Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Sjiieten in Nederland

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
Johanna Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Johanna Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Sjiieten in Nederland
    Geplaatst op: 11 december 2004 om 10:38

Hallo allemaal,

Wie van jullie weet hoe/waar ik in contact kan komen (internet sites) met Sjiietische moslims in Nederland. Ik woon in de Randstad.

Bedankt,

Johanna.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2004 om 13:50

Hoi Johanna,

probeer: www.shia.nl  eens.

Succes,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Johanna Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Johanna Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 12:50

Hee, die kende ik nog niet. Bedankt Amier.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 15:25

 

Hey Johanna,

Hier heb je wat sites:

 

 

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2004 om 17:04
Volgens mij klopt die laatste link niet zo
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 03:01

 

 

Hey Kimmie,

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Volgens mij klopt die laatste link niet zo

Bedankt voor je reactie : )

Nee, er is blijkbaar iets mis gegaan.

Ik heb het maar even weggehaald.

Als ik thuisben zal ik proberen te vinden welke site het was : )

Groeten,

Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
al-yaqeen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 59
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-yaqeen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 12:47

Bron: www.al-yaqeen.com

 

het verschil tussen Ahl us-Soennah en Shiecah

Vraag & antwoord

Vraag:

Wat is het verschil tussen Ahl us-Soennah en Shiecah?

Vraag ontvangen op 20 december 2004

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Het verschil tussen Ahl us-Soennah en Shiecah zit hem niet in ��n kwestie maar in vele. E�n van de grootste verschillen is wel dat Ahl us-Soennah genadevol spreken over de metgezellen en zeggen (interpretatie van de betekenis):

�Onze Heer, vergeef ons en onze broeders die ons zijn voorafgegaan in het geloof en plaats in onze harten geen wrok jegens degenen die geloven. Onze Heer, voorwaar, U bent Zachtmoedig, Meest Barmhartige.�                                                                           (Soerat al-Hasjr: 10)

Daartegenover, laten de Shiecah zich ongepast uit over de metgezellen en zij beschouwen hen als verdorven personen en afvalligen. Wat zij echter niet schijnen te begrijpen is dat het smadelijk bejegenen van de metgezellen tevens een belediging is aan het adres van de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem), het Islamitische geloof en Allah persoonlijk.

Wat betreft het beledigen van de Profeet (vrede zij met hem); dit vanwege het feit dat een belediging aan het adres van de metgezellen een directe belediging is aan het adres van de Profeet (vrede zij met hem). Dit omdat een mens wordt beoordeeld naar zijn vrienden. Als het is dat zij werkelijk zo verdorven zijn, dan kan men er vanuit gaan dat de Profeet (vrede zij met hem) ook zo was. Allah behoede.

Wat betreft het beledigen van het geloof; dit vanwege het feit dat dit geloof door de metgezellen aan ons is overgedragen. Als zij dan werkelijk zo zijn zoals de Shiecah doen geloven, hoe kunnen wij dit geloof dan nog betrouwbaar achten, hierop bouwen en als leidraad naar Allah beschouwen.

Wat betreft het beledigen van Allah; dit vanwege het feit dat het onmogelijk is dat de Allerwijze dit soort mensen voor zijn allerbeste Profeet (vrede zij met hem) heeft uitgekozen om hem te vergezellen.

De Shiecah menen dat zij de aanhangers zijn van Ahl ul-Bayt (de familie van de Profeet vrede zij met hem). Dit terwijl de familie van de Profeet (vrede zij met hem), met cAli (moge Allah tevreden met hem zijn) voorop, het gedachtegoed van de Shiecah ten stelligste verwerpen. Hoe kan iemand dan een aanhanger zijn van een persoon die zich van hem distantieert.

Degenen die zich met recht de aanhangers van Ahl ul-Bayt kunnen noemen, zijn in werkelijkheid Ahl us-Soennah. Dit omdat zij hen hun volledige rechten toekennen. Het recht van het geloof en het recht van verwantschap aan de Profeet (vrede zij met hem). Zij gaan echter niet tot het extreme door hen goddelijkheid toe te kennen, of door te beweren dat zij meer recht hadden op de Profeetschap dan Mohammed (vrede zij met hem) en dergelijke zaken waaraan een aantal van de Shiecah zich schuldig maakt.

Tenslotte is het aan ons om de overtuiging van Ahl us-Soennati wal Djamaacah met betrekking tot de familie van de Profeet (vrede zij met hem) en de metgezellen te verduidelijken, zodat de valsheid van de Shiecah boven water komt.

En Allah weet het beter.

Sheich Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien

As-Sahwah al-Islamiyah, blz. 278

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 03:50

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi Tala Wabarakatoehoe Broeders & Zusters Fi Dien,

--Hallo, voor de overige--

Hier InchaAllaah een oordeel van Shaych Bin baaz rahiemehoeAllaah).


Jullie Zuster Fi Dien!!


Shaych Bin Baaz (rahiemehoellaah) geeft antwoord op een vraag betreffende de Shi'ieten en de 72 dwalende sekten


De Shaych (rahiemehoellaah) werd gevraagd over de Raafidah (Shi`ieten): 

Vraag: 

�Zijn zij van de 72 (dwalende) sekten?� 

Antwoord: 

�Zij behoren tot hen. Echter, onder hen bevinden zich Ongelovigen, maar onder hen bevinden zich ook Moslims. Dus de Raafidah die iets anders aanbidden naast Allaah, zij zijn Ongelovigen. En de Raafidah die Ali over `Uthmaan prefereert, of over �as-Sidieq� (Aboe Bakr), dit zijn geen ongelovigen, maar zij zijn wel Innoveerders. Echter, diegene die smeekbeden maakt naar Ali of een lid van de familie van de Profeet (Ahloel-Bayt) en overdrijven omtrent hen, dan zijn deze mensen zeer zeker Ongelovigen. En zo ook degene die zegt: �Voorwaar, het Profeetschap was voor Ali bedoeld, maar Djibriel was verradelijk (door in de plaats daarvan naar Mohammed te gaan),� zo een persoon is een Ongelovige en een Ketter. Wij zoeken toevlucht bij Allaah (tegen dit). En de 72 sekten, tussen hen zitten ongelovigen, en tussen hen zitten ongehoorzame zondaren. Ook zitten tussen hen afgedwaalde innoveerders, en innoveerders die geen ongelovigen zijn. Echter, zij zijn allen samen gekomen in de aangelegenheid betreffende het gehoor geven aan de uitnodiging van de Profeet (sallahu aleihi wa sallem). Daarom, zij zijn van de Oemmah van Al-Iejaabah (gehoorgevenden aan de uitnodiging). In tegenstelling tot de Oemmah van Ad-Da`wah (diegenen die uitgenodigd worden), en zij zijn talrijk. De Joden en de Christenen zijn van de Oemmah van Ad-Da`wah� Zij zijn de mensen van het Hellevuur. Echter, deze 73 groeperingen, zij zijn diegenen die gehoor gaven aan de uitnodiging (van de Islaam) en zij beweren dat zij volgelingen zijn van de Profeet (sallalahu aleihie wa sallem). Zij beweren dat zij gehoor gaven aan zijn uitnodiging. De veilige groep van hen, is de Geredde Groep (Al-Firqatoen-Naadjiyah). Zij zijn diegenen die de Profeet (sallahu aleihi wa sallem) volgen en zijn pad bewandelen. Met betrekking tot de 72 groeperingen, onder hen bevinden zich afgedwaalde personen, en onder hen bevinden zich ongelovigen, en onder hen bevinden zich ongehoorzame zondaren, en onder hen bevinden zich afgedwaalde innoveerders. Zij zijn verschillend in niveau en gradatie, maar zij worden allen bedreigd met het Hellevuur, allemaal. We vragen Allaah voor veiligheid en zoeken toevlucht (tegen dit).�

  Shaych Bin Baaz


 Bron: Sharhu Kitaab Fadhlil-Islaam, pg. 13, onder voetnoot nummer. 25
Vertaald door: Youssef Ibn Hoessein As-Selefie
www.selefiepublikaties.com


 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Melek Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 september 2011
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Melek Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2011 om 22:10
 
Hallo allemaal,
 
Ik ben sinds twee jaar een shiitische moslima geworden, daarvoor was ik een soenniet.
Omdat iedereen uit mijn sociale omgeving soenniet is zou ik graag shiitische vrienden willen hebben die hun kennis met mij willen delen en samen op zoek te gaan naar kennis over Islam.
Graag hoor ik van jullie.
 
Melek
 
 
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2011 om 00:54
In eerste instantie geplaatst door Melek

 

Hallo allemaal,

 

Ik ben sinds twee jaar een shiitische moslima geworden, daarvoor was ik een soenniet.

Omdat iedereen uit mijn sociale omgeving soenniet is zou ik graag shiitische vrienden willen hebben die hun kennis met mij willen delen en samen op zoek te gaan naar kennis over Islam.

Graag hoor ik van jullie.

 

Melek

 

 


Hallo Melek,

Je situatie lijkt me inderdaad erg lastig! Graag wil ik mijn kennis op dit forum met jou delen.

Groet, Alzukar

Kleine wondjes, jeukbultjes en dergelijke kun je maar beter ongemoeid laten. Alzukar
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2011 om 22:33
Hallo,
 
Mag ik vragen wat jou beweegredenen zijn om van soenniet naar sjiet te gaan?
 
Misschien dat je een mooie beargumentatie kan neer zetten, zou graag eens wat info willen in winnen.
 
bijvoorbaat dank,
 
Fijne avond
Terug naar boven
Melek Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 september 2011
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Melek Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2011 om 23:09
Beste Broeder,
 
Ik had altijd al interesse gehad in religie al toen ik jonger was. Omdat ik van thuis uit soennitisch was opgevoed was het vanzelfsprekend dat ik mij verdiepte in soennitische boeken over de Islam.
Alleen, veel verhalen die ik las in hadiths van Buchari vaak onlogische onshamenhangende uitspraken.  
Toen ik 18 jaar was (nu ben ik 24) ben ik (internationale) politicologie gaan studeren. Tijdens mijn studie ben ik de internationale relaties van verschillende landen gaan onderzoeken, zo ook over Iran.
Ik vroeg me af waarom Iran haar sterke positie op de wereld weet te behouden zonder samen te werken met de door zionistische landen. En toen ben ik het sji'itisme tegengekomen en heb geconcludeerd dat de sterke positie van Iran te maken heeft met dit. Allah zegt ook in de Qoran dat Hij een land sterk maakt als deze zich aan Zijn wetten houden.
Ik heb gelezen over Umar en Aboe Bakr en hoe zij de profeet hebben verraden terwijl de profeet duideijk heeft gezegd dat Imam Ali zijn opvolger is. En toen ben ik verliefd geworden.
Op de logica van de ware Islam. Hoe kan Umar een leider zijn van een moslimgemeenschap terwijl hij niet masoom is, terwijl Imam Ali dat wel is. En Imam Ali staat bekend om zijn kennis terwijl Umar niks weet. Ook geloven soennieten in Imam Mahdi, maar zien het verband niet tussen de eerste en deze twaalfde imam, terwijl het sh*tisme hier wel antwoord op heeft. Ook ben ik verliefd geworden om de strijd tegen onrechtvaardigheid en de liefde voor rechtvaardigheid binnen het sh*tisme. Toen ik soenniet was en naar de moskee ging of erover las ik kwam het nauwelijks tegen. Terwijl het bestrijden vn onrechtvaardigheid een teken van een gelovige moet zijn, zoals op persoonlijk gebied als op globaal niveau. Ik heb dus geleerd, dat Islam zich niet beperkt tot bidden vasten etc, maar dat dit het leven zelf is. Maar bovenal het vergaren van kennis en de nadruk die erop wordt gelegd binnen het sh*tisme heeft mij erg geraakt.
Kennis kan mensen naar verlossing brengen, want als je weet dan doe je alles bewuster.
Ook staat in de Koran en hadiths van de profeet dat hij twee dingen heeft nagelaten, namelijk de Qoran en Ah****beyt. En ik heb ook het gevoel nu dat ik extra ogen heb gekregen. Ik begrijp de dingen om mij heen beter en voel meer liefde dan ooit. Hopelijk opent Allah de ogen en oren van alle moslims, op dat zij de waarheid zullen vinden.
 
Groeten,
 
Melek
 
Terug naar boven
Melek Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 september 2011
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Melek Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2011 om 23:31
Beste Alzukar,
 
Dankjewel voor je steun. Ik waardeer het zeer zeker.
Moge Allah je leiden naar het goede en je zonden vergeven.
 
Groeten,
 
Melek
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 september 2011 om 13:24
Hoi melek,
 
Mijn vraag blijft hiermee nog gedeeltelijk onbeantwoord, kan je mij de overleveringen benoemen waarnaar je refereert in Sahieh Al Buchari?
 
Je zegt over de vrome voorganger Omar Ibn Al Khattaab (Moge Allah tevreden over hem zijn) dat hij geen kennis heeft, mag ik je vragen wat je hiermee bedoelt en waar je dit vanaf leidt, vanuit de Soennah?
 
In de Koran zou volgens jou moeten staan, onze geliefde Profeet (vrede zij met hem) heeft twee dingen achter gelaten, De Koran en dat andere.. kan je mij verwijzen naar een vers in de koran en misschien naar een hadith, of ahadith in de Soennah?
 
Ik heb dus geleerd, dat Islam zich niet beperkt tot bidden vasten etc?
Heeft iemand je ooit verteld dat dit alles is? Het is meer dan dat, als je de kennis opgedaan hebt waarnaar je suggereert dan zou je dit moeten weten.
 
Waaruit concludeer jij dat Omar (Moge Allah tevreden over hem zijn) niet manssoom is?
 
"Ik begrijp de dingen om mij heen beter en voel meer liefde dan ooit"
 
27 En Allah wenst Zich in barmhartigheid tot u te wenden maar zij die hun lagere begeerte volgen wensen dat u ver zult afdwalen (Soerah Nisa: 4)
 
Ik hoop dat ik hier een beetje een helder antwoord op kan krijgen.
 
Ik heb dit eerder op het forum vermeldt, ik ga dialogen graag aan om meer te weten te komen over andermans denkbeelden. Dit doe ik dan ook in open gesprekken en probeer dan wat ik zeg zoveel mogelijk te beargumenteren, ik zou dan vriendelijk jou willen verzoeken dat ook te doen, opdat er geen miscommunicatie treedt en we niet zomaar uitspraken doen, die ongegrond 'kunnen' zijn. Jij als toekomstig politicoloog moet dit beamen.
 
Uitspraak gaat gepaard met daleel (bewijs) voordat er op ingegaan kan worden.
 
En Allah weet het beter.
 
Wallahu a3lam.
 
Groet,
 
Broederrr
 
Terug naar boven
Melek Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 september 2011
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Melek Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 september 2011 om 00:03

Hoi melek,

 

Mijn vraag blijft hiermee nog gedeeltelijk onbeantwoord, kan je mij de overleveringen benoemen waarnaar je refereert in Sahieh Al Buchari?

 

In Buchari staan veel onwaarheden en onlogische dingen over de profeet.

In zijn boek Diyat Boek, ik weet de Nederlandse benaming niet, beweert Buchari dat er op een dag een man een keer stiekem naar de profeet keek toen de profeet in zijn kamer was. De man beweert gezien de hebben dat de profeet achter een andere man sluipte met een mes hem probeerde te verwonden.

De grote ahlaq van de profeet zou nooit zo´n  handeling kunnen verrichten.

 

Ook beweert Buchari in zijn boek "Tıp Kitabı, Devenin Sütünden İlaç ve Devenin İdrarından İlaç Babları"nda het volgende:

Er kwam een groep zieke mensen naar de profeet toe en zeiden het volgende: O Resulallah,geef ons te eten en een verblijfplek. De profeet stelde voor om naar een bekende kamelenbezitter te gaan en   kamelenmelk en kamelenurine te drinken, waardoor zij genazen. Maar deze groep genade hebben de eigenaar van de kameel gedood en het dier gestolen. De profeet stuurt als reactie hierop mannen naar om de boeven tevangen en krijgen ze ook te vangen. De profeet heeft als straf de voeten van deze mensen afgesneden en spijkers in hun ogen gedaan, waarnaar ze stierven.


Terwijl de profeet verboden heeft om het eigen lichaam te martelen, denk jij dat hij een ander lichaam laat martelen. Welke moslim kan zoiets accepteren? En denk jij dat de profeet niet in staat was de dieven te vergeven? Allah heeft het volgende gezegd over straffen: als jullie straffen, straf dan diegene die jullie straft op dezelfde manier. Maar als jullie geduld hebben, dan is dit beter voor u.

 

De reden voor het verschijnen van de voorgaande ayet is de gebeurtenis waarop de oom van de profeet Hamza is gedood en vervolgens zijn lever opgegeten hebben. De profeet reageerde hierop als volgt: Als Allah mij kracht geeft dan zou ik 70 van hun in stukken doen. Toen Allah de voorgaande ayah liet neerdalen, zei de profeet: O Allah, ik heb sabr. En op die manier vergaf de profeet de persoon die zijn oom had vermoord (Hind)

 

      Buhari, zegt verder in zijn boek "Een meisje genaamd Rabi had de profeet uitgenodig om haar huwelijkksceremonie bij te wonen. Toen de profeet daar aanwezig was kwamen er een groep meisjes die muziek maakten en voor hun vaders die overleden waren in de oorlog gedichten voorlazen. Een van de meisjes die de gedichten las vroeg in de tussentijd aan de overige gasten, weet iemand wanneer de profeet komt, waarnaar de profeet antwoordde: dat is onbelangrijk, lees je gedicht nu maar voor.

Hier wordt de indruk gewekt dat de profeet muziek en entertainment belangrijker achtte dan het verspreiden van zijn boodschap en dat is natuurlijk absoluut belachelijk.

 

Dit zijn slechts drie voorbeelden uit Buchari, Indien je wenst kan ik je meerdere mailen.Deze hadiths komen allemaal uit Buchari, de soennitische geleerdes ontkennen dit niet en dit wordt wereldwijd erkend door de soennitische wereld. Je weet nu waarom ik niet naar Buchari luister, maar naar Imam Ali en de overige 11 imams. Op hun kom ik nu op in.

 

Je zegt over de vrome voorganger Omar Ibn Al Khattaab (Moge Allah tevreden over hem zijn) dat hij geen kennis heeft, mag ik je vragen wat je hiermee bedoelt en waar je dit vanaf leidt, vanuit de Soennah?

 

Umar was een persoon die nauwelijks kennis had, let op ik zeg niet geen kennis maar nauwelijks.

In de onderstaande link staat precies de beperkte  kennis die Umar beschikte in soennahs ook van soennieten beschreven

 

http://www.al-islam.org/peshawar/10.1.html

 

In de Koran zou volgens jou moeten staan, onze geliefde Profeet (vrede zij met hem) heeft twee dingen achter gelaten, De Koran en dat andere.. kan je mij verwijzen naar een vers in de koran en misschien naar een hadith, of ahadith in de Soennah?

 

In aya Maide (nummer 3) staat het volgende:

 

Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen.

 

Deze is neergedaald nadat de profeet in de stijrd bij alghadeer (sahih muslim) de hand van Imam Ali vastpakte en tege nde menigte zei wie ik zijn leider ben is Imam Ali nu zijn leider

Ook zegt de profeet in een hadith ah****beyt is als ark van noah wie zich hieraan vastklampt wordt gered wie zich hiervan los maakt verdrinkt

 

Ook zegt de profeet tijdens de ghadeer (sahih muslim) dat ik laat twee dingen achter de koran en ah****beyt, deze zijn onafsheidelijk tot hiernamaals.

 

 

Ik heb dus geleerd, dat Islam zich niet beperkt tot bidden vasten etc?

Heeft iemand je ooit verteld dat dit alles is? Het is meer dan dat, als je de kennis opgedaan hebt waarnaar je suggereert dan zou je dit moeten weten.

 

 

In het soennitisme heb je de zogenaamde vijf zuilen. Shahada, bidden, vasten, pelgrimstocht en zakaat, terwijl in het sjitisme dit veel meer zijn wel 10. Zuilen. Naast deze zuilen heb je het bestrijden van onrechtvaardigheid, het voorkomen van slechte gedachtes, goede gedachtes hebben, khums betalen, de imams erkennen kennis opdoen. Hieruit kun je opmaken dat een sjiet meer verplichtingen heeft dan een soenniet, omdat deze extra zuilen als een must wordt gezien binnen het geloof.

Een moslim moet het bestrijden van onrechtvardigheid zien als een verplichting, omdat dit een onderdeel is van imaan. Je dient de wereld klaat te stomen voor de opkoms van Imam Mahdi, de twaalde imam die zowel door soennieten als shieten wordt erkend. Shiiten nemen het bestrijden van onrechtvaardigheid serieus zoals je ziet op internationaal niveau. Zij werken niet samen met zionistische landen. Terwijl soennitische landen beweren dt ze tegen onrechtvaardigheid zijn, maar ondertussen samenwerken met zionistische landen omdat ze maar geen afstand kunnen nemen van hun rijkepositite in de wereld. Soeenitische houden hun bevolking voor de gek door ze beperkt te laten denken, het idee te geven dan islam alleen draait om bidden door mooie moskeeen te bouwen voor belachelijk veel geld, zoals de marokkaanse koning heeft gedaan. Terwijl aan de andere kant de islam tegen monarchie is. Maar daar komt en is verandering aan de gang zoals je ziet in veel arabische landen nu. Ik denk dat men schoon genoeg heeft van rrijke onrechtvaardige leiders. De wereld lijkt wel klaar voor imam Mahdi!!!

 

Waaruit concludeer jij dat Omar (Moge Allah tevreden over hem zijn) niet manssoom is?

 

Ten eerste betekent masoom dat je nog nooit een zonde heb begaan en gaat begaan. Umar was eerst een grote kafir dat afgoden aanbad en mensen ging martelen omdat ze moslim waren geworden. Ok hij is na zijn veertigste moslim geworden en zijn al zijn voorgaande zondes vergeven, maar hij heeft in het verleden veel zondes begaan, De Ah****bayt en de overige 11 imams zijn zonder zondes, want zij zijn voorbeeld voor mensheid.

 

"Ik begrijp de dingen om mij heen beter en voel meer liefde dan ooit"

 

27 En Allah wenst Zich in barmhartigheid tot u te wenden maar zij die hun lagere begeerte volgen wensen dat u ver zult afdwalen (Soerah Nisa: 4)

 

De profeet zegt in een hadith dat Ah****beyt het licht is. Als je meer licht hebt dan open je je ogen, oren en ziel, waardoor je de dingen om je heen beter begrijpt. Imam Ali zegt mensen hebben vaak haat tegen dingen die ze niet begrijpen. Omdat ik nu meer begrijp voel ik nu meer liefde dan ooi.

Trouwens, de koranvers die je aanhaald hierboven is niet relevant in deze context. Ik volg geen lagere begeerte, ik volg de koran en de ah****beyt.

Hopelijk ben ik beetje duidelijk nu, je kunt me altijd vragen stellen.
Melek
Terug naar boven
ZusterFieDien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 oktober 2011
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ZusterFieDien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2011 om 17:54

Mashallah

''Wie zijn spraak limiteert in verhouding met zijn daden, zal minder gaan spreken over zaken die hem niets aangaan!''
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 oktober 2011 om 19:58
In eerste instantie geplaatst door Melek

Hoi melek,

 

Mijn vraag blijft hiermee nog gedeeltelijk onbeantwoord, kan je mij de overleveringen benoemen waarnaar je refereert in Sahieh Al Buchari?

 

In Buchari staan veel onwaarheden en onlogische dingen over de profeet.

In zijn boek Diyat Boek, ik weet de Nederlandse benaming niet, beweert Buchari dat er op een dag een man een keer stiekem naar de profeet keek toen de profeet in zijn kamer was. De man beweert gezien de hebben dat de profeet achter een andere man sluipte met een mes hem probeerde te verwonden.

De grote ahlaq van de profeet zou nooit zo´n  handeling kunnen verrichten.

 

Ook beweert Buchari in zijn boek "Tıp Kitabı, Devenin Sütünden İlaç ve Devenin İdrarından İlaç Babları"nda het volgende:

Er kwam een groep zieke mensen naar de profeet toe en zeiden het volgende: O Resulallah,geef ons te eten en een verblijfplek. De profeet stelde voor om naar een bekende kamelenbezitter te gaan en   kamelenmelk en kamelenurine te drinken, waardoor zij genazen. Maar deze groep genade hebben de eigenaar van de kameel gedood en het dier gestolen. De profeet stuurt als reactie hierop mannen naar om de boeven tevangen en krijgen ze ook te vangen. De profeet heeft als straf de voeten van deze mensen afgesneden en spijkers in hun ogen gedaan, waarnaar ze stierven.


Terwijl de profeet verboden heeft om het eigen lichaam te martelen, denk jij dat hij een ander lichaam laat martelen. Welke moslim kan zoiets accepteren? En denk jij dat de profeet niet in staat was de dieven te vergeven? Allah heeft het volgende gezegd over straffen: als jullie straffen, straf dan diegene die jullie straft op dezelfde manier. Maar als jullie geduld hebben, dan is dit beter voor u.

 

De reden voor het verschijnen van de voorgaande ayet is de gebeurtenis waarop de oom van de profeet Hamza is gedood en vervolgens zijn lever opgegeten hebben. De profeet reageerde hierop als volgt: Als Allah mij kracht geeft dan zou ik 70 van hun in stukken doen. Toen Allah de voorgaande ayah liet neerdalen, zei de profeet: O Allah, ik heb sabr. En op die manier vergaf de profeet de persoon die zijn oom had vermoord (Hind)

 

      Buhari, zegt verder in zijn boek "Een meisje genaamd Rabi had de profeet uitgenodig om haar huwelijkksceremonie bij te wonen. Toen de profeet daar aanwezig was kwamen er een groep meisjes die muziek maakten en voor hun vaders die overleden waren in de oorlog gedichten voorlazen. Een van de meisjes die de gedichten las vroeg in de tussentijd aan de overige gasten, weet iemand wanneer de profeet komt, waarnaar de profeet antwoordde: dat is onbelangrijk, lees je gedicht nu maar voor.

Hier wordt de indruk gewekt dat de profeet muziek en entertainment belangrijker achtte dan het verspreiden van zijn boodschap en dat is natuurlijk absoluut belachelijk.

 

Dit zijn slechts drie voorbeelden uit Buchari, Indien je wenst kan ik je meerdere mailen.Deze hadiths komen allemaal uit Buchari, de soennitische geleerdes ontkennen dit niet en dit wordt wereldwijd erkend door de soennitische wereld. Je weet nu waarom ik niet naar Buchari luister, maar naar Imam Ali en de overige 11 imams. Op hun kom ik nu op in.

 

Je zegt over de vrome voorganger Omar Ibn Al Khattaab (Moge Allah tevreden over hem zijn) dat hij geen kennis heeft, mag ik je vragen wat je hiermee bedoelt en waar je dit vanaf leidt, vanuit de Soennah?

 

Umar was een persoon die nauwelijks kennis had, let op ik zeg niet geen kennis maar nauwelijks.

In de onderstaande link staat precies de beperkte  kennis die Umar beschikte in soennahs ook van soennieten beschreven

 

http://www.al-islam.org/peshawar/10.1.html

 

In de Koran zou volgens jou moeten staan, onze geliefde Profeet (vrede zij met hem) heeft twee dingen achter gelaten, De Koran en dat andere.. kan je mij verwijzen naar een vers in de koran en misschien naar een hadith, of ahadith in de Soennah?

 

In aya Maide (nummer 3) staat het volgende:

 

Nu heb Ik uw godsdienst voor u vervolmaakt, Mijn gunst aan u voltooid en de Islam voor u als godsdienst gekozen.

 

Deze is neergedaald nadat de profeet in de stijrd bij alghadeer (sahih muslim) de hand van Imam Ali vastpakte en tege nde menigte zei wie ik zijn leider ben is Imam Ali nu zijn leider

Ook zegt de profeet in een hadith ah****beyt is als ark van noah wie zich hieraan vastklampt wordt gered wie zich hiervan los maakt verdrinkt

 

Ook zegt de profeet tijdens de ghadeer (sahih muslim) dat ik laat twee dingen achter de koran en ah****beyt, deze zijn onafsheidelijk tot hiernamaals.

 

 

Ik heb dus geleerd, dat Islam zich niet beperkt tot bidden vasten etc?

Heeft iemand je ooit verteld dat dit alles is? Het is meer dan dat, als je de kennis opgedaan hebt waarnaar je suggereert dan zou je dit moeten weten.

 

 

In het soennitisme heb je de zogenaamde vijf zuilen. Shahada, bidden, vasten, pelgrimstocht en zakaat, terwijl in het sjitisme dit veel meer zijn wel 10. Zuilen. Naast deze zuilen heb je het bestrijden van onrechtvaardigheid, het voorkomen van slechte gedachtes, goede gedachtes hebben, khums betalen, de imams erkennen kennis opdoen. Hieruit kun je opmaken dat een sjiet meer verplichtingen heeft dan een soenniet, omdat deze extra zuilen als een must wordt gezien binnen het geloof.

Een moslim moet het bestrijden van onrechtvardigheid zien als een verplichting, omdat dit een onderdeel is van imaan. Je dient de wereld klaat te stomen voor de opkoms van Imam Mahdi, de twaalde imam die zowel door soennieten als shieten wordt erkend. Shiiten nemen het bestrijden van onrechtvaardigheid serieus zoals je ziet op internationaal niveau. Zij werken niet samen met zionistische landen. Terwijl soennitische landen beweren dt ze tegen onrechtvaardigheid zijn, maar ondertussen samenwerken met zionistische landen omdat ze maar geen afstand kunnen nemen van hun rijkepositite in de wereld. Soeenitische houden hun bevolking voor de gek door ze beperkt te laten denken, het idee te geven dan islam alleen draait om bidden door mooie moskeeen te bouwen voor belachelijk veel geld, zoals de marokkaanse koning heeft gedaan. Terwijl aan de andere kant de islam tegen monarchie is. Maar daar komt en is verandering aan de gang zoals je ziet in veel arabische landen nu. Ik denk dat men schoon genoeg heeft van rrijke onrechtvaardige leiders. De wereld lijkt wel klaar voor imam Mahdi!!!

 

Waaruit concludeer jij dat Omar (Moge Allah tevreden over hem zijn) niet manssoom is?

 

Ten eerste betekent masoom dat je nog nooit een zonde heb begaan en gaat begaan. Umar was eerst een grote kafir dat afgoden aanbad en mensen ging martelen omdat ze moslim waren geworden. Ok hij is na zijn veertigste moslim geworden en zijn al zijn voorgaande zondes vergeven, maar hij heeft in het verleden veel zondes begaan, De Ah****bayt en de overige 11 imams zijn zonder zondes, want zij zijn voorbeeld voor mensheid.

 

"Ik begrijp de dingen om mij heen beter en voel meer liefde dan ooit"

 

27 En Allah wenst Zich in barmhartigheid tot u te wenden maar zij die hun lagere begeerte volgen wensen dat u ver zult afdwalen (Soerah Nisa: 4)

 

De profeet zegt in een hadith dat Ah****beyt het licht is. Als je meer licht hebt dan open je je ogen, oren en ziel, waardoor je de dingen om je heen beter begrijpt. Imam Ali zegt mensen hebben vaak haat tegen dingen die ze niet begrijpen. Omdat ik nu meer begrijp voel ik nu meer liefde dan ooi.

Trouwens, de koranvers die je aanhaald hierboven is niet relevant in deze context. Ik volg geen lagere begeerte, ik volg de koran en de ah****beyt.

Hopelijk ben ik beetje duidelijk nu, je kunt me altijd vragen stellen.
Melek
 
Die bewering zijn leuk, maar geef mij het nummer van de ahadieth in SAHIEH BUCHARI, opdat ik het zelf kan terug lezen in één van zijn boeken! Zonder dit dan zou ik alleen maar jou tekst moeten geloven.. ik heb een dialoog het liefst dat ik weet wat ik zeg en wat er gezegd wordt. (bijvoorbaat dank)
 
2)
 

http://www.al-islam.org/peshawar/10.1.html op die site staat een heel leuk verhaal getypt, maar telkens zie ik alleen Sheikh staan maar geen naam, zou ik die mogen? Opdat ik kan kijken of dit een gesprek tussen een soenniet of sjiet was! (ook hier alvast bedankt!)

 
3)
 
Sahieh muslim, welke hoofstuk en nummer? (Je snapt wel dat ik dit nodig heb) aangezien jij de informatie al bezit zou je het zo kunnen vertellen.
 
Kan jij mij vertellen, waar in Sahieh muslim staat dat de Koran en de bayt staan vermeld dat ze achtergelaten zijn?
 
4)
 
Dus zodra je tegenkomt dat een andere stroming 20 zuilen heeft dan zal je dat accepteren, puur omdat het meer zuilen heeft? wat een vreemde beredenering..
 
Jij hebt een totaal verkeerd beeld van soennieten, waar je dat beeld ooit vandaan hebt gehaald is me vandaag de dag nog steeds een raadsel.
 
Inderdaad, er is een revolutie opgang, is dat de schuld van Soennieten? Ik hoop dat ik je hierin verkeerd begrepen heb.
 
Monarchie is geen islam? Woow.. dat is iets wat ik niet zag aankomen.. Waarom wordt er dan in Sahieh hadiths verteld dat er 73 sektes, allemaal beweren ze tot de geredde groep te zijn, maar er zal maar 1 naar het paradijs gaan! Geen Monarchie? ach, als jij het zegt.
 
---
 
Geen enkele mens is manssoom!!!!!!!!!!!!!!
 
Iedereen begaat zondes, klein of groot!!!
 
Zelfs de Profeet (vrede zij met hem) had zondes, maar hij werd vergeven door Allah, Tabaraka wa ta3ala!
 
La hawala quwata illa bi'Allah, is er een betere persoon op aarde verschenen dan onze geliefde profeet (vrede zij met hem)?
 
Je zegt het goed, HIJ IS VERGEVEN DOORDAT HIJ MOSLIM WERD, Als hij vergeven is, hoe durf je Omar (Moge Allah tevreden over hem zijn) nog te beoordelen als kaffir? Als hij al vergeven was op het moment dat hij bekeerd was? La illaha illa Allah!
 
hoe tegenstrijdig..
 
--
 
Je haalt sjietische boeken aan en die zijn niet relevant in deze dialoog.. We hebben het er nu over waarom Soennieten niet jou plaatje passen.
 
Om dan jullie boeken aan te halen, is irrelevant.
 
De Ayaat past perfect in de context, alleen men ziet het niet..
 
---
 
Hoe kan men zeggen dat islam betekent om een goed gedrag (achlaaq) te hebben, terwijl sjietten continue de metgezellen vervloeken en de vrouwen van de Profeet (vrede zij met hem) vervloeken? Waarmee je indirect ook de Profeet (vrede zij met hem) beledigt?
 
Hoe kan je bijeenkomsten houden om de geliefden (zijn vrouwen en metgezellen - Moge Allah tevreden zijn over hun allemaal ! -  van de Profeet (vrede zij met hem) te vervloeken en te zeggen dat ze in de HEL bevinden, terwijl Allah, Tabaraka wa ta3ala degene is die Oordeelt en niemand anders!!!!!! Mocht je me niet geloven, dan verwijs ik je door naar de volgende link..:
 
 
is dit geen waanzin?
 
Hoe kan je het in je hoofd halen te zeggen dat de Profeet (vrede zij met hem) geen goede vrouwen had?
 
Hoe kunnen mensen zeggen dat de Profeet (vrede zij met hem) vergiftigd is, waarom zou Allah, Soebhanahoe ta3ala, hier niet ingegrepen hebben?
 
La illa Allaha Illa Allah.
 
Op Yawm Al-Qiyama zal de waarheid aan licht komen en zullen de mensen verantwoording af moeten leggen op dat geen wat ze in het wereldse leven hebben gezegd.
 
---
 
Ik vraag jou om mij te vergeven als ik je indirect beledigd heb, dit is niet mijn bedoeling!
 
-----
 
Ya Allah,
 
Moge Allah, Ta3ala ons leiden op het Rechte Pad en ons standvastig maken op het Rechte Pad! Moge Allah, Soebhanahoe Ta3ala, onze zondes vergeven en ons laten terugkeren naar de Koran en de Soennah van de Profeet (vrede zij met hem)
 
Wallahu a3lam!
 
 
 
 
 
 


Aangepast door Broederrr - 02 oktober 2011 om 20:06
Terug naar boven
zahraa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 oktober 2011
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zahraa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2011 om 12:29
Hallo,
 
Je kunt ook contact opnemen met ahulalbayt jongeren oragnisatie: http://www.ahlalbait.nl/
Er zijn natuurlijk ook veel sites in het engels. Laat me weten waar je in geintereseert bent.
 
 
Groeten zahraa


Aangepast door zahraa - 12 oktober 2011 om 12:32
Terug naar boven
zahraa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 oktober 2011
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zahraa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2011 om 12:40
Het probleem is dat de meeste soenna heilig in de twee "saheehs"geloven. Andere soenitische boeken worden minder gewardeerd terwijl ze dergelijk van grote waarde zijn. En als we de andere boeken erbij halen dan kunnen we een beter discussie beginnen. Als iemand is geintereseerd hoor ik het graag. Ik refereer voor arabisch sprekenden naar de volgende website: http://www.alkawthartv.ir/index.php?option=com_content&view=category&id=304&Itemid=190
Hier worden alle hadiths van soenitische boeken gehaald, om daarmee te bewijzen dat wij, shia en soenna op dezelfde lijn staan en in hetzelfde horen te geloven... Ook wordt duidelijk gemaakt waar en hoe het toch verkeerd is gegaan.
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2011 om 16:31
Met alle respect voor jou,
 
Maar ik ben een dialoog gestart met Melek en niet met een website. (waar ik alvorens al uitgekafferd zal worden)
 
Waarom kwalificeer je het direct als een probleem als we het hebben over de authentieke hadith van Sahieh Buchari en Muslim?
 
Wie zegt dat we weinig waarde hechten aan andere hadithboeken? Vertellen ze je dit tijdens jullie 'Aqiedalessen? Jullie Fiqhlessen? of is dit je meegegeven door die website om hier te vermelden? Denk na.. alsjeblieft .. denk voor jezelf na..
 
Wie zegt dat we weinig waarde hechten aan hadithboeken als die van Tirmidthi? of die van Abu Dawud? of Maliki? enz..
 
Dit zijn leugens die binnen sektes worden vermeld en de mensen die niet nadenken die nemen het heel snel voor lief en denken zelf niet na.. Durf objectief te zijn en zelf vragen te stellen of ben je bang dat je omgeving je te lijf zal gaan?
 
Meeste kennen alleen vrees waardoor ze hun ogen niet durven te openen, maar durven wel op websites allerlei woorden te plaatsen die niet door de beugel (die ik hier niet wil herhalen)
 
Hoe kan je festiviteiten houden waarin je jezelf keihard slaat? Voor wie doe je dat? Wat is het doel hierachter? Wollahi, ik heb filmpjes gezien dat mannen ZICHZELF bont en blauw slaan?
 
En dan die zogenaamde Shietische Imams, die kleine jochies kussen (op de mond) voor de camera? La illaha illa Allah! Hoe kan je dit toelaten, hoe kan je niet vol tranen zitten (vol ellende) als je dat ziet? Hoe kan je als ouder zijnde alleen maar toekijken en zeggen die imam zegt dat dit hoort, dus ga maar zoon.. Ya Allah ..
 
Hoe kan je als shiet iedere soenniet zo hard uitschelden? Waar is de zogenaamde liefde? Waar is de passie voor de islam? Waar staat in de koran dat je mensen moet uitschelden? Waar.....?
 
Waar staat in de koran dat je Soenniet moet vermoorden en dat dat een prijzenswaardige daad is. Tevens zeggen binnen de Shietische sekte dat je daarvoor een enorme beloning krijgt? Is dit waar het geloof om draait? Dit wordt allemaal van zogenaamde Shietische 'geleerden' verteld..?
 
Tevens worden Shietische 'imams' zo overdreven aanbeden, dat je bijna zou suggereren dat ze die bijna als god zouden nemen.. Moge Allah hier mij en alle andere voor behoeden!
 
Hoe kan je zeggen, dat als je de metgezellen 'niet' vervloekt, je geen moslim kan zijn? Hoe kan dit?
 
Hoe kan je zeggen over de 'Moeder der Gelovigen' A'isha dat ze in de Hel is, terwijl Allah, Tabaraka wata3ala, haar vrijgesproken heeft van de 7 hemelen? Hoe kan het zo zijn dat de shieten oordelen of iemand naar de Hel of het Paradijs gaat, terwijl het aan Allah is om te oordelen? Hebben de Shietten opeens kennis over al-gh'aib (het Ongeziene)? Voorwaar,
 
Hoe kan het zo zijn, dat iemand jarenlang met de Profeet (vrede zij met hem) heeft geleefd en alles volgens de Soennah heeft gedaan en na de dood gelijk radicaal omslaat, hoe kun je dit geloven? Op wat is dit gebaseerd?
 
Stel je zelf eens de vraag, zou de Profeet (vrede zij met hem) niet een openbaring gekregen hebben, mocht dit het geval zijn? Terwijl die bij vele andere situaties, wel een openbaring kreeg?
 
Hoe kan je Feesten en Evenementen houden, om de metgezellen te vervloeken en taart te eten onder hem mom, dat A'isha (Moge Allah weltevreden over haar zijn) in de  Hel is?
 
Hoe kun je zeggen dat De Moeder der Gelovigen de Profeet (vrede zij met hem) heeft vermoord? hoe kan het?  Zou er geen Openbaring zijn gekomen, als dit echt het geval was? Ya Allah, Moge Allah ons leiden op het Rechte Pad.
 
Ya Allah, hoe kunnen mensen toch zo ver gaan.. Ya Allah, hoe kan je toch zo wreed zijn tegen de metgezellen ..
 
Als je dit gelooft hoe kan je zeggen, dat het geloof iets moois is?
 
Dit en nog veel meer vragen kunnen gesteld worden. Tevens zijn mijn antwoorden ook onbeantwoord gebleven.. Waarom?
 
Ik vraag om een aantal hadith die volgens de Shieten niet authentiek gekwalificeerd kan worden. Met goede beargumentering. Maar de hadith boeken zijn in de honderden jaren bekeken en niemand heeft er ook maar een woord tegen gerept.. Waarom? Niet door angst, zeer zeker niet.. Maar Jawel, doordat het inderdaad goede, authentieke boeken zijn.
 
Ik vraag hier jullie als nog (voor degene die sektes volgen en de niet-moslims).. alsjeblieft, begin opnieuw, zoek naar de waarheid.. wees niet bang voor omgeving of familie.. maar Vrees Allah!
 
Als je je familie hier lief houdt, wat voor antwoord zal je dan kunnen geven op Yawm al-Qiyama (Dag des Oordeels)?
 
Zou je familie dan jou kunnen komen helpen? Wollahi, zelfs jou familie zal op de Dag des Oordeels jou in de steek laten..
 
Waarlijk, Allah leid wie hij wilt en laat dwalen wie hij wilt..
 
Ik ben geinteresseerd in antwoorden, niet geinteresseerd in groepen shietten die me mogelijk niks wijzer kunnen maken, maar me alleen volop gaan uitschelden en wat dan ook. Ik bespaar ze die zondes en blijf hier zo nu en dan een oogje in het zeil houden.
 
Wallahu A3lam
 
En Allah weet het beter


Aangepast door Broederrr - 12 oktober 2011 om 16:39
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2011 om 16:37
Ik zou het tevens op prijs stellen, als iemand met antwoorden op me vragen zou komen i.p.v. met links en websites en all that..
 
Kan iemand dat niet, dan even goede vrienden, maar met alle respect van dien, daar heb ik niks aan.
 
Beantwoord mijn vragen, als je claimt een ware gelovige te zijn.
 
De vragen zullen je dan makkelijk afgaan..
 
PS: Melek de vragen in het voorgaande bericht van een tijdje terug staan nog open, sinds dat ik de vragen gesteld heb, ben je plotseling niet meer hier..
 
Graag als je hierkomt koekeloeren, of je nog mijn vragen wilt beantwoorden.
 
Bijvoorbaat dank.
Terug naar boven
zahraa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 oktober 2011
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zahraa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2011 om 01:32
Het is toch echt een open forum als ik me niet vergis! En uhm ik heb 6 jaar islam lessen gevolgd aan een soenitische school. Dus het waren in jou woorden soenitische fiqhklassen. En ja het kan ook in de andere boeken voorkomen maar als het niet in de sihaah voorkomt wordt de hadith zo benoemd: Saheeh ala shart al sheikheen, hassan enz. Wat betekent: het is saheeh in andere soenitische boeken of in de mening van andere geleerden maar in de Saheehs worden ze niet zo gezien. 
En ik heb het precies over die andere boeken en over die andere hadiths waar melek ook naar refereert ( dus ze staan niet alleen in Shia boeken ). En daarom had ik de link geplaatst voor als je arabisch kent. Maar wist niet dat je er zo'n last van had. Geen probleem ik geef wel paginanummer, boek, uitgever van soenitische boeken! En uhm, als sommige sheiten fouten begaan betekent niet dat ze allemaal zo zijn! ik kan namelijk met PRECIES hetzelfde verhaal over sunnies komen. Alleen bespaar ik je het :)  Als we dus het gedrag van sommige sheiten buiten het verhaal houden en alleen gaan kijken naar wat ze in geloven komen we verder. Zullen we beginnen met waarom we geloven dat Imam Ali de "khalifa" moest zijn na de profeet? 
Je mag me ook negeren hoor! 


Aangepast door zahraa - 13 oktober 2011 om 01:39
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2011 om 18:15

Naja, waar ik meer mee wil beginnen (nadat je in je korte betoog hebt vermeldt dat niet alle shieten zo zijn) wil ik eerst een beeld van jou hebben, wil ik met jou een dialoog aan kunnen gaan.

Zie de vragen in mijn 2 berichten (1 gericht jegens Melek en de ander naar jou en Melek) Welke vragen verwerp je en welke kun je verdedigen en accepteer je ook als 'shiet' zijnde.
 
Leg mij eens uit, wat jou van de ene kant (soennitische kant) naar de andere kant heeft gebracht (Shietische kant).
 
Dit alleen maar om een beeld te krijgen van jou .. en jou 'geloof' ..
 
Negeren doe ik trouwens alleen, als de discussie geen meerwaarde meer heeft en het meer 'de ene groep tegen de andere wordt' ..
 
Ik heb nog niet eerder discussies gevoerd met shieten, dus vandaar mijn nieuwsgierigheid en mijn vele vragen, die ik hopelijk echt beantwoord krijg.. en als je ze verwerpt, waarom je ze verwerpt..
 
groet,
 
Broederrr
Terug naar boven
Melek Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 september 2011
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Melek Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2011 om 18:17
Hoi,
 
Ik lees je berichten, maar ik heb het momenteel zo druk met studie/werk, dat ik je niet (uitgebreid) kan antwoorden momenteel. Maar een dezer dagen zal ik antwoord geven op al je dringende :) vragen.
 
Groeten,
 
Melek
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2011 om 01:22
Da's prima!
 
Veel succes met je studie/werk!
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2011 om 21:18

misschien dat ik de antwoorden nog voor kerst krijg.. zou fijn zijn ..

Terug naar boven
Melek Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 september 2011
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Melek Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2011 om 14:14

Beste Broederr,

Ik ga je zeker mailen nog :) En hoezo vóór kerst? Heb je het rond kerstperiode te druk met Kerstman spelen of kadootjes uitpakken :P
 
Over feesten gesproken, ik wil je alvast een fijne Offerfeest wensen.
Inshallah dat Allah je zonden vergeeft, die van ons allemaal.
 
Melek Kurt
 
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2011 om 21:14
Hee Melek,
 
Tsja, het laat heel lang op zich wachten (meer dan een maand), de antwoorden zijn niet zo moeilijk voor jou neer te zetten, als je werkelijk je geloofsleer en alle andere zaken begrijpt .. anders zou je alleen maar een 'blinde' volgeling zijn.. waar ik je niet voor aanzie.. het kost je maximaal een kwartier a half uur om een redelijk beargumentering achter elke vraag te plaatsen. Mits je op de waarheid zit.. maar dat is een andere discussie..
 
Dus i.p.v. te achterhalen waarom ik het woord 'kerst' gebruikte, probeer die energie te stoppen in de antwoorden, daar hebben wij beide meer aan.
 
Moge Allah, ta3ala, de dwalende op het Rechte Pad leiden en hun ontdoen van hun hoogmoed.
 
Groet,
 
Broederrr
Terug naar boven
Muslima1989 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 november 2011
Locatie: Holland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima1989 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2011 om 06:18
Ik zou Broederr willen vragen om zich wat minder vijandelijk op te stellen aangezien ik de irritatie en 'dislike' erg voel wanneer ik je berichten lees. We hebben allemaal veel meer aan een discussie wanneer we objectief blijven.
 
Even over imams die jongetjes voor camera op mond kussen; dat wil niet gelijk zeggen dat ze pedofiel zijn. In de bijbel lees je ook over kus op de mond, dit slaat ook geenszins op pedofielie of perverse mensen. voorbeeld: Want hoeveel mensen zullen zich niet verheugen op zijn geboortefeest, dat voor de deur staat! Maar als het eens om zijn geboorte was! Het brandend verlangen van die anderen en hun houding van liefdevolle verwachting hoor ik uitgedrukt in dit woord: 'Hij kusse mij met een kus van zijn mond.' (Hl 1,2) Blijkbaar had iedereen die toen een geestelijk mens kon zijn, in de geest aangevoeld hoe grote genade gespreid zou liggen op die lippen(Ps 45,3).
Mijn vader kuste mij ook op de mond toen ik klein was, wil dit zeggen dat hij het met begeerte deed? Istagfurallahhhh Waar heb je dit uberhaupt gezien?
 
Daarnaast heb je het over mensen die zichzelf slaan op Ashura, dit klopt. Het wordt enkel door mannen gedaan om enigzins de pijn van onze profeet (vzmh) mee te voelen. Het is ongelooflijk hoe mensen alle het pijn kunnen verdragen en heel snel genezen. Ik heb zelf iemand gezien die nog geen 24 uur later weer in orde was.
 
Er zijn ook evenementen georganiseerd door Boedhisten waarbij men over hete kolen loopt. Dit wordt onder meer om spirituele redenen gedaan. Ook hierover heeft geen persoon wat te zeggen omdat het hun geloof is en ze het vrijwillig doen dus waarom zou je hun hierom veroordelen.
 
Kun je mij vertellen hoe je erbij komt dat iedere sjiit ernaar streeft zoveel mogelijk soeniten te vermoorden? of dat er uberhaupt geschreven is dat je hiervoor beloning zult ontvangen?
 
Waar is je uitspraak op gebaseerd dat een Sjiit alle Soenieten uitscheldt en voor alles uitmaakt? ik neem aan dat je met 'een Sjiit' ze in het algemeen bedoelt.
 
Ik neem aan dat je met 'metgezellen vervloeken anders ben je geen gelovige' Umar en Abubakr bedoelt. Dat wordt binnen de Sjiisme niet gezegd. Ze worden wel vervloekt om hun verraad maar dat is heel wat anders.
 
Wat betreft Aisha, zij wordt minacht omdat zij onze profeet (vzmh) heeft verraden. Je hebt absoluut gelijk dat niemand kan/mag oordelen wie wel of niet naar de Hel dan wel Paradijs gaat. Dat is een zonde op zich. Desondanks is mij onbekend dat het zo gekondigd is volgens Sjiisme, daarom hoor ik graag van je waar je dit gelezen hebt.
 
Ik zou het erg op prijs stellen hoe je bij je stellingen komt en waarom je er zo over denkt alvorens ik je duidelijke antwoorden kan geven. Tevens is het niet bepaald motiverend om je vraag serieus te nemen als je alvorens een oordeel klaar hebt en Sjiisme een sekte noemt want daarmee zou ook Al Sunnat een sekte zijn wat volgens mij ook niet het geval is.
 
Zelf heb ik ook een aantal vragen over Al Sunnat waar ik geen reactie over krijg van de sheikhs van Islamcity.nl ... waarom bidden jullie nog met gekruiste armen terwijl dit verboden is omdat er tijdens het bidden beelden verstopt werden in de mouwen door mensen die het aanbaden? .. waarom praten soenieten over sjiiten alsof het terorristen/kinderlokkers zijn (zie bijvoorbeeld islamcity.nl alsmede soenitische moskeeen waar gezegd wordt dat sjiiten zich voordoen als soeniten en mensen gewaarschuwd worden)  terwijl zij heel fanatief sjiitische mensen slachten en de vrouwen verkachten puur omdat ze sjiiten haten? (hiermee refereer ik naar diverse mediaberichten over burgeroorlogen tussen soenieten en sjiiten in onder meer Afghanistan en Iraq).
 
Om misverstanden te voorkomen. Ik vind Sjiisme en Al sunnat absoluut niet gelijk maar ik vind wel dat we iedereen, ongeacht hun geloof en hoe ze willen geloven, in hun waarde moeten laten.
 
Ik kijk uit naar je reactie.


Aangepast door Muslima1989 - 10 november 2011 om 06:27
Terug naar boven
Broederrr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 augustus 2011
Online status: Offline
Berichten: 63
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broederrr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2011 om 13:16
In eerste instantie geplaatst door Muslima1989

 
Ik zal zoveel mogelijk van je vragen beantwoorden in het rood.
Verder het zou netjes zijn geweest als je enigszins voorstelde, zodat ik weet met wie ik spreek en welke groep/stroming jij aanhangt. Ik ga uit dat je Nederlands bent, die bekeerd is. Maar ik wacht liever totdat jij met het antwoord komt, dus bij deze heb je een herkansing. (ik kan geen discussie aangaan, met iedere persoon die even zijn zegje wil doen 'uit het niets')
 
Wel moet ik zeggen dat ik het dapper vindt, dat er eindelijk iemand durft op te staan en vragen wil beantwoorden. We zullen zien tot hoever we komen..
 
Ik zou Broederr willen vragen om zich wat minder vijandelijk op te stellen aangezien ik de irritatie en 'dislike' erg voel wanneer ik je berichten lees. We hebben allemaal veel meer aan een discussie wanneer we objectief blijven.
 
Hoe kun je over objectiviteit te spreken, terwijl niemand objectief kan zijn? Of ben je toch dusdanig naief dat je denkt dat mensen toch 'kunnen zijn'?
 
Even over imams die jongetjes voor camera op mond kussen; dat wil niet gelijk zeggen dat ze pedofiel zijn. In de bijbel lees je ook over kus op de mond, dit slaat ook geenszins op pedofielie of perverse mensen. voorbeeld: Want hoeveel mensen zullen zich niet verheugen op zijn geboortefeest, dat voor de deur staat! Maar als het eens om zijn geboorte was! Het brandend verlangen van die anderen en hun houding van liefdevolle verwachting hoor ik uitgedrukt in dit woord: 'Hij kusse mij met een kus van zijn mond.' (Hl 1,2) Blijkbaar had iedereen die toen een geestelijk mens kon zijn, in de geest aangevoeld hoe grote genade gespreid zou liggen op die lippen(Ps 45,3).
Mijn vader kuste mij ook op de mond toen ik klein was, wil dit zeggen dat hij het met begeerte deed? Istagfurallahhhh Waar heb je dit uberhaupt gezien?
 
Er zijn genoeg filmpjes die dit vertonen, doe onderzoek, leer dan je huiswerk, kom daarna terug. Kijken of je het dan nog kan vergelijken, met dat 'onschuldige' kusje op je mond van je vader.
 
Waar zegt de islam dat het een 'grote genade' is om iemand op zijn lippen te kussen en wie weet wat voor gruwelijkheden nog meer? Wallahu a3lam..
 
Daarnaast heb je het over mensen die zichzelf slaan op Ashura, dit klopt. Het wordt enkel door mannen gedaan om enigzins de pijn van onze profeet (vzmh) mee te voelen. Het is ongelooflijk hoe mensen alle het pijn kunnen verdragen en heel snel genezen. Ik heb zelf iemand gezien die nog geen 24 uur later weer in orde was.
 
Waar staat in de koran of hadith dat je jezelf moet slaan? Jezelf moet verminken?
 
En mocht akkoord gaan met de scheve beredenering die je hierboven geeft, waarom maar een beetje van de pijn dan voelen, waarom niet in zijn geheel? Moge jullie dan zelf de grens leggen? Wie bepaald die grens? Is daar ook een hadith over?
 
Is het feit dat mensen genezen een mirakel voor jou dat het blijkbaar goed is, wat ze doen? La illaha illa Allah, Moge Allah ons hier van behoeden.
 
Er zijn ook evenementen georganiseerd door Boedhisten waarbij men over hete kolen loopt. Dit wordt onder meer om spirituele redenen gedaan. Ook hierover heeft geen persoon wat te zeggen omdat het hun geloof is en ze het vrijwillig doen dus waarom zou je hun hierom veroordelen.
 
Ik ben heel snel klaar met Boedhisten, omdat dat al helemaal niks met de islam te maken heeft.
 
Ik veroordeel dit soort gedrag van sjietten, omdat zij zich profileren als een groep behorende tot de islam. Terwijl zij allemaal bid3ah (religieuze innovaties) inbrengen en allemaal leugens over de geliefde Profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem).
 
Kun je mij vertellen hoe je erbij komt dat iedere sjiit ernaar streeft zoveel mogelijk soeniten te vermoorden? of dat er uberhaupt geschreven is dat je hiervoor beloning zult ontvangen?
 
Youtubekanalen zijn al meer dan genoeg, maar ook andere websites laten dit bericht sterk naar voren komen.
 
Of verwerp je deze actie? Hoe raar als je het wel zou doen, het hoort per slot bij hun geloof?
 
Waar is je uitspraak op gebaseerd dat een Sjiit alle Soenieten uitscheldt en voor alles uitmaakt? ik neem aan dat je met 'een Sjiit' ze in het algemeen bedoelt.
 
Laat ik de vraag eens anders stellen, voordat ik op jouw vraag in ga, wanneer is er sprake van een 'algemene sjiet'? Terwijl er genoeg groepjes in het Sjiesme gevormd zijn?
 
Ik neem aan dat je met 'metgezellen vervloeken anders ben je geen gelovige' Umar en Abubakr bedoelt. Dat wordt binnen de Sjiisme niet gezegd. Ze worden wel vervloekt om hun verraad maar dat is heel wat anders.
 
Nee, als je hen niet vervloekt, dan ben je volgens hun leer, ongelovig. Tenzij je weer profileert met een groepje die dit weer verwerpt. Dan vraag ik me toch af, naar de geloofwaardigheid van je antwoorden. Het is namelijk heel makkelijk te negeren en te verwerpen, terwijl de realiteit 'velen' deze actie wel doen.
 
Hoe kan het toch zijn dat de metgezellen van de Profeet (vrede zij met hem) altijd klaar stonden voor de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en daarna zouden verraden?
 
Ook al zou ik geen gelovige zijn, zou dit een merkwaardige opmerking zijn van de sjietten.. Het deugt van alle kanten niet..
 
Wat betreft Aisha, zij wordt minacht omdat zij onze profeet (vzmh) heeft verraden. Je hebt absoluut gelijk dat niemand kan/mag oordelen wie wel of niet naar de Hel dan wel Paradijs gaat. Dat is een zonde op zich. Desondanks is mij onbekend dat het zo gekondigd is volgens Sjiisme, daarom hoor ik graag van je waar je dit gelezen hebt.
 
Laat ik beginnen met een filmpje om te laten zien hoe soennieten en sjietten verschillen, betreft Aisha (moge Allah weltevreden haar zijn). In dit filmpje worden Sjietische leiders te woord gestaan en zie je de walgelijke uitspraken die ze doen.
 
 
Graag hoor ik of je de uitspraken van de Sjietische leiders accepteerd of 'alweer' verwerpt?
 
Ik zou het erg op prijs stellen hoe je bij je stellingen komt en waarom je er zo over denkt alvorens ik je duidelijke antwoorden kan geven. Tevens is het niet bepaald motiverend om je vraag serieus te nemen als je alvorens een oordeel klaar hebt en Sjiisme een sekte noemt want daarmee zou ook Al Sunnat een sekte zijn wat volgens mij ook niet het geval is.
 
De stellingen komen van mensen (sjieten) die ik in mijn verleden gesproken heb en wat research die ik gedaan heb op het internet. Natuurlijk, snap ik totaal niet wat de beweegredenen zijn, van datgeen wat sjieten doen, maar daar zijn deze vragen voor.
 
Zie ze dus meer als vragen, dan als stellingen.
 
Wat mijn oordeel betreft, ik kan niet mijn identiteit even in een hoek plaatsen en kwartier later weer naar voren halen. Ja, ik verwerp de bid3ah die zij vertonen, ik verwerp hoe zij de metgezellen vervloeken, ik verwerp hoe zij de Moeder der Gelovigen vervloeken, ik verwerp dat jullie overdrijven in het vereren van 'Ali (moge Allah weltevreden over hem zijn) enzovoorts.
 
Nogmaals, objectiviteit bestaat niet. Geloof je me niet? Leer wat objectiviteit is en kom daarna terug met een logisch beredenering, waarom je wel objectief blijkbaar kan zijn..
 
NOTE: ik zie graag nog mijn overige antwoorden nog beantwoord worden. Bijvoorbaat dank.
 
Zelf heb ik ook een aantal vragen over Al Sunnat waar ik geen reactie over krijg van de sheikhs van Islamcity.nl ... waarom bidden jullie nog met gekruiste armen terwijl dit verboden is omdat er tijdens het bidden beelden verstopt werden in de mouwen door mensen die het aanbaden? 
 
In de islam is het een vorm van Shirk (Deelgenoten toekennen aan Allah, Geprezen en Verheven is Hij). Degene die zich schuldigt maakt aan deze enorme zonde, heeft waarlijk, iets slechts gedaan.
 
Het bidden gaat met de ene hand op de ander hand of arm over de andere arm. Nooit heb ik meegemaakt dat er beelden werden meegenomen naar de moskee of in de mouwen gestopt.
 
Tenzij je over een andere groepering praat, dan zou dat best kunnen. Maar het is niet toegestaan beelden te aanbidden, laat dat duidelijk zijn.
 
Note: Je weet toch dat er vele groeperingen zijn in de islam? Net zoals in het christendom en jodendom..
 
 
waarom praten soenieten over sjiiten alsof het terorristen/kinderlokkers zijn (zie bijvoorbeeld islamcity.nl alsmede soenitische moskeeen waar gezegd wordt dat sjiiten zich voordoen als soeniten en mensen gewaarschuwd worden)  terwijl zij heel fanatief sjiitische mensen slachten en de vrouwen verkachten puur omdat ze sjiiten haten? (hiermee refereer ik naar diverse mediaberichten over burgeroorlogen tussen soenieten en sjiiten in onder meer Afghanistan en Iraq).
 
Geef mij eens een paar DIRECTE links, waar de walgelijke acties die jij zo net opnoemde gebeurt door SOENNIETEN?
 
Wat de waarschuwingen betreft, een aantal reacties hierboven heb ik al vermeldt, dat Sjiesme een dwalende sekte is, daar moet voor gewaarschuwd worden. Hun religieuze innovaties en scheve 'Aqieda (geloofsleer) zorgen ervoor dat men dwalende wordt. Onze taak als moslim zijnde, is het oproepen naar Tawheed (eenheid van Allah) en het Rechte Pad.
 
Maar Allah leidt wie Hij wilt en doet dwalen wie Hij wilt.
 
Om misverstanden te voorkomen. Ik vind Sjiisme en Al sunnat absoluut niet gelijk maar ik vind wel dat we iedereen, ongeacht hun geloof en hoe ze willen geloven, in hun waarde moeten laten.
 
Nogmaals, de vraag aan jou dan, wat voor groepering hang jij aan? Aangezien je jezelf profileert als 'muslima1989', vraag ik me toch ten zeerste af in hoeverre dat zo is. Maar he, verras me..
 
Verder als men gewaarschuwd is en toch blijft doorgaan, dan moeten ze dat zelf weten.
 
Maar dankzij de da3wah (oproepen naar de islam) zijn al vele mensen 'teruggekeerd' naar de islam en zijn vele mensen bekeerd naar de islam.
 
Als afsluiter twee filmpjes om te zien, hoe mensen bekeerd worden.
 
 
Ik kijk uit naar je reactie.
 
Ondanks dat je geen sjiet bent, weet ik niet in hoeverre deze disucssie een meerwaarde heeft. Aangezien ik meer ontwijkingen heb gelezen, dan antwoorden. Is ook niet meer dan logisch als je zelf geen sjiet bent. Desalniettemin, kijk uit naar jou reactie.
 
PS: je zult een aantal 'frases' tegenkomen, waar ik het woord 'jullie' gebruikt heb, maar later pas achterkwam dat jij je distantieert van het sjiesme.
 
Wel wil ik vragen dat als je religieuze antwoorden kunt opbrengen, of je dit vanuit sjietische invalshoek wilt doen. Mocht dit niet het geval zijn, dan gaan we off-topic.
 
Verder het is niet de bedoeling geweest iemand of andere te kwetsen, soms moet er een punt gemaakt worden. Mijn excuses als iemand zich beledigt voelt.
 
En Allah weet het beter.  Wallahu a3lam.
 
Moge Allah mij vergeven voor als ik iets verkeerds heb gezegd. Allahoema amien.
 
=====
 
Nogmaals een oproep aan de sjieten op dit forum of ze alsnog de vragen willen/kunnen beantwoorden die gesteld zijn. Aangezien ik nog geen religieuze antwoorden binnen heb en degene die nu antwoord heeft gegeven, geen sjiet is.
 
Bijvoorbaat dank!
 
 
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.