Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vraag aan christenen

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vraag aan christenen
    Geplaatst op: 31 december 2004 om 09:15
hallo beste mensen (selamun aleykoem)

ik zou eens een paar dingen willen vragen aan de christenen , zeker niet afbrekend bedoeld, want dan zou het zonde zijn.


1. in hoeverre zij zich aan de bijbel houden (bv: enkel als je god nodig hebt ofzo )

2. wat is de boodschap van de bijbel in hun ogen

3. wat weet je over de volgende gezant van God, de
opvolger van Jezus (vzmh) , zoals er vermeld staat en wanneer komt die (want jullie erkennen onze profeet Mohammed vzmh niet als boodschapper van God)

4. wat zijn de argumenten om te bewijzen dat we de Bijbel zouden moeten volgen en niet de Koran.


Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 09:53
Heej, leuk idee Boraq!

1. Ehm je bedoelt zeker aan de wet houden? Ik zie de bijbel namelijk niet alleen als een richtlijn, maar vooral ook als een steun. 'Aan de bijbel houden' is dus een verkeerde uitdrukking denk ik.
Aan de wet houden probeer ik zoveel mogelijk te doen, al denk ik daarbij niet steeds aan die tien regels, maar meer aan de achterliggende gedachte: God liefhebben en je naaste. De minste willen zijn, geen wraak nemen, je vijanden liefhebben en iets over hebben voor 'de minste van Mijn broeders', dat soort dingen heb ik wel vaak in mijn hoofd, al weet ik dat ik steeds te kort schiet en dus de eeuwige dood verdien.

2. Het goede nieuws!

3. Voordat ik dit beantwoord, kan je me eerst de bijbeltekst geven waarin staat dat er een opvolger van Jezus zal komen? Misschien bedoel je de heilige Geest?

Later zal de pleitbezorger, de heilige Geest die de Vader jullie namens mij zal zenden, jullie alles duidelijk maken en alles in herinnering brengen wat ik tegen jullie gezegd heb. Johannes 14 : 26

En het fijne is: Hij is al gekomen!

Toen de dag van Pinksteren aanbrak, waren zij allen op ��n plaats bijeen. Plotseling kwam er uit de hemel een geraas alsof er een hevige wind opstak, en het vulde heel het huis waar zij waren. Er verschenen hun vurige tongen, die zich verspreidden en zich op ieder van hen neerzetten. Zij raakten allen vol van heilige Geest en begonnen te spreken in vreemde talen, zoals de Geest hun ingaf. Nu woonden er in Jeruzalem vrome Joden, afkomstig uit ieder volk onder de hemel. Toen dat geluid opkwam, liep de menigte te hoop en raakte in verwarring, omdat iedereen hen in zijn eigen taal hoorde spreken. Ze stonden versteld en vroegen zich verwonderd af: �Maar dat zijn toch allemaal Galilee�rs die daar spreken! Hoe is het dan mogelijk dat ieder van ons de taal van zijn geboortestreek hoort? Parten en Meden en Elamieten, en bewoners van Mesopotami�, Judea en Kappadoci�, Pontus en Asia, Frygi� en Pamfyli�, Egypte en het Libische gebied bij Cyrene, en hier woonachtige Romeinen, Joden en proselieten, Kretenzen en Arabieren, wij horen hen in onze eigen taal spreken over de grote daden van God.� Ze stonden allen versteld, en in grote verlegenheid zei de ��n tegen de ander: �Wat heeft dit te betekenen?� Maar anderen zeiden spottend: �Ze zitten vol wijn.� Handelingen van de apostelen 2 : 1-13

Weet je wat trouwens zo grappig is, Pinksteren was het feest van de eerste oogst. De mensen die toen tot geloof kwamen (ongeveer 3000 op de eerste dag) was de eerste oogst van de heilige Geest. :)

4. Er zijn er geen. Het is puur vertrouwen, pas later merk je het.

Groetjes
Annemarie
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 10:57
4. Er zijn er geen. Het is puur vertrouwen, pas later merk je het.


hoe ben je dan van plan om ongelovigen te overtuigen ?
of is het niet de bedoeling om te bekeren naar het Christendom, wordt het enkel doorgegeven van ouders op kinderen ? Zomaar op iets vertrouwen doe je toch niet , of je moet al echt overtuigd zijn met argumenten , bewijzen en tekens .

3. Voordat ik dit beantwoord, kan je me eerst de bijbeltekst geven waarin staat dat er een opvolger van Jezus zal komen?


ja tuurlijk , maar verwacht niet dat het in een paar lijnen uitgelegd staat, want er komt nog heel veel bijkijken . in onderstaande documenten lees je verschillenden eigenschappen en kenmerken van de volgende gezant van God , opvolger van Jezus (vzmh)


mirror 1 KLIK dit moet gedowload worden

mirror 2, als alternatief

Deze document kan vanuit het islamitische en christelijke geloofsstandpunt bekeken worden , dus geen paniek .
Het besluit telt.





Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 11:17
JOHANNES 16:5-15

�Want indien ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien ik heenga, zal ik hem tot u zenden. En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel� en �doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen�

in een andere versie van de bijbel lezen we hetzelfde Johannes 16
13 maar wanneer deze, de Geest der waarheid, komen zal, zal hij u in alle waarheid leiden; want hij zal van zichzelven niet spreken, maar hetgeen hij horen zal, dat zal hij spreken, en wat toekomende is, dat zal hij u verkondigen.
14 Die zal mij verheerlijken, want van het mijne zal hij het nemen, en het u verkondigen.
15 Al wat de Vader heeft is het mijne. Daarom heb ik gezegd: Hij zal het van het mijne nemen en u verkondigen
.

heeft de heilige geest , die jij bedoelt dit allemaal gedaan ? of is het toch de profeet aanwie de koran werd geopenbaard

--------------------------
De Grande Encyclopedie Francaise zegt het volgende over Mohammed (VZMH): "Mohammed, stichter van de Isl�m, Boodschapper van God en Zegel der Profeten. Het woord Mohammed betekent de 'verheerlijkte' en is afgeleid van de wortel 'HMD', wat 'loven en prijzen' betekent. Door een toevallige samenloop van omstandigheden is er nog een andere naam, 'Ahmad', die van dezelfde wortel als Mohammed afstamt, gelijkluidend is , en hoogstwaarschijnlijk door de Arabische christenen als equivalent voor 'Paracleet' (=Trooster) werd gebruikt. Ahmad betekent 'hoog geprezen en ge�erd' en is de vertaling van het woord 'perikletos' (wat per abuis verkeerd vertaald werd als 'parakletos'). Dat is de reden, dat religieuze moslim-schrijvers er herhaaldelijk op hebben gewezen dat deze naam in het Nieuwe Testament op de komst van de Profeet van de Isl�m slaat. De Qur'�n verwijst hiernaar in een bijzonder vers in Sura Saff."(61)

----------------------
Sura Saff
AsSaff (61)
6. En toen Jezus, zoon van Maria, zei: "O kinderen van Isra�l, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat v��r mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen , zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog."

7. Wie is onrechtvaardiger dan hij die leugen over Allah verzint, terwijl hij opgeroepen wordt tot de Islam ? Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

conclusie : de trooster = ahmad (in het arabisch) = andere naam van de Profeet Mohammed (vzmh) , hij had meer dan 1 naam
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 11:48
JOHANNES 14

15 Hebt gij mij lief, zo houdt mijne geboden;
16 en ik zal den Vader bidden, en Hij zal u een anderen Trooster geven, opdat hij bij u blijve eeuwiglijk:
17 den Geest der waarheid,
dien de wereld niet kan ontvangen, want zij ziet hem niet en kent hem niet; maar gij kent hem, want hij blijft bij u en zal in u zijn.
18 Ik zal u geen wezen laten; ik kom tot u.

JOHANNES 16
7 Doch ik zeg u de waarheid: Het is u goed dat ik heenga; want indien ik niet heenga, zo komt de Trooster niet tot u; maar indien ik ga, zo zal ik hem tot u zenden.
8 En als die komt, zal hij de wereld overtuigen van de zonde, van de gerechtigheid, en van het oordeel:
9 van de zonde, omdat zij in mij niet geloven;
10 en van de gerechtigheid, omdat ik tot den Vader ga, en gij mij voortaan niet meer zien zult;
11 en van het oordeel,
omdat de vorst dezer wereld geoordeeld is.

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 11:53
heeft de Heilige Geest, de highlighted delen allemaal volbracht ?
de wereld overtuigd van zonden , gerechtigheid en oordeel ?

ik weet niet wat jouw antwoord is, maar de persoon die dat allemaal heeft volbracht is zonder twijfel profeet Mohammed sallalahu Aleyhim wa sallam , die de Koran meekreeg , waarin toekomstige wonderen (JA ZOALS IN DE JOHANNES STAAT) voorspeld zijn.




Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 14:50
Beste Boraq, Ik heb je tekst gelezen. Het eerste waar ik over struikel is dit:

Zijn er details over Jezus (as) te vinden in het Oude Testament? Zoals; dat zijn moeder Maria zal heten, of dat hij geboren zal worden in Betlehem? Nee, zulke details worden niet genoemd in het Oude Testament.


Er worden sowieso wel details genoemd. Er staat ten eerste wel in het OT dat Jezus uit Betlehem zou komen. Uit jou, Betlehem in Efrata, te klein om tot Juda�s geslachten te behoren, uit jou komt iemand voort die voor mij over Isra�l zal heersen. Zijn oorsprong ligt in lang vervlogen tijden, in de dagen van weleer. (Micha 5 : 1) Het is zelfs zo dat de schriftgeleerden niet in Hem geloofden omdat ze dachten dat Hij niet in Betlehem geboren zou zijn. Maar wij weten wel beter he. ;)

Ten tweede staat er dat hij uit een maagd geboren zou worden en hoe Hij genoemd zou worden: Daarom zal de Heer zelf u een teken geven: de jonge vrouw is zwanger, zij zal spoedig een zoon baren en hem Immanu�l noemen. (Jesaja 7 vers 14) Immanu�l betekent "God met ons" en is ��n van de namen van Jezus, en is heel betekenend voor Zijn komst.

Lekker eerlijk begin van dat boek. :/

Ahmed Hoosen Deedat noemt geen concrete bewijzen dat Mohammed met profetie�n wordt bedoeld. Het enige waarmee hij komt is dat sommige teksten die over Jezus gaan, ook zouden kunnen verwijzen naar Mohammed. Is Mohammed soms geboren uit een maagd? Was zijn naam Immanu�l? Kwam hij uit Betlehem en stamde hij af van David? Werden zijn handen soms doorboord? Werd hij bespot bij zijn dood? Werden zijn kleren verdeeld? Zou Mohammed de straf voor alle mensen op zich nemen? Werd hij als een lam dat zich niet verzet afgeslacht? Vrijwillig? Nee. En dit alles is in het oude testament voorspeld. In totaal zijn er ongeveer 60 Messiaanse profetie�n gedaan en 270 die er mee samenhangen.

heeft de heilige geest , die jij bedoelt dit allemaal gedaan ? of is het toch de profeet aanwie de koran werd geopenbaard


Was Mohammed soms een geest? De geest der waarheid?

Met de Trooster wordt de Heilige Geest bedoeld, het staat gewoon letterlijk iets verder in de bijbel: maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb. (Johannes 14:26)

heeft de Heilige Geest, de highlighted delen allemaal volbracht ?
de wereld overtuigd van zonden , gerechtigheid en oordeel ?


Iedereen die het wil, de hele wereld, kan vragen om de heilige Geest en die krijgen. De Geest overtuigt hen dan van hun zonden. Door de heilige Geest voel je Gods liefde, dan ontdek je hoe je goed leven moet en wat je allemaal verkeerd doet.

Allen die zich laten leiden door de Geest van God, zijn kinderen van God. De Geest die u ontvangen hebt, is er niet een van slaafsheid, die u opnieuw vrees zou aanjagen. U hebt een Geest van kindschap ontvangen, die ons doet uitroepen: Abba, Vader! (Romeinen 8:14-15)

Zij die een zondig leven leiden, streven naar wat de zonde wil. Maar zij die leven volgens de Geest, streven naar wat de Geest wil. Het streven van de zondige natuur loopt uit op de dood, het streven van de Geest op leven en vrede. Want het streven van de zondige natuur staat vijandig tegenover God. Het onderwerpt zich niet aan Gods wet, dat kan het niet eens; en zij die een zondig leven leiden, kunnen God niet behagen. Maar u leidt geen zondig leven meer, maar u leeft in de Geest, omdat de Geest van God in u woont. (Romeinen 8:5-9)

De bijbel wijst dus naar de Geest en niet naar Mohammed.

Groeten
Anne
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2004 om 15:47
hoe ben je dan van plan om ongelovigen te overtuigen? of is het niet de bedoeling om te bekeren naar het Christendom, wordt het enkel doorgegeven van ouders op kinderen ? Zomaar op iets vertrouwen doe je toch niet , of je moet al echt overtuigd zijn met argumenten , bewijzen en tekens .


Eerst moet je als een kind vertrouwen, en je openstellen. Dan zal God je Zijn liefde laten voelen en je vullen met de Heilige Geest zodat je ziet wat waarheid is. Heb je bijvoorbeeld het tv-programma 'Wilma zoekt God' gezien? Dan zie je hoe het gaat.

Jezus zegt: "Ik verzeker jullie: als je niet verandert en wordt als een kind, dan zul je het koninkrijk van de hemel zeker niet binnengaan." (Mattheus 18:3)

Jezus zegt: 'Omdat je Me gezien hebt geloof je? Gelukkig zij die zonder gezien te hebben toch tot geloof komen.� (Johannes 24:29)

Verder: geloof hangt niet van tekens en wonderen af. In Jezus' tijd lees je keer op keer dat mensen niet geloofden ondanks al die wonderen. Ze hoorden zelfs Gods stem uit de hemel en zeiden nog dat het een donderslag was. (Johannes 12:28-29) Als je niet wil geloven, dan kan niks je overtuigen.
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 05:14
Verder: geloof hangt niet van tekens en wonderen af. In Jezus' tijd lees je keer op keer dat mensen niet geloofden ontdanks al die wonderen. Ze hoorden zelfs Gods stem uit de hemel en zeiden nog dat het een donderslag was. (Johannes 12:28-29) Als je niet wil geloven, dan kan niks je overtuigen.



en al de opvolgers van Jezus ? Waren dat dan arme , naieve mensen die een avontuurtje zochten ?
als geloof niet afhangt van wonderen en tekens , van wat dan wel, wat moet een gezant doen om overtuigend over te komen aan zijn volk ? Had elk gezant dan geen wonder om het volk te overtuigen ? Natuurlijk zullen er zijn die het WEL en NIET willen geloven , maar dat je zegt dat wonderen geen teken mag zijn , dan zouden er volgens u ook geen AANHANGERS geweest moeten zijn .
Wat gezanten afzonderd van mensen

Wilma zoekt Allah swt ? nee dat ken ik niet , ik zit in Belgie .

Johannes 16
13 maar wanneer deze, de Geest der waarheid, komen zal, zal hij u in alle waarheid leiden; want hij zal van zichzelven niet spreken, maar hetgeen hij horen zal, dat zal hij spreken, en wat toekomende is, dat zal hij u verkondigen.
14 Die zal mij verheerlijken, want van het mijne zal hij het nemen, en het u verkondigen.
15 Al wat de Vader heeft is het mijne. Daarom heb ik gezegd: Hij zal het van het mijne nemen en u verkondigen.





ANALYSE :
-------------------------------------------------------

1. "Iemand" zal de waarheid komen vertellen , niet hetgeen hij denkt , maar wat God hem zegt .

2. "Iemand" zal de toekomst verkondigen .

3. "Iemand" zal de leer van Jezus aannemen en deze verkondigen .

4. "Iemand" zal hij de wereld overtuigen van de zonde, van de gerechtigheid, en van het oordeel
   
-----------------------------------------------------

1. Waar vertelt de Heilige geest mij wat God zegt

2. Waar staan de verkondigingen van de Heilige geest wat betreft de toekomst
----> kritiek punt, dit mag je zeker niet overslaan

3. Verkondigd deze Heilige geest de leer van Jezus ?
of Voel je deze ? maar voelen is toch niet verkondigen ?



Wat past beter in de plaats van "Iemand" .

Nog altijd de Heilige geest ? Zou je dan de antwoorden willen geven op de vragen die hierboven staan?

in mijn ogen past het perfect met onze profeet Mohammed sallallahoe alayhi wasallam .
Dat zal iedereen zeggen , mits je toch een beetje kennis bezit over de islam .

Je moet je niet blindstaren, de bijbel is een door mensen bewerkte boek.

Analyse 2
-------------------------------
ik gebruik de algemene wetenshappelijke methode : 1 fout is al voldoende om heel de stelling op z'n kop te zetten. (Nu heb ik het niet over getallen , maar over betekenissen )
wees gerust , ik zal u meer dan 1 geven. Het gaat'm vooral niet in de rekenkunde , maar de taalkunde , zonder rekening te houden met spelling. De (betekenissen van de ) woordherhalingen spelen een groot rol ,het wijst zich wel uit.




De Heilige Geest van hierboven is niet de Geest van hieronder, anders zou er in de bijbel ook de Helige geest staan , maar deze is niet Heilig. Deze is "een" Geest.Daar zit een duidelijk verschil tussen , als we ons gezond verstand gebruiken

Allen die zich laten leiden door de Geest van God, zijn kinderen van God. De Geest die u ontvangen hebt, is er niet een van slaafsheid, die u opnieuw vrees zou aanjagen. U hebt een Geest van kindschap ontvangen, die ons doet uitroepen: Abba, Vader! (Romeinen 8:14-15)

Zij die een zondig leven leiden, streven naar wat de zonde wil. Maar zij die leven volgens de Geest, streven naar wat de Geest wil. Het streven van de zondige natuur loopt uit op de dood, het streven van de Geest op leven en vrede. Want het streven van de zondige natuur staat vijandig tegenover God. Het onderwerpt zich niet aan Gods wet, dat kan het niet eens; en zij die een zondig leven leiden, kunnen God niet behagen. Maar u leidt geen zondig leven meer, maar u leeft in de Geest, omdat de Geest van God in u woont. (Romeinen 8:5-9)


Deze geest zit inderdaad in ieder van ons , het wordt de ziel genoemd. Het maakt ons bewust om het Goede boven het Slechte te kiezen .De geest is het goede pad. De ziel zit ingebakken in ieder levend wezen , die op de Dag getuigenis zal afleggen.

GENESIS 7
14 alsmede allerlei gedierte naar zijnen aard, allerlei vee naar zijnen aard, allerlei gewormte, dat op de aarde kruipt, naar zijnen aard, en allerlei gevogelte naar zijnen aard, al wat vliegen kon
15 en al wat vleugels had: dat ging altemaal tot Noach in de ark, bij paren, van alle vlees waarin een levende geest was.

vlees zonder een levende geest is bijvoobeeld een biefstuk , of kortweg , dood wezen

GENESIS 7
20 Vijftien ellen omhoog namen de wateren de overhand, en de bergen werden bedekt.
21 En alle vlees, dat zich op de aarde roerde, gaf den geest


Ieder kind wordt met een geest geboren , die volgens zijn "Spirit" zal handelen, zijn geweten

JAKOBUS
26 Want gelijk het lichaam zonder geest dood is, alzo is ook het geloof zonder de werken dood.

de geest begeven staat verschillende keren in de Bijbel

Met deze stelling wijs ik u op een belangerijk punt : verwar een geest niet met iets of iemand die "De Heilige Geest" genoemnd wordt. Dieren hebben geen Heilige Geest, ze hebben geen geweten die kan zeggen, dit doe je goed, dit doe je verkeerd. Mensen kunnen dat juist wel ! . We kunnen het niet tegensrpeken in de Bijbel .

ALS je het wel wil tegenspreken , zie dan hier

Genesis 1

1 Toen God een aanvang maakte met de schepping van hemel en aarde--
2 de aarde was woest en vormeloos, duisternis heerste op den oceaan, en Gods Geest dekte het water--
3 sprak God: Er zij licht! en er was licht.

Geest is Het Goede Pad van God , Het geloof van God , De Wil van God , Gods Wijsheid , kortweg God
Zie je hier een synoniem voor De Heilige Geest ?


GENESIS 47 (droom van de Farao , verklaard door De wil van God, via Jonas)

28 Dit is het woord, hetwelk ik tot Farao gesproken heb: hetgeen God is doende, heeft Hij Farao vertoond.
37 En dit woord was goed in de ogen van Farao, en in de ogen van al zijn knechten.
38 En Farao zeide tot zijn dienaren: Zouden wij ergens kunnen vinden een man in wien in zulk een mate Gods geest is?
39 Daarna zeide Farao tot Jozef: Naardien dat God u dit alles heeft verkondigd, zo is er niemand [zo] verstandig en wijs, als gij.




Op sommige plaatsen is er wel ferm gesjoemeld , de Geest is op sommige plaatsen Heilig , soms niet , en soms werd het gewoon vertaald door een geest . Dat is het meest verwarde in heel het boek, daarvoor moeten we terugblikken naar de orignele bijbel , maar aangezien die er niet meer is , is het onmogelijk te bewijzen dat de stelling "Geest" = "Heilge geest" = "geest" correct is ; ik kan er zelf af en toe niet meer aan uit doordat het zo opgefokt is , maar ik zal verder doen .
De oorspronkelijke handschriften van de Bijbel zijn verloren gegaan. Er is dus geen oorspronkelijke brief van Paulus beschikbaar. Wel zijn er allerlei handschriften uit later tijden. De tekstkritiek onderzoekt al deze handschriften en tracht de meest waarschijnlijke oorspronkelijke tekst op het spoor te komen.

Bron : Wikipedia



Hebreeen 3
7 Dus, zoals de Heilige Geest zegt: Heden, nu gij zijn stem hoort,
8 verhardt uw harten niet, gelijk in de verbittering, ten dage der verzoeking in de woestijn,
9 toen uw vaderen Mij op de proef stelden en mijn werken zagen, veertig jaren lang.
10 Daarom ben Ik toornig geweest op dit geslacht en heb Ik gezegd: Altijd dwalen zij in hun hart. --Zij echter hebben mijn wegen niet gekend;


Kan de Heilige geest dit doen ? Kan God dit niet gedaan hebben ? Waren de Joden opstandig tegen God of de Heilige GeestDe Heilige Geest zou toch in ons moeten zitten, en pas na Jezus komen ?
(mijn gezond verstand zegt dat dit enkel door God gezegd kan worden, maar dat even terzijde )

Niet Akkoord ? Geen probleem, dan lezen we een beetje berder in Hebreeen 3, nu zal het je doordringen

Hebreeen 3
15 Want er staat: Heden, nu gij zijn stem hoort, verhardt uw harten niet, gelijk in de verbittering.
16 Wie toch waren de hoorders die God verbitterden? Waren het niet allen die onder de leiding van Mozes uit Egypte waren getrokken?
17 Op wie is Hij veertig jaren vertoornd geweest? Was het niet op hen die gezondigd hadden, wier lijken in de woestijn zijn gevallen?
18 Aan wie anders heeft Hij gezworen dat zij in zijn rust niet zouden ingaan dan aan de ongehoorzamen?
19 Zo zien wij dat zij niet konden ingaan door hun ongeloof.













ANALYSE 3


1 : Toen de joden moesten overstappen naar het Katholicisme

In eerste instantie geplaatst door 'Anne'

Ten tweede staat er dat hij uit een maagd geboren zou worden en hoe Hij genoemd zou worden: Daarom zal de Heer zelf u een teken geven: de jonge vrouw is zwanger, zij zal spoedig een zoon baren en hem Immanu�l noemen. (Jesaja 7 vers 14) Immanu�l betekent "God met ons" en is ��n van de namen van Jezus, en is heel betekenend voor Zijn komst.

Quote uit de bijbel


2 : Toen de katholieken moesten overstappen naar de Islam

In eerste instantie geplaatst door 'Boraq'

AsSaff (61)
6. En toen Jezus, zoon van Maria, zei: "O kinderen van Isra�l, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat v��r mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." --> Ahmad', die van dezelfde wortel als Mohammed afstamt, gelijkluidend is , en hoogstwaarschijnlijk door de Arabische christenen als equivalent voor 'Paracleet' (=Trooster)

quote uit de koran

Dit is een prachtige paralellisme VAN GOD , waar christenen leringen uit zouden moeten trekken.
Telkens wordt verteld hoe er aangkondigd is geweest.


...hier gaat een hele stadium voor ....aan Abraham(vzmh) en David(vzhm) worden Boeken geopenbaard. ...totdat...


--> volk van farao moest bekeerd zijn tot het Jodendom
aan Mozes (vzmh) werd Het originele Geloof geopenbaard (er waren nog 2 voorgande Boeken , maar deze zijn verloren geraakt)
Joden waren gelovig, totdat ze deels dwaalden.
aan Jezus (vzmh) werd voor het de originele geloof geopenbaard , zoals aangekondigd in Het boek (van de joden)
--> Joden moesten in de tijd bekeerd zijn tot Christenen.
Christenen waren gelovig, totdat ze deels dwaalden.
aan Mohammed (vzmh) werd het originele geloof geopenbaard, zoals aangekondigd in Het boek (van de Christenen)
--> Christenen moesten in de tijd bekeerd zijn tot de Islam
Maar de Profeet Mohammed "vzmh" is de allerlaatste profeet , dus er zal geen Boek meer opvolgen en aangezien de KORAN TEN STRENGSTE NIET AANGEPAST MAG WORDEN VAN GOD, spreekt het voorzich dat De Dag Des Oordeels de volgende schakel zal worden . En daar zijn tekens van gegeven , dus de toekomst is "verkondigd"
De toekomst is ook verkondigd als men de vroeg-wetenschappelijke stellingen erin bestudeert , die een analfabeet man 1400 jaar voor de technologische doorbraak, onmogelijk kon weten .

Kan je je situatie in het verhaal inschatten ? Jij probeerde in de tijd de afgedwaalden op het pad te leiden , maar ze luisterden nauwelijks
Nu ben jij afgedwaald en jij luisterd ook nauwelijks (niet persoonlijks) .Totdat er een einde aan werd gemaakt.




<<< Welkom tot de Islam , moge Allah iedereen vergeven >>>
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 06:42
Beste Boraq

Er schoot me net weer iets te binnen. Toen Jezus gekruisigd werd, hingen hij tussen misdadigers.

Een van de gekruisigde misdadigers zei spottend tegen hem: �Jij bent toch de messias? Red jezelf dan en ons erbij!� Maar de ander wees hem terecht met de woorden: �Heb jij dan zelfs geen ontzag voor God nu je dezelfde straf ondergaat? Wij hebben onze straf verdiend en worden beloond naar onze daden. Maar die man heeft niets onwettigs gedaan.� En hij zei: �Jezus, denk aan mij wanneer u in uw koninkrijk komt.� Jezus antwoordde: �Ik verzeker je: nog vandaag zul je met mij in het paradijs zijn.� (Lucas 23 : 39-43)

De man die dat zei was een misdadiger, een crimineel. Hij had zijn straf verdiend. Na al die slechte daden... het enige wat hij deed was op dat moment oprecht voor Jezus kiezen en dat was genoeg. Hij geloofde, en het ging niet om overtuigen of discussie, hij geloofde gewoon en verwachtte niet eens in de hemel te komen.

Hier is nog een bijbels bewijs dat discussie niets uitwerkt, maar alleen geloof.

Toen ze terugkwamen bij de andere leerlingen, zagen ze een grote menigte om hen heen staan. Er waren ook schriftgeleerden bij, die met hen aan het discussi�ren waren. De mensen waren verbaasd toen ze hem zagen, en liepen meteen naar hem toe om hem te begroeten. Hij vroeg hun: �Waarover zijn jullie met hen aan het discussi�ren?� Iemand uit de menigte antwoordde: �Meester, ik heb mijn zoon naar u gebracht omdat hij door een geest bezeten is en niet kan praten; steeds wanneer de geest hem overweldigt, gooit die hem op de grond, en dan komt het schuim hem op de mond te staan, hij knarst met zijn tanden en wordt helemaal stijf. Ik zei tegen uw leerlingen dat ze hem moesten uitdrijven, maar dat konden ze niet.� Hij zei tegen hen: �Wat zijn jullie toch een ongelovig volk...' (Marcus 9 : 14-19a)

De leerlingen hadden niet in discussie moeten gaan. Dat maakte ze alleen maar zwakker in geloof en zo konden ze de jongen niet helpen.

In eerste instantie geplaatst door Boraq

en al de opvolgers van Jezus ? Waren dat dan arme , naieve mensen die een avontuurtje zochten ?
als geloof niet afhangt van wonderen en tekens , van wat dan wel, wat moet een gezant doen om overtuigend over te komen aan zijn volk ? Had elk gezant dan geen wonder om het volk te overtuigen ? Natuurlijk zullen er zijn die het WEL en NIET willen geloven , maar dat je zegt dat wonderen geen teken mag zijn , dan zouden er volgens u ook geen AANHANGERS geweest moeten zijn .
Wat gezanten afzonderd van mensen


Ik zeg alleen: blijkbaar hangt geloof niet af van tekens, want er waren mensen die ondanks die tekens niet geloofden. Het enige wat echt nodig is, is je openstellen voor God. Dan zal Hij je verder helpen. Wanneer de heilige Geest in je is, en dat merk je, daar verzeker ik je van, heb je bewijs. Maar de eerste stap is God vragen in je leven te komen, zonder dat je bewijs hebt dat hij bestaat.

1. Waar vertelt de Heilige geest mij wat God zegt


Als je je hart voor hem open stelt, zal je hem horen. Ook staat er in de bijbel dat mensen die vervuld waren van de heilige Geest, niet meer dingen zeiden die van henzelf komen, maar van God. Zie mijn stukje over profeteren.

2. Waar staan de verkondigingen van de Heilige geest wat betreft de toekomst
----> kritiek punt, dit mag je zeker niet overslaan


Er staat op heel veel plekken in de bijbel dat mensen die vervuld waren van de heilige Geest, beginnen te profeteren.

�Aan het einde der tijden, zegt God,
zal ik over alle mensen mijn geest uitgieten.
Dan zullen jullie zonen en dochters profeteren,
jongeren zullen visioenen zien en oude mensen droomgezichten.
Ja, over al mijn dienaren en dienaressen
zal ik in die tijd mijn geest uitgieten,
zodat ze zullen profeteren.
(Jo�l 3:1-2 EN Handelingen 2:17-18

Er zijn verschillende gaven, maar er is ��n Geest; (...) En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. (Kor 12:4 en 10)

en toen Paulus hun de handen had opgelegd daalde de heilige Geest op hen neer, zodat ze in klanktaal gingen spreken en profeteerden.(Handelingen 19:6)

Jaag de liefde na en streef naar de gaven van de Geest, vooral naar die van de profetie. (...) Maar iemand die profeteert spreekt tot mensen, en wat hij zegt is opbouwend, troostend en bemoedigend. (Kor 14:1 en 3)

3. Verkondigd deze Heilige geest de leer van Jezus ? of Voel je deze ? maar voelen is toch niet verkondigen ?


God kan ook verkondigen zonder geluid. Hij is geestelijk, onze ziel is ook geestelijk. Waarom zou Hij het moeten spreken zoals wij spreken met onze mond? En zoals Jezus geen andere leer verkondigde, zo verkondigt de Geest geen andere leer. Het past allemaal in elkaar. Maar dat zullen de Katholieken wel allemaal vervalst hebben heh? ;)

Wat past beter in de plaats van "Iemand"

Nog altijd de Heilige geest ? Zou je dan de antwoorden willen geven op de vragen die hierboven staan?


Ja, die 'iemand' is de Geest. Hij is ook een persoon, zoals de Vader en de Zoon. God is einderdaad een 'iemand' en geen 'iets'.

De Heilige Geest van hierboven is niet de Geest van hieronder, anders zou er in de bijbel ook de Helige geest staan , maar deze is niet Heilig. Deze is "een" Geest.Daar zit een duidelijk verschil tussen , als we ons gezond verstand gebruiken


Waarom staat die Geest dan steeds met een hoofdletter? Er staat ook nergens 'een geest'. Het gaat hier niet zomaar om een geest, maar om Gods Geest. En zeker niet over Mohammed (= Geest?).

Deze geest zit inderdaad in ieder van ons , het wordt de ziel genoemd. Het maakt ons bewust om het Goede boven het Slechte te kiezen .De geest is het goede pad. De ziel zit ingebakken in ieder levend wezen , die op de Dag getuigenis zal afleggen.


Onze eigen ziel kiest uit zichzelf niet het goede boven het slechte.

De geur van de offers behaagde de HEER, en hij zei bij zichzelf: Nooit weer zal ik de aarde vervloeken vanwege de mens, want alles wat de mens uitdenkt, van zijn jeugd af aan, is nu eenmaal slecht. (Gen 8:21a)

Wij weten dat de wet in alles wat hij zegt alleen tot degenen spreekt die aan de wet zijn onderworpen. Maar uiteindelijk wordt ieder mens het zwijgen opgelegd en staat de hele wereld schuldig voor God. Daarom is voor hem geen sterveling onschuldig omdat hij de wet naleeft, want juist de wet leert ons de zonde kennen. (Rom 3:19-20)

Ten eerste staat die geest in die teksten die je noemt niet met hoofdletter, ten tweede staat er soms 'een geest', waardoor duidelijk wordt dat het hier om de geest van die mensen gaat en niet om Die van God.

ALS je het wel wil tegenspreken , zie dan hier

Geest is Het Goede Pad van God , Het geloof van God, De Wil van God, Gods Wijsheid, kortweg God
Zie je hier een synoniem voor De Heilige Geest ?


Waar heb je dat 'is' steeds vandaan? De Geest verkondigt ons Gods wijsheid, het goede pad van God, en de wil van God en de Geest geeft ons de gave van geloof.

Op sommige plaatsen is er wel ferm gesjoemeld , de Geest is op sommige plaatsen Heilig , soms niet , en soms werd het gewoon vertaald door een geest.


Gods heilige Geest wordt nooit vertaald met 'een geest' en zonder hoofdletter.

De oorspronkelijke handschriften van de Bijbel zijn verloren gegaan. Er is dus geen oorspronkelijke brief van Paulus beschikbaar. Wel zijn er allerlei handschriften uit later tijden. De tekstkritiek onderzoekt al deze handschriften en tracht de meest waarschijnlijke oorspronkelijke tekst op het spoor te komen.


We vinden in deze tijd (vanaf 1600 tot nu) wel steeds meer oudere handschriften die geschreven zijn voor de invloed van de Katholieke kerk. Verder vergelijken we veschillende handschriften van helzelfde stuk om te concluderen dat ze op de belangrijke punten allemaal overeenkomen. Ja, er zijn verschillen, en hier zijn we eerlijk over: die verschillen zetten we in de bijbel bij voetnoten en dergelijke.

Hebreeen 3
7 Dus, zoals de Heilige Geest zegt: Heden, nu gij zijn stem hoort,
8 verhardt uw harten niet, gelijk in de verbittering, ten dage der verzoeking in de woestijn,
9 toen uw vaderen Mij op de proef stelden en mijn werken zagen, veertig jaren lang.
10 Daarom ben Ik toornig geweest op dit geslacht en heb Ik gezegd: Altijd dwalen zij in hun hart. --Zij echter hebben mijn wegen niet gekend;

Kan de Heilige geest dit doen ? Kan God dit niet gedaan hebben ? Waren de Joden opstandig tegen God of de Heilige GeestDe Heilige Geest zou toch in ons moeten zitten, en pas na Jezus komen ?
(mijn gezond verstand zegt dat dit enkel door God gezegd kan worden, maar dat even terzijde )


Er staat: "verhard uw harten niet zoals u dat deed in de woestijn tegen God." Waar lees je dat ze dat tegen de Geest deden? Of geloof je soms net als wij in de drie-eenheid? De Geest is God. Verder was de Geest er net als de Vader en de Zoon er altijd al. Alleen pas na de hemelvaart van Jezus werd Hij over iedereen uitgestort terwijl hij daarvoor slechts in weinigen werkte.

Niet Akkoord ?


Nope, je bent niet echt overtuigend.

Geen probleem, dan lezen we een beetje berder in Hebreeen 3, nu zal het je doordringen

Hebreeen 3
15 Want er staat: Heden, nu gij zijn stem hoort, verhardt uw harten niet, gelijk in de verbittering.
16 Wie toch waren de hoorders die God verbitterden? Waren het niet allen die onder de leiding van Mozes uit Egypte waren getrokken?
17 Op wie is Hij veertig jaren vertoornd geweest? Was het niet op hen die gezondigd hadden, wier lijken in de woestijn zijn gevallen?
18 Aan wie anders heeft Hij gezworen dat zij in zijn rust niet zouden ingaan dan aan de ongehoorzamen?
19 Zo zien wij dat zij niet konden ingaan door hun ongeloof.


Als je de heilige Geest afwijst uit je hart, als je niet naar Hem wil luisteren, wijs je God af net als de Isra�lieten in de woestijn dat deden. De Geest is namelijk God.

Dit is een prachtige paralellisme VAN GOD , waar christenen leringen uit zouden moeten trekken.
Telkens wordt verteld hoe er aangkondigd is geweest.


In de Koran zullen vast profieti�n staan die wijzen naar Mohammed, maar dat is de Koran. Je kunt er in de bijbel geen vinden.

--> volk van farao moest bekeerd zijn tot het Jodendom
aan Mozes (vzmh) werd Het originele Geloof geopenbaard (er waren nog 2 voorgande Boeken , maar deze zijn verloren geraakt)
Joden waren gelovig, totdat ze deels dwaalden.
aan Jezus (vzmh) werd voor het de originele geloof geopenbaard , zoals aangekondigd in Het boek (van de joden)


De Joden dwaalden niet, ze leefde nog in het oude verbond. Jezus kwam dat verbond vernieuwen zoals al aangekondigd was.

--> Joden moesten in de tijd bekeerd zijn tot Christenen.
Christenen waren gelovig, totdat ze deels dwaalden.
aan Mohammed (vzmh) werd het originele geloof geopenbaard, zoals aangekondigd in Het boek (van de Christenen)


Het staat niet aangekondigd. Er staat slechts dat we moeten oppassen voor valse profeten.

--> Christenen moesten in de tijd bekeerd zijn tot de Islam
Maar de Profeet Mohammed "vzmh" is de allerlaatste profeet , dus er zal geen Boek meer opvolgen en aangezien de KORAN TEN STRENGSTE NIET AANGEPAST MAG WORDEN VAN GOD, spreekt het voorzich dat De Dag Des Oordeels de volgende schakel zal worden . En daar zijn tekens van gegeven , dus de toekomst is "verkondigd"

Kan je je situatie in het verhaal inschatten ? Jij probeerde in de tijd de afgedwaalden op het pad te leiden , maar ze luisterden nauwelijks
Nu ben jij afgedwaald en jij luisterd ook nauwelijks (niet persoonlijks) .Totdat er een einde aan werd gemaakt.


We hoorden pas laat over de Koran in Europa. Hoe hebben we die dan zo snel aan kunnen passen en verspreiden zonder dat iemand het merkte? Waarom vinden we dan geen oude handschriften die feiten beschrijven zoals ze in de Koran staan? En hebben we de verhalen uit de Koran dan even extra uitgebreid beschreven? Allemaal details toegevoegd? En samenhang erin gelegd?

Zoals ik al zei: je kunt niet iemand overtuigen door te discussieren. Dat is gewoon onmogelijk. Alleen God kan je overtuigen als je je voor Hem openstelt. Ik kan dat niet.

Gelukkig nieuwjaar
Anne
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 07:55
Het staat niet aangekondigd. Er staat slechts dat we moeten oppassen voor valse profeten.


welke bewijzen leg je op tafel om de profeet mohammed saw als vals te beschuldigen ?

Gods heilige Geest wordt nooit vertaald met 'een geest' en zonder hoofdletter.


ik raad je aan om verschillenden BRONNEN te raadplegen , dan zal je zien dat er in sommige een hoofdletter wordt gebruikt en anderen weer een kleine letter . Waarom zouden ze dan een kleine letter gebruikt hebben ? Uit luihied ?

De Joden dwaalden niet, ze leefde nog in het oude verbond. Jezus kwam dat verbond vernieuwen zoals al aangekondigd was.


en jullie leven in het oude verbond , volgens de aagepaste bijbel . Mohammed saw kwam dat verbond vernieuwen zoals al aangekondigd was .
het enige verschil, er zal geen profeet opvolgen.

2. Waar staan de verkondigingen van de Heilige geest wat betreft de toekomst


is dat al wat beterft de toekomst ? er zullen profeten komen ?

God kan ook verkondigen zonder geluid. Hij is geestelijk, onze ziel is ook geestelijk. Waarom zou Hij het moeten spreken zoals wij spreken met onze mond? En zoals Jezus geen andere leer verkondigde, zo verkondigt de Geest geen andere leer. Het past allemaal in elkaar. Maar dat zullen de Katholieken wel allemaal vervalst hebben heh?


Wat gebeurde er dan op de Berg met Mozes (vzmh) ? Hij ging toch spreken met God ?

�Aan het einde der tijden, zegt God,
zal ik over alle mensen mijn geest uitgieten.
Dan zullen jullie zonen en dochters profeteren,
jongeren zullen visioenen zien en oude mensen droomgezichten.
Ja, over al mijn dienaren en dienaressen
zal ik in die tijd mijn geest uitgieten,
zodat ze zullen profeteren. (Jo�l 3:1-2 EN Handelingen 2:17-18


deze stuk heb ik nergens in Joel gevonde, maar goed in Handelingen staat
16 Maar dit is het, wat gesproken is door den profeet Joel:
17 En het zal zijn in de laatste dagen, (zegt God) Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen.
18 En ook op Mijn dienstknechten, en op Mijn dienstmaagden, zal Ik in die dagen van Mijn Geest uitstorten, en zij zullen profeteren.
19 En Ik zal wonderen geven in den hemel boven, en tekenen op de aarde beneden, bloed en vuur, en rookdamp.
20 De zon zal veranderd worden in duisternis, en de maan in bloed, eer dat de grote en doorluchtige dag des Heeren komt.

Na de profeet Joel komen er inderdaad nog meer profeten !
Maar dat zegt de Heilige geest niet ! dat zegt God in de bijbel . Het zou gaan over Iemand die na de profeet Jezus komt en zo de toekomst verkondigd !


oorspronkelijk staat er dus in
JOHANNES 16:5-15

�Want indien ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien ik heenga, zal ik hem tot u zenden. En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel� en �doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen�


ik heb opgemerkt dat je teksten die ik uit de Bijbel aanhaal , probeert te negeren.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 08:54
Beste Boraq,

welke bewijzen leg je op tafel om de profeet mohammed saw als vals te beschuldigen ?


Waar heb ik gezegd dat hij vals is? Je kunt doordat ik christen ben toch zelf wel concluderen dat ik geloof dat hij vals is?

ik raad je aan om verschillenden BRONNEN te raadplegen , dan zal je zien dat er in sommige een hoofdletter wordt gebruikt en anderen weer een kleine letter . Waarom zouden ze dan een kleine letter gebruikt hebben ? Uit luihied ?


Misschien in bronnen als de Koran, maar de Geest Gods wordt in elke bijbel met hoofdletter aangeduid. Anders is het oneerbiedig omdat we het over God hebben.

en jullie leven in het oude verbond , volgens de aagepaste bijbel . Mohammed saw kwam dat verbond vernieuwen zoals al aangekondigd was .
het enige verschil, er zal geen profeet opvolgen.


Ik zie het nergens in de bijbel aangekondigd, alleen in de Koran.

is dat al wat beterft de toekomst ? er zullen profeten komen ?


Nee mensen die vervuld zijn van de heilige Geest kunnen de gave van profeteren krijgen. Deze gave kunnen ze inzetten voor de gemeente. Het vraagt alleen veel inzicht (ook een gave van de Geest) om te herkennen of deze mensen wel echt uit de Geest handelen.

Wat gebeurde er dan op de Berg met Mozes (vzmh) ? Hij ging toch spreken met God ?


Toen wel ja, maar God is niet gebonden aan zulke regels. Hij kan ook met je communiceren zonder te praten. Toen God Paulus aansprak, hoorde hij Zijn stem wel, maar de mensen naast hem zagen alleen een groot licht.

Na de profeet Joel komen er inderdaad nog meer profeten !
Maar dat zegt de Heilige geest niet ! dat zegt God in de bijbel . Het zou gaan over Iemand die na de profeet Jezus komt en zo de toekomst verkondigd !


Natuurlijk is de Geest dan geen profeet. God zegt: "Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen." Het is niet de Geest die profeteert, het zijn de mensen die profeteren doordat God Zijn Geest over hen uitstort. Maar je moet wel weten dat christenen niet al te veel waarde hechten aan zulke profetie�n omdat het moeilijk na te gaan is of ze we betrouwbaar zijn. Je kunt deze 'profeten' niet vergelijken met Mohammed.

oorspronkelijk staat er dus in
JOHANNES 16:5-15

�Want indien ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien ik heenga, zal ik hem tot u zenden. En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel� en �doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen�

ik heb opgemerkt dat je teksten die ik uit de Bijbel aanhaal , probeert te negeren.


Ik geloof dat ik hier al op geantwoord heb, maar misschien niet duidelijk genoeg. De Geest heeft ook alles van de Vader, net als Jezus. Jezus zegt dus: je hoeft niet bang te zijn dat je iets van de Geest hoort wat niet van de Vader komt. Alles hangt samen.

Waarom kun je niet gewoon zeggen: "Ok, jij gelooft dit allemaal omdat het in de bijbel staat, maar ik niet omdat ik de Koran als uitgangspunt neem." Je hebt er toch zelf om gevraagd wat ik geloof?

Groeten
Anne
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 09:26

Waarom gebeuren er zondes in de kerken werelwijd. Kindeverkrachting door priesters, homo praktijken tussen priesters, overspel door priesters etc. Worden deze niet geleid door de heilige geest? Hoe kan je dit verklaren?

 

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 10:07
ik raad je aan om verschillenden BRONNEN te raadplegen , dan zal je zien dat er in sommige een hoofdletter wordt gebruikt en anderen weer een kleine letter . Waarom zouden ze dan een kleine letter gebruikt hebben ? Uit luihied ?     


Misschien in bronnen als de Koran, maar de Geest Gods wordt in elke bijbel met hoofdletter aangeduid. Anders is het oneerbiedig omdat we het over God hebben.


nee dat bedoel ik niet , zoek in verschillende versies van de bijbel en je zal zien dat een hoofdletter niet veel uitmaken zal , want die varieerd nogal !
http://bijbel.oneway.nl/

Waar heb ik gezegd dat hij vals is? Je kunt doordat ik christen ben toch zelf wel concluderen dat ik geloof dat hij vals is?


welke bewijzen legt het christendom dan neer om de profeet Mohammed saw niet te erkennen. ?

Ik zie het nergens in de bijbel aangekondigd, alleen in de Koran.


De trooster is de vertaling , Ahmad is het orignele .
Dat mag je dan wel ontkennen, maar de vorige generaties van Christenen , in de tijd van de profeet, wisten wel wat beter ! Zij konden arabisch en in de taal van de bijbel praten (en begrijpen)

Natuurlijk is de Geest dan geen profeet. God zegt: "Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen." Het is niet de Geest die profeteert, het zijn de mensen die profeteren doordat God Zijn Geest over hen uitstort. Maar je moet wel weten dat christenen niet al te veel waarde hechten aan zulke profetie�n omdat het moeilijk na te gaan is of ze we betrouwbaar zijn. Je kunt deze 'profeten' niet vergelijken met Mohammed.


( nogal uit de context gerukt)

Geen waarde hechten aan hetgeen God verkondigd in de bijbel ? De profeten kregen toch wonderen ? is dat niet betrouwbaar genoeg voor Godsgelovigen?
Wonderen zijn belangerijk hoor, de geboorte van Jezus vzmh was een wonder ! Het openspijten van de zee was een wonder ! het opwekken van doden was een wonder ! De Koran zit vol wonders ! De profeten had wonders, hoe moeten ze zich onderscheiden van het volk ?

als je in deze wonders gelooft , moet je toch geloven in wonderen van God na de dood van Jezus vzmh ?   
Hier staat meer



Besluit uit heel de discussie :
we kunnen niet vaststellen of De Geest , geest , Heilige Geest , geest die heilig is ... wel inde juiste context staan, ik heb zo neutraal willen zijn bij mijn observatie, maar ik moet teleurstellen. De hoofdletters spreken elkaar tegen , de inhoud is tegenstrijdig , nogmaals http://bijbel.oneway.nl/
Je kan de inhoud van de Bijbel niet bewijzen, of je moet alles relativeren, maar dan hou je je niet meer aan het boek , en het boek is gewijzigd ! Volg je gezond verstand, dat heb je gekregen van God

tot SLOT : Geloof in wat je wil !

Mijn Tip , een goede raad van meneer Boraq : Volg Gods gezuiverde woorden, niet wat kluizenaars hebben geinoveerd .
Open de Koran en maak kennis met de onaantastbare perfectie.


Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 10:09
Beste 3abd Arra7maan,

Dit sluit goed aan bij wat ik gezegd heb: "Onze eigen ziel kiest uit zichzelf niet het goede boven het slechte."

Die mensen worden inderdaad niet geleid door de heilige Geest. Zij doen God met hun daden groot verdriet. Maar ook als de heilige Geest in je werkt, betekent het niet dat je zonder zonde bent. Je wordt je dan juist bewust van je zonde, en kan er met Gods hulp tegen vechten.

Je moet ook niet denken dat we geloven dat de Geest vooral op hooggeplaatste mensen komt zoals priesters. Dit onderscheid betekent niets voor God. Gelukkig wie nederig van hart zijn, want voor hen is het koninkrijk van de hemel. (Mattheus 5:3)

groeten
Anne
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 10:38
Beste Boraq,

nee dat bedoel ik niet , zoek in verschillende versies van de bijbel en je zal zien dat een hoofdletter niet veel uitmaken zal , want die varieerd nogal !
http://bijbel.oneway.nl/


Ik zie dat Jezus in elke bijbel de Geest met hoofdletter belooft. En ook al zijn er bijbels die niet overal hoofdletters gebruiken, je kunt gemakkeljik zien dat God met 'geest' niet Mohammed belooft.

welke bewijzen legt het christendom dan neer om de profeet Mohammed saw niet te erkennen. ?


Wij nemen de bijbel als uitgangspunt. Als zijn boodschap niet overeenkomt met de bijbel, kunnen wij hem helaas niet geloven.

De trooster is de vertaling , Ahmad is het orignele .
Dat mag je dan wel ontkennen, maar de vorige generaties van Christenen , in de tijd van de profeet, wisten wel wat beter ! Zij konden arabisch en in de taal van de bijbel praten (en begrijpen)


Bijbelvertalingen van nu worden altijd vanuit de oudste gevonden handschriften gemaakt. Als Ahmad en Trooster hetzelfde betekenen, zie ik het prbleem niet.

Geen waarde hechten aan hetgeen God verkondigd in de bijbel ? De profeten kregen toch wonderen ? is dat niet betrouwbaar genoeg voor Godsgelovigen?
Wonderen zijn belangerijk hoor, de geboorte van Jezus vzmh was een wonder ! Het openspijten van de zee was een wonder ! het opwekken van doden was een wonder ! De Koran zit vol wonders ! De profeten had wonders, hoe moeten ze zich onderscheiden van het volk ?


Mensen die tegenwoordig profeteren vanuit de Geest, zijn alleen nuttig voor hun gemeente. We hebben de bijbel al, waarom dan nu overal over de wereld zoeken naar mensen die vanuit de Geest profeteren, ze dan allemaal onderzoeken en dat toevoegen aan de bijbel? Da's toch onnuttig. Ik zeg niet: 'geen waarde hechten aan wat God verkondigt.'

als je in deze wonders gelooft , moet je toch geloven in wonderen van God na de dood van Jezus vzmh ?


Wonderen zijn niet altijd bedoeld om mensen te laten geloven. En hij verrichtte daar niet veel wonderen, vanwege hun ongeloof. (Mattheus 13:58) Wanneer je gelooft kan je een wonder krijgen als extra. Je hebt die dan niet meer nodig om te geloven, want je gelooft al.

Besluit uit heel de discussie :
we kunnen niet vaststellen of De Geest , geest , Heilige Geest , geest die heilig is ... wel inde juiste context staan, ik heb zo neutraal willen zijn bij mijn observatie, maar ik moet teleurstellen. De hoofdletters spreken elkaar tegen , de inhoud is tegenstrijdig , nogmaals http://bijbel.oneway.nl/


De inhoud is niet tegenstrijdig. Dat heb ik met mijn hele apologetiek aangetoont.

Je kan de inhoud van de Bijbel niet bewijzen, of je moet alles relativeren, maar dan hou je je niet meer aan het boek , en het boek is gewijzigd ! Volg je gezond verstand, dat heb je gekregen van God


Als ik zeg dat je de inhoud niet kan bewijzen, moet je niet meteen zeggen dat dan maar gerelativereerd is. Ik heb nooit het boek gewijzigd maar altijd de teksten gevolgd.

Je komt er niet alleen met verstand. Wijsheid voor mensen is als dwaasheid voor God.

Dit is trouwens wel aardig: God houdt zo enorm veel van moslims dat Hij zelfs zijn Geest voor jullie inzet zonder dat ze erom gevraagd hebben:

"Er is in de wereldkerk op een bijzondere manier aandacht gewekt voor de moslimwereld. Een duidelijke aanwijzing dat deze trend vooral een werk van de Heilige Geest is, is het feit dat wereldwijd ongeveer de helft van bekeerde moslims tot geloof is gekomen (mede) door een droom of visioen."

van http://www.nl.omf.org/content.asp?id=12517

Groeten
Anne
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 10:40

Bedankt voor je antwoord.

In de kerken wordt de boodschap van het christendom verspreidt. Je zou dus kunnen denken dat de heilige geest daar volop aanwezig is, vandaar. 

Zou je de vraag kunnen beantwoorden, waarom jij niet gelooft in de koran. Waarom is de bijbel Gods woord en de koran niet. Heb je de koran gelezen?

Groet.

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 11:01
dank je voor de uiteenzetting .

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 11:05
Beste 3abd Arra7maan,

Dat is een moeilijke maar hele goede vraag.

Ik heb inderdaad wel stukken uit de Koran gelezen. De manier van schrijven brengt me erg in de war. Allah wordt veel geprezen en er wordt heel vaak gezegd dat Hij echt bestaat en dat Mohammed echt zijn profeet is, maar dat is voor mij niet overtuigend. De bijbelverhalen staan er ingekort en in stukken in. Het komt gewoon niet op me over als een betrouwbare bron snap je? (Ik hoop niet dat ik jullie hiermee beledig.)

Ik weet dat jullie heel veel waarde hechten aan het boek, dus ik wil er liever niet zelf ��n aanschaffen. Als ik het bijvoorbeeld niet boven mijn hoofd in een boekenkast leg, of stofvrij hou, zal ik alle moslims beledigen. Maar als ik dat wel doe, lijkt het of ik er in meega.


Ik kan een ander mens geen bewijzen geven waarom de bijbel wel Gods woord is en de Koran niet. Dat is iets wat je zelf zult merken als je je voor God openstelt. Ik kan je niet overhalen ofzo, maar ik kan je wel vertellen dat er een aantal profeti�n in de bijbel staan die ik nu zie uitkomen, en ik heb alles gekregen wat God mij in de bijbel belooft heeft.

En dank je wel Boraq, door jou is mijn bijbelkennis weer opgefrist. Ik vind het wel fijn om een beetje te discussieren hoor, als het maar niet teveel gaat over wat nu echt waarheid is, geloof is niet te bewijzen.

vriendelijke groeten, salaam
Anne
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 11:17
geloof is niet te bewijzen


nee , als ik denk dat de islam het juiste is , kan ik mijn geloof (als sysnoniem voor gedachte/mening ) niet bewijzen

maar daarvoor hebben de gelovigen :

de Koran   (met regels , geschiedenis ,tekens , wonders )
de Soennah (handelingen van de profeet)
de Hadieth (overleveringen van de profeet)   gekregen

en het ligt aan de persoon in questie af of je WIL geloven of waarheden negeert (kop in zand steken)

Salut

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 11:37

Hallo,

Bedankt voor je antwoord.

In de koran zit een boodschap voor de mensheid, die zich ook in de bijbel bevindt.
En die boodschap is het aanbidden van Allah. Er zijn veel woorden die zich richten tot de christenen. Lees bijv. hoofdstuk 3 (vooral) en 19.

http://www.islaammail.com/iframe/koran_nl.asp

Er is geen dwang in geloof, dat klopt.

Groet, 

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 11:42
Oh bedankt! Ik wist helemaal niet dat hier ook een Koran online stond. Ik gebruik het forum zonder de site eromheen.

Het klopt, de koran en de bijbel bevatten beiden een boodschap voor de mensheid, maar deze zijn niet hetzelfde. Ik heb genoeg in de Koran gelezen om dat in ieder geval te kunnen zeggen. Ik zal lezen wat er over christenen gezegd wordt.

groeten
Anne
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 12:33
vraag : hebben de profeten en de mensen allebei een heilige geest ?
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 12:35
in de koran verwijst "de heilige geest" naar een engel die boodschappen tussen god en de profeten uitwisseld, zijn naam is "Gabri�l"
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 12:47
antwoord: De heilige Geest maakt mensen tot profeten. Zonder de Geest kan niemand profeteren, maar met de Geest zijn er veel verschillende gaven mogelijk:

Aan de een wordt door de Geest het verkondigen van wijsheid geschonken, aan de ander door diezelfde Geest het overdragen van kennis; de een ontvangt van de Geest een groot geloof, de ander de gave om te genezen. En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil. (Brief aan de Korinti�rs 14:8-11)

Het wil dus niet zeggen dat iedereen met de heilige Geest zal kunnen profeteren.

Dat kan, maar volgens de bijbel is de heilige Geest God. "Doop hen in de naam van de Vader, de Zoon en de heilige Geest." (Mattheus 28:19)

Ik heb een vraag: Hoe kijken jullie tegen de boeken van Aboe Dawoed, Sahieh Moeslim (de hadieth?) en de Boechari aan? Er staan best erge dingen over Mohammed in.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 13:38
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 13:47
Aha interessant. Ik zie dat ze weer proberen te bewijzen dat de bijbel zelf zegt dat Jezus God niet was. Ik heb hier al een uitgebreide discussie over gehad in: "Waarom Jezus God niet is!".

Maar mijn vraag: Hoe kijken jullie tegen de boeken van Aboe Dawoed, Sahieh Moeslim (de hadieth?) en de Boechari aan? Er staan best erge dingen over Mohammed in.

Zijn dit voor jullie een soort apocriefe boeken?
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 13:53
Dat zijn verzamelingen van overleveringen, uitspraken, handelingen van de profeet. Deze worden door de moslims geaccepteerd. Hierin staan geen erge dingen.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 14:11
Ligt eraan wat je erg vindt dan...
Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 14:41
zoals ?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.