Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

gemunt op de moslims... Aanslagen

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: gemunt op de moslims... Aanslagen
    Geplaatst op: 22 november 2004 om 09:34

In eerste instantie geplaatst door Akbash

Is het nou zo moelijk??
Gezien in het licht van de huidige normen en waarden is iemand die sexuele gemeenschap heeft met een minderjarige een pedofiel.
 Ik kan mij voorstellen dat voor diegene die Mohammed bewonderen dit moeilijk te verkroppen is, maar je zult dit moeten accepteren daar die informatie uit de eigen bronnen komt.
Waarschijnlijk werdt het uithuwelijken van minderjarige kindvrouwtjes aan oudere mannen, niet gezien als een afwijking in die tijd, vandaag echter wel.

huidige normen en waarden boeien mij niet in dit onderwerp, we hebben het hier over iets dat plaatsvond in de vroegere eeuwen, daarom vind ik dat Herne het mooi heeft verwoord.

In eerste instantie geplaatst door Akbash

Wat heeft het huwelijk van Mohammed met Safiya er nou mee te maken??

nou, als je mijn tekst goed had gelezen, dan wist je het wel, ik zei namelijk dat zij (Safiya) eerder op een jonge leeftijd was getrouwd met een jood voordat Mohamed haar trouwde, dus het was iets normaal bij alle volkeren, niet alleen bij de arabieren, maar ook bij de joden.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 09:45

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Wetenschappelijk klopt dit niet.  Nl, de voedingstoestand op het arabisch schiereiland was nu niet wat je noemt fantastisch, 1400 jaar geleden.  Dit houdt in dat een meisje net later tot ontwikkeling komt.  Het omgekeerde zie je nu in het Westen gebeuren, wegens oa een goede voedingstoestand zijn kinderen eerder rijp, en hebben ze vroeger seks (hoewel wegens voorbehoedsmiddelen geen kinderen). Gr Kim

ja,  1 2 3 en het is makkelijk gezegd, en het nog weteschappelijk noemen ook, ik geloof er niks van, we weten heel goed dat de mensen van vroeger veel sterker zijn dan de zwakelingen van nu, heeft allemaal met de omstandigheden te maken die toen heersen, de vroegere mensen moesten hard werken om te overleven, nu druk je alleen op een knop, en de machine/computer doet alles voor jou.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 10:56

Ja, Akbash, jammer dat je hond weg is! Dat was een lieve!

Wat pedo's betreft: die zijn van alle tijden (neem ik aan) en kunnen er natuurlijk niks aan doen dat ze op kinderen vallen, maar dat dwingt ze mijns inziens wel er verantwoordelijk mee om te gaan. Dat betekent naar mijn idee sexuele onthouding, opdat ze mensen niet met een psychische last opzadelen.Tant pis pour eux. In bepaalde tijden in de geschiedenis kon men misschien geaccepteerd een jong meisje trouwen, wat misschien niet eens wat zij over pedofiele gevoelens bij de betreffende mannen. Minder erg voor de - in dit geval - bruid, maar toch goed dat het ooit afgeschaft is. Ik vind het goed dat kinderen van trouwen weerhouden worden tot op een leeftijd dat er van ze verwacht kan worden dat ze beter zelfstandig daarvoor kunnen kiezen (En die leeftijd was in eerdere tijden misschien ook wel lager). 

Maar goed.. dit is misschien een verdere afdwaling van een discussie die al half off-topic was...

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 11:10

Sorry, even ter verduidelijking: in mijn vorig berichtje zou je dus impliciet kunnen lezen:

* Dat Mohammed een jong meisje trouwde wil niet per se zeggen dat hij pedofiel was

* Misschien dat pedo's in bepaalde tijden profiteerden van de mogelijkheid een jonge bruid te trouwen

* Misschien beter dat dat nu niet meer kan

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 11:14

beste Martinuzz,

wat je nou zegt, ik weet niet precies wat je allemaal ermee bedoelt, maar het ging mij om een punt dat toen de vrouwen in het algemeen wel minderjarig zijn en tegelijkertijd geestelijk en lichamelijk volwassen zijn en bereid waren om te trouwen en zelfs kinderen te baren.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 11:37

Beste Abou Jabir,

Sorry voor de verwarring. Ik reageerde niet specifiek op jouw post. Ik wou meer in het algemeen mijn mening geven in reactie op deze thread.
Overigens ben ik het niet helemaal eens met wat jij zegt. Ik ben het met je eens voor zoverre kinderen misschien vroeger op huwelijk werden voorbereid en minder lang naar school gingen en daardoor misschien eerder waren voorbereid op een huwelijk. Misschien was het ook toen voor de kinderen beter om wat langer te wachten, maar denkelijk waren ze er beter op voorbereid dan de kinderen in het nl van nu. Dat lichamelijk jonger volwassen zijn lijkt me onwaarschijnlijk - zie ook wat Kimmie erover zegt. Ik denk dat 9 jaar toen ook erg jong geweest moet zijn, maar kennelijk was het acceptabel (misschien meer omdat het de profeet was en mensen op zijn verantwoordelijkheid konden vertrouwen). Maar kijk naar samenlevingen waar vergelijkbare huwelijksgewoonten nu gelden (ik denk aan wat ik gelezen heb over bepaalde plekken in West-Afrika, net bezuiden de Sahara): ook daar heb je excessen.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 12:57
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Wetenschappelijk klopt dit niet.  Nl, de voedingstoestand op het arabisch schiereiland was nu niet wat je noemt fantastisch, 1400 jaar geleden.  Dit houdt in dat een meisje net later tot ontwikkeling komt.  Het omgekeerde zie je nu in het Westen gebeuren, wegens oa een goede voedingstoestand zijn kinderen eerder rijp, en hebben ze vroeger seks (hoewel wegens voorbehoedsmiddelen geen kinderen). Gr Kim

ja,  1 2 3 en het is makkelijk gezegd, en het nog weteschappelijk noemen ook, ik geloof er niks van, we weten heel goed dat de mensen van vroeger veel sterker zijn dan de zwakelingen van nu, heeft allemaal met de omstandigheden te maken die toen heersen, de vroegere mensen moesten hard werken om te overleven, nu druk je alleen op een knop, en de machine/computer doet alles voor jou.

Ik wil best geloven dat ze geestelijk een paar jaar ouder waren dan een 9jarige hier, maar lichamelijk kan het gewoon niet.  En dat is zelfs extreem logisch en wetenschappelijk.  Om het even 'uit te beelden': een meisje krijgt haar maandstonden als ze een bepaald gewicht bereikt.  Vraag eens rond en vergelijk de 'rondere' meiden met de magere meiden, dan merk je al snel dat de 'rondere' hun maandstonden vroeger kregen en dus vroeger geslachtsrijp waren.  Of zo heb je ook de anorexia-patienten, die als ze onder een bepaald gewicht gaan, niet meer ovuleren.  Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 13:09
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Beste Abou Jabir,

Sorry voor de verwarring. Ik reageerde niet specifiek op jouw post. Ik wou meer in het algemeen mijn mening geven in reactie op deze thread.

geen probleem, Martinuz, kan gebeuren....


In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Dat lichamelijk jonger volwassen zijn lijkt me onwaarschijnlijk - zie ook wat Kimmie erover zegt. Ik denk dat 9 jaar toen ook erg jong geweest moet zijn, maar kennelijk was het acceptabel (misschien meer omdat het de profeet was en mensen op zijn verantwoordelijkheid konden vertrouwen). Maar kijk naar samenlevingen waar vergelijkbare huwelijksgewoonten nu gelden (ik denk aan wat ik gelezen heb over bepaalde plekken in West-Afrika, net bezuiden de Sahara): ook daar heb je excessen.

kijk, ik schrijft bewust "minderjarig", omdat 9 jaar niet zeker is, er zijn ook overleveringen waar 12 jaar wordt vermeld. de profeet is niet de eerste die een minderjarig trouwde, het was een bekende verschijnsel, zowel onder de joden als de arabieren toen de tijd, aangezien Aicha haar hand werd gevraagd voordat de profeet haar trouwde, dit heb ik allemaal ook gezegd, het leek alleen alsof ik tegen de muur praat....

hoe verklaar jij dan de vrouwen in Indie die na hun 30ste geen kinderen meer kunnen krijgen(had ik ergens gelezen), terwijl we gewend zijn dat een vrouw tot haar 40ste kinderen kan krijgen ?

groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 13:14

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik wil best geloven dat ze geestelijk een paar jaar ouder waren dan een 9jarige hier, maar lichamelijk kan het gewoon niet.  En dat is zelfs extreem logisch en wetenschappelijk.  Om het even 'uit te beelden': een meisje krijgt haar maandstonden als ze een bepaald gewicht bereikt.  Vraag eens rond en vergelijk de 'rondere' meiden met de magere meiden, dan merk je al snel dat de 'rondere' hun maandstonden vroeger kregen en dus vroeger geslachtsrijp waren.  Of zo heb je ook de anorexia-patienten, die als ze onder een bepaald gewicht gaan, niet meer ovuleren.  Gr Kim

ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind dat je die wetenschap alleen op de vrouwen van nu kan toepassen, ik las laatst dat de mensen van nu knapper/mooier zijn dan de vroegere mensen, hoe verklaar jij dit ? 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 05:50

huidige normen en waarden boeien mij niet in dit onderwerp, we hebben het hier over iets dat plaatsvond in de vroegere eeuwen, daarom vind ik dat Herne het mooi heeft verwoord.

Naar huidige normen en waarden, is het gedrag van Mohammed om een 6 jarig meisje te huwelijken Verwerpelijk!
En dat die huidige normen en waarden (in dit geval) jou niet interesseren, zegt iets over je zelf, Namelijk dat je ze alleen selectief toepast als het je uit komt.

nou, als je mijn tekst goed had gelezen, dan wist je het wel, ik zei namelijk dat zij (Safiya) eerder op een jonge leeftijd was getrouwd met een jood voordat Mohamed haar trouwde, dus het was iets normaal bij alle volkeren, niet alleen bij de arabieren, maar ook bij de joden.

Safiya was 17 jaar(volgens Al-Tabari) toen zij als oorlogsbuit inbeslag werdt genomen door Mohammed, uit geen enkele bron kan ik vernemen op welke leeftijd zij in het huwelijk is getreden met Kin�na, haar Joodse man.
Ik neem aan dat je betrouwbare bronnen hebt die dit kunnen staven?

Ook al zouden oudere Joodse mannen in die tijd gehuwd zijn geweest met kind-vrouwtjes, dan is dit geen geldig argument om volgens onze huidige normen en waarden, het gedrag van Mohammed goed te praten.
Immers die Joodse mannen die het zelfde deden als de profeet, worden volgens de huidige normen en waarden van hetzelfde beschuldigt als de profeet Mohammed.

En Abou luister nou eens goed, ik zeg niet dat Mohammed een pedofiel zou zijn geweest, alleen volgens de huidige standaard/maatstaven zou Mohammed van pedofilie beschuldigt worden.
Of zou jij het normaal vinden als je 56 jarige buurman zou trouwen met je (b.v) 9 jarige dochter?
En zoals ik al eerder beweerde was het voor die tijd waarschijnlijk een gebeurtenis die niet zo zou schokeren als dat het vandaag de dag zou doen.


Ik ben trouwens benieuw naar de bronnen (sahih?) die zouden beweren dat Aisja 12 jaar zou zijn geweest toen het huwelijk met Mohammed werdt geconsumeerd??
Kun je me die geven?

ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vind dat je die wetenschap alleen op de vrouwen van nu kan toepassen, ik las laatst dat de mensen van nu knapper/mooier zijn dan de vroegere mensen, hoe verklaar jij dit ?

Je kunt meten waneer iemand zijn eerste menstruatie heeft (leeftijd), iemands "schoonheid" kun je niet meten, die is relatief en afhankelijk van de ,tijdens de beoordeling, geldende normen betreffende schoonheid, en persoonlijke voorkeur van de beoordeler.

vr.gr Akbash
 

 

 

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 05:58

Ja, Akbash, jammer dat je hond weg is! Dat was een lieve!

Ik heb zo'n vermoeden dat de Akbash aviator door de islamitische censuur verwijderd is.
Afbeeldingen van levende wezens mogen immers niet, laat staan van een (turkse) door Allah geschapen, onreine hond!

Hoe vreemd zijn sommige mensen toch.............

vr.gr Akbash

Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 08:06
Ik heb ook vernomen dat Aicha 6 jr was en laten we de zaak nu weer eens
even van 2 kanten belichten: vanuit historische informatie weet ik dat in
veel oude culturen- niet alleen in de moslimwereld- men de toekomst
van een dochter al snel zeker wilde stellen door haar zo vroeg mogelijk
uit huwelijken. Dat was dus op zich een "goede zaak" in die tijd. Wil dat
nou zeggen dat er altijd netjes van die jonge meisjes werd afgebleven tot
ze wel geslachtsrijp waren ? Nee. Hoewel er vroeger al helemaal geen
vrijheid van pers was, zijn er toch overleveringen die melden dat meisjes
tegen hun zin in sex moesten hebben. Sterker nog: als ze al wel
geslachtsrijp waren zullen ze ook nog wel eens tegen hun zin sex hebben
gehad. Wil dit nu zeggen dat specifiek Mohammed een pedofiel was? Je
mag verwachten dat hij met de "bagage" die hij had zou moeten weten
niets tegen iemands zin in te doen. Laat staan tegen zijn vrouwen. Wij
waren er met zijn allen niet bij toen en we zullen de hele waarheid dus
nooit weten. De verantwoordelijkheid die we hebben is om onze heilige
boeken zo te interpreteren dat we niemand op wat voor manier dan ook
onrecht aandoen.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 13:16

Nu we het toch over je avatar hebben, Akbash: kan je mij het mysterie ontrafelen hoe ik een eigen avatar kan uploaden? (de vraag is al eens eerder op een andere thread gesteld, herinner ik me, maar toen wist niemand het antwoord)

En heb je al geprobeerd hem opnieuw te uploaden? ..misschien zijn de vereisten die gesteld worden aan een avatar (format afmeting, e.d.) enigszins veranderd.. ?

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.