra�ls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna -velen hunner op aarde tot overtreders.

Zo'n vers vinden we ook terug in hun boek:

Yerushalmi Sanhedrin 4:10A: "Wie ��n enkele ziel doodt, heeft de hele wereld gedoodt, en wiie ��n enkele ziel redt, heeft de hele wereld gered"

Wie heeft gezegd dat alle Joden slecht zijn?
Altijd maar dan ook altijd zijn er goeden en slechten maar bij hen zijn de meesten slecht. Wat zegt Allah over de Joden en de Christenen?

koran 3:113 Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van God in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt.

Dat zij de Christenen en anderen als dieren zien is een onbetwistbare feit.

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 07:23

In eerste instantie geplaatst door Herne

En voor een ieder die zich gekwetst voelt door het filmpje van  van van Gohh.
Ik vindt het intens zielig van jullie dat je wel oog had voor de koran teksten op het lichamm , maar NIET voor de zweepslagen!!!!!!!
Weet je welke boodschap jullie aan het NEderlandse volk hebben gegeven en nog steeds uitspreken?
Dat zweepslagen op een vrouwe lichaam minder erg zijn dan het vertonen van een naakt lichaam. vooral als daar de teksten op staan van de koran die die zweepslagen min of meer binnen sommige opvatingen legimeteren.
DAT is wat ik noem schandalig.
Er is blijkbaar geen moslim die begrijpt dat die zweepslagen symbool voor al die vrouwen uit onder andere de blijf van mijn lijf huizen voor de Nederlander ZEER beledigend zijn.

In dit filmpje van NOVA kan je even kijken wat de mishandelde vrouwen er zelf van vinden...

Op verzoek van NOVA heeft Hirsi Ali deze omstreden film in een blijf-van-mijn-lijfhuis laten zien aan vier moslimvrouwen die het slachtoffer werden van geweld.

duur � 10 min

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
novio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 16
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 08:54
In eerste instantie geplaatst door abdoe_allah

Sociale voorzieningen,�maatschappelijk
voorzieningen, economische standen zijn oa een weergave van mijn
aangenaam gevoel.�Een andere reden is dat ik kan genieten van
goed onderwijs.�(vergeet niet dat�dit al ondenkbaar is in sommige
landen). Ik hou me zodanig aan de Nederlandse wetgeving, dat�ik
niet de Islamitische wetten overtreed.


De grondwet geldt voor iedereen in dit land.
Komen met de gedachte dat je je aan de regels houdt behalve "die
en die" is even onzinnig als stellen dat b.v. de maatschappelijke
voorzieningen dienen voor iedereen behalve voor "die en die".

En over je opvatting over het gebuik van geweld:
Zolang er mensen zijn die geweld plegen of goedkeuren zal deze
wereld nooit 100% zonder geweld zijn. Als je daar je keuze van laat
afhangen neem je eigenlijk geen keuze voor jezelf.
Persoonlijk vind ik dat het je zou sieren als je in alle nederigheid zou
inzien dat jij een van de velen op de wereld bent, en iedereen die
afziet van geweld in principe de wereld een beetje (hoe minuscuul
ook) beter maakt.
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 09:32

Hoi Abdoe_alah,

 

Ik vond het fijn om te horen dat je, naast al je negatieve opmerkingen over de Nederlandse samenleving, ook een aantal positieve punten hebt genoemd over de Nederlandse maatschappij.

 

Je schrijft verder dat ik werkelijk geen verstand heb van de Islam, ik geef je gelijk. Ik weet een beetje de �grote lijnen� net als dat ik enkel de �grote lijnen� van een aantal van de vele overige godsdiensten / levensbeschouwingen in Nl. weet . Ik zal dan ook nooit met een moslim een discussie aangaan betreffende de Islam zelf. Dit is ook helemaal niet mijn bedoeling.

 

Als onvolmaaktheid van de Nederlands democratie noem je als voorbeeld de �vrijheid van meningsuiting�, die naar jouw mening leidt tot discriminatie. Ik zal je proberen uit te leggen waarom ik en vele medestanders met mij �vrijheid van meningsuiting� zo heel belangrijk vind:

 

Het staat voor mij vast dat een van de eigenschappen van �de mens� is dat hij/zij hetgeen hem onbekend is �raar� vindt. We zijn nou eenmaal allemaal gewoontedieren, we vinden datgene dat we gewend zijn het fijnste.

 

Vooroordelen als �Surinamers zijn lui�, �Nederlanders zijn gierig�, �Homo�s zijn vies�, �Joden zijn hebzuchtig� toont in mijn beleving aan dat degenen die dit roepen simpelweg weinig weten over die bepaalde groep of juist iets bespreekbaar willen maken. Een gevaar is dan ook dat een vooroordeel (=niet onderbouwde mening) eenvoudig kan lijden tot discriminatie (het uitsluiten/achterstellen van een bepaalde groep in de samenleving). Voor mij staat dan ook als een paal boven water dat een streven moet zijn dat ieder vooroordeel, dmv bijv. discussie, uit de wereld geholpen moet worden om discriminatie tegen te gaan. Om te weten welke vooroordelen er zijn kunnen er dus absoluut geen grenzen worden gesteld aan de �vrijheid van meningsuiting� om het bespreekbaar te maken moet het juist naar buiten worden gebracht. Beledigen is overigens een heel ander punt, maar voor het met opzet iemand beledigen met als doel een bepaalde groep uit te sluiten of achter te stellen, zal je volgens het Nederlands strafrecht gestraft worden.

 

Ik lees verder tussen de regels dat jij groot voorstander bent voor het Khalifaat. Mocht je van mening zijn dit voor ogen te hebben voor de Nederlandse samenleving adviseer ik je een politieke partij op te richten. Ik geef je wel vast aan dat je op moeilijkheden zal stuiten. Iedereen heeft hier nl. gelijke rechten, jij, ik, iedereen. Als je de gelijke rechten in Nederland ter discussie wilt stellen, prima, veel succes. Overigens waarom heeft de geschiedenis aangetoond dat het Khalifaat dat jij voor ogen schijnt te hebben niet werkt?

 

Groetjes,

Brigitte

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 09:32
In eerste instantie geplaatst door Amier

Waarom hebben mensen niet genoeg aan het woord van God?

Amier.

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 15:20
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam Abdoe Allah,

touche = die zit!

 
Ohw, ik begreep je ff verkeerd.
 
wassalaam,
Abdoe_allah
 
 
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 15:44
In eerste instantie geplaatst door elice

Abdoe
Jij probeert nu onze hele democratie af te doen als gefaald, omdat mensen door die vrijheid van meningsuiting volgens jou gedoemd zijn tot discriminatie. Denk je dat discriminatie zal ophouden als je een totalitair regime instelt, waarin de vrije wil van elke mens (ik maak express de scheiding tussen vrije wil en vrije mening) wordt ontnomen en mensen met geweld gedwongen worden naar de pijpen te dansen van een selecte groep machtswellustelingen/terroristen? Want zo zijn de voorbeelden uit de geschiedenis. En zoals ik al eerder heb aangegeven hebben deze regimes nooit lang succes gehad, juist omdat ze altijd aan grote groepen mensen tekort doen. De oplossing om toch aan ieders individuele mening en geloof te voldoen lijkt na al die eeuwen menselijke strijd en worstelen toch een democratisch bestel te zijn.
Ik ben het wel met je eens dat er scherpere regels zouden moeten komen binnen onze democratie hoe we discussie kunnen blijven voeren zonder dat dingen uit de hand lopen (zwak uitgedrukt..) Daar is de regering nu gelukkig al mee bezig. Ook heb ik al eerder gezegd: als je in de nederlandse politiek/samenleving op dit moment geen weerklank vindt van je eigen waarden en normen kun je daarin actie ondernemen. En onder actie versta ik niet een Jihad voeren, tenminste als jij onder Jihad voeren verstaat iedere andersgelovige "de mond snoeren" ( zowel in letterlijke (gruwel..) als in figuurlijke zin). Bovendien zou ik wel eens graag willen met wat voor zaken in Nederland moslims het niet eens zijn. Misschien heb je wel meer overeenkomsten dan je denkt met andere nederlanders.
 
Hoi elice,
 
Ik probeer niet het gehele democratische als gefaald te formuleren. Ik was het grotendeels eens met het stukje geschiendenis dat Brigitte aangaf. Wat ik probeer te zeggen is dat het democratische systeem in meerdere opzichten onvolmaaktheid impliceert.  Gedoemd is niet de juiste benaming, er is altijd plaats voor verbeteringen of anders wel alternatieven. Ik moet wel toegeven dat het democratische systeem in veel punten overeenkomt met het islamitische systeem van regeren.
Je hele veronderstelling van een totalitair regime is zowel in strijd met het Domecratische als het Islamitische rechtsysteem. Een veronderstelling die met kennis over de Islam vermeden kon worden.
Ik zal wat informatie opzoeken over de rechten en plichten van ieder mens die binnen de grezen van een Islamitische staat leeft.
Groeten,
abdoe_allah
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 16:40
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Hoi Abdoe_alah,

 

Ik vond het fijn om te horen dat je, naast al je negatieve opmerkingen over de Nederlandse samenleving, ook een aantal positieve punten hebt genoemd over de Nederlandse maatschappij.

 

Je schrijft verder dat ik werkelijk geen verstand heb van de Islam, ik geef je gelijk. Ik weet een beetje de �grote lijnen� net als dat ik enkel de �grote lijnen� van een aantal van de vele overige godsdiensten / levensbeschouwingen in Nl. weet . Ik zal dan ook nooit met een moslim een discussie aangaan betreffende de Islam zelf. Dit is ook helemaal niet mijn bedoeling.

 

Als onvolmaaktheid van de Nederlands democratie noem je als voorbeeld de �vrijheid van meningsuiting�, die naar jouw mening leidt tot discriminatie. Ik zal je proberen uit te leggen waarom ik en vele medestanders met mij �vrijheid van meningsuiting� zo heel belangrijk vind:

 

Het staat voor mij vast dat een van de eigenschappen van �de mens� is dat hij/zij hetgeen hem onbekend is �raar� vindt. We zijn nou eenmaal allemaal gewoontedieren, we vinden datgene dat we gewend zijn het fijnste.

 

Vooroordelen als �Surinamers zijn lui�, �Nederlanders zijn gierig�, �Homo�s zijn vies�, �Joden zijn hebzuchtig� toont in mijn beleving aan dat degenen die dit roepen simpelweg weinig weten over die bepaalde groep of juist iets bespreekbaar willen maken. Een gevaar is dan ook dat een vooroordeel (=niet onderbouwde mening) eenvoudig kan lijden tot discriminatie (het uitsluiten/achterstellen van een bepaalde groep in de samenleving). Voor mij staat dan ook als een paal boven water dat een streven moet zijn dat ieder vooroordeel, dmv bijv. discussie, uit de wereld geholpen moet worden om discriminatie tegen te gaan. Om te weten welke vooroordelen er zijn kunnen er dus absoluut geen grenzen worden gesteld aan de �vrijheid van meningsuiting� om het bespreekbaar te maken moet het juist naar buiten worden gebracht. Beledigen is overigens een heel ander punt, maar voor het met opzet iemand beledigen met als doel een bepaalde groep uit te sluiten of achter te stellen, zal je volgens het Nederlands strafrecht gestraft worden.

 

Ik lees verder tussen de regels dat jij groot voorstander bent voor het Khalifaat. Mocht je van mening zijn dit voor ogen te hebben voor de Nederlandse samenleving adviseer ik je een politieke partij op te richten. Ik geef je wel vast aan dat je op moeilijkheden zal stuiten. Iedereen heeft hier nl. gelijke rechten, jij, ik, iedereen. Als je de gelijke rechten in Nederland ter discussie wilt stellen, prima, veel succes. Overigens waarom heeft de geschiedenis aangetoond dat het Khalifaat dat jij voor ogen schijnt te hebben niet werkt?

 

Groetjes,

Brigitte

 
Hallo Brigitte,
 
Ik heb ff de zinnen aangegeven waar ik op wilde reageren.
 
Dat mensen sommige dingen afkeren heeft te maken met het beeld dat ze ervan hebben. Dat beeld word gecreeert door het milieu waarin ze zich begeven. Nou speelt de media hier en grote rol bij, zij zijn hier de grote boosdoeners. Zij bepalen grotendeels het beeld dat de samenleving ontvangt. (dit leid tot verkeerde interpretaties en vooroordelen) Maar, omdat het beeld dat gecreeert wordt op een grootschalige wijze aan het licht komt, ervaart grotendeels van de samenleving het alszijnde de werkelijkheid. Dit zie je terug bij allerlei kwesties oa bij de joden, homo's, surinamers maar ook bij internationale conflicten zoals in Irak en palestina.(om maar even de meest populaire op te noemen)
 
In hoeverre is een mening nog een mening en tot welk punt vernadert het tot een beldiging. Jouw definitie is volgens de voorstanders van TvG geen belediging maar een bekritisering. (in Nederland ben je nou eenmaal vrij om kritiek te leveren) Dit heeft volgens mij meer te maken met de vatbaarheid van de 'beledigde'.
Vele mensen kunnen hierdoor gebruik maken van de onvolmaaktheid in sommige strafrechtsysteem.
 
Het khalifaat dat ik aanduid is een van de meest succesvolle staten in de geschiedenis van de mensheid. Een andere benaming is ook wel Ottomaans rijk. Dit rijk hield het maarliefst '1100' jaar vol.(van ongveer 800 t/m 1924) Onder het volk heerste volkomen harmonie en gerechtigheid voor iedereen. (jood, christen of islamiet) Het is helaas ten val gegaan door oa het nationalisme, westerse kolonialisatie drong zich in bepaalde gebieden binnen. Dit was mogelijk doordat het Khalifaat was verdeeld in gebieden met elk hun grenzen, een Islamitische staat hoorde eigenlijk geen grenzen te hebben. Verder was er in de 18/19e eeuw een piek van epidemien, hongersnood en Economische terugval, deze factoren hebben ook een grote rol gespeeld.
Als je gedetaileerdere informatie wilt over oa dit onderwerp raad ik je het boek
"Een geschiedenis van de arabische volken" aan. 
 
Groeten,
Abdoe_allah
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 20:16

Beste broeders, zusters en anderen,

 

We hebben het hier over mentale mishandeling tegen moslims die al jaren plaatsvindt. Niet alleen door �mental Theo� maar door heel de westerse media. Constant al die leugens over schenden van vrouwenrechten door moslimmannen, gebrek aan respect voor de vrouw in de Islam en meer van dat soort nonsens. Nadat hij 6 keer eerder aangifte had gedaan wegens belediging en discriminatie, was dit het uiteindelijke antwoord van Muhammed B. op de geestelijke terreur van VanGogh.

 

Wanneer vrouwen in de hele wereld mentaal worden mishandeld door mannen, neemt men hen meestal direct in bescherming. En dat is zeer terecht!

Waarom doet men dat nu ook niet voor een moslim, in het bijzonder Muhammad B.

 

Is geestelijke terreur soms minder erg?

 

Weet men wel hoe ze tegenwoordig gevangenen martelen in de gevangenissen? Met druppeltjes water 1 voor 1 op iemand hoofd laten vallen. Door licht constant te laten schijnen. Of door harde muziek continu af te spelen. Mensen raken zo kapot van deze geestelijke martelingen, dat ze na een tijdje zichzelf willen doden.

Het blijkt dat een mens op die manier eerder �breekt�, dan bij het bekende wegtrekken van nagels en oren afsnijden.

 

Regelmatig ga ik op reis, dus zie ik wat er zoal gebeurt in de wereld. Ik kan de mensen aanraden niet alles te geloven wat er op het NOS nieuws wordt verteld. Om een voorbeeld te geven: Een paar jaar geleden ging ik weg uit Nederland. Op het nieuws zeiden ze dat Sharon het plan had zich terug te trekken uit Gaza. Toen ik na een jaar terugkeerde in Nederland hoorde ik precies het zelfde nieuws nog een keer. Ik ben erna weer voor een jaar weggeweest. Daarna nog een keer voor een paar maanden. Telkens hoorde ik het zelfde bericht op de tv. Ik ben nu net 3 weken terug in Nederland en het eerste wat ik hoorde toen ik de tv aandeed was: Sharon heeft het plan om zijn troepen terug te trekken uit Gaza. (NOS)

 Je wordt ge***** waar je zelf bijstaat. Pas dus op, broeders, zusters en anderen.

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 23:34
In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab

 Weet men wel hoe ze tegenwoordig gevangenen martelen in de gevangenissen? Met druppeltjes water 1 voor 1 op iemand hoofd laten vallen. Door licht constant te laten schijnen. Of door harde muziek continu af te spelen. Mensen raken zo kapot van deze geestelijke martelingen, dat ze na een tijdje zichzelf willen doden.

Het blijkt dat een mens op die manier eerder �breekt�, dan bij het bekende wegtrekken van nagels en oren afsnijden.


Dit gebeurt al jaaaren, zelfs of juist in de Middeleeuwen al. In de Gevangenispoort in Den Haag kunnen ze je dat uitgebreid vertellen. Letterlijk gekmakende martelingen.....

Salaam happylady
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 03:33
In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab

Waarom doet men dat nu ook niet voor een moslim, in het bijzonder Muhammad B.

 

Assalamu alaikum,

in mijn geval: omdat Mohammed B. de grenzen van het aanvaardbare en het islamitische ver overschreden heeft. Zelfs al voelde hij zich beledigt. Hij werd niet meer of minder beledigt dan wij allemaal, en op beledigingen reageren wij met waardigheid, trots en geduld. Dat is islamitisch. Op het moment dat wij onze islamitische normen en waarden verliezen en de grenzen overschrijden die God in zijn koran heeft aangegeven, dan heeft de shaitaan ons waar hij hebben wil.

Ik hoop dat Allah swt hem vergeeft, maar ik vind dat Mohammed B. voor een groot deel verantwoordelijk is voor de enorm verslechterde omstandigheden voor moslims in nederland vandaag. Hij had zich moeten beheersen.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 04:06
Voordat we allemaal Muhammad A t/m Z gaan be- en veroordelen vanuit onze luie stoel, is het logischer en verstandiger om het eerst te hebben over wat er in Nederland allemaal vooraf ging. Daarna kunnen we het misschien gaan hebben over of je nou wel of niet en over hoe een mens moet reageren op geestelijke terreur.
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 04:28

Hoi Abdoe_allah

 

Jij stelt dat de media de grootste boosdoener is van het cre�ren van vooroordelen, ik ben het hier absoluut niet mee eens. Mijn ervaring is dat NL een van de weinige landen is die tracht de zaken van diverse kanten te belichten. Ik ben tot dit standpunt gekomen omdat ik veel heb gereisd en niet zondermeer zomaar iets aanneem. Met de mogelijkheden van tegenwoordig (bv internet) kun je allerlei soorten nieuws ontvangen en verschillende standpunten aanhoren. Een vooroordeel wordt gecre�erd door het klakkeloos aannemen van ononderbouwde feiten van vaak machthebbende personen als ouders, schooljuffen, maar ook priesters, imans en pastoren. Als een ouder bv herhaaldelijk tegen een kind zegt dat iets niet deugt dan neem je dat als waar aan, zonder dat je zelf hebt ervaren dat het werkelijk ook zo is. Onwetendheid vormt een vooroordeel.

 

Wat betreft de vatbaarheid van de �beledigde� ben ik het geheel met je eens, dit punt heb ik onderbouwd in het topic gemunt op de moslims... Aanslagen. Vandaar dat het dus onmogelijk is als je stelt nooit iemand te beledigen.Het gaat erom of je met opzet iemand wilt beledigen om het alleen maar pijn doen of dat je er juist iets heel anders mee wil bereiken (bijv. een discussie starten) overigens de manier hoe Theo van Gogh dit doet is niet mijn manier.

 

Wat betreft het Khalifaat, dit zal best in zekere zin goed gewerkt hebben in moslimlanden. Echter een groot minpunt vind ik dat er in een Khalifaat onderscheidt wordt gemaakt in 1e en 2e rangsburgers. Ik vind het overigens zeer onredelijk als jij jouw ideaal van een Khalifaat met zelfs gebruik van geweld in een van het meest vrijdenkende, liberale land van de wereld wilt bewerkstelligen. In de huidige Moslimlanden werkt het nog geen eens!  Machtlust (eigenschap van het �dier� mens) is hiervan de oorzaak. Trouwens, ik zou ook wel het liefst als Cleopatra willen leven. Maar of ik hier nou geweld voor over heb, nah. Kijk om je heen Abdoe en concludeer dat Nl. echt zo slecht nog niet is. Je hebt hier veel vrijheden waar je echt niet extra voor hoeft te betalen. Je krijgt er juist geld voor (subsidies)! Enfin, wil je toch een Khalifaat van NL maken, richt een Politieke Partij op, dan kunnen alle NL�ers hier in vrijheid voor kiezen.

 

Groetjes,

Brigitte

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 11:56

In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab

Voordat we allemaal Muhammad A t/m Z gaan be- en veroordelen vanuit onze luie stoel, is het logischer en verstandiger om het eerst te hebben over wat er in Nederland allemaal vooraf ging. Daarna kunnen we het misschien gaan hebben over of je nou wel of niet en over hoe een mens moet reageren op geestelijke terreur.

Assalamu alaikum,

ik beoordeel niet vanuit mijn luie stoel; ik sta met twee benen in de maatschappij.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 12:01

Maar nog wel met je ogen open heh.  Of ben jij ook al in slaap  gekukkeld.

Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 16:08
Mohammed Bin Ab
Ik denk dat jij op je reizen een geblindeerde zonnebril op hebt gehad,
want:
Tsja, het is heel gek dat er berichtgeving is over mannen die zich islamiet
noemen en zeggen dat ze van de Koran vrouwen mogen onderdrukken.
Waar zouden we dat nu vandaan halen? Ik hoor nog regelmatig
voorbeelden van moslima's die wel iemand kennen die mishandeld is of
wordt. En dan hebben we het over Nederland waar gelukkig het
merendeel van de moslimbevolking een rechtschapen vorm van de Islam
praktiseert. Moet je nagaan wat er niet allemaal gebeurd in landen zoals
Somalie (waar onze getekende Ayaan vandaan komt), waar zeer
geweldadige dingen gebeuren ook met de hand op de Koran. Ja ja, het is
hun (foute) interpretatie maar het gebeurt toch allemaal maar. Daar zou
jij je eens druk over moeten maken!
Dan jouw observaties over martelingen: daarmee mag ik toch wel
concluderen dat jij zeer lovend over Nederland zal zijn! Want vergeleken
met de mensonterende martelingen die jij beschrijft is het in de
Nederlandse gevangenis een paradijs. Je hebt hier zelfs veelplegers die
blij zijn dat ze weer in een cel mogen, hebben ze tenminste weer wat
structuur in hun leven.
Dan je medeleven met Mohammed B. Ja hoor, de daad die hij heeft
gepleegd is echt te vergelijken met wat van Gogh hem heeft aangedaan.
Erger nog.. Wat ben jij wereldvreemd, dat je dat soort dingen kunt
zeggen. Dat Mohammed B. zoveel keer aangifte heeft gedaan en ongelijk
heeft gekregen bewijst alleen maar dat hij zich woordelijk niet kon
verdedigen tegen van Gogh. Daarin had hij zichzelf moeten bekwamen en
niet in hoe je een ongewapende man kan afslachten. De woorden van van
Gogh waren en zijn met kennis van de Islam op een waardige en
menselijke manier te weerleggen. Gelukkig zijn de meesten op dit forum
het daar inmiddels wel mee eens.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 16:19

In eerste instantie geplaatst door elice

Mohammed Bin Ab
Ik denk dat jij op je reizen een geblindeerde zonnebril op hebt gehad,
want:
Tsja, het is heel gek dat er berichtgeving is over mannen die zich islamiet
noemen en zeggen dat ze van de Koran vrouwen mogen onderdrukken.
Waar zouden we dat nu vandaan halen? Ik hoor nog regelmatig
voorbeelden van moslima's die wel iemand kennen die mishandeld is of
wordt. En dan hebben we het over Nederland waar gelukkig het
merendeel van de moslimbevolking een rechtschapen vorm van de Islam
praktiseert.

alleen hierop wil ik reageren, weet dat onze geliefde profeet Mohamed nooit zijn vrouwen heeft geslagen, zelfs het "nee-woord" heeft hij nooit gebruikt, als je weet wat ik bedoel, dus weet dat er mensen zijn die de voorbeeld van onze profeet niet volgen, en Allah zal ieder berechten op de dag des oordeels, maak je niet druk....

groetjes,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.