Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

ongelovig = Hel?

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: ongelovig = Hel?
    Geplaatst op: 03 december 2004 om 14:01
In eerste instantie geplaatst door tarah

Bismillahir Rahmanir Rahiem.

Salaam alaikoem,

Ik wil graag jullie mening over iets waar ik al een tijdje over na zit te denken. In de Koran staat beschreven dat mensen die ongelovig zijn naar de Hel gaan. Christenen en Joden zijn ook ongelovig, omdat zij in het verkeerde geloven, dus die gaan ook naar de Hel. ( laat Allah me vergeven als ik iets verkeerds zeg )

Nu zat ik te denken, de Joden en de Christenen hebben vroeger het ware geloof verdraaid, de Christenen gingen zeggen dat Jezus de zoon van God was, en de Joden gingen een kalf aanbidden. Maar ik denk dan, de Christenen en de Joden die nu leven hebben het geloof van hun ouders meegekregen. Ze hebben bijna geen kennis over de Islam, en de dingen die ze horen, zijn meestal negatief. Zal Allah ze dan nog naar de Hel sturen als ze voor Hem staan?

En ook mensen die helemaal niet geloven, maar toch veel goede daden doen, die gewoon onwetend zijn, en ook alleen maar negatieve dingen over de Islam horen, zullen hun naar de Hel gestuurd worden als ze voor Hem staan? Als dat zo is... is dat dan niet onrechtvaardig? En ik weet Allah is niet onrechtvaardig, dus dit is een punt voor mij wat voor mij nog niet helemaal duidelijk is hoe ik hier over na moet denken, dus graag jullie mening, en een poging tot duidelijkheid voor mij. Insha Allah.

Liefs Tarah

Wa Alaikoem salam

Imam Abu Hanifa heeft gezegd dat iemand die in een God gelooft nog verlossing kan krijgen. Imam Ghazalli verdeelt de christenen en joden als groepen. Als mensen die geboren zijn in fitrah (na de profeet vrede zij met hem). Als zij bijvoorbeeld nooit de boodschap op een correcte manier te horen hebben gekregen, dan ligt het anders.

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 09:51
alhamdoelillah, dankjewel voor je reactie. djazaki allahoe gairan.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 09:33

Assalamoe alykoem,

zoals in de Quran staat, ieder ongelovige zal de hel binnentreden, of hij nou goede daden heeft verricht of niet, want er is geen grotere zonde dan de schepper ontkennen, daarmee zijn hun goede daden niet van nut, zoals in de hadith staat worden zij voor hun goede daden in het wereldse leven beloond, in het hiernamaals zal Allah hen vergeten zoals zij Hem hebben vergeten tijdens het wereldse leven.

verder wij als moslims behoren te geloven dat Allah Rechtvaardig is, dus denk niet dat Allah iemand onrecht zal doen, zoals in de hadith Qudsi staat; Allah heeft onrecht voor Zichzelf verboden en heeft het ook voor zijn dienaren verboden. onrecht is iets ongoddelijks. de Rechtvaardige is 1 van de 99 namen van Allah.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 09:32
reacties please... deze vraag is echt belangrijk voor mij...
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 08:44

Bismillahir Rahmanir Rahiem.

Salaam alaikoem,

Ik wil graag jullie mening over iets waar ik al een tijdje over na zit te denken. In de Koran staat beschreven dat mensen die ongelovig zijn naar de Hel gaan. Christenen en Joden zijn ook ongelovig, omdat zij in het verkeerde geloven, dus die gaan ook naar de Hel. ( laat Allah me vergeven als ik iets verkeerds zeg )

Nu zat ik te denken, de Joden en de Christenen hebben vroeger het ware geloof verdraaid, de Christenen gingen zeggen dat Jezus de zoon van God was, en de Joden gingen een kalf aanbidden. Maar ik denk dan, de Christenen en de Joden die nu leven hebben het geloof van hun ouders meegekregen. Ze hebben bijna geen kennis over de Islam, en de dingen die ze horen, zijn meestal negatief. Zal Allah ze dan nog naar de Hel sturen als ze voor Hem staan?

En ook mensen die helemaal niet geloven, maar toch veel goede daden doen, die gewoon onwetend zijn, en ook alleen maar negatieve dingen over de Islam horen, zullen hun naar de Hel gestuurd worden als ze voor Hem staan? Als dat zo is... is dat dan niet onrechtvaardig? En ik weet Allah is niet onrechtvaardig, dus dit is een punt voor mij wat voor mij nog niet helemaal duidelijk is hoe ik hier over na moet denken, dus graag jullie mening, en een poging tot duidelijkheid voor mij. Insha Allah.

Liefs Tarah

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.076 seconden.