Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De moslimvrouwen die werken

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De moslimvrouwen die werken
    Geplaatst op: 08 december 2004 om 02:58

Assalaam oe alaikoem,

In dit bericht heb ik een vraagje; er wordt mij gezegd dat vrouwen in de Islam mogen werken maar niet met mannen... Toch ken ik vrouwen (islamitische en  wel met veel kennis) die werken in een plaats waar eveneens mannen werken, de plaats waar ze werken heeft te maken met Islam. Zoals bijvoordbeeld; een lezing voor de moslims. Mijn vraag: is het in de islam toegestaan om met een man te werken ivm de Islam zelf?

Wassalaam oe alaikoem.

Islamiya. 

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 07:26

Het is zelf ook verboden om de Qur'an te lezen met een broeder in een en de zlefde kamer,

Waar 2 geslachten samen zijn, de 3e persoon is altijd de shaytaan.... Zwak geschapen door onze Heer, wel denkend dat we ons zelf goed kennen, maar Allah kent zijn werk het beste, en de shaytaan ligt altijd op de loer.

Dus over dat werken, hmmmm ik durf zelf ook geen antwoord te geven, bang dat ik verkeerde info zal geven, ghair incha Allah

ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven, incha Allah

ma3a salama

Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 08:51

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahie,

Ik ben zelf hard op zoek naar een ander baantje, maar het is wel moeilijk..

Ik hoor dus ook graag of het nu wel mag of niet..

Wassalaam, Soumaya..

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 09:58

Assalaam oe alaikoem,

Goeiendag,

Ik bedank jullie voor jullie reacties maar heb eingelijk nog steeds geen antwoord. Ik zie bijvoorbeeld op tv--> (Iqraa= een islamitisch programma) dat er een man en een vrouw over de Islam spreken en dat ze over bepaalde onderwerpen met het publiek bespreken.

Een vrouw mag wel werken, maar toch niet met een mannelijk lid en dan nog op tv? Heel veel mensen kunnen niet antwoorden op deze vraag, maar ik hoop dat jullie er meer over weten. Shoekran, dank je.

Wassalaam oe alaikoem,

Islamiya.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 16:46

Assalamoe alykoem,

ja, het is zeker een moeilijke vraag, het gaat om de situatie waar je in zit en de omstandigheden, is er bijvoorbeeld een noodzaak in jou situatie ? dus het is beter om het hele situatie aan een geleerde imam voor te dragen, en daarna zal je misschieen het antwoord krijgen inshAllah.

hetzelfde geldt ook voor de man.

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
kethiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 33
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kethiba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2004 om 15:42
In eerste instantie geplaatst door Islamiya

Assalaam oe alaikoem,

In dit bericht heb ik een vraagje; er wordt mij gezegd dat vrouwen in de Islam mogen werken maar niet met mannen... Toch ken ik vrouwen (islamitische en  wel met veel kennis) die werken in een plaats waar eveneens mannen werken, de plaats waar ze werken heeft te maken met Islam. Zoals bijvoordbeeld; een lezing voor de moslims. Mijn vraag: is het in de islam toegestaan om met een man te werken ivm de Islam zelf?

Wassalaam oe alaikoem.

Islamiya. 

 

Is het per definitie verboden om met mannen te werken?Als het vermijdbaar is begrijp ik het maar in de samenleving waarin we ons bevinden is dit veelal niet het geval. Ik werk zelf ook en kom geregeld in contact met mannen(patienten), en vaak is het niet zo makkelijk om te zeggen"ik zoek 'n alternatieve baan" vooral als je er lang voor gestudeerd hebt. Dus is de vraag hoe strikt moeten we met die regel omgaan in de samenleving waarin we ons bevinden?

Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 11:39

Assalaam oe alaikoem,

Ik ben nog maar een studente, heb nog nooit gewerkt, ik wil Insha-Allah studeren om lerares te worden van de vakken; Islam, Nederlands en kantoor maar ik zou niets willen dat niet mag volgens de Islam... Ik weet dat in een gemeenschappelijk onderwijs altijd wel mannelijke leden werken, ik heb leerkrachten  (moslimvrouwen), deze hebben ook mannelijke collega's, en hebben soms vergaderingen met hen. Het gaat hier  niet om een moslimvrouw die werkt met een man, (waarbij als derde persoon de sheytaan is) maar het gaat hier om een moslimvrouw die in een school werkt waar ze mannelijke collega's heeft, nu is de vraag; mag dit?

wassalaam oe alaikoem. Islamiya

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 15:51
In eerste instantie geplaatst door Islamiya

Assalaam oe alaikoem,

Ik ben nog maar een studente, heb nog nooit gewerkt, ik wil Insha-Allah studeren om lerares te worden van de vakken; Islam, Nederlands en kantoor maar ik zou niets willen dat niet mag volgens de Islam... Ik weet dat in een gemeenschappelijk onderwijs altijd wel mannelijke leden werken, ik heb leerkrachten  (moslimvrouwen), deze hebben ook mannelijke collega's, en hebben soms vergaderingen met hen. Het gaat hier  niet om een moslimvrouw die werkt met een man, (waarbij als derde persoon de sheytaan is) maar het gaat hier om een moslimvrouw die in een school werkt waar ze mannelijke collega's heeft, nu is de vraag; mag dit?

wassalaam oe alaikoem. Islamiya

Zo te zien wel. Zie ook deze fatwa:

Intermingling at work?
Answered by Sidi Faraz Rabbani

I am in a situation where a large group of people is periodically and randomly divided into smaller groups for various projects which results in males and females required to work together. I was told it is OK to work together if necessary; however, how about otherwise. For example because the intermixed group is working together they end up doing everything else together because of a common schedule. Specifically, when it comes to lunch time the group as a whole goes to the cafeteria and eats together. Is it wrong for me to eat with the group if females are mixed in because this is not work related?

Walaikum assalam,

"Fear Allah as much as you are able, "is Allah's instruction for us in the Qur�an (64: 16).

Intermingling in work situations (appropriately, observing proper decorum) is permitted to the extent needed. Intermingling in purely social situations should be avoided to the extent possible.

Walaikum assalam,
Faraz Rabbani.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 15:54

Alaykoum wa Salaam,

Het is een moeilijke situatie waarin zowel de zusters als de broeders verkeren. Het is niet alleen een probleem voor ons, zusters, maar ook voor de broeders. Wat binnen je vermogen zit, denk ik dan. Je hebt als vader de plicht, om je gezin te onderhouden en dan heb je ook te maken met vrouwelijke collega's, maar dan denk ik beter dat dan van een uitkering leven. Het is moeilijk en wij vrouwen hebben het dan makkelijker, want wij kunnen ervoor kiezen om thuis te blijven en ons richten op de da'wah. Mijn grootste droom, is gewoon emigreren....of dat ooit realiteit wordt....Allah A'lem.

Imaan.

P.S Denk bij het kiezen van een studie, heel goed na, want in de economie en de ict....dat is toch echt een mannenwereld en de sociale studies, dat zijn toch echt meidenstudies. Ik zit bv. alleen met meiden in de klas....

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 16:21

shoekran Imaan en Sjonny

Ik zie het wel al heel lang zitten om lerares te worden Insha-Allah, daar wil ik voor gaan. En als ik zie dat ik niet kan werken omdat ik in contact zou komen met mannelijke leden, dan kan ik altijd de vrouwen (priv�) iets bijleren, en hen de Nederlandse taal aanleren. Ik hoop dat het wat wordt, Insha-Allah. Vooral bedankt voor jullie reacties!!

wassalaam oe alaikoem.

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2004 om 16:39
In eerste instantie geplaatst door Islamiya

shoekran Imaan en Sjonny

Ik zie het wel al heel lang zitten om lerares te worden Insha-Allah, daar wil ik voor gaan. En als ik zie dat ik niet kan werken omdat ik in contact zou komen met mannelijke leden, dan kan ik altijd de vrouwen (priv�) iets bijleren, en hen de Nederlandse taal aanleren. Ik hoop dat het wat wordt, Insha-Allah. Vooral bedankt voor jullie reacties!!

wassalaam oe alaikoem. 

Contact met de andere sekse waar je neit mee gerelateerd bent is neit wat op zich verboden is. Als het een formeel gesprek is met een noodzaak (dus ook voor wereldse doeleinden), dan is daar helemaal niks mis mee. En het is niet iets wat afgeraden wordt, sterker nog, het is aangeraden om je in te zetten voor de gemeenschap. De moslimgemeenschap heeft vele islamitische leraressen nodig.

De geleerden hebebn hier niks op tegen. Natuurlijk zul je strikte standpunten vinden, maar er zijn andere acceptabele standpunten. En de klassieke geleerden staan achter deze standpunt. Er zijn vele vrouwelijke hadith-geleerdne geweest. De invloed van de vrouw in de islamitische wereld is enorm geweest. De meester van de hadithgeleerden ibn hajr asqalani had bijvoorbeeld 53 hadith-leraressen. En zo zijn er vele voorbeelden.

 

 

 

Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2004 om 09:50

Barakallah oe fiek Sjonny!

Ik ben heel blij met deze reactie!! Ik heb er echt veel aan,

Enne Sjonny, GEFELICITEERD!!! Je bent vandaag 1jaar lid van deze forum!!

Wassalaam oe Alaikoem!

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 17:23

Assalaam alaykoum lieve zuster Islamiya,

Ik begrijp het standpunt van Sjonny, uiteraard hebben we vrouwelijke artsen/gynacologen/leraressen/maatschappelijk werkers nodig etc. Daar ben ik het helemaal met je eens, maar vandaag de dag nemen we het niet meer zo strikt. We denken nog te makkelijk over de omgang met het andere geslacht. Wallahi, als vrouw ervaar ik het als iets positiefs dat het vermeden moet worden. Ik begrijp je zuster (Islamiya) dat je je zusters Nederlands wilt leren, dat is ook iets wat de Profeet vzmh heeft achtergelaten, dat wanneer je je in een bepaalde land bevindt, dat je je ook aanpast (dus niet assimileert), dat je dus de taal leert....op de hoogte bent van de regels die daar heersen etc. Moge Allah Ta'ala het gemakkelijk voor ons maken.

Je zuster

P.S. Tipje: misschien is de hulpverlening iets voor je....wallahi, er zijn vele meiden die we hebben verloren aan de kuffar, omdat wij, moslims geen hulpverlening bieden.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 15:28

Djazakallahu Ghairan oeghty Imaan,

Het is zoals je zegt idd niet meer zo strikt opgenomen op de dag van vandaag. Maar daarom probeer ik mijn zusters hierbij uit te leggen dat ze zich er niet bij moeten neerleggen... Zoals mannen een eigen zaak kunnen openen, zo kunnen de vrouwen ook hun eigen zaak openen. Als ik  niet als lerares kan werken dan kan ik toch wel (uit vrije wil) de moslimvrouwen wat bijleren. Ook is het zo dat de vele vrouwen niet naar bepaalde plaatsen gaan omdat er enkel mannen gaan. Zo kan de vrouw een eigen zaak openen op een plaats waar de vrouwen dus wel kunnen gaan. Hoe dan ook, insha-Allah komt het wel goed.

Wassalaam oe alaikoem.

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2005 om 05:03
In eerste instantie geplaatst door Imaan

P.S. Tipje: misschien is de hulpverlening iets voor je....wallahi, er zijn vele meiden die we hebben verloren aan de kuffar, omdat wij, moslims geen hulpverlening bieden.

Hoi,
ik vind dit een nogal ondoordachte uitspraak voor iemand die zelf de hulpverlening inwilt, immers het punt van hulpverlening is mensen helpen, niet ze van hun geloof brengen of ze ernaar terugbrengen.  Als iemand kiest om uit de islam te gaan, is dat vrije keus, en heeft dat verder niets te maken met hulpverlening.  Ik had toch verwacht dat je beter zou denken over mensen die hun leven gebruiken om anderen te helpen...
Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2005 om 12:17

Hoi Kimmie,

Ik geef gewoon mijn mening. Ik spreek uit ervaring en ik zit midden in de hulpverlening.

Er zijn genoeg gevallen van meisjes die de Islam belijden, die geen goede aansluititng vinden in de heersende hulpverlening. Het is overduidelijk en niet alleen kaart ik dit aan, vele hulpverleners met mij doen dit.

Er zijn vele Christelijke hulpverleners die op grond van de Bijbel hun medemens proberen te helpen. Geweldig, maar er zijn...genoeg kloosters die vrouwen opvangen, om zo hun te leiden naar het Christendom.

Is het tegen de wetgeving, als je je zusters wilt helpen, zodat ze de Islam gaan belijden?

Groetjes Imaan.

P.S Mijn drive om de hulpverlening in te gaan, is de Islam....!

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 06:05
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Alaykoum wa Salaam,

Het is een moeilijke situatie waarin zowel de zusters als de broeders verkeren. Het is niet alleen een probleem voor ons, zusters, maar ook voor de broeders. Wat binnen je vermogen zit, denk ik dan. Je hebt als vader de plicht, om je gezin te onderhouden en dan heb je ook te maken met vrouwelijke collega's, maar dan denk ik beter dat dan van een uitkering leven. Het is moeilijk en wij vrouwen hebben het dan makkelijker, want wij kunnen ervoor kiezen om thuis te blijven en ons richten op de da'wah. Mijn grootste droom, is gewoon emigreren....of dat ooit realiteit wordt....Allah A'lem.

Imaan.

P.S Denk bij het kiezen van een studie, heel goed na, want in de economie en de ict....dat is toch echt een mannenwereld en de sociale studies, dat zijn toch echt meidenstudies. Ik zit bv. alleen met meiden in de klas....

Het zou zonde zijn van talent die Allah de vrouw geschonken heeft,als een vrouw die goed kan rekenen niet in de economie als studie stapt.Kuisheid zit in je hart en je geloof in Allah,niet in je baan.

Moge Allah's wijsheid je geest delen.

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 08:24

Salam Aleikum,

Wij zijn later verantwoordelijk voor onze daden en handelen.
Ook hoe wij onze tijd hebben besteed tijdens dit wereldse avontuurtje.
Hoe wij onze tijd invulden, was het met plezier en vermaak, of met het gene waar we voor leven, Allah sub7ana wa ta3ala.

Het is enkeltje naar huis, en er is geen terugkomen aan.
dus bedenkt goed wat je mee wilt nemen naar je thuis, en zorg ervoor dat je je ziel niet belast met het onnodige, dat zal alleen maar tegen je werken.
Allah weet het best

wa aleikum salam

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 08:50
In eerste instantie geplaatst door Jaseena

Salam Aleikum,

Wij zijn later verantwoordelijk voor onze daden en handelen.
Ook hoe wij onze tijd hebben besteed tijdens dit wereldse avontuurtje.
Hoe wij onze tijd invulden, was het met plezier en vermaak, of met het gene waar we voor leven, Allah sub7ana wa ta3ala.

Het is enkeltje naar huis, en er is geen terugkomen aan.
dus bedenkt goed wat je mee wilt nemen naar je thuis, en zorg ervoor dat je je ziel niet belast met het onnodige, dat zal alleen maar tegen je werken.
Allah weet het best

wa aleikum salam

Ik zie geen kwaad in deze daad,jij?Een vrouw rekent al als zij haar boodschappen doet.
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 09:02

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Ja Ruud, een vrouw heeft wel degelijk het recht te werken en te doen wat zij wilt en wat zij leuk vindt.
Als zij geboeid is in een bepaald vak, waarom zou ze het niet uit mogen oefenen.
Daar bedoelde ik dus mee, dat we verantwoording af moeten leggen, voor wat wij hier allemaal gedaan hebben tijdens ons leven.
We leven om Allah te aanbidden, maar naast dat hebben we ook ons 'leven' op gebied van werk, hobbies, en je familie en alles erom heen.

Het is Allah die we nodig hebben die ons kan helpen met het andere waar we mee bezig zijn, dat we ons tot Hem wenden zorgt ervoor incha Allah dat je hier zult slagen bi idni llah.

Een vrouw heeft o zoveel rechten maar ook plichten waar ze zich aan dien te houden, zo ook als de man.

Kennis opdoen is erg van belang, kijk eens om je heen, hoeveel kenmerken Allah ons heeft gegeven, en hoeveel richtingen we op kunnen komen, om kennis op te doen over deze wereld, het helal, de aarde en alles erop en eraan en erom heen, hoeveel kennis mensen op doen van de dingen die Allah al weet, en wat wij dan weten is nog niks vergeleken met wat Hij weet, sub7anallah.

Niks doen lijdt tot nix uiteindelijk, zoals je hier streeft naar een goede toekomst, door goed te leren en uiteindelijk goed te werken, om als afsluiting te kunnen genieten van waar je al die tijd voor gewerkt hebt je gehele leven, zo denken we ook een stap verder, als onze eindbestemming, waar we terug zullen kijken hoe we hier gepresteerd hebben, dus het is heel belangrijk om 'de handen uit de mouwen te steken' om tevreden en zonder spijt terug te kunnen kijken incha Allah.
Wat geldt voor zowel de man als de vrouw.

wa aleikum salam wa rahmatullahi wa barakatoehoe

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
boa2000 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote boa2000 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 09:03
imaan
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 09:09
sorry?
4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 14:08

Ruud:Het zou zonde zijn van talent die Allah de vrouw geschonken heeft,als een vrouw die goed kan rekenen niet in de economie als studie stapt.Kuisheid zit in je hart en je geloof in Allah,niet in je baan.

Moge Allah's wijsheid je geest delen.

Beste Ruud,

Er zijn genoeg mogelijkheden voor zusters die goed zijn in wiskunde/economie, danwel de exacte vakken om hun talenten te gebruiken. Conform de Islamitische regels!! Daar gaat het bij mij om!

Kuisheid zit zowel in je hart als in je handelen, beste vriend. Mijn geloof zit in mijn hart, mijn ziel, mijn leven dus ook in mijn baan.

 

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 14:09

In eerste instantie geplaatst door boa2000

imaan

Beste Boa2000,

Verklaar je nader?

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 16:06
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Ruud:Het zou zonde zijn van talent die Allah de vrouw geschonken heeft,als een vrouw die goed kan rekenen niet in de economie als studie stapt.Kuisheid zit in je hart en je geloof in Allah,niet in je baan.

Moge Allah's wijsheid je geest delen.

Beste Ruud,

Er zijn genoeg mogelijkheden voor zusters die goed zijn in wiskunde/economie, danwel de exacte vakken om hun talenten te gebruiken. Conform de Islamitische regels!! Daar gaat het bij mij om!

Kuisheid zit zowel in je hart als in je handelen, beste vriend. Mijn geloof zit in mijn hart, mijn ziel, mijn leven dus ook in mijn baan.

 

 

 

Maw jij kiest er voor om met zo min mogelijk mannen in contact te komen op de werkvloer,om mannen en jezelf niet in verleiding te brengen tot zonden aangezien de Koran hier duidelijke regels voor heeft? Begrijp ik dat goed?Ik zou het namelijk jammer vinden als een vrouw een bepaalde baan moet weigeren,als zij die leuk en leerzaam zou vinden om haar wijsheid en kennis te vergroten alsmede haar gezin te onderhouden en hard te werken zoals Allah het graag ziet,alleen omdat er zich te veel mannen mee zouden bezighouden. Hier komt dan ook weinig verandering in als men het over bepaalde beroepen heeft.

Neem bv de ruimtevaart.....

Maar goed een ieder is vrij om te kiezen,zonder gelijk zijn geloof op de kapstok te hangen.

 

 

 

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 januari 2005 om 16:08

Hoi Ruud,

Jij weet net zo goed als ik, dat de realiteit anders is. Genoeg onderzoeken waaruit bleek, dat mannen per....zoveel minuten aan seksualiteit denken als ze met vrouwen in contact komen, genoeg resultaten van overspel op de werkvloer...Maar het is nu een moslima die dit zegt en als ene professor aan een Universiteit dit beweerd gelooft iedereen deze ene professor. Kom op zeg...!

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 13:46
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Ruud,

Jij weet net zo goed als ik, dat de realiteit anders is. Genoeg onderzoeken waaruit bleek, dat mannen per....zoveel minuten aan seksualiteit denken als ze met vrouwen in contact komen, genoeg resultaten van overspel op de werkvloer...Maar het is nu een moslima die dit zegt en als ene professor aan een Universiteit dit beweerd gelooft iedereen deze ene professor. Kom op zeg...!

 

Daar gaat het me niet om.Maar Imaan geloof me....Als een Moslima kiest voor overspel,dan zal zelfs de Koran haar niet tegen kunnen houden.Een Moslima ben je in naam van Allah of je bent het niet.Je bent sterk in je geloof of je bent het niet.Een Moslima die sterk is laat zich niet verleiden.

Ik heb niets tegen de hoofddoek zelfs niet op scholen,wel vind ik dat hij af moet tijdens gymles,dit om verwonding te voorkomen.Ik vind het niet goed als we gescheiden binnen deze samenleving gaan leven.

Immers......Een moslim man moet verliefd op een moslim vrouw dan wel een christen kunnen worden dit geldt ook voor de christen man.Hetzelfde voor de vrouw

Immers......Allah zegt dat een goede man een goede vrouw moet kunnen vinden.

En het goede bevind zich tussen alle mensen op de wereld en is niet gebonden aan religie of cultuur.

Allah's wegen mag men niet blokkeren dit is in strijd met zijn beslissing tot het geven van een vrije wil.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 14:22

Beste Ruud,

Je springt van de hak op de tak...Maar eerst even voor de hoofddoek; je gelooft toch zelf niet dat je door het dragen van een hoofddoek verwondt kunt worden??

Belachelijk voor woorden, maar even afgezien dat ik gemengd sporten afkeur, er zijn genoeg voorbeelden van jonge dames die sporten met hoofddoek. Ik denk zelfs dat ze een pluimpje verdienen, ze zijn misschien beter dan de spelers op de Olymische Spelen. Ze kunnen goed sporten met de hoofddoek op!

Ik weet niet wat geloof voor jou betekent, maar geloven in Allah Ta'ala, is geloven in Zijn Woord en welzeker beste vriend, dat de Koran iemand kan tegenhouden voor het begaan van zonden. Niets is sterker dan het Woord van Allah Ta'ala. De duivel ligt op de loer en het beste medicijn is DE Koran!

Ik kan met jouw lang hierover discussieren, maar daar heb ik verder geen zin in.

Een gelovige die in Allah Ta'ala gelooft trouwt met een gelovige die in Allah Ta'ala gelooft

Mvg. Imaan

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 14:29
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Beste Ruud,

Je springt van de hak op de tak...Maar eerst even voor de hoofddoek; je gelooft toch zelf niet dat je door het dragen van een hoofddoek verwondt kunt worden??

Belachelijk voor woorden, maar even afgezien dat ik gemengd sporten afkeur, er zijn genoeg voorbeelden van jonge dames die sporten met hoofddoek. Ik denk zelfs dat ze een pluimpje verdienen, ze zijn misschien beter dan de spelers op de Olymische Spelen. Ze kunnen goed sporten met de hoofddoek op!

Ik weet niet wat geloof voor jou betekent, maar geloven in Allah Ta'ala, is geloven in Zijn Woord en welzeker beste vriend, dat de Koran iemand kan tegenhouden voor het begaan van zonden. Niets is sterker dan het Woord van Allah Ta'ala. De duivel ligt op de loer en het beste medicijn is DE Koran!

Ik kan met jouw lang hierover discussieren, maar daar heb ik verder geen zin in.

Een gelovige die in Allah Ta'ala gelooft trouwt met een gelovige die in Allah Ta'ala gelooft

Mvg. Imaan

 

Imaan....Op veel basis scholen als wel in het vervolgonderwijs moet men kettingen en polsbandjes afdoen tijdens de gymnastiek om verwonding te voorkomen,denk je dan niet dat de hoofddoek daar goed bij zal passen.

Daarbij....Ik denk niet dat de meerderheid zich zal aanpassen aan de minderheid lijkt me niet verstandig.

En gemengd sporten afkeuren?????? kom zeg!!!

Daarbij is jou laatste opmerking een klap in het gezicht van mijn moslimbuurman.

Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2005 om 14:37

hey Ruud, even een opmerking op je laatste zin.

Wat heeft een hoofddoek te maken met een polsband of een halsketting? Een hoofddoek draag je niet om je pols of om je hals maar op je hoofd, net als een helm bijvoorbeeld. Waat maakt dat nu uit of men er een aanheeft of niet? Een halsketting kan mss nog gevaarlijk zijn, dat begrijp ik maar een hoofddoek (=een stuk stof dat gwn je haar verbergt)? Is dat niet wat een beetje over de lijn...

Nog nooit werd er bewezen dat een hoofddoek verwonding heeft doen ontstaan, en volgens mij... een meisje met hoofddoek die een ongelukje krijgt  bij de lessen Lo heeft een ongelukje omwille een reden die hoort  bij het niet te goed gedaan of te gevaarlijke oefening, maar zeker niet omwille haar hoofddoek. Dat is voor mij kinderpraat.

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.