Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vraag aan christenen

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vraag aan christenen
    Geplaatst op: 01 januari 2005 om 14:42
Ik wil jullie niet beledigen met teksten uit deze boeken. :)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 16:02

Alleen met leugens kan men proberen te beledigen.

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 17:03
Aha interessant. Ik zie dat ze weer proberen te bewijzen dat de bijbel zelf zegt dat Jezus God niet was. Ik heb hier al een uitgebreide discussie over gehad in: "Waarom Jezus God niet is!".


God heeft in de koran gezegd dat we de afgedwaalden tot het rechte pas moeten sporen .

Wat doe jij anders op een Islamforum ?
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 19:45

In eerste instantie geplaatst door Anne

Ligt eraan wat je erg vindt dan...

het is voor ons moslims wel bekend dat er sommige mensen bestaan die hun vijandigheid jegens de Islam uiten middels verdraaiingen en leugens, en ver- beoordelen naar de maatstaven van nu, zoals bv dat de profeet met Aicha trouwde toen ze 9 jaar was, alles moet gemeten worden naar eigen tijd, plaats, gewoontes, gebruiken etc... wat nog erger is, is dat deze mensen ook nog HUN EIGEN verdraaiiende interpretaties bij halen, soms bewust, soms onbewust, omdat een vertaling van een hadith verkeerd geinterpreteerd kan worden, de talen verschillen, zo kan iets in het Engels heel anders uitzien dan in de originele taal Arabisch. onze vroegere geleerden is hen niets ontgaan, ze hebben alles besproken en vermeld in BOEKEN, dan komt heden een niet-mosilm die amper kennis heeft over de Islam, kritiek uiten op een onbeschofde en onbeschaamde manier, om zijn haatgevoelens bij neer te leggen, maar Allah heeft ons wel over zulke mensen verteld in de Quran: 61:8 Zij willen het Licht van Allah doven met hun monden, maar Allah zal Zijn licht vervolmaken, ook al haten de ongelovigen dat.    

de groeten,

ps in de Bijbel lees je bv dat Salomon 700 vrouwen had (als ik het goed heb), ik heb hier geen problemen mee, het zal kunnen in die tijd, waarom niet?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2005 om 02:46

en ver- beoordelen�naar de�maatstaven van nu, zoals bv dat de profeet�met Aicha trouwde toen ze 9 jaar was,



Ik meet alleen met maatstaven van de bijbel, ik neem Jezus als voorbeeld. Dit voorbeeld vind ik niet erg, behalve als dat meisje gedwongen was, dan kan er volgens mij geen liefde tussen die twee zijn, of volledige overgave.

ps in de Bijbel lees je bv dat Salomon 700 vrouwen had (als ik het goed heb), ik heb hier geen problemen mee, het zal kunnen in die tijd, waarom niet?


Klopt, hij had ongeveer 1000 vrouwen. Ik heb hier problemen mee, het leidde volgens de bijbel alleen maar tot ellende en ontrouw. God had daar ook problemen mee, Hij strafte Salomo.
Terug naar boven
Love_Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Love_Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2005 om 06:34
Selamu alejkum  we rahmetullah wa barakatahoe
Boraq schreef:
hallo beste mensen (selamun aleykoem)

ik zou eens een paar dingen willen vragen aan de christenen , zeker niet afbrekend bedoeld, want dan zou het zonde zijn.

Beste broeder het is beter dat je kennis opdoet over je eigen dien aqidah,tauwhied,imaan,enz zijn inshAllah belangrijkere dingen dan te bemoiewen met andere godsdiensten als je inshAllah veel van islaam weet kan je nog een beetje proberen om kennis op te doen uit de bijbel en dan als enige intentie dawah(uitnodigen naar islam)zo niet getuig dan dat je moslim bent(als ze niet willen erbarmen)maar dus inshAllah laat het voor wat het is christendom bijbel doctrines sektes in hun groep protestant katholiek gereformeerd enz enz
Waselaam 

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2005 om 09:29
de wijsheid is overgekomen
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2005 om 13:37
Helaas Boraq... nu blijf je zitten met je vragen aan christenen.
Terug naar boven
Love_Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Love_Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2005 om 05:30
Selamu alejkum we rahmetullah wa barakatahoe
Anne ik kan het ook omgekeerd vragen nu blijf jij zitten met vragen over de islam als je die had en of hebt voor zulke dingen staan we inshAllah meer open dan dat we gaan uitzoeken is de bijbel het woord van god?dat de ene doctrine klopt dat die andere sekte dat doet enz
Dus hierbij ik je uit als je vragen hebt over onze dien hoor ik het inshAllah van je en broeders en zusters horen het wel van je want immers hebben we niet allemaal dezelfde kennis over bepaald onderwerp maar dus ik hoor het van je
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2005 om 06:06
Ik heb vragen ja. Ik hoor immers niet bij het volk dat begrijpt.

Mohammed volgens de Boechari: �Moge Allah de joden en christenen vervloeken want zij bouwden plaatsen van aanbidding nabij de graven van de profeten.� Boechari, deel 1, #427 (Hij zei dit toen hij stierf in de armen van zijn vrouw A�sja.)

Jezus volgens de bijbel: �Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen.� Lucas 23:34 (Dit zei hij toen hij aan het kruis stierf op Golgota nadat hij verraden en op geen legitieme grond ter dood veroordeeld was.)

Zou het niet gepaster voor Mohammed zijn om Allah te vragen de christenen en de joden op het rechte pad te leiden toen hij aan het sterven was?

(van http://answering-islam.org)
Terug naar boven
Love_Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Love_Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2005 om 07:24

salaam aleikum we rahmetullah wa barakatahoe
Alleereerst er is overgeleverd van de profeet mohamed(saw)dat hij zei:wie in Allah(swt)gelooft en in de laatste dag gelooft dient het goede te spreken en anders te zwijgen over deze hadith dien je eerst de oorsprong van te weten dien je te weten is het betrouwbaar is het niet verzonnen etc
Is het anders vertaald dus dan wordt er ook raar opgekeken ik persoonlijk weet niet precies wat er mee bedoeld wordt en ik zal dus ook de tafsir ervan opzoeken en deze hadith te verduidelijken ten tweede dit is dingen uit zijn context pakken en een verklaring geven volgens eigen begeertes
dus lijkt me het verstandiger dat je weet wat ermee bedoeld wordt net als bijv
hadith dat de profeet mohamed(saw)zei ik zal de joden en christenen bestrijden tot ik dood ga

als jij dit leest denk je wat is dit hij is gewelddadig stagfirullah al adhim nee want de bedoeling van deze hadith wordt bedoeld GEESTELIJK dawah(uitnodigen naar iislam)enz maar zoals ik al zei leg ik deze haidth voor die meer kennis dan mij heeft inshAllah nader inzien hoor je het nog

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2005 om 07:26

In eerste instantie geplaatst door Anne

Ik heb vragen ja. Ik hoor immers niet bij het volk dat begrijpt.

Mohammed volgens de Boechari: �Moge Allah de joden en christenen vervloeken want zij bouwden plaatsen van aanbidding nabij de graven van de profeten.� Boechari, deel 1, #427 (Hij zei dit toen hij stierf in de armen van zijn vrouw A�sja.)

Jezus volgens de bijbel: �Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen.� Lucas 23:34 (Dit zei hij toen hij aan het kruis stierf op Golgota nadat hij verraden en op geen legitieme grond ter dood veroordeeld was.)

Zou het niet gepaster voor Mohammed zijn om Allah te vragen de christenen en de joden op het rechte pad te leiden toen hij aan het sterven was?

(van http://answering-islam.org)

salaam Anne,

wat Jezus vrede zij met hem daar heeft gezegd, heeft Mohamed ook gezegd, in een verhaal, toen de profeet een reis maakte naar Taif (verder dan Mekka) om de mensen daar uit te nodigen naar de Islam, toen hij daar aangekomen was, werd hij gestenigd, waarna zijn enkel en voeten gingen bloedden, kortom heel slecht behandeld, met allerlei kwellingen.

hij verbleef in een plek en sprak de volgende woorden uit: ,,Oh Allah, aan U leg ik de zwakte van mijn eigen krachten voor, mijn beperkte vermogens en mijn hopeloosheid jegens de mensen. U bent de meest Barmhartige, U bent de Heer voor de minder bedeelden en mijn Heer, aan wie laat U mij over? Aan een afgelegen iemand die mij onvriendelijk behandeld of aan een vijand die mij in zijn macht heeft. Als U niet kwaad op mij bent dan trek ik me er verder niets van aan, Uw vergeving is van grotere betekenis voor me. Ik zoek toevlucht bij het licht van Uw gezicht waardoor de duisternis verlicht wordt en waar het wereldlijk leven en het hiernamaals leidraad bij hebben, dat ik niet wordt getroffen door Uw kwaadheid of ontevredenheid. Uw tevredenheid is het hoogste doel en er is noch kracht noch macht zonder Uw steun." 

daarna vertrok de profeet bezorgd en verdrietig weer terug naar Mekka, Bij zijn aankomst in Qarn Almanazil werd hij geschaduwd door een wolk waarin de engel Jibriel zich bevond samen met de engel van de bergen. Jibriel riep de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, toen hij omhoog keek. Jibriel zei: ,,Allah heeft de engel van de bergen naar u toegezonden opdat die tot uw bevel staat".

De engel van de bergen begroette de profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, en zei: ,,O Mohammed, U behoeft het maar te zeggen. Als u het wenst, klap ik de al'akhchabain over hen heen (de al'akhchabain zijn twee bergen in Mekka; de berg Abu-Qubais en de berg er tegenover).

De profeet weigerde dat en zei: ,,Nee, Ik hoop dat Allah uit hun voortplanting mensen laat voortkomen die Hem alleen en geen met gezellen zullen aanbidden." 

wat betreft die hadith, is de boodschap ervan heel duidelijk, daar gaat het om, de boodschaop is namellijk dat het verboden is om de graven van mensen en profeten als aanbiddingsplaats te bouwen, wie dat doet begaat shirk (afgoddienst), want waarom denk je dat deze mensen van een graf een aanbiddingsplaats maken, bv zodat ze zegeningen krijgen van de persoon die in die graf zit, wat dus ook shirk is, erger nog, de mensen kunnen die graven ook gaan aanbidden (knielingen, buigingen, aanroepingen), en dat is niets anders dan polythiesme, dus wie zich schuldig maakt aan deze praktijken, maakt niet uit wat voor persoon het is, is vervloekt, het kan ook iemand zijn die zich moslim noemt, tenzij hij onwetend is, dat geldt ook voor de christenen en de joden, wanneer ze onwetend zijn, maar de profeet heeft het daar in de hadith over de joden en christenen waar Allah zoveel profeten (idg joden) heeft gestuurd om af te blijven van het aanbidden van graven, waarna zij toch dat bleven doen, en deze zijn vervloekt.

de essentie van de hadith is het niet aanbidden van graven, sterker nog, niet Allah aanbidden waar graven zijn, dat laatste is zeer gedetailleerd uitgelgd door de geleerden, laat k het hier bijhouden. 

de groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2005 om 07:42
Ah Abou Jabir, ik ben heel blij dat er ook zulke dingen in de hadith staan.

Maar je kunt er niet omheen dat Jezus nooit een vloek heeft uitgesproken over anderen zoals Mohammed dat wel deed. Volgens de bijbel is het voor mensen verboden anderen te vervloeken. Jezus heeft juist de vloek die al op ons ligt vanaf onze geboorte op zich genomen, het is aan ons dit offer aan te nemen, alleen dan kan de vloek opgeheven worden.

ten tweede dit is dingen uit zijn context pakken en een verklaring geven volgens eigen begeertes


Oh, in welke context had hij dit wel mogen zeggen dan volgens jou?
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2005 om 08:17

In eerste instantie geplaatst door Anne

Ah Abou Jabir, ik ben heel blij dat er ook zulke dingen in de hadith staan.

Maar je kunt er niet omheen dat Jezus nooit een vloek heeft uitgesproken over anderen zoals Mohammed dat wel deed. Volgens de bijbel is het voor mensen verboden anderen te vervloeken. Jezus heeft juist de vloek die al op ons ligt vanaf onze geboorte op zich genomen, het is aan ons dit offer aan te nemen, alleen dan kan de vloek opgeheven worden.

beste Anne,

ik zeg niet dat wij moslims mensen mogen vervloeken, maar degene die vervloekt zijn, zijn al vervloekt, voorbeelden zoals Satan, Farao, tovenaars, heksen, diegene die zegt dat hij God is, degene die het goed vind als hij aanbeden wordt, en zodoende...

verder over de vloek gesproken (dat vetgedrukte zin van jou), in de bijbel lees je bv dat Jezus vervloekt is , dus graag uitleg van uw zijde, �En ingeval op een man een zonde komt waarop het doodvonnis staat, en hij ter dood gebracht is, en gij hem aan een paal hebt gehangen, dient zijn dode lichaam niet de hele nacht aan de paal te blijven hangen; maar gij dient hem in elk geval dezelfde dag nog te begraven, want een gehangene is  iets wat door God vervloekt is� (Deuteronomium 21: 22-23)

verder zegt Paulus in de Bijbel: �Christus heeft ons losgekocht van de vloek der Wet door voor ons in de plaats een vloek te worden, want er staat geschreven: ,,Vervloekt is een ieder die aan een paal is gehangen.� (Galaten 3:13)

de eerste vers zal je nog zeggen dat het niet over Jezus gaat, maar de woorden van Paulus....!!! dat zouden wij moslims niet durven te zeggen over 1 van de grootste boodschappers van Allah.

misschieen is er wel een goede interpretatie voor, ik hoop niet dat je je aangevallen voelt.....

de groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2005 om 09:17
Ja Hij was inderdaad vervloekt toen hij aan het kruis hing. Hij koos daar zelf voor, die vloek. Er staat dat hij het van te voren al wist. Zijn verraad, zijn dood en zijn opstanding.

Toch verdiende Hij die vloek niet. Hij had niets gedaan om de kruisdood te verdienen. Hij was zonder zonde. Hij werd onterecht veroordeeld (ook voorspeld).

Wij waren wel vervloekt door onze keuze voor de duivel in het paradijs. We waren verdoemd tot de eeuwige dood. We hadden de mensenmoordenaar macht over ons gegeven. Door deze vloek stond er een muur tussen ons en God in, en die muur is de wet. (de tien geboden) We kunnen onmogelijk aan de wet voldoen, dus we kunnen niet bij God komen.

God zelf heeft aangeboden om die vloek weg te nemen, en de enige manier om dit te doen was om die vloek zelf te dragen. Hij was de enige die in staat was die vloek te dragen en te overwinnen. Hij stierf (wat wij verdiend hadden) en hij overwon de dood. (wat wij niet kunnen, en ook geen ander wezen in de hemel of op aarde kan) Hij wilde de vloek op zich nemen, daarom was het belangrijk dat Hij een kruisdood stierf.


Dit heeft Hij voor jou gedaan, omdat Hij zo veel van jou houdt. En niet omdat je Zijn wetjes zo goed naleeft, maar om wie je bent. Hij kende je toen al, ook al ken jij Hem nu nog niet.

En wat vraagt Hij van jou hiervoor?

Alleen dat jij het aanneemt en Hem ervoor lief hebt.


Als je gelooft dat ik hier iets heb neergezet wat niet volgens de bijbel is, vraag me er dan naar. Dan zal ik de bijbelteksten noemen waar het staat.

Een goede vergelijkbare uitleg vind je hier. Het bestaat uit karikaturen, dus volgens mij geschikt voor uitleg aan moslims.
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2005 om 21:19
Dag allemaal
Jammer dat beide partijen toch niet wat meer ruimte voor elkaar maken.
Ik denk persoonlijk dat de Islam in essentie een goede godsdienst met
dezelfde God als die ik ken. Dat uit zich vooral in de kenmerken van het
morele denken en handelen. Ookal maak ik mij soms wel druk over het
feit dat ik toch bij veel moslims op deze site de kenmerken niet terugzie
in hun reacties. Maar misschien doen die het juist wel weer erg goed met
naastenliefde en dienstverlening in het dagelijks leven. Zou kunnen. Voor
christenen is vooral dit sociale gedrag belangrijk. Bidden doe je altijd wel,
ik soms de hele dag door.. Bovendien is het bidden bij ons meer om je
geest helder te maken zodat je weer positieve energie hebt naar de
buitenwereld toe, niet alleen maar om God te aanbidden. Waar ik me
verder nog wel bezorgd over maak
zijn natuurlijk de wandaden van moslimterroristen waar we hedentendage
mee geconfronteerd worden. Ik weet dat jullie je daarvan afkeren, maar
toch: ik heb weinig mensen echt stelling zien nemen tegen de fysieke
Jihad. Ik merk dat er toch een hoop moslims zijn die vinden dat geweld
als politieke zaak geoorloofd is.Het verschil met wandaden die vanuit het
christendom verricht worden , is dat er geeneen is die in de Bijbel
getolereerd wordt. Christenen kunnen die wandaden dus nooit verrichten
uit naam van de Bijbel. Moslimterroristen vergoeilijken hun acties juist
met de Koran. Ook geweld gebruiken als Allah beledigd
wordt vindt het merendeel geoorloofd. Ik zou nog willen zeggen: denken
jullie nou echt dat God daar niet tegen kan? In al zijn wijsheid, ik vind dat
een belediging voor hem. Bovendien merk ik dat jullie en "ongelovigen"
door medemoslims op jullie daden dreigend worden toegesproken met
"vrezen jullie Allah niet"? Alsof je alleen barmhartig kunt handelen door
angst voor straf. Naastenliefde doe je uit compassie, niet omdat je bang
voor straf bent, ook niet omdat je in de hemel wilt komen. Dat doe je
gewoon. Dat waren even de -puntjes waar ik mij zorgen over maak, maar
verder maak ik mijn dagelijks leven veel moslims mee die hartstikke
goede mensen zijn en waar Nederland trots op mag zijn. Om het even
positief af te sluiten!
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 01:18
hoi,

Bovendien merk ik dat jullie en "ongelovigen"
door medemoslims op jullie daden dreigend worden toegesproken met "vrezen jullie Allah niet"?


Je kunt er ook een barmhartiger reden achter zien. Als iemand gelooft dat wanneer jij zijn religie niet aanhangt, het niet goed met je afloopt, kan hij ook uit liefde voor jou je proberen te bekeren. Dat is juist iets liefs, maar voor een ongelovige kan ik me voorstellen dat het lastig is. Men moet zich daarom niet teveel ergeren aan deze pogingen tot bekeren.
Ik denk wel dat Moslims makkelijker denken dat zij zelf door overtuigen/discussieren jou kunnen bekeren. Dat kom ik op dit forum veel tegen. Christenen geloven juist dat dit niet kan, zij zullen je dus eerder alleen wat informatie geven in hoop dat je de juiste keuze maakt.
Terug naar boven
Bilal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bilal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 03:30

Selamaleykum wa rahmatulah wa barakatuh,

Ook deze discussie over de Waarheid kan tot de dood doorgaan, Een christen die met volle overtuiging gelooft dat Jezus (a.s.) de zoon van Allah (s.w.a.) is zal dit geloven totdat Allah (s.w.a.) anders wil.

Anne, wij moslims zijn er niet uit om iemand te bekeren, want dat kunnen wij gewoon niet, dat is aan Allah (s.w.a). De profeet (s.a.w.) had als enige taak de DUIDELIJKE verkondiging, als de mensen deze verkondiging niet wilden geloven dan is dat de wil van Allah (s.w.a.), hoe pijnlijk dat voor hem (s.w.a) ook was. Zelfs zijn geliede oom kon hij (s.a.w.) niet laten geloven omdat dit gewoon behoort aan Allah (s.w.a.) . Er kunnen geen 2 of meerdere waarheden zijn over Allah (s.w.a.). 1 is de juiste. Het is aan Allah (s.w.a.) om je de juiste te laten zien.

Moge Allah (s.w.a) je hart openen voor de Waarheid.

Selam,

Bilal

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 04:46

In eerste instantie geplaatst door elice

Dag allemaal
Jammer dat beide partijen toch niet wat meer ruimte voor elkaar maken.
Ik denk persoonlijk dat de Islam in essentie een goede godsdienst met
dezelfde God als die ik ken. Dat uit zich vooral in de kenmerken van het
morele denken en handelen. Ookal maak ik mij soms wel druk over het
feit dat ik toch bij veel moslims op deze site de kenmerken niet terugzie
in hun reacties. Maar misschien doen die het juist wel weer erg goed met
naastenliefde en dienstverlening in het dagelijks leven. Zou kunnen.

gegroet elice,

het is toch leuk om te lezen dat je altijd van het goede uitgaat van je medemens, helemaal mee eens.

Voor christenen is vooral dit sociale gedrag belangrijk. Bidden doe je altijd wel, ik soms de hele dag door.. Bovendien is het bidden bij ons meer om je
geest helder te maken zodat je weer positieve energie hebt naar de
buitenwereld toe, niet alleen maar om God te aanbidden.

in de Islam zijn er zoveel redenen voor het aanbidden van Allah, een helder geest is 1 daarvan, als onze profeet verdrietig was, zei hij tegen zijn metgezellen: roep op tot het gebed. het begahen van Allah, de liefde van Allah bereiken, naar de beloning  van Allah streven, en dat is niet zomaar een beloning, een paradijs die voor ons beschreven is in de Quran, met als schaduw de troon van Allah, waar rivieren doorstromen..etc, ook een reden van het aanbidden van Allah, is het kwade in jouw een einde aanmaken, jij als christen gelooft ook wel toch dat in dit wereldse leven een kwade macht is, de duivel en de zijnen onder de mensen en de geesten, aangezien wij ons ook in dit wereldse leven bevinden, is het voor ons onmogelijk om een uitermate bescherming tegen het kwade te creeren.

Waar ik me verder nog wel bezorgd over maak zijn natuurlijk de wandaden van moslimterroristen waar we hedentendage mee geconfronteerd worden. Ik weet dat jullie je daarvan afkeren, maar toch: ik heb weinig mensen echt stelling zien nemen tegen de fysieke Jihad. Ik merk dat er toch een hoop moslims zijn die vinden dat geweld als politieke zaak geoorloofd is.Het verschil met wandaden die vanuit het christendom verricht worden , is dat er geeneen is die in de Bijbel
getolereerd wordt. Christenen kunnen die wandaden dus nooit verrichten
uit naam van de Bijbel. Moslimterroristen vergoeilijken hun acties juist
met de Koran.

zal je het goed vinden als ik het woord christen plak aan het woord terrorist? bv Bush een christenterrorist? nee toch.. verder hoop ik dat je vind dat degene die zijn huis verdedigt geen terrorist is toch, in alle religies is verdedigen toegestaan. bv de situatie in Palestina kun jij als persoon moeilijk voorstellen, omdat je hier opgegroeid bent in vrede. probeer je te verbeelden in hun situaties, wanneer zomaar een tank komt en je huis verwoest. Palestijnen zijn geen terroristen, maar vrijheidstrijders, ze kunnen wel wat fouten maken, maar waar ik me aan erger is, waarom noemt de westerse media Israelische soldaten die een klein kind in het hoofd schieten geen terrorist? hebben de mensen die wat verstand hebben dit niet door? of zijn hun ogen verblind door de media!!, dat laatste zou ik tien strepen eronder zetten. 

Ook geweld gebruiken als Allah beledigd wordt vindt het merendeel geoorloofd. Ik zou nog willen zeggen: denken jullie nou echt dat God daar niet tegen kan? In al zijn wijsheid, ik vind dat een belediging voor hem. Bovendien merk ik dat jullie en "ongelovigen" door medemoslims op jullie daden dreigend worden toegesproken met "vrezen jullie Allah niet"? Alsof je alleen barmhartig kunt handelen door angst voor straf. Naastenliefde doe je uit compassie, niet omdat je bang voor straf bent, ook niet omdat je in de hemel wilt komen. Dat doe je
gewoon. Dat waren even de -puntjes waar ik mij zorgen over maak, maar
verder maak ik mijn dagelijks leven veel moslims mee die hartstikke
goede mensen zijn en waar Nederland trots op mag zijn. Om het even
positief af te sluiten!

Allah is niet door 1 persoon beledigt, als Allah de mensen zal straffen, dan had Hij dat allang gedaan, want, stel je voor hoeveel onrechtplegers op aarde leven, maar toch Allah stelt hun straffen uit tot de dag des oordeels. en nog iets vind je het normaal als een persoon die niets waard is vergeleken met zijn schepper, zich hoogmoedig gaat opstellen tegenover deze schepper. weet dat de mensen Zijn schepslen zijn, Hij doet ermee wat Hij wil, we kunnen alleen toekijken en hopen op Zijn Barmhartigheid en Vergeving, en dat is Hij ook, anders zal de aarde nu niet bestaan, Allah hoeft alleen een bevel te geven aan de zon om wat dichterbij te komen, en weg is aarde, maar Allah is Barmhartig, maar toch zijn de mensen ondankbaar, vind je niet? en ik kan hier verder typen, maar ik denk dat mijn boodschap al overgekomen is.

wat betreft vrees voor Allah, naast de vrees is er ook hoop, we leven tussen vrees en hoop, wanneer een hiervan ontbreekt, zal je van de rechte pad uitwijken, vrees voor Allah houtd je van het zondigen, en hoop op Allah houd je van het wanhopen, want bij wanhoop is de duivel het sterkst, dit is de islamitische kijk.

de groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 05:04
Anne, wij moslims zijn er niet uit om iemand te bekeren, want dat kunnen wij gewoon niet, dat is aan Allah (s.w.a).


Bilal, ik weet dat je helemaal gelijk hebt. Toch zie ik op het forum veel dat men anderen probeert te overtuigen met de 'overduidelijke' tekenen die Allah en de Koran geven. Ik zeg niet dat christenen zulke dingen niet doen, maar ik merk het toch meer bij moslims. Toen ik zei dat je een ander niet kunt overtuigen van geloof reageerde Boraq bijvoorbeeld zo:

hoe ben je dan van plan om ongelovigen te overtuigen ?
of is het niet de bedoeling om te bekeren naar het Christendom, wordt het enkel doorgegeven van ouders op kinderen ? Zomaar op iets vertrouwen doe je toch niet , of je moet al echt overtuigd zijn met argumenten , bewijzen en tekens .
Terug naar boven
Bilal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bilal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 05:20

Beste Anne,

De Qor-aan is ookal wil je dat het niet zo is een groot wonder. http://www.miraclesofthequran.com en ik vind dat alles om mij heen een wonder is, alles wat je ziet. Godzijdank krijg ik dit zicht steeds meer en kom ik er ook steeds meer achter dat niet wij niet diegenen zijn die de baas over alles zijn maar Allah (s.a.w.). Hij (s.w.a.) heeft ook Jezus (a.s.) geschapen, dus Hij (s.w.a) is ook baas over hem, waarom zou je Jezus dan aanbidden als er maar maar 1 is die alles regelt? God hoeft maar te zeggen "wees" en het is. Dat is ook bij Jezus (a.s.) gebeurt. Allah (s.w.a.) heeft geen vrouw of andere familie. Hij is zichzelf genoeg. Eeuwig.

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 05:43
Beste Bilal, maar vind je dan dat het nodig is mensen te overtuigen met die tekenen?
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 05:55

hier ben ik weer..

In eerste instantie geplaatst door Anne

Ja Hij was inderdaad vervloekt toen hij aan het kruis hing. Hij koos daar zelf voor, die vloek. Er staat dat hij het van te voren al wist. Zijn verraad, zijn dood en zijn opstanding.

vervloekt door wie ? 

Toch verdiende Hij die vloek niet. Hij had niets gedaan om de kruisdood te verdienen. Hij was zonder zonde. Hij werd onterecht veroordeeld (ook voorspeld).

mee eens als hij inderdaad gekruisigd was, wat wij moslims niet geloven natuurlijk, maar iemand anders in zijn plaats die op hem leek (de verrader).  

Wij waren wel vervloekt door onze keuze voor de duivel in het paradijs. We waren verdoemd tot de eeuwige dood. We hadden de mensenmoordenaar macht over ons gegeven. Door deze vloek stond er een muur tussen ons en God in, en die muur is de wet. (de tien geboden) We kunnen onmogelijk aan de wet voldoen, dus we kunnen niet bij God komen.

het is wel heel bizar dat wij moeten boeten voor wat onze ouders hebben gedaan. maar Adam is daarna vergeven, en het paradijs weer inging, dus...?

zal je van mij mss die tien geboden kunnen noemen?

nog een belangrijke vraag, wordt de mens geboren als goed of slecht? aan de hand van dat leuke tekenfilmpje concludeer ik dat de mens geboren wordt als iemand die slecht is, waarna hij dus het kwade in zich moet kruisigen om aan de overkant te komen van de muur.

God zelf heeft aangeboden om die vloek weg te nemen, en de enige manier om dit te doen was om die vloek zelf te dragen. Hij was de enige die in staat was die vloek te dragen en te overwinnen. Hij stierf (wat wij verdiend hadden) en hij overwon de dood. (wat wij niet kunnen, en ook geen ander wezen in de hemel of op aarde kan) Hij wilde de vloek op zich nemen, daarom was het belangrijk dat Hij een kruisdood stierf.

ik hoop niet dat ik het moeilijk voor jouw maak, maar ik kan niet anders, weer zo een belangrijke vraag, de mensen voor Jezus zijn dus allemaal vervloekt, dus ze leefden allemaal in die duivelse ruimte achter die muur?? 


Dit heeft Hij voor jou gedaan, omdat Hij zo veel van jou houdt. En niet omdat je Zijn wetjes zo goed naleeft, maar om wie je bent. Hij kende je toen al, ook al ken jij Hem nu nog niet.

er is een arabische gedicht die zegt; 

je bent ongehoorzaam tegenover jouw Heer, terwijl jij Zijn liefde beweert***dat is iets in de vergelijking onmogelijk.

als jou liefde voor Hem daadwekelijk waar is, zal je Hem gehoorzamen***degene die van houdt is gehoorzaam aan wie hij van houdt. 

Als je gelooft dat ik hier iets heb neergezet wat niet volgens de bijbel is, vraag me er dan naar. Dan zal ik de bijbelteksten noemen waar het staat.

ik geloof je... 

de groeten,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Bilal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bilal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 05:58

Beste Anne,

Het gelukkige leven wat ik dankzij Allah(s.w.a.) nu lijd, (ik ben Nederlander en ben opgevoed zonder religie) wens ik iedereen toe. Ik wil dat iedereen geluk heeft ook naar zijn dood. Dat is de reden waarom ik de mensen de wonderen wil laten zien in de hoop dat Allah (s.w.a.) de harten opend.

 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 06:33
Ha die Abou Jabir

vervloekt door wie ?


Hij nam de vloek op zich die wij over ons uitgesproken hadden door te kiezen voor de zonde.

het is wel heel bizar dat wij moeten boeten voor wat onze ouders hebben gedaan. maar Adam is daarna vergeven, en het paradijs weer inging, dus...?

nog een belangrijke vraag, wordt de mens geboren als goed of slecht? aan de hand van dat leuke tekenfilmpje concludeer ik dat de mens geboren wordt als iemand die slecht is, waarna hij dus het kwade in zich moet kruisigen om aan de overkant te komen van de muur.


Wij zijn allemaal besmet met het SIN-virus. Omdat wij uit Adam zijn, delen we ook in de vloek. In de bijbel staat trouwens dat Adam niet meer het paradijs in ging, hij werd verbannen.

zal je van mij mss die tien geboden kunnen noemen?


Je kunt ze toch zelf opzoeken in de bijbel?

ik hoop niet dat ik het moeilijk voor jouw maak, maar ik kan niet anders, weer zo een belangrijke vraag, de mensen voor Jezus zijn dus allemaal vervloekt, dus ze leefden allemaal in die duivelse ruimte achter die muur??


God voorspelde al aan Adam en Eva dat het kwaad overwonnen zou worden. Tijd speelt voor God geen rol, Hij staat buiten de tijd. De mensen die voor de kruisiging leefden hadden andere manieren om te wijzen naar Jezus. Offeren bijvoorbeeld. Offeren van een dier is een symbolisch verwijzen naar het offer van Jezus. Daarom accepteerde God Kains offer van zijn akker niet, maar Abels offer van zijn vee wel. Tenslotte: Wie weinig gegeven is, van hem wordt weinig gevraagd. Mensen die vlak na de zondeval leefden, wisten nog maar heel weinig van God. Van hen wordt ook weinig gevraagd. Dat zal je uit de Koran denk ik ook wel concluderen.

Over dat gedicht, je hebt gelijk. Wanneer je van God houdt, ga je je best voor Hem doen. Dat is een logisch gevolg. Maar alle wetten zo goed mogelijk uitvoeren zonder van Hem te houden, betekent niets.

Dit zijn allemaal al best moeiljke zaken, ik hoop dat ik het niet verkeerd uitleg ofzo. Ik ben geen dominee die ervoor gestudeerd heeft, hij zou je het misschien veel beter kunnen uitleggen.

En Bilal, ik weet dat je het beste voor ons wil. Bedankt daarvoor.
Terug naar boven
Bilal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bilal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2005 om 07:13

Anne zegt:

Tenslotte: Wie weinig gegeven is, van hem wordt weinig gevraagd. Mensen die vlak na de zondeval leefden, wisten nog maar heel weinig van God. Van hen wordt ook weinig gevraagd. Dat zal je uit de Koran denk ik ook wel concluderen.

Alle gezonden profeten hadden als taak om de volgende boodschap over te brengen als basisboodschap: La Ilaa Ha Illallah (Er is geen God dan Allah)

Dit hebben alle profeten nog gedaan( ook Jezus (a.s.)) > Hoor kinderen van Israel: God is 1. de profeten hebben het nooit over een drie-eenheid gehad of dergelijk. Altijd is er door profeten gezegd dat er 1 God is.  

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 07:32
Je zegt dat drie-eenheid meerdere goden betekent. Dat is niet zo. Voor maakt het trouwens geen verschil of een ander nu ��n andere god of meerdere andere goden vereert.

Ik bedoelde: God had zich vroeger nog niet laten kennen zoals wij hem nu kennen. Men had dus weinig informatie, alleen de getuigenis van Adam en Eva, die erg lang leefden.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 12:53
Salaam Beste Anne,

Ik zie drie eenheid niet als een eenheid. 3 is niet 1.

Laat ik even uitleggen. Vriendelijkheid, geduldigheid en gastvrijheid zijn drie goeie dingen, ze behoren tot het goede, maar zijn toch drie verschillende dingen! Ze omvallen mekaar niet.
Laat ik nog concreter zijn. Appel, peer, banaan zijn drie vruchten, ze behoren tot de vruchten, maar zijn toch drie verschillende dingen! Een appel blijft een appel, etcetera.

Wat ik probeer te zeggen dat hoewel men zegt dat er 'een vader, een zoon en een heilige geest is', je toch drie verschillende dingen hebt. Ze omvallen mekaar niet. Want was dat wel zo dan waren de 'zoon' en de heilige geest onsterfelijk en 'almachtig' geweest netals God. Ik mijn ogen en redenering ziet het ernaar uit dat er drie verschillende dingen worden aanbeden. Men kan niet de een (de 'zoon') aanbidden om de 'vader' te bedanken, want dat is al de eerste stap naar polytheisme!

Ik ben ook maar een mens, ik maak ook fouten. Je mag mij best wel aanspreken op mijn fouten, maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 15:02
God stuurde de heilige geest (met een boodschap) naar de profeet . punt .

God = 1 -> laa ilaahe illallah

heilige geest = 1 -> Gabriel , brengt de boodschappen aan de profeten.
profeet = Adam vzmh, Noeh vzmh ,Hoed vzm ,.....Jezus vzmh, Mohammed vzmh. Deze brengen de boodschap, die ze van Allah swt via Gabriel gekregen hebben , over aan het volk .punt.
het klinkt niet logisch moest je de vorige profeten accepteren en de volgende weigeren.Maar de profeetontkenners , zo heeft Allah gezegd , worden niet getolereerd .

dus

laa ilaahe illAllah ,Muhammedun rasoerallah


Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2005 om 15:14

Borac,

dus als ik je goed begrijp is de Islam dus derdehands.

De Moslims hebben het van Mohamed gehoord. Dat is een.

Mohamed heeft het gehoord van Gabriel, Dat is twee.

Gabriel heeft het gehoord van Allah. Dat is dus drie.

Maar de vraag isnu Hoe wist Mohamed dat het Gabriel was die tot hen sprak en niet bv de Duivel?

En als het Gabriel het was die tot Mohamed sprak hoe kan geweten worden dat Gabriel de waarheid spreekt?

Wat Allah betreft het is duidelijk dat die Zelf geen woord tot de Moslims gesproken heeft.  Teminste niet rechtstreeks.

 

 

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.092 seconden.